Opzich wel ja.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:27 schreef Chai het volgende:
Ja de wereld zou echt beter zijn als elke man een fanatiek sportbeoefenaar was.
Dit is niet door Davids zelf gezegd ofzo, er kwam een journalist van een voetbalprogramma mee. En afstuderen maakt nou niet echt indruk in de sportwereld hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:48 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou ja, Regilio Tuur zei ook dat ie in Amerika is afgestudeerd aan iets volgens mij.Beetje interessantdoenerij denk ik zo.
Veel geld verdienen belangrijker vinden dan daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheidquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:16 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik zou het anders wel weten als ik mocht kiezen tussen een spelerscontract bij Manchester United of een universitair diploma.
Gastquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:48 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou ja, Regilio Tuur zei ook dat ie in Amerika is afgestudeerd aan iets volgens mij.Beetje interessantdoenerij denk ik zo.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Veel geld verdienen belangrijker vinden dan daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid
Ze bedoelt meer dat Davids zelfs in de voetbalwereld nou niet al te intelligent overkomt, waar ze een punt heeft. Dat Bergkamp afgestudeerd is, is dan wat geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast
STEL JE VOOR! Iemand is goed in voetbal en weet daarnaast ook nog hoe hij zijn hersens moet gebruiken!
Je denkt toch niet echt dat je dom moet zijn om goed te zijn in voetbal? Of dat je, als je slim bent, automatisch niet goed bent in voetbal? Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken - het hebben van een slim koppie gaat niet ten koste van eventueel voetbaltalent of het vermogen om je zodanig toe te wijden aan de sport dat je er ontzettend goed in wordt.
Gast?quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast
STEL JE VOOR! Iemand is goed in voetbal en weet daarnaast ook nog hoe hij zijn hersens moet gebruiken!
Je denkt toch niet echt dat je dom moet zijn om goed te zijn in voetbal? Of dat je, als je slim bent, automatisch niet goed bent in voetbal? Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken - het hebben van een slim koppie gaat niet ten koste van eventueel voetbaltalent of het vermogen om je zodanig toe te wijden aan de sport dat je er ontzettend goed in wordt.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Veel geld verdienen belangrijker vinden dan daadwerkelijk een bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid
Autisten, maar die moeten er ook zeker zijn. Ze dienen zich alleen verder buiten de normale mensen wereld te houden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Wie houdt google voor mij in de lucht dan.
juistem, die hele kudde ""kknerds"" die in de wereld van Ritmo de complete antithese van cool is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Wie houdt google voor mij in de lucht dan.
Ik ben een vrouw, slimmerd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:52 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Gast
2 KEUZES.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:56 schreef CasselerRIP het volgende:
Wat een kuttopic; twee karaktereigenschappen noemen en dan zeggen dat de klacht duidelijk is
Een groot deel van de universitair opgeleiden zit de rest van hun hun leven verbonden aan de universiteit op een muf kantoortje onderzoek te doen naar shit waar eigenlijk niemand een ruk om geeft, wat zich ook weerspiegelt in de vodjes (die alleen worden gelezen door andere onderzoekers) waar ze hun 'baanbrekende' resultaten in publiceren, maar wat ze eigenlijk ook alleen maar doen omdat ze van de universiteit geschopt worden als ze niet minstens een artikel per maand publicerenquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Yeah right.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:56 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
juistem, die hele kudde ""kknerds"" die in de wereld van Ritmo de complete antithese van cool is.
Be nice to nerds; chances are you'll end up working for one.
Ik heb d'r zin an vanavondquote:
quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Een groot deel van de universitair opgeleiden zit de rest van hun hun leven verbonden aan de universiteit op een muf kantoortje onderzoek te doen naar shit waar eigenlijk niemand een ruk om geeft, wat zich ook weerspiegelt in de vodjes (die alleen worden gelezen door andere onderzoekers) waar ze hun 'baanbrekende' resultaten in publiceren, maar wat ze eigenlijk ook alleen maar doen omdat ze van de universiteit geschopt worden als ze niet minstens een artikel per maand publiceren
Soms geven ze ook wel eens college om hun levenslang vergaarde kennis over te brengen op studenten waarvan de ene helft het allemaal weer vergeet, en waarvan de andere helft een exact zelfde lot is toebedeeld. En zo is de cirkel weer rond.
Nee, dat is een flinke bijdrage aan de mensheid!
Universitair opgeleid zijn zegt niks over je nut voor de rest van de wereld. Een voetballer heeft daar evenveel mogelijkheid toe.
Sleutelwoord is hier dan wel "veel". Ik wil wel degelijk eerst genoeg geld om zelf een comfortabel leven te kunnen leiden. Dan iets serieus bijdragen aan de mensheid (naast belasting betalen).quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Uitstraling zegt echt niet alles. Alleen uiterlijk helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, slimmerd.![]()
![]()
Dat zeg ik helemaal niet. Davids lijkt me nou niet echt een helder licht. Dat afstuderen in Engeland zal dan waarschijnlijk ook wel niet zoveel voorstellen. Bergkamp daarentegen lijkt me bijvoorbeeld wel een intelligente vent.
Wat reageer je trouwens fel.
Dit is misschien wel het domste wat ik ooit heb gelezenquote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Een groot deel van de universitair opgeleiden zit de rest van hun hun leven verbonden aan de universiteit op een muf kantoortje onderzoek te doen naar shit waar eigenlijk niemand een ruk om geeft, wat zich ook weerspiegelt in de vodjes (die alleen worden gelezen door andere onderzoekers) waar ze hun 'baanbrekende' resultaten in publiceren, maar wat ze eigenlijk ook alleen maar doen omdat ze van de universiteit geschopt worden als ze niet minstens een artikel per maand publiceren
Soms geven ze ook wel eens college om hun levenslang vergaarde kennis over te brengen op studenten waarvan de ene helft het allemaal weer vergeet, en waarvan de andere helft een exact zelfde lot is toebedeeld. En zo is de cirkel weer rond.
Universitair opgeleid zijn zegt niks over je nut voor de rest van de wereld. Een voetballer heeft daar evenveel mogelijkheid toe.
Je kent de achtergrond van het debacle van de Pentium 4 Prescott? Dat is nl. wat je krijgt als de "leidinggevend capabele" salesmannetjes het voor het zeggen krijgen boven het engineeringsteam.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:
Yeah right.Die nerds ontbeert het aan leidinggevende capaciteiten en zullen worden weggestopt in een hok. Waar ze ook thuis horen.
Nahh, maar ook hoe hij praat.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Uitstraling zegt echt niet alles. Alleen uiterlijk helemaal niet.
Wat neem je het altijd op voor dat soort mensen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:01 schreef Happel het volgende:
Ik ken trouwens genoeg nerds die van sport houden, dus vraag me af waar de bewering uit de OP op slaat?
Misschien omdat ik er zelf een ben?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat neem je het altijd op voor dat soort mensen?Ik heb echt nog nooit een nerd gezien die van een sport buiten schaken om houdt.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat een groot deel bij de universiteit blijft, want bij mijn universiteit is dat in ieder geval niet zo. Dat zijn er maar een paar... En die 'nutteloze' onderzoeken worden gebruikt bij het maken van de dingen waar je in je dagelijkse leven mee te maken hebt, of je dat nou doorhebt of niet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Weer dikke onzin. De meeste rijke mensen zijn allemaal nerd, veel daarvan zelfs computernerds. En dat hebben ze echt niet bereikt door heel de dag opgesloten in het hok te programmeren.quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Yeah right.Die nerds ontbeert het aan leidinggevende capaciteiten en zullen worden weggestopt in een hok. Waar ze ook thuis horen.
tsja, als je een figuur als Emimich als maatstaf neemtquote:Op vrijdag 2 april 2010 22:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat neem je het altijd op voor dat soort mensen?Ik heb echt nog nooit een nerd gezien die van een sport buiten schaken om houdt.
...en dat is belangrijk, omdat...?quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:18 schreef Ritmo het volgende:
...maar mensen die het fanatiek volgen daarvoor gelden nog enigszins verzachtende omstandigheden omdat ze in elk geval nog weten waar ze over praten als het over sport gaat.
Indirect misschien wel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:07 schreef elfzesendertig het volgende:
Topsporter zijn is per definitie geen bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid.
quote:
*ho hum...quote:Op vrijdag 2 april 2010 21:58 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Yeah yeah, er zijn allerlei nuttige onderzoeken en allerlei mensen met een universitaire opleiding die belangrijke en nuttige dingen doen. Dat wil niet zeggen dat hun opleiding hier een voorwaarde voor is geweest, en evenzogoed wil een grote hoeveelheid goede onderzoeken niet zeggen dat er geen nog grotere stapel zinloze onderzoeken zijn die alleen worden geschreven omwille van het publiceren. Dat is aan iedere universiteit zo, maar het verschilt natuurlijk per studie. Sowieso verschilt de toevoeging van academisch onderwijs per vakgebied enorm. Het is over het algemeen een stuk relevanter voor beta studies dan voor bijvoorbeeld bedrijfskunde of maatschappelijke en talenstudies. Enfin. Is een discussie die totaal los staat van het topic verder. Je laatste zin is natuurlijk een totale grap. De topsport als voorbeeld is misschien wel het enige wat de mensheid tot dusver en in de toekomst gaat behoeden voor complete obesitas. Topsporters en de topsport hebben 'enabling' functies t.o.v. de rest van de wereld; de kijker, de fan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat een groot deel bij de universiteit blijft, want bij mijn universiteit is dat in ieder geval niet zo. Dat zijn er maar een paar... En die 'nutteloze' onderzoeken worden gebruikt bij het maken van de dingen waar je in je dagelijkse leven mee te maken hebt, of je dat nou doorhebt of niet.
Topsporter zijn is per definitie geen bijdrage leveren aan de vooruitgang van de mensheid.
Beroep + interesses. Ok, er zijn ergere dan ik. Ben zeker geen stereotype nerd en ja er zijn er zoals jij ze omschrijft, maar waar ik werk is dat een minderheid (lees 1 persoon)quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Waarom vind jij jezelf in godsnaam een nerd?
Stiekem hou je van me. Dat doen ze allemaal.quote:
Je punt is?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:07 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Beroep en interesses zegt niet alles. Je kunt er nog wel interesses naast hebben.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Beroep + interesses. Ok, er zijn ergere dan ik. Ben zeker geen stereotype nerd en ja er zijn er zoals jij ze omschrijft, maar waar ik werk is dat een minderheid (lees 1 persoon)
Nu is natuurlijk de vraag wat jij precies onder een nerd omschrijft. Voor mij is dat heel breed namelijk.
... en in die traineeship of andere startersfunctie komen ze er vaker wel dan niet achter dat de universteit puur algemeen vormend van nut is geweest en dat ze het echte werk en de echte kennis zich pas eigen maken nu het leven na de universiteit is begonnen. Dat is dus de reden dat ik de universiteit an sich totaal niet waardeer als 'elitair' instituut wat mensen aanwenden om te laten zien dat ze wat in hun mars hebben. Dat moet de tijd in vrijwel alle gevallen nog maar uitwijzen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:16 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
*ho hum...
Verreweg de meeste academici stromen na het behalen van hun mastertitel de arbeidsmarkt op en komen in een managementfunctie of traineeship terecht. Slechts een klein deel besluit om voor promotie te gaan, als ze al überhaupt een aanstelling daarvoor kunnen krijgen.
Jij was net degene die beweerde dat de helft van de studenten aan de universiteit gaat werken. Hoe geloofwaardig ben je nog?quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:18 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Yeah yeah, er zijn allerlei nuttige onderzoeken en allerlei mensen met een universitaire opleiding die belangrijke en nuttige dingen doen. Dat wil niet zeggen dat hun opleiding hier een voorwaarde voor is geweest, en evenzogoed wil een grote hoeveelheid goede onderzoeken niet zeggen dat er geen nog grotere stapel zinloze onderzoeken zijn die alleen worden geschreven omwille van het publiceren. Dat is aan iedere universiteit zo, maar het verschilt natuurlijk per studie. Sowieso verschilt de toevoeging van academisch onderwijs per vakgebied enorm. Het is over het algemeen een stuk relevanter voor beta studies dan voor bijvoorbeeld bedrijfskunde of maatschappelijke en talenstudies. Enfin. Is een discussie die totaal los staat van het topic verder. Je laatste zin is natuurlijk een totale grap. De topsport als voorbeeld is misschien wel het enige wat de mensheid tot dusver en in de toekomst gaat behoeden voor complete obesitas. Topsporters en de topsport hebben 'enabling' functies t.o.v. de rest van de wereld; de kijker, de fan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |