Ik woon inmiddels 3 jaar in een huurwoning zonder inkomenseis, maar ga nu dus verhuizen.quote:Op zondag 4 april 2010 17:05 schreef donald_dick het volgende:
en jij denkt dat Vestada op haar achterhoofd is gevallen
Blijf maar lekker bij je ouders
Indien gewenst kan ik een jaar vooruit betalen. Eventueel is dit ook een optie, maar ik loop niet graag de rente mis over die periode. Zoals gezegd, de huur zelf is geen probleem, het gaat om de inkomenseis.quote:Op zondag 4 april 2010 17:15 schreef bonke het volgende:
ze hebben niet voor niks die eisen natuurlijk
je zegt dat je het nu kan betalen maar hoe is jou situatie over een half jaar ?:)
Idd, dat lijkt me ook het beste. Veel makelaars geven echter expliciet aan dat ze hier niet aan meewerken. Ik ga ze maar eens bellen dinsdag.quote:Op zondag 4 april 2010 17:07 schreef Repeat het volgende:
Zijn vaak achterlijke inkomenseisen. Wil je iets huren van 700 euro, moet je 2500 euro netto verdienen ofzoWie gaat er dan nog in zo'n gare huurwoning zitten.
Dus ouders vragen garant te staan.
Je studentenkamer een huurhuis noemenquote:Op zondag 4 april 2010 17:18 schreef jeanmariepfaff het volgende:
[..]
Ik woon inmiddels 3 jaar in een huurwoning zonder inkomenseis, maar ga nu dus verhuizen.
3150 bruto iddquote:Op zondag 4 april 2010 17:07 schreef Repeat het volgende:
Zijn vaak achterlijke inkomenseisen. Wil je iets huren van 700 euro, moet je 2500 euro netto verdienen ofzoWie gaat er dan nog in zo'n gare huurwoning zitten.
Dus ouders vragen garant te staan.
Oftewel: heeft u spaargeld of andere goederen die garant kunnen staan"quote:Op zondag 4 april 2010 17:23 schreef jeanmariepfaff het volgende:
Gelukkig hebben ze wel dit in de voorwaarden staan : "bestaat de mogelijkheid om een mondelinge toelichting te geven over andere beschikbare financiële middelen waarmee de huur kan worden voldaan. Wij verzoeken u dit kenbaar te maken."
Het lijkt dus niet zo stringent te zijn.
zeggen dat je best wel een aparte bankrekening wil openen daarvoor. Zo kan je alsnog een beetje rente trekken en kunnen zij ten alle tijden erbij mocht je het toch verneukenquote:Op zondag 4 april 2010 17:29 schreef jeanmariepfaff het volgende:
^ Inderdaad. Dit is in mijn geval geen probleem, dus hoef ik niet tot de scenarios uit de OP over te gaan. Ik bel ze dinsdag wel even op om het te verifieren.
En na 2 maanden zie je een leuk koophuis/appartement en heb je een jaar huur betaald dat je anders in de aankoop kon steken...quote:Op zondag 4 april 2010 17:19 schreef jeanmariepfaff het volgende:
[..]
Indien gewenst kan ik een jaar vooruit betalen. Eventueel is dit ook een optie, maar ik loop niet graag de rente mis over die periode. Zoals gezegd, de huur zelf is geen probleem, het gaat om de inkomenseis.
Dat vind ik persoonlijk wel een heel stomme manier om aan een huis te komen. Sociale huur is niet bedoeld voor mensen die met gemak een duurder huis kunnen huren of kopen.quote:Op zondag 4 april 2010 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze regels zijn er dus niet voor niks. Pech gehad. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en ik heb maar gewoon mijn baan opgezegd (startende wo-er en nergens iets mocht huren) en ben toen maar naar het oosten van het land gegaan omdat daar de sociale huurwoningen voor het oprapen liggen. Binnen 3 maanden 1 gevonden en 9 eerst afgewezen omdat ze met niet bevielen.
Dat ligt er maar net aan hoe stringent ze hen regels naleven, en of ze hierin flexibel zijn. Zo heb ik een jaar een huis gehuurd van een makelaar met een soortgelijke regel, waar ik 2x een half jaar vooruitbetaald heb, met een aanzienlijke borg bij aanvang van het contract (2x huur). Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor indruk je maakt op een makelaar en of je ze bepaalde cijfers voor kunt leggen waaruit blijkt dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Mijn ervaring is dat ze dat soort regels dan wel terzijde kunnen schuiven. In dit geval lijkt dat ook wel te gaan lukken, als ik dat stuk lees over 'indien geen toereikend inkomen, kan het eea nader toegelicht worden vwb financiering'quote:Op zondag 4 april 2010 20:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat jij vindt maakt niks uit. Het huis is niet van jou en het is niet jouw beslissing.
Klinkt hard, maar zo is het gewoon. Leef ermee, je kan er niks aan doen.
We hadden 2 inkomens, we hadden meer dan 1.5x modaal samen, maar van de makelaars in de stad waar ik zocht mocht je maar 1 inkomen meenemen. Regels, waar je geen reet aan kunt doen.
Zoals ik al schreef, de ene makelaar is de andere niet. Ik heb goede hoop dat ik er wel uitkom met ze, anders zoek ik wel een andere makelaar welke wel wat flexibeler is.quote:Er is krapte op de huizenmarkt dus kunnen ze idiote eisen stellen. Die krapte wordt veroorzaakt door de dikke vinger van de overheid. Let op verkiezingsprogramma's, wellicht zijn er partijen die zich geheel uit de woningmarkt willen trekken en gewoon de markt zijn werk laten doen. 2% leegstand is ideaal en gezond (zie duitsland), maar dat zie ik in NL nog niet gebeuren.
Dit is het nadeel van de constante bescherming van armere mensen. Succesvolle jonge mensen, die iets willen maken van hun leven wordt hierdoor gewoon moeilijk. Maar troost je over 5 jaar verdien je genoeg en dan mag je wel huren. Wellicht is een kamer een optie voor je?
Zwart bedoel je?quote:Op zondag 4 april 2010 17:23 schreef jeanmariepfaff het volgende:
Gelukkig hebben ze wel dit in de voorwaarden staan : "bestaat de mogelijkheid om een mondelinge toelichting te geven over andere beschikbare financiële middelen waarmee de huur kan worden voldaan. Wij verzoeken u dit kenbaar te maken."
Het lijkt dus niet zo stringent te zijn.
Newsflash. Dat is ook zo.quote:Op zondag 4 april 2010 23:28 schreef karr-1 het volgende:
Je denkt dus dat met geld alles te koop is in de wereld?
Wel lief dat mensen zo naief zijn. Geloof me, niet alles is te koop voor geld.quote:
Maar als je ergens anders niet aan woonruimte kan komen moet je wel. Dit is ook het gevolg van het beleid van de overheid. Als de huizenprijzen niet zo belachelijk hoog waren en er voldoende te koop was, waren er voor iedereen huizen binnen bereik.quote:Op zondag 4 april 2010 22:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk wel een heel stomme manier om aan een huis te komen. Sociale huur is niet bedoeld voor mensen die met gemak een duurder huis kunnen huren of kopen.
je zou het bijna gaan denken jaquote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Zwart bedoel je?
Webcam activiteiten ofzo?
Dat huizen belachelijk duur zijn en er bij lange na niet voldoende gebouwd word ben ik geheel met je eens, maar het zou me te ver gaan om dan maar je baan op te zeggen en goedkoop te huren. Maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 4 april 2010 23:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als je ergens anders niet aan woonruimte kan komen moet je wel. Dit is ook het gevolg van het beleid van de overheid. Als de huizenprijzen niet zo belachelijk hoog waren en er voldoende te koop was, waren er voor iedereen huizen binnen bereik.
Wat dacht je van spaar, banktegoeden?quote:Op zondag 4 april 2010 23:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Zwart bedoel je?
Webcam activiteiten ofzo?
Wat is dit nu weer voor vraagquote:Op zondag 4 april 2010 23:28 schreef karr-1 het volgende:
Je denkt dus dat met geld alles te koop is in de wereld?
Thx, dat klinkt veelbelovend. Ik bel ze maar gewoon op dinsdag, dan komt het zo te horen wel goed.quote:Op zondag 4 april 2010 23:40 schreef djexplo het volgende:
Zelf huur ik nu sinds een jaar bij Vesteda. Best een tijd over gedaan voor ik kon huren.
- Eerst aantal x gebeld omdat ik niks terug hoorde na invullen website. (verantwoordelijk persoon was altijd net de deur uit)
- Toen kreeg ik te horen ik niet aan de inkomens eis voldeed minstens 3500 euro bruto/maand, dus niet mogelijk
- Toen nog 2x gebeld en toen was het opeens mogelijk door dat ik genoeg op geld op de bank had staan.
Zelf heb ik een vriend die ook met een studerende partner bij Vesteda huurde terwijl hij nog erg weinig verdiende. Dus laat je niet afwimpelen, gewoon net zo lang proberen tot het lukt.
Ik maak uit de situatie die geschetst wordt op dat diegene geen woonruimte had en daarom haast weg moest. Hij wilde huren maar kwam nergens door de eisen heen, en is als gevolg daarvan vertrokken. Ik heb niet het idee dat de poster is vertrokken omdat hij graag ergens goedkoop wilde zitten.quote:Op zondag 4 april 2010 23:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat huizen belachelijk duur zijn en er bij lange na niet voldoende gebouwd word ben ik geheel met je eens, maar het zou me te ver gaan om dan maar je baan op te zeggen en goedkoop te huren. Maar dat is mijn mening.
\quote:Op zondag 4 april 2010 23:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik maak uit de situatie die geschetst wordt op dat diegene geen woonruimte had en daarom haast weg moest. Hij wilde huren maar kwam nergens door de eisen heen, en is als gevolg daarvan vertrokken. Ik heb niet het idee dat de poster is vertrokken omdat hij graag ergens goedkoop wilde zitten.
Ik ken ook iemand die bij Vesteda huurt en 3 keer het huurbedrag vooruit heeft betaald ipv aan de inkomenseis te voldoen. Het moet dus kunnen!quote:Op zondag 4 april 2010 23:45 schreef jeanmariepfaff het volgende:
[..]
Thx, dat klinkt veelbelovend. Ik bel ze maar gewoon op dinsdag, dan komt het zo te horen wel goed.
Belastingsgeld is ook niet bedoelt om te verspillen, maar dat gebeurt ook, moet ik nu 50% van mijn beteelde belsastingen gaan terugvragen?quote:Op zondag 4 april 2010 22:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk wel een heel stomme manier om aan een huis te komen. Sociale huur is niet bedoeld voor mensen die met gemak een duurder huis kunnen huren of kopen.
Willen is kunnen, ja, dat ben ik met je eens. Maar je moet wel reëel blijven. Als je mij nu 300 euro per dag geeft om mijn kamer te huren omdat je anders geen woonruimte hebt, ga ik met plezier een paar dagen bij m'n ouwelui wonen. Een reële optie is het echter niet.quote:Op zondag 4 april 2010 23:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
\
Als ik iets nodig heb. Echt nodig, kijk ik op internet en kan ik er morgen in.
Doe vooral wat je niet laten kunt zou ik zeggen.quote:Op maandag 5 april 2010 00:23 schreef Emu het volgende:
[..]
Belastingsgeld is ook niet bedoelt om te verspillen, maar dat gebeurt ook, moet ik nu 50% van mijn beteelde belsastingen gaan terugvragen?
Dat een makelaar geld wil verdienen is zeker. Maar ze stellen die regels niet voor niets op. Ik lees nu al een paar posts lang dat je roept dat je desnoods het hele jaar vooruit betaald etc. Met andere woorden ik heb genoeg geld en probeer de makelaar nu te bewegen om zijn regels aan te passen door er geld tegen aan te gooien.quote:Op zondag 4 april 2010 23:45 schreef jeanmariepfaff het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor vraagWe hebben het hier over een makelaar, welke geld wil verdienen. Ik snap dat ze bepaalde zekerheid willen, maar deze kan ook op andere manieren verschaft worden dan middels een inkomenseis (inzage in bankgegevens, bankgarantie, etc). In dit geval is met geld dus zeker het eea 'te koop'.
Waar is die inkomenseis nou voor bedoeld? Als garantie dat je kan betalen en niet dat er binnen drie maanden gezeik komt. Als TS dat niet middels een inkomenseis maar middels spaargeld kan aantonen is het toch ook goed? Waarom zo rigide blijven vasthouden aan een methode, terwijl er misschien een prima alternatief is?quote:Op maandag 5 april 2010 09:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat een makelaar geld wil verdienen is zeker. Maar ze stellen die regels niet voor niets op. Ik lees nu al een paar posts lang dat je roept dat je desnoods het hele jaar vooruit betaald etc. Met andere woorden ik heb genoeg geld en probeer de makelaar nu te bewegen om zijn regels aan te passen door er geld tegen aan te gooien.
Lezen is ook een probleem voor jou of niet?quote:Op zondag 4 april 2010 22:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je bent wel naief of niet?quote:Op maandag 5 april 2010 11:26 schreef dalaiblama het volgende:
Jezus
Het is duidelijk dat niemand die hier post ooit iets in de vrije sector heeft gehuurd.
Makelaars doen niet moeilijk als je een bankgarantie kan geven. Gewoon afspraak maken voor bezichtiging en dit gedeelte overleggen.
De inkomenseis is niet zozeer bedoeld om je verantwoord te laten huren, maar om een bepaalde sociale klasse aan te trekken.
Als jij kunt aantonen dat je het makkelijk kunt betalen en je de betaling voor een lange periode kunt garanderen dan valt niemand over die eis.
Ouders garant laten staan voor een huurwoning lijkt me wat overdreven, net als je ouders laten huren. Je moet het zelf doen en zelf afspraken maken.
Ik heb heel vaak met dit bijltje gehakt en ik ben nog geen makelaar tegengekomen met wie je geen afspraken kunt maken buiten de standaard richtlijnen om.
Een makelaar wil alleen maar dat je het kunt betalen.
Iemand met een flink salaris en een contract voor bepaalde tijd kan ook ontslagen worden en terugvallen in inkomen. Het is een richtlijn, niets meer. ( en de eerder genoemde klasse-schifting ).
Als jij via een bankgarantie kunt garanderen dat je min 6 maanden de huur kunt betalen dan zijn ze meer dan genegen om je het pand te verhuren.
Je hebt hetzelfde beleefd en in de zin erna heb je het over iemand die je kent?quote:Op maandag 5 april 2010 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je bent wel naief of niet?
Dit verschilt per stad, ik heb namelijk exact het tegenovergestelde beleefd in de praktijk.
Ik ken ook iemand die zonder problemen in een nieuwbouwwoning mocht huren in amsterdam, ze zijn wel allebei acadeem en werken full-time en die makelaar accepteerde wel 2 inkomens. Ik vroeg aan hem of het ook zou mochten op 1 inkomen en toen lachte hij mij vierkant uit, wat denk je zelf? Tuurlijk niet, dat kan toch zowieso niet?
Dat kan inderdaad, dan moet je ouder zich inschrijven in het gba in die stad en dus verlies je ouder de HRA van zijn huidige woning (ten zij je fraudeert en de huidige woningen te koop zet voor een idiote prijs). Heb jij jou ouders zo gek gekregen? Mijn ouders denken er niet eens over om dat te doen.quote:Op maandag 5 april 2010 11:51 schreef flipp. het volgende:
Makelaar bellen, vragen of je ouder medehuurder kunnen worden.
Zo heb ik het ook gedaan en dat werkt gewoon.
Nee hoor, mijn ouders staan nu in een andere stad ingeschreven dan dat ik woon.quote:Op maandag 5 april 2010 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, dan moet je ouder zich inschrijven in het gba in die stad en dus verlies je ouder de HRA van zijn huidige woning (ten zij je fraudeert en de huidige woningen te koop zet voor een idiote prijs). Heb jij jou ouders zo gek gekregen? Mijn ouders denken er niet eens over om dat te doen.
Als het alternatief acceptabel zou zijn hadden ze het wel aangeboden denk je niet?quote:Op maandag 5 april 2010 09:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar is die inkomenseis nou voor bedoeld? Als garantie dat je kan betalen en niet dat er binnen drie maanden gezeik komt. Als TS dat niet middels een inkomenseis maar middels spaargeld kan aantonen is het toch ook goed? Waarom zo rigide blijven vasthouden aan een methode, terwijl er misschien een prima alternatief is?
quote:Op maandag 5 april 2010 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het is maar net wat je wilt, keuzes maken. Wil je in een populaire plek wonen dan moet je je eisen drastisch bijstellen (lees een pauperkamer accepteren als acadeem). Zo werk het in NL nu eenmaal.
Doe niet zo autistisch met je regels zijn regels. Er kan bijna altijd wel een mouw aan gepast worden. Ze kunnen moeilijk alle hypothetisch mogelijke oplossingen op hun site vermelden...quote:Op maandag 5 april 2010 14:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het alternatief acceptabel zou zijn hadden ze het wel aangeboden denk je niet?
Sorry ik ben inderdaad van het regels zijn regels type. En nee je kunt niet elke mogelijkheid op je site zetten, maar de eis die er nu opstaat is volkomen redelijk en daar kan iedereen zich aanhouden.quote:Op maandag 5 april 2010 14:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
Doe niet zo autistisch met je regels zijn regels. Er kan bijna altijd wel een mouw aan gepast worden. Ze kunnen moeilijk alle hypothetisch mogelijke oplossingen op hun site vermelden...
Het is meer dat ik me stoor aan de onwaarheden die je in dit topic denkt te kunnen verkondigen.quote:Op maandag 5 april 2010 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alleen de eerste zin was als reactie op jou bedoelt. Dat je dus naief bent dat je die regels kan omzeilen als JIJ aantoont dat je het kan betalen. Voor jou 10 anderen die wel aan de eisen voldoen, dus denk je nu echt dat ze jou geloven?
Mijn 2de stukje toonde aan dat het verschilt per stad (namelijk hoeveel inkomens je mag meenemen) en zijn reactie op mijn vraag of het kon op 1 inkomen typeert wel weer dat hij die woning nooit kon krijgen als er maar 1 inkomen mocht worden meegenomen.
Als je puur via de regels leeft, kom je ook niet heel ver in het leven.quote:Op maandag 5 april 2010 14:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sorry ik ben inderdaad van het regels zijn regels type. En nee je kunt niet elke mogelijkheid op je site zetten, maar de eis die er nu opstaat is volkomen redelijk en daar kan iedereen zich aanhouden.
Alsof ze dat komen controleren als de deal eenmaal gesloten isquote:Op zondag 4 april 2010 17:04 schreef _Michiel_ het volgende:
Als je ouders gaan huren zullen ze daar ook moeten gaan wonen. Die regel geldt zo'n beetje bij elke huurwoning, aangezien onderhuur niet wenselijk is.
Gelukkig ben ik al heel ver gekomen in het leven met deze houding, dus daar maak ik me geen zorgen om. Onderhandelen prima, maar niet over dit soort voorwaarden.quote:Op maandag 5 april 2010 16:40 schreef flipp. het volgende:
[..]
Als je puur via de regels leeft, kom je ook niet heel ver in het leven.
Regels zijn niets meer dan een algemene verzameling van termen die betrekking hebben op 95% van de gevallen. Niet alles is dus 100% afgekaart. Mocht je bij die 5% zitten die niet afgekaart is, dan kan je daar best met de tegenpartij over praten.
Onderhandelen heet dat, het gebeurd vaker dan je denkt.
Ik snap het probleem niet? Misschien vinden ze het geen probleem. Dan ben je toch achterlijk als je er niet over begint...quote:Op maandag 5 april 2010 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik al heel ver gekomen in het leven met deze houding, dus daar maak ik me geen zorgen om. Onderhandelen prima, maar niet over dit soort voorwaarden.
Dat zeg ik ook, je kunt het altijd proberen, maar het zal me niets verbazen als ze zich gewoon aan de regel houden die zelf hebben opgesteld. Anders kan iedereen wel een uitzondering verzinnen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet? Misschien vinden ze het geen probleem. Dan ben je toch achterlijk als je er niet over begint...
En FRAUDE plegen is natuurlijk altijd nog een optiequote:Op maandag 5 april 2010 20:06 schreef buzz1291 het volgende:
Of gewoon even een stempeltje van het bedrijf waar je werkt versieren en zelf die WG verklaring invullen, en een gescande loonstrook...... Laat ik maar ophouden voordat alle moraalridders in koor FRAUDE gaan roepen. Je zou ze de kost moeten geven die een onjuiste inkomensopgave doen.
Dat zal dan technisch geproken wel fraude heten, maar je benadeelt niemand of doet er iemand iets mee te kort. Toch?quote:Op maandag 5 april 2010 20:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En FRAUDE plegen is natuurlijk altijd nog een optie
Nee behalve dat je een woning bezet die ook door iemand anders bezet had kunnen worden die wel zonder fraude had voldaan aan de eisen. En bij de eerste de beste controle val je door de mand en sta je alsnog op straat. Dus nee je benadeelt er niemand meequote:Op maandag 5 april 2010 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zal dan technisch geproken wel fraude heten, maar je benadeelt niemand of doet er iemand iets mee te kort. Toch?
dat je bij een huur van 1000 euro per maand dus zo ongeveer 60000 euro bruto moet verdienen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:14 schreef TheFrankey het volgende:
Wat is 5 x inkomenseis? Hoe moet ik dat voor mij zien
de woningbouwquote:Op zondag 4 april 2010 19:41 schreef karr-1 het volgende:
Altijd leuk mensen die denken dat de regels er voor niets zijn en naar believen aangepast kunnen worden. Ik neem aan dat de woningbouw vaker met dit soort mensen te maken heeft gehad en ze gewoon keihard laat falen. En terecht....
Nu lul je dus gewoon uit je nek. Na overlegging van bewijs van die inkomenseis, kan er NOOIT meer een controle daarop door de verhuurder worden uitgevoerd!!!!!quote:Op maandag 5 april 2010 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee behalve dat je een woning bezet die ook door iemand anders bezet had kunnen worden die wel zonder fraude had voldaan aan de eisen. En bij de eerste de beste controle val je door de mand en sta je alsnog op straat. Dus nee je benadeelt er niemand mee
Nee maar wel als het bewijs is gebaseerd op een frauduleuze verklaringquote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu lul je dus gewoon uit je nek. Na overlegging van bewijs van die inkomenseis, kan er NOOIT meer een controle daarop door de verhuurder worden uitgevoerd!!!!!
Bij zulke domheid geef ik het op.quote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee maar wel als het bewijs is gebaseerd op een frauduleuze verklaring
Dat geld ook voor mijquote:
Heel ver gekomen?.quote:Op maandag 5 april 2010 17:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik al heel ver gekomen in het leven met deze houding, dus daar maak ik me geen zorgen om. Onderhandelen prima, maar niet over dit soort voorwaarden.
Zwammen laat ik aan anderen over.quote:Op maandag 5 april 2010 20:52 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Heel ver gekomen?.
Je bedoelt dat je 80% van de tijd dat je erect bent spendeert aan het zwammen op een forum?.
Yeah, that'll show them.
Jammer, slechte makelaar dus.quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:26 schreef jeanmariepfaff het volgende:
Topic kan dicht. Makelaar is akkoord gegaan met een driedubbele borg en bankgarantie ipv inkomenseis
Gast, na de koopwoningen-markt is de huurwoning-markt nu ook flink ingestoord. Die makelaar doet goed werk en vind een huurder voor zijn client in lastige tijden.quote:
En houd zich daarbij niet aan zijn eigen regels. Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomstquote:Op maandag 12 april 2010 08:41 schreef Miller_M het volgende:
[..]
Gast, na de koopwoningen-markt is de huurwoning-markt nu ook flink ingestoord. Die makelaar doet goed werk en vind een huurder voor zijn client in lastige tijden.
Met zo'n befehl ist befehl houding kom je ook niet echt ver. Zoiets werkt in het leger misschien, maar in de zakenwereld wordt zo vaak met aangepaste regels gewerkt.quote:Op maandag 12 april 2010 09:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En houd zich daarbij niet aan zijn eigen regels. Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst
Toch jammer dat ik er dan al jaren heel ver mee kom en niet eens in het leger. Anyway, ik zou nooit zaken doen met een onbetrouwbare makelaar als deze, maar dat is mijn keuze.quote:Op maandag 12 april 2010 09:58 schreef flipp. het volgende:
[..]
Met zo'n befehl ist befehl houding kom je ook niet echt ver. Zoiets werkt in het leger misschien, maar in de zakenwereld wordt zo vaak met aangepaste regels gewerkt.
Het is sowieso geen wet waar ze zich aan moeten houden, meer een richtlijn (waarom denk je anders dat er zo'n grote variatie is aan inkomenseis per makelaar), dus ze zijn ook gewoon vrij om daar vanaf te wijken mochten zij vinden dat ze daar genoeg grond voor hebben.
quote:
Helaas, mijn hele leven alquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:36 schreef jeanmariepfaff het volgende:
[..]Het is wel duidelijk dat jij nooit een commerciele functie in het bedrijfsleven hebt bekleed.
Wat zit je nou te zeuren man?quote:Op maandag 12 april 2010 11:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Toch jammer dat ik er dan al jaren heel ver mee kom en niet eens in het leger. Anyway, ik zou nooit zaken doen met een onbetrouwbare makelaar als deze, maar dat is mijn keuze.
Ik heb altijd kunnen huren zonder problemen, dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik heb het alleen niet op makelaars die regels stellen en zich er dan zelf niet aan houden.quote:Op zondag 18 april 2010 00:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wat zit je nou te zeuren man?jaloers dat jij vroeger niet mocht huren omdat je niet aan de inkomenseis voldeed ofzo?
Dan heb je ze niet goed gelezen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:55 schreef jeanmariepfaff het volgende:
Zijn posts staan bol van de rancune, daar lijkt het wel op.
Wat boeit jou dat als je er voordeel van hebt? Jij spoort echt niet.quote:Op zondag 18 april 2010 21:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb altijd kunnen huren zonder problemen, dus maak je daar maar geen zorgen over. Ik heb het alleen niet op makelaars die regels stellen en zich er dan zelf niet aan houden.
Dus als je er voordeel van hebt gelden de regels niet, maar als je nadeel hebt wel?quote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wat boeit jou dat als je er voordeel van hebt? Jij spoort echt niet.
Ja, zo werkt het nu eenmaal. Goh wat zul jij het nog ver schoppen zeg. Haal die betonnen plaat eens voor je hoofd vandaan en bekijk de wereld eens met een flexibele blik en denk niet altijd dat alleen jij altijd gelijk hebt. Je zult wel vaak te horen gekregen hebben dat gelijk hebben niet altijd hetzelfde is als gelijk krijgen. Pas je maar een beetje aan. Ik weet zeker dat je er uiteindelijk een prettiger leven bij zult hebben.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus als je er voordeel van hebt gelden de regels niet, maar als je nadeel hebt wel?
Laat maar, mijn leven is prettig genoeg zoals het is. En nee zo werkt het niet in de wereld, zo laten we het werken.quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het nu eenmaal. Goh wat zul jij het nog ver schoppen zeg. Haal die betonnen plaat eens voor je hoofd vandaan en bekijk de wereld eens met een flexibele blik en denk niet altijd dat alleen jij altijd gelijk hebt. Je zult wel vaak te horen gekregen hebben dat gelijk hebben niet altijd hetzelfde is als gelijk krijgen. Pas je maar een beetje aan. Ik weet zeker dat je er uiteindelijk een prettiger leven bij zult hebben.
Gefeliciteerd dan. Jij had blijkbaar wel een makelaar, die zijn eigen regels iets bijbuigt. Had ik helaas niet. Maar ik ben toch nog goed terecht gekomenquote:Op zaterdag 10 april 2010 13:26 schreef jeanmariepfaff het volgende:
Topic kan dicht. Makelaar is akkoord gegaan met een driedubbele borg en bankgarantie ipv inkomenseis
quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dan. Jij had blijkbaar wel een makelaar, die zijn eigen regels iets bijbuigt zijn eigen regels negeert. Had ik helaas niet. Maar ik ben toch nog goed terecht gekomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |