abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 april 2010 @ 22:03:01 #151
862 Arcee
Look closer
pi_80141731
Dow new 52 week high: 11,000.98, slot er maar net iets onder op 10,997.43.
S&P new 52 week high: 1,194.36, slot idem op 1,194.66.

Op naar nieuwe highs.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:09:34 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80142069
Als de AEX net zo hoog stond vanaf de top ooit als de DOW, dan stonden we op 650 oid!
The End Times are wild
pi_80147482
Het zijn slechts roddels, maar voor diegene die ze intressant vind:
quote:
EU’s Bailout Deal a Token Proposal?
By John Rowa, Marketing & Sales Coordinator | Friday, April 9th, 2010 20:48 UTC
ShareTwo sources inside the European Union have confirmed the EU’s rescue plan for Greece includes a 6% interest rate over the first 3 years and up to 7% if longer. To put that into perspective, the IMF charges 3.6% for loans over 300% in quota, which Greece is.

So, the question is: How does the EU expect Greece to cover a 6% bailout rate? Increasingly likely is they don’t and they are just trying to buy time.
En nog eenzelfde bericht die de roddel ondersteund (van betrouwbaardere media), maar te lang voor te posten:
quote:
Reuters, quoting an unidentified person, reported that the agreement would require Greece to pay a relatively high rate of 6 percent interest on aid from other European Union countries. The rate would be even higher for loans longer than three years, Reuters reported.

Members of the 16 countries could announce the terms next Friday, Reuters reported, and earlier if needed.
Voor het hele artikel:
http://www.nytimes.com/20(...)0drachma.html?src=mv

[ Bericht 15% gewijzigd door piepeloi55 op 10-04-2010 00:24:25 ]
pi_80148228
Waarom zijn aandelen op de FTSE zo duur?! Meer dan honderden tot duizenden ponden voor één aandeel, het is niet normaal!
pi_80148648
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:37 schreef deenigeechteTS het volgende:
Waarom zijn aandelen op de FTSE zo duur?! Meer dan honderden tot duizenden ponden voor één aandeel, het is niet normaal!
Dit is een veelgemaakte fout. Bedragen van aandelen op de FTSE zijn in pennies! Niet in ponden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 10 april 2010 @ 08:28:18 #156
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80152063
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is een veelgemaakte fout. Bedragen van aandelen op de FTSE zijn in pennies! Niet in ponden.
Grappig

Is daar nog een reden voor?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_80156215
Een ander onvoorzien punt is dat je 0.5% stamp duty betaalt bij aankoop van aandelen in England.

Dat is echt belachelijk veel. Vanuit dat opzicht loont het ook om een turbotijger te worden
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80160201
Phew. KPN ging hard omhoog en kan nog hoger.

Blij dat ik niet geshort had.
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:40:34 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80160837
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:16 schreef Zure_Pruim het volgende:
Phew. KPN ging hard omhoog en kan nog hoger.

Blij dat ik niet geshort had.
'Never catch an upgoing knife', of iets dergelijks.

In ieder geval: niet shorten in een uptrend. Eigenlijk helemaal niet shorten, of je moet wel héél zeker zijn van je zaak. Op de lange termijn wordt iedere shorter uitgerookt.
Ik zou enkel shorts kopen waarvoor ze bedoeld zijn, en dat is om je aandelen te dekken. En zelfs dan is het nog maar de vraag waarom je die aandelen dan niet gewoon verkoopt.
The End Times are wild
pi_80166739
Ik was van plan om short te gaan tijdens de volgende crisis, die volgens zovelen niet veraf meer kan zijn...

Maar idd, waarom niet gewoon saai veilig spelen. Uiteindelijk heb ik op die manier toch een paar percentjes extra op 't spaarboekje gevangen...

Als de resultaten onbevredigend blijken voor de afgelopen uptrend kan ik ms ook een paar turbo's kopen... Who knows, we'll see.
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:26:55 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80166818
Een zwarte zwaan ligt altijd op de loer
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_80166892
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:37 schreef Mendeljev het volgende:
Een ander onvoorzien punt is dat je 0.5% stamp duty betaalt bij aankoop van aandelen in England.

Dat is echt belachelijk veel. Vanuit dat opzicht loont het ook om een turbotijger te worden
Moest 't niet in Engeland noteren had ik Xstrata gekocht. Maar idd, pond + taks maakt Londen zeer onaantrekkelijk. Voor mij toch alleszinds...
pi_80177266
Maar op het moment dat we een keer onder de 300 zakken, gaan we toch allemaal weer flink short totdat we ronde de 200 zitten of weer boven de 330 uitkomen?
  zondag 11 april 2010 @ 20:09:11 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80198609
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 19:23 schreef tony_clifton- het volgende:

Maar idd, waarom niet gewoon saai veilig spelen. Uiteindelijk heb ik op die manier toch een paar percentjes extra op 't spaarboekje gevangen...
  zondag 11 april 2010 @ 23:10:45 #165
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80209294
Forexmarkt weer open en de euro klimt al weer.
The more debt, the better
pi_80209688
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:10 schreef flyguy het volgende:
Forexmarkt weer open en de euro klimt al weer.
Waar volg jij de koersen? Ik haal ze af en toe van rtfx.com maar die is nog dicht.
  zondag 11 april 2010 @ 23:19:30 #167
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80209756
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:18 schreef dvr het volgende:

[..]

Waar volg jij de koersen? Ik haal ze af en toe van rtfx.com maar die is nog dicht.
De euro/dollar heb ik in een widget op me bureaublad Kan je met windows 7 zo aanzetten.
pi_80209849
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:18 schreef dvr het volgende:

[..]

onderaan kitco.com staat ook een live koers, iemand trouwens een site waar ik de futures/indexen van azie live kan volgen (dadelijk)?
pi_80210164
Mensen, voor al die 'live data' requests (Aziatische futures/forex etc) kun je je ook gewoon registreren voor demo's bij verschillende brokers. Zo heb je continu ook de data beschikbaar + grafiekjes etc. erbij. En dat is veel beter dan via vele wazige websites waar je continu staart op een klein tabelletje met live waardes! En dan hoef je ook niet continu te switchen tussen al je bookmarks om de data te bekijken.

En als de demo is afgelopen doe je het weer opnieuw.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80210615
Gelijk heb je. Ik maak er normaal geen gebruik van en als je de live koersen dan wel eens wilt weten zit je met een probleem .
pi_80210910
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Gelijk heb je. Ik maak er normaal geen gebruik van en als je de live koersen dan wel eens wilt weten zit je met een probleem .
Een demo account is binnen een minuut opgezet? Ik zie het probleem niet . Dan heb je ten minste altijd beter overzicht en 100% garantie dat het klopt. Niet gaat vastlopen etcetera in plaats van te kijken op andere websites.
  zondag 11 april 2010 @ 23:47:28 #172
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80211038
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een demo account is binnen een minuut opgezet? Ik zie het probleem niet . Dan heb je ten minste altijd beter overzicht en 100% garantie dat het klopt. Niet gaat vastlopen etcetera in plaats van te kijken op andere websites.
En het is ook goed voor je sociale contacten want je wordt gegarandeerd binnen een week gebeld of het bevalt
pi_80211361
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:47 schreef flyguy het volgende:

[..]

En het is ook goed voor je sociale contacten want je wordt gegarandeerd binnen een week gebeld of het bevalt
Moet zeggen dat ik altijd wel vriendelijk geholpen ben door die brokers.

Anywayz, iemand nog een positie voor de opening in een paar minuten tijd?
pi_80211775
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Mensen, voor al die 'live data' requests (Aziatische futures/forex etc) kun je je ook gewoon registreren voor demo's bij verschillende brokers. Zo heb je continu ook de data beschikbaar + grafiekjes etc. erbij.
Dank, maar voor mij wat te omslachtig.

Voor currencies kun je live data krijgen via http://www.realtimeforex.com/forex-live-currency-table.htm

Ik heb aan de hand van hun code-voorbeeld een lokaal html-documentje gemaakt, waarmee ik alle voor mij belangrijke currencyparen krijg (EUR tegen USD, GBP, CHF, JPY). Alleen baseert die zich waarschijnlijk op Amerikaanse beursdata, want er zit nu op zondagavond nog geen leven in. Als iemand een linkje heeft dat Aziatische markten meeneemt hou ik me nog steeds aanbevolen. Kitco is goed om te weten maar ik heb liever een klein framepje met alleen de benodigde data.
  maandag 12 april 2010 @ 00:12:35 #175
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80211852
Geen posities hier. Voor het slapen gaan de markt op is niet echt mijn ding S_E, jijzelf nog een plekje op de markt bemachtigd?
pi_80212526
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:10 schreef dvr het volgende:

[..]

Dank, maar voor mij wat te omslachtig.

Voor currencies kun je live data krijgen via http://www.realtimeforex.com/forex-live-currency-table.htm

Ik heb aan de hand van hun code-voorbeeld een lokaal html-documentje gemaakt, waarmee ik alle voor mij belangrijke currencyparen krijg (EUR tegen USD, GBP, CHF, JPY). Alleen baseert die zich waarschijnlijk op Amerikaanse beursdata, want er zit nu op zondagavond nog geen leven in. Als iemand een linkje heeft dat Aziatische markten meeneemt hou ik me nog steeds aanbevolen. Kitco is goed om te weten maar ik heb liever een klein framepje met alleen de benodigde data.
De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken? Het is niet dat die opdezelfde moment open gaan ofzo. Forex eerst open, een uur later de futures van de markt zelf. Maar volgens mij begrijp ik je gewoon even niet
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:12 schreef flyguy het volgende:
Geen posities hier. Voor het slapen gaan de markt op is niet echt mijn ding S_E, jijzelf nog een plekje op de markt bemachtigd?
Ik heb een minieme long positie op de FTSE + de 2 aandelen. Morgen ook weer gesprek met het studentenfonds waar Cisco wordt gepresenteerd. Vroeg me af of mensen dat hier in de portefeuille hebben of wilden hebben? Blijkbaar staat het aandeel er vrij gewild voor en bijna alle analisten geven een buy af. Morgen in ieder geval de beslissing of het aandeel in de porto komt.

En kan echt niet wachten op de kwartaal resultaten straks. Weer flink speculeren op de aandelen wanneer het winst per aandeel uitkomt. Puur alleen kijken naar de EPS verwachting en een simpel basis wiskundig modelletje in hoeverre de analisten gelijk hadden omtrent de EPS verwachting & actuele waarde en wat voor invloed dit had op het aandeel in het verleden. Dit alles om natuurlijk de verwachting te voorspellen & eventuele impact op het aandeel. Ook al toonden bijna alle simulatie tests curvefitting aan. Of je hebt opeens wel een heel optimale profit of je zit er volledig naast. En tussen die 2 uitersten zit een groot gapend gat..
Maar wie niet waagt...

Ik hoop nog steeds op een correctie tijdens de kwartaal cijfers periode
pi_80213530
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:

De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken? Het is niet dat die opdezelfde moment open gaan ofzo. Forex eerst open, een uur later de futures van de markt zelf. Maar volgens mij begrijp ik je gewoon even niet
Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlanding

Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Wat betreft Cisco, als je je beleggingsclub diep wilt imponeren moet je ze om de oren slaan met de feiten uit dit betoog van Karl Denninger, die niet alleen verstand heeft van geld, beleggen en banken maar ook oprichter en directeur van een ISP is geweest en dat wereldje goed kent.
pi_80214002
Na een weekje van afwezigheid, TVP
  maandag 12 april 2010 @ 08:16:19 #179
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80214633
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:

[..]

Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlanding [ afbeelding ]

Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.

1 Forex voor iedereen (wel meer brokers natuurlijk). Merkwaardige openingstijden als door Sitting_Elfling genoemd om alle markten tijdens normale ma-vr kantooruren te bedienen.
  maandag 12 april 2010 @ 09:00:44 #180
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80215115
Wordt weer een groen dagje
pi_80216886
Traling stop allang geraakt, toch een mooie winst gemaakt maar had meer verwacht. Ik moet me ook niet laten verleiden door de waan van de dag
  maandag 12 april 2010 @ 12:02:56 #182
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_80220378
Galapagos gaat vandaag een poging doen de 12 euro definitief te doorbreken. Ben benieuwd...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 april 2010 @ 12:14:15 #183
862 Arcee
Look closer
pi_80220691
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:00 schreef AQuila360 het volgende:
Wordt weer een groen dagje
Toch niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80221349
tvp
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_80221938

Volgende keer als ik voor vakantie terug ga neem ik hem gewoon mee naar huis
pi_80222766
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Traling stop allang geraakt, toch een mooie winst gemaakt maar had meer verwacht. Ik moet me ook niet laten verleiden door de waan van de dag
Ik wou dat mijn broker dat ondersteunde .
Moet handig zijn voor turbo's enz...
pi_80222960
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:16 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik wou dat mijn broker dat ondersteunde .
Moet handig zijn voor turbo's enz...
Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.
pi_80222987
Keytrade ook niet .

Zullen ws op hun centen zitten. Je kan geen orders wijzigen, enkel deleten/herinvoeren, en elke invoer voor particulieren kost de broker geld, dusja...

Mijn theorie natuurlijk hé .
  maandag 12 april 2010 @ 13:25:12 #189
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80223131
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Keytrade ook niet .

Zullen ws op hun centen zitten. Je kan geen orders wijzigen, enkel deleten/herinvoeren, en elke invoer voor particulieren kost de broker geld, dusja...

Mijn theorie natuurlijk hé .
Dat is knap lastig. Waarom zit je dan nog bij hun?
pi_80223171
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.
Alex ook niet als we het over sprinters hebben.
pi_80223275
Goh, banken zijn niet echt als hotmailaccounts, niet ?

Voor de rest zijn ze wel oké, je krijgt een inlogtoken, de site is nog nooit offline geweest de laatste jaren, en de prijzen zijn wel oké denk ik.

Natuurlijk zijn er nog wel ergernissen, heb bv. een aandeel gedeeltelijk verkocht (5AB), en het systeem laat volledige de winst erin staan om een of andere vage reden (handig voor traders ofzo), waardoor mijn BEP van 19 naar 5 is teruggevallen. Rendement ook keihard in de hoogte. I wish!

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 12-04-2010 13:37:16 ]
pi_80223384
Bovendien, als je een hele portefeuille moet gaan overzetten kost 't je geld; als je 't via de markt doet heb je de kosten, als je ze laat transfereren betaal je 25 euro per ticker ofzo.
pi_80223823
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Goh, banken zijn niet echt als hotmailaccounts, niet ?

Voor de rest zijn ze wel oké, je krijgt een inlogtoken, de site is nog nooit offline geweest de laatste jaren, en de prijzen zijn wel oké denk ik.

Natuurlijk zijn er nog wel ergernissen, heb bv. een aandeel gedeeltelijk verkocht (5AB), en het systeem laat volledige de winst erin staan om een of andere vage reden (handig voor traders ofzo), waardoor mijn BEP van 19 naar 5 is teruggevallen. Rendement ook keihard in de hoogte. I wish!
Ik denk dat het sowieso een goede keus is dat een gedeelte van 5AB door de plee gespoeld hebt Ze konden hun weerstand voor de 3e keer op rij niet breken.
pi_80223981
Uhu... 'T is sowieso een moeilijke periode... de resultaten moeten de stevige uptrend van de laatste maanden ondersteunen en dat zit er ms nog niet volledig in denk ik...

Ik denk wel dat 5AB goeie resultaten zal voorleggen, maar 't globale beeld zal die koers nog wel een flink eind lager kunnen zetten.

Ik koop terug vanaf 28 ofzo, dan is er terug een 20% potentieel op KT...
pi_80224666
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:
Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 april 2010 @ 17:42:57 #196
862 Arcee
Look closer
pi_80233371
Terwijl WS weer year-high staat maakt de AEX er een rode dag van.
pi_80236870
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:16 schreef caroline88 het volgende:

Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.

1 Forex voor iedereen (wel meer brokers natuurlijk). Merkwaardige openingstijden als door Sitting_Elfling genoemd om alle markten tijdens normale ma-vr kantooruren te bedienen.
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:02 schreef Mendeljev het volgende:

Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.

Dus op de late Nederlandse zondagavond, wanneer alleen de Aziatische centra alweer open zijn, komen betrouwbare koersen alleen uit het oosten. En als je bijvoorbeeld op zondagochtend op een website een 'real time' EUR/USD tegenkomt, kun je er donder op zeggen dat die niet op de echte valutahandel gebaseerd is maar hooguit op het gerommel van amateurs die op een bepaald platform tradertje spelen.
pi_80239949
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:23 schreef dvr het volgende:
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.
Dat bankiers vrij zijn betekent niet dat de dealingroom sluit.

Naar mijn weten bedoel jij met grote centra de forex(futures)markt. Die handelen op basis van contracten maar hebben geen (directe) invloed op de prijs. Valutahandel is zo ver ik weet alleen tussen brokers en banken. Misschien kan iemand anders dit verifieren?
Greece
  maandag 12 april 2010 @ 20:54:56 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_80240959
Er is ook niet één valutakoers maar meerdere, al liggen ze natuurlijk dicht bij elkaar vanwege arbitrage. Als je historische data van forexbrokers vergelijkt dan zijn ze ook verschillend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_80241285
Eigenlijk vind ik dat hele forex van alle aspecten van traden de meest oninteressante en meest moeilijke (in mate van voorspelbaarheid). Zijn er hier eigenlijk mensen die continu forex traden? Respect

Hebben mensen overigens nog het nieuws over Geely gehoord? Ze hadden vandaag cijfers en het aandeel kelderde met 6%! Terwijl de resultaten nog niet eens zo heel slecht waren. Alleen net profit was iets minder goed dan verwacht. (wat wil je ook met de overname van Volvo waar ze van verwachten dat het break even gaat draaien in Q4). In hoeverre dit realistisch ontgaat me wel volledig.
pi_80241434
Oh en Alcoa start het cijfer seizoen weer binnen een aantal uur. Ben erg benieuwd naar de nieuwe gerapporteerde winst per aandeel. Geloof er niks van dat dat weer net zo door kan groeien ten opzichte van de vorige kwartalen. Ik hoop dan ook op zware donderwolken!
pi_80241965
Hoe laat komen die cijfers?
pi_80242322
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe laat komen die cijfers?
Om 10 uur (na sluiting van de Amerikaanse beurs) begint het feest. Ik doe er trouwens niet aan mee, heb m'n laatste long posities vanochtend verkocht. Gevalletje 'buy on the rumor, sell on the news'.. wegwezen nu het nieuws eraan komt
pi_80246617
Alcoa beperkt dus het verlies tot 201 miljoen dollar door een hogere aluminiumprijs.
pi_80246751
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:40 schreef LXIV het volgende:

In ieder geval: niet shorten in een uptrend. Eigenlijk helemaal niet shorten, of je moet wel héél zeker zijn van je zaak. Op de lange termijn wordt iedere shorter uitgerookt.

VDG zal wel volledig in rook zijn opgegaan inmiddels. Die is al heel lang niet meer langsgeweest, toch?
pi_80247321
Na een korte opleving stort Alcoa nu toch aardig in het rood.
pi_80247533
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

VDG zal wel volledig in rook zijn opgegaan inmiddels. Die is al heel lang niet meer langsgeweest, toch?
Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten); zo heel raar is het niet als je uitgerookt wordt.
Ik denk zelfs dat er meer winnaars zitten in de WOS reeks gezien het feit dat sommige users structureel winst behalen (logisch ook omdat bookies gewoon dezelfde informatie als jij en ik hebben en je daar als wedder makkelijk een edge op kunt hebben door jezelf te voorzien van snellere informatie). Desalniettemin, hoe meer tradebots er komen des te somberder ik het lot van de trader in zie.
Greece
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:17:34 #208
236264 crew  capricia
pi_80247684
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens kritiek op hem gehad, maar het is jammer dat hij helemaal verdwenen is.
Was ie een kloon van een van ons?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80247718
Het ligt er gewoon aan op welke manier je trade (met een echte edge? en een goed money-management?) en vooral welk % winst je voor ogen hebt aangezien je daarop je beleggingsbeslissingen baseerd. Is kapitaalbehoud (+rendement, maakt niet uit hoeveel) de basis van je beleggingsbeslissingen of heb je een echte edge is het niet moeilijk om structureel winst te maken. In de overige gevallen word je bijna altijd uitgerookt (ooit), al bestaan er incidentiele gelukspikken waarbij het goed blijft gaan.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:22:02 #210
236264 crew  capricia
pi_80247880
Dan is het gewoon een casino.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80247992
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Het ligt er gewoon aan op welke manier je trade (met een echte edge? en een goed money-management?) en vooral welk % winst je voor ogen hebt aangezien je daarop je beleggingsbeslissingen baseerd. Is kapitaalbehoud (+rendement, maakt niet uit hoeveel) de basis van je beleggingsbeslissingen of heb je een echte edge is het niet moeilijk om structureel winst te maken. In de overige gevallen word je bijna altijd uitgerookt (ooit), al bestaan er incidentiele gelukspikken waarbij het goed blijft gaan.
Het is niet hoeveel % winst je voor ogen houdt maar hoeveel risico je wilt nemen om je winst te verliezen. Daar is het hele principe van moneymanagement op gebaseerd. De mate van herbeleggingen (optimum-f) is gewoon een berekening op basis van je maximum drawdown. Als je eenmaal een statistische edge hebt dan is geluk de factor die bepaalt hoeveel winst je maakt tenzij je met heel grote aantallen trade, dan werkt de wet van grote getallen in je voordeel.
Greece
pi_80248579
Ik keek net ff in de posthistory van piepeloi. Alleen maar AEX!

Ok, gaat nergens over
Greece
  maandag 12 april 2010 @ 23:41:00 #213
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_80248681
Denk dat moneymanagement voor veel mensen ook een probleem is. Iedereen hoopt natuurlijk altijd op een serie positieve trades, maar je moet ook gewoon een serie negatieve trades incalculeren en kunnen opvangen. En natuurlijk niet met behaalde winsten je volgende posities enorm gaan vergroten. Dan maak je uiteindelijk onder de streep nog geen winst, als je geen verlies draait.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 23:41:03 #214
236264 crew  capricia
pi_80248685
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:38 schreef Mendeljev het volgende:

Ok, gaat nergens over
Hardcore dus!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80248726
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:38 schreef Mendeljev het volgende:

Ok, gaat nergens over
Voor de overige zaken heb ik een normaal leven .

Alleen dit subforum heeft eigenlijk toegevoegde waarde.
pi_80249783
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten)
.. En wat wil je daarmee zeggen?
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Het ligt er gewoon aan op welke manier je trade (met een echte edge? en een goed money-management?) en vooral welk % winst je voor ogen hebt aangezien je daarop je beleggingsbeslissingen baseerd. Is kapitaalbehoud (+rendement, maakt niet uit hoeveel) de basis van je beleggingsbeslissingen of heb je een echte edge is het niet moeilijk om structureel winst te maken.
Ik heb mijn strategie vaak moeten uitleggen aan anderen. Maar continu verklaarden ze me voor gek. Verschrikkelijk hoge leverages, vaak wisselen van strategie, lange uren maken en op bizarre korte termijn spelen, de verwachtte rendementen die ik uitspreek zijn ook altijd verre van realistisch. Zo vaak moeten horen dat je je zelf keihard en gegarandeerd gaat opblazen. Je als je zo door gaat het loodje legt op jonge leeftijd. (hart problemen)

En you know what, wie weet gaat dat ook wel gebeuren. Maak ik straks een flinke vergissing en ga ik keihard op mn bek. So what? Een beetje risico loop ik niet van weg. Ik heb het eens uitgerekend, als ik mijn volledige kapitaal op 1 CFD zet op een long positie op de DJ. En we gaan die dag met 2.5% omhoog. Ben ik vanaf dat moment direct klaar met de centen. Maaaarrr sla ik de plank mis! Raak ik zo'n 30% van mijn kapitaal kwijt. Maar gezien mijn gemiddelde rendement dit jaar al ver boven de 30% zit vraag ik me af waarom ik dit niet eens moet proberen.
quote:
In de overige gevallen word je bijna altijd uitgerookt (ooit), al bestaan er incidentiele gelukspikken waarbij het goed blijft gaan.
Represent! Maar even serieus. Ik vind persoonlijk als je doorhebt dat je vaak geluk hebt en dat je op een gegeven moment kunt stoppen op je hoogtepunt. Dat dat eigenlijk niks meer met geluk te maken heeft. Of in ieder geval heel weinig
pi_80249970
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Represent! Maar even serieus. Ik vind persoonlijk als je doorhebt dat je vaak geluk hebt en dat je op een gegeven moment kunt stoppen op je hoogtepunt. Dat dat eigenlijk niks meer met geluk te maken heeft. Of in ieder geval heel weinig
Mooi verhaal trouwens . Je zal best een redelijk goede visie hebben, maar je geeft al zelf aan zonder echte strategy of bewijsbare edge te werken. In feite kun je structureel winst blijven maken, maar de statistiek van dergeljke traders die overleven op termijn wijst anders uit. Misschien ben jij dan net de uitzondering die de regel gaat bevestigen, laten we het hopen in elk geval.
pi_80250150
quote:
.. En wat wil je daarmee zeggen?
Dat je een topgozer bent!

Greece
pi_80251054
Aww,, zo zie je maar dat de liefde tussen 2 mannen ook heel mooi kan zijn.
pi_80251115
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 00:23 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Mooi verhaal trouwens . Je zal best een redelijk goede visie hebben, maar je geeft al zelf aan zonder echte strategy of bewijsbare edge te werken. In feite kun je structureel winst blijven maken, maar de statistiek van dergeljke traders die overleven op termijn wijst anders uit. Misschien ben jij dan net de uitzondering die de regel gaat bevestigen, laten we het hopen in elk geval.
Het is niet zo dat de trades die ik uitvoer nul edge hebben. Ze hebben wel degelijk een bewezen edge (op korte termijn). Het houdt alleen nooit lang stand en ik moet vaak kleine veranderingen maken. (wat een andere manier is om te zeggen dat de strategie niet werkt )

Ik zorg er gewoon (bijna altijd) voor dat mijn verlies nooit ver kan oplopen. Altijd gaan voor de kortste exit strategy. Zit je fout? Wegwezen!

En om die uitzondering te bevestigen moet ik er voor zorgen dat ik op het moment dat ik er goed voor sta de stekker uit het model steek en de rust opzoek met een relatief rustige strategie. Maar ik zou het ook niet erg vinden als ik mijn portefeuille opblaas voordat ik aan het werk ga (in 2 maand)
pi_80251704
quote:

En you know what, wie weet gaat dat ook wel gebeuren. Maak ik straks een flinke vergissing en ga ik keihard op mn bek. So what? Een beetje risico loop ik niet van weg.
Ik heb bewondering voor het feit dat je ondanks alle negatieve feedback aan je tactiek vasthoudt! Het is weliswaar gekkenwerk, maar het is beredeneerd gekkenwerk en vooralsnog zeer lucratief gekkenwerk, en je weegt de risico's goed af. Het argument dat je je die risico's nu beter kunt veroorloven dan later snijdt veel hout, en bovendien maak je gebruik van unieke marktomstandigheden die waarschijnlijk nooit meer zullen terugkomen. Het lijkt me ook erg leerzaam, want als je zelfs in de spanning van die ultrakorte trades rationeel blijft handelen, doe je daarmee waardevolle vaardigheid en zelfkennis op.

Dat gezegd hebbende, weet ik niet of zo'n alles-of-niets trade nou verstandig is. Maar ik heb zelf erg hard voor mijn geld moeten werken en ben er daarom veel conservatiever mee. Ik zou eigenlijk eens 10K opzij moeten zetten om gekke dingen mee te doen, maar zelfs daar kan ik mezelf niet toe zetten. Mijn wildste beleggingen waren een turbo met een ruime stop-loss en een scheeps-CV met gegarandeerd rendement
pi_80254123
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Van alle traders die ik voorbij heb zien komen in dit topic maakt alleen elfing nog deel uit van de winnaars (of tenminste, diegenen die nog actief posten); zo heel raar is het niet als je uitgerookt wordt.
Ik denk dat je nu een verkeerde conclusie trekt. Als je het Fok! AEX forum leest, merk je dat relatief veel deelnemers bearish zijn. Veel beleggers zitten daarom in cash, obligaties of deposito's, omdat ze een tweede dip of zelfs crash verwachten. Over dergelijke beleggingen valt niet zoveel te posten, hetgeen de relatieve stilte verklaart.

Over het algemeen merk je bij de posters een zekere angst of scepsis over de markt. In die sfeer wordt je niet zo snel uitgerookt. Alleen bij Vandergeld leek dergelijke angst geheel afwezig. Hij was altijd vol vertrouwen in zijn steeds weer sterk wisselende TA voorspellingen en leek daar vol voor te gaan. Als hij ook werkelijk belegde (waar ik wel eens twijfels over had) dan zou hij wel eens uitgerookt kunnen zijn. Zijn laatste voorspellingen betroffen ook forse index dalingen op korte termijn (als ik me goed herinner): dit is niet zo uitgekomen.
quote:
Ik denk zelfs dat er meer winnaars zitten in de WOS reeks gezien het feit dat sommige users structureel winst behalen
Wat is WOS in dit verband ?
pi_80256243
Heb een turbo gekocht op suiker en ben bezig met een poging een put BG mei te schrijven, fwiw.
pi_80257012
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 10:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb een turbo gekocht op suiker en ben bezig met een poging een put BG mei te schrijven, fwiw.
Long of short? #11?

Ik kan fundamenteel echt niet verklaren waarom suiker zulke rare prijsbewegingen liet zien.
pi_80257503
RBS nr. 6575N, ik ga er gewoon van uit dat de daling een beetje té is en op korte tijd wel 40% uit die turbo te halen valt. De SL lijkt mij alvast veilig.
We'll see, 't is maar voor 1% v/d pf hoor

Btw, fundamenteel -> Brazilië en India worden verwacht een groot overschot te hebben met lage prijzen en uitgestelde aankopen voor gevolg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')