Yeah yeah, er zijn allerlei nuttige onderzoeken en allerlei mensen met een universitaire opleiding die belangrijke en nuttige dingen doen. Dat wil niet zeggen dat hun opleiding hier een voorwaarde voor is geweest, en evenzogoed wil een grote hoeveelheid goede onderzoeken niet zeggen dat er geen nog grotere stapel zinloze onderzoeken zijn die alleen worden geschreven omwille van het publiceren. Dat is aan iedere universiteit zo, maar het verschilt natuurlijk per studie. Sowieso verschilt de toevoeging van academisch onderwijs per vakgebied enorm. Het is over het algemeen een stuk relevanter voor beta studies dan voor bijvoorbeeld bedrijfskunde of maatschappelijke en talenstudies. Enfin. Is een discussie die totaal los staat van het topic verder. Je laatste zin is natuurlijk een totale grap. De topsport als voorbeeld is misschien wel het enige wat de mensheid tot dusver en in de toekomst gaat behoeden voor complete obesitas. Topsporters en de topsport hebben 'enabling' functies t.o.v. de rest van de wereld; de kijker, de fan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat een groot deel bij de universiteit blijft, want bij mijn universiteit is dat in ieder geval niet zo. Dat zijn er maar een paar... En die 'nutteloze' onderzoeken worden gebruikt bij het maken van de dingen waar je in je dagelijkse leven mee te maken hebt, of je dat nou doorhebt of niet.
Topsporter zijn is per definitie geen bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid.
Beroep + interesses. Ok, er zijn ergere dan ik. Ben zeker geen stereotype nerd en ja er zijn er zoals jij ze omschrijft, maar waar ik werk is dat een minderheid (lees 1 persoon)quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom vind jij jezelf in godsnaam een nerd?
Stiekem hou je van me. Dat doen ze allemaal.quote:
Je punt is?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Topsporter zijn is per definitie geen bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid.
Beroep en interesses zegt niet alles. Je kunt er nog wel interesses naast hebben.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Beroep + interesses. Ok, er zijn ergere dan ik. Ben zeker geen stereotype nerd en ja er zijn er zoals jij ze omschrijft, maar waar ik werk is dat een minderheid (lees 1 persoon)
Nu is natuurlijk de vraag wat jij precies onder een nerd omschrijft. Voor mij is dat heel breed namelijk.
... en in die traineeship of andere startersfunctie komen ze er vaker wel dan niet achter dat de universteit puur algemeen vormend van nut is geweest en dat ze het echte werk en de echte kennis zich pas eigen maken nu het leven na de universiteit is begonnen. Dat is dus de reden dat ik de universiteit an sich totaal niet waardeer als 'elitair' instituut wat mensen aanwenden om te laten zien dat ze wat in hun mars hebben. Dat moet de tijd in vrijwel alle gevallen nog maar uitwijzen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:16 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*ho hum...
Verreweg de meeste academici stromen na het behalen van hun mastertitel de arbeidsmarkt op en komen in een managementfunctie of traineeship terecht. Slechts een klein deel besluit om voor promotie te gaan, als ze al überhaupt een aanstelling daarvoor kunnen krijgen.
Jij was net degene die beweerde dat de helft van de studenten aan de universiteit gaat werken. Hoe geloofwaardig ben je nog?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Yeah yeah, er zijn allerlei nuttige onderzoeken en allerlei mensen met een universitaire opleiding die belangrijke en nuttige dingen doen. Dat wil niet zeggen dat hun opleiding hier een voorwaarde voor is geweest, en evenzogoed wil een grote hoeveelheid goede onderzoeken niet zeggen dat er geen nog grotere stapel zinloze onderzoeken zijn die alleen worden geschreven omwille van het publiceren. Dat is aan iedere universiteit zo, maar het verschilt natuurlijk per studie. Sowieso verschilt de toevoeging van academisch onderwijs per vakgebied enorm. Het is over het algemeen een stuk relevanter voor beta studies dan voor bijvoorbeeld bedrijfskunde of maatschappelijke en talenstudies. Enfin. Is een discussie die totaal los staat van het topic verder. Je laatste zin is natuurlijk een totale grap. De topsport als voorbeeld is misschien wel het enige wat de mensheid tot dusver en in de toekomst gaat behoeden voor complete obesitas. Topsporters en de topsport hebben 'enabling' functies t.o.v. de rest van de wereld; de kijker, de fan.
Beweging wordt deels gemotiveerd door topsport (en het uiterlijk wat er bij komt).quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:23 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Jij was net degene die beweerde dat de helft van de studenten aan de universiteit gaat werken. Hoe geloofwaardig ben je nog?
Wat betreft obesitas.. dat is meer eetpatroon dan beweeggedrag als je het mij vraagt.
De spreekwoordelijke helft. Je weet wel. Zo van, 'een flink aantal' ten opzichte van 'een ander flink aantal'.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:23 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Jij was net degene die beweerde dat de helft van de studenten aan de universiteit gaat werken. Hoe geloofwaardig ben je nog?
Wat betreft obesitas.. dat is meer eetpatroon dan beweeggedrag als je het mij vraagt.
Dus twee keer de helft.. is niet.. het geheel?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:25 schreef Pinterman het volgende:
[..]
De spreekwoordelijke helft. Je weet wel. Zo van, 'een flink aantal' ten opzichte van 'een ander flink aantal'.
Oh wacht, 1/4e van de studenten natuurlijk! Dat zou nog wel eens kunnen dan!quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus twee keer de helft.. is niet.. het geheel?![]()
Je kan overdrijven.quote:
Hee jij was toch een Amsterdam Hooligan?quote:
Daar denkt Melvin Manhoef toch heel anders over.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:38 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Je kan overdrijven.![]()
Mannen van 170cm hebben ook een degelijke sport nodig. Je kan ze moeilijk in een sport gooien met veel fysiek contact, dan hebben ze binnen no time geen tanden meer. Niets mis met voetbal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |