Volgens mij waren ze wel boos, anders ga je niet meppen. Althans, dat lijkt me. Maargoed, beetje spijkers op laag water.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, je post in dit topic dat zes moslims gingen bidden en dat ze boos werden. Er was wel wat meer aan de hand dan boosheid.

Je kunt best boos zijn zonder te meppen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze wel boos, anders ga je niet meppen. Althans, dat lijkt me.

quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt best boos zijn zonder te meppen.

Klopt, zeg ik dat dat niet zou kunnen dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]

Waar zegt hij dat dat niet kan dan? Groep 3 all over again.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]

Inderdaad, niet normaal meer de laatste tijd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat dat niet kan dan? Groep 3 all over agai.

Saillant detail: de moskee is gebouwd op de fundamenten van een katholieke kerk (volgens wikipedia).quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:11 schreef Nielsch het volgende:
Moskee stond er eerder. Kathedraal moet optyfen.
quote:Nadat de Moren in de achtste eeuw de gebieden rond Córdoba veroverden, werd de helft van de Visigotische Sint-Vincentiuskerk - onder dreiging van onteigening - verkocht aan de aanwezige moslims. Toen die helft te klein bleek voor de groeiende islamitische bevolking, kochten de moslims ook de andere helft van de kerk, zodat de katholieke gemeenschap genoodzaakt werd de kerk op te geven. Het oorspronkelijke kerkgebouw werd gesloopt en men begon met de bouw van de moskee.
Bron

Sjongejonge, je kunt er wel omheen lullen he.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, zeg ik dat dat niet zou kunnen dan?

QFF.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:11 schreef Nielsch het volgende:
 .
.

quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Al eens in Cordoba geweest trouwens?
Een van de prachtigste gebouwen ter wereld, behalve het wanstaltige midden.

IK BEN TEGEN GEWELD.IK KEUR GEWELD NIET GOED. IK HAAT MOSLIMS DIE GAAN SLAAN ALS IETS NIET MAG! SLAAN IS SLECHT! GEWELD IS SLECHT! MEN DIENT DE REGELS TE RESPECTEREN! JA.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sjongejonge, je kunt er wel omheen lullen he.

Gekocht, eens verkocht altijd verkocht.quote:
 Of denk je dat de Christenen het teruggekocht hebben van de Moren.
 Of denk je dat de Christenen het teruggekocht hebben van de Moren.   

Veroordeel dat geweld dan ook eens, en praat er niet de hele tijd omheen alsof het een klein, onbeduidend, detail is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IK BEN TEGEN GEWELD.IK KEUR GEWELD NIET GOED. IK HAAT MOSLIMS DIE GAAN SLAAN ALS IETS NIET MAG! SLAAN IS SLECHT! GEWELD IS SLECHT! MEN DIENT DE REGELS TE RESPECTEREN! JA.
/statingtheobvious.
 .
.

Dat kan, maar ze hebben er wel geld voor gekregen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Saillant detail: de moskee is gebouwd op de fundamenten van een katholieke kerk (volgens wikipedia).
[..]

Je hoeft niet zo te schreeuwen, volgende stap is zeker dat je gaat meppen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
IK BEN TEGEN GEWELD.IK KEUR GEWELD NIET GOED. IK HAAT MOSLIMS DIE GAAN SLAAN ALS IETS NIET MAG! SLAAN IS SLECHT! GEWELD IS SLECHT! MEN DIENT DE REGELS TE RESPECTEREN! JA.
/statingtheobvious.

Het ging erom wat er eerder stondquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gekocht, eens verkocht altijd verkocht.Of denk je dat de Christenen het teruggekocht hebben van de Moren.

.
. .
.

Dat is waar, maar ik heb zo het vermoeden dat ze geen marktconforme prijs hebben gekregen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef Nielsch het volgende:
Dat kan, maar ze hebben er wel geld voor gekregen.

Uiteindelijk hebben de moslims alleen maar geld verloren, de christenen hebben er een win win win situatie bij gehad.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb zo het vermoeden dat ze geen marktconforme prijs hebben gekregen.
Er is immers gedreigd met onteigening, daarna accepteert het gros van de mensen bijna elk bod wat ze krijgt, dunkt me.

Hadden we ook moeten doen. Geloof is voor jezelf, houd het dan ook persoonlijk.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou hebben "de christenen" wat dat betreft natuurlijk een enorme boterberg op hun hoofd, na onophoudelijke zendingsdrang in Noord-, Midden en Zuid-Amerika, Afrika, het Midden Oosten, Azië en Australië.

Nuance: De Rooms-Katholieke Kerk heeft dik geld verdiend.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteindelijk hebben de moslims alleen maar geld verloren, de christenen hebben er een win win win situatie bij gehad.

Moslims horen niet thuis in West Europa. Die moskee is daar geplaatst onder een periode van bezetting, nazi gebouwen hoeven we ook niet zo nodig te gebruiken op dit moment, is ook besmet. De moslims zijn daarna terecht weggetrapt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:11 schreef Nielsch het volgende:

Alle kerken zijn natuurlijk gebouwd in een tijd van liefde en wederzijds respect.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:30 schreef Red_85 het volgende:
Moslims horen niet thuis in West Europa. Die moskee is daar geplaatst onder een periode van bezetting, nazi gebouwen hoeven we ook niet zo nodig te gebruiken op dit moment, is ook besmet. De moslims zijn daarna terecht weggetrapt.

Voor de Visigotische basiliek stond er een Romeinse tempel.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het ging erom wat er eerder stond.
Keihard heroverd door de christenen.

Alle moskeeën wel dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alle kerken zijn natuurlijk gebouwd in een tijd van liefde en wederzijds respect.

één probleem, het is geen moskee meerquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:34 schreef DelBosque het volgende:
So let me get this straigth, moslims mogen niet bidden in de oudste moskee van Europa, maar priesters mogen wel kinderen.............

Jouw argument is om alles te slopen wat tijdens "een bezetting" gebouwd is.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:35 schreef Red_85 het volgende:
Alle moskeeën wel dan?

Als je de Mezquita ziet zou je willen dat we hier ook een Moorse overheersing hadden gehad...quote:‘U hebt iets gebouwd dat u of anderen overal gebouwd hadden kunnen hebben, maar u hebt iets verwoest wat uniek was in de wereld.’

quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
/statingtheobvious.

quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef Shaman het volgende:
[..]
Voor de Visigotische basiliek stond er een Romeinse tempel.
Dat zou betekenen dat er alleen Romeinse goden aanbeden mogen worden?
 .
.

Wat een vergelijking...quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:34 schreef DelBosque het volgende:
So let me get this straigth, moslims mogen niet bidden in de oudste moskee van Europa, maar priesters mogen wel kinderen.............

Ah, het sprookjesboek is weer gevallen. Enig respect voor iemand is jou ook altijd compleet vreemd of niet?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef HeatWave het volgende:
Kinderachtige discussies over wiens sprookjesboek het spannendste is boeien me niet.

Kloptquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, het sprookjesboek is weer gevallen. Enig respect voor iemand is jou ook altijd compleet vreemd of niet?
 . Das wederzijds is de laatste decennia wel gebleken
. Das wederzijds is de laatste decennia wel gebleken  .
.

Dat hebben de Abessijnse christenen al geprobeerd in het 'Jaar van de Olifant', maar die misdroegen zich erger dan Engelsen in een Spaanse badplaats en sindsdien mogen er geen christenen meer komen.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:14 schreef iehlaak het volgende:
Misschien moet ik maar eens in Mekka naar Jahweh gaan bidden. Oh nee, wacht:
[ afbeelding ]

Dat is ook bullshit.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:14 schreef iehlaak het volgende:
Misschien moet ik maar eens in Mekka naar Jahweh gaan bidden. Oh nee, wacht:
[ afbeelding ]

Omdat het van zijn/haar geloof 'moet' ?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef Shaman het volgende:
[..]
Maar serieus, waarom zou een christen in Mekka willen bidden?

Het is mijn ervaring dat atheisten veel militanter zijn in hun uitlatingen over gelovigen dan vice versa. Alsof ze persoonlijk beledigd zijn dat mensen geloven. Ze wanen zich ook allemaal ontzettend superieur.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt. Das wederzijds is de laatste decennia wel gebleken
.

Klopt, ik voel me idd superieur op sommige gebieden aan mensen die een of ander boekje en wat achterlijke regels nodig hebben om hun leven te leiden. So what?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:43 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is mijn ervaring dat atheisten veel militanter zijn in hun uitlatingen over gelovigen dan vice versa. Alsof ze persoonlijk beledigd zijn dat mensen geloven. Ze wanen zich ook allemaal ontzettend superieur.
 .
.  .
.

Ik doe hier even de aanname dat dat middels borden wel duidelijk zal zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:41 schreef Dagonet het volgende:
Waren de toeristen wel op de hoogte van een verbod om te bidden voor moslims?

Mijn vriend is precies zo.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, ik voel me idd superieur op sommige gebieden aan mensen die een of ander boekje en wat achterlijke regels nodig hebben om hun leven te leiden. So what?
Ik minacht ze niet hoor, ik zal ze ook niet persoonlijk aanvallen als ik ze tegen kom,maar ik vind ze idd nogal triest.
Wat doe je eraan?.

Welkom op FOK!, forum.eo.nl is die kant opquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:52 schreef Dagonet het volgende:
Het is eerder andersom, er kan geen topic worden geopend over een geloof of er komt wel iemand roepen dat ze dom en achterlijk zijn en dat atheisme veel beter is.
Het zijn net vegetariers die het vlees uit je mond kijken.
 .
.

Laten de gelovigen eerst maar eens respect voor elkaar gaan tonen...quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, het sprookjesboek is weer gevallen. Enig respect voor iemand is jou ook altijd compleet vreemd of niet?

Ja, ja, 'zij' eerst, en dan jij pas he.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten de gelovigen eerst maar eens respect voor elkaar gaan tonen...
In het gemiddelde boek van Hans Christiaan Andersen zit nog een hogere waarheidsfactor. Zwanen zijn echt lelijke mormels als ze klein zijn...

Zou een hoop bende in één klap oplossenquote:Op vrijdag 2 april 2010 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jouw argument is om alles te slopen wat tijdens "een bezetting" gebouwd is.
Dan kun je de helft van de Nederlandse kerken ook wel slopen.
Bijvoorbeeld.

Dit bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ja, 'zij' eerst, en dan jij pas he.
Kijk vooral naar de ander ipv naar jezelf.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |