quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zie toch wel hele leuke honden die al jaaaren in het asiel zitten. Toen ik aan het kijken was op online asielsites naar aanleiding van het topic waarin Yvonne naar een hond zocht werd me dat weer pijnlijk duidelijk.
Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:42 schreef bigsan het volgende:
[..]
je zal mij ook nooit horen zeggen dat er in Nederland geen leuke lieve honden zitten en dat je daar geen hond kan uitzoeken. Iedere hond heeft het recht op geluk waar ook ter wereld.
en dat moeten we zeer zeker ook blijven doen. maar ook het leed van de dieren, ook hier in Nederland valt nog zoveel te doen mogen we onze ogen niet voor sluiten.
ja en waarom zitten die honden hier al jaaaaren in het asiel??? wat is daar mis mee???
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.
wat ben jij wakker vandaag.
Ze heeft anders wel gelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:47 schreef podencofan het volgende:
hahaha hel grappig.
wat ben jij wakker vandaag.
Dat is wat mij betreft een pot nat.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:51 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ook wel dat de puppyfarms, marktplaats, etc ermee van doen hebben.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:37 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Wat is er mis met zwerfdieren vangen, castreren, en weer laten lopen dan?
Het is in ieder geval goedkoper.
Zelf kijken hoeft niet echt, we hebben internet tegenwoordig, kun je alles opzoeken.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat mensen honden uit Spanje halen, misschien?
Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:01 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is wel een heel zielige opmerking sorry hoor.
je hebt helemaal niets begrepen van wat er is geschreven denk ik dan maar.
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, het stond niet in caps dus ik zag het niet.
Anyway, waarom is dat zielig? Jij begrijpt blijkbaar niet dat wanneer jij mensen de kans geeft om honden uit het buitenland te halen, die mensen niet meer naar het asiel hier gaan. Zouden die mensen geen ACE hebben die ze honden uit Spanje brengt, dan zouden die mensen hier een hond uit het asiel gehaald hebben.
Jij stelt een vraag, ik geef antwoord. Kun je er wel een heel verhaal van maken, maar meer dan dat was het niet. Waarom stel je überhaupt de vraag als je geen antwoord wil?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
[..]
dit is toch een keuze die mensen zelf maken. dat is toch de macht van internet. dat is met alles tegenwoordig.
waarom ga jij naar AH en niet naar de C1000 voor je pak melk is toch allebei hetzelfde.
je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
hier hebben de honden een dak boven hun hoofd, krijgen te eten en verzorging en worden de asiels gesubsidieerd. In het buitenland wordt dit alles gedaan door vrijwilligers die afhankelijk zijn van donaties, giften en andere vrijwilligers. er is soms geen eten en ook geen water. geen cent krijgen ze van de overheid. de overheid geeft 60 euro per hond aan de dodingstations om de honden netjes te euthanaseren maar zelfs dat doen ze niet de etters. nee soms levend gaan de oven in.
misschien dat dat mensen toch overhaalt om zo een hond eerder te helpen, misschien niet terecht maar wel te begrijpen. en dat spreek ik ook voor mezelf.
Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:55 schreef bigsan het volgende:
[..]
ik denk dat je dan toch nog wat vaker op internet moet zoeken want als je alle zwerfhonden (meestal zijn het honden die gewoon de straat op worden gegooid omdat ze ze zat zijn) dat je dan praat over miljoenen, je een gevaarlijke situatie krijgt in die landen.Dus die optie is niet doordacht. nu gaan ze helaas naar het dodingstation en ja helaas worden er daar heel veel onnodig afgemaakt.
MAAR
de honden die geadopteerd worden in Nederland zijn ALLEMAAL GESTERILISEERD/GECASTREERD.
goedkoper???? wat bedoel je ?
en waarom het filmpje van ACE??
maar het is ook nog zo dat bv in Spanje ze honden niet steriliseren omdat het zooooo leuk is die puppies. en het kost geld. en ach als ze ze zat zijn dan schoppen we ze weer de straat op, snijden hun kelen door, hangen ze aan een boom of brengen ze naar het dodingstation kan hun het schelen want het zijn maar HONDEN!!!!!!!
KIJK EN DAT IS DUS WAAR DE ORGANISATIES ZICH OOK HARD VOOR MAKEN DAT DIE MENSEN EN DE REGERING DAAR WAT AAN DOEN.
DUS SPEUR NOG MAAR EVEN OP INTERNET.
Fijn leven he?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:13 schreef bigsan het volgende:
je doet nu net of ACE de enige organisatie is. er zijn er duizenden over de hele wereld. en nogmaals wat maakt het uit waar je een hond vandaan haalt en een fijn leven geeft.
mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid waar ze hun hond vandaan willen halen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo dol bent op CAPS. Ik neem je totaal niet meer serieus zo.
En ehm, ik heb met opzet een positief filmpje erop gezet.![]()
Misschien moet je zelf eens gaan zoeken.
Er zijn in Nederland ook honden die op straat worden geschopt, aan bomen gebonden, mishandeld. *zucht*
quote:
Je reageert wel heerlijk selectief.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:30 schreef bigsan het volgende:
[..]
als je me niet serieus wil nemen is dat jouw keuze omdat ik CAPS gebruik daar kan ik niets aan doen.
ik ben in Spanje geweest dus weet precies hoe het daar gaat. dus hoef niets op te zoeken heb het met eigen ogen gezien.
Ja ik weet dat dit in Nederland ook gebeurt daarom zeg ik ook dat de mensen ook in de Nederlandse asielen moeten kijken en zeker die honden niet moeten vergeten.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:29 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Fijn leven he?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=75&t=79280
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=80&t=67962
ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je reageert wel heerlijk selectief.
Inderdaad, dat is iets anders en dus niet het geval. Je negeert vragen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:38 schreef bigsan het volgende:
[..]
ik geef netjes antwoord op al je vragen dat is wat anders.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:
[..]
j. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:36 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja dit is mij bekend. ik ben zelf vrijwilliger geweest bij ACE.
en wat er geschreven wordt klopt ook en er zijn nog andere dingen waar ik het niet mee eens ben daarom ben ik ook geen vrijwilliger meer.
maar dat wil niet zeggen dat wat ACE doet ik daar niet achter sta. Het redden/kopen van honden uit dodingstations daar blijf ik achter staan. want iedere hond heeft recht op een liefdevol leven.
en nogmaals er zijn duizenden organisaties over de hele wereld die zich inzetten voor honden/dieren
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ieder wezen heeft daar recht op, en niet ieder wezen kan gered worden.
Ik denk dat dat een meer realistische houding is.
Je kúnt niet ieder dier redden.
he he dat is eindelijk een fijne zin om te lezen. ze gaan ook niet allemaal naar Nederland. Ze gaan over de hele wereld heen. alleen waar er hier over wordt gesproken in deze topic denken ze dat. maar dat is niet zo. ace honden gaan naar Belgie, Duitsland, Zweden, Spanje zelf uiteraard, Denemarken geloof ik ook nog.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:45 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
In de openingspost zei ik al: Stichtingen ALS. Ik noemde 1 naam, er zijn er duizenden. Ik wil geen enkele stichting persoonlijk door het slijk halen.![]()
Ik ben niet tegen het REDDEN van honden. Van mij mag ELK DIER gered worden indien mogelijk. Maar moeten ze daarvoor echt naar Nederland worden gevlogen? Ik zou veel liever een dier sponsoren dan hierheen halen. Dit JUIST i.v.m. met mogelijke ziektes en alle drama die erbij KAN voorkomen. Als ik dan echt zo graag een dier wil, loop ik wel naar het asiel om de hoek. Daar zitten zat dieren, inclusief zielige verhalen.
De negatieve verhalen vallen natuurlijk veel meer op dan de positieve. Maar het feit dat er toch flink wat negatieve verhalen online staan zegt voor mij genoeg. Al zou het maar 1% zijn die hier in Nederland ziek wordt, dan vind ik dat nog teveel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |