abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80258351
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:40 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat je nu een verkeerde conclusie trekt. Als je het Fok! AEX forum leest, merk je dat relatief veel deelnemers bearish zijn. Veel beleggers zitten daarom in cash, obligaties of deposito's, omdat ze een tweede dip of zelfs crash verwachten. Over dergelijke beleggingen valt niet zoveel te posten, hetgeen de relatieve stilte verklaart.
Ik had het meer over de 'traders'. De mensen die ongeacht het sentiment in de markt zitten en handelen volgens het mantra: 'the trend is your friend'. Het merendeel van de posters hier zou ik dan ook scharen onder de noemer belegger alhoewel ik soms daar ook aan twijfel .
quote:
Wat is WOS in dit verband ?
Wedden op sport. Het is overigens totaal niet mijn ding verder maar soms neus ik daar wel eens rond om te kijken met welke systematiek er gewed wordt maar ook daar blijken de roekeloze wedders snel uitgerookt te worden en de survivors doen allemaal aan moneymanagement (bankrollmanagement). Wedden en lukraak traden hebben veel parallelen en ik denk zelfs dat wedders meer kans hebben om een edge te vinden bij genoeg inspanning. Traders hebben dan weer het voordeel van efficiente markten en liquide markten
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 april 2010 @ 11:57:50 #227
862 Arcee
Look closer
pi_80258549
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:53 schreef Mendeljev het volgende:
Het merendeel van de posters hier zou ik dan ook scharen onder de noemer belegger
Ja? Volgens mij is het merendeel speculant. Belegger ben je pas als je een beleggingshorizon hebt van tientallen jaren en je met een gerust hart 10 jaar geen beurskoersen volgt. Onder die definitie is denk ik alleen SeLang een belegger.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80258934
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:57 schreef Arcee het volgende:
Ja? Volgens mij is het merendeel speculant. Belegger ben je pas als je een beleggingshorizon hebt van tientallen jaren en je met een gerust hart 10 jaar geen beurskoersen volgt. Onder die definitie is denk ik alleen SeLang een belegger.
Ik zie het anders. Beleggers baseren hun beslissingen op yield/risico en speculanten op kennisvoordeel of de theorie van efficiente markten (markets gonna go uuuuup!)

Overigens liegen de statistieken er ook niet om. Het merendeel van de users/lurkers zit gewoon in cash wat IMO een belegging is.

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80259289
En btw, een belegger hoeft niet per sé voor 10 jaar bezig te zijn in mijn ogen. Als je merkt dat iets gewoon overgewaardeerd is vind ik er niks mis mee om er even uit te stappen en later terug aan boord te springen.

Ik vind alleszinds van mijzelf dat ik nu wel 'investeer' in de landbouwsector, ben er alleen tijdelijk voor een groot stuk uit aangezien alles naar mijn mening ging terugvallen, en dat is ook gebeurd...
'T is niet dat ik daar enorme bedragen aan verdien, maar toch...
pi_80259553
quote:
Auw
pi_80260961
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 03:48 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik heb bewondering voor het feit dat je ondanks alle negatieve feedback aan je tactiek vasthoudt! Het is weliswaar gekkenwerk, maar het is beredeneerd gekkenwerk en vooralsnog zeer lucratief gekkenwerk, en je weegt de risico's goed af. Het argument dat je je die risico's nu beter kunt veroorloven dan later snijdt veel hout, en bovendien maak je gebruik van unieke marktomstandigheden die waarschijnlijk nooit meer zullen terugkomen. Het lijkt me ook erg leerzaam, want als je zelfs in de spanning van die ultrakorte trades rationeel blijft handelen, doe je daarmee waardevolle vaardigheid en zelfkennis op.
Ik moet wel zeggen dat als ik niet in deze omgeving had gezeten ik er niks (of veel minder) van gebakken had. Het is ook niet zo dat dit soort zaken in de koude kleren gaat zitten. Ik heb vorige zomer lang genoeg last gehad van hartkloppingen nadat ik een poos stopte met traden. En slapen gaat ook niet altijd even lekker . It comes at a price ..
quote:
Dat gezegd hebbende, weet ik niet of zo'n alles-of-niets trade nou verstandig is.
Maar er zijn wel meer dingen niet verstandig in het leven. Ik zoek natuurlijk wel iets op waar de kans groter is dan 50%. En op het moment dat de zomer begint zal ik 100% cash zitten. Vergeet niet dat ik straks geen vast salaris krijg!

Waarom niet proberen een moeder alle leverage trades proberen? Ik vergooi er niet mijn hele kapitaal mee maar mocht ik het bij het rechte eind hebben is het groot feest. En ik krijg in de toekomst (hopelijk) nog genoeg kansen om eventuele fouten die ik nu maak recht te zetten in de toekomst.
quote:
Maar ik heb zelf erg hard voor mijn geld moeten werken en ben er daarom veel conservatiever mee. Ik zou eigenlijk eens 10K opzij moeten zetten om gekke dingen mee te doen, maar zelfs daar kan ik mezelf niet toe zetten. Mijn wildste beleggingen waren een turbo met een ruime stop-loss en een scheeps-CV met gegarandeerd rendement
Maar dat is toch ook logisch? Als je 10 jaar lang werkt, van 8 tot 5. En dan al dat spaar geld van 10 jaar lang stopt in 1 zware leverage trade waarmee je dat hele kapitaal in luttele minuten weg kunt vegen ga je wel even achter de oren krabben of dit nou zo verstandig is. Je kunt je het immers niet veroorloven om die 10 jaar aan spaargeld zo maar te verliezen! Ik denk ook dat door 'echt' werk te doen je veel meer waarde hecht aan je verdiende geld. Trader of financieel analist vind ik persoonlijk niet echt werk

Dat wil niet zeggen dat je geen zware leverage kunt gebruiken. Maar als je dat van plan bent kun je alleen zeer kleine percentages van je kapitaal gebruiken voor dit soort praktijken. En mocht je dan winst maken, kun je die winst weer in grote plukjes verdelen en de leverage weer wat opschroeven. Je hebt niet veel geld nodig om veel geld te verdienen! (maar je moet wel oppassen voor de verslaving van dit soort producten!)

En een turbo met grote stop loss met een scheeps CV rendement. Iets zegt me dat ook al was het risico vrij laag je er continu bij bleef?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80261194
En wat maakt het nu uit hoe je iemand nu noemt? Tijdens een les financiële analyse kwamen die namen ook langs. Investeerder, belegger, speculator.. Niks is erger dan een dooddoener tijdens een feestje of een borrel met de vraag wat doe je? "Ik beleg geld!" Oh, aandelen enzo? "Soms, maar vooral in de wat meer risky derivaten". Ah... oke. Speculator dus!

Whatever

Ik beleg in aandelen voor de lange termijn, korte termijn en beleg in derivaten op minuten tijd frame. Wat ben ik dan? Een soort van investbeleggende speculator?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80261674
zit al enkele weken bijna 100% cash, overweeg toch een lichte short positie te nemen binnen enkele dagen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_80261778
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 13:34 schreef edwinh het volgende:
zit al enkele weken bijna 100% cash, overweeg toch een lichte short positie te nemen binnen enkele dagen.
Ik zit al lichtjes short. Maar ik vrees dat er misschien nog wat kleine oplevingen komen deze week. In ieder geval fingers crossed over de cijfers van Intel vandaag
pi_80262715
2 voorbeelden van het 'sterk uitbreken uit een trend en dan een korte positie innemen' die het uitzonderlijk hebben gedaan afgelopen dagen. En dat alleen maar via de simpele EQS functie op BB.

Je stapt in omdat er een duidelijk witte candle is in het groene cirkeltje. Een klein bedrijf in IVD en onderzoek naar ziektes. Fundamenteel is het allemaal niet erg sterk vandaar dat een lange positie niet in de wensen lag.
Paar dagen later toch zo'n 800% hoger.

Nog zo'n 1.

Vloog met 30% het trendkanaal uit en gaat daarna nog eens zo'n 400% omhoog. Vitamine en (zee) voeding bedrijf.

Mag ook wel gezien bedrijven zoals Geely met 10% is gedaald laatste 2 dagen
pi_80269277
We trekken rood weg. Alvast een voornemen voor de cijfers van Intel?
pi_80269805
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En JPMorgan 2morrow rond 1. Hopen dat dat ook niet goed valt
pi_80269830
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En JPMorgan 2morrow rond 1. Hopen dat dat ook niet goed valt
Je zit short?
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:50:48 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80269990
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat de cijfers van de techsector over het algemeen goed zullen zijn. Die van de grote industrials en banken daarentegen..
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 13 april 2010 @ 16:59:00 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_80270428
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:50 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik denk dat de cijfers van de techsector over het algemeen goed zullen zijn. Die van de grote industrials en banken daarentegen..
Niks wat creatief boekhouden niet kan oplossen
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_80272317
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je zit short?
Ik zit lichtjes short op de NL index sinds maandag. Tot dusver geen stuiver winst/verlies. Komende dagen worden echt erg interessant voor de intraday equity traders. Bijna elke dag komt er wel een groot bedrijf uit met cijfers En de vraag is natuurlijk een beetje, in hoeverre zijn de winsten meegegroeid met de stijgende waarde van het aandeel. Persoonlijk denk ik namelijk dat dit erg gaat tegenvallen. (..en als dat niet het geval is zal dat wel het volgende kwartaal zijn)
pi_80272461
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 16:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niks wat creatief boekhouden niet kan oplossen
http://www.tijd.be/nieuws(...)ties.8903103-433.art
pi_80278178
quote:
Ahold revisited.

Hier in de locale financiele pers stond nog iets veel verontrustender. Namelijk dat alle grote Amerikaanse banken gebruik maken van repo trades, waarmee ze hun schulden voor tientallen miljarden understaten.

Lehman is dood, maar de rest bestaat nog.
pi_80278635
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hier in de locale financiele pers stond nog iets veel verontrustender. Namelijk dat alle grote Amerikaanse banken gebruik maken van repo trades, waarmee ze hun schulden voor tientallen miljarden understaten.
De FDIC, die zich natuurlijk indringend over de boekhouding van gefailleerde banken buigt, constateert in bijna alle gevallen dat banken hun assets met 20-40% te hoog gewaardeerd hebben. Het is schering en inslag. En dan vraag ik me af of off-balance constructies daarin überhaupt meegeteld zijn. In de NY Times vandaag een artikel over een andere Lehman-truc om verliezen off-balance te verdoezelen.
pi_80287456
Goede cijfers voor Intel
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:58:39 #247
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80289662
Wat een kl*te gaps (voor zover je daarvan mag spreken bij <0,1% verschil) trouwens de laatste 3 handelsdagen op de Amerikaanse beurzen zeg. Hopelijk morgen eens weer een iets groter verschil.

En S_E: Trailling stops heb je wel bij IG. Moet je even naar je voorkeuren gaan en dan kan je het zo aanvinken. De tijden voor de charts aanpassen dan weer niet... :S
The more debt, the better
pi_80297450
Hmm... ik heb onlangs een put SDF geschreven en ondertussen staat de koers al bijna aan de strike price, met nog een maand te gaan... Wat zijn mijn opties nu? Eigenlijk had ik de aandelen graag gehad, maar dat kan niet waarschijnlijk?

Ik snap opties wel, alleen is de interface van de broker nogal onduidelijk...
  woensdag 14 april 2010 @ 11:49:13 #249
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80298712
M'n jaarwinst is inmiddels de 2,5% gepasseerd, dat had met een spaarrekening toch wat langer geduurd... Op naar de 10% dan maar.
pi_80301089
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 23:58 schreef flyguy het volgende:
Wat een kl*te gaps (voor zover je daarvan mag spreken bij <0,1% verschil) trouwens de laatste 3 handelsdagen op de Amerikaanse beurzen zeg. Hopelijk morgen eens weer een iets groter verschil.

En S_E: Trailling stops heb je wel bij IG. Moet je even naar je voorkeuren gaan en dan kan je het zo aanvinken. De tijden voor de charts aanpassen dan weer niet... :S
De tijden voor charts aanpassen kan toch wel? En de trailing stops zijn niet helemaal wat ik er van verwacht had.
quote:
By choosing to activate our Trailing Stop function, you
acknowledge the following: i Trailing Stops are an automated tool that must be
used with caution and supervision by you; and (ii) we do not guarantee to operate
our Trailing stop system on a continuous basis so there may be instances in which
your stop level might not in fact move with our current quote for the relevant
Instrument
, for example: where our Trailing Stop function (i.e. the systems and
technology that operate our Trailing Stops) is inactive; or where our current quote
for the relevant Instrument is Manifestly Erroneous; or where there has been a
large, short term price movement in our quote for the relevant Instrument that is
unrepresentative of current Underlying Market conditions
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')