Huh? Jij bent toch een van degenen die begint over hoe stom geloven zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus.
Dit is mijn mening over geloven. Jou mening respecteer ik ook, ik leg de mijne niet op, andersom gebeurd dat wel.
En naar anderen kijk ik graag, het laat mij zien hoe stom ze zijn omdat ze niet voor zichzelf kunnen denken maar zich iets laten opleggen door een ander zonder er zelf over na te denken.

Bingo.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beide partijen zouden nog veel minder last van elkaar hebben wanneer de ene partij gewoon in zijn werelddeel bleef ipv all over europe stelselmatig een religie proberen op te dringen.

Ja, want dat doen alle gelovigen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:04 schreef Red_85 het volgende:
En naar anderen kijk ik graag, het laat mij zien hoe stom ze zijn omdat ze niet voor zichzelf kunnen denken maar zich iets laten opleggen door een ander zonder er zelf over na te denken.

Ze geloven klakkeloos 'wat er geschreven staat' en het woord van de pastoor, dominee of wat voor geloofsmedium dan ook.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:09 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, want dat doen alle gelovigen?

Is toch mijn mening? probeer ik jou nu mijn mening op te leggen??quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Jij bent toch een van degenen die begint over hoe stom geloven zijn.

Ja.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is toch mijn mening? probeer ik jou nu mijn mening op te leggen??

Ach, alsof er ooit één statische situatie is geweest waarin iedereen keurig in een hokje binnen de lijntjes woonde. Dit soort valse beelden over het verleden hebben een naam in de geschiedkunde: "point zero-denken".quote:

Ja. Alleen maar.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Geloven hebben tot nu toe alleen nog maar geleid tot geweld.

Ik hoor dat zo vaak... vreemd. Ze zullen best bestaan, ik ken ze persoonlijk alleen amper.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze geloven klakkeloos 'wat er geschreven staat' en het woord van de pastoor, dominee of wat voor geloofsmedium dan ook.
ik: denk er eens over na
gelovige: 'het staat toch geschreven'
standaard antwoord...

In jouw ongenuanceerde, eenzijdige wereld misschien.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat sowieso. Geloven hebben tot nu toe alleen nog maar geleid tot geweld.

Pardon?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
...
En moet zeggen: het is niet zo dat atheisten in het dagelijks leven de hele tijd worden lastiggevallen door gelovigen die hun ideeen opdringen.

Nee, ik verkondig hem alleen. Wat iemand die het leest er mee doet is voor haar of hem zelf.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja.
Zoals ik al zei ben ik atheist maar heb ik niet zo de neiging om steeds te verkondigen hoe dom andersdenkenden zijn.

Dat je de moeite neemt in het dagelijks leven ook nog een discussie te gaan voeren met zulke mensen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze geloven klakkeloos 'wat er geschreven staat' en het woord van de pastoor, dominee of wat voor geloofsmedium dan ook.
ik: denk er eens over na
gelovige: 'het staat toch geschreven'
standaard antwoord...

Het is met name de oudere generatie Hervormden die dit beeld in leven houden. Van die mensen die denken dat de Statenvertaling de enige juiste is en dat de Bijbel zuiver en ongeëditeerd is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik hoor dat zo vaak... vreemd. Ze zullen best bestaan, ik ken ze persoonlijk alleen amper.

Ik denk dat je het andersom bedoelt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Pardon?
De Winkelwet, het homohuwelijk, reclameposters met mooie vrouwen, geen hand krijgen van mannen om maar wat hete hangijzers te noemen.

Soms gaat dat vanzelf. Mn familie zit er vol mee.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat je de moeite neemt in het dagelijks leven ook nog een discussie te gaan voeren met zulke mensen.

Het probleem is dat het idee van wat "gewoon" bidden is geïnstitutionaliseerd en dus geclaimd is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:17 schreef Re het volgende:
even om te begrijpen... een groepje toeristen uit oostenrijk wil gewoon bidden... en dat is de overname van de islam in Europa dus?

Oh ok. Dat lijkt me wel klote.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Soms gaat dat vanzelf. Mn familie zit er vol mee.

Het zijn toch echt de christenen die over de hele wereld zitten om hun hun religie op te dringen, en het zijn de westerlingen die overal ter wereld via macht de westerse cultuur proberen op te dringen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Beide partijen zouden nog veel minder last van elkaar hebben wanneer de ene partij gewoon in zijn werelddeel bleef ipv all over europe stelselmatig een religie proberen op te dringen.

Nee hoor. Gelovigen willen opleggen dat het huwelijk iets is wat alleen voor hen in te kaderen is. Ze claimen zo het huwelijk en sluiten mensen uit, het is niet alsof homoseksuele paren gelovigen iets willen opleggen in dezen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het andersom bedoelt.

Ja, want het werkt compleet zwart-wit in de wereld. Moslims doen niet aan bekeren en leggen niemand iets op.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de christenen die over de hele wereld zitten om hun hun religie op te dringen, en het zijn de westerlingen die overal ter wereld via macht de westerse cultuur proberen op te dringen.
De moslims komen vooral op voor het recht van moslims om hun geloof te belijden waar die moslims zich bevinden.

Ik bedoel meer dat ik nog nooit in het dagelijks leven last heb gehad van een gelovige die mij even vertelde wat ik wel en niet mag.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor. Gelovigen willen opleggen dat het huwelijk iets is wat alleen voor hen in te kaderen is. Ze claimen zo het huwelijk en sluiten mensen uit, het is niet alsof homoseksuele paren gelovigen iets willen opleggen in dezen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |