Nieuwegein.quote:Op vrijdag 2 april 2010 02:41 schreef Mieks het volgende:
[..]
Waar train jij? Nieuwegein, Den Bosch of Amsterdam?
Ok ik was deze week voor het eerst ook in Nieuwegein, zowel maandag als donderdag.quote:
Reis je het hele land door?quote:Op zondag 4 april 2010 01:06 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ok ik was deze week voor het eerst ook in Nieuwegein, zowel maandag als donderdag.
Was wel leuk daar, alleen de ruimte is veel kleiner als in Den Bosch en er zijn veel meer mensen. Maar wel leuke mensen.
Amsterdam vond ik ook wel leuk.
Bij ons bij beginners niet.. Gewoon bokshandschoenen weet niet wat de regels zijn bij protect invest..quote:Op zondag 4 april 2010 22:39 schreef Lajoie het volgende:
Woei, over een maandje kan ik ook eindelijk beginnen in Den Bosch! 4 maanden op moeten wachten. Nog ff een vraagje: in hoeverre zijn MMA handschoenen noodzakelijk?
Ik zit ook in Den Bosch dus. Bokshandschoenen gebruikt ik niet, wel gewoon eh, hoe heetten die dingen? Freefight handschoenen?quote:Op zondag 4 april 2010 22:39 schreef Lajoie het volgende:
Woei, over een maandje kan ik ook eindelijk beginnen in Den Bosch! 4 maanden op moeten wachten. Nog ff een vraagje: in hoeverre zijn MMA handschoenen noodzakelijk?
Ja opzich valt het wel mee.quote:Op zondag 4 april 2010 01:21 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Reis je het hele land door?
Nieuwegein, Den Bosch en Amsterdam liggen niet bepaald bij elkaar![]()
Of vind je het niet erg om te reizen voor je training?
Kom ook eens in Leiden mee trainen danquote:Op maandag 5 april 2010 00:51 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja opzich valt het wel mee.
Ik woon dus in Den Bosch, maar zit binnen een half uur in Nieuwegein en 45-50 minuten in Amsterdam.
Daarbij studeer ik in Leiden, en werk ik in Katwijk. Dus moet toch reizen.
Ja, freefight/MMA handschoenen bedoelde ik idd. Dan bekijk ik na de eerste les wel hoe het met mijn knokkelslijtage gesteld is. Het allerbelangrijkste heb ik iig al (de toc uiteraard)quote:Op maandag 5 april 2010 00:50 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ik zit ook in Den Bosch dus. Bokshandschoenen gebruikt ik niet, wel gewoon eh, hoe heetten die dingen? Freefight handschoenen?
Meer omdat ik telkens mn knokkels kapot mepte :p
Hm, ik heb ze niet en in de les die ik afgelopen donderdag gevolgd heb, had niemand dat soort handschoenen. Is dit bij andere scholen wel zo?quote:Op maandag 5 april 2010 21:03 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Ja, freefight/MMA handschoenen bedoelde ik idd. Dan bekijk ik na de eerste les wel hoe het met mijn knokkelslijtage gesteld is. Het allerbelangrijkste heb ik iig al (de toc uiteraard).
zie mij comments iets hoger.. Bij mij dus vooral normale bokshandschoenen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:22 schreef Braambes het volgende:
[..]
Hm, ik heb ze niet en in de les die ik afgelopen donderdag gevolgd heb, had niemand dat soort handschoenen. Is dit bij andere scholen wel zo?
Ah ik dacht dat dat alleen ging over jou! Na vanavond ben ik er wel van overtuigd dat handschoenen fijn zijn, ik heb m'n knokkels kapot geslagen! Daarnaast hebben we heel erg langs de 360-defense geoefend. (dat noem je zo toch?) M'n polsen zijn nu helemaal rood, dus ik verwacht dat ze morgen een mooie blauwe gloed hebben!quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:07 schreef Blackviper het volgende:
[..]
zie mij comments iets hoger.. Bij mij dus vooral normale bokshandschoenen.
Hou op.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:13 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat dat alleen ging over jou! Na vanavond ben ik er wel van overtuigd dat handschoenen fijn zijn, ik heb m'n knokkels kapot geslagen! Daarnaast hebben we heel erg langs de 360-defense geoefend. (dat noem je zo toch?) M'n polsen zijn nu helemaal rood, dus ik verwacht dat ze morgen een mooie blauwe gloed hebben!
"Daar word je hard van!" .. hoop ik!quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:45 schreef Mieks het volgende:
[..]
Hou op.
Mijn onderarmen waren na de 360 gewoon helemaal blauw.
Ow was jij dat? wie ben jij dan?quote:Op woensdag 7 april 2010 21:50 schreef Memento-Mori het volgende:
ik was diegen en dat 8 lessen voor 30 euro heeft te maken dat dat het studententarief is en alle sporten die hier aangeboden worden in een periode gegeven worden (sportschool is vooral voor studenten)
Ik ken die sportschool niet, maar als ze is aangesloten bij Krav Maga Worldwide, heeft ze wel officiële instructeursdiploma's behaald. Anders mag je niet onder de naam Krav Maga Worldwide les geven.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:36 schreef Blackviper het volgende:
Vandaag vroeg mij iemand iets over trainen bij Reflex BMC te Utrecht. olv oa Synthia. Nu is dit een kennismaking cursus op een sportschool, 8 lessen voor 30 euro. Ik kan eigenlijk weinig vinden over Synthia (geen les van prominenten figuren of les in Israël zelf), volgens de site zijn ze aangesloten bij Krav Maga Worldwide . Weet iemand hier wat het niveau is van deze lessen? En of dit niet een of andere hippe fitness hype is die hier gepromoot wordt maar echte KM.
quote:Op donderdag 8 april 2010 15:24 schreef Braambes het volgende:
Fijn, dat Krav Maga! Er zit nu een soort van blaar op m'n knokkel en ik moet vanavond weer trainen, dat wordt feest met het stoten op de kussens!![]()
Ze kunnen je moeilijk verplichten toch? De trainers zien (als het goed is) echt wel of iemand vooruitgang boekt of niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 15:24 schreef Braambes het volgende:
Is het bij jullie trouwens ook zo dat je mag komen wanneer je wilt, maar dat je niet verplicht bent? Ik heb me van de week ingeschreven en betaal een vast bedrag per maand waarmee ik de volledige sportschool mag gebruiken plus alle lessen die gegeven worden. Ik vind het een beetje onhandig, omdat je ze onder de leerlingen toch nooit vooruitgang kan zien? Je hebt geen vaste klasjes, dus het blijven vaak een beetje beginnerslesjes.. of zie ik dit verkeerd?
quote:
Verplichten gaat inderdaad niet, maar nu kunnen er elk moment weer nieuwe mensen binnen stappen zodat je met de hele klas niet echt 'gezamelijke' vooruitgang boekt! Maakt verder niet uit, vroeg het me alleen af!quote:Ze kunnen je moeilijk verplichten toch? De trainers zien (als het goed is) echt wel of iemand vooruitgang boekt of niet.
Heheh, maar ik weet wel wat je bedoeld hoor.. Heb het zelf nu ook..quote:
Bij ons splitsen ze de groep wel eens op, beginners aan de ene kant, gevorderden aan de andere kant. Dan kan je lekker verder trainen op je eigen niveau.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:22 schreef Braambes het volgende:
Verplichten gaat inderdaad niet, maar nu kunnen er elk moment weer nieuwe mensen binnen stappen zodat je met de hele klas niet echt 'gezamelijke' vooruitgang boekt! Maakt verder niet uit, vroeg het me alleen af!
Dat laatste doe ik ineens wel automatisch als ik ergens kom. Net als dat ik tegenwoordig uit automatisme de deuren op slot doe als ik in de auto zit. Ik heb het als zelfverdediging nog niet hoeven gebruiken, gelukkig.quote:Op zondag 11 april 2010 16:10 schreef Braambes het volgende:
Ik vraag me trouwens af of hier mensen zijn die al iets gehad hebben aan Krav Maga? Misschien niet eens zo zeer als in vechten, maar misschien de manier waarop je nu sommige situaties aanpakt. Er wordt ons bijvoorbeeld verteld dat je, als je een cafe ingaat, meteen alle nooduitgangen checkt en kijkt hoe je eventueel weg zou moeten komen!
Het was erg leerzaam. Ik had verwacht dat we gigantisch afgemat zouden worden, maar dat was niet zo. Moshe zei "oefenen en drills doen kan je ook wel tijdens je normale lessen". Heeft ie ook wel weer gelijk in natuurlijk.quote:
Tja, blauwe armen zijn niet fijn maar soms is het niet anders. Het wondje op m'n knokkel is gelukkig ook weer zo goed als genezen, wel vervelend dat het vorige week steeds bij de training weer open ging.. zelfs met pleister erop!quote:Op maandag 12 april 2010 13:50 schreef Booomer het volgende:
Heheh, maar ik weet wel wat je bedoeld hoor.. Heb het zelf nu ook..
Dat deden ze bij ons afgelopen donderdag ook, ik was dus iets te snel met mijn commentaar!quote:Bij ons splitsen ze de groep wel eens op, beginners aan de ene kant, gevorderden aan de andere kant. Dan kan je lekker verder trainen op je eigen niveau.
Zoals? Vertel!quote:Veel technieken waren nèt iets anders dan hoe ik ze geleerd heb, en hij vertelde dan waarom dat veranderd is.![]()
Kleine dingetjes, maar het is moeilijk uit te leggen zonder het te laten zien.quote:
Gewoon ff paar joep toep filmpies makenquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:43 schreef Booomer het volgende:
[..]
Kleine dingetjes, maar het is moeilijk uit te leggen zonder het te laten zien.Hij vertelde bijvoorbeeld dat het (bij een techniek tegen pistoolbedreiging van voren richting de borst waarbij je het pistool grijpt en wegdraait uit de line of fire) was voorgekomen dat de aanvaller alsnog omstanders neerschoot. Dus als je die techniek doet, richt het pistool naar de grond als je hem grijpt. Maar hij liet ook nog een andere techniek zien waarbij je niet het pistool maar de arm van je tegenstander grijpt, zodat je veel meer grip hebt op je tegenstander. Maarja, dat moet ik echt voordoen, dat wordt niks als ik dat zo ga uitleggen.
Ik denk dan toch echt dat je je techniek niet goed doet. Want als je bijvoorbeeld deze doet is het praktisch onmogelijk vast te blijven houden omdat je hand gewoon klem komt tussen schouder en nek. Heb je het al eens gevraagd aan je trainer?quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:58 schreef Mieks het volgende:
Pff, ben vandaag weer geweest. Heb het even gehad echt. Punt is, dat ik nu sinds Januari bezig ben, maar ik nog geen stap vooruitgegaan ben sindsdien, althans dat vind ik. Ik moet zeggen dat ik af en toe zoiets heb van: Ja het is nu allemaal leuk met mensen die rekening met elkaar houden en zo, maar uiteindelijk draait het allemaal om kracht. Ik bedoel dat is gewoon zo. En als het daar op aankomt dan verlies ik het gewoon. Met name bij die chokes, dat komt allemaal aan op kracht, dus wat is het nut op straat?
Het is gewoon zo ontmoedigend als je er slecht in blijft.
(Zo, dat moest ik even kwijt)
Dat duurt en dat duurt maarquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:08 schreef Braambes het volgende:
Hoe lang duurt het bij jullie trouwens voordat je examen mag doen? In Arnhem moet je minimaal 6 maanden 2x per week getraind hebben voordat je het eerste examen mag doen..
Ik train nu 2 jaar en heb 2 examens gehad. Misschien dat dat een indicatie geeft. Ik denk ook niet dat je het veel sneller zou moeten doen, dat komt je eigen techniek niet ten goede.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:08 schreef Braambes het volgende:
Hoe lang duurt het bij jullie trouwens voordat je examen mag doen? In Arnhem moet je minimaal 6 maanden 2x per week getraind hebben voordat je het eerste examen mag doen..
IKMF ? Bij ons (IKMF en sportschool HSW) zijn de P-levels theoretisch 4 maanden per level, dus dan kan je elke keer na 4 maanden weer examen doen. Behalve als je Graduate word, dan is het elke 8 maanden dacht ik. Ow en ik heb nu in 2,5 jaar 4 examen gehad en gehaaltquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:08 schreef Braambes het volgende:
quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:14 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Dat duurt en dat duurt maar![]()
Want wij doen niet aan examens
Hm, dat is waar. Toch lijkt het enorm lang.. vooral nu ik 3x per week train!quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ik train nu 2 jaar en heb 2 examens gehad. Misschien dat dat een indicatie geeft. Ik denk ook niet dat je het veel sneller zou moeten doen, dat komt je eigen techniek niet ten goede.
Na 4 maanden, hangt het er dan nog vanaf hoe vaak je per week komt, of wordt dat niet bijgehouden?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:53 schreef dapluiz het volgende:
[..]
IKMF ? Bij ons (IKMF en sportschool HSW) zijn de P-levels theoretisch 4 maanden per level, dus dan kan je elke keer na 4 maanden weer examen doen. Behalve als je Graduate word, dan is het elke 8 maanden dacht ik. Ow en ik heb nu in 2,5 jaar 4 examen gehad en gehaaltEerste examen was wel vrij vroeg en met de hakken over de sloot, daarna P2 na 4 maanden dacht ik, P3 na 5 a 6 maanden en P4 zelfs nog later, aangezien ik veel lessen had gemist, tussen P3 en 4 zat bij mij bijna een jaar. Maarja, toen ging ik wel met vol vertrouwen examen P4 doen omdat je na een jaar je technieken zo lang en zo vaak gedaan hebt
Nee er is bewust voor gekozen..quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:48 schreef Braambes het volgende:
[..]
![]()
Vind je dat niet jammer? Met examens werk je echt ergens naartoe..
[..]
knip
Over het algemeen weten ze wel een beetje wie er regelmatig 2x per week komen en wie niet. Als je echt te weinig komt raden ze het wel een beetje af zegmaarquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:48 schreef Braambes het volgende:
Na 4 maanden, hangt het er dan nog vanaf hoe vaak je per week komt, of wordt dat niet bijgehouden?
Wat is graduate, is dat P5.. na P5 is er toch niets meer?
Tja kiest elke school zelf voor ja, ik vind het zelf wel "leuk" dat je dus ergens naartoe werkt, en ondanks dat ik me skills ken vind ik het leuk om eens in de zoveel tijd flink te knallenquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:12 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Nee er is bewust voor gekozen..
Vroeger was t wel met examens. Maar ik geloof dat de gaten te groot werden en mensen alleen daar nog maar mee bezig waren ipv elkaar wat te leren..
Opzich boeit het mij niet zo heel veel ben lekker bezig en leer veel heb geen bandje voor nodig.. Weet wel wat mijn skills zijn..
Protect Invest geeft ook les in het USC.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:01 schreef Braambes het volgende:
Gelukkig kan ik voorlopig terecht in Zaandam, maar daar kan ik helaas niet verder gaan. Het kan wel in Amsterdam geloof ik.. iemand ervaring daar?
Franklyn is elke dinsdag mijn leraar, is ook de directeur van IKMF (www.ikmf.nl)quote:Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef Booomer het volgende:
[..]
Protect Invest geeft ook les in het USC.
Edit: Franklyn Hartkamp heeft er ook nog een school, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Jij was er vandaag of niet? In Den Bosch? Ik was de ene vrouw.quote:Op maandag 25 januari 2010 23:50 schreef Lajoie het volgende:
Ik heb in december een keer een proefles gehad in Den Bosch. Het was echt heel leuk en wilde graag beginnen. Helaas heb ik net het enige college dat ik heb op de dinsdagavond waarop er getraind wordt. Kan dus pas eind mei/begin juni beginnen. Veel plezier met je proefles, het is wel een gezellige groep (en goeie instructeur) iig.
Huh? Jij zit toch ook bij Protect Invest?quote:Op maandag 3 mei 2010 22:54 schreef Booomer het volgende:
Hoorde vandaag dat onze examens worden verschoven naar juli/augustus, dan zit ik dus in Frankrijk...
Jep, goed onthouden. Dat was ik idd (de enige met een wit shirt, hehe).quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:34 schreef Mieks het volgende:
[..]
Jij was er vandaag of niet? In Den Bosch? Ik was de ene vrouw.
(Ik moest aan jou bericht denken doe je bij de training zei dat je in december een proefles had gehad, maar met college's zat..kon niet missen)
Dan maar MMA doen? Hoe gaat dat, zit dat allemaal bij dezelfde sportschool? Kun je zomaar meedoen met die lessen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:42 schreef Blackviper het volgende:
mm voel ik mij weer beter is er geen training vanavondDan maar MMA doen
ook weer eens leuk.
Nee dat zit bij de zelfde school als waar ik BJJ doe. En daar kan ik zomaar meedoen net als met de grappling lessen op donderdag. En het is gewoon sparen en technieken van grond vechten tot submissions.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:15 schreef Braambes het volgende:
Vanaf april ben ik begonnen met Krav Maga en ik heb in 3 weken maar 9 trainingen gehad, maar toch merk ik dat ik het wel een beetje mis
[..]
Dan maar MMA doen? Hoe gaat dat, zit dat allemaal bij dezelfde sportschool? Kun je zomaar meedoen met die lessen?
Wat mis je?quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:15 schreef Braambes het volgende:
Vanaf april ben ik begonnen met Krav Maga en ik heb in 3 weken maar 9 trainingen gehad, maar toch merk ik dat ik het wel een beetje mis![]()
Anderhalf uur hard sporten zonder dat het voelt als sporten en volledig bezweet uit de zaal lopen om vervolgens een uur lang je huisgenoot te laten zien wat je vandaag weer allemaal geleerd hebt.quote:
Ben je er mee gestopt dan ofzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:22 schreef Braambes het volgende:
[..]
Anderhalf uur hard sporten zonder dat het voelt als sporten en volledig bezweet uit de zaal lopen om vervolgens een uur lang je huisgenoot te laten zien wat je vandaag weer allemaal geleerd hebt.
Ja inderdaad! Ik ben verhuisd dus kon helaas niet meer doorgaan, nu tijdelijk ergens anders en binnenkort (mits ik een leuk studentenappartementje kan vinden) in Leiden! Omdat ik niet weet hoe lang ik in Amsterdam woon, weet ik niet of het handig is om hier te beginnen omdat het dan misschien weer voor maar een paar weken is! Ik moet dus voorlopig inderdaad even zonder Krav Magaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:43 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Ben je er mee gestopt dan ofzo?
Anders begrijp ik t niet..
Waar in A'dam woon je ergens? Als je vlakbij de blijmerdreef woont kan je nog mma gaan doen ofzo.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:12 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ja inderdaad! Ik ben verhuisd dus kon helaas niet meer doorgaan, nu tijdelijk ergens anders en binnenkort (mits ik een leuk studentenappartementje kan vinden) in Leiden! Omdat ik niet weet hoe lang ik in Amsterdam woon, weet ik niet of het handig is om hier te beginnen omdat het dan misschien weer voor maar een paar weken is! Ik moet dus voorlopig inderdaad even zonder Krav Maga
quote:Op maandag 3 mei 2010 22:54 schreef Booomer het volgende:
Hoorde vandaag dat onze examens worden verschoven naar juli/augustus, dan zit ik dus in Frankrijk...
Daar ga ik inderdaad eens over informeren! Binnenkort gelukkig naar Leiden waar ik (hopelijk) een aantal jaar blijf wonen om m'n studie af te maken.. mag ook wel eens, ben nu 21 en vanaf september weer eerste jaars..quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:44 schreef gimgamgommetje het volgende:
Wellicht kun je gewoon een paar losse lessen nemen. Het kan best interessant zijn als het net weer anders is dan je gewend bent.
Zaandam, MMA lijkt me eigenlijk ook wel wat! Toch ga ik even informeren voor losse lessen!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:29 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Waar in A'dam woon je ergens? Als je vlakbij de blijmerdreef woont kan je nog mma gaan doen ofzo.
Lekker he!quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:54 schreef appelsjap het volgende:
mijn polsen zijn helemaal blauw van de 360-defence.
Was mijn tweede les, moest ik oefenen tegen zo;n dikke pro, en god wat sloeg die hard. Mja word je hard van he.quote:
Je hebt het hem ook wel even laten voelen toch?quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Was mijn tweede les, moest ik oefenen tegen zo;n dikke pro, en god wat sloeg die hard. Mja word je hard van he.
Volgens mij gaat het om het aanleren van de juiste techniek en dan helpt het niet als iemand met (teveel) kracht op je armen zit te rammen. Bij mijn 3e les hebben we 20 minuten 360 defense gedaan, toen vroeg ik m'n trainingspartner ook om het even rustig aan te doen zodat ik de techniek goed kan leren uitvoeren en niet uit angst voor pijn m'n arm maar boven m'n hoofd houd..quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Was mijn tweede les, moest ik oefenen tegen zo;n dikke pro, en god wat sloeg die hard. Mja word je hard van he.
Het doet echt altijd pijn, en als je begint met hard slaan en daarna rustiger aan doet doet het alsnog pijn omdat ze al hard gemept waren. Dus wen er aan, overigens is het zo dat als het pijn doet, dat vaak betekent dat je het goed doet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Braambes het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om het aanleren van de juiste techniek en dan helpt het niet als iemand met (teveel) kracht op je armen zit te rammen. Bij mijn 3e les hebben we 20 minuten 360 defense gedaan, toen vroeg ik m'n trainingspartner ook om het even rustig aan te doen zodat ik de techniek goed kan leren uitvoeren en niet uit angst voor pijn m'n arm maar boven m'n hoofd houd..
of stel ik me nu aan.. ?
Je hoeft toch niet hard te slaan, wat is het voordeel daarvan? Het gaat om het trainen van een reactie die niet natuurlijk is, maar dat wel moet worden. De eerste keer heb ik me groot gehouden, terwijl m'n polsen pijn deden maar de lessen erna heb ik aangegeven dat ze gewoon met open hand me moeten aanvallen. Op die manier kan ik de aanval toch blokkeren, maar een open (slappe) hand komt een stuk minder hard aan dan een gebalde vuist, zonder dat de aanval minder snel aankomt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 17:33 schreef Mieks het volgende:
[..]
Het doet echt altijd pijn, en als je begint met hard slaan en daarna rustiger aan doet doet het alsnog pijn omdat ze al hard gemept waren. Dus wen er aan, overigens is het zo dat als het pijn doet, dat vaak betekent dat je het goed doet.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:32 schreef Braambes het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet hard te slaan, wat is het voordeel daarvan? Het gaat om het trainen van een reactie die niet natuurlijk is, maar dat wel moet worden. De eerste keer heb ik me groot gehouden, terwijl m'n polsen pijn deden maar de lessen erna heb ik aangegeven dat ze gewoon met open hand me moeten aanvallen. Op die manier kan ik de aanval toch blokkeren, maar een open (slappe) hand komt een stuk minder hard aan dan een gebalde vuist, zonder dat de aanval minder snel aankomt.
Mietje? Neeuj.. ik zie alleen het voordeel niet in van hard op iemands pols rammen!
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat jij zo'n type was dat tijdens trainingen net doet alsof een gevecht echt is en gaat rammen als een halve gare! (die types had je in Arnhem wel.. tijdens sparren een klap tegen je kop krijgen.. hard > "tja zo gaat het in het echt, had je maar moeten verdedigen!"quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef Mieks het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet![]()
Het moet ook juist niet hard, maar ik zei dat als je eerst iemand hebt die hard slaat, en daarna rustiger slaat het niks uit maakt want je onderarmen zijn toch al beurs..althans daar hoorde bovenstaande post op neer te komen.
Overigens is het wel een redelijk natuurlijke reactie juist toch? Die alleen maar verder ontwikkeld moet worden.
Sparren is sparren.. Dat is dus gewoon knokken en dan krijg je klappen tegen je kop als je als een zoutzak met je handjes om laag staat... Kan mij geen enkele vechtsport bedenken waar het bij sparren er niet hard aan toe gaat..quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat jij zo'n type was dat tijdens trainingen net doet alsof een gevecht echt is en gaat rammen als een halve gare! (die types had je in Arnhem wel.. tijdens sparren een klap tegen je kop krijgen.. hard > "tja zo gaat het in het echt, had je maar moeten verdedigen!"
I'm with stupid kennen jullie hier helaas niet, MF wel!quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:33 schreef gimgamgommetje het volgende:
Je leert meer van het sparren als je elkaar de gelegenheid geeft dingen proberen.
Af en toe hard sparren is okay maar dan moet je beiden goed genoeg zijn om zo te doseren dat je niet steeds geblesseerd raakt.
Als het sparren zo hard gaat dat je beiden alleen maar af en toe dezelfde paar combo's er in gooit en weer achteruit in je dekking gaat leer je er dus niks van. Het maakt niet eens uit om welke sport het gaat.
Je moet juist oefenen met combi's, een keer oefenen op afstand houden, een keer op clinchen etc.
een keer gewapend, ongewapend en noem maar op. hoe meer variatie hoe beter.
om klappen te krijgen hoef je niet te sparren. ik doe vaak drills waarbij je bijvoorbeeld met je rug tegen de muur staan en een bepaalde tijd klappen en knieen etc moet afweren zonder dat je achteruit kunt.
Dat is een fijne oefening voor je karakter.
Ik snap je wel en heb die pijn aan m'n polsen ook gehad! Wat hielp; aanvallen met open hand, dus niet met gebalde vuist. Als je dan met je hand de pols van je trainingsmaat raakt, doet het veel minder pijn en kan je de techniek toch goed leren!quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef appelsjap het volgende:
Jullie begrijpen het verkeerd, bij 360 defence met pijn aan de polsen bedoel ik bij het slaan en je partner verdedigt. Dus jij slaat, en je partner verdedigt actief. Door op je pols te slaan, en de aanval te weren icm een tegenaanval/counter. DAT doet pijn, en bij het weren kun je eigenlijk moeilijk rustig aan doen, want je moet actief weren waardoor je eigenlijk een klap geeft op de pols.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:33 schreef gimgamgommetje het volgende:
Je leert meer van het sparren als je elkaar de gelegenheid geeft dingen proberen.
Af en toe hard sparren is okay maar dan moet je beiden goed genoeg zijn om zo te doseren dat je niet steeds geblesseerd raakt.
Als het sparren zo hard gaat dat je beiden alleen maar af en toe dezelfde paar combo's er in gooit en weer achteruit in je dekking gaat leer je er dus niks van. Het maakt niet eens uit om welke sport het gaat.
Je moet juist oefenen met combi's, een keer oefenen op afstand houden, een keer op clinchen etc.
een keer gewapend, ongewapend en noem maar op. hoe meer variatie hoe beter.
om klappen te krijgen hoef je niet te sparren. ik doe vaak drills waarbij je bijvoorbeeld met je rug tegen de muur staan en een bepaalde tijd klappen en knieen etc moet afweren zonder dat je achteruit kunt.
Dat is een fijne oefening voor je karakter.
De impact is prima te doen, maar je weet dan ook dat je in een echt gevecht veel meer pijn zou hebben omdat iemand dan niet inhoudt. Je gebruikt je hersenen toch tijdens het sparren en weet dat klappen die tijdens het sparren met 50% aankomen, in het echt met 100% aankomen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:53 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet iemand te KO-en of zijn poten te breken als je aan t rollen bent... Maar constant iemand met 50% raken als hij/zij zijn handen niet hoog houd gaat die persoon zijn handen niet hoog van houden hoor. Want die impact is prima te doen.
Ten eerste. Situaties hoeven niet realistisch te zijn?quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:14 schreef Braambes het volgende:
Nee, op het moment dat jij in je nek geraakt wordt met het plastic mes, dan weet je dat je niet goed verdedigt hebt. De volgende keer let je er dus beter op, situaties hoeven dus niet realistisch te zijn (lees: pijnlijk) om er iets van te leren.. vind ik
Ja maar dat doet bij de aanvaller nog wel pijn, ik snap dat ook wel, want je moet actief verdedigen, dus daarom zei ik er ook niets van, maar ik heb iig een grote bult op mn arm.quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:22 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ten eerste. Situaties hoeven niet realistisch te zijn?Waarom zit je dan op Krav Maga?
Over die pijn. Lees deze artikelen eens. Een zekere pijn is wel degelijk onderdeel van je training. Ik citeer: "Pain is part of our training because we have to learn to cope with it. In a real fight you are most likely to get hit, and it will hurt. The question is how will you respond? Will you freak out! Will your entire nervous system collapse? Will you be unable to function or think straight?"
Zoals Blackviper al zei leer je er niets van als je een zachte klap krijgt. De volgende keer is je dekking namelijk weer niet goed. Pas als je een paar keer een flinke beuk door je dekking heen krijgt, hou je je dekking voortaan goed.
Over die 360, je moet nu eenmaal leren dat de 360 een strike moet zijn, geen block. Als je jezelf aanleert alleen te blocken ipv dat je 'm als strike maakt, doe je dat in het echt ook. En dan doe je de techniek in het echt dus te zacht, waardoor hij zijn effect verliest.
Situaties moeten realistisch zijn, maar niet in de zin van de pijn die je ervaart tijdens een gevecht. Dat is wat ik bedoelde met het "LEES: PIJNLIJK", heb je daar misschien overheen gelezen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 02:22 schreef Booomer het volgende:
[..]
Ten eerste. Situaties hoeven niet realistisch te zijn?Waarom zit je dan op Krav Maga?
Over die pijn. Lees deze artikelen eens. Een zekere pijn is wel degelijk onderdeel van je training. Ik citeer: "Pain is part of our training because we have to learn to cope with it. In a real fight you are most likely to get hit, and it will hurt. The question is how will you respond? Will you freak out! Will your entire nervous system collapse? Will you be unable to function or think straight?"
Zoals Blackviper al zei leer je er niets van als je een zachte klap krijgt. De volgende keer is je dekking namelijk weer niet goed. Pas als je een paar keer een flinke beuk door je dekking heen krijgt, hou je je dekking voortaan goed.
Over die 360, je moet nu eenmaal leren dat de 360 een strike moet zijn, geen block. Als je jezelf aanleert alleen te blocken ipv dat je 'm als strike maakt, doe je dat in het echt ook. En dan doe je de techniek in het echt dus te zacht, waardoor hij zijn effect verliest.
Die foute soccer kicks krijgen we ook wel eens.. Maar dan in de situatie dat je het toevallig even niet gezien had en je dus al op de grond beland bent en dan die kick krijgt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:46 schreef gimgamgommetje het volgende:
vandaag heb ik ze een extra stapje terug laten doen in kracht en tempo juist om er wat aparte oefeningen in te gooien. Zo zijn ze gedrilled om netjes te stoten, maar vanavond moesten ze aanvallen met kroeghoeken en foute semi-voetbaltrappen.
Je moet niet vergeten waar je vaak mee te maken krijgt in de realiteit. Het was wel een mooi gezicht
Met behulp van die kick opstaan? Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Die foute soccer kicks krijgen we ook wel eens.. Maar dan in de situatie dat je het toevallig even niet gezien had en je dus al op de grond beland bent en dan die kick krijgt.
En met behulp van die kick dan opstaan. Helm techniek en op moment van impact opstaan. Is wel wennen idd.![]()
Met behulp van was wellicht niet de goed omschrijving..quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:05 schreef Booomer het volgende:
[..]
Met behulp van die kick opstaan? Hoe doe je dat?
Oh nee, zo'n type ben ik niet. Ik ben sowieso een vrouw, dus ws vinden mannen uberhaupt niet dat ik hard mepquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat jij zo'n type was dat tijdens trainingen net doet alsof een gevecht echt is en gaat rammen als een halve gare! (die types had je in Arnhem wel.. tijdens sparren een klap tegen je kop krijgen.. hard > "tja zo gaat het in het echt, had je maar moeten verdedigen!"
Dus dit zijn de scholen in A'dam, iemand ervaring met een van de twee? Een van beide aan te raden of juist niet?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef Booomer het volgende:
[..]
Protect Invest geeft ook les in het USC.
Edit: Franklyn Hartkamp heeft er ook nog een school, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mja, ik train bij Protect Invest in Nieuwegein, dus qua sportschool zou ik je dat aanraden, zeker in Nieuwegein.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 18:13 schreef Braambes het volgende:
[..]
Dus dit zijn de scholen in A'dam, iemand ervaring met een van de twee? Een van beide aan te raden of juist niet?
LoL wij zitten in de Uni van Leiden.. Maar die mentaliteit hoef je niet te proberen..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:48 schreef Booomer het volgende:
[..]
Mja, ik train bij Protect Invest in Nieuwegein, dus qua sportschool zou ik je dat aanraden, zeker in Nieuwegein.
Alleen ik ben wel eens in Amsterdam wezen trainen en het niveau was daar wel laag. Veel studenten die komen en gaan (het is gratis voor studenten, regeling met die locatie ofzo), en aan de mentaliteit schort er ook nogal wat aan. Mensen die soms "geen zin hebben" in opdrukken of een bepaalde techniek en het dan dus ook niet doen.. Blijf dan thuis denk ik dan. Ligt verder niet aan de sportschool, meer het slag volk wat er rond loopt.
Uni van Leiden? Ah ik wil, zodra ik ingeloot ben voor Psychologie in Leiden (duimen!) ook in Leiden gaan Krav'ven! Goed om te horen dat er serieus mee omgegaan wordt!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:52 schreef Blackviper het volgende:
[..]
LoL wij zitten in de Uni van Leiden.. Maar die mentaliteit hoef je niet te proberen..Wordt je er gewoon uitgezet..
Ben het ook gewoon met je eens blijf dan lekker thuis.. Kijk als je last hebt van benauwdheid of duizelig wordt heb ik er nog wel begrip voor. Komt ook omdat ik zelf Astma heb en zo een aanval kan erg vervelend zijn. Maar ff geen zin of gewoon moe.. gewoon doorgaan kwestie van mentaliteit.
Ja maar inmiddels vormen de studenten een aparte groep, die krijgen vroeger les. Vanaf 10 uur ofzo..en dan vanaf kwart voor 12 de niet-studenten. En ik vind niet dat het niveau daar echt veel lager ligt. Maar de studenten niet daar korting hebben/gratis komen hebben apart les.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 20:48 schreef Booomer het volgende:
[..]
Mja, ik train bij Protect Invest in Nieuwegein, dus qua sportschool zou ik je dat aanraden, zeker in Nieuwegein.
Alleen ik ben wel eens in Amsterdam wezen trainen en het niveau was daar wel laag. Veel studenten die komen en gaan (het is gratis voor studenten, regeling met die locatie ofzo), en aan de mentaliteit schort er ook nogal wat aan. Mensen die soms "geen zin hebben" in opdrukken of een bepaalde techniek en het dan dus ook niet doen.. Blijf dan thuis denk ik dan. Ligt verder niet aan de sportschool, meer het slag volk wat er rond loopt.
Neem aan dat hij niet alleen leeft van KM geven dan? Mikt op een groot publiek met verschillende stijlen en sporten? MMA, KM Yoga.. en wellicht wat meer?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:13 schreef mafkees01 het volgende:
Mijn instructeur heeft zijn eigen school geopend in haarlem. Ben vandaag wezen kijken bij hem (IKMF, Expert 2 en MMA instructor)
Damn, mooie school om mee te starten! 2 ruimtes; 1 om te oefenen, en 1 met allemaal bokszakken en ook nog oefenruimte met kleedkamer e.d.
Vond het wel echt vet voor hem. Hij is onwijs gedreven en vind het zelf ook supervet. Was leuk om te zien. Vandaag ook meegedaan met zijn programma
15min rammen op de bokszak, daarna 30min Krav Maga. Vervolgens 30min MMA, 45 min Yoga en 30 minunten Trojan workout... Was kapot man, maar wel supervette dag!
Op dit moment niet denk ik. Hij is aan het opbouwen, dus in de opbouwende fase.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:58 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Neem aan dat hij niet alleen leeft van KM geven dan? Mikt op een groot publiek met verschillende stijlen en sporten? MMA, KM Yoga.. en wellicht wat meer?
Protectinvest? Helaas nog niet, krijg geen reactie op m'n email en kan helaas door mijn werk niet op "normale" tijden bellen! Wil eigenlijk wel zo snel mogelijk weer beginnen..quote:
Wat wil je weten? Degene die normaal de e-mails enzo beantwoord komt net uit het ziekenhuis, na d'r voet op 4 plekken gebroken te hebben.. Kan me voorstellen dat je dus niet snel reactie krijgt op e-mail...quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:33 schreef Braambes het volgende:
[..]
Protectinvest? Helaas nog niet, krijg geen reactie op m'n email en kan helaas door mijn werk niet op "normale" tijden bellen! Wil eigenlijk wel zo snel mogelijk weer beginnen..
Heb je site ofzo?quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:20 schreef dapluiz het volgende:
Volgend weekend Krav Maga Extreme!
Heel weekend Krav Maga incl. verblijf, eten en verschillende seminars
Begint het vrijdag avond of overdag? Het is wel in de buurt zou zelfs thuis kunnen slapenquote:
Ah op die manier, dan begrijp ik 'em!quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:36 schreef Booomer het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Degene die normaal de e-mails enzo beantwoord komt net uit het ziekenhuis, na d'r voet op 4 plekken gebroken te hebben.. Kan me voorstellen dat je dus niet snel reactie krijgt op e-mail...
Voor een proefles hoef je je trouwens niet aan te melden hoor. Je kan gewoon langs komen en aan het begin van de les even zeggen dat je een proefles komt volgen.
Vrijdagmiddag inchecken en gelijk die avond al de eerste seminarquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:11 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Begint het vrijdag avond of overdag? Het is wel in de buurt zou zelfs thuis kunnen slapen.
Nadeel is wel dat ik zaterdag ochtend eerste motor rijles heb.
Weet je hoeveel plaatsen er nog zijn?
Je betaalt gewoon contributie per maand. Of je nou 1x komt of 8x, het bedrag blijft hetzelfde. Als jij verhuist dan moet je het opzeggen. Ik weet niet hoe het bij PI zit, dat weet booomerquote:Op donderdag 3 juni 2010 11:29 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ah op die manier, dan begrijp ik 'em!
Er waren wat simpele vragen waar ik graag wat antwoorden op wilde hebben, bijvoorbeeld of er een lespakket is of dat ik per les moet (kan) betalen omdat ik niet zeker weet hoe lang ik kan blijven wonen in Amsterdam! De 2e vraag was of beschermend materiaal verplicht was (bitje, enz) en of ik me voor de proefles kon aanmelden!
Doe eens mailen danquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:24 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Vrijdagmiddag inchecken en gelijk die avond al de eerste seminar
Hoeveel plekken er nog zijn weet ik niet, dan zou je even moeten mailen of bellen
Dat is een goede vraag, daar ben ik ook nieuwsgierig naar! (ging er eigenlijk vanuit dat dit wel het geval was, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet..)quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:44 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb nog 3 weken stress van school, daarna maar even langs gaan in Amsterdam!
Is er in de (scholen) vakantie gewoon les?
Je kan zelf toch ook mailen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:50 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Doe eens mailen dan![]()
Dan kijk ik of er nog wat mensen bij mij op de club interesse hebben?
Lijkt me logisch dat dat op de site van de sportschool staat hequote:Op donderdag 3 juni 2010 23:07 schreef Braambes het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag, daar ben ik ook nieuwsgierig naar! (ging er eigenlijk vanuit dat dit wel het geval was, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet..)
Je betaald per maand. Bitje en tok is wel handig, maar niet verplicht bij de proefles. Maar je kan toch ook gewoon een keer langsgaan en vragen of je een proefles mee kan doen? Kan toch altijd.quote:Op donderdag 3 juni 2010 11:29 schreef Braambes het volgende:
[..]
Ah op die manier, dan begrijp ik 'em!
Er waren wat simpele vragen waar ik graag wat antwoorden op wilde hebben, bijvoorbeeld of er een lespakket is of dat ik per les moet (kan) betalen omdat ik niet zeker weet hoe lang ik kan blijven wonen in Amsterdam! De 2e vraag was of beschermend materiaal verplicht was (bitje, enz) en of ik me voor de proefles kon aanmelden!
Nah, das niet nodig.. Ik gebruik ze nooit!quote:Beenbescherming is ook zeer nodig, één blocking defense tegen een kick en je bent de rest van de les afgekoeld
Oeps, sorry! Niet aan gedachtquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:10 schreef mafkees01 het volgende:
Lijkt me logisch dat dat op de site van de sportschool staat heBeetje research...
Ah okee, dank je! In Arnhem moest je van tevoren wel even aangeven dat je proeflesje wilde meedraaien vandaar dat ik er vanuit ging dat het hier ook het geval was. Volgende week maar eventjes een lesje meedraaien, heb er nu al zin in!quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:17 schreef Booomer het volgende:
[..]
Je betaald per maand. Bitje en tok is wel handig, maar niet verplicht bij de proefles. Maar je kan toch ook gewoon een keer langsgaan en vragen of je een proefles mee kan doen? Kan toch altijd.
Ik zou het wel aan het begin van de les even melden.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:42 schreef Braambes het volgende:
Ah okee, dank je! In Arnhem moest je van tevoren wel even aangeven dat je proeflesje wilde meedraaien vandaar dat ik er vanuit ging dat het hier ook het geval was. Volgende week maar eventjes een lesje meedraaien, heb er nu al zin in!
Luiheid heerstquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:10 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Je kan zelf toch ook mailen?
BTW: deed jij nou ook BJJ ofniet? Zoja, waar?
Bij ons gebruikt ook niemand die dingen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:17 schreef Booomer het volgende:
[..]
Nah, das niet nodig.. Ik gebruik ze nooit!
Hmm oke. Dacht dat je het in Leiden deed, dan had ik wel even willen komen kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 07:55 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Luiheid heerst![]()
Jep in Rijswijk bij team Agua.. Ze noemen het wel Den haag maar het is echt rijswijk
[..]
Bij ons gebruikt ook niemand die dingen.
Nog 10 minuten later en je voelt het helemaal niet meerquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:06 schreef Lajoie het volgende:
Ik snap nu dat blauwe polsenverhaal van jullie. Vandaag wat 360 defense gedaan tegen mes. Na een minuut of 10 begin je ze toch wel te voelen. Scheelde dat mijn partner er iets meer last van had dan ik en hij zich daarom wat inhield. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet
Ik hoorde idd een paar keer je naam noemen door de instructeurs, wist niet waar het precies over ging. Misschien zijn ze bang dat je ze weer in hun ogen prikt?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:26 schreef Mieks het volgende:
Vandaag ook getraind (zelfde groep als Lajoie).
Wat een kuttraining. Dat met die messen was klote ja, ik heb nu al blauwe plekken.
En wat een gezeik van die instructeurs.
Ik ga echt geen kikker sprongen doen als ik ze niet kan dus dat leverde een hoop gezeik op.
Het spijt me maar het is voor schut.
(Heb het even gehad)
Ja nou ik was echt pissed. M. vooral, wat een gezeik. Ik weet niet of ik voorlopig nog in Den Bosch ga. Heb het echt gehad. Echt 10 keer of zo m'n naam in 2 uur tijd. En alleen maar omdat ik geen fucking kikkersprongen wilde doen. Heb er uiteindelijk 3 gedaan maar voelde me echt een mongool.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:49 schreef Lajoie het volgende:
[..]
Ik hoorde idd een paar keer je naam noemen door de instructeurs, wist niet waar het precies over ging. Misschien zijn ze bang dat je ze weer in hun ogen prikt?![]()
Was vrij rumoerig vandaag imo.
Wat een mentaliteit..quote:En wat een gezeik van die instructeurs.
Ik ga echt geen kikker sprongen doen als ik ze niet kan dus dat leverde een hoop gezeik op.
Het spijt me maar het is voor schut.
Koop gelijk ff een bitje en tok, dat traint wat prettiger.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:43 schreef Braambes het volgende:
Vandaag een reactie gehad van Protectinvest in Amsterdam! Ik kan inderdaad gewoon zo binnenlopen. Lange broek is echter wel verplicht, die moet ik dus even kopen! (balen, want ik zweet altijd als een otter dus dat gaat zo vies plakken aan je benen! :S)
(edit: wel beter dat het plakt aan mn broek dan aan iemands gezicht in een rare greep..)
Dan kan jij hem veilig op zijn muil rammenquote:Op woensdag 9 juni 2010 12:51 schreef Booomer het volgende:
[..]
Koop gelijk ff een bitje en tok, dat traint wat prettiger.
In mijn jeugdjaren heb ik een operatie gehad waardoor trappen in mijn noten niet meer gaat werken, je trapt dan tegen knikkertjes van siliconen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:57 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Dan kan jij hem veilig op zijn muil rammenof in zijn noten trappen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |