abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:44:04 #1
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_79865607
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic mét foto's ! #10 !

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Foto's uit vorig topic:

Dotje met rompertje

Tommie die weer aan de betere hand is

Eric!
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 13:55:43 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_79868350
Tommie is inderdaad weer aan de beterende hand. Al is ie wel wat verwend geraakt na zijn avontuur. Hij wil nu vooral graag kruidenhooi, gesneden witlof, geraspte wortel en Russel Rabbit voer

Van het weekend hadden we visite, en na een dagje slettenbakken met het bezoek was Tommie helemaal uitgeput
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:58:32 #3
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_79868454
Hier mag deze niet ontbreken :

Rubi: 2002 ~2009:

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:02:06 #4
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79868580
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79874958
@ Nonneke: wat een mooierd!

Na veel moeite toch nog gelukt om een foto van Bunny te maken:

zaterdag 3 april 2010 @ 15:34:20 #6
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79904037
Ze is er
Wekker ging erg vroeg vanmorgen, 157km heen en weer terug met de auto, maar ze zit in het hok, is vreselijk druk (tsja van een gewoon flatje naar een ren is wel even op onderzoek uit !) en nieuwschierig, Steph weet nog niet zo goed wat hij van het drukke ding moet vinden maar ze hebben nog geen ruzie gemaakt
Nu nog een naam

Ze is een raszuivere Nederlandse Hangoordwerg (met tattoo ) en haar kleurtje is Chinchilla

vrolijke pasen Steph

betere fotos volgen nog, ze blijft niet echt zitten
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79907264
Oohhhhhhhhhh wat leuk, heb je eindelijk een maatje voor Steph ! Woei! En wat een prachtige kleur heeft ze
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 3 april 2010 @ 17:31:50 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79907658

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_79909028
Wat een knap konijn ! Het ziet er in ieder geval gezellig uit, hopelijk worden ze snel vriendjes.

Met Eric alles okee, die ligt al zo'n beetje de hele dag in tochtstrip-stand .
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 14:19:25 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_79931978
Wat een mooi vriendinnetje heeft Steph! Hoe gaat het met de twee?

Ik heb gisteren nog een kadootje voor Tommie geshopt, een nieuw konijnenhuisje voor op het balkon:

Eerder zat hij als het hem te warm werd achter het oude laminaat, maar omdat we dat opgeruimd hebben, moest er iets anders komen. Dit dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 april 2010 @ 14:54:36 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79933406
Ow wat een leuk lief konijntje zie ik daar zeg .
Guppyfriend, die wilgenhuisjes zijn echt ideaal. Nijn zit er ook graag gewoon bovenop, is ook een komisch gezicht.

Nijn en zijn snackbal:
  zondag 4 april 2010 @ 15:16:33 #12
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79934261
Die van mij gooit zijn konijnenhuisjes altijd om en gaat er dan inzitten
  zondag 4 april 2010 @ 15:19:21 #13
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_79934365
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:16 schreef dj_devlin het volgende:
Die van mij gooit zijn konijnenhuisjes altijd om en gaat er dan inzitten
deed die van mij ook, tot ik tot grote teleurstelling van mijn knijn het huisje vastzette...

ja ik blijf bezig zeg!
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  zondag 4 april 2010 @ 15:27:29 #14
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79934682
Ja, vinden ze erg leuk spelletje, hoe hou je het baasje bezig en heel onschuldig kijken als ze hem weer om hebben.
  zondag 4 april 2010 @ 15:38:36 #15
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79935088
Haha het huisje is hier de opbergplek voor het speelgoed geworden, dat schijnt alleen maar in de weg te liggen als het ín de kooi ligt.
  zondag 4 april 2010 @ 15:48:01 #16
295984 Demise
I saw you look away
pi_79935409

Vlokkel.

Ze is echt een poepje, en behoorlijk sullig. Haar ruggetje is krom, dus als ze op haar achterpootjes probeert te gaan staan, valt ze achterover.
"Hell is other people." - Jean-Paul Sartre
"A first sign of the beginning of understanding is the wish to die." - Franz Kafka
"Never memorize what you can look up in books." - Albert Einstein
  zondag 4 april 2010 @ 16:56:32 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_79937693
1e paasdag fotos

of ik wel een beetje gepaste afstand wil bewaren

hij laat dr geen seconde alleen

gaat hastikke goed, als ze iets doet wat niet mag (in zijn ogen, bv in de regen zitten ) stampt hij heel hard en haalt dr weer op

en filmpje

[ Bericht 11% gewijzigd door Nonneke op 04-04-2010 17:21:35 ]
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 4 april 2010 @ 17:47:14 #18
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_79939201
Oh wat een schattige foto's!

Wat fijn dat Steph zo goed overweg kan met zijn nieuwe vriendin, al een naam voor haar bedacht?
  zondag 4 april 2010 @ 18:07:53 #19
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_79939877
Wat een lekker nieuwsgierig ding zeg!
pi_79959650
lief om die 2 zo saampjes te zien
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_79976966
terugvindnijnen!
  maandag 5 april 2010 @ 21:31:36 #22
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_79981628

Even een vraagje..
Ik zoek een gecastreerd vriendje voor Amy:

Ze woont alleen sinds Dushi is overleden..... (dit was het laatste uurtje van Dushi...)

Nu wil ze graag een vriendje, maar ik weet niet goed waar die te zoeken. Het liefst niet ál te ver weg... (woon in Tilburg). We hadden hier in de buurt een konijnenopvang zitten, maar die houden nu zelf alle nijns, omdat er veel ziek zijn. Weet iemand een goede plek waar ik een vriendje voor Amy kan vinden? Liefst al een wat oudere, gecastreerde nijn... (Amy is nu een jaar of 2)
Alvast bedankt!!
Don't come closer, I might hurt you
pi_79982268
Franky's in Eindhoven, je zult even door de site heen moeten lezen. Qua taalgebruik niet de meest vriendelijke site maar van wat ik begrepen heb is de eigenaresse als het om konijnen gaat wel goed.
Je zou het Knabbelhuisje in Deurne eventueel nog kunnen proberen, of Haas&Ko in Baarlo. Ook zit er nog een opvang in Roosendaal (Dierenparadijs, maar gezien de website vraag ik mij af of ze nog wel bestaan?) en in Kaatsheuvel (Dierenherberg).
Marktplaats afstruinen is ook nog een optie, maar dat zijn vaak ongecastreerde heren . Houd ook het Vraag&Aanbod op Bunnybunch eens in de gaten, daar staan ook regelmatig gecastreerde mannen op die op zoek zijn naar een nieuw thuis.
  maandag 5 april 2010 @ 21:48:50 #24
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_79982534
Super!!! Dankjewel!!
Hier kan ik wel wat mee. Ik ga morgen eens alle opties eens bekijken en uitzoeken.
Hartstikke bedankt!
(kaatsheuvel houdt nu alles zelf.... )
Don't come closer, I might hurt you
pi_79982681
Ik heb regelmatig contact met iemand die vrijwilligerswerk doet bij Haas&Ko, ze hebben nu voor zover ik begrepen heb niet heel veel gecastreerde heren maar wel nog een fikse wachtlijst. Staat nu aardig wat op gereserveerd, dus daar zal het wel even afwachten zijn.
Veel succes in ieder geval met de zoektocht naar een leuke vriend voor Amy .
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 22:29:57 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_79984690
Vaak hebben gewone asiels ook konijnen zitten, je zou dus ook eens kunnen kijken of daar leuke gecastreerde heren zitten
pi_80000528
tvp voor alle lieve nieuwe nijnen
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:09:08 #28
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80003705
Mijn twee konijntjes, brakke kwaliteit maar oke.
  dinsdag 6 april 2010 @ 15:07:31 #29
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80005665
Oh die zijn leuk!! Vooral die linker ziet er heel tof uit. Lekker pluizig ook. Hoe heten ze?
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:20:07 #30
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80020084
Mijn konijn vond vandaag dat hij niet genoeg aandacht kreeg, dus sprong hij maar op de bank. Vrouwtje mag geen boekje lezen, maar moet mij verwennen en ze zal het weten ook, leek hij wel te denken

Wat een heerlijke beesten zijn konijnen toch ook!
  maandag 19 april 2010 @ 11:08:02 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80473797
Vandaag wordt mijn Fiona gesteriliseerd...spannend!! Ik weet nog niet of ze ook de baarmoeder eruit halen, ligt eraan hoe 'ie eruit ziet. Ik heb haar om 9 uur weggebracht en kan haar pas om half 7 weer ophalen
pi_80475005
Hoop dat het goed gaat morgane, lang wachten zeg...
pi_80475092
Polleke in zijn namaak ondergrondse gangenstelsel
  maandag 19 april 2010 @ 12:22:18 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80476625
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef Bijou het volgende:
Hoop dat het goed gaat morgane, lang wachten zeg...
Ik kan haar ook om 3 uur of 5 uur ophalen, maar ik heb van kwart voor 4 tot half 6 college...het is wel zo prettig als ik daarna bij haar kan blijven, dus dan maar wat langer bij de dierenarts. Ze zorgen goed voor haar daar Ik vind het wel een beetje eng hoor, ben toch bang dat ze onderkoeld raakt of niet meer uit de narcose komt...

Wat een tof konijn en een mooie tunnel!!
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 12:43:48 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_80477530
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:22 schreef morgane het volgende:

[..]

Ik kan haar ook om 3 uur of 5 uur ophalen, maar ik heb van kwart voor 4 tot half 6 college...het is wel zo prettig als ik daarna bij haar kan blijven, dus dan maar wat langer bij de dierenarts. Ze zorgen goed voor haar daar Ik vind het wel een beetje eng hoor, ben toch bang dat ze onderkoeld raakt of niet meer uit de narcose komt...

Wat een tof konijn en een mooie tunnel!!
Komt wel goed hoor Morgane En zie het zo, ze is daar in goede handen. Mocht het niet goed gaan, dan zijn ze er ook meteen bij. En als jij heb vanavond ophaalt is ze dus alweer zo wakker mogelijk

Ik haal Tommie altijd pas laat op, om die reden

Wat je kan vragen is of de assistente je even belt als ze klaar zijn? Of is dat al te laat nu?
  maandag 19 april 2010 @ 13:06:52 #36
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80478389
Sowieso zouden ze bellen als het niet goed is gegaan, en ik zou haar dus eigenlijk al om 3 uur op kunnen halen. Als er over 2 uurtjes nog niet gebeld is is het dus goed gegaan
Bedankt voor de opbeurende woorden je hebt ook wel gelijk hoor, het komt wel goed. Maar dit is pas mijn eerste konijn en het is dus nog heel nieuw voor me allemaal.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 13:15:47 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_80478666
Tommie is ook mijn eerste konijn wat naar de dierenarts moest... Maar inmiddels ben ik meer dan ervaringsdeskundig helaas.

Verwen haar maar lekker als ze weer terug is. Een extra aai over de bol vinden ze altijd fijn
pi_80489065
Spanned zeg! Heb je alles in huis (dwangvoeding, kruik etc)? Dames die gesterriliseerd worden hebben vaak na de operatie door pijn geen zin om te eten, dan zul je ze even een paar dagen moeten helpen, dus dan kan darmstimulans ook erg prettig zijn.

Ik ben afgelopen donderdag weer naar de DA geweest om Nijn zijn haken weer te laten verwijderen. Nieuw record deze keer, 3 maanden en hij was bijna op het goede gewicht, 1200 gram! Kreeg een complimentje van de DA
pi_80501421
Hoe is het gegaan morgane?
  maandag 19 april 2010 @ 22:28:47 #40
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80501460
Fijn dat Nijn zo goed vooruit gaat!! Mijn Fiona weegt bijna 2 kilo en dat is dus een 'dwergkonijn'
Het ging overigens helemaal prima, de operatie zelf enzo. Ze was ook helemaal bij toen ik haar ophaalde. Ze heeft alleen inderdaad nog geen zin om te eten. Als ze morgen nog niet eet kan ik altijd langskomen om dwangvoeding te halen, de dierenarts zit om de hoek. Een kruik heeft de arts het niet over gehad, maar Fiona woont op mijn kamer dus het is lekker warm. Bovendien heeft ze tapijttegels als bodembedekking en een handdoek in haar kooi, dus denk dat het wel goed gaat zo of is een kruik noodzaak?
pi_80501905
Er is een relevantie tussen niet eten, gas en een te lage lichaamstemperatuur. Konijnen die narcose hebben gehad of een zware operatie achter de rug hebben gehad kunnen moeite hebben met het vasthouden van hun lichaamstemperatuur, dus ik zou voor de zekerheid even een kruikje erbij leggen. Mocht ze het niet prettig vinden hoeft ze er niet op te gaan liggen.
Mweh, dwergkonijn.... mijn non-dwerg (aka een dwerg die de dwergfactor mist) moet eigenlijk 1250 gram wegen. Kelly, middenformaatje is iets meer dan 2 kilo en die wil ik geen dwerg noemen hoor
  maandag 19 april 2010 @ 22:41:05 #42
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80502131
Ik heb eigenlijk nog nooit in mn leven een kruik gebruikt, laat staan bij mn konijn moet ik die gewoon vullen met heet water en erbij leggen? Of nog iets van een kussensloop of handdoek eromheen?
pi_80502193
Ik zou er even een handdoek om heen doen, voor je het weet eet ze de kruik op . Ik heb hem hier gebruikt na de castratie van Nijn, is ook de enige keer dat hij zijn temperatuur niet goed vast kon houden.
Goed warm water uit de kraan is warm genoeg hoor!
  maandag 19 april 2010 @ 22:47:33 #44
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80502472
Ik heb 'm erbij gelegd, dankjewel voor de tip!!
pi_80502623
Succes met de zielige dame, verwen haar maar lekker
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:45:56 #46
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508207
Zo, heb haar net met veel moeite dr pijnstiller gegeven. Ze had er niet echt zin in in eten trouwens ook niet, voor zover ik kan zien heeft ze nog geen hooi/brokjes aangeraakt. Als ze vanmiddag nog niet eet ga ik maar weer terug naar de dierenarts.
pi_80508247
Geef haar ook wat groenvoer erbij, daar willen ze vaak wel mee beginnen na een operatie en het is goed vochtig, voorkomt ook een verstopping . Veel succes mocht je naar de DA moeten!
  dinsdag 20 april 2010 @ 07:53:57 #48
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508278
Dankjewel! Wat zou ik het beste kunnen geven qua groenvoer? Ik heb hier alleen andijvie liggen.
pi_80508297
Andijvie is prima Peterselie kan door de sterke smaak eetlustopwekkend zijn, zelfde geld voor rucola. Ook witlof vinden konijnen vaak erg prettig om dan mee te starten.
Heeft ze vannacht wel gedronken?
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:00:42 #50
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80508330
Ik weet niet of ze heeft gedronken...ik had haar waterbakje vannacht op de grond gezet zodat ze er beter bijkon omdat ze nog pijn heeft, maar ze heeft 'm omgegooid. Maar ik hou het in de gaten. Straks nog maar even naar de supermarkt voor wat ander groenvoer. Bedankt voor je goede advies!!
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 09:28:51 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_80509889
Succes met je nijn Morgane! Heeft ze al van de andijvie gegeten?
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:52:19 #52
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80510482
Ze heeft sinds de operatie één frummeltje andijvie gegeten...ben net bij de dierenarts geweest en ik ga nu met dwangvoeding (critical care) beginnen. Ik hoop dat ik het bij haar naar binnen krijg.
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 10:31:02 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_80511593
Kijk even of er iemand is die je kan helpen het te geven. Door je nijn vast te houden of zo. Critical Care vinden ze niet vies, dus heel erg zou ze het niet moeten vinden. Wat ik deed als ik alleen was, wat Tommie in een hoek van de bank zetten, zodat hij niet naar achteren wegkan. En dan gewoon vastpakken, en klaar.

Succes!
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:46:47 #54
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80512090
Thanks! Het is inderdaad gelukt! Ik heb een handdoek over haar heen gegooid en haar toen op schoot gezet. Ik ben gekrabt, gebeten en toegegromd maar de eerste dosis is binnen. Ze vond 't inderdaad nog best lekker ook!
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 11:54:00 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_80514594
T ruikt ook lekker he
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:06:37 #56
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80515038
Dat verbaasde mij ook al ja vond het alleen wel minder dat ik helemaal onder die smurrie zat toen ze ging tegenstribbelen
pi_80528663
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:00 schreef morgane het volgende:
Ik weet niet of ze heeft gedronken...ik had haar waterbakje vannacht op de grond gezet zodat ze er beter bijkon omdat ze nog pijn heeft, maar ze heeft 'm omgegooid. Maar ik hou het in de gaten. Straks nog maar even naar de supermarkt voor wat ander groenvoer. Bedankt voor je goede advies!!
Geen dank hoor, is het minste wat ik kan doen . Ik hoop dat ze in ieder geval snel weer zelfstandig zal gaan eten. Critical Care is inderdaad super, vind Sience Recovery ook erg lekker ruiken, anijs
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:55:13 #58
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80530810
Ze is langzaamaan begonnen met eten! Haar brokjes raakt ze nog niet aan, maar ze zat vanmiddag ineens wat hooi te knabbelen ze krijt vanavond nog haar normale dosis dwangvoeding. Kan ik dan morgen al gaan afbouwen?
pi_80533739
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:55 schreef morgane het volgende:
Ze is langzaamaan begonnen met eten! Haar brokjes raakt ze nog niet aan, maar ze zat vanmiddag ineens wat hooi te knabbelen ze krijt vanavond nog haar normale dosis dwangvoeding. Kan ik dan morgen al gaan afbouwen?
Altijd een goed teken om te horen dat ze uit zichzelf eet!

Ben dan zelf ook altijd wat geruster als mijn konijn weer uit zichzelf gaat knabbelen nadat hij een operatie heeft gehad.
pi_80534336
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:55 schreef morgane het volgende:
Ik zou inderdaad vanavond nog even dwangvoeding geven, dan voor de nacht een bepaalde hoeveelheid biks en groenvoer neerleggen wat je in de gaten kunt houden of ze eet . Mocht ze gelijk normaal gaan eten hoef je dwangvoeding niet af te bouwen, blijft ze slecht eten zul je het moeten blijven geven om haar darmen actief te houden.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:31:20 #61
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80535077
ok, dank je :0 het scheelt dat ze bij mij op de kamer slaapt, kan ik haar goed in de gaten houden. Inmiddels heeft ze ook al wat van haar biks op en nog wat andijvie
pi_80535238
Dat klinkt erg goed . Ik zou dan vanavond al wat minder dwangvoeding geven, dan heeft ze in ieder geval ook genoeg triggers om normaal te gaan eten.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:48:37 #63
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80535877
Ohja goed dat je het zegt...als ik haar helemaal volstop met dwangvoeding gaat ze nooit normaal eten
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:15:15 #64
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80540202
Hmm ik heb even een probleempje, misschien dat 1 van jullie kan helpen. Ik heb bij de dierenarts na de sterilisatie maandag een ontstekingsremmer/pijnstiller meegekregen, Carprofen drops. Ik moest er vanmorgen mee beginnen (want gisteren had ze bij de dierenarts al pijnstillers gekregen) en dan 3 of 4 dagen 2x daags die pijnstiller geven. Ik doe het 1x 's morgens en 1x 's avonds. Nu ben ik donderdag eigenlijk van kwart over 11 's morgens tot kwart voor 8 vrijdagochtend niet thuis...is het erg om 1 dosis pijnstiller over te slaan (het is dan al dag 3) of moet ik echt iets regelen?
pi_80540411
Ik zou in ieder geval wel een back-upplan hebben, mocht ze veel pijn hebben kan ze immers weer stoppen met eten. Weet niet hoe ze het de komende dagen doet, maar ik vind het persoonlijk te risicovol om haar zo'n lange tijd alleen te laten na de sterilisatie zonder pijnstilling.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:23:09 #66
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80540585
Ja daar heb je ook wel gelijk in... ik ga wel proberen tussendoor rond 6 uur ff langs huis te rijden om haar van nieuw eten en pijnstiller te voorzien. Ze zit ook weer aardig hooi te eten ondertussen dus volgens mij gaat het best goed

Edit: de plannen zijn omgegooid, ze is maar van 20 tot 8 alleen mét een hoop eten en pijnstiller vind ik zelf toch ook wel een beter idee.
pi_80541153
Dat is denk ik ook prettiger voor jouw gemoedsrust . Wel fijn dat ze zelf weer lekker aan het eten is!
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:37:50 #68
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80541389
Inderdaad, ik denk dat ik veel te benieuwd ben hoe het met haar gaat om zo lang weg te blijven...ik zie mezelf nog wel midden in de nacht op de fiets springen om bij haar te kunnen zijn
ik heb vanmiddag echt een vreugdedansje gemaakt toen ik achter me ineens het bekende hooi-knabbel-geluid hoorde toen ik aan het studeren was
pi_80548943
Ben zo benieuwd of je konijn zelf alweer brokjes heeft gegeten of moet je toch nog steeds dwangvoeren morgane?
  woensdag 21 april 2010 @ 09:16:01 #70
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80549485
Ze heeft nog maar een klein beetje van haar biks op, maar wel al al best wat hooi. Ik denk dat ik vandaag nog de halve dosis dwangvoeding ga geven en dan hopen dat ze ook weer gewoon biks gaat eten!
Ze begint wel steeds te grommen/piepen als ik de kooi opendoe en haar wil aaien...ze associeert me nog steeds met die vervelende spuitjes denk ik. Ik hoop dat het weer bijdraait, want ze was eerst echt een knuffelkont!

Edit: hoera!! Ze zit lekker biksjes te knabbelen
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:25:43 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_80549687
Ze gaat je wel vergeten hoor! Wanneer die nare spuit niet meer hoeft, moet je dr gewoon lekker verwennen. Gaat ze je weer associeren met lekkere dingen
pi_80549703
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:16 schreef morgane het volgende:
Ze heeft nog maar een klein beetje van haar biks op, maar wel al al best wat hooi. Ik denk dat ik vandaag nog de halve dosis dwangvoeding ga geven en dan hopen dat ze ook weer gewoon biks gaat eten!
Ze begint wel steeds te grommen/piepen als ik de kooi opendoe en haar wil aaien...ze associeert me nog steeds met die vervelende spuitjes denk ik. Ik hoop dat het weer bijdraait, want ze was eerst echt een knuffelkont!

Edit: hoera!! Ze zit lekker biksjes te knabbelen

Yah!

Die van mij moet dan ook even niks van me weten, maar na alle drie de operaties is hij telkens weer bijgedraaid en nog steeds een enorme knuffelkont! (terwijl ik dit schrijf wil meneer aandacht en is bij me op schoot gesprongen )
  woensdag 21 april 2010 @ 09:37:37 #73
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_80549989
Gelukkig, dan komt het met mijn Fiona vast ook wel goed toen ik wakker werd zat ze gezellig midden in haar houten hooiruif hooi te knabbelen

pi_80550549
Onze Vlaming Remi,

Hier 1 jaar oud en ongeveer 5 kilo. Geen echte vlaamse reus, maar het zit er wel in. afkomstig van een fokker en oorspronkelijk bedoeld voor de slacht,

Vorig jaar gevonden in België, zat onder onze auto toen we terug kwamen van bezoek aan een grot.
Mijn vriendin was meteen verliefd en heeft een uur op straat gezeten en broodjes gevoerd, waarna zij uiteindelijk bij mij in de armen sprong. (het konijn, niet mijn vriendin)

Toevallig kwam op dat moment de eigenaar aanlopen en bleek dat het een ontsnapt konijn van hem was en bedoeld was voor de slacht. Dat liet ik niet gebeuren dus met de eigenaar geregeld dat wij het konijn mee mochten nemen.

Daarna meteen naar de camping toe geraced, tent en alle spullen in de auto geflikkerd en zsm de 6 uur durende reis naar huis gemaakt. Buiten vond hij duidelijk maar niets, dus hebben we een mooi groot hok voor hem binnen gekocht en daar is hij tot de dag van vandaag erg blij mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phoenix78 op 21-04-2010 18:09:43 ]
"Evil preaches tolerance until it is dominant, then it tries to silence good."
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:59:16 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_80550613
Aawww, wat een mooi verhaal Phoenix!
pi_80573717
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef morgane het volgende:
Gelukkig, dan komt het met mijn Fiona vast ook wel goed toen ik wakker werd zat ze gezellig midden in haar houten hooiruif hooi te knabbelen

[ afbeelding ]
Oh wat zit ze daar lief! Hangoorkonijntjes hebben altijd zo'n cute uiterlijk!
pi_80621651

Remi toen zij nog een baby was, dit is vlak nadat wij haar gevonden hebben. De dierenarts schatte haar hier 2 tot 3 maanden

[ Bericht 0% gewijzigd door Phoenix78 op 23-04-2010 09:44:22 ]
pi_80621971
Ze is daar inderdaad nog erg jong, vooral als ik haar vergelijk met de foto's van de jonge reusjes van een goede vriend van mij . Hoe oud is Remi nu nog ongeveer? Vlamen groeien namelijk nog tot ze anderhalf zijn, maar gezien de ontwikkeling van haar kop op de foto op de vorige pagina ziet ze er redelijk uitgegroeid uit.
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 09:19:53 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_80623421
Agossie, op die foto was ze echt nog jong!
pi_80624051
Remi

Ik weet niet of ik deze filmpjes al eerder met jullie gedeeld had:

Mieke in de sneeuw

en Mieke met een dikke ekster
  Moderator vrijdag 23 april 2010 @ 14:21:27 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_80633594
Die ekster
pi_80635321
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 07:49 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe oud is Remi nu nog ongeveer?
Remi is nu ongeveer 1 jaar oud. De 1e foto in het topic is afgelopen week gemaakt. Wij denken ook dat ze wel volgroeid is (is namelijk ook geen volbloed vlaamse reus) maar voor het zelfde geld wordt ze nog iets groter. Niet dat wij dat erg vinden hoor, ze is nu groter dan onze katten en kan dus ook veilig in huis rondlopen zonder bang te hoeven zijn. (de katten zijn eerder bang voor haar)
pi_80635898
Wat een mooi verhaal van Remi
  zondag 2 mei 2010 @ 14:38:31 #84
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80931640
Nog even een foto spammen van Bunny :

Je stoort me tijdens het wassen

Die slof is van mij!
pi_80963024
Ik heb een papieren tas met hooi in de kamer gelegd, groot succes

Je hebt niet per se een hoge hoed nodig om een konijn te laten verdwijnen:

Paris Hilton eat your heart out:

Kleine lelijke hondjes in je tas is zoooooo 2009. Rabbits ftw!
  maandag 3 mei 2010 @ 14:14:00 #86
298098 dj_devlin
Devilicious
pi_80967978
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:04 schreef Bijou het volgende:
Ik heb een papieren tas met hooi in de kamer gelegd, groot succes

Je hebt niet per se een hoge hoed nodig om een konijn te laten verdwijnen:
[ afbeelding ]

Paris Hilton eat your heart out:
[ afbeelding ]
Kleine lelijke hondjes in je tas is zoooooo 2009. Rabbits ftw!
Wat een schattig tafereeltje!
  Moderator zaterdag 8 mei 2010 @ 13:49:50 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_81175688
Cross-post uit het cavia-topic.

Tommie mag graag op bezoek gaan bij de cavia's, want hun eten is ook lekker

Na dit foto tafereeltje is Tommie vriendelijk doch dringend verzocht om weg te gaan
  Moderator donderdag 3 juni 2010 @ 09:40:13 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_82271303
Kick, met een filmpje waarin ik gewassen wordt

pi_82271841
Ah, zo lief
Eric doet dat ook vaak. Het ziet er zo schattig uit, ook echt alsof het een heel serieuze aangelegenheid is.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:43:03 #90
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82273281
Ons kleine meisje Winnie:

Haar vriendje (gecastreerd) Anton Antenkin

Winnie zat heel stil en droevig in haar hok toen ze alleen was, dus toen iemand een berichtje plaatste om Anton te redden voordat hij verkocht werd als slangevoer, kreeg ze een kameraad, en ze zijn heel gelukkig samen.

Grijsje (mannetje) mag om voor de hand liggende redenen niet met de andere nijntjes in de tuin lopen, en wordt daarmee natuurlijk gepest door Anton :
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82307734
Wat een lieve konijntjes allemaal weer!

Kelly gaat van de zomer gecastreerd worden, ze zal er nu toch echt aan moeten geloven. Heb het met de DA overlegd en we zien het beide als enige oplossing voor haar continue gedragsproblemen.
pi_82315436
Wat is Anton een tof konijn!

Douche-eendje, wat doet Kelly dan allemaal?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 08:03:11 #93
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_82315447
Regelmatig schijnzwanger en ze plukt haar vriendje kaal .
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:21:24 #94
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82316640
Winnie plukte zich van de week ook kaal op haar buik, maar we wachte nog even af met ingrijpen, zien of beheersbaar is. Ze is pas een jaar oud dus er kan nog veel veranderen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 6 juni 2010 @ 20:35:21 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82412164
Hoi! Ik kom even onze nieuwste huisgenoot voorstellen! Dit is Tamina

Uiteraard is de etensbak een geniaal goede plek om te gaan zitten

Ze heeft trouwens één wit voorpootje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 6 juni 2010 @ 21:21:45 #96
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_82415323
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoi! Ik kom even onze nieuwste huisgenoot voorstellen! Dit is Tamina

[ afbeelding ]

Uiteraard is de etensbak een geniaal goede plek om te gaan zitten

Ze heeft trouwens één wit voorpootje
Awwwwww die 2e foto i iz duster nom.nomnomnom.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_82416748
Wat een dotje!
pi_82417037
cutiepie
  zondag 6 juni 2010 @ 22:01:50 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82418129
Duster Ja ze heeft echt zo'n leeuwenkopje, met al dat pluishaar Fierce
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82430429