abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81344135
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:17 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Was mijn tweede les, moest ik oefenen tegen zo;n dikke pro, en god wat sloeg die hard. Mja word je hard van he.
Volgens mij gaat het om het aanleren van de juiste techniek en dan helpt het niet als iemand met (teveel) kracht op je armen zit te rammen. Bij mijn 3e les hebben we 20 minuten 360 defense gedaan, toen vroeg ik m'n trainingspartner ook om het even rustig aan te doen zodat ik de techniek goed kan leren uitvoeren en niet uit angst voor pijn m'n arm maar boven m'n hoofd houd..

of stel ik me nu aan.. ?
- "This is what I believe." "Yeah, you believe it, and I'm going to say why it's dumb." -
pi_81348762
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Braambes het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om het aanleren van de juiste techniek en dan helpt het niet als iemand met (teveel) kracht op je armen zit te rammen. Bij mijn 3e les hebben we 20 minuten 360 defense gedaan, toen vroeg ik m'n trainingspartner ook om het even rustig aan te doen zodat ik de techniek goed kan leren uitvoeren en niet uit angst voor pijn m'n arm maar boven m'n hoofd houd..

of stel ik me nu aan.. ?
Het doet echt altijd pijn, en als je begint met hard slaan en daarna rustiger aan doet doet het alsnog pijn omdat ze al hard gemept waren. Dus wen er aan, overigens is het zo dat als het pijn doet, dat vaak betekent dat je het goed doet.
pi_81350835
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:33 schreef Mieks het volgende:

[..]

Het doet echt altijd pijn, en als je begint met hard slaan en daarna rustiger aan doet doet het alsnog pijn omdat ze al hard gemept waren. Dus wen er aan, overigens is het zo dat als het pijn doet, dat vaak betekent dat je het goed doet.
Je hoeft toch niet hard te slaan, wat is het voordeel daarvan? Het gaat om het trainen van een reactie die niet natuurlijk is, maar dat wel moet worden. De eerste keer heb ik me groot gehouden, terwijl m'n polsen pijn deden maar de lessen erna heb ik aangegeven dat ze gewoon met open hand me moeten aanvallen. Op die manier kan ik de aanval toch blokkeren, maar een open (slappe) hand komt een stuk minder hard aan dan een gebalde vuist, zonder dat de aanval minder snel aankomt.
Mietje? Neeuj.. ik zie alleen het voordeel niet in van hard op iemands pols rammen!
- "This is what I believe." "Yeah, you believe it, and I'm going to say why it's dumb." -
pi_81353154
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 18:32 schreef Braambes het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet hard te slaan, wat is het voordeel daarvan? Het gaat om het trainen van een reactie die niet natuurlijk is, maar dat wel moet worden. De eerste keer heb ik me groot gehouden, terwijl m'n polsen pijn deden maar de lessen erna heb ik aangegeven dat ze gewoon met open hand me moeten aanvallen. Op die manier kan ik de aanval toch blokkeren, maar een open (slappe) hand komt een stuk minder hard aan dan een gebalde vuist, zonder dat de aanval minder snel aankomt.
Mietje? Neeuj.. ik zie alleen het voordeel niet in van hard op iemands pols rammen!

Dat zeg ik ook niet
Het moet ook juist niet hard, maar ik zei dat als je eerst iemand hebt die hard slaat, en daarna rustiger slaat het niks uit maakt want je onderarmen zijn toch al beurs..althans daar hoorde bovenstaande post op neer te komen.

Overigens is het wel een redelijk natuurlijke reactie juist toch? Die alleen maar verder ontwikkeld moet worden.
pi_81360111
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 19:29 schreef Mieks het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet
Het moet ook juist niet hard, maar ik zei dat als je eerst iemand hebt die hard slaat, en daarna rustiger slaat het niks uit maakt want je onderarmen zijn toch al beurs..althans daar hoorde bovenstaande post op neer te komen.

Overigens is het wel een redelijk natuurlijke reactie juist toch? Die alleen maar verder ontwikkeld moet worden.
Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat jij zo'n type was dat tijdens trainingen net doet alsof een gevecht echt is en gaat rammen als een halve gare! (die types had je in Arnhem wel.. tijdens sparren een klap tegen je kop krijgen.. hard > "tja zo gaat het in het echt, had je maar moeten verdedigen!"
pi_81361699
Wel hard, niet hard, tja...
Als je zelf snel genoeg afweert dan voel je dat ook vanzelf in je armen
Dan maakt het niet uit hoe "hard" de ander aanvalt
Maar misschien ligt dat aan mij
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:37:11 #82
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_81362585
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef Braambes het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen! Ik dacht dat jij zo'n type was dat tijdens trainingen net doet alsof een gevecht echt is en gaat rammen als een halve gare! (die types had je in Arnhem wel.. tijdens sparren een klap tegen je kop krijgen.. hard > "tja zo gaat het in het echt, had je maar moeten verdedigen!"
Sparren is sparren.. Dat is dus gewoon knokken en dan krijg je klappen tegen je kop als je als een zoutzak met je handjes om laag staat... Kan mij geen enkele vechtsport bedenken waar het bij sparren er niet hard aan toe gaat..

Kijk het is niet de bedoeling iemand kapot te slaan maar een stoot tegen je kop op 100% (met handschoen aan) vind ik wel moeten kunnen. Is alleen maar goed voor je. Helpt je de angst van het geslagen worden en de pijn te overwinnen en je word er nog hard van ook
Bla Bla Bla :P
  woensdag 12 mei 2010 @ 22:50:21 #83
167923 appelsjap
All the above
pi_81363317
Jullie begrijpen het verkeerd, bij 360 defence met pijn aan de polsen bedoel ik bij het slaan en je partner verdedigt. Dus jij slaat, en je partner verdedigt actief. Door op je pols te slaan, en de aanval te weren icm een tegenaanval/counter. DAT doet pijn, en bij het weren kun je eigenlijk moeilijk rustig aan doen, want je moet actief weren waardoor je eigenlijk een klap geeft op de pols.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:33:18 #84
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_81365518
Je leert meer van het sparren als je elkaar de gelegenheid geeft dingen proberen.
Af en toe hard sparren is okay maar dan moet je beiden goed genoeg zijn om zo te doseren dat je niet steeds geblesseerd raakt.

Als het sparren zo hard gaat dat je beiden alleen maar af en toe dezelfde paar combo's er in gooit en weer achteruit in je dekking gaat leer je er dus niks van. Het maakt niet eens uit om welke sport het gaat.

Je moet juist oefenen met combi's, een keer oefenen op afstand houden, een keer op clinchen etc.
een keer gewapend, ongewapend en noem maar op. hoe meer variatie hoe beter.

om klappen te krijgen hoef je niet te sparren. ik doe vaak drills waarbij je bijvoorbeeld met je rug tegen de muur staan en een bepaalde tijd klappen en knieen etc moet afweren zonder dat je achteruit kunt.
Dat is een fijne oefening voor je karakter.
pi_81365844
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:33 schreef gimgamgommetje het volgende:
Je leert meer van het sparren als je elkaar de gelegenheid geeft dingen proberen.
Af en toe hard sparren is okay maar dan moet je beiden goed genoeg zijn om zo te doseren dat je niet steeds geblesseerd raakt.

Als het sparren zo hard gaat dat je beiden alleen maar af en toe dezelfde paar combo's er in gooit en weer achteruit in je dekking gaat leer je er dus niks van. Het maakt niet eens uit om welke sport het gaat.

Je moet juist oefenen met combi's, een keer oefenen op afstand houden, een keer op clinchen etc.

om klappen te krijgen hoef je niet te sparren. ik doe vaak drills waarbij je bijvoorbeeld met je rug tegen de muur staan en een bepaalde tijd klappen en knieen etc moet afweren zonder dat je achteruit kunt.
I'm with stupid kennen jullie hier helaas niet, MF wel!
Ben het eens met hierboven!

Dat is wat ik graag met sparren wil oefenen. Een klap op 100% tegen mijn kop krijgen omdat ik nog niet ervaren ben is niet wat ik onder sparren versta. De keren dat ik heb gespard met iemand probeerde ik punten te vinden waar ik iemand kon raken, op het moment dat ik iemand geraakt heb op een plek die met 100% kracht erg pijnlijk was, weet die persoon dat ook als ik de klap uitdeel op 50% of zelfs nog minder dan dat. Het gaat er toch om dat je weet dat je geraakt zou zijn, zodat je er de volgende keer beter op kan letten? Blauwe plekken zijn daar volgens mij niet voor nodig..
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 22:50 schreef appelsjap het volgende:
Jullie begrijpen het verkeerd, bij 360 defence met pijn aan de polsen bedoel ik bij het slaan en je partner verdedigt. Dus jij slaat, en je partner verdedigt actief. Door op je pols te slaan, en de aanval te weren icm een tegenaanval/counter. DAT doet pijn, en bij het weren kun je eigenlijk moeilijk rustig aan doen, want je moet actief weren waardoor je eigenlijk een klap geeft op de pols.
Ik snap je wel en heb die pijn aan m'n polsen ook gehad! Wat hielp; aanvallen met open hand, dus niet met gebalde vuist. Als je dan met je hand de pols van je trainingsmaat raakt, doet het veel minder pijn en kan je de techniek toch goed leren!
  woensdag 12 mei 2010 @ 23:53:32 #86
76625 Blackviper
pi_81366420
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:33 schreef gimgamgommetje het volgende:

Je hoeft ook niet iemand te KO-en of zijn poten te breken als je aan t rollen bent... Maar constant iemand met 50% raken als hij/zij zijn handen niet hoog houd gaat die persoon zijn handen niet hoog van houden hoor. Want die impact is prima te doen.
pi_81367302
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 23:53 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet iemand te KO-en of zijn poten te breken als je aan t rollen bent... Maar constant iemand met 50% raken als hij/zij zijn handen niet hoog houd gaat die persoon zijn handen niet hoog van houden hoor. Want die impact is prima te doen.
De impact is prima te doen, maar je weet dan ook dat je in een echt gevecht veel meer pijn zou hebben omdat iemand dan niet inhoudt. Je gebruikt je hersenen toch tijdens het sparren en weet dat klappen die tijdens het sparren met 50% aankomen, in het echt met 100% aankomen.

Als ik jou manier van denken aanhoud, zou dat betekenen dat je tijdens de training ook graag met echte messen oefent. Wanneer je namelijk gestoken wordt met een flexibel plastic mes, dan ga je de volgende keer echt niet beter verdedigen.. pas als je een steekwond hebt in je buik weet je dat je goed moet verdedigen.

Nee, op het moment dat jij in je nek geraakt wordt met het plastic mes, dan weet je dat je niet goed verdedigt hebt. De volgende keer let je er dus beter op, situaties hoeven dus niet realistisch te zijn (lees: pijnlijk) om er iets van te leren.. vind ik
  donderdag 13 mei 2010 @ 00:46:00 #88
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_81368351
vandaag heb ik ze een extra stapje terug laten doen in kracht en tempo juist om er wat aparte oefeningen in te gooien. Zo zijn ze gedrilled om netjes te stoten, maar vanavond moesten ze aanvallen met kroeghoeken en foute semi-voetbaltrappen.

Je moet niet vergeten waar je vaak mee te maken krijgt in de realiteit. Het was wel een mooi gezicht
pi_81370539
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:14 schreef Braambes het volgende:
Nee, op het moment dat jij in je nek geraakt wordt met het plastic mes, dan weet je dat je niet goed verdedigt hebt. De volgende keer let je er dus beter op, situaties hoeven dus niet realistisch te zijn (lees: pijnlijk) om er iets van te leren.. vind ik
Ten eerste. Situaties hoeven niet realistisch te zijn? Waarom zit je dan op Krav Maga?

Over die pijn. Lees deze artikelen eens. Een zekere pijn is wel degelijk onderdeel van je training. Ik citeer: "Pain is part of our training because we have to learn to cope with it. In a real fight you are most likely to get hit, and it will hurt. The question is how will you respond? Will you freak out! Will your entire nervous system collapse? Will you be unable to function or think straight?"

Zoals Blackviper al zei leer je er niets van als je een zachte klap krijgt. De volgende keer is je dekking namelijk weer niet goed. Pas als je een paar keer een flinke beuk door je dekking heen krijgt, hou je je dekking voortaan goed.

Over die 360, je moet nu eenmaal leren dat de 360 een strike moet zijn, geen block. Als je jezelf aanleert alleen te blocken ipv dat je 'm als strike maakt, doe je dat in het echt ook. En dan doe je de techniek in het echt dus te zacht, waardoor hij zijn effect verliest.
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:03:17 #90
167923 appelsjap
All the above
pi_81373842
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:22 schreef Booomer het volgende:

[..]

Ten eerste. Situaties hoeven niet realistisch te zijn? Waarom zit je dan op Krav Maga?

Over die pijn. Lees deze artikelen eens. Een zekere pijn is wel degelijk onderdeel van je training. Ik citeer: "Pain is part of our training because we have to learn to cope with it. In a real fight you are most likely to get hit, and it will hurt. The question is how will you respond? Will you freak out! Will your entire nervous system collapse? Will you be unable to function or think straight?"

Zoals Blackviper al zei leer je er niets van als je een zachte klap krijgt. De volgende keer is je dekking namelijk weer niet goed. Pas als je een paar keer een flinke beuk door je dekking heen krijgt, hou je je dekking voortaan goed.

Over die 360, je moet nu eenmaal leren dat de 360 een strike moet zijn, geen block. Als je jezelf aanleert alleen te blocken ipv dat je 'm als strike maakt, doe je dat in het echt ook. En dan doe je de techniek in het echt dus te zacht, waardoor hij zijn effect verliest.
Ja maar dat doet bij de aanvaller nog wel pijn, ik snap dat ook wel, want je moet actief verdedigen, dus daarom zei ik er ook niets van, maar ik heb iig een grote bult op mn arm.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_81375743
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 02:22 schreef Booomer het volgende:

[..]

Situaties moeten realistisch zijn, maar niet in de zin van de pijn die je ervaart tijdens een gevecht. Dat is wat ik bedoelde met het "LEES: PIJNLIJK", heb je daar misschien overheen gelezen?

Er is een groot verschil tussen een klap op je armen krijgen terwijl je je hoofd beschermt, of een klap tegen je hoofd krijgen. Natuurlijk voel je pijn als je een klap op je dekking krijgt, dat zal in het echt ook gebeuren dus aan die paniekreactie wennen lijkt me alles behalve raar. Echter, de pijn die je hebt als je een klap tegen je hoofd krijgt omdat je de dekking niet hoog genoeg had, is nergens voor nodig. Als mijn dekking niet hoog genoeg is, kan iemand mij dat duidelijk maken door me op bijvoorbeeld 50% van zijn kracht een tik te geven. "Daar had ik je gehad!" "Shit, inderdaad.." Duidelijk toch? Vanaf dat moment weet ik dat m'n dekking niet goed was en dat ik daar aan moet werken.. ik hoef echt de pijn niet te hebben van een stoot op 100% om me dat te beseffen. Dat doet alleen maar onnodig pijn.
Daarnaast is het natuurlijk vreemd dat je zegt dat het normaal is om op 100% kracht een klap tegen je hoofd te krijgen terwijl je tijdens de training met nepwapens vecht. Als je pas iets leert als iets realistisch pijn doet, dan moet je toch klappen krijgen met echte honkbalknuppels en echte messen, in plaats van met 'zachte' stokken en plastic mesjes?

Ik heb een hekel aan die rauwdauwers die je net even te hard slaan, je net even harder bij je keel pakken, net even iets langer wachten met loslaten als je tapt, of van die types die net even te harde knietjes geven zodat je met samengeknepen billen je testikels weer uit je buikwand moet drukken.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:09:44 #92
76625 Blackviper
pi_81377563
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 00:46 schreef gimgamgommetje het volgende:
vandaag heb ik ze een extra stapje terug laten doen in kracht en tempo juist om er wat aparte oefeningen in te gooien. Zo zijn ze gedrilled om netjes te stoten, maar vanavond moesten ze aanvallen met kroeghoeken en foute semi-voetbaltrappen.

Je moet niet vergeten waar je vaak mee te maken krijgt in de realiteit. Het was wel een mooi gezicht
Die foute soccer kicks krijgen we ook wel eens.. Maar dan in de situatie dat je het toevallig even niet gezien had en je dus al op de grond beland bent en dan die kick krijgt.
En met behulp van die kick dan opstaan. Helm techniek en op moment van impact opstaan. Is wel wennen idd.

pff voel de spierpijn wel van gister na een maand geen KM alleen maar 1 keer MMA getraind vorige week daar was ik ook al kapot van...
pi_81381413
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:09 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Die foute soccer kicks krijgen we ook wel eens.. Maar dan in de situatie dat je het toevallig even niet gezien had en je dus al op de grond beland bent en dan die kick krijgt.
En met behulp van die kick dan opstaan. Helm techniek en op moment van impact opstaan. Is wel wennen idd.
Met behulp van die kick opstaan? Hoe doe je dat?
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:26:32 #94
76625 Blackviper
pi_81383970
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:05 schreef Booomer het volgende:

[..]

Met behulp van die kick opstaan? Hoe doe je dat?
Met behulp van was wellicht niet de goed omschrijving..

maar opstaan op t moment dat je de impact krijgt (op je helm techniek niet op je hoofd.. denk dat je dan niet meer opstaat ). Dus meegaan in de beweging.
pi_81384468
Hm, kan me er nog steeds geen beeld bij vormen.
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:59:05 #96
76625 Blackviper
pi_81385196
Okeej ga t nog een keer proberen..

Meestal krijg je een soccerkick als je half tegen de grond bent geslagen, op je knieën zit dus. Op t moment dat je die kick krijgt blok je met je helm techniek. Linkerhand achter op je hoofd bicep tegen je kin, rechter vuist erboven op idem met de bicep. Bij impact, en dus blokken sta je dan op
  FOK!Fotograaf donderdag 13 mei 2010 @ 17:09:57 #97
159915 -Menn0-
MNO
pi_81385594
Ik zit er aan te denken om Krav Maga te gaan doen Zit al 17 jaar op judo en wil nu er iets anders bij doen
,,/
pi_81386238
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:50 schreef Braambes het volgende:

[..]

Oh nee, zo'n type ben ik niet. Ik ben sowieso een vrouw, dus ws vinden mannen uberhaupt niet dat ik hard mep .

Ik ben weleens geraakt bij sparren hoor, maar dan is je dekking niet goed hoog.
  maandag 17 mei 2010 @ 22:04:39 #100
76625 Blackviper
pi_81556741
Geen kids meer voor bart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')