De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken?quote:Op maandag 12 april 2010 00:10 schreef dvr het volgende:
[..]
Dank, maar voor mij wat te omslachtig.
Voor currencies kun je live data krijgen via http://www.realtimeforex.com/forex-live-currency-table.htm
Ik heb aan de hand van hun code-voorbeeld een lokaal html-documentje gemaakt, waarmee ik alle voor mij belangrijke currencyparen krijg (EUR tegen USD, GBP, CHF, JPY). Alleen baseert die zich waarschijnlijk op Amerikaanse beursdata, want er zit nu op zondagavond nog geen leven in. Als iemand een linkje heeft dat Aziatische markten meeneemt hou ik me nog steeds aanbevolen. Kitco is goed om te weten maar ik heb liever een klein framepje met alleen de benodigde data.
Ik heb een minieme long positie op de FTSE + de 2 aandelen. Morgen ook weer gesprek met het studentenfonds waar Cisco wordt gepresenteerd. Vroeg me af of mensen dat hier in de portefeuille hebben of wilden hebben? Blijkbaar staat het aandeel er vrij gewild voor en bijna alle analisten geven een buy af. Morgen in ieder geval de beslissing of het aandeel in de porto komt.quote:Op maandag 12 april 2010 00:12 schreef flyguy het volgende:
Geen posities hier. Voor het slapen gaan de markt op is niet echt mijn dingS_E, jijzelf nog een plekje op de markt bemachtigd?
Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlandingquote:Op maandag 12 april 2010 00:39 schreef sitting_elfling het volgende:
De FX via mijn broker is geopend van 23.00 NL tijd zondag tot vrijdag 22.15 NL tijd. Dat heeft toch weinig met de Aziatische markten te maken?Het is niet dat die opdezelfde moment open gaan ofzo. Forex eerst open, een uur later de futures van de markt zelf. Maar volgens mij begrijp ik je gewoon even niet
Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Of ik begrijp het hele Forex-gebeuren niet, wat heel goed mogelijk is want ik ben nog van voor de eerste maanlanding [ afbeelding ]
Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Toch niet.quote:
Ik wou dat mijn broker dat ondersteundequote:Op maandag 12 april 2010 10:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Traling stop allang geraakt, toch een mooie winst gemaakt maar had meer verwacht. Ik moet me ook niet laten verleiden door de waan van de dag
Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.quote:Op maandag 12 april 2010 13:16 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik wou dat mijn broker dat ondersteunde.
Moet handig zijn voor turbo's enz...
Dat is knap lastig. Waarom zit je dan nog bij hun?quote:Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Keytrade ook niet.
Zullen ws op hun centen zitten. Je kan geen orders wijzigen, enkel deleten/herinvoeren, en elke invoer voor particulieren kost de broker geld, dusja...
Mijn theorie natuurlijk hé.
Alex ook niet als we het over sprinters hebben.quote:Op maandag 12 april 2010 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bijna elke broker die ik ken ondersteunt trailing stops? Toevallig dat je er net 1 hebt die het niet heeft. Ik weet alleen dat IG het niet doet.
Ik denk dat het sowieso een goede keus is dat een gedeelte van 5AB door de plee gespoeld hebtquote:Op maandag 12 april 2010 13:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Goh, banken zijn niet echt als hotmailaccounts, niet?
Voor de rest zijn ze wel oké, je krijgt een inlogtoken, de site is nog nooit offline geweest de laatste jaren, en de prijzen zijn wel oké denk ik.
Natuurlijk zijn er nog wel ergernissen, heb bv. een aandeel gedeeltelijk verkocht (5AB), en het systeem laat volledige de winst erin staan om een of andere vage reden (handig voor traders ofzo), waardoor mijn BEP van 19 naar 5 is teruggevallen. Rendement ook keihard in de hoogte. I wish!
Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.quote:Op maandag 12 april 2010 01:46 schreef dvr het volgende:
Maar wat ik bedoel is dat ik koersen zoek die tot stand zijn gekomen op een grote beurs. Een echte beurs, in Shanghai, Frankfurt of NY bijvoorbeeld. Want ik stel me zo voor dat als een online broker buiten de internationale handelstijden zijn klanten toch laat handelen, ze in feite alleen maar tegen elkaar zitten te bieden. Dan krijg je een EUR/USD die door een paar beleggingsfreaks uit Omsk, Littletown en Jipsingboermussel bij elkaar geknutseld is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
quote:Op maandag 12 april 2010 08:16 schreef caroline88 het volgende:
Er is geen Aziatische Forex-beurs. Wel Aziatische/Europese etc. beurzen voor aandelen.
1 Forex voor iedereen (wel meer brokers natuurlijk). Merkwaardige openingstijden als door Sitting_Elfling genoemd om alle markten tijdens normale ma-vr kantooruren te bedienen.
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.quote:Op maandag 12 april 2010 14:02 schreef Mendeljev het volgende:
Valuta worden niet verhandeld op een beurs maar rechtstreeks tussen (centrale) banken en brokers tegen onderling bepaalde koersen. De handel vindt 24 uur per dag, 7 dagen per week plaats. Geen openingstijden dus.
Dat bankiers vrij zijn betekent niet dat de dealingroom sluit.quote:Op maandag 12 april 2010 19:23 schreef dvr het volgende:
Nou nee, het zit iets anders. Er zijn wel degelijk grote centra van valutahandel, zoals Tokyo, Hong-Kong, NY en vooral Londen. En in het weekend (vrijdag 22:00-zondag 20:15 Engelse tijd) wordt er niet gehandeld, want dan hebben de bankiers wereldwijd vrij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |