abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:44:04 #1
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_79865607
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic mét foto's ! #10 !

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Foto's uit vorig topic:


Dotje met rompertje


Tommie die weer aan de betere hand is


Eric!
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 13:55:43 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_79868350
Tommie is inderdaad weer aan de beterende hand. Al is ie wel wat verwend geraakt na zijn avontuur. Hij wil nu vooral graag kruidenhooi, gesneden witlof, geraspte wortel en Russel Rabbit voer

Van het weekend hadden we visite, en na een dagje slettenbakken met het bezoek was Tommie helemaal uitgeput
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:58:32 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_79868454
Hier mag deze niet ontbreken :

Rubi: 2002 ~2009:


Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:02:06 #4
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79868580
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79874958
@ Nonneke: wat een mooierd!

Na veel moeite toch nog gelukt om een foto van Bunny te maken:

  zaterdag 3 april 2010 @ 15:34:20 #6
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79904037
Ze is er
Wekker ging erg vroeg vanmorgen, 157km heen en weer terug met de auto, maar ze zit in het hok, is vreselijk druk (tsja van een gewoon flatje naar een ren is wel even op onderzoek uit !) en nieuwschierig, Steph weet nog niet zo goed wat hij van het drukke ding moet vinden maar ze hebben nog geen ruzie gemaakt
Nu nog een naam

Ze is een raszuivere Nederlandse Hangoordwerg (met tattoo ) en haar kleurtje is Chinchilla





vrolijke pasen Steph

betere fotos volgen nog, ze blijft niet echt zitten
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79907264
Oohhhhhhhhhh wat leuk, heb je eindelijk een maatje voor Steph ! Woei! En wat een prachtige kleur heeft ze
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:31:50 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79907658




-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79909028
Wat een knap konijn ! Het ziet er in ieder geval gezellig uit, hopelijk worden ze snel vriendjes.

Met Eric alles okee, die ligt al zo'n beetje de hele dag in tochtstrip-stand .
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 14:19:25 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_79931978
Wat een mooi vriendinnetje heeft Steph! Hoe gaat het met de twee?

Ik heb gisteren nog een kadootje voor Tommie geshopt, een nieuw konijnenhuisje voor op het balkon:


Eerder zat hij als het hem te warm werd achter het oude laminaat, maar omdat we dat opgeruimd hebben, moest er iets anders komen. Dit dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 april 2010 @ 14:54:36 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79933406
Ow wat een leuk lief konijntje zie ik daar zeg .
Guppyfriend, die wilgenhuisjes zijn echt ideaal. Nijn zit er ook graag gewoon bovenop, is ook een komisch gezicht.

Nijn en zijn snackbal:
  zondag 4 april 2010 @ 15:16:33 #12
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79934261
Die van mij gooit zijn konijnenhuisjes altijd om en gaat er dan inzitten
  zondag 4 april 2010 @ 15:19:21 #13
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_79934365
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:16 schreef dj_devlin het volgende:
Die van mij gooit zijn konijnenhuisjes altijd om en gaat er dan inzitten
deed die van mij ook, tot ik tot grote teleurstelling van mijn knijn het huisje vastzette...


ja ik blijf bezig zeg!
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  zondag 4 april 2010 @ 15:27:29 #14
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79934682
Ja, vinden ze erg leuk spelletje, hoe hou je het baasje bezig en heel onschuldig kijken als ze hem weer om hebben.
  zondag 4 april 2010 @ 15:38:36 #15
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79935088
Haha het huisje is hier de opbergplek voor het speelgoed geworden, dat schijnt alleen maar in de weg te liggen als het ín de kooi ligt.
  zondag 4 april 2010 @ 15:48:01 #16
295984 Demise
I saw you look away
pi_79935409

Vlokkel.

Ze is echt een poepje, en behoorlijk sullig. Haar ruggetje is krom, dus als ze op haar achterpootjes probeert te gaan staan, valt ze achterover.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zondag 4 april 2010 @ 16:56:32 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79937693
1e paasdag fotos


of ik wel een beetje gepaste afstand wil bewaren

hij laat dr geen seconde alleen

gaat hastikke goed, als ze iets doet wat niet mag (in zijn ogen, bv in de regen zitten ) stampt hij heel hard en haalt dr weer op

en filmpje

[ Bericht 11% gewijzigd door Nonneke op 04-04-2010 17:21:35 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 4 april 2010 @ 17:47:14 #18
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79939201
Oh wat een schattige foto's!

Wat fijn dat Steph zo goed overweg kan met zijn nieuwe vriendin, al een naam voor haar bedacht?
  zondag 4 april 2010 @ 18:07:53 #19
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79939877
Wat een lekker nieuwsgierig ding zeg!
pi_79959650
lief om die 2 zo saampjes te zien
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_79976966
terugvindnijnen!
  maandag 5 april 2010 @ 21:31:36 #22
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_79981628


Even een vraagje..
Ik zoek een gecastreerd vriendje voor Amy:


Ze woont alleen sinds Dushi is overleden..... (dit was het laatste uurtje van Dushi...)


Nu wil ze graag een vriendje, maar ik weet niet goed waar die te zoeken. Het liefst niet ál te ver weg... (woon in Tilburg). We hadden hier in de buurt een konijnenopvang zitten, maar die houden nu zelf alle nijns, omdat er veel ziek zijn. Weet iemand een goede plek waar ik een vriendje voor Amy kan vinden? Liefst al een wat oudere, gecastreerde nijn... (Amy is nu een jaar of 2)
Alvast bedankt!!
Don't come closer, I might hurt you
pi_79982268
Franky's in Eindhoven, je zult even door de site heen moeten lezen. Qua taalgebruik niet de meest vriendelijke site maar van wat ik begrepen heb is de eigenaresse als het om konijnen gaat wel goed.
Je zou het Knabbelhuisje in Deurne eventueel nog kunnen proberen, of Haas&Ko in Baarlo. Ook zit er nog een opvang in Roosendaal (Dierenparadijs, maar gezien de website vraag ik mij af of ze nog wel bestaan?) en in Kaatsheuvel (Dierenherberg).
Marktplaats afstruinen is ook nog een optie, maar dat zijn vaak ongecastreerde heren . Houd ook het Vraag&Aanbod op Bunnybunch eens in de gaten, daar staan ook regelmatig gecastreerde mannen op die op zoek zijn naar een nieuw thuis.
  maandag 5 april 2010 @ 21:48:50 #24
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_79982534
Super!!! Dankjewel!!
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga morgen eens alle opties eens bekijken en uitzoeken.
Hartstikke bedankt!
(kaatsheuvel houdt nu alles zelf.... )
Don't come closer, I might hurt you
pi_79982681
Ik heb regelmatig contact met iemand die vrijwilligerswerk doet bij Haas&Ko, ze hebben nu voor zover ik begrepen heb niet heel veel gecastreerde heren maar wel nog een fikse wachtlijst. Staat nu aardig wat op gereserveerd, dus daar zal het wel even afwachten zijn.
Veel succes in ieder geval met de zoektocht naar een leuke vriend voor Amy .
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 22:29:57 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_79984690
Vaak hebben gewone asiels ook konijnen zitten, je zou dus ook eens kunnen kijken of daar leuke gecastreerde heren zitten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80000528
tvp voor alle lieve nieuwe nijnen
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:09:08 #28
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80003705
Mijn twee konijntjes, brakke kwaliteit maar oke.
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:07:31 #29
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80005665
Oh die zijn leuk!! Vooral die linker ziet er heel tof uit. Lekker pluizig ook. Hoe heten ze?
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:20:07 #30
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80020084
Mijn konijn vond vandaag dat hij niet genoeg aandacht kreeg, dus sprong hij maar op de bank. Vrouwtje mag geen boekje lezen, maar moet mij verwennen en ze zal het weten ook, leek hij wel te denken

Wat een heerlijke beesten zijn konijnen toch ook!
  maandag 19 april 2010 @ 11:08:02 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80473797
Vandaag wordt mijn Fiona gesteriliseerd...spannend!! Ik weet nog niet of ze ook de baarmoeder eruit halen, ligt eraan hoe 'ie eruit ziet. Ik heb haar om 9 uur weggebracht en kan haar pas om half 7 weer ophalen
pi_80475005
Hoop dat het goed gaat morgane, lang wachten zeg...
pi_80475092
Polleke in zijn namaak ondergrondse gangenstelsel
  maandag 19 april 2010 @ 12:22:18 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80476625
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef Bijou het volgende:
Hoop dat het goed gaat morgane, lang wachten zeg...
Ik kan haar ook om 3 uur of 5 uur ophalen, maar ik heb van kwart voor 4 tot half 6 college...het is wel zo prettig als ik daarna bij haar kan blijven, dus dan maar wat langer bij de dierenarts. Ze zorgen goed voor haar daar Ik vind het wel een beetje eng hoor, ben toch bang dat ze onderkoeld raakt of niet meer uit de narcose komt...

Wat een tof konijn en een mooie tunnel!!
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:43:48 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_80477530
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:22 schreef morgane het volgende:

[..]

Ik kan haar ook om 3 uur of 5 uur ophalen, maar ik heb van kwart voor 4 tot half 6 college...het is wel zo prettig als ik daarna bij haar kan blijven, dus dan maar wat langer bij de dierenarts. Ze zorgen goed voor haar daar Ik vind het wel een beetje eng hoor, ben toch bang dat ze onderkoeld raakt of niet meer uit de narcose komt...

Wat een tof konijn en een mooie tunnel!!
Komt wel goed hoor Morgane En zie het zo, ze is daar in goede handen. Mocht het niet goed gaan, dan zijn ze er ook meteen bij. En als jij heb vanavond ophaalt is ze dus alweer zo wakker mogelijk

Ik haal Tommie altijd pas laat op, om die reden

Wat je kan vragen is of de assistente je even belt als ze klaar zijn? Of is dat al te laat nu?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 19 april 2010 @ 13:06:52 #36
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80478389
Sowieso zouden ze bellen als het niet goed is gegaan, en ik zou haar dus eigenlijk al om 3 uur op kunnen halen. Als er over 2 uurtjes nog niet gebeld is is het dus goed gegaan
Bedankt voor de opbeurende woorden je hebt ook wel gelijk hoor, het komt wel goed. Maar dit is pas mijn eerste konijn en het is dus nog heel nieuw voor me allemaal.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:15:47 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_80478666
Tommie is ook mijn eerste konijn wat naar de dierenarts moest... Maar inmiddels ben ik meer dan ervaringsdeskundig helaas.

Verwen haar maar lekker als ze weer terug is. Een extra aai over de bol vinden ze altijd fijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80489065
Spanned zeg! Heb je alles in huis (dwangvoeding, kruik etc)? Dames die gesterriliseerd worden hebben vaak na de operatie door pijn geen zin om te eten, dan zul je ze even een paar dagen moeten helpen, dus dan kan darmstimulans ook erg prettig zijn.

Ik ben afgelopen donderdag weer naar de DA geweest om Nijn zijn haken weer te laten verwijderen. Nieuw record deze keer, 3 maanden en hij was bijna op het goede gewicht, 1200 gram! Kreeg een complimentje van de DA
pi_80501421
Hoe is het gegaan morgane?
  maandag 19 april 2010 @ 22:28:47 #40
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80501460
Fijn dat Nijn zo goed vooruit gaat!! Mijn Fiona weegt bijna 2 kilo en dat is dus een 'dwergkonijn'
Het ging overigens helemaal prima, de operatie zelf enzo. Ze was ook helemaal bij toen ik haar ophaalde. Ze heeft alleen inderdaad nog geen zin om te eten. Als ze morgen nog niet eet kan ik altijd langskomen om dwangvoeding te halen, de dierenarts zit om de hoek. Een kruik heeft de arts het niet over gehad, maar Fiona woont op mijn kamer dus het is lekker warm. Bovendien heeft ze tapijttegels als bodembedekking en een handdoek in haar kooi, dus denk dat het wel goed gaat zo of is een kruik noodzaak?
pi_80501905
Er is een relevantie tussen niet eten, gas en een te lage lichaamstemperatuur. Konijnen die narcose hebben gehad of een zware operatie achter de rug hebben gehad kunnen moeite hebben met het vasthouden van hun lichaamstemperatuur, dus ik zou voor de zekerheid even een kruikje erbij leggen. Mocht ze het niet prettig vinden hoeft ze er niet op te gaan liggen.
Mweh, dwergkonijn.... mijn non-dwerg (aka een dwerg die de dwergfactor mist) moet eigenlijk 1250 gram wegen. Kelly, middenformaatje is iets meer dan 2 kilo en die wil ik geen dwerg noemen hoor
  maandag 19 april 2010 @ 22:41:05 #42
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80502131
Ik heb eigenlijk nog nooit in mn leven een kruik gebruikt, laat staan bij mn konijn moet ik die gewoon vullen met heet water en erbij leggen? Of nog iets van een kussensloop of handdoek eromheen?
pi_80502193
Ik zou er even een handdoek om heen doen, voor je het weet eet ze de kruik op . Ik heb hem hier gebruikt na de castratie van Nijn, is ook de enige keer dat hij zijn temperatuur niet goed vast kon houden.
Goed warm water uit de kraan is warm genoeg hoor!
  maandag 19 april 2010 @ 22:47:33 #44
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80502472
Ik heb 'm erbij gelegd, dankjewel voor de tip!!
pi_80502623
Succes met de zielige dame, verwen haar maar lekker
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:45:56 #46
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508207
Zo, heb haar net met veel moeite dr pijnstiller gegeven. Ze had er niet echt zin in in eten trouwens ook niet, voor zover ik kan zien heeft ze nog geen hooi/brokjes aangeraakt. Als ze vanmiddag nog niet eet ga ik maar weer terug naar de dierenarts.
pi_80508247
Geef haar ook wat groenvoer erbij, daar willen ze vaak wel mee beginnen na een operatie en het is goed vochtig, voorkomt ook een verstopping . Veel succes mocht je naar de DA moeten!
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:53:57 #48
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508278
Dankjewel! Wat zou ik het beste kunnen geven qua groenvoer? Ik heb hier alleen andijvie liggen.
pi_80508297
Andijvie is prima Peterselie kan door de sterke smaak eetlustopwekkend zijn, zelfde geld voor rucola. Ook witlof vinden konijnen vaak erg prettig om dan mee te starten.
Heeft ze vannacht wel gedronken?
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:00:42 #50
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508330
Ik weet niet of ze heeft gedronken...ik had haar waterbakje vannacht op de grond gezet zodat ze er beter bijkon omdat ze nog pijn heeft, maar ze heeft 'm omgegooid. Maar ik hou het in de gaten. Straks nog maar even naar de supermarkt voor wat ander groenvoer. Bedankt voor je goede advies!!
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 09:28:51 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_80509889
Succes met je nijn Morgane! Heeft ze al van de andijvie gegeten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:52:19 #52
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80510482
Ze heeft sinds de operatie één frummeltje andijvie gegeten...ben net bij de dierenarts geweest en ik ga nu met dwangvoeding (critical care) beginnen. Ik hoop dat ik het bij haar naar binnen krijg.
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 10:31:02 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_80511593
Kijk even of er iemand is die je kan helpen het te geven. Door je nijn vast te houden of zo. Critical Care vinden ze niet vies, dus heel erg zou ze het niet moeten vinden. Wat ik deed als ik alleen was, wat Tommie in een hoek van de bank zetten, zodat hij niet naar achteren wegkan. En dan gewoon vastpakken, en klaar.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:46:47 #54
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80512090
Thanks! Het is inderdaad gelukt! Ik heb een handdoek over haar heen gegooid en haar toen op schoot gezet. Ik ben gekrabt, gebeten en toegegromd maar de eerste dosis is binnen. Ze vond 't inderdaad nog best lekker ook!
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 11:54:00 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_80514594
T ruikt ook lekker he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:06:37 #56
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80515038
Dat verbaasde mij ook al ja vond het alleen wel minder dat ik helemaal onder die smurrie zat toen ze ging tegenstribbelen
pi_80528663
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:00 schreef morgane het volgende:
Ik weet niet of ze heeft gedronken...ik had haar waterbakje vannacht op de grond gezet zodat ze er beter bijkon omdat ze nog pijn heeft, maar ze heeft 'm omgegooid. Maar ik hou het in de gaten. Straks nog maar even naar de supermarkt voor wat ander groenvoer. Bedankt voor je goede advies!!
Geen dank hoor, is het minste wat ik kan doen . Ik hoop dat ze in ieder geval snel weer zelfstandig zal gaan eten. Critical Care is inderdaad super, vind Sience Recovery ook erg lekker ruiken, anijs
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:55:13 #58
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80530810
Ze is langzaamaan begonnen met eten! Haar brokjes raakt ze nog niet aan, maar ze zat vanmiddag ineens wat hooi te knabbelen ze krijt vanavond nog haar normale dosis dwangvoeding. Kan ik dan morgen al gaan afbouwen?
pi_80533739
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:55 schreef morgane het volgende:
Ze is langzaamaan begonnen met eten! Haar brokjes raakt ze nog niet aan, maar ze zat vanmiddag ineens wat hooi te knabbelen ze krijt vanavond nog haar normale dosis dwangvoeding. Kan ik dan morgen al gaan afbouwen?
Altijd een goed teken om te horen dat ze uit zichzelf eet!

Ben dan zelf ook altijd wat geruster als mijn konijn weer uit zichzelf gaat knabbelen nadat hij een operatie heeft gehad.
pi_80534336
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:55 schreef morgane het volgende:
Ze is langzaamaan begonnen met eten! Haar brokjes raakt ze nog niet aan, maar ze zat vanmiddag ineens wat hooi te knabbelen ze krijt vanavond nog haar normale dosis dwangvoeding. Kan ik dan morgen al gaan afbouwen?
Ik zou inderdaad vanavond nog even dwangvoeding geven, dan voor de nacht een bepaalde hoeveelheid biks en groenvoer neerleggen wat je in de gaten kunt houden of ze eet . Mocht ze gelijk normaal gaan eten hoef je dwangvoeding niet af te bouwen, blijft ze slecht eten zul je het moeten blijven geven om haar darmen actief te houden.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:31:20 #61
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80535077
ok, dank je :0 het scheelt dat ze bij mij op de kamer slaapt, kan ik haar goed in de gaten houden. Inmiddels heeft ze ook al wat van haar biks op en nog wat andijvie
pi_80535238
Dat klinkt erg goed . Ik zou dan vanavond al wat minder dwangvoeding geven, dan heeft ze in ieder geval ook genoeg triggers om normaal te gaan eten.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:48:37 #63
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80535877
Ohja goed dat je het zegt...als ik haar helemaal volstop met dwangvoeding gaat ze nooit normaal eten
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:15:15 #64
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80540202
Hmm ik heb even een probleempje, misschien dat 1 van jullie kan helpen. Ik heb bij de dierenarts na de sterilisatie maandag een ontstekingsremmer/pijnstiller meegekregen, Carprofen drops. Ik moest er vanmorgen mee beginnen (want gisteren had ze bij de dierenarts al pijnstillers gekregen) en dan 3 of 4 dagen 2x daags die pijnstiller geven. Ik doe het 1x 's morgens en 1x 's avonds. Nu ben ik donderdag eigenlijk van kwart over 11 's morgens tot kwart voor 8 vrijdagochtend niet thuis...is het erg om 1 dosis pijnstiller over te slaan (het is dan al dag 3) of moet ik echt iets regelen?
pi_80540411
Ik zou in ieder geval wel een back-upplan hebben, mocht ze veel pijn hebben kan ze immers weer stoppen met eten. Weet niet hoe ze het de komende dagen doet, maar ik vind het persoonlijk te risicovol om haar zo'n lange tijd alleen te laten na de sterilisatie zonder pijnstilling.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:23:09 #66
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80540585
Ja daar heb je ook wel gelijk in... ik ga wel proberen tussendoor rond 6 uur ff langs huis te rijden om haar van nieuw eten en pijnstiller te voorzien. Ze zit ook weer aardig hooi te eten ondertussen dus volgens mij gaat het best goed

Edit: de plannen zijn omgegooid, ze is maar van 20 tot 8 alleen mét een hoop eten en pijnstiller vind ik zelf toch ook wel een beter idee.
pi_80541153
Dat is denk ik ook prettiger voor jouw gemoedsrust . Wel fijn dat ze zelf weer lekker aan het eten is!
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:37:50 #68
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80541389
Inderdaad, ik denk dat ik veel te benieuwd ben hoe het met haar gaat om zo lang weg te blijven...ik zie mezelf nog wel midden in de nacht op de fiets springen om bij haar te kunnen zijn
ik heb vanmiddag echt een vreugdedansje gemaakt toen ik achter me ineens het bekende hooi-knabbel-geluid hoorde toen ik aan het studeren was
pi_80548943
Ben zo benieuwd of je konijn zelf alweer brokjes heeft gegeten of moet je toch nog steeds dwangvoeren morgane?
  woensdag 21 april 2010 @ 09:16:01 #70
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80549485
Ze heeft nog maar een klein beetje van haar biks op, maar wel al al best wat hooi. Ik denk dat ik vandaag nog de halve dosis dwangvoeding ga geven en dan hopen dat ze ook weer gewoon biks gaat eten!
Ze begint wel steeds te grommen/piepen als ik de kooi opendoe en haar wil aaien...ze associeert me nog steeds met die vervelende spuitjes denk ik. Ik hoop dat het weer bijdraait, want ze was eerst echt een knuffelkont!

Edit: hoera!! Ze zit lekker biksjes te knabbelen
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:25:43 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_80549687
Ze gaat je wel vergeten hoor! Wanneer die nare spuit niet meer hoeft, moet je dr gewoon lekker verwennen. Gaat ze je weer associeren met lekkere dingen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80549703
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:16 schreef morgane het volgende:
Ze heeft nog maar een klein beetje van haar biks op, maar wel al al best wat hooi. Ik denk dat ik vandaag nog de halve dosis dwangvoeding ga geven en dan hopen dat ze ook weer gewoon biks gaat eten!
Ze begint wel steeds te grommen/piepen als ik de kooi opendoe en haar wil aaien...ze associeert me nog steeds met die vervelende spuitjes denk ik. Ik hoop dat het weer bijdraait, want ze was eerst echt een knuffelkont!

Edit: hoera!! Ze zit lekker biksjes te knabbelen


Yah!

Die van mij moet dan ook even niks van me weten, maar na alle drie de operaties is hij telkens weer bijgedraaid en nog steeds een enorme knuffelkont! (terwijl ik dit schrijf wil meneer aandacht en is bij me op schoot gesprongen )
  woensdag 21 april 2010 @ 09:37:37 #73
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80549989
Gelukkig, dan komt het met mijn Fiona vast ook wel goed toen ik wakker werd zat ze gezellig midden in haar houten hooiruif hooi te knabbelen

pi_80550549
Onze Vlaming Remi,

Hier 1 jaar oud en ongeveer 5 kilo. Geen echte vlaamse reus, maar het zit er wel in. afkomstig van een fokker en oorspronkelijk bedoeld voor de slacht,

Vorig jaar gevonden in België, zat onder onze auto toen we terug kwamen van bezoek aan een grot.
Mijn vriendin was meteen verliefd en heeft een uur op straat gezeten en broodjes gevoerd, waarna zij uiteindelijk bij mij in de armen sprong. (het konijn, niet mijn vriendin)

Toevallig kwam op dat moment de eigenaar aanlopen en bleek dat het een ontsnapt konijn van hem was en bedoeld was voor de slacht. Dat liet ik niet gebeuren dus met de eigenaar geregeld dat wij het konijn mee mochten nemen.

Daarna meteen naar de camping toe geraced, tent en alle spullen in de auto geflikkerd en zsm de 6 uur durende reis naar huis gemaakt. Buiten vond hij duidelijk maar niets, dus hebben we een mooi groot hok voor hem binnen gekocht en daar is hij tot de dag van vandaag erg blij mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phoenix78 op 21-04-2010 18:09:43 ]
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:59:16 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_80550613
Aawww, wat een mooi verhaal Phoenix!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80573717
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef morgane het volgende:
Gelukkig, dan komt het met mijn Fiona vast ook wel goed toen ik wakker werd zat ze gezellig midden in haar houten hooiruif hooi te knabbelen

[ afbeelding ]
Oh wat zit ze daar lief! Hangoorkonijntjes hebben altijd zo'n cute uiterlijk!
pi_80621651


Remi toen zij nog een baby was, dit is vlak nadat wij haar gevonden hebben. De dierenarts schatte haar hier 2 tot 3 maanden

[ Bericht 0% gewijzigd door Phoenix78 op 23-04-2010 09:44:22 ]
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_80621971
Ze is daar inderdaad nog erg jong, vooral als ik haar vergelijk met de foto's van de jonge reusjes van een goede vriend van mij . Hoe oud is Remi nu nog ongeveer? Vlamen groeien namelijk nog tot ze anderhalf zijn, maar gezien de ontwikkeling van haar kop op de foto op de vorige pagina ziet ze er redelijk uitgegroeid uit.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 09:19:53 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_80623421
Agossie, op die foto was ze echt nog jong!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80624051
Remi

Ik weet niet of ik deze filmpjes al eerder met jullie gedeeld had:

Mieke in de sneeuw

en Mieke met een dikke ekster
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 14:21:27 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_80633594
Die ekster
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_80635321
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:49 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe oud is Remi nu nog ongeveer?
Remi is nu ongeveer 1 jaar oud. De 1e foto in het topic is afgelopen week gemaakt. Wij denken ook dat ze wel volgroeid is (is namelijk ook geen volbloed vlaamse reus) maar voor het zelfde geld wordt ze nog iets groter. Niet dat wij dat erg vinden hoor, ze is nu groter dan onze katten en kan dus ook veilig in huis rondlopen zonder bang te hoeven zijn. (de katten zijn eerder bang voor haar)
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
pi_80635898
Wat een mooi verhaal van Remi
  zondag 2 mei 2010 @ 14:38:31 #84
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80931640
Nog even een foto spammen van Bunny :

Je stoort me tijdens het wassen


Die slof is van mij!
pi_80963024
Ik heb een papieren tas met hooi in de kamer gelegd, groot succes

Je hebt niet per se een hoge hoed nodig om een konijn te laten verdwijnen:


Paris Hilton eat your heart out:

Kleine lelijke hondjes in je tas is zoooooo 2009. Rabbits ftw!
  maandag 3 mei 2010 @ 14:14:00 #86
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80967978
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:04 schreef Bijou het volgende:
Ik heb een papieren tas met hooi in de kamer gelegd, groot succes

Je hebt niet per se een hoge hoed nodig om een konijn te laten verdwijnen:
[ afbeelding ]

Paris Hilton eat your heart out:
[ afbeelding ]
Kleine lelijke hondjes in je tas is zoooooo 2009. Rabbits ftw!
Wat een schattig tafereeltje!
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 13:49:50 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_81175688
Cross-post uit het cavia-topic.

Tommie mag graag op bezoek gaan bij de cavia's, want hun eten is ook lekker







Na dit foto tafereeltje is Tommie vriendelijk doch dringend verzocht om weg te gaan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 09:40:13 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_82271303
Kick, met een filmpje waarin ik gewassen wordt

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82271841
Ah, zo lief
Eric doet dat ook vaak. Het ziet er zo schattig uit, ook echt alsof het een heel serieuze aangelegenheid is.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:43:03 #90
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82273281
Ons kleine meisje Winnie:

Haar vriendje (gecastreerd) Anton Antenkin

Winnie zat heel stil en droevig in haar hok toen ze alleen was, dus toen iemand een berichtje plaatste om Anton te redden voordat hij verkocht werd als slangevoer, kreeg ze een kameraad, en ze zijn heel gelukkig samen.

Grijsje (mannetje) mag om voor de hand liggende redenen niet met de andere nijntjes in de tuin lopen, en wordt daarmee natuurlijk gepest door Anton :
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82307734
Wat een lieve konijntjes allemaal weer!

Kelly gaat van de zomer gecastreerd worden, ze zal er nu toch echt aan moeten geloven. Heb het met de DA overlegd en we zien het beide als enige oplossing voor haar continue gedragsproblemen.
pi_82315436
Wat is Anton een tof konijn!

Douche-eendje, wat doet Kelly dan allemaal?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:03:11 #93
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82315447
Regelmatig schijnzwanger en ze plukt haar vriendje kaal .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:21:24 #94
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82316640
Winnie plukte zich van de week ook kaal op haar buik, maar we wachte nog even af met ingrijpen, zien of beheersbaar is. Ze is pas een jaar oud dus er kan nog veel veranderen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 6 juni 2010 @ 20:35:21 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82412164
Hoi! Ik kom even onze nieuwste huisgenoot voorstellen! Dit is Tamina



Uiteraard is de etensbak een geniaal goede plek om te gaan zitten

Ze heeft trouwens één wit voorpootje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 6 juni 2010 @ 21:21:45 #96
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82415323
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoi! Ik kom even onze nieuwste huisgenoot voorstellen! Dit is Tamina

[ afbeelding ]

Uiteraard is de etensbak een geniaal goede plek om te gaan zitten

Ze heeft trouwens één wit voorpootje
Awwwwww die 2e foto i iz duster nom.nomnomnom.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_82416748
Wat een dotje!
pi_82417037
cutiepie
  zondag 6 juni 2010 @ 22:01:50 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82418129
Duster Ja ze heeft echt zo'n leeuwenkopje, met al dat pluishaar Fierce
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82430429
Een mooie nieuwe foto van Mieke:

  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:22:44 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82518653
Mooi kopje heeft Mieke, met die tekening op haar voorhoofd en die grote ogen

Er komt trouwens als Tamina iets groter is een (gecastreerd ) vriendje bij, we zitten nu alleen alvast te kijken naar opties voor een groter hok. Die die we nu hebben is 100 lang, 50 breed en ongeveer 47 hoog. Voor Tamina alleen is dat nu prima, maar voor twee nijnen wordt het denk ik krap!
We willen haar (en de toekomstige partner) alleen wel graag binnen houden, omdat we ze dan het meeste zien. De meeste binnenhokken lijken alleen best klein te zijn!

Nou de vraag: (jaja het ging ergens heen ) wat vinden de konijnenkenners van dit hok:
http://www.zooplus.nl/sho(...)nen/100cm/28156#more
Voor twee konijntjes dus. Heeft een dergelijke verdiepingen-kooi erge nadelen? Hoe groot zou een hok voor twee konijntjes idealiter zijn?
En intussen zoek ik vrolijk verder
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82518761
Mijn vader heeft zelf een enorm hok gemaakt, als je dat kan en je hebt de ruimte..
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:31:47 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82519338
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:24 schreef P.F het volgende:
Mijn vader heeft zelf een enorm hok gemaakt, als je dat kan en je hebt de ruimte..
Ruimte bínnen is er niet zo héél veel, al kan je indien je het zelf bouwt natuurlijk rekening houden met de ruimte die je hebt, da's ook waar En ik ken in principe wel handige mensen! Al zou een hok zoals die ik net linkte ook passen en dan hoef ik er niemand mee lastig te vallen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:41:02 #104
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82520107
Mariaetcetera, het is als basishok een prima hok, maar ik zou indien je de ruimte hebt kijken of je er eventueel een panelenren aan vast kunt zetten zodat ze nog meer ruimte hebben. Veel konijnen hebben die idiote trappetjes niet eens nodig, een plankje zodat ze in en uit het verdiepingsgat kunnen springen is voldoende.
Wat je ook zou kunnen doen is een leuke buitenkooi schilderen in een kleurtje die past bij de kamer
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:47:37 #105
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82520654
Wij hebben onze kooi ook buiten staan met een buitenren er omheen, ook een geval met 2 verdiepingen zodat ze rustig naar boven kunnen verhuizen, wat ze zeker wel lekker vinden als het kouder wordt of wanneer het regent.
Hier kunnen ze standaard gewoon naar buiten toe het gras op, mits de hond in de tuin aanwezig is want die functioneert als oppas hier en als afweer voor de buurtkatten.

Ze vinden het heerlijk, voorheen stonden ze binnen en ik merk echt flink wat verschil in gedrag, dit vinden ze geweldig.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:01:39 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_82521741
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 21:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mooi kopje heeft Mieke, met die tekening op haar voorhoofd en die grote ogen

Er komt trouwens als Tamina iets groter is een (gecastreerd ) vriendje bij, we zitten nu alleen alvast te kijken naar opties voor een groter hok. Die die we nu hebben is 100 lang, 50 breed en ongeveer 47 hoog. Voor Tamina alleen is dat nu prima, maar voor twee nijnen wordt het denk ik krap!
We willen haar (en de toekomstige partner) alleen wel graag binnen houden, omdat we ze dan het meeste zien. De meeste binnenhokken lijken alleen best klein te zijn!

Nou de vraag: (jaja het ging ergens heen ) wat vinden de konijnenkenners van dit hok:
http://www.zooplus.nl/sho(...)nen/100cm/28156#more
Voor twee konijntjes dus. Heeft een dergelijke verdiepingen-kooi erge nadelen? Hoe groot zou een hok voor twee konijntjes idealiter zijn?
En intussen zoek ik vrolijk verder
Ik heb een vergelijkbaar hok in mijn studentenkamer staan. Momenteel woont er 1 hangoordwerg in (die toch wel vrij groot is uitgevallen) en ik denk dat het prima zou passen met nog een nijntje erbij. Maar dan zeker wel in combinatie met een panelenren of loslopen. Mijn konijntje mag gewoon door de kamer hupsen als ik thuis ben en ze kan zelf in en uit haar hok.
Ik heb trouwens wel een kooi van 120 breed, als je daar de ruimte voor hebt zou ik dat zeker doen! Verder vind ik zo'n verdiepingenkooi alleen maar erg handig; veel ruimte voor de nijntjes maar ook veel ruimte over in mijn kamer voor de rest van mn meubels
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:56:39 #107
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_82525825
Leuke foto's van al die konijntjes! Vooral Tamina ziet er uit als een schatje!

MariaEtcetera: onze konijnen hebben ook zo'n soort hok. Alleen dan niet op wieltjes (niet zo handig als ze er in gaan lopen en hun hok verschuift). Onderin bevindt zich bij ons alleen een hooiruif en een trap naar de bovenste verdieping. En op de bovenste verdieping hebben ze een plateau waar ze lekker met z'n 2'en op kunnen liggen (wat ze ook graag doen). Onze konijnen zijn geen dwergjes maar passen hier nog goed in. Onze konijnen kunnen ook gewoon vrij loslopen als we thuis zijn.

Onze Dot heeft een nare periode achter de rug met operaties, rompertjes en medicijnen (zie konijnen topic deel 10). Gelukkig gaat nu alles met haar weer beter. Vacht is weer zo goed als helemaal teruggegroeid. We hebben de konijnen een tijdje in 2 aparte hokken gehad om haar volledig te laten herstellen (mocht het andere konijn het probleem veroorzaken) en nu zitten ze sinds een paar dagen weer gezellig met z'n 2'en in het hok
  woensdag 9 juni 2010 @ 00:14:14 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82530256
Bedankt voor de reacties, allemaal!

Het is inderdaad de bedoeling dat de nijnen ook veel buiten de kooi zijn - Tamina is momenteel nog zoet met het verkennen van de 3-persoons bank Superspannend enzo! Ook willen we voor in de zomer sowieso ook een buitenren, al is het dan wel de bedoeling dat ze ook weer naar binnen gaan.
Oh en ik heb ook veel toffe buitenkooien gezien inderdaad! Van die leuke met een puntdakje Al leek zo'n traliekooi me voor ons huis ruimtetechnisch e.d. wat handiger (wat morgane dus ook zegt )

Dutchdevil: fijn dat het beter gaat met Dot! Volgens mij had ik inderdaad een foto gezien van een konijn met romper, arm beestje En gezellig dat ze weer samen kunnen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82654070
Weet iemand welke kleur de linker heeft?

All good things are wild and free.
pi_82660487
Mijn Yalara eet weinig tot geen hooi meer.. :S ik heb al wel hooi thee gemaakt.. en heeft ze wel van gedronken.. dacht dat zet haar wel aan tot het eten van hooi.. maar nope! ze eet wel haar gewone droogvoer en groentjes moet ze ook niet veel van hebben.. haar ontlasting is 'normaal' natte keutels die eet ze wel op, zie ik niet in haar kooi en ze legt mooie droge korrels.. die vind ik op de grond.. buiten haar kooi want ze graaft nogal veel.. dus ik hoor ze zelf vallen nu dat ik dit aan het typen bent.. zo maar even vegen!

ze knabbelt wel een ienieminie beetje hooi.. maar het gaan echt niet op... :-(
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_82661247
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:21 schreef tliciouz het volgende:
Weet iemand welke kleur de linker heeft?

[ afbeelding ]
Het lijkt een Japanner tekening, alleen zal dit een kruising zijn met hangoren want volgens de foto's op google is vlakverdeling normaal gesproken iets 'strakker'.
pi_82665511
wat een lekkere wam heeft dat rechterkoniin !
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:58:58 #113
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_82678233
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 10:21 schreef tliciouz het volgende:
Weet iemand welke kleur de linker heeft?

[ afbeelding ]
Lijkt inderdaad op japannertekening net zoals onze Hummel.



Hummel samen met Dot in de tuin



[ Bericht 11% gewijzigd door dutchdevil op 11-06-2010 19:05:28 ]
  vrijdag 11 juni 2010 @ 19:04:59 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82678521
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:58 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad op japannertekening net zoals onze Hummel.

[ afbeelding ]
Wow wat een indrukwekkende oren Stoer konijn
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82689568
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:58 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad op japannertekening net zoals onze Hummel.

[ afbeelding ]

Hummel samen met Dot in de tuin

[ afbeelding ]
wauw, supermooie nijnen!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:25:07 #116
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82691253
Die identieke neusvlekjes van Dot Leuk stel!

En mijn vermoorde onschuld


Vindt tassen zeer interessant, en de inhoud nog meer
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:17:24 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82693619
awwww
Kwak
pi_82745197
We hebben het zoooooooo slecht.....

Links Troy, rechts Muts

Life is what happens when you're making other plans
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:11:06 #119
307548 Estola
Ondertitel
pi_83030123
Hoi hoi,

wat een plaatjes, hartstikke leuk!
Ik heb ook twee konijnen. Ze zijn nog vrij jong, maar worden al behoorlijk groot. (een vlaamse reus en een kruising vlaamse reus - lotharinger)
Ze lopen vrij in mijn huis (zijn zindelijk) en kunnen vrij naar buiten de tuin in (luik). Het is ontzettend leuk om te zien springerig en speels ze kunnen zijn als ze vrij ruimte hebben. Ik geniet er echt van, maar zocht dit topic om in ieder geval een basis te hebben als ik vragen heb of iets dergelijks.
Ik hoop dat ik hier dus af en toe mag komen kijken om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken.
Doei
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:47:17 #120
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83031526
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:11 schreef Estola het volgende:
jullie foto's te bekijken.
Alleen als jij ook foto's post van de bunnies he....

Vandaag weer lekker aan de slag geweest in de opvang en verliefd geworden op Jaap. Jaap is een ram van 3 maanden en weegt een mooie 3 kilo . Heerlijke knuffelkont, ontzettend rustig. Had ik maar plek voor nog een konijn.
  Moderator zondag 20 juni 2010 @ 10:00:11 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_83046709
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:11 schreef Estola het volgende:
Hoi hoi,

wat een plaatjes, hartstikke leuk!
Ik heb ook twee konijnen. Ze zijn nog vrij jong, maar worden al behoorlijk groot. (een vlaamse reus en een kruising vlaamse reus - lotharinger)
Ze lopen vrij in mijn huis (zijn zindelijk) en kunnen vrij naar buiten de tuin in (luik). Het is ontzettend leuk om te zien springerig en speels ze kunnen zijn als ze vrij ruimte hebben. Ik geniet er echt van, maar zocht dit topic om in ieder geval een basis te hebben als ik vragen heb of iets dergelijks.
Ik hoop dat ik hier dus af en toe mag komen kijken om jullie verhalen te lezen en jullie foto's te bekijken.
Tuurlijk! Heb je ook foto's van jouw nijnen?

Hier Tommie, in WK stemming!




[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 juni 2010 @ 14:02:20 #122
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_83053262
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tuurlijk! Heb je ook foto's van jouw nijnen?

Hier Tommie, in WK stemming!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tommie kijkt er wel een beetje bang bij.

Hier ook een WK fan:

  Moderator zondag 20 juni 2010 @ 14:34:21 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_83054419
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:02 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Tommie kijkt er wel een beetje bang bij.

Zo kijkt ie altijd Een seconde na de foto vlogen alle Beesies over de bank. Toen sprong ie dus op en ging ie ze allemaal te lijf Jammer dat ik daar geen foto's van heb

Die van jou is ook schattig
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 juni 2010 @ 14:52:33 #124
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_83055146
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zo kijkt ie altijd Een seconde na de foto vlogen alle Beesies over de bank. Toen sprong ie dus op en ging ie ze allemaal te lijf Jammer dat ik daar geen foto's van heb

Die van jou is ook schattig
Hahah! Hummel liet het oranje Beesie nog wel even zitten. Totdat ze van de bank afsprong en met d'r kop begon te schudden. Toen was 'ie af. Maar Hummel en Dot vinden het leuk om aan het labeltje of de "voelsprieten" te knagen

Nog een leuke foto van Dot:

  zondag 20 juni 2010 @ 21:58:14 #125
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83074475
Heey!
Ik ben nieuw hier in dit topic want sinds vandaag ben ik trotse eigenaresse van een heel schattig hangoorkonijntje (nu 7 weken).
Pics:


Hij huppelt al heel actief in zijn kooi maar durf m nu de eerste dag niet echt te aaien omdat ie nog moet wennen. Hij is wel handtam maar wat is de beste manier om hem goed aan mij te laten wennen? (zodat hij zich laat aaien en ook naar me toe komt?) En hoe kan ik hem het beste zindelijk maken zodat hij vrij in mijn studio rond kan lopen?

Verder nog een vraagje:
Ik heb er nu nog maar een konijn in huis en wil eigenlijk niet nu (op dit moment) nog een konijn erbij. Ik weet dat hij dan eenzaam kan worden maar ik hoorde dat ik dit kan verhelpen door een konijnenknuffel in zijn kooi te leggen. Klopt dit?
  zondag 20 juni 2010 @ 22:55:59 #126
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83078730
Ik ben zelf voorstander van het samen of in groepen houden van konijnen, niks kan immers een maatje vervangen. Konijnen met een maatje zijn veel gezonder, gelukkiger en vrolijker omdat ze de onderlinge interactie hebben.
Je zult niet gelijk morgen een maatje hoeven te zoeken. Wacht tot hij/zij een week of 16 is, laat het geslacht dan checken door een goede dierenarts of bij een asiel (ik heb met mijn vrijwilligerswerk teveel slechte ervaringen met dierenwinkels en het sexen van dieren) en ga dan oriënteren voor een maatje. Alhoewel ik uitgaand van de foto's wel het idee krijg dat je dan een grotere kooi nodig zult hebben, minimale maat is 1m2 per konijn .

Nog even een foto van mijn stel . Volgende week als ik op vakantie ga; gaan ze naar een konijnenpension hier in de buurt.
  maandag 21 juni 2010 @ 09:12:57 #127
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83087709
Is een binnenkooi met 2 verdiepingen (120x50x92) wel groot genoeg voor 2 dwergjes, als ze elke dag los mogen lopen?
  maandag 21 juni 2010 @ 10:16:27 #128
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83089079
Ja zeker
  maandag 21 juni 2010 @ 11:10:24 #129
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83090744
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ben zelf voorstander van het samen of in groepen houden van konijnen, niks kan immers een maatje vervangen. Konijnen met een maatje zijn veel gezonder, gelukkiger en vrolijker omdat ze de onderlinge interactie hebben.
Je zult niet gelijk morgen een maatje hoeven te zoeken. Wacht tot hij/zij een week of 16 is, laat het geslacht dan checken door een goede dierenarts of bij een asiel (ik heb met mijn vrijwilligerswerk teveel slechte ervaringen met dierenwinkels en het sexen van dieren) en ga dan oriënteren voor een maatje. Alhoewel ik uitgaand van de foto's wel het idee krijg dat je dan een grotere kooi nodig zult hebben, minimale maat is 1m2 per konijn .

Nog even een foto van mijn stel . Volgende week als ik op vakantie ga; gaan ze naar een konijnenpension hier in de buurt.
[ afbeelding ]
Ik was sowieso van plan om volgende week met hem naar de dierenarts te gaan voor zijn inentingen
Op dit moment is mijn huisje te klein om een grotere kooi te kopen (die ik nu heb is: 100 bij 55 bij 45, nagevraagd bij een goede speciaalzaak en die zeiden dat dit ook voldoende was qua kooimaat).

Als ik ga verhuizen (wat binnen 2-3 jaar zeker is), dan koop ik er een maatje voor hem bij. Ik heb gelezen op de website van bunnybunch dat hij wel alleen kan zijn maar dat ik dan veel speeltjes en knuffels voor hem moet kopen, ik denk dat ik dat doe ter overbrugging tot dat ik wat meer ruimte heb om een maatje voor hem aan te schaffen.

Verder mag hij, als hij zindelijk is gewoon in mijn huisje rondlopen. Dan kan ik ook wat meer speeltjes voor hem neerzetten zodat hij zich niet verveeld. (heb al een konijnentoilet dus ik probeer of dat ik hem daarin zijn behoefte kan laten doen. Moet ik dan telkens zijn ontlasting in dat toilet scheppen net zo lang tot dat hij daar zijn behoefte in doet? Klopt dat?)
  maandag 21 juni 2010 @ 12:39:41 #130
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83093538
Je kan ook een kooi van 100cm met 2 verdiepingen kopen als je straks een konijntje erbij neemt, dan kost het je qua oppervlakte niet meer ruimte
Om je konijn zindelijk te maken, werkt het inderdaad het beste om elk keuteltje in de wc te doen. Wat de plasjes betreft kan je bijv. ook het keukenpapier waarmee je het 'opdweilt' in de wc leggen. Succes!
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 14:50:32 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_83098644
Als je merkt dat ie het sowieso al in een hoekje gaat doen, moet je verder niet moeilijk doen, en die wc in dat hoekje zetten. En inderdaad, keuteltjes daarin leggen, zodat ie het herkend. En ik heb Tommie toen ook een paar keer gewoon op die wc gezet. Zodat ie weet dat dat kan.

Uiteindelijk heeft het gewerkt, maar Tommie was dan ook een makkelijke. Die deed het al in een hoekje. Het was alleen niet het hoekje wat ik wilde, want in dat hoekje stond de hooiruif. Maar goed, jammer voor de hooiruif dan. Die moest dan maar wijken voor de wc
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 21 juni 2010 @ 17:02:56 #132
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83105768
haha oke:) Ik had de dierenarts ook al gebeld wat betreft ruimte etc. en ze zei dat hij best alleen kon blijven als ik m maar voldoende aandacht geef en speeltjes: nou laat dat dan toevallig het geval zijn
heb vandaag een konijnknuffeltje gekocht voor Loki, en hij heeft keukenrol, wc rollen en knaagsticks en ga morgen een rammelballetje kopen. Loki wast zichzelf wel heel veel, doen jullie konijnen dat ook?
Ja van 2 verdiepingen kan ook maar dat doe ik als ik vast werk heb en een vast inkomen, nu kosten die kooien me nog te veel:)

[ Bericht 1% gewijzigd door silent_scream1 op 21-06-2010 17:09:00 ]
  Moderator maandag 21 juni 2010 @ 17:12:52 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_83106236
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:02 schreef silent_scream1 het volgende:
haha oke:) Ik had de dierenarts ook al gebeld wat betreft ruimte etc. en ze zei dat hij best alleen kon blijven als ik m maar voldoende aandacht geef en speeltjes: nou laat dat dan toevallig het geval zijn
heb vandaag een konijnknuffeltje gekocht voor Loki, en hij heeft keukenrol, wc rollen en knaagsticks en ga morgen een rammelballetje kopen. Loki wast zichzelf wel heel veel, doen jullie konijnen dat ook?
Ja van 2 verdiepingen kan ook maar dat doe ik als ik vast werk heb en een vast inkomen, nu kosten die kooien me nog te veel:)
Konijnen zijn schone dieren, dus ze wassen zich grondig Echter, veelvuldig wassen kan ook een teken van verveling zijn, maar dit is pas het geval wanneer er zich kale plekken in de vacht gaan vormen. Maar zoals ik al zei, konijnen wassen zich veel.

Wat ook leuk is is een balletje waar je hooi in kan doen. Dat hang je dan op, en dan kan je konijntje het eruit trekken. En je hebt ook van die balletjes waar je brokken in kan doen. Je konijntje moet er dan mee rollen en dan valt er af en toe een brokje uit

Oh en geef niet alle speeltjes in één keer, maar zorg dat je af en toe kunt wisselen. Dat houdt het spannend en interessant.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 21 juni 2010 @ 17:42:25 #134
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83107660
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Konijnen zijn schone dieren, dus ze wassen zich grondig Echter, veelvuldig wassen kan ook een teken van verveling zijn, maar dit is pas het geval wanneer er zich kale plekken in de vacht gaan vormen. Maar zoals ik al zei, konijnen wassen zich veel.

Wat ook leuk is is een balletje waar je hooi in kan doen. Dat hang je dan op, en dan kan je konijntje het eruit trekken. En je hebt ook van die balletjes waar je brokken in kan doen. Je konijntje moet er dan mee rollen en dan valt er af en toe een brokje uit

Oh en geef niet alle speeltjes in één keer, maar zorg dat je af en toe kunt wisselen. Dat houdt het spannend en interessant.
Oke bedankt voor de tips!

edit: kijk de foto: welke is de echte?

Sorry voor slechte kwaliteit (is met telefoon gemaakt)

[ Bericht 10% gewijzigd door silent_scream1 op 21-06-2010 23:19:04 ]
pi_83132763
Hmmm, Loki kijkt alsof ie het niet echt vertrouwt
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 10:10:38 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_83133638
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:42 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Oke bedankt voor de tips!

edit: kijk de foto: welke is de echte?
[ afbeelding ]
Sorry voor slechte kwaliteit (is met telefoon gemaakt)
Wat een droppies! Ook de nepperd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:08:10 #137
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83151648
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een droppies! Ook de nepperd
Haha ja de nepperd lijkt best echt he:P en hij vertrouwd m wel want hij kruipt er telkens tegenaan
pi_83166200
nep konijn awww lief zeg!!! de echte lijkt echt veel op die van mij toen ze klein was


Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:55:45 #139
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83170072
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:08 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Haha ja de nepperd lijkt best echt he:P en hij vertrouwd m wel want hij kruipt er telkens tegenaan
Dat klinkt wel knuffelig! Dat had ik ook in gedachten toen ik Tamina een oud knuffelkonijn gaf, maar madam vindt het leuker om het arme ding uit elkaar te rossen (vulling en draadjes overal!) en onder te urineren Eén van haar bijnamen is dan ook Destructo-bun
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:25 #140
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83170183
Mijn Nijn deed er hele andere dingen mee . Heb hem maar laten castreren en een echt vriendinnetje gegeven.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:08:20 #141
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83170844
Haha douche-eendje, dat deed mijn Fiona dus ook de laatste tijd, rijden op haar knuffeltje. Nu zijn haar eierstokken en baarmoeder eruit en gaat het een stuk beter. Hopelijk krijgt ze binnenkort een vriendje

@Silent_Scream 1: jouw konijntje lijkt echt veel op de mijne, al helemaal toen ze nog jong was!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:22:08 #142
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83171582
Nou als het alleen bij knuffels was gebleven was het nog okay geweest. Maar toen mijn schoenen, voeten en kussens ook voor konijn aan werden gezien vond ik het wel mooi geweest
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:28:26 #143
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83179469
Daar kan ik me iets bij voorstellen de mijne had alleen nog maar aandacht voor haar knuffel, naar mij keek ze niet meer om. Daar werd ik ook niet vrolijk van
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:41:56 #144
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83186196
Haha ja Loki laat het knuiffelkonijn verrassend lang heel wel gooit ie m nu de hele tijd om XD
Ach ja, wel heeft Loki echt een graaf hobby, op een of andere manier altijd om 4 u snachts :S fijn (zn kooi staat in mn studio dus ik slaap in dezelfde ruimte).
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:44:07 #145
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83186291
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:08 schreef morgane het volgende:
Haha douche-eendje, dat deed mijn Fiona dus ook de laatste tijd, rijden op haar knuffeltje. Nu zijn haar eierstokken en baarmoeder eruit en gaat het een stuk beter. Hopelijk krijgt ze binnenkort een vriendje

@Silent_Scream 1: jouw konijntje lijkt echt veel op de mijne, al helemaal toen ze nog jong was!
Ja ik heb ff je FB gekeken en whow de jouwe lijkt inderdaad veel op mijn Loki
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:11:08 #146
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83187380
Ik heb trouwens nog hetzelfde probleem ook, de kooi van Fiona staat namelijk op mn studentenkamer en ze heeft nogal eens de neiging in haar wc te gaan graven...gelukkig komen er binnenkort wieltjes onder de kooi, dan kan ik haar in de hal zetten als ik het zat ben
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:48:57 #147
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83188858
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:11 schreef morgane het volgende:
Ik heb trouwens nog hetzelfde probleem ook, de kooi van Fiona staat namelijk op mn studentenkamer en ze heeft nogal eens de neiging in haar wc te gaan graven...gelukkig komen er binnenkort wieltjes onder de kooi, dan kan ik haar in de hal zetten als ik het zat ben
Jaa! dat doet Loki dus ook, haha maar als ik dan zeg: Loki neeeej mag niet, haha dan stopt ie heeft ie toch iets geleerd hopenlijk snapt hij het over een tijdje, dan wordt niet ik niet meer van hem wakker
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:23:03 #148
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83192551
Ik slaap ook in dezelfde ruimte als Kelly en Nijn maar ik merk er niks meer van, ben er aan gewend . Heb ze net naar het pension gebracht, ga morgen op vakantie.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 14:46:04 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_83193405
Tommie heeft wel eens periodes dat ie midden in de nacht gaat stampen Hij staat dan in de woonkamer, die met een schuifdeur grenst aan de slaapkamer. Die schuifdeur staat gewoon open, en als Tommie dan staat stampen, zit ik rechtop.

En het stomme is, hij gaat net zo lang door totdat ik even ben komen kijken... Hij krijgt dan een brokje, en dan spreek ik m even ernstig toe ("Tommie, denk aan de onderbuurman!"). En dan is het ook weer goed. Rotbeest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:12:05 #150
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83194496
Ja, logisch... je beloont hem met een brokje Hahaha.
  Moderator woensdag 23 juni 2010 @ 16:05:54 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_83196810
Jamaar hij kijkt zo lief dan

Nee, dat associeert ie er niet mee gelukken. Hij doet het ook niet zovaak. Hij heeft het zelfs al maanden niet meer gedaan gelukkig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 23 juni 2010 @ 18:10:30 #152
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83202808
Ja, die blik ken ik inderdaad... Neeeeee heb ik echt niet gedaan baasje
Het is erg stil hier zonder konijntjes.
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:40:52 #153
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83223907
Ik heb besloten dat ik binnenkort écht bij het dierenasiel hier in Nijmegen ga kijken voor een vriendje voor Fiona ze is dan wel een dierenwinkelkonijn, maar bij het dierenasiel heb ik toch een beter gevoel. Is het trouwens lastig om op 1-jarige leeftijd nog te gaan koppelen? Of maakt dat niet zo veel uit?
  woensdag 23 juni 2010 @ 23:46:15 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83224194
Maakt niet uit, in de opvang hier hebben we als stelregel minimaal 16 weken oud zijn om te koppelen, puur vanwege het duidelijk kunnen zien van het geslacht en dat jonge konijnen erg sterk kunnen reageren op stressvolle situaties. Ik hoop dat je een leuk vriendje voor haar kunt vinden .
  maandag 5 juli 2010 @ 14:46:06 #155
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83681843
Ik laat Loki tegenwoordig vaak op mijn bed rondhuppelen, levert prachtige foto's op van het boefje



  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 14:51:34 #156
155227 crew  Guppy
dus
pi_83682049
Wat lief! Tommie mag hier ook wel eens op bed, dat vind ie ook erg boeiend. Maar hij is niet zo dol op het bed is dit konijn:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 juli 2010 @ 14:52:35 #157
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83682077
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat lief! Tommie mag hier ook wel eens op bed, dat vind ie ook erg boeiend. Maar hij is niet zo dol op het bed is dit konijn:


Loki vind het een groot feest, hij maakt elke keer van die rare sprongetjes en vliegt over het bed haha best lache om te zien
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 14:58:42 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_83682300
Cool! Tommie gaat er alleen maar in graven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 juli 2010 @ 15:00:01 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83682333
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat lief! Tommie mag hier ook wel eens op bed, dat vind ie ook erg boeiend. Maar hij is niet zo dol op het bed is dit konijn:


Hahah wat geniaal! Supersnel dat beest

Tamina heeft tot nu toe alleen nog de bank als vrij-rondhobbel-terrein, maar daar stuift ze ook af en toe op rond, met van die gekke blije konijnensprongetjes
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 5 juli 2010 @ 16:47:47 #160
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83686732
Hier momenteel weinig binkie's, de 2 zijn nogal verontwaardigd dat ze een week in een pension hebben gezeten . Of het is gewoon te warm voor ze, dat kan ook nog.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:26:18 #161
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83769244
Loki gaat zo mee naar de dierenarts, krijgt zijn eerste inenting, ben benieuwd hoe hij dat gaat oppakken
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:06:50 #162
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_83770989
En, hoe ging het?
  woensdag 7 juli 2010 @ 20:20:03 #163
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_83777640
tvp
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:51:02 #164
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83785868
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:26 schreef silent_scream1 het volgende:
Loki gaat zo mee naar de dierenarts, krijgt zijn eerste inenting, ben benieuwd hoe hij dat gaat oppakken
Toevallig, Tamina had dat gisteren! Ze was 'not amused'

Reismandje in: geen probleem!
Dierenarts: GROOT probleem!

Madam krabbelde en trappelde alle kanten op, ogen formaat schoteltjes! Maar ze is blakend gezond, écht een meisje, heeft dr prikjes en nageltjes bijgeknipt, en ze heeft me dezelfde avond nog vergeven Kroelen op de bank ftw
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:02:38 #165
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83789786
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 22:51 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Toevallig, Tamina had dat gisteren! Ze was 'not amused'

Reismandje in: geen probleem!
Dierenarts: GROOT probleem!

Madam krabbelde en trappelde alle kanten op, ogen formaat schoteltjes! Maar ze is blakend gezond, écht een meisje, heeft dr prikjes en nageltjes bijgeknipt, en ze heeft me dezelfde avond nog vergeven Kroelen op de bank ftw
Haha Loki bibberde wel maar dat kan ook omdat hij met mij op de fiets naar de dierenarts moest (waarschijnlijk was hij niet zo geamuseerd van al die drempels en het reismandje dat op en neer bungelde). Van de dierenarts scheen hij zich niet zo veel aan te trekken, hij onderging het goed en zo dus denk niet dat hij er veel mee geleden heeft . De dierenarts heeft Loki nagekeken ook op geslacht en gezondheid en hij is inderdaad een meneertje en kern gezond . Kreeg wel een compliment dat het zo'n mooi konijntje was, wat was ik toch weer trots op mijn kereltje
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:54:39 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83823309
Dappere Loki! Het is inderdaad een erg leuk en mooi nijn

Tamina louuuuunged op de bank


Parmantig op mijn buik staan "I is teh conqueror of Mount Tummy!" (let niet op mijn duffe hoofd, te lui om eraf te knippen )

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 10:45:39 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_83840432
Dat parmantige zitten doet Tommie ook wel eens, wanneer het niet zo heet is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:29:56 #168
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83842718
Ik heb wel iets met Loki, weet niet of jullie dat ook hebben maar als ik m wil aaien dan gaat ie mijn vingers likken en soms bijt ie erin :S is dat normaal?
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 11:33:57 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_83842937
Tommie likt ook



Het is een teken dat ze je accepteren als konijn Konijnen onderling wassen elkaar ook. Niet raar dus. En dat bijten, ik denk dat dat dan gewoon een knabbeltje is? Dan is het gewoon even 'proeven'. Ik neem niet aan dat ie echt doorbijt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:35:25 #170
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83843026
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie likt ook



Het is een teken dat ze je accepteren als konijn Konijnen onderling wassen elkaar ook. Niet raar dus. En dat bijten, ik denk dat dat dan gewoon een knabbeltje is? Dan is het gewoon even 'proeven'. Ik neem niet aan dat ie echt doorbijt?
nee tis meer een hapje en dan trekt ie terug, maar ik dacht miss moet ie me niet haha:P maar idd als ik smorgens opsta en naar zijn kooi loop dan wacht ie al bij het deurtje en als ik dan mijn hand erin steek dan gaat ie likken
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 11:38:05 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_83843172
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:35 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

nee tis meer een hapje en dan trekt ie terug, maar ik dacht miss moet ie me niet haha:P maar idd als ik smorgens opsta en naar zijn kooi loop dan wacht ie al bij het deurtje en als ik dan mijn hand erin steek dan gaat ie likken
Hij moet je juist wel En zo'n hapje is niet erg, dat is een beetje van hetzelfde laken een pak. Alleen voel ik dat niet zo goed als Tommie dat doet, want die heeft geen tanden meer. Maar het is wel lief he
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 11:39:34 #172
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83843267
Jaa ik vind het zo cute, alleen nu maak ik me een beetje zorgen want de 23e ga ik op vakantie en ik hoop dat mijn ouders hem willen verzorgen haha anders heb ik een probleem ach komt vast goed! Ik ben er weer vandoor!
pi_83845679
Pff Yalara heeft net als ik last van de warmte ze ligt gestrekt en relax :-) heeft al het zaagsel en stro aan de kan geschoven om op de koude bodem te liggen
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 13:09:44 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_83847103
Wij hebben ook bijna al het stro uit het hok. Hij groef het toch steeds opzij. En dan lag alles in z'n water en zo, da's ook lastig. Nu heeft ie nog maar een paar plukjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_83851110
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:39 schreef silent_scream1 het volgende:
Jaa ik vind het zo cute, alleen nu maak ik me een beetje zorgen want de 23e ga ik op vakantie en ik hoop dat mijn ouders hem willen verzorgen haha anders heb ik een probleem ach komt vast goed! Ik ben er weer vandoor!
Als je in de buurt woont wil ik wel bunny sitten
All good things are wild and free.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 15:03:45 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_83851872
* Guppy biedt zich ook aan Al heeft dat weinig zin, ik woon vlak bij tliciouz
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 juli 2010 @ 16:59:51 #177
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83856275
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:03 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppy biedt zich ook aan Al heeft dat weinig zin, ik woon vlak bij tliciouz
Haha in ieder geval bedant maar heb met mijn ouders kunnen regelen dat zij op hem passen ,gaat ie vast leuk vinden met een over enthousiaste labrador in huis
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:32:33 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83885259
Letten jullie ook een beetje op met het warme weer... vriend van mij is zojuist een van zijn konijnen in 10 minuten tijd verloren aan oververhitting
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 16:35:34 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_83885351
Yep, de ijsflessen liggen hier al in het hok de laatste dagen. En de nieuwe liggen alweer in de vriezer.

Klote van de konijnen van je vriend...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:43:30 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83885569
Ach nee Arm beestje!

Guppy, wat bedoel je met ijsflessen? Gewoon een flesje met water erin in de vriezer en daarna bij het nijn erin, of meer een soort koel-pack?
Ben wel blij dat ons huisje vrij koel blijft binnen
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 16:49:14 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_83885730
Flesje met water in de vriezer inderdaad. En dan de fles in een sok, en in het hok leggen. Scheelt toch weer iets voor ze
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:50:33 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83885770
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Flesje met water in de vriezer inderdaad. En dan de fles in een sok, en in het hok leggen. Scheelt toch weer iets voor ze
Dank je wel! Ga ik doen
Is Tommie trouwens een oud nijn, dat ie geen tandjes meer heeft? Eet ie dan alleen hooi?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 17:14:47 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_83886519
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dank je wel! Ga ik doen
Is Tommie trouwens een oud nijn, dat ie geen tandjes meer heeft? Eet ie dan alleen hooi?
Kijk, zo doe je dat, Tommie met z'n fles-sok



Tommie is nog niet zo oud, hij is door de dierenarts geschat op 5 jaar. Ik weet niet precies hoe oud hij is, want hij is zou door mensen in het bos gedumpt worden. Dat kon ik niet laten gebeuren, dus woont ie bij mij.

Later bleek dat ie gedumpt zou worden omdat zijn tanden niet goed sleten, die groeiden altijd door. Met als gevolg dat de dierenarts ze elke maand (!) op maat moest knippen. Wat natuurlijk helemaal niet prettig was. Toen hebben we besloten ze te laten trekken. Hij kan dan nog gewoon brokjes en hooi eten, met z'n kiezen. Wat hij alleen niet meer kan is knagen. Dus als je hem een stukje wortel wilt geven, moet je het in stukjes maken, of raspen

Maar een ideale oplossing is het ook niet per se. Konijnentanden moeten echt helemaal verwijderd worden, want anders groeien ze gewoon weer terug. En dat is ook een aantal keren gebeurd helaas. Maar nu gaat het alweer een hele tijd goed.

Hier heb je een post van hoe het de laatste keer gegaan was bij de DA, en hier de foto's, incl. de getrokken tanden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:26:07 #184
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83886896
Arm beestje, al gedoe met de tandjes en dan ook nog bijna gedumpt worden

Gelukkig heeft het zo zo te zien een goede afloop! Hij heeft ook zo'n leuk snoetje (for lack of a better term ) met die kleine oortjes er zo op

Dank voor de uitgebreide reactie, ik ben te nieuwsgierig
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:39:33 #185
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83887385
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Flesje met water in de vriezer inderdaad. En dan de fles in een sok, en in het hok leggen. Scheelt toch weer iets voor ze
Goed idee, ik heb ook een fles in zijn hok gelegd maar hij zit er de hele tijd aan te knagen:P in een sok heeft niet zo'n nut denk ik bij Loki, die sok is zo weg dus doen we het zo maar
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:49:39 #186
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83887709
Je kunt altijd nog een icepod overwegen... past helaas hier niet in mijn kleine vriesvakje (past net een heel brood in, 3 0.5l flesjes of 2 bakken B&J ) dus ik doe het met halve literflesjes bij de konijnen.
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 17:55:53 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_83887877
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:39 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Goed idee, ik heb ook een fles in zijn hok gelegd maar hij zit er de hele tijd aan te knagen:P in een sok heeft niet zo'n nut denk ik bij Loki, die sok is zo weg dus doen we het zo maar
Als ie maar niet te koud is, kan het ook wel zonder sok. Hij moet er alleen niet met z'n tong aan kunnen blijven plakken Dus eerst een stukje laten ontdooien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 juli 2010 @ 17:56:51 #188
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83887905
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als ie maar niet te koud is, kan het ook wel zonder sok. Hij moet er alleen niet met z'n tong aan kunnen blijven plakken Dus eerst een stukje laten ontdooien
Het is water uit de koelkast
  Moderator zaterdag 10 juli 2010 @ 17:57:38 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_83887929
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:56 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Het is water uit de koelkast
Oooh! Dan maakt het natuurlijk niet uit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 juli 2010 @ 18:05:42 #190
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83888206
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:57 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oooh! Dan maakt het natuurlijk niet uit

Nee idd, hij ligt in ieder geval wel lekker tegen de fles aan
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:04:01 #191
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_83899417
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 16:32 schreef douche-eendje het volgende:
Letten jullie ook een beetje op met het warme weer... vriend van mij is zojuist een van zijn konijnen in 10 minuten tijd verloren aan oververhitting
Awww... wat zielig. Lijkt me toch dat zoiets voorkomen had kunnen worden.

Hier geen problemen door de warmte. Maar onze konijnen leven dan ook in luxe met een airco in huis. Die hebben we op de hele warme dagen ook op een zachte stand aangelaten overdag als we aan het werk zijn. En gewoon regelmatig het drinkwater verversen.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:32:36 #192
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_83900626
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:04 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Awww... wat zielig. Lijkt me toch dat zoiets voorkomen had kunnen worden.

Hier geen problemen door de warmte. Maar onze konijnen leven dan ook in luxe met een airco in huis. Die hebben we op de hele warme dagen ook op een zachte stand aangelaten overdag als we aan het werk zijn. En gewoon regelmatig het drinkwater verversen.
Hij heeft de konijnen vandaag ieder kwartier gecontroleerd, meerdere konijnen moeten koelen/naar binnen gehaald om af te koelen ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Waar een van de kleinere konijnen rustig in het zonnetje lag zonder snelle ademhaling hadden vooral zijn grote konijnen erg veel problemen met de warmte.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:34:23 #193
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83947249
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hij heeft de konijnen vandaag ieder kwartier gecontroleerd, meerdere konijnen moeten koelen/naar binnen gehaald om af te koelen ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Waar een van de kleinere konijnen rustig in het zonnetje lag zonder snelle ademhaling hadden vooral zijn grote konijnen erg veel problemen met de warmte.
Ja ik zag ook aan Loki dat hij het goed warm heeft, ook al staat hij binnen. Maar nu valt het mee, heb ook de hele dag een ventilator aan staan en hij krijgt zo nu en dan een ijsklontje of een fles koud water in zijn hok. Alleen wel jammer dat als ik weg ga, ik die fles niet bij hem in de kooi kan laten want meneer heeft nogal last van slooplust (had zelfs een fles (gewoon glas) met een sok erom heen in zijn kooi gedaan maar het eerste wat meneer deed was de sok met grof geweld aanvallen)
  maandag 12 juli 2010 @ 13:52:27 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_83955445
Hahaha ik kwam dat ook zojuist vertellen! Tamina vond de koelte van de fles volgens mij niet zo boeiend als de sok die er omheen zat Ik viste gisteravond de sok eruit en er zaten me toch joekels van gaten in dat ding! Hopelijk vreet ze het niet op, want zometeen heb ik een door-sokken-verstopt-konijn
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 12 juli 2010 @ 17:04:07 #195
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_83964393
quote:
Op maandag 12 juli 2010 13:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hahaha ik kwam dat ook zojuist vertellen! Tamina vond de koelte van de fles volgens mij niet zo boeiend als de sok die er omheen zat Ik viste gisteravond de sok eruit en er zaten me toch joekels van gaten in dat ding! Hopelijk vreet ze het niet op, want zometeen heb ik een door-sokken-verstopt-konijn
Ja daar ben ik dus ook beetje bang voor vandaar dat ik t maar niet gedaan heb. Haha btw, ik liet Loki net voor het eerst los (dus dat ie in mijn studio mag rondlopen), hupt ie na 5 minuten weer terug via het trapje terug zijn kooi in en hij wil er wel weer uit maar ik denk dat ie t niet helemaal snapt hoe
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:22:09 #196
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84102262
Beetje rustig topic niet ?
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:10:17 #197
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84303797
Topic gevonden! En even zitten genieten van alle prachtige foto's

Vandaag komen onze 2 konijntjes Om 12 uur gaan we ze halen, mijn dochter is helemaal hyperdepieper
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_84305837


"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:05:29 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84311452
Leuk Ireth! Wel foto's posten he
Mich, wat een geweldig konijn.

Ik mag zondag weer naar de opvang, het is duidelijk dat de vakantie begonnen is . 70 konijnen die een huisje zoeken, veel gedumpte konijnen die binnen komen. Mijn "meisje" in de opvang, Pearl, is vorige week zondag bevallen. Ze is afgestaan omdat het niet klikte met het konijn wat de mensen al hadden. Pearl is hooguit 5 maanden oud en zo ontzettend bang. En vooral veel te jong voor een nestje. Nog een nestje erbij, alsof we al niet genoeg zwangere/net bevallen konijnen hadden. Momenteel verdeeld over 6 nesten 25 jongen, Pearl is dan degene met nest nummer 7.

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 21-07-2010 13:11:12 ]
pi_84313790
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:05 schreef douche-eendje het volgende:
Leuk Ireth! Wel foto's posten he
Mich, wat een geweldig konijn.

Ik mag zondag weer naar de opvang, het is duidelijk dat de vakantie begonnen is . 70 konijnen die een huisje zoeken, veel gedumpte konijnen die binnen komen. Mijn "meisje" in de opvang, Pearl, is vorige week zondag bevallen. Ze is afgestaan omdat het niet klikte met het konijn wat de mensen al hadden. Pearl is hooguit 5 maanden oud en zo ontzettend bang. En vooral veel te jong voor een nestje. Nog een nestje erbij, alsof we al niet genoeg zwangere/net bevallen konijnen hadden. Momenteel verdeeld over 6 nesten 25 jongen, Pearl is dan degene met nest nummer 7.
Ik zou ze het liefst allemaal willen.
All good things are wild and free.
pi_84317056
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:05 schreef douche-eendje het volgende:
Leuk Ireth! Wel foto's posten he
Mich, wat een geweldig konijn.

Ik mag zondag weer naar de opvang, het is duidelijk dat de vakantie begonnen is . 70 konijnen die een huisje zoeken, veel gedumpte konijnen die binnen komen. Mijn "meisje" in de opvang, Pearl, is vorige week zondag bevallen. Ze is afgestaan omdat het niet klikte met het konijn wat de mensen al hadden. Pearl is hooguit 5 maanden oud en zo ontzettend bang. En vooral veel te jong voor een nestje. Nog een nestje erbij, alsof we al niet genoeg zwangere/net bevallen konijnen hadden. Momenteel verdeeld over 6 nesten 25 jongen, Pearl is dan degene met nest nummer 7.
Zoveel gedumpte konijntjes ?
Als mensen een diertje nemen, moeten ze eerst nadenken of ze hem wel kunnen houden. Zo dom is dat altijd .
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 15:27:02 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_84317195
Mijn Tommie is ook een dumpertje... Ik weet er alles van...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84317346


"Wut ?! "
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:12:36 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84323045
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:23 schreef mich1992 het volgende:

[..]

Zoveel gedumpte konijntjes ?
Als mensen een diertje nemen, moeten ze eerst nadenken of ze hem wel kunnen houden. Zo dom is dat altijd .
Ongeveer 75% van wat binnenkomt zijn dumpertjes, met als crisisperiode de zomervakantie. Vorig jaar was het op een gegeven moment zo vol dat alle konijnen uit de ziekenboeg verhuisd zijn naar de beheerdster thuis, de ziekenboeg grondig is ontsmet zodat we daar ook nog dieren in kwijt konden. Nu zitten we ongeveer gelijk aan aantal maar omdat we een aantal nestjes hebben waarvan de jongen nog bij de moeder zitten lijkt het minder. Ondanks dat is het ontzettend veel werk om te doen, maar wel heel erg dankbaar .
Naast konijnen worden er ook gevonden haasjes*, wilde konijntjes* en alle mogelijke knaagdieren opgevangen. Dus naast konijnen hebben we ook nog cavia's, hamsters, muizen, chinchilla's, gerbils, degoe's en tamme ratten. We krijgen ook regelmatig van die heerlijke "animal cops" gelijkende situaties. In 1x even 40 zwaar verwaarloosde cavia's waarvan alle dames ook nog zwanger waren, of gewoon een doos met 6 jonge konijnen die gevonden zijn in het bos. Dat soort grapjes . Gelukkig zijn er ook zat mooie momenten aan het vrijwilligerswerk!
*Deze worden met de fles/hand groot gebracht en daarna in een beschermd duingebied uitgezet.

Nog even wat foto's spammen van mijn stel:


pi_84325090
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ongeveer 75% van wat binnenkomt zijn dumpertjes, met als crisisperiode de zomervakantie. Vorig jaar was het op een gegeven moment zo vol dat alle konijnen uit de ziekenboeg verhuisd zijn naar de beheerdster thuis, de ziekenboeg grondig is ontsmet zodat we daar ook nog dieren in kwijt konden. Nu zitten we ongeveer gelijk aan aantal maar omdat we een aantal nestjes hebben waarvan de jongen nog bij de moeder zitten lijkt het minder. Ondanks dat is het ontzettend veel werk om te doen, maar wel heel erg dankbaar .
Naast konijnen worden er ook gevonden haasjes*, wilde konijntjes* en alle mogelijke knaagdieren opgevangen. Dus naast konijnen hebben we ook nog cavia's, hamsters, muizen, chinchilla's, gerbils, degoe's en tamme ratten. We krijgen ook regelmatig van die heerlijke "animal cops" gelijkende situaties. In 1x even 40 zwaar verwaarloosde cavia's waarvan alle dames ook nog zwanger waren, of gewoon een doos met 6 jonge konijnen die gevonden zijn in het bos. Dat soort grapjes . Gelukkig zijn er ook zat mooie momenten aan het vrijwilligerswerk!
*Deze worden met de fles/hand groot gebracht en daarna in een beschermd duingebied uitgezet.

Nog even wat foto's spammen van mijn stel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat slaat toch nergens op. Hoe kunnen mensen zoiets over hun hart verkrijgen zeg .
Dat bruinige konijntje is mooi trouwens!
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
pi_84325269
OT; Ons konijntje heetf mooie oogjes .

"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:25:22 #207
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84325315
Helaas is voor veel mensen een konijn nog een 3e-rangs huisdier dat minder gewaardeerd word dan honden&katten. Veel konijnen worden verkeerd verzorgd, denk aan te krappe huisvesting, slechte voeding en eenzaamheid waardoor konijnen uiteindelijk gedragsproblemen kunnen gaan ontwikkelen. Vaak is het dan zo dat men het konijn dumpt en veelal na de zomervakantie gewoon een nieuw, schattig en klein leuk exemplaar uit de dierenwinkel haalt. Stichting konijnenbelangen is al enkele jaren bezig in de politiek om een verbod tot het verkopen van levende haven in dierenwinkels en tuincentra omdat er door de slechte informatie en impulsieve beslissingen dieren het slachtoffer worden van de mens.
pi_84325403
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef douche-eendje het volgende:
Helaas is voor veel mensen een konijn nog een 3e-rangs huisdier dat minder gewaardeerd word dan honden&katten. Veel konijnen worden verkeerd verzorgd, denk aan te krappe huisvesting, slechte voeding en eenzaamheid waardoor konijnen uiteindelijk gedragsproblemen kunnen gaan ontwikkelen. Vaak is het dan zo dat men het konijn dumpt en veelal na de zomervakantie gewoon een nieuw, schattig en klein leuk exemplaar uit de dierenwinkel haalt. Stichting konijnenbelangen is al enkele jaren bezig in de politiek om een verbod tot het verkopen van levende haven in dierenwinkels en tuincentra omdat er door de slechte informatie en impulsieve beslissingen dieren het slachtoffer worden van de mens.
Sowieso, dat blijft een visieuze cirkel dan! Schattig lief klein konijntje -> wordt groter -> niet meer nieuw en schattig -> verwaarlozing -> dumpen -> nieuw lief klein schattig konijntje -> enz enz enz.


Konijn houdt van de vijver .
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:32:46 #209
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84325583
Dat is het helaas ook. Zolang dierenwinkels&tuincentra's gewoon konijnen&knaagdieren blijven verkopen zal dit probleem blijven bestaan. De manier waarop het gaat is ook gewoon heel cru, er komt vaak wekelijks een broodfokker langs met een krat jonge konijntjes van hooguit een week of 6, want hoe kleiner hoe schattiger. Deze konijntjes worden puur gefokt op schattigheidsfactor, er word dus totaal niet gelet op mogelijke medische afwijkingen of gedragsproblemen. De eigenaar van de winkel kan dan wat konijntjes uitzoeken, die worden in de bekende bakken gezet en verkocht. De konijnen die niet verkocht worden gaan weer terug met de broodfokker en worden vaak levend ingevroren om te eindigen als slangenvoer.
Dierenwinkels verdienen overigens ook niet aan de verkoop van dieren, maar ze verdienen aan de benodigdheden die bij de dieren komen kijken zoals de hokken en het voer.
pi_84329981
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:32 schreef douche-eendje het volgende: De konijnen die niet verkocht worden gaan weer terug met de broodfokker en worden vaak levend ingevroren om te eindigen als slangenvoer.



Toen ik een paar jaar terug een konijntje wilde vroeg ik ook aan een dierenwinkel wanneer ze weer konijntjes kregen. Het antwoord was: "wanneer er iemand met een doos konijntjes de winkel in komt". Ben daar nooit meer geweest.

Polleke komt van een man die konijntjes fokt voor shows, hij was heel lief voor zijn konijntjes, werd goed op hun gezondheid gelet en hij wist ook wat voor karakter ze hadden. Pol had alleen een verkeerde tekening, daarom mocht hij weg (en anders was ie waarschijnlijk ook een kopje kleiner gemaakt, moet ik niet aan denken als ik hem zo vrolijk zie spelen).
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:28:57 #211
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84330494
Bij fokkers die voor shows fokken is het vaak zo dat de konijnen die niet gebruikt kunnen worden voor de shows/verdere fok gewoon verkocht worden, maar daar zitten helaas ook nog aardig wat oude mannetjes van de traditionele stempel nog bij. Ben een paar keer op shows geweest om mijn kennis van konijnenrassen, kleurslagen en tekeningen op te frissen. Ik heb hier een fokkersboek uit 1960 in en daar staan hele leuke stukken in die ik hier maar niet ga plaatsen
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:23:16 #212
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84333357
Here christus.... de volgende keer haal ik 2 goudvissen.. in een plastic zakkie!

We hadden de maten doorgekregen van het hok.. en dat moest passen achter in de auto...

Staan we daar vanmiddag, verkoper zet samen met mij het hok op de stoep, knijnen in kattenreismand, emmer voer, hooi en strooi er bij en veel plezier ermee.

Past dat klere hok niet in de auto Hulptroepen gebeld, was er 1 met een veul grotere auto, maar die kon pas om 7 uur. Oke, hok de tuin weer in, en wij naar huis. Vriendin S. gebeld, die had mijn binnenknijnenhok. Die vond ze te klein, zelfs als noodvoorziening. Dus van "S" een groter binnenhok meegekregen. Thuis knijnen er in en wachten tot 7 uur.

Ondertussen is de vader van vriendinnetje van Suus (Snappen we hem nog?) 2x van hun huis naar ons huis gelopen met 2x 10 stoeptegels in een kliko. Een ophoging gemaakt voor het hok. Toen belde mijn tante. Die was met grotere auto bij de verkoper. Hok paste nog niet! Aanhanger gehuurd, hok er op en naar hiero. Hok in de tuin, hooi, strooi en aanverwante zaken er in, knijnen er in, tuin zover mogelijk aan kant gemaakt en toen was het inmiddels kwart voor 10. Suus ligt dus net pas op bed.. en we zijn allemaal (incl. knijnen) aan het bijkomen...

Pluisje (witte) en Plukkie (bruine) in noodhok van "S"



Hij staat!!!!


Dorst


He jij daar?


In de rij voor water
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:39:15 #213
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84334175
Hahaha wat een avontuur om al mee te beginnen zeg! Maar Pluisje en Bruintje zijn er nu, dus het genieten kan gaan beginnen . Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met de verzorging van konijnen, maar veel konijnen vinden het niet leuk om opgepakt te worden en verplicht op schoot gehouden te worden. Aangezien je een dochter hebt die vast en zeker lekker wilt knuffelen met de konijnen, is het voor de konijnen prettiger als je een ruimte hebt waar zij in kan zitten met de konijnen. Je zou zo'n ruimte kunnen maken met een panelenren, die rennen kosten geen drol en heb je ook zo weer opgeruimd als het in de weg staat .
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:40:55 #214
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84334262
Het is ook de bedoeling dat deze ren uitgebreid gaat worden, maar vooralsnog vind ik dit even oke. Plukkie (niet bruintje ) is een voormalig kinderboerderijkonijn en vind het heerlijk om geknuffeld en geaaid en opgepakt te worden. Pluisje daarentegen houdt heel erg van geaaid te worden, maar wil absoluut niet gepakt worden. Aaien op de buik levert al een snouw op
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:52:33 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84334898
Het is inderdaad al een lekker hok om mee te beginnen, het ziet er vooral erg ruim en stevig uit. Ook erg leuk dat je 2 "wat oudere" konijntjes hebt gehaald .
Haal wel even dat belletje van de hooibal af, konijnen hebben nog wel eens dat ze in het ringetje waarmee het vast zit blijven haken met een van de nageltjes
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:59:27 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84335286
mooi hok!! en leuk dat er ook nog een ren bijkomt op den duur. maar inderdaad, wat een toestand... duur geintje.
in de haak.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:11:18 #217
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84335963
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:52 schreef douche-eendje het volgende:
Het is inderdaad al een lekker hok om mee te beginnen, het ziet er vooral erg ruim en stevig uit. Ook erg leuk dat je 2 "wat oudere" konijntjes hebt gehaald .
Haal wel even dat belletje van de hooibal af, konijnen hebben nog wel eens dat ze in het ringetje waarmee het vast zit blijven haken met een van de nageltjes
Ah das een hele goeie, er zat een rubber balletje in dat hooiballetje! Die heb ik er wel al uitgehaald Belletje doe ik morgenochtend gelijk (zie er nu geen steek en wil ze eigenlijk even rustig laten zitten na vandaag)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_84346059
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:32 schreef douche-eendje het volgende:De konijnen die niet verkocht worden gaan weer terug met de broodfokker en worden vaak levend ingevroren om te eindigen als slangenvoer.
pi_84346237
Na het lezen over al die wreedheid wil ik graag even wat tevreden foto's plaatsen van mijn vrolijke konijntje Mieke:





pi_84347341
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:51 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook afschuwelijk ..

Ons konijn dat lekker rondhuppelt in de tuin:
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
pi_84349867
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:37 schreef mich1992 het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook afschuwelijk ..

Ons konijn dat lekker rondhuppelt in de tuin:
[ afbeelding ]
wat een schatje!
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 17:31:25 #222
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_84363671
Ik hoop dat ik hier in het juiste topic ben, want ik zoek wat info over het verzorgen/aanschaffen van een konijn .

Situatie: ik verhuis deze zomer naar een studio (1 kamer, totaal 28 vierkante meter) en vind dat eigenlijk een beetje eenzaam. Huisdieren zijn officieel niet toegestaan in het complex, en monteurs kunnen mijn kamer binnenkomen zonder dat ik thuis ben, dus ik mag helaas geen kat (heb op dit moment een kat en ben dol op dat beest, maar die ontsnappen te snel als er een deur openstaat). Toen ik wat jonger was had ik een konijn, en dat was een superlief knuffelbeest dus ik zit nu te kijken of ik dan misschien een konijn kan houden op mijn kamer.

Het konijn zou overdag in een hok moeten zitten en zodra ik thuis ben vrij rondlopen binnen. Ik heb niet veel ruimte, wat zou de minimale maat zijn van een hok, uitgaande dat het konijn ook veel los rondloopt? Zijn er konijnenrassen die zich ook goed voelen in een wat kleiner hok? Ik kan me voorstellen dat een dwergje minder ruimte nodig heeft dan een vlaamse reus (om maar eens een vergelijking te maken). Zijn er nog rassen/mixjes die graag op schoot gaan? (want dat lijkt mij zelf erg gezellig, met konijn op schoot tv kijken, maar mijn oude konijn wilde absoluut niet opgetild worden. Of kan je ieder konijn daaraan laten wennen als je ze als baby maar veel oppakt?)

Kortom: welk ras/formaat konijn zou goed bij mij passen en hoe groot moet het hok dan minimaal zijn?

Komt het volgende probleem: waar haal je zo'n beestje vandaan? Niet bij een tuincentrum, liever ook niet bij een dierenwinkel, maar is marktplaats dan een goede plaats? Ik heb daar wel al een nestje dwergjes gezien dat binnenkort bij de moeder weg mag. Dat mag vanaf 5-6 weken zie ik daar?

Laatste vraag: hoeveel ben je per maand gemiddeld kwijt aan het levensonderhoud van een konijn? Dus inclusief inentingen bij de dierenarts, brokjes, hooi/stro/zaagsel, knaagstengsels etc.

Alvast heel erg bedankt. En als iemand een linkje heeft waar dit ook allemaal staat: dump het maar gewoon, ik heb nu zelf wel gezocht maar vond alleen maar kinderspreekbeurten die ik zelf ook ooit nog wel eens gehouden heb over 'mijn konijn' .

Edit: ik zou toch zweren dat ik de OP gelezen had, maar ik zie daar nu opeens allemaal linkjes staan waar vast ook staat wat ik daarnet gevraagd heb . Eerst die maar eens allemaal gaan lezen.
pi_84364633
zo een konijnen ren zag ik nou bij de lidl in de verkoop.. kost geen drol.


gisteren heeft Yalara lekker gesmuld van mijn rucola sla plantje... helaas vergeten fotos te maken.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_84364815
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:31 schreef Chemiu het volgende:
Situatie: ik verhuis deze zomer naar een studio (1 kamer, totaal 28 vierkante meter) en vind dat eigenlijk een beetje eenzaam. Huisdieren zijn officieel niet toegestaan in het complex, en monteurs kunnen mijn kamer binnenkomen zonder dat ik thuis ben, dus ik mag helaas geen kat (heb op dit moment een kat en ben dol op dat beest, maar die ontsnappen te snel als er een deur openstaat). Toen ik wat jonger was had ik een konijn, en dat was een superlief knuffelbeest dus ik zit nu te kijken of ik dan misschien een konijn kan houden op mijn kamer.
Konijnen zijn ook superleuke huisdieren, en op 28m2 moet dat zeker lukken. Ik zit op een kamer van 18m2
quote:
Het konijn zou overdag in een hok moeten zitten en zodra ik thuis ben vrij rondlopen binnen. Ik heb niet veel ruimte, wat zou de minimale maat zijn van een hok, uitgaande dat het konijn ook veel los rondloopt? Zijn er konijnenrassen die zich ook goed voelen in een wat kleiner hok? Ik kan me voorstellen dat een dwergje minder ruimte nodig heeft dan een vlaamse reus (om maar eens een vergelijking te maken). Zijn er nog rassen/mixjes die graag op schoot gaan? (want dat lijkt mij zelf erg gezellig, met konijn op schoot tv kijken, maar mijn oude konijn wilde absoluut niet opgetild worden. Of kan je ieder konijn daaraan laten wennen als je ze als baby maar veel oppakt?)

Kortom: welk ras/formaat konijn zou goed bij mij passen en hoe groot moet het hok dan minimaal zijn?
Per konijn moet je uitgaan van minimaal 1m2 aan hok. Aangezien konijnen sociale dieren zijn en het erg leuk vinden om een maatje te hebben en je de keuze nu nog hebt, ga voor 2 konijnen. Het liefst een gecastreerde ram en een voedster. Niks leuker dan een verliefd konijnenstel!
Het hokprobleem: er zijn ontzettend veel hokken&kooien te vinden. Kun je geen groot hok kwijt aan grondoppervlakte, maar zou je eventueel wel de hoogte in kunnen zijn daar hele praktische kooien voor met meerdere verdiepingen. Een paar voorbeeldjes:
Een gewone 100*50 cm kooi, dit is een kooi voor hooguit 1 klein konijn:

Oook 100*50 cm, maar dan 2 op elkaar (de volgende kooien zijn allemaal geschikt voor 2 niet al te grote konijnen):

Of gewoon 3, waarom niet?

Een hippe hoekkooi, kan ook natuurlijk!

Zo zijn er ontzettend veel mogelijkheden om konijnen met voldoende ruimte te huisvesten
Konijnen zijn heel wisselend aan karakter en niet ieder konijn is even gek op aandacht. Dat merk je vaak pas na de pubertijd en is ook deels afhankelijk van de verzorging die een konijn heeft gehad. Zo heb ik een konijn dat heel graag geaaid, geknuffeld en vertroeteld wilt worden door mij, terwijl de andere mij na een jaar nog altijd even eng vind. Er is geen specifiek ras dat dit leuker vind dan anderen. Daarbij is voor veel konijnen oppakken het grote probleem: konijnen zijn prooidieren en oppakken voelt dan als een aanval. Ik ga zelf lekker altijd bij mijn konijnen op de grond liggen, krijg ik ook nog een gratis rugmassage en mijn wenkbrauwen worden weer eens gepoetst.
quote:
Komt het volgende probleem: waar haal je zo'n beestje vandaan? Niet bij een tuincentrum, liever ook niet bij een dierenwinkel, maar is marktplaats dan een goede plaats? Ik heb daar wel al een nestje dwergjes gezien dat binnenkort bij de moeder weg mag. Dat mag vanaf 5-6 weken zie ik daar?
Ga naar een kln(kleindierliefhebbers Nederland)-geregistreerde fokker als je een specifiek ras wilt aan konijnen. Een goede kln-fokker houd zich bezig met de gezondheid en het karakter van het dier. Helaas zitten er ook bij de vereniging met voornamelijk goede fokkers ook een aantal foute fokkers, dus doe alleen wat goed voelt. Pas vooral op bij alle teddydwerg, teddywidders en pekingwidders. Dit zijn nog niet erkende rassen waar momenteel heel veel mee word "gefokt" omdat de konijnen er zo leuk uitzien, maar veel konijnen hebben door dit fokken ernstige gezondheidsproblemen en een zeer onderhoudsgevoelige vacht.
Konijnen horen tot minimaal 8 weken bij hun moeder te zitten, tot 8 weken drinken ze nog bij hun moeder en moeten konijnen in het "nest" blijven wil je voorkomen dat een konijn gedragsproblemen krijgt door verkeerde socialisatie. Een konijn gaat namelijk pas na 2 weken reageren op zijn/haar moeder en na 4 weken op de nestgenootjes.
Dan is er ook nog de andere optie: asielen en opvangen! Ik doe zelf vrijwilligerswerk in een opvang en we hebben momenteel 70 konijnen, waarvan er 25 jonger zijn dan 16 weken. Dus genoeg kleine konijntjes, maar ook al leuke koppels en wat oudere konijntjes die ook graag een 2e kans willen voor een echt goed leven. Veel opvangen&asielen plaatsen alleen in koppels, maar het voordeel is wel dat je ontzettend goede begeleiding krijgt bij het uitzoeken van de konijnen, geholpen word met het koppelen en de castratie van het rammetje goedkoper is door afspraken met dierenartsen.
Hier kun je kijken of er een bij jou in de buurt zit: http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html
quote:
Laatste vraag: hoeveel ben je per maand gemiddeld kwijt aan het levensonderhoud van een konijn? Dus inclusief inentingen bij de dierenarts, brokjes, hooi/stro/zaagsel, knaagstengsels etc.
Entingen zijn jaarlijks rond april/mei en september/oktober, vanwege de houdbaarheid van de entstof hebben veel dierenartsen een of meerdere entspreekuren. Prijzen wisselen van een euro of 8 tot 25 euro per konijn.
Laat ik het er maar op houden dat ik per maand minimaal 50 euro kwijt ben aan 2 konijnen, ik heb een konijn met een gebitsafwijking die meerdere keren per jaar hiervoor naar de dierenarts moet, hiervoor moet hij weer speciale voeding hebben én veel groenvoer. Veel dingen kun je zelf zo gek maken als je budget het toelaat . Ik probeer mijn konijnen zo gezond mogelijk te houden, dat inhoud dat ze Supreme Science Selective als voer krijgen (bestel ik via internet in Engeland, veel goedkoper!), iedere dag een half kilo groenvoer en als extraatjes zo nu en dan een stuk fruit of een knabbelstaafje. In dat laatste zitten voor mij de kosten dus niet echt .
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:29:02 #225
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84367722
Plukkie op schoot.





❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_84368405
Plukkie is een plaatje! Hij lijkt zo wel heel erg groot als hij bij je dochter op schoot zit .
pi_84368890
of zij is gewoon een leuk klein meisje :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:23:31 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84378808
mooi, die hazetandjes van suus erbij!
in de haak.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:26:15 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84389475
Wat een mooi joekel van een konijn, Ireth! En leuke dochter ook Blij meiske.

Grote konijnen zijn zo stoer
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 12:04:57 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_84392763


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:11:01 #231
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84393002
Bahahahaha die konijnen in die auto! Dat open bekkie van die achterste!! Wat een geweldige foto
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_84395115
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Whaha die achterste zo van "WAAA *vroem*" .
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
pi_84428461
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:05 schreef douche-eendje het volgende:

Ik mag zondag weer naar de opvang, het is duidelijk dat de vakantie begonnen is :{. 70 konijnen die een huisje zoeken, veel gedumpte konijnen die binnen komen.


Mag ik vragen welke opvang jij bedoelt?
Mijn moeder is gister begonnen als vrijwilligster bij een konijnen/knaagdier opvang en daar zitten ook ruim 70 dieren. In Veendam zit die opvang, maar volgens mij zijn ze allemaal vol op dit moment.

Ik weet niet of voorstellen gebruikelijk is, want ik ben nieuw hier. Maar in geval van wel, hoi ik ben Nadia en dit zijn mijn pluizebolletjes.


4 jaar geleden


Fluffie de kwaadaardige. Normaal een schatje, maar het artikel beviel haar niet.


En Pluis die altijd weg probeert te sluipen zodra de camera in beeld komt.
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 09:47:38 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_84428660
Wat een leuke konijnen heb je, Nadia!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84429589
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:27 schreef Naja2 het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke opvang jij bedoelt?
Mijn moeder is gister begonnen als vrijwilligster bij een konijnen/knaagdier opvang en daar zitten ook ruim 70 dieren. In Veendam zit die opvang, maar volgens mij zijn ze allemaal vol op dit moment.

Ik weet niet of voorstellen gebruikelijk is, want ik ben nieuw hier. Maar in geval van wel, hoi ik ben Nadia en dit zijn mijn pluizebolletjes.

[ afbeelding ]
4 jaar geleden

[ afbeelding ]
Fluffie de kwaadaardige. Normaal een schatje, maar het artikel beviel haar niet.

[ afbeelding ]
En Pluis die altijd weg probeert te sluipen zodra de camera in beeld komt.


Ahw die kopjes op de 1e foto O+!
"People are stupid and just want to be loved. That's the only reason anyone does anything."
"Een toekomst was iets voor mensen die nog nergens waren."
pi_84430347
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:27 schreef Naja2 het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke opvang jij bedoelt?
Mijn moeder is gister begonnen als vrijwilligster bij een konijnen/knaagdier opvang en daar zitten ook ruim 70 dieren. In Veendam zit die opvang, maar volgens mij zijn ze allemaal vol op dit moment.

Ik weet niet of voorstellen gebruikelijk is, want ik ben nieuw hier. Maar in geval van wel, hoi ik ben Nadia en dit zijn mijn pluizebolletjes.

[ afbeelding ]
4 jaar geleden

[ afbeelding ]
Fluffie de kwaadaardige. Normaal een schatje, maar het artikel beviel haar niet.

[ afbeelding ]
En Pluis die altijd weg probeert te sluipen zodra de camera in beeld komt.


wat een leukerds!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:48:23 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84432691
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 09:27 schreef Naja2 het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke opvang jij bedoelt?
Mijn moeder is gister begonnen als vrijwilligster bij een konijnen/knaagdier opvang en daar zitten ook ruim 70 dieren. In Veendam zit die opvang, maar volgens mij zijn ze allemaal vol op dit moment.

Ik weet niet of voorstellen gebruikelijk is, want ik ben nieuw hier. Maar in geval van wel, hoi ik ben Nadia en dit zijn mijn pluizebolletjes.

[ afbeelding ]
4 jaar geleden

[ afbeelding ]
Fluffie de kwaadaardige. Normaal een schatje, maar het artikel beviel haar niet.

[ afbeelding ]
En Pluis die altijd weg probeert te sluipen zodra de camera in beeld komt.


Ah, je moeder zit bij AA&Hunze, leuk! Die moesten geloof ik dit jaar verplicht verhuizen omdat ze de huur van het gebouw niet meer op konden brengen en de gemeente waar ze zaten tegen werkte?
Ik doe vrijwilligerswerk bij het Knaagdierencentrum in Heiloo, dat is een plaatsje onder Alkmaar :).
Wat een geweldige konijnen zeg!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:51:08 #238
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84449712
Ben vanmiddag aan de slag gegaan met boormachine, decopeerzaag en ander gereedschap die ik hiervoor nog nooit in handen had gehad :D

Het hok van Pluk en Pluis was van de hele onderkant helemaal dicht.



Op geen enkele mogelijkheid kon het beneden dus open, en laten ze daar nou net hun dropjes deponeren! Om nu elke keer dat hele hok op te tillen en te verplaatsen zodat ie schoongemaakt kon worden zag ik nou ook niet zitten, dus ging ik aan de slag en dit is het resultaat :D



Er zit nu een heus deurtje in! Op deze manier kan ik er onderop tenminste ook in met een bezem, stoffer en blik en sopje.

* Ireth is best wel trots! *)
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:03:22 #239
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84450183
Dat ziet er netjes uit! Als ze alle keutels echt heel specifiek op 1 plek doen kun je er ook een toiletbak neerzetten, is nog makkelijker met schoonmaken :P Als je dat ding voor de eerste keer neerzet, beetje bodembedekking en wat van hun oude plashoek erin doen, vaak snappen ze het dan direct.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:04:52 #240
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84450251
Ze doen het idd in dezelfde hoek (die bij het deurtje 8-) ) en aan zo'n plasbak had ik ook al gedacht! Ga daar eens voor kijken en tot die tijd kan ik er nu tenminste ook bij :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 22:09:16 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_84450449
Cool! Netjes gedaan hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:15:54 #242
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84450753
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:04 schreef Ireth het volgende:
Ze doen het idd in dezelfde hoek (die bij het deurtje 8-) ) en aan zo'n plasbak had ik ook al gedacht! Ga daar eens voor kijken en tot die tijd kan ik er nu tenminste ook bij :D
Ik heb deze in de kooi:

Ben ik niet heel erg over te spreken, erg zacht/flexibel plastic. Had er eerst een die wat steviger was. Model is wel prima, vooral mijn kleine konijn kan hier heel makkelijk in.
Deze staat buiten de kooi, is echt een heel stuk groter en steviger:

Hier liggen ze dus ook als hij nog redelijk schoon is lekker in te relaxen/slapen :')

Als je er een in het hok zet, maak even ergens 2 gaatjes zodat je hem met een stukje ijzerdraad vast kunt maken aan het gaas. Zijn konijnen die nogal graag gooien met de bak :P.
pi_84460522
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah, je moeder zit bij AA&Hunze, leuk! Die moesten geloof ik dit jaar verplicht verhuizen omdat ze de huur van het gebouw niet meer op konden brengen en de gemeente waar ze zaten tegen werkte?
Ik doe vrijwilligerswerk bij het Knaagdierencentrum in Heiloo, dat is een plaatsje onder Alkmaar :).
Wat een geweldige konijnen zeg!
Klopt, die moesten inderdaad verhuizen vanwege te hoge huur en gedoe van de gemeente die alle steun weigerde. Nu de stages afgelopen zijn hebben ze ook een vrijwilligers tekort (dubbelop zomervakantie).. Heiloo lijkt me ook leuk, al ken ik die alleen via internet. Ben jij toevallig ook op bb?

Namens Pluis en Fluffie, iedereen bedankt voor het strelen van onze ego :)
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 13:22:18 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_84464921
Mijn vriend en ik hebben zojuist besloten morgen de dierenarts te bellen om Tommie in te laten slapen. Het gaat gewoon niet meer...

Zoals een aantal van jullie wel weten, heeft Tommie een aantal problemen, en één daarvan is Snot. Nou heeft ie daar al eens een antibiotica kuur voor gehad, maar dat is nooit aangeslagen. Wanneer dat niet werkt, is snot chronisch. Er is dus niks aan te doen, en het gaat niet meer over. Het kan zelfs erger worden.

Nou wordt het de laatste tijd inderdaad erger. Het oog, waar de snot vandaan komt, is rood, er zit een vlies op en het lijkt opgezwollen. Door het vele snot is de huid rondom het oog geirriteerd en op sommige plekken nu ook kapot. Elke ochtend en avond halen we met een vochtig doekje de opgedroogde smurrie weg en drukken we het snot uit zijn oog. Doordat het snot via zijn oog ook in zijn neus terecht komt, heeft Tommie veel moeite met ademhalen. Hij snurkt bij het slapen, en zijn gewone ademhaling piept. Daar komt nog eens bij dat hij soms niesbuien heeft van tientallen niesjes achter elkaar waarbij hij dikke druppels snot naar buiten niest...

Het ironische is dat je niks aan hem merkt. Hij eet, drinkt, is blij en doet zelfs binkies door het huis. En als je hem van de linkerkant ziet is er ook niks aan de hand. Dan zie je gewoon een perfect konijntje met een prachtig oog. Maar op rechts is het verschrikkelijk, één vieze ellende. En we kunnen er niks aan doen.

Vandaar dat we wel eerlijk moeten zijn, en niet egoistisch, en dat wel morgen de dierenarts bellen. Want het gaat gewoon niet meer...

Maar damn, wat is het klote ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84465242
Wat een moeilijke beslissing Guppyfriend ;( Maar het klinkt inderdaad niet best... Veel sterkte ermee.
  zondag 25 juli 2010 @ 13:39:30 #246
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84465540
Ow wat zielig voor Tommie :'( Dit klinkt niet als een fijn leven voor hem, maar wat een moeilijke beslissing zeg :'( Heel veel sterkte ermee!
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  FOK!fotograaf zondag 25 juli 2010 @ 15:31:59 #247
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_84469273
Altijd verdrietig als je een huisdier moet laten inslapen, moeilijke beslissing die misschien beter voor hem is maar echt niet leuk voor jullie :*.

douche-eendje, wat een uitgebreide replay :o. Dankje! Ik zit nog te twijfelen over 2 stuks, echt ruimte om de hoogte in te gaan heb ik niet, maar dat zie ik allemaal wel zodra alles in mn huisje op zijn plaats staat. Maar kost een konijn zonder problemen ook 50 per maand (per 2)? Want dan kan ik het beter niet doen, ik moet zelf ook nog eten :@.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:59:05 #248
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84470059
Jeetje Guppyfriend, wat een lastige beslissing om Tommy te moeten laten gaan. Heel veel sterkte morgen!

Chemiu, het is een beetje afhankelijk van hoe gek je het zelf doet ook hoor :). De grootste kostenpost bij mij is het konijn met gebitsproblemen, dat is op jaarbasis al zo'n 300 euro aan dierenartskosten. Ik denk dat als je tussen de 25-50 euro per maand kwijt bent voor 2 konijnen het wel redelijk realistisch is, konijnen zijn ondanks dat veel mensen anders beweren, geen goedkope dieren. Zo kun je al veel problemen voorkomen door kwalitatief goede voeding te geven, op te letten met wat je ze geeft en je daarin te verdiepen. Veel konijnen komen bij de dierenarts terecht doordat er iets misgaat op het gebied van voeding.

Naja2, ik heb het verhaal van die opvang destijds ook gevolgd. Wat een drama was dat zeg! Ik zit inderdaad ook op BB. Als je wilt weten wie ik ben moet je maar even goed zoeken, zal niet al te lastig moeten zijn ;).

Was vandaag weer lekker druk in de opvang met hokken poetsen, heb voor de verandering alle kleine dieren gedaan. Maar wel iets nieuws gedaan vandaag, een babykonijntje mogen voeden. Ukje komt niet helemaal goed mee, nestgenootjes zijn het dubbele aan formaat. Dus vandaar wat bijvoeding, zodat hij/zij het hopelijk gaat redden!

Wegen:

Voeden:

Poetsen (eerste ml was een drama, ik onder, Ukje onder. Daarna kregen we beide de smaak te pakken).

Om uiteindelijk met een vol buikje op mijn hand in slaap te vallen:

Ukje heeft mij ook nog vakkundig ondergeplast als dank voor een vol buikje.

Vind het voeden echt ontzettend leuk om te doen, het is de bedoeling dat als ik in de toekomst groter ga wonen en er ruimte voor heb ook zeker wat moederloze dieren vanuit de opvang naar mij toe komen O+.
  zondag 25 juli 2010 @ 17:08:14 #249
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_84472120
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn vriend en ik hebben zojuist besloten morgen de dierenarts te bellen om Tommie in te laten slapen. Het gaat gewoon niet meer...

Zoals een aantal van jullie wel weten, heeft Tommie een aantal problemen, en één daarvan is Snot. Nou heeft ie daar al eens een antibiotica kuur voor gehad, maar dat is nooit aangeslagen. Wanneer dat niet werkt, is snot chronisch. Er is dus niks aan te doen, en het gaat niet meer over. Het kan zelfs erger worden.

Nou wordt het de laatste tijd inderdaad erger. Het oog, waar de snot vandaan komt, is rood, er zit een vlies op en het lijkt opgezwollen. Door het vele snot is de huid rondom het oog geirriteerd en op sommige plekken nu ook kapot. Elke ochtend en avond halen we met een vochtig doekje de opgedroogde smurrie weg en drukken we het snot uit zijn oog. Doordat het snot via zijn oog ook in zijn neus terecht komt, heeft Tommie veel moeite met ademhalen. Hij snurkt bij het slapen, en zijn gewone ademhaling piept. Daar komt nog eens bij dat hij soms niesbuien heeft van tientallen niesjes achter elkaar waarbij hij dikke druppels snot naar buiten niest...

Het ironische is dat je niks aan hem merkt. Hij eet, drinkt, is blij en doet zelfs binkies door het huis. En als je hem van de linkerkant ziet is er ook niks aan de hand. Dan zie je gewoon een perfect konijntje met een prachtig oog. Maar op rechts is het verschrikkelijk, één vieze ellende. En we kunnen er niks aan doen.

Vandaar dat we wel eerlijk moeten zijn, en niet egoistisch, en dat wel morgen de dierenarts bellen. Want het gaat gewoon niet meer...

Maar damn, wat is het klote ;(
Wat zielig ;(
Maar je kunt jezelf in ieder geval niets verwijten. Je hebt alles wat mogelijk is voor hem gedaan. Sterkte!
  Moderator zondag 25 juli 2010 @ 21:18:32 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_84482289
@allemaal, bedankt voor jullie lieve woordjes O+

We zijn vandaag, tegen de planning in, alsnog naar de spoeddierenarts gereden. Die zei dat we een goede beslissing hadden genomen. Verder kregen we een compliment over dat ie er nog goed uitzag. Dat zag ie ook, als je hem maar vanaf de juiste kant bekeek. Dat maakte het ook zo wrang.

Het is wel gek hoor, zo'n leeg hok in de woonkamer... We hebben al een paar keer onbewust gekeken waar ie was... We gaan hethok morgen helemaal schoonmaken en ontsmetten. En dan laten we het even leegstaan. Ik wil niet meteen een nieuw konijntje om Tommie te vervangen, en bovendien willen we zeker weten dat het hok helemaal schoon is.

Dag lieve Tommie, we zullen je missen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 25 juli 2010 @ 23:41:07 #251
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84488440
Awww veel sterkte, Guppyfriend! :*

Wat was het een droppig nijntje O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_84494696
Tommie :'(
  maandag 26 juli 2010 @ 09:47:08 #253
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_84495204
Ach Tommie :'(
Sterkte Guppy !


Suus ! 2 konijntjes ! *O* je moeder is ook net gek ook he, eerst een hondje dan ook nog eens konijntjes ;) lief hoor !

Met Steph hier gaat het zn gangetje, hij mag binnekort weer naar de DA om zn tandjes te laten vijlen (zo eens in de 6 weken ongeveer) maar verder mag de oude man niet klagen ;)
Helaas heeft grijze hangoor Fleur het niet gehaald, echt bizar was dat, ze was er iets meer dan een week toen we dr dood onderin het hok vonden :o Omdat we het wel erg vreemd vonden zo snel en Steph haast begonnen te verdenken van moord hebben we dr naar de dierenarts gebracht voor autopsie. Daaruit kwam dat ze een soort van "maagkanteling" had gehad, heel accuut en ze kwamen het daar wel vaker tegen bij "nieuwe" konijnen. Echt mega sneu -O-
Inmiddels woont Charlie bij Steph, een oranje NHD dame, maar ik durf haast niet te vertellen hoe goed het gaat want elke keer als ik dat hier doe vallen ze binnen en week dood neer :')
Dr oren willen nog niet lekker hangen, maar ag zo is ze ook leuk met 1 hangend en 1 recht oor ;) foto's volgen nog
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:58:53 #254
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_84592268
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 16:40:56 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_84593848
Wat een poeppie is het ook O+ Dat oor!!

Ik mis Tommie nog steeds heel erg :@ Gisteren hebben we even foto's zitten kijken van toen ie nog heel blij was, toch mooi om te zien. En ook een paar foto's van toen we hem net kregen, zo schattig.

Het is wel moeilijk hoor, het was echt een maatje van me. Al heb ik de eerste 'ach, het was maar een konijn' al gehoord }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:46:46 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84597876
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een poeppie is het ook O+ Dat oor!!

Ik mis Tommie nog steeds heel erg :@ Gisteren hebben we even foto's zitten kijken van toen ie nog heel blij was, toch mooi om te zien. En ook een paar foto's van toen we hem net kregen, zo schattig.

Het is wel moeilijk hoor, het was echt een maatje van me. Al heb ik de eerste 'ach, het was maar een konijn' al gehoord }:|
Wat een gnorfhorken heb je ook }:| Meer valt er niet over te zeggen!

Foto aan de muur hangen? O+ En mocht je nog een stel digitaal hebben... O-)

En oor-omhoog-nijnmans van hierboven is ook droppig :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 11:26:11 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_84697412
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:46 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat een gnorfhorken heb je ook }:| Meer valt er niet over te zeggen!

Ja, ik dacht ook echt, nou ja, dan laat maar :{w Ik ben echt niet zo dat m'n beestjes m'n kindjes zijn, verre van. Maar het zijn wel echt maatjes van me. Ook al is het maar een konijn.

Maar ooh, we hebben op sites van asielen zitten kijken :@ Zo dom! Wat zitten er een boel drupkes in het asiel...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:21:41 #258
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84698648
Ik heb misschien een rare vraag maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb Loki nu bijna 2 maanden en in het begin was hij erg actief e.d. Nu is hij de laatste tijd erg rustig en zit eigelijk constant op dezelfde plek (als ik hem uit zijn kooi haal om rond te lopen rent hij meteen weer terug naar dat plekje in zijn kooi), behalve 's nachts dan gaat hij als een gek rond rennen in zijn kooi (fijn als je probeert te slapen). Maar goed, nu zag ik laatst dat hij bij zijn oog een soort van kaal plekje heeft ,het lijkt alsof er geen haar groeit en ik maak me er een beetje zorgen over. Voor dat ik er mee naar de dierenarts ga wilde ik ff peilen of iemand weet wat dit zou kunnen zijn. Heb er geen foto van want dat lukt bijna niet.

btw hier een foto van mij en Loki :)


[ Bericht 5% gewijzigd door silent_scream1 op 31-07-2010 12:54:46 ]
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:34:42 #259
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84699017
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:18 schreef Guppyfriend het volgende:
@allemaal, bedankt voor jullie lieve woordjes O+

We zijn vandaag, tegen de planning in, alsnog naar de spoeddierenarts gereden. Die zei dat we een goede beslissing hadden genomen. Verder kregen we een compliment over dat ie er nog goed uitzag. Dat zag ie ook, als je hem maar vanaf de juiste kant bekeek. Dat maakte het ook zo wrang.

Het is wel gek hoor, zo'n leeg hok in de woonkamer... We hebben al een paar keer onbewust gekeken waar ie was... We gaan hethok morgen helemaal schoonmaken en ontsmetten. En dan laten we het even leegstaan. Ik wil niet meteen een nieuw konijntje om Tommie te vervangen, en bovendien willen we zeker weten dat het hok helemaal schoon is.

Dag lieve Tommie, we zullen je missen!
[ afbeelding ]
Aah gecondoleerd met het verlies van je konijn! :*
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:14:36 #260
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_84701907
silent_scream, is het neusje van loki ook erg nat?
Konijnen zijn schemerdieren, dus als het goed is zijn ze het meest actief rond schemertijd. Dat betekend in de zomerperiode helaas dus dat konijnen ook redelijk laat goed actief zijn, niet altijd even handig. Dat hij overdag erg rustig/stil is kan ook komen door verveling.
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 19:46:42 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_84712517
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:34 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Aah gecondoleerd met het verlies van je konijn! :*
Dank je wel :*

Wat betreft Loki, het kan zijn dat ie een beetje moe is, en het is al gezegd dat konijnen schemerdieren zijn. Overdag dus minder actief.

Het is natuurlijk een beetje gissen, maar een kaal plekje kan van alles zijn. Van wat onhandig verhalen, tot een parasiet, tot overmatig wassen. Je hoeft je er in eerste instantie geen zorgen om te maken. Wat natuurlijk kan is het overmatig wassen, dat houdt ook wel eens verband met verveling. Haal hem eens wat extra aan, laat hem overdag lekker loslopen en wissel zijn speeltjes regelmatig. En bedenk nieuwe uitdagingen, zoals kartonnen dozen (feest!), wc rolletjes met hooi erin, een balletje, een knuffel, een stuk krant, een prop papier, enz enz enz.

Mocht het aanhouden en vertrouw je het niet, dan natuurlijk alsnog de DA bellen :Y

Wat een leukie is Loki trouwens!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 1 augustus 2010 @ 02:50:29 #262
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84727542
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dank je wel :*

Wat betreft Loki, het kan zijn dat ie een beetje moe is, en het is al gezegd dat konijnen schemerdieren zijn. Overdag dus minder actief.

Het is natuurlijk een beetje gissen, maar een kaal plekje kan van alles zijn. Van wat onhandig verhalen, tot een parasiet, tot overmatig wassen. Je hoeft je er in eerste instantie geen zorgen om te maken. Wat natuurlijk kan is het overmatig wassen, dat houdt ook wel eens verband met verveling. Haal hem eens wat extra aan, laat hem overdag lekker loslopen en wissel zijn speeltjes regelmatig. En bedenk nieuwe uitdagingen, zoals kartonnen dozen (feest!), wc rolletjes met hooi erin, een balletje, een knuffel, een stuk krant, een prop papier, enz enz enz.

Mocht het aanhouden en vertrouw je het niet, dan natuurlijk alsnog de DA bellen :Y

Wat een leukie is Loki trouwens!! O+
Haha dank je. Ja ik vind m ook erg cute, smelt ook elke keer als ik m weer zo zie zitten in zijn kooitje. Ik denk ook dat het idd verveling is wat zich in de nacht uit tot de dolle 5 minuten. Maar goed ik haal m wel veel aan, sowieso mag ie altijd als ik tv kijk bij mij op de bank, mijn vriend haalt hem ook vaak aan en knuffelt m vaak. Plus ik haal m elke dag uit de kooi om rond te lopen maar vaak wil ie dan snel alweer terug in zijn kooi :? t hok staat ook altijd open (behalve als ik slaap of zo). Misschien moet ie weer gewoon wat wennen want hij is 6 dagen bij mijn ouders geweest waar hij elke dag in de tuin mocht rond rennen en waar ie zoveel aandacht kreeg dat zelfs de labrador van mijn ouders jaloers werd :')
Zijn neus is btw gewoon droog dus misschien is het overmatig wassen want dat doet ie wel redelijk veel. Zal eens wat speeltjes bij kopen en maken :)
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 21:43:03 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_84751236
Het is altijd een beetje aftasten, want konijnen zijn heel schone dieren en horen zich ook veel te wassen :')

Ik zou als ik jou was eens aan de slag gaan met speelgoed (maken). Als je op die woorden googlet, kun je veel leuke tips vinden :Y


Oh, trouwens, we gaan dinsdag kijken bij twee konijntjes die in Asiel Goofy zitten :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84751683
Niks om je voor te schamen Guppyfriend! Welke 2?!
Het is vast ontzettend vreemd zo zonder Tommie...

Silent_scream, inderdaad eens lekker aan de slag met speelgoed. Kelly is helemaal gek op het slopen van dozen, terwijl Nijn de snackbal en clickertraining echt ontzettend leuk vind :).
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 22:04:06 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_84752126
Doe ik ook niet hoor! Al voelt het soms wel een beetje gek, want het is ook heel gek zo zonder Tommie.

We zijn ook zeker niet op zoek naar een vervanging, want dat kan niet. Maar er zitten in de asiels ook nijntjes die al heel lang zitten te wachten op een nieuw plekje. En het stond toch al vast dat we weer nijntjes wilden, dus waarom dan wachten...? En als je dan die verhalen leest...

Ik heb van het weekend in ieder geval de kooi schoongemaakt en ontsmet, met azijn, chloor en kokend water :') Hij is weer als nieuw, hihihi.

We gaan kijken bij deze twee drupkes:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84752454
Dat deze 2 geen vervanging zullen zijn snap ik, mijn konijnen zijn ook geen vervanging voor het konijn dat ik hiervoor had.
Ik weet zeker dat ze bij Goofy ook blij zullen zijn dat ze in een drukke periode konijntjes een nieuw huisje kunnen geven! Het is momenteel in iedere opvang in Nederland dramatisch. Je hebt wel weer prachtige konijntjes uitgezocht O+.
  Moderator zondag 1 augustus 2010 @ 22:27:38 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_84753084
Wat een leukjes he! Ik was er eigenlijk nog niet echt mee bezig, maar mn vriend kwam ermee aanzetten. En tja, als je mij schattige, pluizige beestjes voorschotelt die een huisje zoeken, ben ik verkocht :')

En inderdaad, ik denk dat iedere opvang wel wat verlichting kan gebruiken. Dinsdag gaan we dus kijken, en als alles goed is, gaan ze ze daar al koppelen. Ben erg benieuwd dus.

We hebben zelf geen ervaring met koppelen, maar dat wilden ze daar wel doen. Betekent alleen wel dat we twee keer zullen moeten rijden. Een keer kijken en een keer ophalen. Maar goed, dat hebben we er wel voor over.

Oh, had ik al gezegd dat t 100 km rijden is...? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:13:34 #268
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84788017
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is altijd een beetje aftasten, want konijnen zijn heel schone dieren en horen zich ook veel te wassen :')

Ik zou als ik jou was eens aan de slag gaan met speelgoed (maken). Als je op die woorden googlet, kun je veel leuke tips vinden :Y


Oh, trouwens, we gaan dinsdag kijken bij twee konijntjes die in Asiel Goofy zitten :@
Ik ben al aan de gang gegaan, heb nu zeg maar de rol van de keukenrol in zijn kooi gelegd en een hoop keukenrol. Plus hij loopt nu elke keer rond en kruipt in mijn sporttas :') Gister was ik hem kwijt en ik wist dat hij onder mijn bed zat. Dus ik trek mijn bed van de muur zie ik in mijn sporttas meneertje zitten chillen O+ kijkt ie zo heel onschuldig naar boven zo _O- btw onder mijn bed is zijn favo plekje. Daar liggen wat sporttassen en zo en dat is feest voor m. Verder ligt er niets onder wat kwaad kan dus ik laat hem maar lekker zo zn gang gaan.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:36:52 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_84824357
Die twee mupkes van hierboven hè, die zitten nu bij ons in de auto :) het is alleen wel wennen, konijntjes met tanden. Ik ben meteen gebeten :X ze zijn moeilijke gevallen, en bang. Maar dat geeft ons niet, die moeten ook een huisje.
Nu op weg naar huis, we rijden verkeerd, dus ik moet even opletten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:15:46 #270
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_84825798
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Die twee mupkes van hierboven hè, die zitten nu bij ons in de auto :) het is alleen wel wennen, konijntjes met tanden. Ik ben meteen gebeten :X ze zijn moeilijke gevallen, en bang. Maar dat geeft ons niet, die moeten ook een huisje.
Nu op weg naar huis, we rijden verkeerd, dus ik moet even opletten :')
Wat leuk!!! Toch alweer snel nieuwe nijntjes dus? Ze lijken veel op onze Hummel. Vooral de omschrijving die erbij staat op de site van Goofy bij de voedster komt heel erg overeen met hoe Hummel is ("geen pak- en knuffelkonijn"). Zal wel typisch iets zijn voor de voedsters van dit ras :P
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:33:26 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_84829385
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:15 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Wat leuk!!! Toch alweer snel nieuwe nijntjes dus? Ze lijken veel op onze Hummel. Vooral de omschrijving die erbij staat op de site van Goofy bij de voedster komt heel erg overeen met hoe Hummel is ("geen pak- en knuffelkonijn"). Zal wel typisch iets zijn voor de voedsters van dit ras :P
Ja, ach, het stond toch al vast dat we een stel nijntjes uit een asiel een plaatsje wilden geven. En waarom ze dan laten wachten. En toen kwam mn vriend aanzetten met Boelie en Molly, toen was ik verkocht. Vanmiddag zijn ze dus gekoppeld in het asiel, en zijn we ze gaan halen.

Dus ik even bij ze in het hok, word ik meteen in mn vinger gebeten door Boelie :') Oh ja, konijnen hebben normaal gezien tanden...

Maar goed, naar huis gegaan, en nu zitten ze tegen elkaar in het hok, een beetje te kijken. Ze hebben brokjes, water, hooi en een stukje wortel, en nu laten we ze maar even met rust. Kunnen ze even bijkomen. Ze hebben zich wel lekker zitten wassen, dus dat lijkt me al een goed teken?

- edit - Molly is Boelie aan het wassen O+ wat lief!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:56:58 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84830551
O+

Veel geluk met Boelie en Molly! Wat gezellig O+ En wat een leuk stel!

Ik was vanavond in het tuincentrum en ik zag een mooi groot hok :o Een binnenhok, van 1.40 lang ofzo en heel breed! O+ Ik weet de precieze maten niet, maar het leek me dat ie nog wel in ons huis past, en dat er best twee Tamina-formaat nijnemansen in moeten kunnen wonen O+
Maar nog even wachten, ze moet nog wat groter zijn, en ik moet nog even twee maanden naar het buitenland tussendoor :') En dan gaan wij ook naar de knaagdierenopvang voor een gecastreerd vriendje O+

</overdaad aan hartjes>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:07:21 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_84831061
De eerste foto's:

Molly (links) en Boelie (rechts)


Lekker tegen elkaar


Ik ben alweer een keer aangevallen, maar niet meer gebeten. Er is dus al iets van vooruitgang. Ze hebben allebei al wat gegeten, dus dat is mooi. Ze hebben elkaar zitten wassen, en zitten nu lekker op het hooi te knagen. En rond te scharrelen.

O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:15:25 #274
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_84831436
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:07 schreef Guppyfriend het volgende:
De eerste foto's:

Molly (links) en Boelie (rechts)
[ afbeelding ]

Lekker tegen elkaar
[ afbeelding ]

Ik ben alweer een keer aangevallen, maar niet meer gebeten. Er is dus al iets van vooruitgang. Ze hebben allebei al wat gegeten, dus dat is mooi. Ze hebben elkaar zitten wassen, en zitten nu lekker op het hooi te knagen. En rond te scharrelen.

O+
Wat een schatjes O+ Klinkt alsof ze zich al redelijk op hun gemak voelen. Altijd leuk, nieuwe/jonge konijntjes. Vooral als ze de boel gaan verkennen. Veel geluk met deze 2 !
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:18:17 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84831582
Oh my.

Die snuggle-foto O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:20:59 #276
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_84831729
Ow Guppyfriend! Wat een lieffies! O+

Voedertijd. Pluk komt direct aanrennen zodra je het hok open doet, Pluis zet het ook op een rennen, maar dan naar benee, de ren in :P



❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:56:12 #277
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84833575
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:07 schreef Guppyfriend het volgende:
De eerste foto's:

Molly (links) en Boelie (rechts)
[ afbeelding ]

Lekker tegen elkaar
[ afbeelding ]

Ik ben alweer een keer aangevallen, maar niet meer gebeten. Er is dus al iets van vooruitgang. Ze hebben allebei al wat gegeten, dus dat is mooi. Ze hebben elkaar zitten wassen, en zitten nu lekker op het hooi te knagen. En rond te scharrelen.

O+

Wat een koetsieeeeejs O+ O+
Ik zit er aan te denken om bij Loki over ongeveer een jaar (als ik wat meer geld heb voor een grotere kooi etc.) (net afgestudeerd vandaar) :P ook een nijnevriendinnetje te geven. Ik laat hem dan wel eerst castreren maar goed dat is nog zo ver weg. Loki is btw weer helemaal vrolijk, hij is dikke maatjes met de keukenrol geworden :') en rent weer in en uit de kooi als vanouds. Wss moest ie weer ff wennen na zijn vakantie bij mijn ouders.
@ Ireth: wat een lieffiej, Loki is ook zo dat hij meteen al voor de deur zit als ik thuis kom en graag gekroeld wilt worden. Hij heeft ook sinds kort ontdekt hoe hij van mijn bank op de vensterbank moet klimmer, ziet er best grappig uit: een nijn op me vensterbank O+
  Moderator woensdag 4 augustus 2010 @ 10:20:29 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_84843819
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:56 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Wat een koetsieeeeejs O+ O+
Ik zit er aan te denken om bij Loki over ongeveer een jaar (als ik wat meer geld heb voor een grotere kooi etc.) (net afgestudeerd vandaar) :P ook een nijnevriendinnetje te geven. Ik laat hem dan wel eerst castreren maar goed dat is nog zo ver weg. Loki is btw weer helemaal vrolijk, hij is dikke maatjes met de keukenrol geworden :') en rent weer in en uit de kooi als vanouds. Wss moest ie weer ff wennen na zijn vakantie bij mijn ouders.
@ Ireth: wat een lieffiej, Loki is ook zo dat hij meteen al voor de deur zit als ik thuis kom en graag gekroeld wilt worden. Hij heeft ook sinds kort ontdekt hoe hij van mijn bank op de vensterbank moet klimmer, ziet er best grappig uit: een nijn op me vensterbank O+
Wat een liefjes he, al zijn het wel wolven in schaapskleren hoor. Zo schattig als ze eruit zien, zo fel zijn ze. Al denk ik dat het voor een groot deel ook wel bangigheid is.
Boelie heeft al een wortel en een brokje uit m'n hand gegeten, en vindt dat ook reuze spannend. Aaien is nog wel wat eng, maar als ik heel voorzichtig en langzaam ben, laat hij het toe.
Molly vindt het allemaal nog wel eng. Ze wil ook niet uit mijn hand eten, maar als ik de wortel neerleg en m'n hand weghaal, gaat ze ook lekker eten. Grappig detail, als ik Molly over haar rug aai (dat is het enige wat ze toelaat) komt Boelie kijken om haar te beschermen. The Gentleman.
In ieder geval hebben ze vanacht de stukjes wortel opgegeten, ook van de brokjes hebben ze gegeten en ze hadden het hooi bijna op. Ze hadden niet zoveel gedronken nog, maar wel al in een hoekje geplast. Zouden we geluk hebben, zouden ze zindelijk zijn?? Ook lagen er al wat keuteltjes in het hok.
Al met al lijkt het goed te gaan. Ik wilde vanmorgen helemaal niet gaan werken, maar het liefst de hele dag gaan zitten kijken. Maar goed, dat kan niet :')

@silentscream, wat een goed idee, om Loki een vriendinnetje te geven. In ieder geval fijn dat hij wel weer actiever is nu. En ik denk dat het goed is om hem te blijven stimuleren tot de tijd dat hij een maatje krijgt.

@ireth, wat een mooierds! En zo lekker aan het eten, wat schattig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 10:09:29 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_84885539
Pics!

Boelie is reuze stoer (maar wel nog erg bang)


Maar samen in het hok is wel relaxed :)


Het is leuk om ze samen bezig te zien. Ons vinden ze nog erg eng, en daardoor zijn ze wat nerveus en bijterig als we met handen in de buurt komen. Dat proberen we dus ook nog te beperken tot een minimum. Hooi vinden ze een feest, dat eten ze echt heel veel. En wortelstukjes zijn ze ook gek op. Ze hebben nog niet zo heel veel gekeuteld, maar dat komt vast nog wel. Als je ziet wat een hoeveelheid erin gaat :D Ze drinken ook niet zo heel veel, maar we hebben ze al wel zien drinken. Dat zal dus ook wel goed zitten.

Wat ons wel opviel is dat Boelie of en toe op Molly rijdt. Hij is volgens zijn boekje gecastreerd, dus veel zin heeft het niet. Sowieso heeft ie ook regelmatig Molly's kop te pakken :') Molly laat het soms toe, als het haar niet zint loopt ze weg.
Op internet lees ik dat dat normaal gedrag is, om de rangorde te bepalen. Is dat zo? Ze zijn natuurlijk nog niet zo lang gekoppeld. Het is voor mij alweer zo'n tijd geleden dat ik twee konijnen heb gehad, dus ik merk dat ik er een beetje uit ben. Hebben jullie dat ook, voor degene die twee konijnen hebben?

In ieder geval lijkt het goed met ze te gaan. Samen zijn ze volgens mij wel blij, anders ga je er ook niet zo relaxed bijliggen lijkt me. Ons vinden ze nog erg eng, ik hoop dat dat nog bij trekt, en dat ze het naar hun zit gaan krijgen bij ons!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:15:36 #280
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84885662
Puck :









Pepper (laat zich niet zomaar fotograferen..)



Luna :





@guppie, ik las net dat jouw konijn last heeft gehad van snot. Daar heeft Luna ook al een flinke tijd last van (chronisch). Gelukkig is het oog niet ontstoken en blijft het bij snot aan de neus en af en toe een flinke niesbui (al is dat ook niet prettig natuurlijk). Wel gaat ze zich daardoor overmatig veel wassen waardoor haar achterpootje onderop een beetje kapot aan gaat. Weet jij (of iemand anders) of er sokjes bestaan die je over de pootjes kan trekken?
pi_84885951
Guppyfriend, het rijden is inderdaad rangordebepaling. De 2 zijn ook net gekoppeld dus dan is het redelijk normaal. Kijk ook niet vreemd op als de dame over een paar weekjes ineens schijnzwanger is. Ze zijn wel ontzettend leuk zeg!

DrD00m, geen idee of er sokjes zijn voor de pootjes. Je zou misschien eens kijken of pawwax werkt, dat is een zalf die voor honden gebruikt word maar ook bij konijnen met sore hocks erg goed werkt.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:32:26 #282
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84886066
@guppie - mijn 2 nijns (mannetjes) rijden ook af en toe om te laten zien wie er nog de baas is (waarna ze vervolgens wel elkaar weer gaan wassen enzo)

Is pawwax gewoon bij de dierenwinkel te verkrijgen?
pi_84887494
Sinds kort hebben wij ook een konijn, beest was voor een kantoor gezet in een kartonnen doos. Wij hebben haar geadopteerd. Nu blijkt ze dus zwanger te zijn en zitten we waarschijnlijk met een nest. Ze was al bezig met haar huisje helemaal vol te stouwen met kranten en hooi/stro enz., gister kwam daar dus ook de plukken haar bij. Dalijk even kijken in het huisje of er al baby konijntjes zijn. Het zou natuurlijk ook schijnzwanger kunnen zijn. Nog even afwachten dus.
pi_84887664
DrD00m, zijn je mannen gecastreerd? Pawwax is niet overal verkrijgbaar, je kunt het proberen bij een dierenwinkel/dierenarts en anders via internet bestellen.

RichardRichard, spannend!
  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 11:33:25 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_84887949
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:15 schreef DrD00m het volgende:
@guppie, ik las net dat jouw konijn last heeft gehad van snot. Daar heeft Luna ook al een flinke tijd last van (chronisch). Gelukkig is het oog niet ontstoken en blijft het bij snot aan de neus en af en toe een flinke niesbui (al is dat ook niet prettig natuurlijk). Wel gaat ze zich daardoor overmatig veel wassen waardoor haar achterpootje onderop een beetje kapot aan gaat. Weet jij (of iemand anders) of er sokjes bestaan die je over de pootjes kan trekken?
Och, die Puck. Echt precies Tommie O+

Mijn konijntje had ook Snot. Het is inderdaad chronisch, maar ik ben blij te horen dat Luna geen last heeft van haar oog. Dat had Tommie wel, het was helemaal rood op het laatst, er leek een vliesje over het oog te zitten en de huid ging daar helemaal kapot. Toen hebben we hem ook in laten slapen, het ging gewoon niet meer. Maar in principe kunnen ze er oud mee worden :Y
En anders, hier staan nog enkele homeopatische tips bij Snot. Baad het niet, dan schaad het niet?
Of er sokjes bestaan weet ik niet... Weet ook niet of konijnen dat laten zitten. Ik heb van de DA wel een keer levertraanzalf gekregen, om op de natte haartjes te smeren. Hierdoor wordt het vet, en gaat het natte wat makkelijker weg. Misschien daar eens naar vragen bij de DA?

@douche-eendje en DrD00m, het zal dan inderdaad de rangorde zijn. Het is alleen zo'n mal gezicht :') En inderdaad, ze wassen elkaar ook, heel lief!
En mocht Molly schijnzwanger-gedrag gaan vertonen, waar moet ik dan op letten? Is dat erg?
Ze zijn ook echt ontzettend leuk, en ik vind het ook zo zielig dat ze zo bang voor ons zijn. Maar goed, ze hoeven verder niks, we laten ze lekker hun gang gaan en ze mogen op hun eigen tempo al het nieuwe ontdekken. En dan hoop ik maar dat ze het echt naar hun zin krijgen bij ons, en dat ze merken dat we ook echt wel leuk zijn! :D

@RichardRichard, wat lief dat je je erover ontfermd hebt! Wat je kunt doen is, als je nog geen babies ziet, een afspraak bij de DA maken. Die kan dan even checken of ze echt zwanger is, of dat het schijnzwanger is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84889335
Nou, net even het huisje gecheckt, echt helemaal vol stro, en pluis/haar/wol... en wat ziet ons oog... het beweegt! Sowieso ligt er 1 baby konijntje onder ik durf niet goed verder te kijken ben een beetje bang dat ik nest verpest met mijn geur en dat het konijn er niet meer naar omkijk hierdoor. Ik heb verder niet echt verstand van konijnen dus vanmiddag komt een vriendin langs die er in ieder geval al meer verstand van heeft dan ik.
pi_84889568
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:07 schreef Guppyfriend het volgende:
De eerste foto's:

Molly (links) en Boelie (rechts)
[ afbeelding ]

Lekker tegen elkaar
[ afbeelding ]

Ik ben alweer een keer aangevallen, maar niet meer gebeten. Er is dus al iets van vooruitgang. Ze hebben allebei al wat gegeten, dus dat is mooi. Ze hebben elkaar zitten wassen, en zitten nu lekker op het hooi te knagen. En rond te scharrelen.

O+
Leuke nijnen Guppyfriend :Y O+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:51:05 #288
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84890683
@douche-eendje : jup, ze zijn beide gecastreerd. Ze zijn al samen sinds kleins af aan. Toen de balletjes gingen indalen moest ik ze wel uit elkaar halen omdat ze ruzie kregen. Na de castratie moesten ze sowieso gescheiden blijven tot de wonden geheeld waren en daarna had ik een rennetje neergezet met een katten-krab-speel honk in het midden als 'neutraal' gebied. Maar sindsdien zijn ze weer de beste maatjes. Het is zelfs zo erg dat wanneer ik Puck uit het hok haal, Pepper begint te stampen omdat hij bij Puck wil zijn. Ze gaan ook altijd samen op ontdekkingstocht door de huiskamer en op het balkon.

@gup : wel zielig dat je hem hebt moeten laten inslapen. Dat is niet iets wat je 'even' besluit om te doen.
Wat het snot betreft maak ik mij op dit moment daar geen zorgen over. Al een paar keer bij de DA geweest hiervoor. Longen ed. klinken gewoon goed. Geen last met ademhalen. Maar dat ze zich zo vaak wast is wel iets waar ik mij zorgen om maak. Het is niet af en toe meer, maar meerendeel van de tijd.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:01:26 #289
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_84890989
Vond nog wat foto's van toen ze klein waren (2 jaar terug ongev.)







  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 16:18:47 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_84898300
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:51 schreef DrD00m het volgende:
@gup : wel zielig dat je hem hebt moeten laten inslapen. Dat is niet iets wat je 'even' besluit om te doen.
Wat het snot betreft maak ik mij op dit moment daar geen zorgen over. Al een paar keer bij de DA geweest hiervoor. Longen ed. klinken gewoon goed. Geen last met ademhalen. Maar dat ze zich zo vaak wast is wel iets waar ik mij zorgen om maak. Het is niet af en toe meer, maar meerendeel van de tijd.
Nee, zeker niet... Maar toen de huid om zijn oogje ook stuk begon te gaan, hebben we toch besloten dat het klaar was. Tommie had ook wel last met ademhalen op het laatst. Niet makkelijk, maar gelukkig kunnen we voor dieren de beslissing wel nemen.
Ik hoop dat Luna nog heel lang blij mag blijven!

En die jonge foto's, wat droppig!

Ik had asiel Goofy de foto's van Boelie en Molly gemaild, vonden ze erg leuk! En we werden ook uitvoerig bedankt dat we ze toch meegenomen hebben, ondanks dat ik gebeten was tijdens de kennismaking. Tja, wij waren al verkocht toen we ze zagen O+ En weten wij veel wat ze allemaal hebben meegemaakt voor ze bij ons kwamen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84898622
Hoi mensen, even een update! Het zijn dus 5 baby konijntjes!! Heel schattig en lief allemaal O+. Alle 5 zijn levend en zien er goed uit. Zo schattig van die kleine inimini hangoortjes haha.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:52:11 #292
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84905549
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:29 schreef RichardRichard het volgende:
Hoi mensen, even een update! Het zijn dus 5 baby konijntjes!! Heel schattig en lief allemaal O+. Alle 5 zijn levend en zien er goed uit. Zo schattig van die kleine inimini hangoortjes haha.
Aaaaaah O+ O+ Wat lief!! Foto's? :D
pi_84906027
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:52 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Aaaaaah O+ O+ Wat lief!! Foto's? :D
Hier een foto van het nest en een foto van de moeder.
http://www.richardrichard.nl/konijn/1.JPG
http://www.richardrichard.nl/konijn/2.JPG
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:58:17 #294
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84908852
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:03 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

Hier een foto van het nest en een foto van de moeder.
http://www.richardrichard.nl/konijn/1.JPG
http://www.richardrichard.nl/konijn/2.JPG
Oh wat lief! De moeder lijkt btw echt op de vrouwelijke versie van mijn ventje Loki :) (zie de foto's die ik gepost heb :))
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:37:42 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_84935465
Wat spannend, zo'n nestje jonkies. Ik zou het alleen nooit kunnen, want als de kleintjes groot zijn moeten ze weg... En dat kan ik niet :')

Ik hoop niet dat jullie moe worden van mijn verhalen, maar gisteren zijn Boelie en Molly voor het eerst uit hun hok geweest. Het hok stond de hele tijd al open, maar ze hadden niet door dat ze eruit konden.

Ik heb Boelie eruit gelokt met een wortel, en toen was het hek van de dam. Eerst was het nog spannend, maar ik zat naast het hok, en Boelie kwam gewoon op mn knieen en armen staan om te snuffelen. Zo bang is ie dus ook niet. Alleen als je m dan wilt aaien, is het weer eng.

Vrij snel daarna ging hij de kamer verkennen, en dat was heel leuk om te zien. Hij loopt gewoon over je voeten heen, en gaat tegen je benen op staan :D Dondersteen.

Molly wilde er eerst niet uit, nog te eng. Dus we dachten, ook goed, laat maar op haar eigen tempo doen. Maar na een tijdje sprong ze er ineens toch uit. De kamer is ze niet ingeweest, maar ze sprong wel de hele tijd in uit in uit in uit het hok :') Dat was natuurlijk ook een grote stap.

En zoals ik al zei, nu is het hek echt van de dam. Boelie huppelt vrolijk door de kamer en lijkt het helemaal tof te vinden. Molly vindt het allemaal wat enger, maar is er toch ook al uit gekomen. En!! De eerste binky is al gezien!! Komt op naam van Boelie *O*

Foto van het lokken:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84936903
Dat gaat helemaal goedkomen Guppyfriend, als ze zo snel al binkies maken :D O+
pi_84937019
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:03 schreef RichardRichard het volgende:

[..]

Hier een foto van het nest en een foto van de moeder.
http://www.richardrichard.nl/konijn/1.JPG
http://www.richardrichard.nl/konijn/2.JPG
Wat lief O+ En moeders is een knappert!
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 11:17:04 #298
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_84969239
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat spannend, zo'n nestje jonkies. Ik zou het alleen nooit kunnen, want als de kleintjes groot zijn moeten ze weg... En dat kan ik niet :')

Ik hoop niet dat jullie moe worden van mijn verhalen, maar gisteren zijn Boelie en Molly voor het eerst uit hun hok geweest. Het hok stond de hele tijd al open, maar ze hadden niet door dat ze eruit konden.

Ik heb Boelie eruit gelokt met een wortel, en toen was het hek van de dam. Eerst was het nog spannend, maar ik zat naast het hok, en Boelie kwam gewoon op mn knieen en armen staan om te snuffelen. Zo bang is ie dus ook niet. Alleen als je m dan wilt aaien, is het weer eng.

Vrij snel daarna ging hij de kamer verkennen, en dat was heel leuk om te zien. Hij loopt gewoon over je voeten heen, en gaat tegen je benen op staan :D Dondersteen.

Molly wilde er eerst niet uit, nog te eng. Dus we dachten, ook goed, laat maar op haar eigen tempo doen. Maar na een tijdje sprong ze er ineens toch uit. De kamer is ze niet ingeweest, maar ze sprong wel de hele tijd in uit in uit in uit het hok :') Dat was natuurlijk ook een grote stap.

En zoals ik al zei, nu is het hek echt van de dam. Boelie huppelt vrolijk door de kamer en lijkt het helemaal tof te vinden. Molly vindt het allemaal wat enger, maar is er toch ook al uit gekomen. En!! De eerste binky is al gezien!! Komt op naam van Boelie *O*

Foto van het lokken:
[ afbeelding ]
Guppy? Hoe groot is jouw konijnenkooi eigenlijk? Hij lijkt even groot als de mijne (1.20 lang). Kan je daar goed 2 konijntjes inhouden of is dat eigelijk niet goed? Hoor namelijk verschillende verhalen van dat je als je 2 konijnen wilt houden, je een grotere kooi moet hebben of een flatje.

Ben benieuwd!
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 16:10:54 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_85011040
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:17 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Guppy? Hoe groot is jouw konijnenkooi eigenlijk? Hij lijkt even groot als de mijne (1.20 lang). Kan je daar goed 2 konijntjes inhouden of is dat eigelijk niet goed? Hoor namelijk verschillende verhalen van dat je als je 2 konijnen wilt houden, je een grotere kooi moet hebben of een flatje.

Ben benieuwd!
Mijn hok is een Ferplast Rabbit 100, dat is een hok van 1m lang en 50 cm breed. Kleiner dan die van jou dus. Het hok lijkt alleen enorm omdat Boelie zo klein is.

Theoretisch is 1 x 0,5m echt het minimum voor 2 konijntjes. Sommigen zeggen zelfs voor 1 konijn. Het mag dus groter. Groter is eigenlijk altijd beter, als je kunt, zou ik dus zeker groter gaan.

Waarom we toch gekozen hebben om het met dit hok te proberen?

Dit hok hadden we al, en ze mogen als we thuis zijn altijd los lopen. Daar wordt gretig gebruik van gemaakt, Boelie vindt het geweldig in de woonkamer en de hal. Tot nu toe helaas één plasongelukje onder de eettafel. We hebben een appartement waar je een rondje kan lopen. Van hal naar keuken naar kantoor naar badkamer naar slaapkamer naar woonkamer naar hal. Boelie had dat meteen door, en heeft al een paar keer dat rondje gemaakt. Nu houden we de keuken en slaapkamerdeur maar dicht, 65m2 is overdreven voor zo'n klein nijntje :D

Gisteren en vandaag hebben ze de hele dag op het balkon doorgebracht. Ook nu hebben ze de grootste lol. Ze zitten heerlijk tegen elkaar aan, of racen samen over het beton. Ze hebben een plantje waar ze van kunnen eten, een schuilhuisje en een bakje water. En alles is reuze boeiend. Alleen durft Molly nog niet zelf vanaf het hok naar het balkon te lopen. Maar dat komt vast nog wel, vandaag en gisteren hebben we haar daarom maar even opgetild. Want ze heeft er zo'n lol.

Foto's van gisteren:

Wij vinden het balkon leuk!


Zo vinden we ze nu steeds O+


Schoon hok, met nieuwe bodem dit keer.


Maar zo'n dag rennen is wel vermoeiend. Nog voor de avond viel, lagen ze al voor pampus.


Er staat heel optimistisch een toiletbakje in het hok. Maar dat begrijpen ze niet echt... Helaas. Misschien moeten we daar nog even mee wachten, ze hebben nu twee andere hoekjes gebruikt :') Volgende stap is dus weer, alleen bodem, totdat ze een hoekje gekozen hebben.

Wel jammer, het was zo makkelijk om elke dag alleen maar even dat bakje leeg te gooien :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85011836
Wat een lieve beestjes guppy, ik vind alleen konijnen zonder hangoren zo evil. :') weet ook niet waarom.

Ik zal ook eens wat foto's posten van mijn konijn + hok.

Dit hok heb 4/5 jaar geleden samen met mijn opa gemaakt. Alle hokken zijn iets meer dan 1 meter breed, wat niet op de foto staat is het hek maar er zit nog een heel hek omheen met een stuk gras. En dat witte wat je ziet is van de parasol want ook de nijntjes houden van schaduw :9



Links boven en onder zitten 2 evil konijnen, me opa vond het hele mooie beesten, ik moet zeggen de kleur is ook erg mooi. Maar je kan niet je hand in de kooi doen want dan ben je hem kwijt. :')


Mijn opa fokt met die 2 beestjes om de konijntjes vervolgens te verkopen. Wel aan gezinnetjes gelukkig, niet voor slacht of slangenvoer. :o We hebben ook nog een verplaatsbare ren voor op het gras.

Dan hier het konijn die rechtsboven in zit. Ik heb hem gekregen toen ik als vakantie baantje in de dierenwinkel gewerkt heb. Toen zat hij er al een hele tijd, hij is nu al een jaartje of 11/12. En het is echt een schat van een beest, een liever konijn ga ik ook niet meer vinden. Het is echt een slome en je kan er alles mee doen. Hij is natuurlijk niet meer zo actief als eerst en kruipt het liefst lekker in je nek.



Zodra mijn konijn dood is, wat hopelijk nog lang niet het geval is verkoopt opa de andere 2 en breekt het hok af. Hij word nu ook al wat ouder en heeft nog een heel stuk land en 2 vollieres dus die vind het allemaal wel prima zo. O+
All good things are wild and free.
pi_85011844
Wat een verhaal. :@ sorry voor de pic spam.
All good things are wild and free.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')