abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:46:29 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_80013921
Draagdoeken 76

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_80014092
Vandaag met de wollen vogels gedragen. Ik vind dat echt een heerlijke doek.
Ik wil dat ze een nieuwe kleurstelling zijde vogels maken.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:54:11 #3
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_80014241
En hoe bevalt de gekko's of al ritueel verbrand?
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:10:21 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80014824
In de wij jonge ouders een artikel over draagdoeken.
Ik weet niet of hij ook online staat, zo niet dan scan ik hem vandaag of morgen in.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:17:56 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80015095
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:10 schreef amaranta het volgende:
In de wij jonge ouders een artikel over draagdoeken.
Ik weet niet of hij ook online staat, zo niet dan scan ik hem vandaag of morgen in.
ik heb het net ook gezien; maar het plaatje is toch niet echt een goed voorbeeld van dragen? kindje met gezicht naar voren en rugje tegen de buik van de moeder??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80015100
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:18 schreef lily het volgende:

[..]

ik ook niet

werkelijk niet...

ik heb nog steeds geen keuze gemaakt
dat probleem heb ik ook. Nou heb ik nog wel ff, maar toch.
Vind t ook lastig keuzes te maken, omdat ik dus echt geen flauw idee heb wat nou goed en prettig is
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:29 schreef Cantare het volgende:

Ik weet trouwens niet of ik een jongen of meisje krijg, maar vind dat ik een jongen ook best in een roze of paarse doek kan dragen. Je doet toch ook gewoon zelf nog "meisjes"kleren aan als je je zoon op je arm hebt?

En vind een roze doek toch een beetje als een roze wandelwagen oid
(en anders dan mijn eigen kleding)
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:19:46 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80015170
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik heb het net ook gezien; maar het plaatje is toch niet echt een goed voorbeeld van dragen? kindje met gezicht naar voren en rugje tegen de buik van de moeder??
Nee niet echt nee.
Volgens mij staan er wel meer dingen in die niet kloppen.
pi_80015698
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:17 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Gezien en het is echt een afschuwelijke foto Slechte knoop, veel te laag, slechte houding, bungelt op kruis....
Je kan een kind nog beter in de sjaal van je zus knopen
pi_80015756
Ow en volgens hun zijnd e enige twee doeken de tricot (tot 18 KG ) en de slendang, voor op de heup, vanaf 6 maanden?
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:36:45 #10
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_80015812
Roze is al jarenlang hartstikke hip voor jongens en mannen
Noah is 5 en al zeker 3 jaar is zijn lievelingskleur roze. Dan ben je er gauw genoeg overheen Hij heeft ook roze kleding wat gewoon jongenskleding is.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:37:49 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80015852
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:35 schreef freecell het volgende:
Ow en volgens hun zijnd e enige twee doeken de tricot (tot 18 KG ) en de slendang, voor op de heup, vanaf 6 maanden?
Ja en dan kun je maar beter een stalen rugdrager gaan gebruiken.

Ik scan hem zo in zodat idereen mee kan genieten van dit literair hoogstaaltje.
pi_80015948
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:36 schreef texelonia het volgende:
Noah is 5 en al zeker 3 jaar is zijn lievelingskleur roze.
hoe gaat het met Noah
pi_80015951
Ik vind een roze doek ook wel anders dan een roze wagen hoor. Ik vind een doek meer als kleding. En dan kan je best roze aandoen, ook al zit er een jongetje in
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80016066
haha tja das een verschil in mening
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:55:05 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_80016498
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja en dan kun je maar beter een stalen rugdrager gaan gebruiken.

Ik scan hem zo in zodat idereen mee kan genieten van dit literair hoogstaaltje.
Ik erger me nu al aan dat artikel. Misschien een draagconsulent die een reactie kan geven? (Macka??)

SacreCoeur, wat vindt je van de zilveren gecko's of de zilveren wellen?

Ik heb aardig wat draagdoeken, ook best wat bijzondere. Allemaal hebben ze iets, waardoor ik ze fijn vind. Maar de draagdoek die ik uiteindelijk het beste totaalplaatje vind hebben (sterk, mooie kleuren, zacht, zit altijd goed) is mijn oude didy Eva die ik voor 9 euro op ebay heb gekocht.

Moraal van dit verhaal: laat je niet gek maken door alle limited editions en speciale stofjes en dergelijke.
pi_80016584
Met Cattie eens

Ik heb hier nu een hele oude girasol die mijn buurvrouw voor 20,- gekocht heeft en een knaloranje Rio 'hare krishna' Medley

En die dragen geweldig!

En mijn Juliet vind ik veel mooier (hoewel... die girasol is ook erg ) maar Juliet gaat nu wel de deur uit en Hare K. mag blijven

edit: TARA mompelt dat Boeddhistische monniken oranje zijn en HK zalm. Sorry HK-ers
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:58:50 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_80016637
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:18 schreef Sonnetje85 het volgende:

Vind t ook lastig keuzes te maken, omdat ik dus echt geen flauw idee heb wat nou goed en prettig is

Wat altijd goed en prettig is zijn naar mijn mening Storchenwiege draagdoeken en Didymos draagdoeken uit de standaard collectie. Hoppediz is ook prima, maar vind ik persoonlijk te dik.

En qua prijzen: kijk ook eens naar tweedehands. De prijzen van standaard Didymos doeken halveren bijvoorbeeld bij tweedehands doeken, terwijl ze heel vaak nog zo goed als nieuw zijn (ze zijn redelijk onverwoestbaar bij normaal gebruik).
pi_80016670
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef cattie het volgende:

Moraal van dit verhaal: laat je niet gek maken door alle limited editions en speciale stofjes en dergelijke.
hear hear!

Ik ben een beetje gestopt met het verzamelen van spannende doeken omdat ik toch meestal de SSC pak, maar de aller-aller-állerfijnste en mooiste doek is voor mij een storch ulli. Die past zo goed bij ons dat ik mijn luxe hennep gradation verkocht heb om weer een ulli terug te kunnen kopen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:02:21 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80016763

en

dinsdag 6 april 2010 @ 20:03:38 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80016808
Ik weet niet goed hoe ik het groter in moet scannen
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:08:44 #21
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_80017003
OMG! Hoe hebben ze die baby ooit aan het lachen gekregen?? Kan toch nooit lekker 'zitten'...
©Dumbo
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:08:45 #22
108648 cattie
lieve moeder
pi_80017004
Wat een gruwelijke foto's.
En dit moet dan dragen stimuleren?
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:09:17 #23
108648 cattie
lieve moeder
pi_80017026
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:08 schreef texelonia het volgende:
OMG! Hoe hebben ze die baby ooit aan het lachen gekregen?? Kan toch nooit lekker 'zitten'...
Die lacht niet, maar die huilt. Zulke foto's heb ik van Fee ook.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:11:03 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_80017095
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:40 schreef lily het volgende:

[..]

hoe gaat het met Noah
Het gaat goed met Noah! Hij wordt groot, hij heeft het naar zijn zin op school, is dol op zijn zusje, heeft met Pasen leren fietsen zonder zijwieltjes
©Dumbo
pi_80017485
Heej een draagpapa in Koralli! Daarmee heb ik vandaag ook nog gedragen
Ik ben trouwens nog steeds blij dat ik voor een 2e hands kinderwagen via marktplaats ben gegaan. Het ding heeft al één keer dienst gedaan als slaapplek tijdens het kerstdiner.
pi_80017570
Dat artikel Niet alleen arme baby zo hangend op z'n kruis, maar ook arm model. Die móet toch wel last van d'r schouders en rug krijgen zo?
pi_80017809
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb dat minder omdat ik bijna geen enkele doek echt mooi vind. Te saai, te hysterisch, te antroposofisch, met raar figuurtje, te flets... En ik wil wel een mooie, want het kost nogal wat, vind ik. Ben alleen bang dat ik nogal een dure smaak heb, want de doeken die ik tot nu toe wil-ik-hebben-mooi vind, zijn:

Didymos Lelien Rosequartz
Didymos Lelien Petrol
Didymos Indio Smaragd
Didymos Indio Ruby
Nati Butterflies pink/purple

Qua iets lagere prijs vind ik Girasol Mister X en Mojito ook wel mooi. En Hoppediz Tunis of Kairo. Die wil ik eigenlijk ook hebben, misschien als ringsling.
pi_80017911
Vandaag in de AH een kennis van me tegengekomen met een ventje van 6 weken in een Baby-Bjorn...
Ik dacht net: daar bungelt er weer één En toen zag ik wie het was.

Dus ik: hey hoi *blabla* ja, ik heb L. nu ook in de doek op mijn rug *wijs naar de doek* (Leander zat in het winkelwagentje)
Dus zij: ow, is dat niet zwaar dan? Ik vind dit nu al zwaar!
Ik: ja, dat zal ook wel, die dingen dragen veel zwaarder

En ze was heel geïnteresseerd
pi_80018303
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:11 schreef texelonia het volgende:

[..]

Het gaat goed met Noah! Hij wordt groot, hij heeft het naar zijn zin op school, is dol op zijn zusje, heeft met Pasen leren fietsen zonder zijwieltjes
Dat klinkt goed
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:29 schreef Cantare het volgende:

Didymos Lelien Petrol
Die vind ik ook mooi ja
pi_80018352
Oh Tex, manlief vond de kleur geen bezwaar, zelfs niet bij een jongetje, dus... ik mag 'm kopen! Zal je even PM'en.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:41:55 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80018380
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:31 schreef freecell het volgende:
Vandaag in de AH een kennis van me tegengekomen met een ventje van 6 weken in een Baby-Bjorn...
Ik dacht net: daar bungelt er weer één En toen zag ik wie het was.

Dus ik: hey hoi *blabla* ja, ik heb L. nu ook in de doek op mijn rug *wijs naar de doek* (Leander zat in het winkelwagentje)
Dus zij: ow, is dat niet zwaar dan? Ik vind dit nu al zwaar!
Ik: ja, dat zal ook wel, die dingen dragen veel zwaarder

En ze was heel geïnteresseerd
Die hoofdjes hangen altijd zo losjes.
  † In Memoriam † dinsdag 6 april 2010 @ 20:46:47 #32
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_80018611
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik erger me nu al aan dat artikel. Misschien een draagconsulent die een reactie kan geven? (Macka??)

Dat is oa door TearSong al uitstekend gedaan, dus ik hoef niet
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:21:25 #33
5428 crew  miss_sly
pi_80020148
Wat een vreselijke foto's idd, maar ook een slecht artikel.

Heeft Tearsong gereageerd bij het blad? Gaan ze dat ook publiceren?

Hoe lang duurt het ongeveer voor je bestelling van Didymos binnen is? betaald met creditcard. En krijg je daar bericht van?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80020397
Ik heb 's avond om 9u besteld en 2 dagen later wassie er, met paypal. Bevestiging kan ik me niet herinneren

wat heb je besteld?
Lotte!
Noah!
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 21:36:45 #35
5428 crew  miss_sly
pi_80020967
ringsling, maar geen idee of hij nog gemaakt moet worden of op voorraad is en hoe snel dat dan kan. Ik mis een beetje verzendinfo eigenlijk. NIet dat ik ongeduldig ben ofzo, hoor
pi_80022146
Ik heb mijn ringsling 19 maart besteld, en die is dus vandaag pas verzonden. Ik dacht dat ie gewoon op voorraad zou zijn, omdat ie gewoon in het lijstje op de site stond, en ik verder ook geen mail kreeg dat het langer zou duren. Maar ja. Nu is ie er eindelijk dan bijna!
pi_80022225
Cattie, bedankt voor de tips, was idd ook al beetje aan t kijken voor tweedehands. Helemaal omdat ik dus nog geen ervaring met dragen heb en ik het zonde vind heel veel geld aan uit te geven aan iets wat ik misschien helemaal niets vind. Dat kan later altijd nog

Cantare, ik vind veel doeken op het eerste oog wel mooi. Maar dan vind ik de kleur dus weer niet kunnen
Mja heb gelukkig nog drie maanden tot de uitgerekende datum
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:07:50 #38
5428 crew  miss_sly
pi_80022520
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:00 schreef tessie het volgende:
Ik heb mijn ringsling 19 maart besteld, en die is dus vandaag pas verzonden. Ik dacht dat ie gewoon op voorraad zou zijn, omdat ie gewoon in het lijstje op de site stond, en ik verder ook geen mail kreeg dat het langer zou duren. Maar ja. Nu is ie er eindelijk dan bijna!
En hoe weet je dan dat die vandaag verzonden is?
Maar fijn dat ie er bijna is
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:13:16 #39
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_80022818
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:47 schreef freecell het volgende:
[ Ik heb trouwens een Lana Star (donker blauw met lichte stipjes) maatje 2 te koop die heeft rechte einden en meet langs beide rails 2.5 meter. ]

Meer info gaarne
Nou eh, deze: (let alsjeblieft niet op mijn charmante verschijning. )
*knip*plak*
SPOILER
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:18:16 #40
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_80023076
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef Noli. het volgende:

[..]

Nou eh, deze: (let alsjeblieft niet op mijn charmante verschijning. )
*knip*plak*
SPOILER
Ja ik wist dat ik je al op D&V had gezien.
Ik wilde 'm bijna maar ik vind het jammer dat de rondjes ook 'groenig' kunnen zijn.
Is de doek zelf trouwens zwart?
pi_80023651
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe weet je dan dat die vandaag verzonden is?
Maar fijn dat ie er bijna is
Nou ik had een tijdje terug gemailt waar ie bleef, en toen zei ze dat ie op 1 april verzonden was, maar had helemaal geen mail gekregen, en ook geen doek, dus vandaag weer gemailt en toen zei ze dat ie vandaag verzonden was. Ja, ik ben ook ongeduldig. I know.Maar het duurt ook zo lang!
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:53:09 #42
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_80024697
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja ik wist dat ik je al op D&V had gezien.
Ik wilde 'm bijna maar ik vind het jammer dat de rondjes ook 'groenig' kunnen zijn.
Is de doek zelf trouwens zwart?
Nee, het is echt wel een heel erg blauwe doek. En die stipjes, het blijven gekke dingen.. Ze hebben een beetje een onbestemde kleur. En met dat groenig bedoel ik dat de stipjes een licht groene 'zweem' hebben. Het is gewoon heel moeilijk uit te leggen, ze lijken echt steeds een andere kleur te hebben. 'Gewoon' witte stipjes zijn het iig niet.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:15:50 #43
108648 cattie
lieve moeder
pi_80025738
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:29 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik heb dat minder omdat ik bijna geen enkele doek echt mooi vind. Te saai, te hysterisch, te antroposofisch, met raar figuurtje, te flets... En ik wil wel een mooie, want het kost nogal wat, vind ik. Ben alleen bang dat ik nogal een dure smaak heb, want de doeken die ik tot nu toe wil-ik-hebben-mooi vind, zijn:

Didymos Lelien Petrol
Didymos Indio Smaragd
Didymos Indio Ruby
Nati Butterflies pink/purple

Qua iets lagere prijs vind ik Girasol Mister X en Mojito ook wel mooi. En Hoppediz Tunis of Kairo. Die wil ik eigenlijk ook hebben, misschien als ringsling.
Indio Smaragd en Ruby zijn uit de gewone collectie, dus die zou je tweedehands moeten kunnen verkrijgen voor een redelijke prijs. Lilien Petrol is wel een duur geintje. Lelien Rosequartz is in maat 6 nog verkrijgbaar.
pi_80029274
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:15 schreef cattie het volgende:
Indio Smaragd en Ruby zijn uit de gewone collectie, dus die zou je tweedehands moeten kunnen verkrijgen voor een redelijke prijs. Lilien Petrol is wel een duur geintje. Lelien Rosequartz is in maat 6 nog verkrijgbaar.
Lelies Rosenquartz valt af nu ik de vlinders krijg, genoeg roze. Petrol is helaas inderdaad erg duur, dus heb ik uit mijn hoofd verbannen. Ik hoef verder trouwens niet gelijk nog meer doeken. Eerst maar eens beginnen, dan kan ik altijd nog kijken of ik misschien toch een andere doek wil. Ik blijf de komende tijd alleen nog rondkijken voor een mooie ringsling. Als ik toevallig een betaalbare Indio Smaragd/Ruby/andere onweerstaanbare kleur ringsling vind, ben ik helemaal gelukkig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cantare op 07-04-2010 01:33:06 ]
pi_80036088
Mijn DidySling is er!! Zit echt te wachten tot Graeme wakker wordt zodat we hem kunnen proberen!
pi_80036176
fijn Tessie
  woensdag 7 april 2010 @ 11:24:50 #47
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80036707
oeee Tessie wat leuk! k ben erg benieuwd! krijgen vast vandaag nog wel foto's van de RS in actie??

Ik verwacht ook fluffymail vandaag.. spannend!!! ben alleen aan het werk; dus moet nog geduldig zijn..
pi_80037511
Nee geen foto vandaag, we hebben pyjamadag want we zijn allebei niet zo lekker.
Waarom heet dat eigenlijk fluffymail??
En welke verwacht jij BJ?
pi_80039714
Oeh Tessie

Noli: ik vind het een schappelijke prijs (al probeer ik natuurlijk altijd af te dingen naar incl. verzenden ) maar ik wacht even mijn ebay biedingen af én heb vanmorgen een Afrikaanse shortie gekrégen Een hele leuke dunne, foto's volgen als hummel wakker is

Dus ik zet hem even in de wacht, ok? Voel je vrij om hem aan een ander te verkopen intussen, ik wacht even af en kom er op terug
pi_80039810
Het is fluffymail omdat de doeken lekker fluffy zijn
pi_80047311
Waar blijven die foto's Free?

En mijn ringsling is nog helemaal niet fluffy En ik vind het ook een stom woord eigenlijk.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:43:16 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80048189
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:46 schreef tessie het volgende:
Nee geen foto vandaag, we hebben pyjamadag want we zijn allebei niet zo lekker.
Waarom heet dat eigenlijk fluffymail??
En welke verwacht jij BJ?
ik verwachtte de petit princesse, maar bij thuiskomst bleek de girasol riemu van TF gearriveerd mooie zachte doek!
(en die pp zal morgen wel komen dan )
  woensdag 7 april 2010 @ 17:27:11 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80050094
oeh, BJ ook al aan de stashbouw!

ik vind geweven trouwens veellekkerder dragen, maar kwil geen afscheid nemen van binana, want dan draag ik haar nooit meer in die doek. laatste baby en zo, en emo en zo.... geweven kan altijd nog en zo...
zijn er meer dames die dat hebben/hadden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80051404
Ja ik heb heel erg spijt dat ik mijn eerste doek weg gedaan heb Davinia. Ik had hem eigenlijk toch gewoon willen bewaren.
En een binana wil ik denk ik ook wel voor de nieuwe baby, ze zijn zo zacht en knuffelig!
pi_80051675
Ik ben nu bezig met de ideale babystash
Maar ik heb eigenlijk al van alles wat
pi_80052081
Ben je wel blij met je ringsling Tessie?

Dat artikel, ik stond gister echt met open mond in dat blad te kijken.
Maar het gekke is dat ik vlak daarvoor een man bij ons in de straat zag die zijn baby exact zo droeg, met die rare dunne banden en alles.

Ik heb Bamboe wel verkocht aan Crazy Prinses, maar dat was niet de daadwerkelijke doek waar ik Ko in droeg, dat was de reisvariant en die was alweer onderweg. Maar daar zal ik ook altijd liefdevolle herinneringen aan hebben.

Grappig al die lijsten met wat jullie niet mooi vinden.
Voor mij telt eigenlijk vooral hoe de doek draagt, heb ik gemerkt.
Ik ging eerst voor het uiterlijk van de doek en dat doe ik nog steeds maar bv Pfau, die veel mensen lelijk vinden, draagt gewoon geweldig.
Ik heb hem wel ontkleurd en nu vind ik hem ook heel erg mooi, gelukkig maar!

En ik ben nog niet stash happy.
En ik hoop dat Kersenbloesem, eigenlijk gewoon zo is als op het plaatje, alleen dan niet zo pixelig.
Oh en ik draag veel zwart, maar daarom twijfel ik dus juist over bv de zwarte shorty van Tex, omdat ik bang ben dat het dan vanuit de verte gewoon lijkt alsof je een enorme pens hebt of een bochel. Dus liever een iets contrasterende kleur.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 7 april 2010 @ 18:52:18 #57
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80053301
@tex;
heb jij je prinsesje al binnen??? ik ben zoooo benieuwd!
  woensdag 7 april 2010 @ 19:09:22 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80053966
Oeke, hoe ontkleur je een doek? Want ik zie weleens wat lelijke kleurdoeken voorbij komen her en der. En als ze makkelijk te ontkleuren zijn, dan is een bod wellicht zo gedaan.

Zo staat er op denv bijvoorbeeld een doek die ik graag wil, de kairo das leichte, maar die mevrouw heeft (geprobeerd denk ik) hem roze geverfd. Voor mij is dus zo verpest, want ik wil hem niet in het roze. Maar als hij makkelijk te ontkleuren is... alleen vraag ik me af of de bruine kleur dan ook gelijk weg is...
pi_80054880
Dylon heeft ontkleurder Amaranta. Je kan het in de wasmachine gebruiken, maar ik kreeg een erg mooi resultaat met heet water in een teil: heb net als Owlet en Oeke een Pfau gestript / ontkleurd. Het werkt overigens niet op alle doeken. Blauw laat zich bijvoorbeeld vrijwel niet ontkleuren.

Ik ben ook heel benieuwd naar de prinsessen! Heb erg getwijfeld of ik zou bestellen, maar uiteindelijk besloten de actiefoto's af te wachten.

En ondertussen is mijn verse draagbaby alweer een maand!

En dragen doe ik intussen ruim 2 jaar bijna dagelijks.

Hardloper.
IG @webkim
pi_80054881
Amaranta, ik heb het volgens de methode van Owlet gedaan. Waarvoor nogmaals dank!

Bij de Pfau werd het paarse dus beige. Volgens mij ligt dat aan de katoen, is die ongebleekt.
Maar bij die Hopp, ik heb hem even bekeken, weet ik niet hoe zich dat zal openbaren.
Het is een gok.
Ik zou zeggen dat alleen het roze weggaat als ik zo kijk, want dat bruin ziet er natuurlijk uit. Ongebleekt katoen zeg maar.
Maar voor hetzelfde geld heb ik het helemaal mis en heb je een totaal gebleekte doek.
Die kun je dan wel weer mooi verven.
  woensdag 7 april 2010 @ 19:33:43 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80055001
Wat lief Webkim
Was Fabian maar weer zo klein
  woensdag 7 april 2010 @ 19:52:45 #62
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_80055860
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:43 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik verwachtte de petit princesse, maar bij thuiskomst bleek de girasol riemu van TF gearriveerd mooie zachte doek!
(en die pp zal morgen wel komen dan )
Mooi dat hij er is
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_80056448
Morgen komt mijn doek misschien al! Ik ben zo blij, want elke keer als ik 'm zie dan denk ik 'ja, ik wil echt díe hebben!' En dan kan ik vast gaan oefenen! Vandaag heb ik weer wat filmpjes gekeken. Volgens mij moet het wel lukken. Met een pop in elk geval.
pi_80056956
Oeke, ik ben héél blij met mijn ringsling. Hij is echt super mooi! Moet er nog wel een beetje mee oefenen/handig in worden. En ik moet even kijken hoe ik nu het beste de doek door de ringen kan halen, want ik had nu de doek als een waaiertje gevouwen, zoals in het boekje stond, maar dan werd het met het aanspannen al heel snel heel propperig zeg maar... Dus dat is vast niet zoals het hoort.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:24:26 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80057407
Ik had écht altijd ruzie met de ringen van de ringsling, en met het waaiertje wat jij zegt en het proppen ook.
Werd er gruwelijk gestoord van.
Heb hem ook weg gedaan, kon er geen vriendjes mee worden.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:24:42 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_80057415
Webkim... ik vind jouw foto's altijd een feestje om te zien... (ook van de anderen trouwens )

Ik heb trouwens een slendang, kun je daar met losse ringen ook een ringsling van maken? De slendang is ongeveer 2,40 m. (gokje)

En nog een vraagje... zoals voorspeld haalt mijn linnen didymosdoek behoorlijk ... wat doen jullie met de haaltjes? Afknippen lijkt me geen succes, maar laten zitten is ook niet mooi.. kun je het wegsteken met een naald of zo?
  woensdag 7 april 2010 @ 20:47:37 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_80058506
Tan, met losse ringen kun je er een ringsling van naaien, of hem als no-sew ringsling gebruiken.

Haaltjes moet je niet afknippen!! Je kunt ze wel terug steken met een naald, of zachtjes terug masseren door wat aan de stof te duwen en trekken.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:48:23 #68
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_80058547
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
@tex;
heb jij je prinsesje al binnen??? ik ben zoooo benieuwd!
Nee nog niet binnen.... Ik wacht met smart, ben ook heel benieuwd!
©Dumbo
  woensdag 7 april 2010 @ 22:22:02 #69
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_80064134
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:47 schreef cattie het volgende:
Tan, met losse ringen kun je er een ringsling van naaien, of hem als no-sew ringsling gebruiken.

Haaltjes moet je niet afknippen!! Je kunt ze wel terug steken met een naald, of zachtjes terug masseren door wat aan de stof te duwen en trekken.
Bedankt!!
pi_80065492
Wij kregen vandaag een....

Afrikaanse shortie

(en er moeten dus echt zw. kilo's af )

Ik heb Leander er ook al mee op mijn rug gehad Zelfde knoop, maar dan andersom! (geen pics )

En Leander vindt hem ook leuk! (bee'! doek! op?)

† In Memoriam † woensdag 7 april 2010 @ 23:23:02 #71
141844 Macka66
pi_80067076
Oh free, wat een heerlijke foto's
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 8 april 2010 @ 08:05:31 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_80071603
Draagt dat fijn zo'n shortie? En wat een leuke foto's!! Leander
pi_80071881
Wat leuk, freecell

en Leander met de doek...schattig
pi_80072241
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:05 schreef Tan het volgende:
Draagt dat fijn zo'n shortie? En wat een leuke foto's!! Leander
Hij draagt wel fijn, maar wel over één schouder en net als bij een ringsling houd ik dat (zeker met Leander) niet heel lang uit.
Maar hij knoopt zo snel dat hij wel heel handig is voor korte stukjes En voor in je tas, omdat hij zo klein is
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:40:00 #75
5428 crew  miss_sly
pi_80073341
freecell jij met je kleine hummel en je grote hummel met zijn eigen hummeltje
pi_80073511
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:40 schreef miss_sly het volgende:
freecell jij met je kleine hummel en je grote hummel met zijn eigen hummeltje
[

Nu ook verkrijgbaar in de 3-in-1 variant
pi_80073514
Freecell Dat kleine mupke zo tegen je aan. En dan die grote met zijn eigen mupke op zijn rug!

En Webkim, ook al van die mooie foto's.

Wat is dragen toch fijn!
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 09:51:45 #78
5428 crew  miss_sly
pi_80073575
Ik wil zoo graag vandaag even lekker wandelen met Senna in de doek. WE wilden eigenlijk naar Artis, maar dan moet het weer wel even opknappen. Twee dagen prachtig weer, en dan ben ik weer lekker thuis, en dan regent het
pi_80073669
Hopelijk knapt het nog op. Anders met een plu?

Wauw, die foto is echt prachtig mooi Free!
pi_80073814
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:48 schreef freecell het volgende:

[..]

[

Nu ook verkrijgbaar in de 3-in-1 variant [ afbeelding ]
pi_80073833
Wat jammer miss-sly... ik baalde ook al, maar ik heb wel meer kansen om aan de hobbel te gaan omdat ik niet werk...
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:55 schreef oeke het volgende:
Hopelijk knapt het nog op. Anders met een plu?

Wauw, die foto is echt prachtig mooi Free!
Ja, ik vind hem zelf ook erg tof, krijg neiging hem overal te spammen

Ik vond de zelfverzonnen knoop ook leuk Was wel even zweten, maar hij zat er wel in één keer redelijk op
  donderdag 8 april 2010 @ 10:42:39 #82
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_80074822
Erg leuk die foto! Droeg het ook nog een beetje fijn, of heb je ze na de foto er direct weer uitgehaald?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_80074969
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:42 schreef Grijs het volgende:
Erg leuk die foto! Droeg het ook nog een beetje fijn, of heb je ze na de foto er direct weer uitgehaald?
Droeg prima
Wel meteen weer uitgehaald, want ik hoefde nergens heen en het zat wat onhandig op een stoel

maar ik zou er wel een uurtje mee kunnen lopen
pi_80074988
Free, wat supertof!
Hardloper.
IG @webkim
pi_80077762
Ik heb dan eindelijk een doek gekocht. Een Ellevill Jade Mild mt 6

ben benieuwd
pi_80077837
even plaatje opgezocht, mooi Lily!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80078005
Ja, ik hoop het

Ik heb hem tweedehands gekocht (van dat ene forum)..
pi_80085410
Ik heb net een Hoppediz Madrid ringsling besteld Lijkt me erg handig als we zijn wezen fietsen en even het winkelcentrum ingaan oid. Ik ben benieuwd!
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 20:15:10 #89
5428 crew  miss_sly
pi_80096822
free :d wat goed!

lily, mooie doek

FTA, mooie ringsling precies ook een van de redenen waarom ik er ook een wil.

Vandaag was een goede draagdag, toch Omdat het droog was, besloten we na Senna's slaapje en mandarijntje gewoon toch te gaan. The minute dat we buiten stonden, brak de zon door Heerlijk gewandeld door Artis, ze begint echt rond te kijken enzo. Op een bankje in het zonnetje een boterhammetje gegeten. Leuke foto's gemaakt, maar wegens een niet werkende harde schijf nog even niet mogelijk om te plaatsen. Maar het was weer heerlijk, met mijn lelietjes zomerdoek
pi_80097071
Klinkt heerlijk, miss

Hier heeft het dus de hele dag geregend of gemiezerd. Heel vies weer en donker en koud. echt! Ik heb de hele dag gewerkt dus niks gemist maar wat een verschil zeg...

FTA: leuke kleur...dat geel. Houd ik wel van
  donderdag 8 april 2010 @ 20:24:47 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80097268
wat een praxchtige foto's! en mensen met nwe aankopen, altijd leuk.

welke merken hebben allemaal linnen doeken??
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2010 @ 20:25:50 #92
141844 Macka66
pi_80097328
Ik heb het vast al een keer gemeld, maar bij lopen in de regen met je kind in doek of drager is een Senz paraplu erg handig.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:28:30 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_80097464
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
wat een praxchtige foto's! en mensen met nwe aankopen, altijd leuk.

welke merken hebben allemaal linnen doeken??
Didymos, Natibaby en Linuschka als ik het goed heb.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 20:43:18 #94
5428 crew  miss_sly
pi_80098226
Dit is ook echt Senna, met dat rare samengeknepen mondje. Nog niet eerder op foto:

En ons dromertje

Ow ja, en het allerbeste vergeet ik gewoon: ik heb helemaal geen bekkenpijn gehad de oefeningen van de mensendiecktherapie helpen echt. Altijd eenmaal, soms tweemaal, per dag een minuut of 3 en dit is het resultaat. Kom maar op met het mooie weer en lange wandelingen
pi_80098359
Miss, het lijkt mij inderdaad ideaal voor na het fietsen. Zo heb je tenminste niet het gesleep met een buggy op de fiets enzo.
Heerlijk he de dierentuin! Ik ben met Finn sinds ik een abbo heb op blijdorp (1 maandje) al 4x geweest, hij vind het geweldig en daar geniet ik weer van!

Lily eigenlijk vond ik de kleur niet zo heel erg bij mij passen, maar voor de zomer vind ik hem toch wel leuk en hij was maar 27 euro!

edit: ik zie nu de foto's van Senna
pi_80098535
Ik heb nog gedacht aan een hoppediz havana, ook in geelbruine tinten. Ik vind het toch wel leuk voor de zomer inderdaad.

leuke foto's dromerige blik
  donderdag 8 april 2010 @ 20:51:20 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80098668
Ik kan wel (goedkoper dan in de winkel) aan die senzparaplus komen.
  donderdag 8 april 2010 @ 20:51:40 #98
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80098687
Oh wat mooi Miss, wat lief die dromerige tweede .

En wat knopen jullie mooi hoog. Ik draag R nu ook in de geweven doek, maar moet er echt weer aan wennen.
pi_80098766
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:43 schreef miss_sly het volgende:

En ons dromertje

Mooi

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn ellipsen Aida De nieuwe bewoner van mijn oude huisje heeft beloofd om hem op te sturen maar ik kan moeilijk gaan drammen
* octopussy ongeduldig is
pi_80100756
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:48 schreef freecell het volgende:

[..]

[

Nu ook verkrijgbaar in de 3-in-1 variant [ afbeelding ]
Wow!
Kijk, daar is die dan wel weer ideaal lang voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: