abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80020762
Moeilijk hier een goede titel voor te bedenken.

Al tijden erger ik mij kapot aan organisaties als Animal Care of Espaņa.
Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"? Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen? Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?

Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.

Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijk Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
  woensdag 7 april 2010 @ 00:05:25 #2
271246 hc-sjonny
sometimes... U don't know
pi_80027537
doe het nooit uit Spanje, je hebt snel kans dat ze hartworm meedragen, waarom denk je dat nederlandse honden ook hartworm kunnen krijgen nu, en ik vind; In nederland zijn er ook al zoveel diertjes in kooitjes,
natuurlijk je kan er altijd een adopteren, maar laten we eerst de nederlandse dieren helpen, dan pas van het buitenland, in spanje is het heel normaal dat ze honden van de berg afgooien als het te duur word hoor, dit klinkt misschien heel raar, maar het gebeurt dagelijks daar. ze hebben een ander gevoel om met dieren om te gaan dan wij..
nja, ze kunnen heel respectloos gezegd maar ze kunnen beter eerst al die hondjes na laten kijken bij een nederlandse dierenarts die naar Spanje gaat, en ook op hartworm etc. en als ze goedgekeurd zijn, dat ze nederland Inmogen, en zo niet, dan of naar ander land dan nederland of gewoon afmaken. in nederland worden dagelijks ook genoeg hondjes afgemaakt omdat ze niet goed zijn. dit is wel heel zielig, maar er zijn al zoveel dieren..
nja genoeg tekst:$?
haha, nja, jouw mening is gedeeltelijk het zelfde:D
Oh, en
quote:
Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden?
ze worden daar ook gewoon afgemaakt of van een bergje afgeduwd of gewoon de keel doorgesneden, het zijn daar net kippen (die honden).

nja, doeg!
U will have a job, my Dear!
  zondag 11 april 2010 @ 01:17:24 #3
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80176459
Ik heb daar ook mijn twijfels bij. Die honden (en katten) daar zijn natuurlijk hartstikke zielig, maar de asiels hier puilen uit hun voegen en hoe meer dieren er daar vandaan worden gehaald, hoe meer er hier blijven zitten.

Mijn oude overburen hadden een hond uit Griekenland laten overkomen. Het dier was daar verwilderd en opgevangen. Ze woont hier nu al zo'n 5 jaar en mag nooit los. 3 Maal daags mag ze een klein rondje op de hei (15 minuten) aan de riem en voor de rest zit ze binnen. Ik vraag me dan af of dat dier zo'n enorme verbetering heeft ten opzichte van haar afkomst? Op het moment dat zo'n hond daar zo leeft, weet'ie niet beter. Die gaat echt niet zitten overpeinzen dat het in Nederland zoveel beter is. Dat'ie zijn vrijheid graag af zou staan voor een gezellig huis (zonder vrijheid).

Ik ken mensen die hun honden via MP hebben "gedumpt" , puur omdat ze erop uit waren gekeken en vervolgens vrolijk een zielig katje uit Griekenland meenamen, want dat was toch wel zo'n zielig schattig beestje.......

Ik ben het er dus ook niet mee eens. Ik vind dat hier geneog dieren zitten die een plekje verdienen. En natuurlijk is de situatie is andere landen voor dieren altijd slechter dan hier. Maar zowel de dieren als mensen weten niet beter. Het is zoals het is. Doordat iemand dan een "zielige" hond uit een ander land meeneemt blijft er hier weer een dier nog langer in een hokje in het asiel zitten; zo'n leuk leven is het voor asieldieren in Nederland ook niet.....
pi_80176649
Ik heb zelf een hond uit spanje. De reden was voor mij dat ik een klein hondje zocht. Via marktplaats kon ik daar aankomen vanaf 600 euro. Ik heb zelf diverse asielen bekeken hier in nederland maar geen klein hondje kunnen vinden ( er waren er wel op 1 hand geteld die ik tegen kwam) maar of die mankeerde die wat ( en niet iets kleins) of waren ze langharig.

Toen ik het met iemand toevallig over had die buiten liep met een hond vertelde deze mevrouw dat haar hond uit spanje kwam en dat ik daar ook kon kijken. En zo is het begonnen.

Ik ben zeker met je eens dat een hond uit spanje of waar dan ergens vandaan een grote verantwoording is. Ik heb zeker 6 maanden 1x per week iemand thuis gehad van de hondenschool. Die gedrag en ook mij en hond dingen heeft aangeleerd. Een pluspunt vind ik zelf dat je uitgebreid een bloedonderzoek krijgt en ook op diverse ziektes ( bij mij dan ik weet niet hoe het voor andere was). Een nadeel vond ik zeker dat het geen makkelijke honden zijn en er vaak rooskleurig door organisaties over word gedaan. Dit heb ik zelf ook ondervonden.

Ik heb er toen die tijd 250 euro voor betaald dat was incl. paspoort, vlucht, inentingen, en bloedonderzoeken en als een vrouwtje was was ze ook nog gesterliseerd. Hier in nederland zou ik 200 euro betalen ( athans bij de asielen waar ik ben geweest).

Ohja mocht ik er niet meer voor kunnen zorgen om wat voor reden dan ook dan moet ik de hond eerst aanbieden de stichting. Voor de rest hoef ik nergens toestemming voor te vragen.
  zondag 11 april 2010 @ 01:30:16 #5
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80176673
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:

Dit soort organisaties halen verwaarloosde, mishandelde en/of zwervende honden uit andere landen, om hier in Nederland te plaatsen. Dat klinkt hartstikke nobel, maar is dat het ook?

ACE heeft momenteel 395 honden op marktplaats staan. De prijs van een hond die je "huurkoopt" is 250 euro, waarmee ze het vervoer, inentingen e.d. betalen. De honden blijven op papier eigendom van de stichting en je kunt de hond niet bezichtigen voordat je hem in huis krijgt (met alle nare gevolgen van dien).

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"? Wat zou er gebeuren met honden in (bijvoorbeeld) Spanje die NIET door gekke Nederlandertjes geadopteerd worden? Worden die ingeslapen? Zou dat voor die diertjes niet veel beter zijn, aangezien ze vaak <quote> zwaar mishandeld, verwaarloosd & niet gewend aan het huiselijk leven </unquote> zijn?

Hier in Nederland worden bijvoorbeeld geheel dove dalmatiër(pups) afgemaakt. Maar voor ACE geen enkel probleem: Gewoon invoeren die handel.

Mijn persoonlijke mening lijkt me duidelijk Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Note: En natuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat ze daar allemaal met die diertjes doen
Helemaal mee eens!
Want ik vermoed zelfs dat ze honden van de straat meejatten om hier dus geld mee te verdienen, er klopt iets niet helemaal!!!!!
En ik hoop dat ze die gasten snel eens aanpakken!
Snollebolt
pi_83238230
Ik heb met veel verbazing de postings op dit forum gelezen. Ik denk dat het veel onwetendheid is maar ik lees ook dat mensen vinden dat honden met een gebrek maar afgemaakt moeten worden en dat stuit mij heel erg tegen de borst. Ik vind dat mensen die een hondje een tweede kans willen geven zelf een keuze mogen maken waar ze een hondje vandaan nemen of dit uit een asiel is of uit het buitenland. Idd wij maken geen dove honden af ook geen blinde of manke honden, alle honden die kwaliteit van leven hebben krijgen bij ons een kans. Honden jatten is te gek voor woorden. Iedereen die hier denkt het te weten kan ik een ding adviseren kom eens bij ons kijken, jullie zijn allen van harte uitgenodigd en dan gaan we daarna de discussie aan
pi_83239485
Inmiddels heb ik me meer ingelezen over Ace, waar mevrouw Rineke van der Waal werkzaam is.
Ze vliegen pups in met parvo, giardia, en andere ziekten.

Fijn dat jullie je inzetten voor zieke dieren, maar zo brengen jullie dus ook onze dieren in gevaar.

Zie bijvoorbeeld;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962&sid=cb2968aed77d8e2b0b9cde688c1aa2cf
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=10024.0
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:31:53 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83242820
Ik denk ook altijd "Ja leuk, maar hier zitten de asiels ook vol." Er zijn ook organisaties waar vrijwilligers naar Spanje of Griekenland ed gaan om daar wat te helpen, dat lijkt mij veel beter.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 24 juni 2010 @ 14:32:52 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83242856
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Faithfulness het volgende:
Inmiddels heb ik me meer ingelezen over Ace, waar mevrouw Rineke van der Waal werkzaam is.

Fijn dat jullie je inzetten voor zieke dieren, maar zo brengen jullie dus ook onze dieren in gevaar.

Zie bijvoorbeeld;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962&sid=cb2968aed77d8e2b0b9cde688c1aa2cf
Maar dat komt toch niet als een verrassing? De opvanggezinnen die hier dieren van de straat opvangen krijgen vaak ook kittens met vlooien, mijt en what not.
pi_83243966
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Maar dat komt toch niet als een verrassing? De opvanggezinnen die hier dieren van de straat opvangen krijgen vaak ook kittens met vlooien, mijt en what not.
Vlooien en mijt is wel even een ander kaliber dan parvo
  Moderator donderdag 24 juni 2010 @ 15:02:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_83244077
Ik vind het allemaal heel liefdadig, en de bedoeling is ook vast niet verkeerd (hoop ik dan).

Maar doe dat dan in Spanje! Plaats die dieren bij Spaanse gezinnen. Doe daar aan voorlichting en preventie. Ga geen zieke dieren naar NL halen, dat is nergens voor nodig, en daar wordt niemand beter van.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83244219
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het allemaal heel liefdadig, en de bedoeling is ook vast niet verkeerd (hoop ik dan).

Maar doe dat dan in Spanje! Plaats die dieren bij Spaanse gezinnen. Doe daar aan voorlichting en preventie. Ga geen zieke dieren naar NL halen, dat is nergens voor nodig, en daar wordt niemand beter van.
Ahhh, maar dat vind ik ook. Ik ben er zeker van dat ze het goed bedoelen allemaal, maar de asiels hier barsten ook uit hun voegen. Dan wordt zo'n (supermegazielig ) hondje hierheen gevlogen, een dierenliefhebber (die vaak zelf ook al dieren heeft) vangt zo'n diertje op, en het diertje wordt ziek. Komt soms te overlijden. Eigen dieren worden ook ziek.

Enige wat voor ACE pleit, is dat ze wel de dierenartskosten betalen. Maar dan alleen voor het geimporteerde dier, niet voor de dieren die dankzij dit dier ziek zijn geworden.

En de verhalen zijn hartverscheurend. Als je gaat googlen breekt je hart. Zijn niet alleen ACE dieren overigens, er zijn meer van dit soort organisaties.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:13:34 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83244463
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 14:59 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Vlooien en mijt is wel even een ander kaliber dan parvo
Ja, daar was ik nog niet. Maar hier uit asiels kun je ook een aidskat meenemen zonder dat je het weet.
pi_83245821
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, daar was ik nog niet. Maar hier uit asiels kun je ook een aidskat meenemen zonder dat je het weet.
Wederom anders dan Parvo. Een hond hoort ingeent te zijn tegen Parvo. ZEKER als je ze vanuit het buitenland haalt. Er bestaat zoiets als quarantaine...
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:54:48 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83246364
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wederom anders dan Parvo. Een hond hoort ingeent te zijn tegen Parvo. ZEKER als je ze vanuit het buitenland haalt. Er bestaat zoiets als quarantaine...
Okay Maar in de eerste post hierover ging het om ziektes, waaronder parvo.
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:56:45 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83246465
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:43 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg stichtingen die buitenlandse honden daarginds testen op besmettelijke ziektes, en de honden die een besmettelijke ziekte hebben, niet meenemen naar Nederland.

Ik vind het verder ook een beetje een lastige zaak... ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Overigens, als je een pup haalt bij een dierenwinkel, is er ook grote kans dat die uit het buitenland komt. Er rijden wagens vol puppies uit het oostblok naar Nederland omdat hier nu eenmaal vraag is naar goedkope puppies.

Er zijn ook asiels die honden uit buitenlandse asiels laten komen, om maar plaatsbare honden te hebben .
De asiels zitten helemaal niet zo 'proppievol' als je zegt.

En mensen willen graag wat te kiezen hebben, ieder zijn ding toch?
Het is niet zo zwart-wit. .
KuikenGuppy
  donderdag 24 juni 2010 @ 15:58:30 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83246548
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg stichtingen die buitenlandse honden daarginds testen op besmettelijke ziektes, en de honden die een besmettelijke ziekte hebben, niet meenemen naar Nederland.

Ik vind het verder ook een beetje een lastige zaak... ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Overigens, als je een pup haalt bij een dierenwinkel, is er ook grote kans dat die uit het buitenland komt. Er rijden wagens vol puppies uit het oostblok naar Nederland omdat hier nu eenmaal vraag is naar goedkope puppies.

Er zijn ook asiels die honden uit buitenlandse asiels laten komen, om maar plaatsbare honden te hebben .
De asiels zitten helemaal niet zo 'proppievol' als je zegt.

En mensen willen graag wat te kiezen hebben, ieder zijn ding toch?
Het is niet zo zwart-wit. .
Wat een onzin, zeg

En eh in Nederland is bijna geen dierenwinkel die pups verkoopt, dus hele vrachtwagens naar Nederland is ook niet waar. Die gaan allemaal naar Belgie.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:07:38 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83247000
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat een onzin, zeg

En eh in Nederland is bijna geen dierenwinkel die pups verkoopt, dus hele vrachtwagens naar Nederland is ook niet waar. Die gaan allemaal naar Belgie.

Er zijn ook in Nederland genoeg broodfokkers die hun pups gewoon uit een vrachtwagen halen.
Alle leuke verhalen over particuliere nestjes ten spijt.
KuikenGuppy
pi_83248068
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:56 schreef Burdie het volgende:
ik snap best dat mensen een hondje uit het buitenland halen, want het zijn vaak hele leuke en gemakkelijke hondjes. In het asiel in Nederland zitten veel honden met gedragsproblemen, dus dan heb je liever een ongecompliceerd buitenlandertje.

Quote website ACE:
quote:
Honden die al enige tijd zwerven, honden die mishandeld en verwaarloosd zijn, honden die vastgebonden worden achtergelaten aan het toegangshek, puppies in een doos achtergelaten, puppies gevonden in vuilcontainers, honden half dood aangetroffen langs de kant van de weg, honden zonder reden gedumpt door hun eigenaar, etc. Alle honden zouden zonder de hulp van Fabiënne na 10 dagen in het dodingstation afgemaakt worden.
Jaaaaa, leuke en gemakkelijke hondjes zonder gedragsproblemen, for sure!

donderdag 24 juni 2010 @ 16:32:42 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83248275
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:28 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Quote website ACE:
[..]

Jaaaaa, leuke en gemakkelijke hondjes zonder gedragsproblemen, for sure!

Ik ken ACE niet

Ik ken alleen Mirtos en weet dat zij zwerfhonden van straat haalt en evt. naar Nederland brengt. Honden met ziektes en/of gedragsproblemen worden door Mirtos niet naar Nederland gehaald.
KuikenGuppy
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:43:27 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83248788
Ik vind het vreemd om die problemen op te lossen in het buitenland terwijl we hier ook de asiels tjokvol hebben zitten.
Kijk, als mensen een greyhound of een podenco willen , of een andere windhond, dan snap ik nog wel dat je als je dan toch voor dat ras valt er een uit Spanje adopteert, die vind je hier minder snel als herplaatser.
Maar ik ken zat mensen die liever een schattig zielig buitenlandertje nemen dan een Nederlands asielhondje, en ik heb geen flauw idee waarom.
Lekker exotisch of zo?
En ja we kunnen die dieren wel helpen, niks mis mee, maar help ze dan idd daar en haal ze niet hierheen zolang wij ook nog met volle asiels te kampen hebben
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:55:40 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83249496
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook in Nederland genoeg broodfokkers die hun pups gewoon uit een vrachtwagen halen.
Alle leuke verhalen over particuliere nestjes ten spijt.
't Ging over dierenwinkels.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:57:21 #23
176471 oh-oh
pi_83249578
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

't Ging over dierenwinkels.
Naja dierenwinkels / broodfokkers, broodfokhondenhandel is dr ieg plenty hier hoor, helaas.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83254546
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het vreemd om die problemen op te lossen in het buitenland terwijl we hier ook de asiels tjokvol hebben zitten.
Kijk, als mensen een greyhound of een podenco willen , of een andere windhond, dan snap ik nog wel dat je als je dan toch voor dat ras valt er een uit Spanje adopteert, die vind je hier minder snel als herplaatser.
Maar ik ken zat mensen die liever een schattig zielig buitenlandertje nemen dan een Nederlands asielhondje, en ik heb geen flauw idee waarom.
Lekker exotisch of zo?
En ja we kunnen die dieren wel helpen, niks mis mee, maar help ze dan idd daar en haal ze niet hierheen zolang wij ook nog met volle asiels te kampen hebben
Omdat je dan op verjaardagen zo lekker zelfgenoegzaam kunt vertellen dat je een hondje gered hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 24 juni 2010 @ 18:43:02 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83254591
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:57 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Naja dierenwinkels / broodfokkers, broodfokhondenhandel is dr ieg plenty hier hoor, helaas.
Dat weet ik, maar ik reageerde op dierenwinkel. Broodfok is hier ook wel genoeg ja, maar gelukkig is het nog lang geen België.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:06:22 #26
176471 oh-oh
pi_83257869
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik reageerde op dierenwinkel. Broodfok is hier ook wel genoeg ja, maar gelukkig is het nog lang geen België.
Ook hier worden die oostblokhondjes volop verhandeld hoor.
Er is bv een webwinkel waar ze constant chihuahuapups aanbieden
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:16:40 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83258229
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ook hier worden die oostblokhondjes volop verhandeld hoor.
Er is bv een webwinkel waar ze constant chihuahuapups aanbieden
Ja, ik ontken toch helemaal nergens dat Nederland broodfok kent? Dinges had het over pups naar dierenwinkels in Nederland, een paar jaar geleden werd er één of twee dierenwinkels in Nederland gevonden waar ze pups verkopen. Ik zeg dus dat ze niet naar dierenwinkels gaan hier. Dat ze naar broodfokkers ontken ik nergens en zeg ik zelf ook.

Nederlandse webwinkels die pups verkopen ben ik niet bekend mee.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:20:07 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83258354
Maar goed, daar ging het topic ook verder niet over.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:45:26 #29
285174 Evienne
never odd or even
pi_83259228
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 18:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat je dan op verjaardagen zo lekker zelfgenoegzaam kunt vertellen dat je een hondje gered hebt.
Wat een onzin. Waarom dan trouwens pups nemen danwel fokken als hier én in het buitenland de asiels propvol zitten?

Ja, ik voel me persoonlijk aangesproken door je opmerking, omdat mijn hondje volkomen kansloos was geweest als ik niks had gedaan, evenals vele, vele andere hondjes die via o.a. de dierenbescherming bij diverse stichtingen een liefdevol thuis wilden vinden. Vervolgens kon ik niet meer van huis en kon ik niemand meer bij me thuis uitnodigen, heb ik vele meubels en houtwerk moeten vervangen, en zijn er vele tranen gevloeid om haar niet aflatende verdriet. Waarna ze, toen haar nieuwsgierigheid en speelsheid eindelijk ontluikende waren, vergiftigd werd en ze een afschuwelijke, pijnlijke dood stierf. Leuk verhaal joh, voor een verjaardag!

Generalisaties, aannames...
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:51:11 #30
176471 oh-oh
pi_83259398
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:45 schreef Evienne het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lijkt me ook behoorlijk projecterend, reageren mensen niet jubelend genoeg op je pups? Waarom trouwens pups nemen danwel fokken als hier én in het buitenland de asiels propvol zitten?

Ja, ik voel me persoonlijk aangesproken door je opmerking, omdat mijn hondje volkomen kansloos was geweest als ik niks had gedaan, evenals vele, vele andere hondjes die via o.a. de dierenbescherming bij diverse stichtingen een liefdevol thuis wilden vinden. Vervolgens kon ik niet meer van huis en kon ik niemand meer bij me thuis uitnodigen, heb ik vele meubels en houtwerk moeten vervangen, en zijn er vele tranen gevloeid om haar niet aflatende verdriet. Waarna ze, toen haar nieuwsgierigheid en speelsheid eindelijk ontluikende waren, vergiftigd werd en ze een afschuwelijke, pijnlijke dood stierf. Leuk verhaal joh, voor een verjaardag!

Rashonden fokken hefet natuurlijk niks te maken met volle asiels.
Je wil een rashond of je wil geen rashond.
Je wil een herplaatser of je wil een pup van een fokker.
Nadat je gekozen hebt wat je voor hond wil mag je toch wel een bewuste keuze maken over waar je die vandaan haalt?
Ik vind het voor mezelf ieg niet te verantwoorden om een buitenlands hondje te adopteren als dr hier zat honden op adoptie wachten.
Dan zou ik nog liever geld geven aan bv een project dat honden en katten goedkoop laat castreren in het buitenland , als ik iets voor dieren daar wilde doen.
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:52:30 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259417
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nadat je gekozen hebt wat je voor hond wil mag je toch wel een bewuste keuze maken over waar je die vandaan haalt?
Ik vind het voor mezelf ieg niet te verantwoorden om een buitenlands hondje te adopteren als dr hier zat honden op adoptie wachten.
Dan zou ik nog liever geld geven aan bv een project dat honden en katten goedkoop laat castreren in het buitenland , als ik iets voor dieren daar wilde doen.
Ja, dat is het ook hč. Je verplaatst het probleem alleen maar. Je bestrijdt alleen de symptomen. Ongetwijfeld reuze goed bedoeld allemaal, maar dit schiet natuurlijk niet op en het is nadelig voor de dieren hier.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:53:16 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259439
En ondertussen blijven de zielige dieren in Spanje en Griekenland binnenstromen, terwijl jij hier met je extra speciale buitenlandse hond zit.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:54:08 #33
176471 oh-oh
pi_83259465
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:52 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dat is het ook hč. Je verplaatst het probleem alleen maar. Je bestrijdt alleen de symptomen. Ongetwijfeld reuze goed bedoeld allemaal, maar dit schiet natuurlijk niet op en het is nadelig voor de dieren hier.
Tis een beetje zoals mensen die broodfokpupjes kopen om ze "te redden" en daarmee houden ze juist de broodfok onbedoeld in stand.
Voor elke buitenlandse hond blijft dr hier een in het asiel zitten min of meer.
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:56:10 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259515
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:54 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Tis een beetje zoals mensen die broodfokpupjes kopen om ze "te redden" en daarmee houden ze juist de broodfok onbedoeld in stand.
Voor elke buitenlandse hond blijft dr hier een in het asiel zitten min of meer.
Ja, ik zou ook nooit een broodfokpup halen. Ik vind het verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurt, maar ik ga de broodfokkers niet helpen. Ik ga Spanje ook niet helpen met het lozen van zielige dieren hier om diezelfde reden. Dan liever een organisatie waar vrijwilligers naar zo'n land gaan om in de asiels te helpen ed.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:58:37 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259583
Ik ben overigens wel benieuwd waarom mensen een hond uit het buitenland halen ipv hier een hond uit t asiel te halen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 20:59:14 #36
176471 oh-oh
pi_83259603
Ik heb Chico wel uit zo een situatie gehaald maar die heb ik dan wel gratis gekregen, en die vrouw wilde hem zelf afstaan en een beter leven gunnen nadat ie bij haar 4 jaar in een bench had gezeten.
Maar ik zou ook nooit geld geven voor een broodfokdier, als niemand ze meer wil dan lost het probleem zich vanzelf op ...
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:00:44 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259649
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb Chico wel uit zo een situatie gehaald maar die heb ik dan wel gratis gekregen, en die vrouw wilde hem zelf afstaan en een beter leven gunnen nadat ie bij haar 4 jaar in een bench had gezeten.
Maar ik zou ook nooit geld geven voor een broodfokdier, als niemand ze meer wil dan lost het probleem zich vanzelf op ...
Ja, dat bedoel ik ook voornamelijk. Als je ervoor betaald help je het in stand te houden. Maar ik snap ook wel weer dat mensen die daar al zijn en dan die zielige honden zien, dat ze hem toch mee willen nemen. Snap ik best, zou ik ook willen. Maar ik kom nooit bij een broodfokker terecht dus daar hoef ik niet over na te denken
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:07:04 #38
176471 oh-oh
pi_83259908
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik ook voornamelijk. Als je ervoor betaald help je het in stand te houden. Maar ik snap ook wel weer dat mensen die daar al zijn en dan die zielige honden zien, dat ze hem toch mee willen nemen. Snap ik best, zou ik ook willen. Maar ik kom nooit bij een broodfokker terecht dus daar hoef ik niet over na te denken
Ik ga er ook nooit kijken, niet alleen omdat ik die hondjes niet wil zien, ik zit ook niet te wachten op een souveniertje als parvo of zo
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:09:06 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83259993
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:07 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ga er ook nooit kijken, niet alleen omdat ik die hondjes niet wil zien, ik zit ook niet te wachten op een souveniertje als parvo of zo
Nee, maar mensen die niet doorhebben dat het een broodfokker is en daar dan heen gaan of zo.
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:10:56 #40
285174 Evienne
never odd or even
pi_83260069
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:51 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nadat je gekozen hebt dat je een herplaatser wil mag je dus ook wel een bewuste keuze maken over waar je die vandaan haalt?

Europa heeft geen grenzen, dierenliefde ook niet. Waar de nood het hoogst is, die afweging wil voor mij ook nog wel verschil maken. In Nederland belanden honden niet volkomen kansloos in een dodingsstation en hier is het vrij normaal te adopteren, in de meeste andere landen komt dat niet bij mensen op. Aan veel van die stichtingen zit zeker een verdacht luchtje, 200+ euro? Slaat natuurlijk nergens op. Das een kwestie van je er in verdiepen, zoals je met de aanschaf van elk huisdier doet. Voor mijn hondje hoefde ik via de dierenbescherming alleen de reis, chip en entingen te betalen, 75 of 80 euro was dat. Ik staar me ook niet blind op buitenlandse kneusjes, mijn andere hondjes zijn gewoon Nederlands.

Ik ben het volkomen met je eens dat castratie en vooral ook voorlichting daarover, en promoten van adoptie van een asieldier, prioriteit moet hebben, maar voorlopig is het tegendeel waar, en krijgen dodingsstations door de overheid betaald om het probleem in de hand te houden, en niet de stichtingen die castratie voor ogen hebben.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 24 juni 2010 @ 21:16:23 #41
176471 oh-oh
pi_83260258
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:10 schreef Evienne het volgende:

[..]

Nadat je gekozen hebt dat je een herplaatser wil mag je dus ook wel een bewuste keuze maken over waar je die vandaan haalt?

Europa heeft geen grenzen, dierenliefde ook niet. Waar de nood het hoogst is, die afweging wil voor mij ook nog wel verschil maken. In Nederland belanden honden niet volkomen kansloos in een dodingsstation en hier is het vrij normaal te adopteren, in de meeste andere landen komt dat niet bij mensen op. Aan veel van die stichtingen zit zeker een verdacht luchtje, 200+ euro? Slaat natuurlijk nergens op. Das een kwestie van je er in verdiepen, zoals je met de aanschaf van elk huisdier doet. Voor mijn hondje hoefde ik via de dierenbescherming alleen de reis, chip en entingen te betalen, 75 of 80 euro was dat. Ik staar me ook niet blind op buitenlandse kneusjes, mijn andere hondjes zijn gewoon Nederlands.

Ik ben het volkomen met je eens dat castratie en vooral ook voorlichting daarover, en promoten van adoptie van een asieldier, prioriteit moet hebben, maar voorlopig is het tegendeel waar, en krijgen dodingsstations door de overheid betaald om het probleem in de hand te houden, en niet de stichtingen die castratie voor ogen hebben.
Ik denk persoonlijk dat het voor een hond niet veel uitmaakt, jaren in een asiel in NL zitten, of gedood worden.
Dat is wat wij mensen er van maken, qua drama. Voor de dieren daar is het leed mss stukken minder als ze dan maar afgemaakt worden, hoe cru dat ook klinkt.
Komt nog bij dat wat wij bv een zielige straathond in Indonesië vinden voor daar gewoon best een lekker leventje is voor zo een hond, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik zeg niet dat de honden het daar goed hebben hoor. Wat ik wil zeggen is dat de honden hier in een asiel ook in een hele stressvolle situatie zitten.
En de meeste van die stichtingen vragen idd meer dan een asiel vraagt voor een hond.
Er is hier in NL een stichting die ook buitenlandse honden opvangt en herplaatst en gewoon adverteren met pups die ze fokken om de onkosten daarvan te dekken, echt walchelijke praktijken vind ik dat
( Groucho Marx )
  donderdag 24 juni 2010 @ 22:35:26 #42
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83263881
De dieren daar zijn er inderdaad slecht aan toe, maar hier in Nederland zelf is ook genoeg te doen zoals je zegt. Ik heb zelf een Dalmaat van 12 jaar inmiddels, die ook afgemaakt zou worden omdat ie een kopvlek heeft. Juist mooi vind ik! Ik zou dan ook nooit een dier uit Spanje of andere landen halen, maar de 'mislukkelingen' van een 'gerespecteerd' fokker.

Mijn hond is de dochter van de Nederlands kampioen en van de bekendste fokkers, dat verwacht je niet dan.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_83266834
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:35 schreef 08gnoT. het volgende:
De dieren daar zijn er inderdaad slecht aan toe, maar hier in Nederland zelf is ook genoeg te doen zoals je zegt. Ik heb zelf een Dalmaat van 12 jaar inmiddels, die ook afgemaakt zou worden omdat ie een kopvlek heeft. Juist mooi vind ik! Ik zou dan ook nooit een dier uit Spanje of andere landen halen, maar de 'mislukkelingen' van een 'gerespecteerd' fokker.

Mijn hond is de dochter van de Nederlands kampioen en van de bekendste fokkers, dat verwacht je niet dan.
Dieren met kopvlekken worden niet afgemaakt.
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:46:14 #44
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83266886
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:44 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dieren met kopvlekken worden niet afgemaakt.
Wel. Ik ben jarenlang lidgeweest van het clubblad, en bij de nestjes stond altijd: "kopvlekje overleden". Dat is gewoon té toevallig om door ziekte te komen, er stonden er elke keer meerdere in en bijna nooit gewone pups.

Kopvlekken zijn trouwens ook veel minder vaak doof, dus juist sterkere genen.

En na een paar jaar belde ik met de fokker en die vertelde ook dat ze een kopvlek hadden ingeslapen omdat dat slecht voor de naam was, toen heb ik nooit meer contact gehad.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:46:39 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83266905
In al mijn honden heeft so far kampioensbloed gezeten, maar daar doe ik het niet voor. Ik ga ook geen mislukkingen van fokkers kopen, waarom mislukkingen? Krijg je die goedkoper?
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:49:24 #46
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83267019
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:46 schreef Harajuku. het volgende:
In al mijn honden heeft so far kampioensbloed gezeten, maar daar doe ik het niet voor. Ik ga ook geen mislukkingen van fokkers kopen, waarom mislukkingen? Krijg je die goedkoper?
Mislukkingen als in: een kopvlek. Perfect gezonde hond verder, waarom zou je die afmaken? Een andere pup uit het nest was 'weggedaan' omdat ie een kies te weinig had. Alles moet perfect zijn bij die fokker, ik vind het gewoon zielig dat een goede hond om zo;n non-reden geen kans krijgt.

Ik was ook gewoon gelijk verliefd op onze Dalmaat als 7-jarig meisje
pi_83267140
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:46 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Wel. Ik ben jarenlang lidgeweest van het clubblad, en bij de nestjes stond altijd: "kopvlekje overleden". Dat is gewoon té toevallig om door ziekte te komen, er stonden er elke keer meerdere in en bijna nooit gewone pups.

Kopvlekken zijn trouwens ook veel minder vaak doof, dus juist sterkere genen.

En na een paar jaar belde ik met de fokker en die vertelde ook dat ze een kopvlek hadden ingeslapen omdat dat slecht voor de naam was, toen heb ik nooit meer contact gehad.
Bij zo'n fokker zou ik dus geen pup kopen.
De fokster die ik op het oog heb, laat zulke pups ook niet inslapen, maar doet ze (met stamboom + fokverbod) goedkoper weg. Waarom goedkoper? Je kan er nooit mee fokken, geen shows mee lopen, etc. Maar om daar een dier voor te laten inslapen...
Ze heeft er zelf ook 1 met kopvlek (rond het oog, vrij flink).
  donderdag 24 juni 2010 @ 23:56:22 #48
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83267302
Die van ons was ook goedkoper hoor, maar daar keken we niet naar. Ik had hem al uitgezocht voor we dat hoorden en zo.

Dat ze ze in lieten slapen wisten we toen ook nog niet, pas later hoorden we dat. Anders had ik ook wel heel anders tegen die fokker aangekeken ja, maar misschien toch wel deze genomen omdat ik het zo zielig zou vinden.

Een fotootje dan

Telefoonkwaliteit, en hij kijkt net de verkeerde kant op, maar de vlek rond z'n oog is wel goed te zien.
pi_83267352
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:56 schreef 08gnoT. het volgende:
Die van ons was ook goedkoper hoor, maar daar keken we niet naar. Ik had hem al uitgezocht voor we dat hoorden en zo.

Dat ze ze in lieten slapen wisten we toen ook nog niet, pas later hoorden we dat. Anders had ik ook wel heel anders tegen die fokker aangekeken ja, maar misschien toch wel deze genomen omdat ik het zo zielig zou vinden.

Een fotootje dan

[ afbeelding ]

Telefoonkwaliteit, en hij kijkt net de verkeerde kant op, maar de vlek rond z'n oog is wel goed te zien.
Nee, je moet niet naar de prijs kijken inderdaad.

Wat een moppie
Mooi!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:06:32 #50
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83267694
Deze foto is een paar maanden oud, hij begint wel een beetje grijs te worden nu rond de stippen op z'n kop maar over het algemeen ziet-ie er nog goed uit voor z;n leeftijd vind ik.
pi_83268036
Allereerst sterkte met het verlies van je hond. Ik twijfel er niet aan dat jij ontzettend gek met haar bent geweest en dat haar verliezen heel verdrietig was en helemaal op de manier waarop jij haar bent verloren.
Jouw liefde voor je hond staat ook niet ter discussie.
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:45 schreef Evienne het volgende:

[..]

Wat een onzin. Waarom dan trouwens pups nemen danwel fokken als hier én in het buitenland de asiels propvol zitten?
Omdat ik een rashond wil en niet om het hebben van een rashond maar omdat ik bij dit ras en bij de combinaties die ik maak zeker weet dat er enorm veel aandacht is gegeven aan gezondheid van de beide ouders en de combinatie. Ik vind het belangrijk dat er verantwoordelijk gefokt wordt en dat is bij vuilnisbakjes, buitenlandse importkneusjes, en broodfokkers niet het geval. En ja, om de vraag voor te zijn, die situaties staan wat mij betreft allemaal op een lijn.

Het steunen van dergelijke praktijken door gelddonaties of afname van honden houdt het in stand en dat maakt iedereen die dat doet medeverantwoordelijk. Ook als ze dit met de beste bedoelingen doen. Bovendien loop je met importkneuzen ook nog het risico dat ze allerlei besmettelijke ziekten meedragen en daarmee de populatie hier besmetten met alle narigheid van dien. Het is naar mijn mening onverantwoordelijk en verre van diervriendelijk.

Asielhonden zijn een iets ander verhaal al ben ik van mening dat als er verantwoordelijker gefokt werd en mensen gewoon netjes via rasverenigingen hun hond aanschaften, asiels niet meer nodig zouden zijn. Maar goed, we moeten iets met de honden die gedumpt worden omdat mensen slecht voorbereid of impulsief dieren aanschaffen en binnen Nederland is dit de op een na beste manier om die beestjes een nieuw huis en een grotere kans op een volwaardig leven te geven. Beter zou natuurlijk zijn via de bemiddeling van de rasvereniging een hond te herplaatsen maar bij asielhonden gaat het doorgaans niet over rashonden van verantwoordelijke fokkers maar om broodfokhonden, ongelukjes of kruisingen voor de leuk en daarmee kan je nergens terecht behalve in een asiel.
quote:

Natuurlijk is het een generalisatie! We hebben het over honderden honden en eigenaren en tientallen organisaties.

Maar ik blijf bij mijn stelling. Asielhonden en rashonden zijn niet meer hip, de nieuwe trend is zielige buitenlandse hondjes. Die doen het lekker in de media als bekende Nederlander en goed op verjaardagen voor Henk en Jacquelien. Hoe triester het verhaal hoe beter mensen zich over zichzelf voelen.

Persoonlijk ben ik van mening, als ik jouw verhaal en de vele verhalen op het internet lees over die hondjes, dat zij beter af waren geweest als ze afgemaakt waren. There, I said it.

Nare medische procedures, behandelingen en operaties, ziekte, handicaps en weken, maanden of zelfs jaren in de stress omdat ze een normaal hondenleven zoals hier gebruikelijk is niet kennen maar wel in die situatie gedwongen worden omdat wij besluiten dat dat beter is voor ze. Voor onze eigen ego want voor die hond is het echt niet beter dan uit zijn lijden verlost worden.

De oplossing voor het dierenleed in dergelijke landen is voorlichting, begeleiding van lokale mensen en castratie / sterilisatie en het beste wat wij hier kunnen doen om dergelijke misstanden te voorkomen is organisaties die die dingen doen ondersteunen, zelf onze honden bij verantwoordelijke fokkers kopen en niet bij broodfokkers, hobbyfokkers of importorganisaties.

Ik heb overigens een hond die als moederhond gebruikt is bij een broodfokker. Schat van een beest waar ik ontzettend van houd en ik ben heel blij dat we haar uit die situatie hebben gehaald en wil haar absoluut nooit meer kwijt.

Ik ben daarnaast ook van mening dat het achteraf op zich een ontzettend foute beslissing van ons is geweest dat wij, door haar te nemen, die broodfokker in staat hebben gesteld deze hond zo makkelijk te lozen en te vervangen door een vers exemplaar. Wij hebben Anoek nu 6 jaar en hij is in die tijd inmiddels aan zijn derde fokhond toe die vanaf de eerste loopsheid iedere loopsheid gedekt worden tot ze met een jaar of drie / vier totaal versleten zijn.
pi_83268077
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Deze foto is een paar maanden oud, hij begint wel een beetje grijs te worden nu rond de stippen op z'n kop maar over het algemeen ziet-ie er nog goed uit voor z;n leeftijd vind ik.
Als een jonge God!

Maar ik ben niet echt een goed jurylid, alle dalmaatjes vind ik prachtig. Kopvlekken, overbeet, maakt me allemaal niets uit
Dalmaatjes
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:18:57 #53
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83268123
Mijn Westie heeft ook geen stamboom. Zijn vader stond ten tijde van dekking (en geboorte van de jongen) nog niet in het Franse register ingeschreven (moeder wel) , dus officieel bestaat mijn Westie niet Maar iig komt hij niet van een broodfokker, maar van een liefhebber die eens per (1,5) jaar ongeveer een nestje heeft.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:19:11 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83268134
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Allereerst sterkte met het verlies van je hond. Ik twijfel er niet aan dat jij ontzettend gek met haar bent geweest en dat haar verliezen heel verdrietig was en helemaal op de manier waarop jij haar bent verloren.
Jouw liefde voor je hond staat ook niet ter discussie.
[..]

Omdat ik een rashond wil en niet om het hebben van een rashond maar omdat ik bij dit ras en bij de combinaties die ik maak zeker weet dat er enorm veel aandacht is gegeven aan gezondheid van de beide ouders en de combinatie. Ik vind het belangrijk dat er verantwoordelijk gefokt wordt en dat is bij vuilnisbakjes, buitenlandse importkneusjes, en broodfokkers niet het geval. En ja, om de vraag voor te zijn, die situaties staan wat mij betreft allemaal op een lijn.

Het steunen van dergelijke praktijken door gelddonaties of afname van honden houdt het in stand en dat maakt iedereen die dat doet medeverantwoordelijk. Ook als ze dit met de beste bedoelingen doen. Bovendien loop je met importkneuzen ook nog het risico dat ze allerlei besmettelijke ziekten meedragen en daarmee de populatie hier besmetten met alle narigheid van dien. Het is naar mijn mening onverantwoordelijk en verre van diervriendelijk.

Asielhonden zijn een iets ander verhaal al ben ik van mening dat als er verantwoordelijker gefokt werd en mensen gewoon netjes via rasverenigingen hun hond aanschaften, asiels niet meer nodig zouden zijn. Maar goed, we moeten iets met de honden die gedumpt worden omdat mensen slecht voorbereid of impulsief dieren aanschaffen en binnen Nederland is dit de op een na beste manier om die beestjes een nieuw huis en een grotere kans op een volwaardig leven te geven. Beter zou natuurlijk zijn via de bemiddeling van de rasvereniging een hond te herplaatsen maar bij asielhonden gaat het doorgaans niet over rashonden van verantwoordelijke fokkers maar om broodfokhonden, ongelukjes of kruisingen voor de leuk en daarmee kan je nergens terecht behalve in een asiel.
[..]

Natuurlijk is het een generalisatie! We hebben het over honderden honden en eigenaren en tientallen organisaties.

Maar ik blijf bij mijn stelling. Asielhonden en rashonden zijn niet meer hip, de nieuwe trend is zielige buitenlandse hondjes. Die doen het lekker in de media als bekende Nederlander en goed op verjaardagen voor Henk en Jacquelien. Hoe triester het verhaal hoe beter mensen zich over zichzelf voelen.

Persoonlijk ben ik van mening, als ik jouw verhaal en de vele verhalen op het internet lees over die hondjes, dat zij beter af waren geweest als ze afgemaakt waren. There, I said it.

Nare medische procedures, behandelingen en operaties, ziekte, handicaps en weken, maanden of zelfs jaren in de stress omdat ze een normaal hondenleven zoals hier gebruikelijk is niet kennen maar wel in die situatie gedwongen worden omdat wij besluiten dat dat beter is voor ze. Voor onze eigen ego want voor die hond is het echt niet beter dan uit zijn lijden verlost worden.

De oplossing voor het dierenleed in dergelijke landen is voorlichting, begeleiding van lokale mensen en castratie / sterilisatie en het beste wat wij hier kunnen doen om dergelijke misstanden te voorkomen is organisaties die die dingen doen ondersteunen, zelf onze honden bij verantwoordelijke fokkers kopen en niet bij broodfokkers, hobbyfokkers of importorganisaties.

Ik heb overigens een hond die als moederhond gebruikt is bij een broodfokker. Schat van een beest waar ik ontzettend van houd en ik ben heel blij dat we haar uit die situatie hebben gehaald en wil haar absoluut nooit meer kwijt.

Ik ben daarnaast ook van mening dat het achteraf op zich een ontzettend foute beslissing van ons is geweest dat wij, door haar te nemen, die broodfokker in staat hebben gesteld deze hond zo makkelijk te lozen en te vervangen door een vers exemplaar. Wij hebben Anoek nu 6 jaar en hij is in die tijd inmiddels aan zijn derde fokhond toe die vanaf de eerste loopsheid iedere loopsheid gedekt worden tot ze met een jaar of drie / vier totaal versleten zijn.
Ik ben het daar ook wel mee eens. Die links van de vorige pagina ook, allemaal honden waarmee ze keer op keer naar de dierenarts moeten rennen, pijn die blijft, en dan uiteindelijk maar in laten slapen. Had ze dan in Spanje maar in laten slapen ipv hier nog maanden met die pijn te moeten lopen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:30:09 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83268512
Toen ik laatst mijn Nijn in liet slapen (doorgroei tanden/ kiezen) heb ik een heel gesprek met de DA gehad. Over waarom er in godsnaam gefokt wordt met dieren die allerlei problemen hebben. De DA noemde een voorbeeld over bv de Noorse Boskat (mijn moeder heeft er 1); alle fokkers zullen roepen dat zij Boskatten bezitten van echte stamouders. De DA zei echter dat uiteindelijk alle ras nakomelingen van diezelfde stamouders afstammen, dus uiteindelijk de negatieve gevolgen van het steeds maar weer fokken met dieren die uiteindelijk terug te brengen zijn op 1 of 2 stamouders enorm veel inteelt met zich meebrengt. Van daar dus ook al die konijnen die tandproblemen hebben, al die "populaire" hondenrassen allerlei inteeltproblemen met zich mee nemen.
pi_83268675
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 13:13 schreef Faithfulness het volgende:

Zie bijvoorbeeld;
Ook nu geef je antwoord zonder dat je je op een adequate wijze hebt ingelezen over parvo, want kan jij een garantie geven dat je bij de beste fokker altijd een gezonde pup krijgt overigens bedoel ik dan wel de fokkers die ten goede trouw handelen en geen broodfokker of handelaren. Wij hebben inmiddels meer dan 10.000 honden ter adoptie afgegeven in 7 landen en wat lees je een handje vol mensen die van alles aan te merken hebben en het zijn altijd dezelfde met dezelfde verhalen, van een eigen verantwoording of verantwoord gedrag hoor je niets. Dat alle puppen die Nederland binnenkomen volledig geent zijn hoor je niets dat het mogelijk is dat een hond op een inenting na een ruime tijd een reactie kan krijgen hoor je niets nee je gaat alles afstruinen en kom dan met een verhaal uit 2008 Vertel ook eens wat over de leuke verhalen die in de verlopen 2 jaar zijn geweest. want die zijn echt veruit in de meerderheid. Ik ben idd vrijwilliger bij Ace en kan mij vreselijk storen aan dit soort reacties die echt nergens opslaan

Leishmania een incubatietijd van 7 jaar, staat ook uitgebreid op onze website te lezen, Leishmani is overigens goed te behandelen want ik heb zelf ook een hond met leishmania, die een heel fijn leven heeft bovendien is Nederland al een paar jaar niet Leishmania vrij ook honden die nog nooit in het buitenland geweest zijn en hier geboren zijn is leishmania bij gecontrateerd. Giardia komt idd heel veel voor is een kwestie van een kuurtje en klaar geen ramp zou ik zeggen ook dat komt gewoon in Nederland voor en kan elke hond mee besmet raken. Het adopteren van een hondje uit het buitenlaand blijft idd een risico waar mensen altijd op gewezen worden en waar ook op onze website ruim aandacht aan wordt geschonken.Mensen die er niet voor kiezen om een hondje uit het buitenland te adopteren zijn net zulke dierenvrienden hoor want alle dieren verdienen een fijne plek maar sluit je ogen niet voor het dierenleed over de grenzen heen. Laat mensen een eigen keuze maken en dan hoop ik een bewuste keuze Voor de mensen die zich daar wel in willen verdiepen voordat ze commentaar op diverse forums geven

www.ace-charity.org
pi_83268707
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:30 schreef childintime het volgende:
Toen ik laatst mijn Nijn in liet slapen (doorgroei tanden/ kiezen) heb ik een heel gesprek met de DA gehad. Over waarom er in godsnaam gefokt wordt met dieren die allerlei problemen hebben. De DA noemde een voorbeeld over bv de Noorse Boskat (mijn moeder heeft er 1); alle fokkers zullen roepen dat zij Boskatten bezitten van echte stamouders. De DA zei echter dat uiteindelijk alle ras nakomelingen van diezelfde stamouders afstammen, dus uiteindelijk de negatieve gevolgen van het steeds maar weer fokken met dieren die uiteindelijk terug te brengen zijn op 1 of 2 stamouders enorm veel inteelt met zich meebrengt. Van daar dus ook al die konijnen die tandproblemen hebben, al die "populaire" hondenrassen allerlei inteeltproblemen met zich mee nemen.
Zo merk ik bij mijn katten ook dat de twee raskatten veel gevoeliger zijn voor ziekten, ontstekingen, stres en oormijt dan mijn HTK kat. Zal met honden niet anders zijn, denk ik.
En het is niet alleen inteelt, slechte genen worden ook in stand gehouden.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:37:15 #58
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83268726
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:36 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Zo merk ik bij mijn katten ook dat de twee raskatten veel gevoeliger zijn voor ziekten, ontstekingen, stres en oormijt dan mijn HTK kat. Zal met honden niet anders zijn, denk ik.
En het is niet alleen inteelt, slechte genen worden ook in stand gehouden.
Dat vuilnisbakken gezonder zouden zijn is allang achterhaald.
pi_83268758
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring leert hier toch anders!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:38:56 #60
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83268776
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:38 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring leert hier toch anders!
, okay.
pi_83268910
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:35 schreef rinekevanderwaal het volgende:
Leishmania een incubatietijd van 7 jaar, staat ook uitgebreid op onze website te lezen, Leishmani is overigens goed te behandelen want ik heb zelf ook een hond met leishmania, die een heel fijn leven heeft bovendien is Nederland al een paar jaar niet Leishmania vrij ook honden die nog nooit in het buitenland geweest zijn en hier geboren zijn is leishmania bij gecontrateerd.
Ja hoe zou dát nou komen....
pi_83268922
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:35 schreef rinekevanderwaal het volgende:

[..]

Ook nu geef je antwoord zonder dat je je op een adequate wijze hebt ingelezen over parvo, want kan jij een garantie geven dat je bij de beste fokker altijd een gezonde pup krijgt overigens bedoel ik dan wel de fokkers die ten goede trouw handelen en geen broodfokker of handelaren. Wij hebben inmiddels meer dan 10.000 honden ter adoptie afgegeven in 7 landen en wat lees je een handje vol mensen die van alles aan te merken hebben en het zijn altijd dezelfde met dezelfde verhalen, van een eigen verantwoording of verantwoord gedrag hoor je niets. Dat alle puppen die Nederland binnenkomen volledig geent zijn hoor je niets dat het mogelijk is dat een hond op een inenting na een ruime tijd een reactie kan krijgen hoor je niets nee je gaat alles afstruinen en kom dan met een verhaal uit 2008 Vertel ook eens wat over de leuke verhalen die in de verlopen 2 jaar zijn geweest. want die zijn echt veruit in de meerderheid. Ik ben idd vrijwilliger bij Ace en kan mij vreselijk storen aan dit soort reacties die echt nergens opslaan

Leishmania een incubatietijd van 7 jaar, staat ook uitgebreid op onze website te lezen, Leishmani is overigens goed te behandelen want ik heb zelf ook een hond met leishmania, die een heel fijn leven heeft bovendien is Nederland al een paar jaar niet Leishmania vrij ook honden die nog nooit in het buitenland geweest zijn en hier geboren zijn is leishmania bij gecontrateerd. Giardia komt idd heel veel voor is een kwestie van een kuurtje en klaar geen ramp zou ik zeggen ook dat komt gewoon in Nederland voor en kan elke hond mee besmet raken. Het adopteren van een hondje uit het buitenlaand blijft idd een risico waar mensen altijd op gewezen worden en waar ook op onze website ruim aandacht aan wordt geschonken.Mensen die er niet voor kiezen om een hondje uit het buitenland te adopteren zijn net zulke dierenvrienden hoor want alle dieren verdienen een fijne plek maar sluit je ogen niet voor het dierenleed over de grenzen heen. Laat mensen een eigen keuze maken en dan hoop ik een bewuste keuze Voor de mensen die zich daar wel in willen verdiepen voordat ze commentaar op diverse forums geven

www.ace-charity.org
En ik gaf hier mijn mening over dit soort stichtingen, en direct komt er een of ander medewerkertje huilen over hoe goed het gaat. Maar ondertussen zijn er dus zat verhalen te vinden dat het niet ALTIJD goed gaat, mevrouw. En waarom het risico nemen? Nogmaals: Er zijn in Nederland ook genoeg honden die een goed huis nodig hebben. Waarom dan uit het buitenland halen? En de toon waarmee u aan komt zetten, zeg. Tutoyeren is tot daar aan toe - al verwacht ik van een professionele stichting anders -, maar roepen dat ik "alles afstruin" om maar slechte verhalen te vinden is onzin. Ik heb niet hard hoeven zoeken voor de slechte verhalen, mevrouw.
quote:
het zijn altijd dezelfde met dezelfde verhalen
Juist. Maar u doet het af of het allemaal onzin is. Maar steeds dezelfde verhalen. Toch apart, dat al die mensen hetzelfde verhaal verzinnen. Of zou er toch een kern van waarheid inzitten?

Het dierenleed is wereldwijd, maar laten we eerst ons eigen probleem aanpakken alvorens de rest van de wereld te gaan helpen.
pi_83268944
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:38 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

, okay.
Ik heb gewoon miskopen gedaan! Krengen zijn het!

( )
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:46:18 #64
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83269000
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:44 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik heb gewoon miskopen gedaan! Krengen zijn het!

( )
Dat heeft er vrij weinig mee te maken, hč. Ik heb hier dus ook weinig over te zeggen.
pi_83269028
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:46 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat heeft er vrij weinig mee te maken, hč. Ik heb hier dus ook weinig over te zeggen.
Nah, ik meen het serieus: De twee raskatten hebben veel meer (kleine) problemen dan de HTK kat. Maar ik heb "maar" drie katten, dus een wetenschappelijk onderzoek is het niet
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:47:23 #66
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83269034
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:37 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nou Hara, ik heb 2 hondjes (bastaard) gehad die 17,5 en 15 zijn geworden. Mijn ras JR werd 12 en mijn Westie moet het nog maar eens zien te bewijzen (is nu 7). De raszuivere (met stamboom) Bouvier van mijn moeder werd 8 (leukemie), de bastaard Bouvier werd 12,5 en moest ingeslapen worden ivm een herseninfarct.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 00:49:34 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83269095
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:47 schreef childintime het volgende:

[..]

Nou Hara, ik heb 2 hondjes (bastaard) gehad die 17,5 en 15 zijn geworden. Mijn ras JR werd 12 en mijn Westie moet het nog maar eens zien te bewijzen (is nu 7). De raszuivere (met stamboom) Bouvier van mijn moeder werd 8 (leukemie), de bastaard Bouvier werd 12,5 en moest ingeslapen worden ivm een herseninfarct.
Ja, zulke verhalen worden dan altijd verteld. Maar ik heb geen zin om de bron op te zoeken, dus ik hoef er verder ook niet op in te gaan. En los daarvan, mensen blijven altijd stug volhouden ook al is er een bron met wel een onderzoek, dus de discussie is nogal zinloos.
pi_83269223
Is het een commerciële organisatie? Wordt er winst gemaakt dus? Zoja, dan vind ik het wel écht bedenkelijk. Zeker aangezien er met zulke grote aantallen wordt gewerkt.
pi_83269261
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:55 schreef Mercer het volgende:
Is het een commerciële organisatie? Wordt er winst gemaakt dus? Zoja, dan vind ik het wel écht bedenkelijk.
Nee, volgens mij niet Ze gebruiken al het geld voor dierenartskosten, vluchten naar Nederland, etc.
pi_83269364
Nog zo'n "mooi" verhaal, nu van eigen website:
quote:
Lieve Patata,

Wij hebben zo naar je uitgekeken. En toen kwam je eindelijk.
We waren al een uur te vroeg op het vliegveld in Rotterdam. Eindelijk kwam het vliegtuig aan.
Dus wij snel naar binnen om jou op te wachten. Toen we eindelijk de kooien zagen waren wij zo ontzettend blij. Toen we jou in onze armen hielden waren we echt stapelgek op je.

Je was nog een beetje versuft, we dachten dat je wat reisziek was.
Onderweg naar huis (Maastricht) werd je een klein beetje wakker. We zijn nog even gestopt op de parkeerplaats. Hier heb je een plasje gedaan en lekker wat gedronken. En je had zo’n dorst.
Later in huis. We kwamen thuis en het ging steeds minder met je. We zijn meteen naar de dierenarts gegaan. We moesten je daar achterlaten. We vonden het zo erg.
Maar nog geen uur later werden we al gebeld. Ze is overleden. Onze lieve kleine schat Patata.

Wij hebben jou niet zo lang gekend maar we waren meteen stapelgek op je. Jij die bij ons zou komen wonen samen met Sherry, Kuifje en Coco.
Alles stond al klaar voor onze schat. Maar het heeft niet zo mogen zijn.
Je had dit zo verdiend, een leventje zonder zorgen. Maar je hebt toch zeker een plekje in ons hart gekregen.

Rust zacht lieve Patata.

Liefs en heel veel knuffels van ons,
Reactie ACE:
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze was nog maar 6 maanden oud

...

En een paar lager:
quote:
Soraka lieve meid,
hoe opgetogen waren wij.
Ons eerste hondje zou je worden,
wij waren zo ontzettend blij.

Je kussentje was al opgeschud,
je bedje al gespreid.
We zaten met smart op je te wachten.
Soraka, onze meid.

Maar toen kwam er een telefoontje,
er was iets vreselijk mis gegaan.
In plaats van met een vlucht naar ons,
vloog je nu richting de sterretjes en de maan.
Maar ach, het zijn maar incidenten. *zucht*
pi_83269395
Tja, we gaan steeds meer naar één Europa, dan houd je dit soort dingen op een gegeven moment moeilijk tegen. Je kan ook moeilijk iemand uit Friesland verbieden om een hond uit Limburg te kopen, zoals je ook moeilijk iemand uit nederland kan verbieden een hond in spanje te kopen..
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:09:43 #72
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83269577
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:49 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, zulke verhalen worden dan altijd verteld. Maar ik heb geen zin om de bron op te zoeken, dus ik hoef er verder ook niet op in te gaan. En los daarvan, mensen blijven altijd stug volhouden ook al is er een bron met wel een onderzoek, dus de discussie is nogal zinloos.
Het is helemaal niet dat ik een discussie wil uitlokken (het gaat hier trouwens over iets heel anders) maar persoonlijk heb ik regelmatig meegemaakt dat een HTK kat of bastaardhondje veel makkelijker mee gaat en langer door het leven gaat dan een ras kat of hond (puur gefokt op uiterlijke kenmerken).
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:11:25 #73
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83269620
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Het is helemaal niet dat ik een discussie wil uitlokken (het gaat hier trouwens over iets heel anders) maar persoonlijk heb ik regelmatig meegemaakt dat een HTK kat of bastaardhondje veel makkelijker mee gaat en langer door het leven gaat dan een ras kat of hond (puur gefokt op uiterlijke kenmerken).
Ja, dan maak je zelf de fout om een hond of kat te nemen die puur op uiterlijk is gefokt. Dat is dan ook geen goede fokker.

Maar inderdaad, dit is offtopic.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 01:20:53 #74
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83269817
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:11 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, dan maak je zelf de fout om een hond of kat te nemen die puur op uiterlijk is gefokt. Dat is dan ook geen goede fokker.

Maar inderdaad, dit is offtopic.
Ik heb altijd HTK katten gehad. Mijn hondjes "nam" ik zoals dat uitkwam, niet omdat ik perse zo'n hond moest hebben. Mijn JR kreeg ik toen hij 2,5 was, een rashond die een hersentumor op zijn 11e kreeg. Alleen al daarom wil ik dolgraag een Saarloser. Die worden gefokt op aanvraag, en soms wordt er een halve wolf doorheen gegooid, puur om het bloed zuiver te houden. Er wordt selectief gefokt met deze honden; en niet alleen maar om aan zoveel mogelijk vraag te voldoen.
pi_83270788
Momenteel werk ik op Aruba in hun enige Animal Shelter en ook daar ben ik (helaas) verliefd geworden op één van de pups. Heb ervaring met het werken met dieren, ook in asiels en heb eigenlijk nooit echt de drang gehad er echt een mee naar huis te nemen, dit keer is het anders.

Hier op Aruba hebben ze ook hartworm, parvo en carpatenziekte (van teken). Al hoewel hondjes onder 6 maanden geen risico op hartworm hebben en daar ook preventieve middelen voor zijn. In Nederland hebben ze niet dezelfde teken, waarop je elke dag moet controleren (binnen 2 dagen kunnen ze de ziekte overbrengen) en honden mag je niet vanuit t asiel meenemen zonder de juiste vaccinaties en een sterilisatie/castratie (tenzij pup, maar de behandeling wordt door hen wel vergoed).

Kortom, de procedures zijn imo niet slecht. Ik snap best, want ik voel het zelf ook, dat mensen graag zo'n pup wegnemen uit een land waarin er anders met dieren wordt omgegaan. Ze worden geslagen, geschopt, lopen overal rond en komen op autowegen terecht (zelfs met eigenaar). Ze hebben kans op hartworm, parvo en kunnen elke dag onder de teken zitten. Ik begrijp het wanneer je een hond uit zo'n situatie weg wil halen... Eerlijk gezegd betrapte ik mezelf er ook op dat ik dacht: wat zou jij het in Nederland goed hebben...
En gedragsproblemen zijn bij pups nog wel te fixen, je kunt t ook aan de hond merken.

Of het goed is, dat is nog maar de vraag...

(heb t trouwens niet over organisaties, maar mensen individueel)

Dolly zal waarschijnlijk niet meemogen, maar dat is omdat ik geen hond mag hebben.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:42:26 #76
176471 oh-oh
pi_83272357
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:09 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het dus ook fout he, je moet geen rashond kopen die puur op uiterlijke kenmerken gefokt is, maar een rashond kopen die gefokt is op gezondheid, karakter en uiterlijk, dat zit je al een stuk veiliger
( Groucho Marx )
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:45:38 #77
176471 oh-oh
pi_83272402
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 02:47 schreef Snowcold het volgende:
Momenteel werk ik op Aruba in hun enige Animal Shelter en ook daar ben ik (helaas) verliefd geworden op één van de pups. Heb ervaring met het werken met dieren, ook in asiels en heb eigenlijk nooit echt de drang gehad er echt een mee naar huis te nemen, dit keer is het anders.

Hier op Aruba hebben ze ook hartworm, parvo en carpatenziekte (van teken). Al hoewel hondjes onder 6 maanden geen risico op hartworm hebben en daar ook preventieve middelen voor zijn. In Nederland hebben ze niet dezelfde teken, waarop je elke dag moet controleren (binnen 2 dagen kunnen ze de ziekte overbrengen) en honden mag je niet vanuit t asiel meenemen zonder de juiste vaccinaties en een sterilisatie/castratie (tenzij pup, maar de behandeling wordt door hen wel vergoed).

Kortom, de procedures zijn imo niet slecht. Ik snap best, want ik voel het zelf ook, dat mensen graag zo'n pup wegnemen uit een land waarin er anders met dieren wordt omgegaan. Ze worden geslagen, geschopt, lopen overal rond en komen op autowegen terecht (zelfs met eigenaar). Ze hebben kans op hartworm, parvo en kunnen elke dag onder de teken zitten. Ik begrijp het wanneer je een hond uit zo'n situatie weg wil halen... Eerlijk gezegd betrapte ik mezelf er ook op dat ik dacht: wat zou jij het in Nederland goed hebben...
En gedragsproblemen zijn bij pups nog wel te fixen, je kunt t ook aan de hond merken.

Of het goed is, dat is nog maar de vraag...

(heb t trouwens niet over organisaties, maar mensen individueel)

Dolly zal waarschijnlijk niet meemogen, maar dat is omdat ik geen hond mag hebben.
Ja maar kijk, jij doet iets heel anders.
Jij werkt nu daar en helpt de dieren daar, dat vind ik dus wel prima hoor, dat moet zeker gedaan worden.
En soit dan word je verliefd op een hondje en wil je dat ene hondje graag meenemen naar NL.
Dat is toch een heel verschil met Truus en Henk die hier op de bank zitten te surfen naar zielige hondjes in Griekenland en ze gaan bestellen alsof het een nieuwe camera is die je via eBay uit Japan laat komen?
Nog LOS van het feit dat dr hier genoeg honden zijn die een baasje zoeken is het toch ook vrij raar dat je maar een hond besteld, vaak al een volwassen hond, en dat je die hele hond nog nooit gezien hebt maar afgaat op een zielig verhaal en en foto met puppy ogen?
( Groucho Marx )
pi_83275139
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 08:42 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het dus ook fout he, je moet geen rashond kopen die puur op uiterlijke kenmerken gefokt is, maar een rashond kopen die gefokt is op gezondheid, karakter en uiterlijk, dat zit je al een stuk veiliger
Godzijdank ze zijn er nog! Mensen die verder kijken dan stamboom alleen maar ook kritisch kijken naar de fokker, de bloedlijnen die hij gebruikt en de combinaties die hij maakt.

Natuurlijk moet je geen hond kopen die puur op uiterlijk gefokt is! Dat spreekt toch voor zich? En ja, dan moet je soms wat langer wachten omdat die verantwoorde fokker niet ieder half jaar nestjes heeft en een dekking niet altijd in een keer lukt dus het kan gebeuren dat je dan anderhalf jaar op een wachtlijst staat. So be it. Als je dat er al niet voor over hebt om een gezond huisdier te krijgen...
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:29:37 #79
176471 oh-oh
pi_83275355
Ja, en dan heb je zoals ik jaren gewacht op een pup uit een bepaalde combi, en dan komt er een nest van 5 pupjes, en zit er precies dat ene pupje bij wat dan qua uiterlijk helemaal is waar je van droomde
En dan gaat dr met 5 maanden ineens een bal terug omhoog en krijgt ie een hele andere beharing dan ie eerst had en dan wat je wilde.
Maar ach, ik heb ieg mijn best gedaan en tis een puik hondje
Het blijven levende wezens en garantie heb je nooit , maar je kunt wel heel veel dingen doen om een hond te kopen waar goed over nagedacht is.
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † vrijdag 25 juni 2010 @ 11:24:18 #80
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83277775
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:33 schreef Faithfulness het volgende:

Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
pi_83278440
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Adoptie van kinderen uit het buitenland terwijl hier ook genoeg kinderen dolgraag een warm nest willen is toch ook *normaal*?
Wat een geweldige vergelijking.
  Moderator vrijdag 25 juni 2010 @ 12:35:50 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_83280729
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

--> OUD
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83314241
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:01 schreef Faithfulness het volgende:
Nog zo'n "mooi" verhaal, nu van eigen website:
[..]

Reactie ACE:
Onduidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren, ze was nog maar 6 maanden oud

...

En een paar lager:
[..]

Maar ach, het zijn maar incidenten. *zucht*
pi_83314719
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 01:08 schreef rinekevanderwaal het volgende:
Zeker vergeten naar de geluksvogels te kijken je bent zwartkijker of je bent het niet en nergens voor open willen staan alleen door je eigen kleine kokertje kijken en die stopt blijkbaar bij de grens
[..]

Tuurlijk, negeer mijn vorige bericht maar. Had al begrepen dat u daar erg goed in bent. Dáááááááág mevrouw van der Waal!
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 03:46:47 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83316845
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:40 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Wat een geweldige vergelijking.
quote:
Maar waar erger ik me dan aan? Het asiel hier in Nederland zit VOL met honden. Waarom ons ontfermen over zielige hondjes uit andere landen terwijl we in Nederland net zo goed een probleem hebben met een "hondenoverschot"?
Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 10:55:09 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_83319580
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 03:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Hoezo?
Waarom moet je je gaan ergeren aan mensen die vanuit hun hart denken iets goeds te doen oftewel, iets te doen waarbij zij zich goed voelen? Zullen die dieren (of kinderen..) uit het buitenland hier in Nederland geplaatst zich slechter gaan voelen? Ik denk dat in beide gevallen deze zich beter zullen ontwikkelen en gelukkiger kunnen zijn dus de vergelijking is niet zo gek.
Maar het is toch van de zotte om zieke, niet sociale dieren (laten we de kinderen er voor de beeldvorming even buiten laten) hier naar toe te halen, terwijl er hier heel veel dieren zitten te wachten op een baasje. Het is dweilen met de kraan open, want het probleem wordt niet verholpen op de plek waar de dieren vandaan komen, en in NL verbetert er ook niks. Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.

Goede bedoelingen kunnen niet de gevolgen van dit soort ondoordachte actie niet goedpraten.
  † In Memoriam † zaterdag 26 juni 2010 @ 11:09:20 #87
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_83319865
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Sterker nog, dierenziektes die in NL niet meer voorkwamen, steken nu ineens de kop weer op, doordat we besmette dieren vanuit het buitenland hierheen halen.
Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:23:59 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_83320155
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moeten die dieren dan niet in quarantaine en krijgen ze geen medisch onderzoek alsmede entingen voordat ze hier naar binnen mogen
Ik kan me voorstellen van wel. Maar blijkbaar nemen niet alle organisaties het even nauw met de veiligheid van zowel de geimporteerde dieren als de lokale dieren. En dan zeg ik natuurlijk niet dat ACE het per se verkeerd doet, dat weet ik niet. Maar er zijn meer van dit soort organisaties, en ze zullen vast niet allemaal even goed volgens de regels werken.

Kijk, ik heb niks tegen het helpen van dieren, verre van dat! Maar het lijkt mij zoveel nobeler om op lokatie iets te gaan doen. Ga daar een goed asiel opzetten, honden terugplaatsen bij de mensen en daar ook voorlichting geven. Dat lijkt me zoveel waardevoller!
pi_83502176
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:56 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet Ze gebruiken al het geld voor dierenartskosten, vluchten naar Nederland, etc.

als er 10.000 honden zijn geadopteerd a Ī250,00 is 2,5 miljoen euro?? er moeten nog wat kosten af maar waar is de rest????
pi_83503491
EDIT: het wordt te persoonlijk, niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:18 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 23:48:52 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_83515716
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 11:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn genoeg stichtingen die dat doen: alleen gezonde honden/pups naar NL halen.
En bijvoorbeeld stichting Mirbessa doet ook aan voorlichting en castratie terplekke.
Zij doen dus meer dan alleen honden naar Nederland 'slepen'. Ik vind dat er veel verschil tussen die stichtingen zit.
KuikenGuppy
pi_83541348
EDIT: geen persoonlijke vetes uitvechten

[ Bericht 96% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:41:41 ]
pi_83543486
EDIT: ophouden

[ Bericht 99% gewijzigd door Greys op 01-07-2010 22:42:12 ]
pi_83546458
Met mijn honden,ook geadopteerd via a.c.e. is er niks mis.
het zijn vrolijke sociale honden,en volgens de da volkomen gezond.
Hebben jullie er al eens aan gedacht dat al die asiel zoekende mensen ook allerlei ziektes meebrengen,maar als je dat zegt dan DISCRIMINEER je.
pi_83546522
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:37:29 #96
163650 Greys
pi_83550875
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 22:45:47 #97
163650 Greys
pi_83551346
Overigens even mijn persoonlijke mening:
Ik vind dat het een ieder vrij staat om een hond vanuit het buitenland te adopteren. Dat is nou eenmaal persoonlijk, we kunnen niet voor anderen gaan bepalen wat ze wel of niet zouden moeten doen. Zelf vind ik ook dat er in Nederland genoeg dieren in asiels zitten die op een baas zitten te wachten, maar dat betekent niet dat ik iemand die een hondje uit het buitenland adopteert veroordeel. Zelf weten, eigen keuze.

De meeste stichtingen die dit soort werk doen, bedoelen het allemaal hartstikke goed en kunnen het dierenleed in andere landen niet aanzien. Er zullen vast ook stichtingen zijn die het niet zo nauw nemen met de regels en die zouden wat mij betreft dan niet in staat mogen zijn om deze dieren naar Nederland te halen. Maar da's niet zo heel makkelijk te controleren en dat moet wel eerst zwart op wit bewezen zijn voordat ze door het slijk gehaald worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83559269
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:37 schreef Greys het volgende:
Bigsan en mevrouw Van der Waal,
Bij deze een dringend verzoek uw persoonlijke vete buiten dit topic/forum verder voort te zetten.
Daar is dit topic absoluut niet voor bedoeld, het verzandt nu in een persoonlijk over-en-weer geruzie.
Kortom, graag dit via telefoon/mail etc. voortzetten en vanaf nu niet meer hier.
dat is nou precies wat ik ook altijd heb gezegd, gewoon face to face.

nogmaals wat ACE doet sta ik 100% achter, het is verschrikkelijk als je al dat dierenleed daar ziet.
en wat maakt het uit of je nu een hond uit Spanje, Italie, Turkije Nederland of waar dan ook vandaan haalt.
iedere hond/dier heeft recht op een goed en liefdevol leven. dit houdt niet op bij een grens.

EDIT: ophouden met namen noemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:12:54 ]
pi_83561340
EDIT: ophouden nu, zei ik toch? Geen persoonlijk gedoe. Geen namen noemen. Klaar.

fijne dag nog en geniet van de zon,net zoals mijn spaanse hondenkinderen hier nu aan het doen zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Greys op 02-07-2010 10:13:14 ]
  Moderator vrijdag 2 juli 2010 @ 11:14:49 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83563563
Ik vind dat we in nederland ook heel veel leuke beestjes in de asiels hebben zitten en ik vind het jammer dat er hondjes zijn die daar nu langer zitten omdat mensen een buitenlands hondje via marktplaats nemen.

Er is vaak helemaal niets mis met de hondjes in een nederlands asiel..

Ik zou ook inderdaad liever zien dat ze iets doen aan de problematiek in Spanje en iets constructiefs opzetten in plaats van de honden daar weg halen. Het lijkt mij dweilen met de kraan open...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')