abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80194394
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:19 schreef nietzman het volgende:
Spastisch doorgeslagen Turkse trots. .

Vlieg toch op, dat land is nog niet eens droog achter de oren.
Zoals jullie kunnen zien speelt Turkenhaat een grote rol bij de verspreiding van deze leugens. Als er reeds een vooroordeel heerst over een bepaald volk of land, zullen de leugens eerder en makkelijker aangenomen worden.
  zondag 11 april 2010 @ 18:26:06 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80194486
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Gedegen westers onderzoek heeft juist de Turken vrijgesproken. Zie de Malta tribunalen waar ik melding over heb gemaakt een paar berichten geleden.

Ik zie van jou krantenartikelen en citaten uit briefjes. Ik zie van Mwanatabu, ook in dit topic, een veeeeel langere lijst met publicaties die ik iets eerder vertrouw dan de verhalen die jij ophangt. Nog afgezien van de boeken en bronnen die ik zelf gelezen heb...

Dus ik zie iets meer 'gedegen westers onderzoek' dat de genocide bevestigt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80194605
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Jouw twee voorbeelden zijn helemaal niet de standpunten van beide partijen.
Waarom laten de pro-Armeense geleerden dan systematisch het leiden van de Turken en Koerden als gevolg van Armeense terreurbendes dan weg bij het vertellen van hun verhaal? Waarom wordt er nooit melding gemaakt van de slachtoffers aan Ottomaanse zeide door de Armeense geleerden? Waarom wordt er dan gelogen? Lees de volgende quote van de Nederlandse genocide deskundige Ton Zwaan:

"...was er destijds geen sprake van 'een verschrikkelijke oorlog tussen Turken en Armeniërs', noch van een 'grote opstand' van de Armeniërs. "
Ton Zwaan, de Volkskrant, Forum, 14 juni 2005 (pagina 13)
  zondag 11 april 2010 @ 18:29:50 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_80194615
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zoals jullie kunnen zien speelt Turkenhaat een grote rol bij de verspreiding van deze leugens. Als er reeds een vooroordeel heerst over een bepaald volk of land, zullen de leugens eerder en makkelijker aangenomen worden.
Ach gossie. Gaan we nou de Calimero-kaart spelen?

"Boehoe, niemand houdt van Turkije, boehoe!"
pi_80194910
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oorlogspropaganda om het volk tegen de Turken te mobiliseren. We hebben het hier over de Armeense "genocide" overigens.
Pardon, er was nu ook al geen Assyrische genocide?
Gokje, de Pontische genocide is ook een verzinsel?

Overigens is je "Turkenhaat-kaart" eentje die je inhoudelijke zwakte alleen maar duidelijker maakt, maar ftr: ik heb geen problemen met Turken en ik ben voor toetreding tot de EU van Turkije. En nu afgelopen met dat soort zwakteboden!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 11 april 2010 @ 18:40:11 #156
230491 Zith
pls tip
pi_80194942
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom laten de pro-Armeense geleerden dan systematisch het leiden van de Turken en Koerden als gevolg van Armeense terreurbendes dan weg bij het vertellen van hun verhaal? Waarom wordt er nooit melding gemaakt van de slachtoffers aan Ottomaanse zeide door de Armeense geleerden? Waarom wordt er dan gelogen? Lees de volgende quote van de Nederlandse genocide deskundige Ton Zwaan:

"...was er destijds geen sprake van 'een verschrikkelijke oorlog tussen Turken en Armeniërs', noch van een 'grote opstand' van de Armeniërs. "
Je doet alsof er maar 2 kampen zijn, ik zie het zelf liever zo:

Extreem Armeen (armeniers deden niets en werden allemaal afgeslacht zonder reden)
Genuanceerd #1 (armeniers en turken waren al decennia aan het rotzooien met elkaar, uiteindelijk doodden de turken systematisch zo veel mogelijk armeense families en eindigde zo de strijd)
Genuanceerd #2 (armeniers en turken waren al decennia aan het rotzooien met elkaar, turkije had het recht om al die armenen te doden, het waren er trouwens niet zo veel als jullie zeggen)
Extreem Turk (er is niemand gedood, het is allemaal propaganda, juist de armenen vielen ons aan en slachtten onze families af!)

Jij noemde alleen Extreem Armeen en Genuanceerd #2. Lijkt me niet echt een eerlijke vergelijking.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_80195014
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik zal jou nogmaals aantonen dat het niet alleen om Turkse, maar ook om buitenlandse tellingen gaat:

Het bewijs dat er geen 1,5 miljoen Armeniers omgekomen zijn:

Hier is een lijst van de tellingen van de Armeniërs in het Ottomaanse Rijk van die tijd:

-Volgens het Franse Gele Boek: 1.555.000;

-Volgens de Encyclopedia Brittanica: 1.500.000;

-Volgens Constenson: 1.400.000,

-Volgens Lynch: 1.345.000;

-Volgens de officiële Ottomaanse volkstelling van 1914: 1.295.000;

-Volgens het Jaarlijkse Register (Londen); 1.056.000.

Zoals je kunt zien fluctueren de cijfers van westerse bronnen tussen de 1 miljoen en 1,5 miljoen Armeniërs die in het rijk woonden. De Ottomaanse tellingen liggen er met hun 1.295.000 in het midden. Voor belastingtechnische redenen was het voor de Turken belangrijk zo goed mogelijk het aantal Armeense inwoners te weten. De Turken hebben dus volgens de Armeniërs meer Armeniërs omgebracht dan dat er Armeniërs waren. De Turken waren dus zo wreed dat ze veel Armeniërs meerdere malen vermoord hebben. Bogos Noubar, het hoofd van de Armeense delegatie op de Vredesconferentie van Parijs, verklaarde dat er na de oorlog nog 280.000 Armeniërs in Turkije leefden en dat 700.000 Armeniërs waren gemigreerd naar andere landen. Volgens de schatting van Bogos Noubar, bedroeg de totale Armeense bevolking van voor de oorlog 1.300.000. Het aantal Armeense slachtoffers kan dus nooit boven de 300.000 zijn geweest.
Zelfs al zou je gelijk hebben -wat niet het geval is- dan nog is het genocide, wat immers onafhankelijk is van cijfers. Het is de intentie en vooropgezetheid die telt:
quote:
Definitie genocide

In 1948 nam de VN een resolutie aan. Hierin werd in 19 artikelen beschreven hoe genocide moet worden voorkomen en gestraft. Er werd afgesproken dat in geval van genocide internationale samenwerking noodzakelijk is. Dit betekent dat de internationale gemeenschap in het geval van genocide verplicht is in te grijpen. Helaas betekent dit dat de meeste lidstaten lang aarzelen alvorens massamoorden als genocide aan te merken,om onder deze verplichting uit te komen. De definitie in deze internationale conventie luidt als volgt: Genocide betekent een van de volgende daden, gepleegd met de intentie een nationale, etnische, raciale of religieuze groep gedeeltelijk of totaal te vernietigen. Hieronder vallen:

1- Vermoorden van leden van de groep.
2- Veroorzaken van ernstige geestelijke of lichamelijke schade aan leden van de groep.
3- Het opzettelijk implementeren van leefomstandigheden die gericht zijn op gedeeltelijke of totale fysieke vernietiging van de groep.
4- Maatregelen die erop gericht zijn geboorten binnen een groep te verhinderen.
5- Het onder dwang transformeren van kinderen van de ene groep naar een andere groep.
Check, check, check, check en check. ABC.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_80195170
"I arrived in Bayburt on August 8, 1917. What I saw was terrifying. Armenians under the Russian administration were committing horrifying, wild atrocities against Turks in Bayburt and Ispir. The rebels named Arshak and Antranik, slaughtered the children in the orphanage I worked at with their daggers. They raped young girls and women. They took away 150 children with them while they were withdrawing from Bayburt and killed most of them while they were still on the way."

Red Cross Attendant Tatiana Karameli, student of Russian Medicine School, serving at Russian Red Cross 1917-18, memoirs. Ottoman Archives BOA HR. SYS. 2877/1
pi_80195213
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zelfs al zou je gelijk hebben -wat niet het geval is- dan nog is het genocide, wat immers onafhankelijk is van cijfers. Het is de intentie en vooropgezetheid die telt:
[..]

Check, check, check, check en check. ABC.
check, check, check en nog eens check. De Armeniers hebben dus een genocide op de Turken gepleegd.
  zondag 11 april 2010 @ 18:48:56 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_80195248
Ottoman Archives. Uh-huh. Raar zeg, dat je daarin geen tegenovergestelde meningen en verslagen aantreft.
[/cynisme]
pi_80195357
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:40 schreef Zith het volgende:

[..]

Je doet alsof er maar 2 kampen zijn, ik zie het zelf liever zo:

Extreem Armeen (armeniers deden niets en werden allemaal afgeslacht zonder reden)
Genuanceerd #1 (armeniers en turken waren al decennia aan het rotzooien met elkaar, uiteindelijk doodden de turken systematisch zo veel mogelijk armeense families en eindigde zo de strijd)
Genuanceerd #2 (armeniers en turken waren al decennia aan het rotzooien met elkaar, turkije had het recht om al die armenen te doden, het waren er trouwens niet zo veel als jullie zeggen)
Extreem Turk (er is niemand gedood, het is allemaal propaganda, juist de armenen vielen ons aan en slachtten onze families af!)

Jij noemde alleen Extreem Armeen en Genuanceerd #2. Lijkt me niet echt een eerlijke vergelijking.
Zoals ik eerder heb gezegd is het officiele standpunt van de Turken dat er een burgeroorlog was uitgebroken in het oosten van Turkije tussen Armeniers en Turkije en dat de meeste Armeniers omgekomen zijn als gevolg van deze oorlog, honger en ziekten. Volgens buitenlandse bronnen zijn er 400.000 moslims omgebracht door Armeniers:

"A British colonel reported that the Armenians “massacred between 300,000 and 400,000 Kurdish Muslims in the Van and Bitlis districts.”

(British Colonel Wooley, U.S. Archives, 12.9.1919, 184.021/265; Samuel Weems' “Armenia — Secrets of a ‘Christian’ Terrorist State,” 2002 and McCarthy's "Death & Exile.")
  zondag 11 april 2010 @ 18:52:30 #162
66444 Lord_Vetinari
pi_80195368
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

check, check, check en nog eens check. De Armeniers hebben dus een genocide op de Turken gepleegd.
Weet je wat? Het is goed. Jullie zijn zielig. Boehoe.

Tevreden?

Jij voert geen discussie. Jij herhaalt 100 keer hetzelfde en noemt dat 'overtuigen'. Je doet tegenovergestelde berichten af als leugens, negeert hele lijsten met literatuur en bronnen, die het tegendeel bewijzen en tenslotte, als je echt geen argumenten meer hebt, gooi je het op Turkenhaat. Iedereen is tegen ons, boehoe.

Ik vind het wel goed. Ik behoud me het recht voor, mijn eigen mening te vormen en wel op basis van echte objectieve bronnen en die mening neigt heel erg naar de prevalente mening in de historische wereld, dat de Turken zo'n 1,5 miljoen Armenen hebben afgeslacht.

Wat jij denkt en vindt, mag je helemaal zelf weten. Mij overtuig je niet, niet omdat ik niet overtuigd kan worden, maar puur omdat ik op deze manier niet overtuigd kan worden.
pi_80195426
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:47 schreef polderturk het volgende:
"I arrived in Bayburt on August 8, 1917. What I saw was terrifying. Armenians under the Russian administration were committing horrifying, wild atrocities against Turks in Bayburt and Ispir. The rebels named Arshak and Antranik, slaughtered the children in the orphanage I worked at with their daggers. They raped young girls and women. They took away 150 children with them while they were withdrawing from Bayburt and killed most of them while they were still on the way."

Red Cross Attendant Tatiana Karameli, student of Russian Medicine School, serving at Russian Red Cross 1917-18, memoirs. Ottoman Archives BOA HR. SYS. 2877/1
Negentienzeventien. Dat is ná de genocide. Sorry.
pi_80195440
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ottoman Archives. Uh-huh. Raar zeg, dat je daarin geen tegenovergestelde meningen en verslagen aantreft.
[/cynisme]
Heb je ook de talloze andere berichten gelezen die niet afkomstig zijn uit de Ottomaanse archieven?

"A British colonel reported that the Armenians “massacred between 300,000 and 400,000 Kurdish Muslims in the Van and Bitlis districts.”

(British Colonel Wooley, U.S. Archives, 12.9.1919, 184.021/265; Samuel Weems' “Armenia — Secrets of a ‘Christian’ Terrorist State,” 2002 and McCarthy's "Death & Exile.")

"This three-day massacre by Armenians is recorded in history as the 'March Events' and thousands of Muslims, old people, women and children lost their lives."
F. Kazemzadeh, The Struggle for Transcaucasia (New York, 1951),

Waarom reageer je niet hierop?
  zondag 11 april 2010 @ 18:55:39 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_80195476
1919 is ook na de genocide.
pi_80195538
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Weet je wat? Het is goed. Jullie zijn zielig. Boehoe.

Tevreden?

Jij voert geen discussie. Jij herhaalt 100 keer hetzelfde en noemt dat 'overtuigen'. Je doet tegenovergestelde berichten af als leugens, negeert hele lijsten met literatuur en bronnen, die het tegendeel bewijzen en tenslotte, als je echt geen argumenten meer hebt, gooi je het op Turkenhaat. Iedereen is tegen ons, boehoe.

Ik vind het wel goed. Ik behoud me het recht voor, mijn eigen mening te vormen en wel op basis van echte objectieve bronnen en die mening neigt heel erg naar de prevalente mening in de historische wereld, dat de Turken zo'n 1,5 miljoen Armenen hebben afgeslacht.

Wat jij denkt en vindt, mag je helemaal zelf weten. Mij overtuig je niet, niet omdat ik niet overtuigd kan worden, maar puur omdat ik op deze manier niet overtuigd kan worden.
Ik heb nog geen enkel stuk bewijs hier gezien. Alleen maar boekentitels en geleerden die de genocide erkennen. Een stuk dat bewijst dat er een eenzijdige genocide is gepleegd door Turken waarbij 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen heb ik nog niet gezien.

Ik maak hier korte metten met de Armeense leugens. Ik heb zonder enige twijfel aangetoond dat er honderden duizenden Turken zijn afgeslacht door Armeniers. Ik hoop dat jij dit toe kan geven.

Geef gewoon toe dat het een feit is dat Armeniers en Turken elkaar op grote schaal hebben afgeslacht.
  zondag 11 april 2010 @ 19:10:08 #167
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_80195994
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkel stuk bewijs hier gezien. Alleen maar boekentitels en geleerden die de genocide erkennen. Een stuk dat bewijst dat er een eenzijdige genocide is gepleegd door Turken waarbij 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen heb ik nog niet gezien.

Ik maak hier korte metten met de Armeense leugens. Ik heb zonder enige twijfel aangetoond dat er honderden duizenden Turken zijn afgeslacht door Armeniers. Ik hoop dat jij dit toe kan geven.

Geef gewoon toe dat het een feit is dat Armeniers en Turken elkaar op grote schaal hebben afgeslacht.
Kun je er als trotse Turk juist geen voldoening uit halen dat destijds de Turken veel beter waren in het afslachten van mensen? Is toch ook een prestatie? En zeg nu zelf, die Armeniërs maakte het er ook wel een beetje naar ...
I am a black hole shitting into the void
pi_80196432
Ik heb nog een kadootje voor Mwanatabu die gelooft dat er geen georganiseerde Armeense opstand was:

"Thousands of Armenians from all over the world, flocked to the standards of such famous fighters as Antranik, Kery, Dro, etc. The Armenian volunteer regiments rendered valuable service to the Russian Army in the years of
1914-15-16."
Kapriel Serope Papazian, Patriotism Perverted, Boston Baker Press, 1934, pg. 38

"...In the early part of 1915, therefore, every Turkish city contained thousands of Armenians who had been trained as soldiers and who were supplied with rifles, pistols, and other weapons of defense. The operations at Van once more disclosed that these men could use their weapons to good advantage..." Henry Morganthau, U.S. Ambassador to the Ottoman Empire, Ambassador Morgenthau's Story, Doubleday, Page & Co., Garden City, New York (1918, page 301)

"The aim of the Armenian revolutionaries is to stir disturbances, to get the Ottomans to react to violence, and thus get the foreign powers to intervene."
Sir Philip Currie, the British Ambassador in Istanbul, 28 March 1894 (British Blue Book, Nr.6 1894, p.57? Or p. 87).

"The aims of the revolutionary committees are to stir up general discontent and to get the Turkish government and people to react with violence, thus attracting the attention of the foreign powers to the imagined sufferings of the Armenian people, and getting them to act to correct the situation."
Graves, the British Consul in Erzurum, reporting to the British Ambassador in Istanbul, on January 28, 1895. British Blue Book, Nr. 6 (1894), pp. 222-223
pi_80196498
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkel stuk bewijs hier gezien. Alleen maar boekentitels en geleerden die de genocide erkennen.
Vergeet de ooggetuigenverslagen niet. Meer hier: http://www.theforgotten.org/site/intro_eng.html
quote:
Een stuk dat bewijst dat er een eenzijdige genocide is gepleegd door Turken waarbij 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen heb ik nog niet gezien.
Misschien moet je je monitor eens inschakelen.
quote:
Ik maak hier korte metten met de Armeense leugens.
quote:
Ik heb zonder enige twijfel aangetoond dat er honderden duizenden Turken zijn afgeslacht door Armeniers. Ik hoop dat jij dit toe kan geven.
Dat wisten we al
Jouw bijdrage hieraan is nihil, en wat jij in dit topic gecopypaste hebt ook.
quote:
Hebben we ergens op pagina 1 al gedaan.

Lullig genoeg val je door de mand zodra je in je eigen woorden begint te "argumenteren". Dan kom je niet verder dan "ik maak korte metten met jullie bewijs"-op je borst klopperij zonder zelf enige relevante bijdrage te kunnen verwoorden. Zolang je andere voor je laat denken en het woord laat doen lijkt het nog wat (in de zin van: veel) maar erna....oei
  zondag 11 april 2010 @ 19:27:33 #170
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_80196685
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:07 schreef El_Matador het volgende:
Turkse (misplaatste) trots versus eerlijke geschiedschrijving.

Kwijlende EU-politici kiezen voor het eerste. Dom als ze zijn. Gelukkig weten de meesten beter en verachten ze de Turkse weigering tot erkenning van de gruweldaden van dit Herrenvolk.
herrenvolk ja - zowel de vaders als moeders hebben een snor... bleh...
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_80197098
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:20 schreef polderturk het volgende:
Ik heb nog een kadootje voor Mwanatabu die gelooft dat er geen georganiseerde Armeense opstand was:

"Thousands of Armenians from all over the world, flocked to the standards of such famous fighters as Antranik, Kery, Dro, etc. The Armenian volunteer regiments rendered valuable service to the Russian Army in the years of
1914-15-16."

"...In the early part of 1915, therefore, every Turkish city contained thousands of Armenians who had been trained as soldiers and who were supplied with rifles, pistols, and other weapons of defense. The operations at Van once more disclosed that these men could use their weapons to good advantage..." Henry Morganthau, U.S. Ambassador to the Ottoman Empire, Ambassador Morgenthau's Story, Doubleday, Page & Co., Garden City, New York (1918, page 301)

"The aim of the Armenian revolutionaries is to stir disturbances, to get the Ottomans to react to violence, and thus get the foreign powers to intervene."
Sir Philip Currie, the British Ambassador in Istanbul, 28 March 1894 (British Blue Book, Nr.6 1894, p.57? Or p. 87).

"The aims of the revolutionary committees are to stir up general discontent and to get the Turkish government and people to react with violence, thus attracting the attention of the foreign powers to the imagined sufferings of the Armenian people, and getting them to act to correct the situation."
Graves, the British Consul in Erzurum, reporting to the British Ambassador in Istanbul, on January 28, 1895. British Blue Book, Nr. 6 (1894), pp. 222-223
Nogmaals: niemand ontkent dat er geweld was van Armeense kant. Het grootste deel van je bronnen is trouwens van rond de tijd van de Hamidische massaslachtingen. Wat dat betreft graaf je de kuil voor jezelf alleen dieper: vanaf die tijd was er dus een focus op de Armeense politieke activiteiten en begon de opmaat naar het georganiseerd opruimen van die bevolkingsgroep.
Taner Akçam schrijft hierover heel treffend:
quote:
Morgenthau legde nog een ander gesprek over hetzelfde onderwerp met Talat vast, dat door hem gedateerd is op 3 augustus 1915:

"Talat (...) vertelde me dat het comité voor Eenheid en Vooruitgang de kwestie zorgvuldig en in alle details had bekeken, en dat het gevolgde beleid in overeenstemming was met de officiële lijn. Hij zei dat ik niet de indruk moest krijgen dat het deportatiebesluit haastig was genomen; in werkelijkheid waren de deportaties het resultaat van langdurige en zorgvuldige beraadslagingen"

Scheubner-Richter meldde op grond van gesprekken die hij in zijn dienstperiode met verschillende ambtenaren had gevoerd, dat de eliminatie van de Armeniërs zorgvuldig was gepland. Hem was verteld 'dat het rijk weer moest worden opgebouwd op islamitische en panturkse fundamenten (...). Gemeenschappen van niet-moslims moeten onder dwang worden geïslamiseerd of als dat niet lukt, worden vernietigd'
(Akçam 2006:168)

...

In zijn memoires schrijft Talat Pasja dat een wel die op 11 februari 1915 werd aangenomen en die het goedvond dat het parlement op 1 maart extra vroeg op reces ging, alles te maken ahd met de wens om de Armeense kwestie zonder bemoeienis van het parlement op te lossen:

"De Speciale Organisatie was zich ervan bewust dat enige niet-Turkse leden van zowel het huis van Afgevaardigden als de Senaat belangrijke informatie en besluiten naar het Armeense patriarchaat en de ambassades zouden lekken. Zolang het parlement bijeenkwam, zou het onmogelijk zijn deze personen, die zogenaamd de natie vertegenwoordigden, van zulke daden te weerhouden'

Het parlement gaf de regering toestemming om tijdelijke wetten uit te vaardigen en ging vervolgens begin maart op reces. Dit vergemakkelijkte de situatie van de Unionisten enorm. Het is veelzeggend dat alle officiële besluiten over de deportaties in werkelijheid in de vorm van tijdelijke wetten werden uitgevaardigd.

(Akçam 2006:169-170)
  zondag 11 april 2010 @ 19:55:35 #172
66444 Lord_Vetinari
pi_80197932
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:20 schreef polderturk het volgende:

1914-15-16."

Je citeert anders zelf:
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Lees de volgende quote van de Nederlandse genocide deskundige Ton Zwaan:

Dus je geeft Mwana gelijk.
pi_80198720
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nogmaals: niemand ontkent dat er geweld was van Armeense kant. Het grootste deel van je bronnen is trouwens van rond de tijd van de Hamidische massaslachtingen. Wat dat betreft graaf je de kuil voor jezelf alleen dieper: vanaf die tijd was er dus een focus op de Armeense politieke activiteiten en begon de opmaat naar het georganiseerd opruimen van die bevolkingsgroep.
Taner Akçam schrijft hierover heel treffend:
[..]

Morgenthau was niet objectief over het onderwerp. Hij was duidelijk pro-Armeens. Lees het onderstaande stuk:

"I have really found it impossible to sit down and dictate a letter quietly. So I have instructed (Hagop) Andonian to take my diary and copy it with some elaborations of his own. Of course this relieves me of all responsibility for any error."
Henry Morganthau, U.S. Ambassador to the Ottoman Empire (Lowry, 1990; Franklin Delano Roosevelt Presidential Library, New York, Letters; Box 7 May 11, 1915; Box 1 2 September 1, 1915; Box 8 July 13, 1915)

Bovendien heb ik eerder laten zien dat Taner Akcam een anti-Turkse terrorist was. Hij is dus geen betrouwbare bron. Er worden hier weer kreten gebruikt van hij hoorde hem zeggen etc. Dit heeft niet echt een hoge betrouwbaarheid. Je gebruikt hier bronnen die eerder in deze topic al gediscrediteerd zijn.
pi_80198818
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je citeert anders zelf:
[..]

Dus je geeft Mwana gelijk.
De laatste quote is wat de pro-Armeense deskundige had beweerd. Daarmee laat ik zien dat de Armeense deskundigen geloven dat er GEEN armeense opstand was. Met de quotes daarboven toon ik aan dat er WEL een Armeense opstand was en dat het officiele verhaal van de Armeniers niet klopt. Immers, het officiele Armeense verhaal is dat er geen opstand was.
  zondag 11 april 2010 @ 20:50:33 #175
66444 Lord_Vetinari
pi_80200892
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:13 schreef polderturk het volgende:

[..]

De laatste quote is wat de pro-Armeense deskundige had beweerd. Daarmee laat ik zien dat de Armeense deskundigen geloven dat er GEEN armeense opstand was. Met de quotes daarboven toon ik aan dat er WEL een Armeense opstand was en dat het officiele verhaal van de Armeniers niet klopt. Immers, het officiele Armeense verhaal is dat er geen opstand was.
Ja, je lult lekker. Valt me nog mee dat je Morgenthau niet diskwalificeert omdat hij Jood is. Bovendien heb je Zwaan al twee keer geciteerd als ondersteuning van je verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')