abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80022812
Het zijn buitenlanders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:13:48 #102
236264 crew  capricia
pi_80022850
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zijn buitenlanders
Het zijn Nederlanders...ze hebben de NL-nationaliteit! Snap dat nou eens...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:14:36 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80022893
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zijn buitenlanders
Nee. Het zijn Nederlanders van buitenlandse afkomst.

Een essentieel verschil.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80022918
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders...ze hebben de NL-nationaliteit! Snap dat nou eens...
Niet op het moment dat ze uitgezet worden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80022938
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee. Het zijn Nederlanders van buitenlandse afkomst.

Een essentieel verschil.
Ben jij van butienlandse afkomst?
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:16:41 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80022994
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben jij van butienlandse afkomst?
Niet in Nederland.

Maar in de Verenigde Staten ben ik een Amerikaan van buitenlandse afkomst.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:16:56 #107
236264 crew  capricia
pi_80023008
quote:

[..]

Dan moet je eerst onze wet (en nog een paar dingetjes) veranderen...voorlopig zijn het gewoon NLers.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80023051
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan moet je eerst onze wet (en nog een paar dingetjes) veranderen...voorlopig zijn het gewoon NLers.
Jammer genoeg wel ja, maar ik heb er goede hoop op dat de wet wordt aangepast

Als je respect hebt voor je kiezer zou je sws de wet aanpassen
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:19:12 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80023123
quote:
Ze zijn pas geen Nederlander meer zodra ze geen Nederlandse nationaliteit meer hebben. En een wetsaanpassing zoals men 70 jaar geleden bij de Oosterburen eens geprobeerd hebben..... gaat in het Nederland van anno 2010 dus echt NIET gebeuren.

Leg je er dus maar bij neer. Iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft en relatief gezien kleine criminaliteit pleegt, zoals het in de fik steken van een auto op oudejaarsnacht, wordt in Nederland gestraft, en in Nederland weer vrij gelaten - Net als alle andere Nederlanders.
-
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:20:21 #110
236264 crew  capricia
pi_80023178
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet eens..want die mensen zijn ook kiezers..
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:22:05 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80023258
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijf hopen. Maar zonder een complete machtsovername van de PVV met 76 zetels in de Tweede Kamer, en 50 zetels in de Eerste kamer, gaat een dergelijke wetswijziging echt niet gebeuren.

Het toevoegen van "moord" aan de lijst van redenen voor denaturalisatie was al eens voorgesteld door Rita Verdonk, maar die werd destijds zelfs door haar eigen partij voor gek verklaard, wat toen nog de VVD was.

Pas als we een PVV-alleenheersmaatschappij hebben zal de wet veranderen zoals jij het wil, en dan nog is de PVV gematigder dan jij.....
quote:
Hoeveel procent van de kiezers staat echt achter zo'n maatregel? Zelfs de PVV heeft het alleen over ernstige misdaden, niet het in de fik steken van een auto zoals jij wil.
-
pi_80023345
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet eens..want die mensen zijn ook kiezers..
Ik denk dat er meer mensen die niet veroordeeld worden voor een misdaad dan mensen die wel veroordeeld worden voor een misdaad. Ook denk ik dat er meer mensen zijn met slechts de Nederlandse nationaliteit dan mensen met een 2e nationaliteit

Als je respect hebt voor je kiezers laat je buitenlanders gewoon oprotten als ze een misdaad begaan
pi_80023362
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Blijf hopen. Maar zonder een complete machtsovername van de PVV met 76 zetels in de Tweede Kamer, en 50 zetels in de Eerste kamer, gaat een dergelijke wetswijziging echt niet gebeuren.

Het toevoegen van "moord" aan de lijst van redenen voor denaturalisatie was al eens voorgesteld door Rita Verdonk, maar die werd destijds zelfs door haar eigen partij voor gek verklaard, wat toen nog de VVD was.

Pas als we een PVV-alleenheersmaatschappij hebben zal de wet veranderen zoals jij het wil, en dan nog is de PVV gematigder dan jij.....
[..]

Hoeveel procent van de kiezers staat echt achter zo'n maatregel? Zelfs de PVV heeft het alleen over ernstige misdaden, niet het in de fik steken van een auto zoals jij wil.

Bron or it didnt happen
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:28:58 #114
236264 crew  capricia
pi_80023545
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer mensen die niet veroordeeld worden voor een misdaad dan mensen die wel veroordeeld worden voor een misdaad. Ook denk ik dat er meer mensen zijn met slechts de Nederlandse nationaliteit dan mensen met een 2e nationaliteit

Als je respect hebt voor je kiezers laat je buitenlanders gewoon oprotten als ze een misdaad begaan
Ik ben nooit veroordeeld en toch denk ik niet zo.
Zie die mensen ook niets als buitenlanders, eigenlijk. Zijn voor mij gewoon Nederlanders.

Hoe zie jij mensen zoals ik dan? Als naief of dom of wat dan ook??
Ben echt benieuwd!!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80023763
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Bron or it didnt happen
Jij wil mensen het land uitflikkeren die een auto in de fik steken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_80023767
Het zijn Nederlanders met een ander paspoort.

Als je niet uitgezet wil worden is daar een hele makkelijke manier voor om dat te voorkomen
pi_80023802
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wil mensen het land uitflikkeren die een auto in de fik steken?
Als ze een dubbele nationaliteit hebben en veroordeeld worden wel ja

Opgeruimd staat netjes
pi_80024183
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als ze een dubbele nationaliteit hebben en veroordeeld worden wel ja

Opgeruimd staat netjes
Tsja, jammer voor je dat zo'n wet er nooit gaat komen.
pi_80024253
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jammer voor je dat zo'n wet er nooit gaat komen.
Tuurlijk wel
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 22:44:12 #120
236264 crew  capricia
pi_80024288
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
Denk je serieus dat er een meerderheid voor is?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80024342
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
De enige partij die zo'n voorstel er doorheen wil duwen, is de PVV. Maar gezien de meest recente peilingen maak ik mij niet zo druk meer om dat gekkenkorps.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:46:46 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80024408
Dit topic gaat echt nergens meer over.

DAM is er al jaren van overtuigd dat we echt een wet gaan invoeren die op zo'n schandalige wijze met haar burgers om zal gaan..... Nou ja, hij mag dat blijven geloven. Gelukkig zal het nooit zo ver komen.
-
pi_80024463
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk je serieus dat er een meerderheid voor is?
Als politici hun kiezers respecteren wel
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:48:19 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80024483
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
De enige partij die zo'n voorstel er doorheen wil duwen, is de PVV. Maar gezien de meest recente peilingen maak ik mij niet zo druk meer om dat gekkenkorps.
En zelfs de PVV is gematigder dan DAM. De PVV wil allen "ernstige criminelen" denaturaliseren, zoals moordenaars en verkrachters.

DAM wil mensen die een auto in de fik steken al meteen denaturaliseren en deporteren. Dat hoort volgens mij meer bij de NVU thuis.
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:50:47 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80024590
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De PVV is voor denaturalisatie van ERNSTIGE criminelen, zoals moord en verkrachting.

Welke partij behartigd precies jouw "auto in de fik steken = denaturalisatie & deportatie" belangen?
-
pi_80024598
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:48 schreef maartena het volgende:

[..]

En zelfs de PVV is gematigder dan DAM. De PVV wil allen "ernstige criminelen" denaturaliseren, zoals moordenaars en verkrachters.

DAM wil mensen die een auto in de fik steken al meteen denaturaliseren en deporteren. Dat hoort volgens mij meer bij de NVU thuis.
Meer bij de NSDAP in jou bekrompen wereldbeeld
pi_80024621
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:50 schreef maartena het volgende:

[..]

De PVV is voor denaturalisatie van ERNSTIGE criminelen, zoals moord en verkrachting.

Welke partij behartigd precies jouw "auto in de fik steken = denaturalisatie & deportatie" belangen?
Jammer genoeg de VVD niet
pi_80024638
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij denkt dat 76 procent van de kiezers allochtonen wil denaturaliseren om het minste of geringste?
pi_80024670
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat 76 procent van de kiezers allochtonen wil denaturaliseren om het minste of geringste?
51% is voldoende
pi_80024705
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

51% is voldoende
Een misdaad benoemen als het minste of geringste zegt me ook weer genoeg over jou

De groeten he
pi_80024728
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

51% is voldoende
Oeps, zat in zetels te denken Maar jij denkt dat 51 procent van de kiezer dat wil?
pi_80024841
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een misdaad benoemen als het minste of geringste zegt me ook weer genoeg over jou

De groeten he
Een auto in de brand steken wordt beschouwd als vandalisme. Om die reden iemand verbannen gaat mij te ver. Sowieso gaat het uitzetten van allochtonen die hier zijn geboren mij te ver.
pi_80024872
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oeps, zat in zetels te denken Maar jij denkt dat 51 procent van de kiezer dat wil?
Ja
pi_80024921
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een auto in de brand steken wordt beschouwd als vandalisme. Om die reden iemand verbannen gaat mij te ver. Sowieso gaat het uitzetten van allochtonen die hier zijn geboren mij te ver.
Het is een misdaad en misdadigers moet je terugsturen mits mogelijk. Daar heeft Nederland helemaal niks aan
pi_80024993
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het is een misdaad en misdadigers moet je terugsturen mits mogelijk. Daar heeft Nederland helemaal niks aan
Terugsturen is geen juiste term. De 'criminelen' die jij wilt aanpakken zijn hier namelijk geboren. Natuurlijk zijn criminele invloed onwenselijk in een maatschappij. Daarom zijn gevangenissen in het leven geroepen.
pi_80025055
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja
Valt tegen denk ik. Kijk bijvoorbeeld naar de positie van de PVV in de peilingen. Mensen zijn die uitzet-lulkoek zat aan het worden.
pi_80025083
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terugsturen is geen juiste term. De 'criminelen' die jij wilt aanpakken zijn hier namelijk geboren. Natuurlijk zijn criminele invloed onwenselijk in een maatschappij. Daarom zijn gevangenissen in het leven geroepen.
Terugsturen naar het land waar ze de nationaliteit van hebben
pi_80025147
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Terugsturen naar het land waar ze de nationaliteit van hebben
Beetje gek, nietwaar? Ze bezitten immers ook de Nederlandse nationaliteit en zijn hier ook nog eens geboren. Logisch is het dus niet.
pi_80025194
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje gek, nietwaar? Ze bezitten immers ook de Nederlandse nationaliteit en zijn hier ook nog eens geboren. Logisch is het dus niet.
Op het moment dat ze veroordeeld worden zijn ze geen Nederlander meer

Hartstikke logisch dus om ze uit te zetten
pi_80025354
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op het moment dat ze veroordeeld worden zijn ze geen Nederlander meer

Hartstikke logisch dus om ze uit te zetten
Niet makkelijk om in te verwerken in een wetsvoorstel. Komt nog eens bij dat zo'n maatregel niet goed valt bij de internationale gemeenschap. Nou ja, gelukkig wordt het voorstel nooit werkelijkheid.
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:14:24 #141
236264 crew  capricia
pi_80025679
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tzijn in mijn ogen in de eerste plaats mensen met een NL nationaliteit. En ik hoop dat onze overheid nooit Nederlanders op haar eigen initiatief gaat deneuteraliseren. Zou te gek voor woorden zijn. Toch?
Tis vaak ook maar de vraag of die 2e nationaliteit al dan niet opgedrongen is door deze of gene buitenlandse overheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:22:14 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80025941
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja
En waar stemt die 51% dan op?
-
pi_80025968
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet makkelijk om in te verwerken in een wetsvoorstel. Komt nog eens bij dat zo'n maatregel niet goed valt bij de internationale gemeenschap. Nou ja, gelukkig wordt het voorstel nooit werkelijkheid.
Lekker boeiend wat de internationale gemeenschap denkt

Wij krijgen ook criminelen terug waar we niet om hebben gevraagd
pi_80025995
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:14 schreef capricia het volgende:

Tis vaak ook maar de vraag of die 2e nationaliteit al dan niet opgedrongen is door deze of gene buitenlandse overheid.
Das niet het probleem van de Nederlandse samenleving
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:24:26 #145
236264 crew  capricia
pi_80026017
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Das niet het probleem van de Nederlandse samenleving
Dat is het wel als je mensen met een dubbele nationaliteit ook als volwaardig Nederlander ziet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80026149
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is het wel als je mensen met een dubbele nationaliteit ook als volwaardig Nederlander ziet.
Dat zijn ze zolang ze geen misdaad begaan
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:29:04 #147
236264 crew  capricia
pi_80026214
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zijn ze zolang ze geen misdaad begaan
Dus ze zijn niet in alle opzichten volwaardig?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:30:24 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80026269
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lekker boeiend wat de internationale gemeenschap denkt
Ja, want het is geen enkel probleem om een paria van de internationale gemeenschap te worden, en geboycot te worden door iedereen. Dat zou echt heel goed zijn voor de Nederlandse economie natuurlijk.
-
pi_80026301
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus ze zijn niet in alle opzichten volwaardig?
Jawel, maar op het moment dat ze een misdaad plegen zijn ze geen Nederlander meer en worden ze uitgezet

Zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen, daarvoor hoef je niet 10 keer het zelfde te vragen
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 23:42:12 #150
236264 crew  capricia
pi_80026729
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jawel, maar op het moment dat ze een misdaad plegen zijn ze geen Nederlander meer en worden ze uitgezet

Zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen, daarvoor hoef je niet 10 keer het zelfde te vragen
Ah dan opeens niet meer...dus ze zijn niet helemaal hetzelfde.
Alle dieren zijn gelijk, behalve sommige dieren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:45:25 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80026832
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Moeilijk te begrijpen is dat niet.

Wel moeilijk te begrijpen is dat jij voorstander bent van een fascistische politiestaat die dat mogelijk maakt.

Of nee..... gezien je posthistorie is dat eigenlijk ook niet moeilijk te begrijpen.
-
pi_80029359
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Moeilijk te begrijpen is dat niet.

Wel moeilijk te begrijpen is dat jij voorstander bent van een fascistische politiestaat die dat mogelijk maakt.

Of nee..... gezien je posthistorie is dat eigenlijk ook niet moeilijk te begrijpen.
Waarmee je meteen duidelijk gemaakt hebt dat je niet weet wat facisme betekend en politiestaat

Maar ja het is al langer bekend dat je niet spoort
pi_80029371
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah dan opeens niet meer...dus ze zijn niet helemaal hetzelfde.
Alle dieren zijn gelijk, behalve sommige dieren.
Voor iedereen geldt dat ze hun 2e nationaliteit verliezen bij een misdaad

Moeilijk he?
pi_80029817
Ik vind het een beetje een nutteloze discussie, als iemand iets fout gaat doen, en hij heeft nog een andere nationaliteit, dan nemen we hem de Nederlandse nationaliteit af? Daar heb ik op zich niets tegen, dat vind ik zelfs best een goed idee; maar waarom schaffen we die hele dubbele nationaliteit niet gewoon af dan?

Het lijkt me dat dat ten goede komt aan de integratie omdat veel allochtonen zich nog buitenlander in Nederland voelen. Zo zijn er bijvoorbeeld veel Turken die zich meer Turk voelen dan Nederlander, terwijl ze in Nederland geboren zijn.(Ik gebruik Turken als voorbeeld omdat die vaak sterk nationalistisch worden opgevoed, heb verder niets tegen Turken. Ze zijn 1 van de groepen allochtonen die voor relatief weinig problemen zorgen)

Het uiteindelijke doel van de multiculturele samenleving zoals ik het voor me zie, is ervoor te zorgen dat allochtonen opgaan in de Nederlandse bevolking, en de Nederlandse cultuur daarmee verrijken. Het lijkt me niet de bedoeling dat we buitenlandse enclaves krijgen in Nederland, met al dan niet Nederlandssprekende buitenlanders waar we maar mee samen moeten leren leven.
pi_80029970
Op het moment dat je deze wet invoert is het zo afgelopen met de dubbele nationaliteit.

Je wordt immers door de Nederlandse staat onderhouden dus dan wil je ook niet dat je verblijfsstatus in gevaar komt en landen die veel onderdanen in Nederland hebben wonen zitten niet te wachten dat Nederland boeing ladingen met tuig van de richel uit de Rif komt afleveren

[ Bericht 13% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 07-04-2010 06:59:56 ]
pi_80030665
quote:
Op woensdag 7 april 2010 02:20 schreef Schaffelaar het volgende:
Ik vind het een beetje een nutteloze discussie, als iemand iets fout gaat doen, en hij heeft nog een andere nationaliteit, dan nemen we hem de Nederlandse nationaliteit af? Daar heb ik op zich niets tegen, dat vind ik zelfs best een goed idee; maar waarom schaffen we die hele dubbele nationaliteit niet gewoon af dan?

Het lijkt me dat dat ten goede komt aan de integratie omdat veel allochtonen zich nog buitenlander in Nederland voelen. Zo zijn er bijvoorbeeld veel Turken die zich meer Turk voelen dan Nederlander, terwijl ze in Nederland geboren zijn.(Ik gebruik Turken als voorbeeld omdat die vaak sterk nationalistisch worden opgevoed, heb verder niets tegen Turken. Ze zijn 1 van de groepen allochtonen die voor relatief weinig problemen zorgen)

Het uiteindelijke doel van de multiculturele samenleving zoals ik het voor me zie, is ervoor te zorgen dat allochtonen opgaan in de Nederlandse bevolking, en de Nederlandse cultuur daarmee verrijken. Het lijkt me niet de bedoeling dat we buitenlandse enclaves krijgen in Nederland, met al dan niet Nederlandssprekende buitenlanders waar we maar mee samen moeten leren leven.
pi_80030668
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Je tikt niet lekker.
pi_80030699
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet iedereen die tegen Wilders is, is extreem links hoor!.

En die dubbele paspoorten, dat blijft echt niet altijd zo. Het is slecht voor de integratie en het nodigt uit tot criminaliteit.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:17:16 #159
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80032398
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor iedereen geldt dat ze hun 2e nationaliteit verliezen bij een misdaad

Moeilijk he?
Dus dan blijven ze voor eeuwig Nederlander?
Intelligent, but fucked up.
pi_80032424
Ja, of ze moeten er zelf vrijwillig afstand van doen

Je smilie is slechts een teken van onkunde, kan je beter weglaten
  woensdag 7 april 2010 @ 09:26:43 #161
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80032616
LOL, die DAM toch

Meer een teken van verbazing. Eerst wil je ze eruit flikkeren en nu wil je ze hun 2e nationaliteit afpakken waardoor je ze er zeker weten NOOIT meer uit kunt zetten.

Je bent niet veel scherper dan Wilders. Die wil ook criminelen met een 2e paspoort uitzetten en tegelijk de 2e nationaliteit afschaffen.

Ach ja...
pi_80032651
2e nationaliteit is de Nederlandse natuurlijk, maar gelukkig heb jij kunnen lachen want jij als zielig mannetje zal vast niet vaak kunnen lachen

Ik zou er trots op zijn
  woensdag 7 april 2010 @ 09:41:56 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80032998
wat een lollige discussie

is het punt al besproken dat het land waar ze naar uitgezet zouden moeten worden ze helemaal niet wil hebben?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_80033097
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:41 schreef Re het volgende:
wat een lollige discussie

is het punt al besproken dat het land waar ze naar uitgezet zouden moeten worden ze helemaal niet wil hebben?
Nee, want dat is totaal niet van belang
  woensdag 7 april 2010 @ 10:04:09 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80033612
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, want dat is totaal niet van belang
oh jawel hoor, waar wilde je ze naartoe sturen dan?
pi_80036102
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze worden allemaal gelijk behandeld
Door mij ook
quote:
Op woensdag 7 april 2010 01:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor iedereen geldt dat ze hun een 2e nationaliteit verliezen moeten aanvragen bij een misdaad

Het enige verschil is dat jij alle "halve" Nederlanders gelijk behandelt, en ik alle "hele" Nederlanders. Maar dat lijkt me geen punt van onderscheid om al te lang over te blijven mierenneuken
pi_80046695
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:04 schreef Re het volgende:

[..]

oh jawel hoor, waar wilde je ze naartoe sturen dan?
Naar het land waar ze onderdaan van zijn

Of kunnen ze jou ook terugsturen als je op Schiphol aankomt?
pi_80046737
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:10 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Door mij ook
[..]

Het enige verschil is dat jij alle "halve" Nederlanders gelijk behandelt, en ik alle "hele" Nederlanders. Maar dat lijkt me geen punt van onderscheid om al te lang over te blijven mierenneuken
Wat een sterke beredenatie.
  woensdag 7 april 2010 @ 16:10:36 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80046801
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Naar het land waar ze onderdaan van zijn

Of kunnen ze jou ook terugsturen als je op Schiphol aankomt?
leuk he zo'n muur... dus nogmaals... waarom zou een land criminelen terugnemen?
pi_80048395
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:10 schreef Re het volgende:

[..]

leuk he zo'n muur... dus nogmaals... waarom zou een land criminelen terugnemen?
Omdat ze dat moeten
  woensdag 7 april 2010 @ 16:50:16 #171
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80048499
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat ze dat moeten
je kunt ze niet dwingen... er zijn geen verdragen en andersom, wil jij al die Nederlandse drugkoeriers ook in Nederland hebben weer?
pi_80048602
Kun je wel, het zijn immers onderdanen van dat land
pi_80048681
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:50 schreef Re het volgende:

[..]

je kunt ze niet dwingen... er zijn geen verdragen en andersom, wil jij al die Nederlandse drugkoeriers ook in Nederland hebben weer?
Die moet Nederland inderdaad toe laten, daar kan je NIKS tegen doen

Enige wat je zou kunnen doen is als ze een 2e nationaliteit hebben die afpakken voor ze hun straf hebben uitgezeten
  woensdag 7 april 2010 @ 16:54:18 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80048697
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kun je wel, het zijn immers onderdanen van dat land
nee hoor
  woensdag 7 april 2010 @ 16:55:30 #175
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80048767
quote:
Op woensdag 7 april 2010 02:20 schreef Schaffelaar het volgende:
quote:
In Nederland is de hoofdregel dat iemand die door naturalisatie Nederlander wordt zijn oude nationaliteit moet opgeven nadat hij Nederlander is geworden. Dat noemen we “afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit”. Degene die Nederlander wil worden, moet hiervoor zelf contact opnemen met de autoriteiten van zijn land van herkomst. Wanneer hij dat niet doet en dus geen afstand doet van zijn oorspronkelijke nationaliteit, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken. Bron
Het is alleen zo dat in sommige landen het afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit wettelijk niet mogelijk is.
Daarnaast zijn er op de hoofdregel uitzonderingen, waardoor de oude nationaliteit in bepaalde gevallen niet hoeft worden opgegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_80048797
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor
Je begrijpt dus niet hoe het werkt

Zal het effe uitleggen. Onderdanen van je land kan je NIET weigeren
pi_80048839
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Het is alleen zo dat in sommige landen het afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit wettelijk niet mogelijk is.
Daarnaast zijn er op de hoofdregel uitzonderingen, waardoor de oude nationaliteit in bepaalde gevallen niet hoeft worden opgegeven.
Dat is zoals eerder gezegd niet het probleem van Nederland, je kan er ook voor kiezen om geen Nederlander te worden
  woensdag 7 april 2010 @ 16:58:22 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80048902
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

je begrijpt dus niet hoe het werkt

Zal het effe uitleggen. Criminelen hoeven NIET zomaar opgenomen te worden
pi_80048959
Wel als ze de nationaliteit van dat land hebben
  woensdag 7 april 2010 @ 17:02:35 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80049091
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel als ze de nationaliteit van dat land hebben
nope, tenzij misschien als lid van de EU, maar ja dan moet Turkije bijvoorbeeld de EU in
  woensdag 7 april 2010 @ 17:03:50 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80049144
of anders gezegd, een Nederlandse drugskoerier die gepakt wordt in Thailand kan niet zomaar zijn straf in Nederland uitzitten
pi_80049509
Het gaat ook over uitzetten na het uitzitten van de straf slaperd

Geef maar een schreeuw als je wakker bent
pi_80049533
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

nope, tenzij misschien als lid van de EU, maar ja dan moet Turkije bijvoorbeeld de EU in
Wat jij wil

De Groeten he
  woensdag 7 april 2010 @ 17:13:27 #184
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80049541
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:03 schreef Re het volgende:
of anders gezegd, een Nederlandse drugskoerier die gepakt wordt in Thailand kan niet zomaar zijn straf in Nederland uitzitten
Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Thailand, dus dat kan in principe wel.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:17:02 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80049673
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Thailand, dus dat kan in principe wel.
vanuit de gedetineerde idd... die kan een aanvraag doen, verzoek hoeft niet ingewilligd te worden of er gaat iig tig jaar over heen
  woensdag 7 april 2010 @ 17:19:30 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80049783
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het gaat ook over uitzetten na het uitzitten van de straf slaperd

Geef maar een schreeuw als je wakker bent
ik was al wakker, maar vooruit, wat als iemand levenslang krijgt?
pi_80049872
Dan komt ie in Nederland niet meer vrij
  woensdag 7 april 2010 @ 17:21:38 #188
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80049873
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:58 schreef Re het volgende:

[..]

je begrijpt dus niet hoe het werkt

Zal het effe uitleggen. Criminelen hoeven NIET zomaar opgenomen te worden
Volgens internationaal recht zijn landen verplicht tot terugname van eigen onderdanen.
pi_80049892
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens internationaal recht zijn landen verplicht tot terugname van eigen onderdanen.
Neem het Re niet al te veel kwalijk die lag nog te pitten
  woensdag 7 april 2010 @ 17:23:53 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80049965
quote:

[..]

ook tegen hun wil? niet dat ik wist
pi_80049998
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

ook tegen hun wil? niet dat ik wist
pi_80050196
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Maar als je dreigt alle Nederlandse Marokkanen naar Marokko te sturen omdat het onmogelijk is voor hun om de Marokkaanse nationaliteit op te geven zijn ze denk ik wel bereid om die wet te veranderen; Marokko zou verplicht zijn ze op te nemen als ze hun Nederlandse nationaliteit verliezen, denk niet dat Marokko daar op zit te wachten. Het zou wel een onaangename internationale diplomatieke rel worden, dat dan weer wel...
pi_80050314
Als Marokkanen niet crimineler zijn dan andere bevolkingsgroepen gaat het ongeveer om 5000 Marokanen per jaar

Dat is iedere maand een boeing

Eens kijken hoe lang ze dan nog principeel zijn
  woensdag 7 april 2010 @ 17:38:00 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80050490
quote:

[..]

doe ff een referentie, probeer dat namelijk al een tijdje te vinden maar nergens staat er dat onderdanen verplicht worden om opgenomen te worden
  woensdag 7 april 2010 @ 17:45:06 #195
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80050745
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:30 schreef Schaffelaar het volgende:

[..]

Maar als je dreigt alle Nederlandse Marokkanen naar Marokko te sturen omdat het onmogelijk is voor hun om de Marokkaanse nationaliteit op te geven zijn ze denk ik wel bereid om die wet te veranderen; Marokko zou verplicht zijn ze op te nemen als ze hun Nederlandse nationaliteit verliezen, denk niet dat Marokko daar op zit te wachten. Het zou wel een onaangename internationale diplomatieke rel worden, dat dan weer wel...
Dit idee is niet mogelijk, omdat de Rijkswet op het Nederlanderschap alleen de bepaling heeft het Nederlanderschap in te trekken als er staatsbelangen zijn gemoeid, bijvoorbeeld bij spionage voor een andere staat, hoogverraad en na veroordeling voor terroristische activiteiten.
pi_80050784
Met een aanpassing van de wet is het wel mogelijk
  woensdag 7 april 2010 @ 18:23:23 #197
297168 Kikopuz
I like goats
pi_80052307
Ok dit is echt een discussie van niks. De ene zegt dat het niet kan vanwege wetgeving, de ander zegt dat het wel kan, als er wetswijzigingen plaatsvinden. Allemaal té logisch, dus ik snap niet waarom jullie hiermee doorgaan.

[?]Waarom gaan we het nu niet hebben over de gevolgen (zowel negatief als positief) als we criminelen naar het buitenland sturen? Misschien kunnen we elkaar dan overtuigen. [/?]
pi_80052403
Positief: Criminelen rotten op
Negatief: Niks
  woensdag 7 april 2010 @ 18:26:47 #199
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80052414
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Mwah. Als je voor het eerst in je leven aankomt, vlak nadat de nationaliteit is afgepakt die je ooit kreeg van het land waar je geboren bent... Dan denk ik wel dat dat gebeurt.

Dan zegt Marokko: Wat moeten wij hiermee? Die zijn van jullie. En zelfs volgens jouw logica moet toch duidelijk zijn dat ze in alles meer Nederlander zijn dan bv Marokkaan.
  woensdag 7 april 2010 @ 18:27:46 #200
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80052449
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:23 schreef Kikopuz het volgende:
Ok dit is echt een discussie van niks. De ene zegt dat het niet kan vanwege wetgeving, de ander zegt dat het wel kan, als er wetswijzigingen plaatsvinden. Allemaal té logisch, dus ik snap niet waarom jullie hiermee doorgaan.

[?]Waarom gaan we het nu niet hebben over de gevolgen (zowel negatief als positief) als we criminelen naar het buitenland sturen? Misschien kunnen we elkaar dan overtuigen. [/?]
De gevolgen zullen een hoop rechtszaken zijn.

Mochten we hier geboren Nederlanders uitzetten en de nationaliteit afpakken dan zijn we in één klap wereldnieuws
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')