Moest 't niet in Engeland noteren had ik Xstrata gekocht. Maar idd, pond + taks maakt Londen zeer onaantrekkelijk. Voor mij toch alleszinds...quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:37 schreef Mendeljev het volgende:
Een ander onvoorzien punt is dat je 0.5% stamp duty betaalt bij aankoop van aandelen in England.
Dat is echt belachelijk veel. Vanuit dat opzicht loont het ook om een turbotijger te worden
quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:23 schreef tony_clifton- het volgende:
Maar idd, waarom niet gewoon saai veilig spelen. Uiteindelijk heb ik op die manier toch een paar percentjes extra op 't spaarboekje gevangen...
Waar volg jij de koersen? Ik haal ze af en toe van rtfx.com maar die is nog dicht.quote:Op zondag 11 april 2010 23:10 schreef flyguy het volgende:
Forexmarkt weer open en de euro klimt al weer.
De euro/dollar heb ik in een widget op me bureaubladquote:Op zondag 11 april 2010 23:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Waar volg jij de koersen? Ik haal ze af en toe van rtfx.com maar die is nog dicht.
onderaan kitco.com staat ook een live koers, iemand trouwens een site waar ik de futures/indexen van azie live kan volgen (dadelijk)?quote:Op zondag 11 april 2010 23:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Waar volg jij de koersen? Ik haal ze af en toe van rtfx.com maar die is nog dicht.
Een demo account is binnen een minuut opgezet? Ik zie het probleem nietquote:Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Gelijk heb je. Ik maak er normaal geen gebruik van en als je de live koersen dan wel eens wilt weten zit je met een probleem.
En het is ook goed voor je sociale contacten want je wordt gegarandeerd binnen een week gebeld of het bevaltquote:Op zondag 11 april 2010 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een demo account is binnen een minuut opgezet? Ik zie het probleem niet. Dan heb je ten minste altijd beter overzicht en 100% garantie dat het klopt. Niet gaat vastlopen etcetera in plaats van te kijken op andere websites.
Moet zeggen dat ik altijd wel vriendelijk geholpen ben door die brokers.quote:Op zondag 11 april 2010 23:47 schreef flyguy het volgende:
[..]
En het is ook goed voor je sociale contacten want je wordt gegarandeerd binnen een week gebeld of het bevalt
Dank, maar voor mij wat te omslachtig.quote:Op zondag 11 april 2010 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Mensen, voor al die 'live data' requests (Aziatische futures/forex etc) kun je je ook gewoon registreren voor demo's bij verschillende brokers. Zo heb je continu ook de data beschikbaar + grafiekjes etc. erbij.
De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken?quote:Op maandag 12 april 2010 00:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Dank, maar voor mij wat te omslachtig.
Voor currencies kun je live data krijgen via http://www.realtimeforex.com/forex-live-currency-table.htm
Ik heb aan de hand van hun code-voorbeeld een lokaal html-documentje gemaakt, waarmee ik alle voor mij belangrijke currencyparen krijg (EUR tegen USD, GBP, CHF, JPY). Alleen baseert die zich waarschijnlijk op Amerikaanse beursdata, want er zit nu op zondagavond nog geen leven in. Als iemand een linkje heeft dat Aziatische markten meeneemt hou ik me nog steeds aanbevolen. Kitco is goed om te weten maar ik heb liever een klein framepje met alleen de benodigde data.
Ik heb een minieme long positie op de FTSE + de 2 aandelen. Morgen ook weer gesprek met het studentenfonds waar Cisco wordt gepresenteerd. Vroeg me af of mensen dat hier in de portefeuille hebben of wilden hebben? Blijkbaar staat het aandeel er vrij gewild voor en bijna alle analisten geven een buy af. Morgen in ieder geval de beslissing of het aandeel in de porto komt.quote:Op maandag 12 april 2010 00:12 schreef flyguy het volgende:
Geen posities hier. Voor het slapen gaan de markt op is niet echt mijn dingS_E, jijzelf nog een plekje op de markt bemachtigd?
Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlandingquote:Op maandag 12 april 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken?Het is niet dat die opdezelfde moment open gaan ofzo. Forex eerst open, een uur later de futures van de markt zelf. Maar volgens mij begrijp ik je gewoon even niet
Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlanding [ afbeelding ]
Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Toch niet.quote:
Ik wou dat mijn broker dat ondersteundequote:Op maandag 12 april 2010 10:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Traling stop allang geraakt, toch een mooie winst gemaakt maar had meer verwacht. Ik moet me ook niet laten verleiden door de waan van de dag
Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.quote:Op maandag 12 april 2010 13:16 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik wou dat mijn broker dat ondersteunde.
Moet handig zijn voor turbo's enz...
Dat is knap lastig. Waarom zit je dan nog bij hun?quote:Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Keytrade ook niet.
Zullen ws op hun centen zitten. Je kan geen orders wijzigen, enkel deleten/herinvoeren, en elke invoer voor particulieren kost de broker geld, dusja...
Mijn theorie natuurlijk hé.
Alex ook niet als we het over sprinters hebben.quote:Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.
Ik denk dat het sowieso een goede keus is dat een gedeelte van 5AB door de plee gespoeld hebtquote:Op maandag 12 april 2010 13:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Goh, banken zijn niet echt als hotmailaccounts, niet?
Voor de rest zijn ze wel oké, je krijgt een inlogtoken, de site is nog nooit offline geweest de laatste jaren, en de prijzen zijn wel oké denk ik.
Natuurlijk zijn er nog wel ergernissen, heb bv. een aandeel gedeeltelijk verkocht (5AB), en het systeem laat volledige de winst erin staan om een of andere vage reden (handig voor traders ofzo), waardoor mijn BEP van 19 naar 5 is teruggevallen. Rendement ook keihard in de hoogte. I wish!
Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:
Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
quote:Op maandag 12 april 2010 08:16 schreef caroline88 het volgende:
Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.
1 Forex voor iedereen (wel meer brokers natuurlijk). Merkwaardige openingstijden als door Sitting_Elfling genoemd om alle markten tijdens normale ma-vr kantooruren te bedienen.
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.quote:Op maandag 12 april 2010 14:02 schreef Mendeljev het volgende:
Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.
Dat bankiers vrij zijn betekent niet dat de dealingroom sluit.quote:Op maandag 12 april 2010 19:23 schreef dvr het volgende:
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.
Om 10 uur (na sluiting van de Amerikaanse beurs) begint het feest.quote:
VDG zal wel volledig in rook zijn opgegaan inmiddels. Die is al heel lang niet meer langsgeweest, toch?quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:40 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval: niet shorten in een uptrend. Eigenlijk helemaal niet shorten, of je moet wel héél zeker zijn van je zaak. Op de lange termijn wordt iedere shorter uitgerookt.
Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten); zo heel raar is het niet als je uitgerookt wordt.quote:Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
VDG zal wel volledig in rook zijn opgegaan inmiddels. Die is al heel lang niet meer langsgeweest, toch?
Ik heb ook wel eens kritiek op hem gehad, maar het is jammer dat hij helemaal verdwenen is.quote:Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
VDG zal wel volledig in rook zijn opgegaan inmiddels. Die is al heel lang niet meer langsgeweest, toch?
Het is niet hoeveel % winst je voor ogen houdt maar hoeveel risico je wilt nemen om je winst te verliezen. Daar is het hele principe van moneymanagement op gebaseerd. De mate van herbeleggingen (optimum-f) is gewoon een berekening op basis van je maximum drawdown. Als je eenmaal een statistische edge hebt dan is geluk de factor die bepaalt hoeveel winst je maakt tenzij je met heel grote aantallen trade, dan werkt de wet van grote getallen in je voordeel.quote:Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Het ligt er gewoon aan op welke manier je trade (met een echte edge? en een goed money-management?) en vooral welk % winst je voor ogen hebt aangezien je daarop je beleggingsbeslissingen baseerd. Is kapitaalbehoud (+rendement, maakt niet uit hoeveel) de basis van je beleggingsbeslissingen of heb je een echte edge is het niet moeilijk om structureel winst te maken. In de overige gevallen word je bijna altijd uitgerookt (ooit), al bestaan er incidentiele gelukspikken waarbij het goed blijft gaan.
Hardcore dus!quote:Op maandag 12 april 2010 23:38 schreef Mendeljev het volgende:
Ik keek net ff in de posthistory van piepeloi. Alleen maar AEX!
Ok, gaat nergens over
Voor de overige zaken heb ik een normaal levenquote:Op maandag 12 april 2010 23:38 schreef Mendeljev het volgende:
Ik keek net ff in de posthistory van piepeloi. Alleen maar AEX!
Ok, gaat nergens over
.. En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 12 april 2010 23:13 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten)
Ik heb mijn strategie vaak moeten uitleggen aan anderen. Maar continu verklaarden ze me voor gek. Verschrikkelijk hoge leverages, vaak wisselen van strategie, lange uren maken en op bizarre korte termijn spelen, de verwachtte rendementen die ik uitspreek zijn ook altijd verre van realistisch. Zo vaak moeten horen dat je je zelf keihard en gegarandeerd gaat opblazen. Je als je zo door gaat het loodje legt op jonge leeftijd. (hart problemen)quote:Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Het ligt er gewoon aan op welke manier je trade (met een echte edge? en een goed money-management?) en vooral welk % winst je voor ogen hebt aangezien je daarop je beleggingsbeslissingen baseerd. Is kapitaalbehoud (+rendement, maakt niet uit hoeveel) de basis van je beleggingsbeslissingen of heb je een echte edge is het niet moeilijk om structureel winst te maken.
Represent!quote:In de overige gevallen word je bijna altijd uitgerookt (ooit), al bestaan er incidentiele gelukspikken waarbij het goed blijft gaan.
Mooi verhaal trouwensquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Represent!Maar even serieus. Ik vind persoonlijk als je doorhebt dat je vaak geluk hebt en dat je op een gegeven moment kunt stoppen op je hoogtepunt. Dat dat eigenlijk niks meer met geluk te maken heeft. Of in ieder geval heel weinig
Dat je een topgozer bent!quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
.. En wat wil je daarmee zeggen?![]()
Het is niet zo dat de trades die ik uitvoer nul edge hebben. Ze hebben wel degelijk een bewezen edge (op korte termijn). Het houdt alleen nooit lang stand en ik moet vaak kleine veranderingen maken. (wat een andere manier is om te zeggen dat de strategie niet werktquote:Op dinsdag 13 april 2010 00:23 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Mooi verhaal trouwens. Je zal best een redelijk goede visie hebben, maar je geeft al zelf aan zonder echte strategy of bewijsbare edge te werken. In feite kun je structureel winst blijven maken, maar de statistiek van dergeljke traders die overleven op termijn wijst anders uit. Misschien ben jij dan net de uitzondering die de regel gaat bevestigen, laten we het hopen in elk geval.
Ik heb bewondering voor het feit dat je ondanks alle negatieve feedback aan je tactiek vasthoudt! Het is weliswaar gekkenwerk, maar het is beredeneerd gekkenwerk en vooralsnog zeer lucratief gekkenwerk, en je weegt de risico's goed af. Het argument dat je je die risico's nu beter kunt veroorloven dan later snijdt veel hout, en bovendien maak je gebruik van unieke marktomstandigheden die waarschijnlijk nooit meer zullen terugkomen. Het lijkt me ook erg leerzaam, want als je zelfs in de spanning van die ultrakorte trades rationeel blijft handelen, doe je daarmee waardevolle vaardigheid en zelfkennis op.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
En you know what, wie weet gaat dat ook wel gebeuren. Maak ik straks een flinke vergissing en ga ik keihard op mn bek. So what? Een beetje risico loop ik niet van weg.
Ik denk dat je nu een verkeerde conclusie trekt. Als je het Fok! AEX forum leest, merk je dat relatief veel deelnemers bearish zijn. Veel beleggers zitten daarom in cash, obligaties of deposito's, omdat ze een tweede dip of zelfs crash verwachten. Over dergelijke beleggingen valt niet zoveel te posten, hetgeen de relatieve stilte verklaart.quote:Op maandag 12 april 2010 23:13 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten); zo heel raar is het niet als je uitgerookt wordt.
Wat is WOS in dit verband ?quote:Ik denk zelfs dat er meer winnaars zitten in de WOS reeks gezien het feit dat sommige users structureel winst behalen
Long of short? #11?quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb een turbo gekocht op suiker en ben bezig met een poging een put BG mei te schrijven, fwiw.
Ik had het meer over de 'traders'. De mensen die ongeacht het sentiment in de markt zitten en handelen volgens het mantra: 'the trend is your friend'. Het merendeel van de posters hier zou ik dan ook scharen onder de noemer belegger alhoewel ik soms daar ook aan twijfelquote:Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat je nu een verkeerde conclusie trekt. Als je het Fok! AEX forum leest, merk je dat relatief veel deelnemers bearish zijn. Veel beleggers zitten daarom in cash, obligaties of deposito's, omdat ze een tweede dip of zelfs crash verwachten. Over dergelijke beleggingen valt niet zoveel te posten, hetgeen de relatieve stilte verklaart.
Wedden op sport. Het is overigens totaal niet mijn ding verder maar soms neus ik daar wel eens rond om te kijken met welke systematiek er gewed wordt maar ook daar blijken de roekeloze wedders snel uitgerookt te worden en de survivors doen allemaal aan moneymanagement (bankrollmanagement). Wedden en lukraak traden hebben veel parallelen en ik denk zelfs dat wedders meer kans hebben om een edge te vinden bij genoeg inspanning. Traders hebben dan weer het voordeel van efficiente markten en liquide marktenquote:Wat is WOS in dit verband ?
Ja? Volgens mij is het merendeel speculant. Belegger ben je pas als je een beleggingshorizon hebt van tientallen jaren en je met een gerust hart 10 jaar geen beurskoersen volgt.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:53 schreef Mendeljev het volgende:
Het merendeel van de posters hier zou ik dan ook scharen onder de noemer belegger
Ik zie het anders. Beleggers baseren hun beslissingen op yield/risico en speculanten op kennisvoordeel of de theorie van efficiente markten (markets gonna go uuuuup!)quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Arcee het volgende:
Ja? Volgens mij is het merendeel speculant. Belegger ben je pas als je een beleggingshorizon hebt van tientallen jaren en je met een gerust hart 10 jaar geen beurskoersen volgt.Onder die definitie is denk ik alleen SeLang een belegger.
Auwquote:Op dinsdag 13 april 2010 12:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Woops!
http://www.tijd.be/nieuws(...)kort.8902930-433.art
Ik moet wel zeggen dat als ik niet in deze omgeving had gezeten ik er niks (of veel minder) van gebakken had. Het is ook niet zo dat dit soort zaken in de koude kleren gaat zitten. Ik heb vorige zomer lang genoeg last gehad van hartkloppingen nadat ik een poos stopte met traden. En slapen gaat ook niet altijd even lekkerquote:Op dinsdag 13 april 2010 03:48 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik heb bewondering voor het feit dat je ondanks alle negatieve feedback aan je tactiek vasthoudt! Het is weliswaar gekkenwerk, maar het is beredeneerd gekkenwerk en vooralsnog zeer lucratief gekkenwerk, en je weegt de risico's goed af. Het argument dat je je die risico's nu beter kunt veroorloven dan later snijdt veel hout, en bovendien maak je gebruik van unieke marktomstandigheden die waarschijnlijk nooit meer zullen terugkomen. Het lijkt me ook erg leerzaam, want als je zelfs in de spanning van die ultrakorte trades rationeel blijft handelen, doe je daarmee waardevolle vaardigheid en zelfkennis op.
Maar er zijn wel meer dingen niet verstandig in het leven. Ik zoek natuurlijk wel iets op waar de kans groter is dan 50%. En op het moment dat de zomer begint zal ik 100% cash zitten. Vergeet niet dat ik straks geen vast salaris krijg!quote:Dat gezegd hebbende, weet ik niet of zo'n alles-of-niets trade nou verstandig is.
Maar dat is toch ook logisch? Als je 10 jaar lang werkt, van 8 tot 5. En dan al dat spaar geld van 10 jaar lang stopt in 1 zware leverage trade waarmee je dat hele kapitaal in luttele minuten weg kunt vegen ga je wel even achter de oren krabben of dit nou zo verstandig is. Je kunt je het immers niet veroorloven om die 10 jaar aan spaargeld zo maar te verliezen! Ik denk ook dat door 'echt' werk te doen je veel meer waarde hecht aan je verdiende geld. Trader of financieel analist vind ik persoonlijk niet echt werkquote:Maar ik heb zelf erg hard voor mijn geld moeten werken en ben er daarom veel conservatiever mee. Ik zou eigenlijk eens 10K opzij moeten zetten om gekke dingen mee te doen, maar zelfs daar kan ik mezelf niet toe zetten. Mijn wildste beleggingen waren een turbo met een ruime stop-loss en een scheeps-CV met gegarandeerd rendement
Ik zit al lichtjes short. Maar ik vrees dat er misschien nog wat kleine oplevingen komen deze week. In ieder geval fingers crossed over de cijfers van Intel vandaagquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:34 schreef edwinh het volgende:
zit al enkele weken bijna 100% cash, overweeg toch een lichte short positie te nemen binnen enkele dagen.
En JPMorgan 2morrow rond 1. Hopen dat dat ook niet goed valtquote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We trekken rood weg. Alvast een voornemen voor de cijfers van Intel?
Je zit short?quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En JPMorgan 2morrow rond 1. Hopen dat dat ook niet goed valt
Ik denk dat de cijfers van de techsector over het algemeen goed zullen zijn. Die van de grote industrials en banken daarentegen..quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
We trekken rood weg. Alvast een voornemen voor de cijfers van Intel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |