abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:42:26 #76
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83272357
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Het is helemaal niet dat ik een discussie wil uitlokken (het gaat hier trouwens over iets heel anders) maar persoonlijk heb ik regelmatig meegemaakt dat een HTK kat of bastaardhondje veel makkelijker mee gaat en langer door het leven gaat dan een ras kat of hond (puur gefokt op uiterlijke kenmerken).
Ja, daar gaat het dus ook fout he, je moet geen rashond kopen die puur op uiterlijke kenmerken gefokt is, maar een rashond kopen die gefokt is op gezondheid, karakter en uiterlijk, dat zit je al een stuk veiliger
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:45:38 #77
176471 oh-oh
pi_83272402
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 02:47 schreef Snowcold het volgende:
Momenteel werk ik op Aruba in hun enige Animal Shelter en ook daar ben ik (helaas) verliefd geworden op één van de pups. Heb ervaring met het werken met dieren, ook in asiels en heb eigenlijk nooit echt de drang gehad er echt een mee naar huis te nemen, dit keer is het anders.

Hier op Aruba hebben ze ook hartworm, parvo en carpatenziekte (van teken). Al hoewel hondjes onder 6 maanden geen risico op hartworm hebben en daar ook preventieve middelen voor zijn. In Nederland hebben ze niet dezelfde teken, waarop je elke dag moet controleren (binnen 2 dagen kunnen ze de ziekte overbrengen) en honden mag je niet vanuit t asiel meenemen zonder de juiste vaccinaties en een sterilisatie/castratie (tenzij pup, maar de behandeling wordt door hen wel vergoed).

Kortom, de procedures zijn imo niet slecht. Ik snap best, want ik voel het zelf ook, dat mensen graag zo'n pup wegnemen uit een land waarin er anders met dieren wordt omgegaan. Ze worden geslagen, geschopt, lopen overal rond en komen op autowegen terecht (zelfs met eigenaar). Ze hebben kans op hartworm, parvo en kunnen elke dag onder de teken zitten. Ik begrijp het wanneer je een hond uit zo'n situatie weg wil halen... Eerlijk gezegd betrapte ik mezelf er ook op dat ik dacht: wat zou jij het in Nederland goed hebben...
En gedragsproblemen zijn bij pups nog wel te fixen, je kunt t ook aan de hond merken.

Of het goed is, dat is nog maar de vraag...

(heb t trouwens niet over organisaties, maar mensen individueel)

Dolly zal waarschijnlijk niet meemogen, maar dat is omdat ik geen hond mag hebben.
Ja maar kijk, jij doet iets heel anders.
Jij werkt nu daar en helpt de dieren daar, dat vind ik dus wel prima hoor, dat moet zeker gedaan worden.
En soit dan word je verliefd op een hondje en wil je dat ene hondje graag meenemen naar NL.
Dat is toch een heel verschil met Truus en Henk die hier op de bank zitten te surfen naar zielige hondjes in Griekenland en ze gaan bestellen alsof het een nieuwe camera is die je via eBay uit Japan laat komen?
Nog LOS van het feit dat dr hier genoeg honden zijn die een baasje zoeken is het toch ook vrij raar dat je maar een hond besteld, vaak al een volwassen hond, en dat je die hele hond nog nooit gezien hebt maar afgaat op een zielig verhaal en en foto met puppy ogen?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83275139
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het dus ook fout he, je moet geen rashond kopen die puur op uiterlijke kenmerken gefokt is, maar een rashond kopen die gefokt is op gezondheid, karakter en uiterlijk, dat zit je al een stuk veiliger
Godzijdank ze zijn er nog! Mensen die verder kijken dan stamboom alleen maar ook kritisch kijken naar de fokker, de bloedlijnen die hij gebruikt en de combinaties die hij maakt.

Natuurlijk moet je geen hond kopen die puur op uiterlijk gefokt is! Dat spreekt toch voor zich? En ja, dan moet je soms wat langer wachten omdat die verantwoorde fokker niet ieder half jaar nestjes heeft en een dekking niet altijd in een keer lukt dus het kan gebeuren dat je dan anderhalf jaar op een wachtlijst staat. So be it. Als je dat er al niet voor over hebt om een gezond huisdier te krijgen...
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:29:37 #79
176471 oh-oh
pi_83275355
Ja, en dan heb je zoals ik jaren gewacht op een pup uit een bepaalde combi, en dan komt er een nest van 5 pupjes, en zit er precies dat ene pupje bij wat dan qua uiterlijk helemaal is waar je van droomde
En dan gaat dr met 5 maanden ineens een bal terug omhoog en krijgt ie een hele andere beharing dan ie eerst had en dan wat je wilde.
Maar ach, ik heb ieg mijn best gedaan en tis een puik hondje
Het blijven levende wezens en garantie heb je nooit , maar je kunt wel heel veel dingen doen om een hond te kopen waar goed over nagedacht is.
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2010 @ 11:24:18 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83277775
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.

Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of España.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
pi_83278440
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
Wat een geweldige vergelijking.
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 12:35:50 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_83280729
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

--> OUD
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83314241
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Nog zo'n "mooi" verhaal, nu van eigen website:
[..]

Reactie ACE:
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze was nog maar 6 maanden oud

...

En een paar lager:
[..]

Maar ach, het zijn maar incidenten. *zucht*
pi_83314719
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:08 schreef rinekevanderwaal het volgende:
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
[..]

Tuurlijk, negeer mijn vorige bericht maar. Had al begrepen dat u daar erg goed in bent. Dáááááááág mevrouw van der Waal!
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 03:46:47 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83316845
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:40 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wat een geweldige vergelijking.
quote:
Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 10:55:09 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_83319580
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 03:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
Maar het is toch van de zotte om zieke, niet sociale dieren (laten we de kinderen er voor de beeldvorming even buiten laten) hier naar toe te halen, terwijl er hier heel veel dieren zitten te wachten op een baasje. Het is dweilen met de kraan open, want het probleem wordt niet verholpen op de plek waar de dieren vandaan komen, en in NL verbetert er ook niks. Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.

Goede bedoelingen kunnen niet de gevolgen van dit soort ondoordachte actie niet goedpraten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 11:09:20 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83319865
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:23:59 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_83320155
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
Ik kan me voorstellen van wel. Maar blijkbaar nemen niet alle organisaties het even nauw met de veiligheid van zowel de geimporteerde dieren als de lokale dieren. En dan zeg ik natuurlijk niet dat ACE het per se verkeerd doet, dat weet ik niet. Maar er zijn meer van dit soort organisaties, en ze zullen vast niet allemaal even goed volgens de regels werken.

Kijk, ik heb niks tegen het helpen van dieren, verre van dat! Maar het lijkt mij zoveel nobeler om op lokatie iets te gaan doen. Ga daar een goed asiel opzetten, honden terugplaatsen bij de mensen en daar ook voorlichting geven. Dat lijkt me zoveel waardevoller!
pi_83502176
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:56 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet Ze gebruiken al het geld voor dierenartskosten, vluchten naar Nederland, etc.

als er 10.000 honden zijn geadopteerd a ¤250,00 is 2,5 miljoen euro?? er moeten nog wat kosten af maar waar is de rest????
pi_83503491
EDIT: het wordt te persoonlijk, niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:18 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:48:52 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83515716
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn genoeg stichtingen die dat doen: alleen gezonde honden/pups naar NL halen.
En bijvoorbeeld stichting Mirbessa doet ook aan voorlichting en castratie terplekke.
Zij doen dus meer dan alleen honden naar Nederland 'slepen'. Ik vind dat er veel verschil tussen die stichtingen zit.
KuikenGuppy
pi_83541348
EDIT: geen persoonlijke vetes uitvechten

[ Bericht 96% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:41 ]
pi_83543486
EDIT: ophouden

[ Bericht 99% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:42:12 ]
pi_83546458
Met mijn honden,ook geadopteerd via a.c.e. is er niks mis.
het zijn vrolijke sociale honden,en volgens de da volkomen gezond.
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat al die asiel zoekende mensen ook allerlei ziektes meebrengen,maar als je dat zegt dan DISCRIMINEER je.
pi_83546522
There is no love sincerer than the love of food.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:37:29 #96
163650 Greys
pi_83550875
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:45:47 #97
163650 Greys
pi_83551346
Overigens even mijn persoonlijke mening:
Ik vind dat het een ieder vrij staat om een hond vanuit het buitenland te adopteren. Dat is nou eenmaal persoonlijk, we kunnen niet voor anderen gaan bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen. Zelf vind ik ook dat er in Nederland genoeg dieren in asiels zitten die op een baas zitten te wachten, maar dat betekent niet dat ik iemand die een hondje uit het buitenland adopteert veroordeel. Zelf weten, eigen keuze.

De meeste stichtingen die dit soort werk doen, bedoelen het allemaal hartstikke goed en kunnen het dierenleed in andere landen niet aanzien. Er zullen vast ook stichtingen zijn die het niet zo nauw nemen met de regels en die zouden wat mij betreft dan niet in staat mogen zijn om deze dieren naar Nederland te halen. Maar da's niet zo heel makkelijk te controleren en dat moet wel eerst zwart op wit bewezen zijn voordat ze door het slijk gehaald worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83559269
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:37 schreef Greys het volgende:
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
dat is nou precies wat ik ook altijd heb gezegd, gewoon face to face.

nogmaals wat ACE doet sta ik 100% achter, het is verschrikkelijk als je al dat dierenleed daar ziet.
en wat maakt het uit of je nu een hond uit Spanje, Italie, Turkije Nederland of waar dan ook vandaan haalt.
iedere hond/dier heeft recht op een goed en liefdevol leven. dit houdt niet op bij een grens.

EDIT: ophouden met namen noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:12:54 ]
pi_83561340
EDIT: ophouden nu, zei ik toch? Geen persoonlijk gedoe. Geen namen noemen. Klaar.

fijne dag nog en geniet van de zon,net zoals mijn spaanse hondenkinderen hier nu aan het doen zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:13:14 ]
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:49 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83563563
Ik vind dat we in nederland ook heel veel leuke beestjes in de asiels hebben zitten en ik vind het jammer dat er hondjes zijn die daar nu langer zitten omdat mensen een buitenlands hondje via marktplaats nemen.

Er is vaak helemaal niets mis met de hondjes in een nederlands asiel..

Ik zou ook inderdaad liever zien dat ze iets doen aan de problematiek in Spanje en iets constructiefs opzetten in plaats van de honden daar weg halen. Het lijkt mij dweilen met de kraan open...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')