abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79868520
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:00 schreef LXIV het volgende:
Het gaat me er vooral om dat er érgens een grens, een "line in the sand" getrokken moet worden tegen de toenemende uitbreiding van de islam. We kunnen zelf wel iedere keer aan het kortste eind trekken en toegeven, onder het mom van:"Als we hier moeilijk over gaan doen dan ontstaan problemen", maar dan zullen ze nooit stoppen telkens weer een stapje verder te gaan.

De vraag is dus gewoon: waar ligt voor jou de grens? Moslims die slinks deze kathedraal proberen te claimen? Moslims die ook in de Sint Jan willen bidden? Moslims in Europa Christenen de toegang tot moskeeen ontzeggen? Moslims die Kathedralen omvormen tot moskeeen? Moslims die met lichte drang hun geloof proberen op te leggen? Moslims die extra belastingen voor niet-moslims instellen? Moslims die gebieden in Europa 'enkel voor moslims'

WIJ zullen die grens ergens moeten trekken, want ik ben er van overtuigd dat ZIJ anders steeds een stapje verder zullen gaan.
Iedereen is welkom in een Moskee!! En jij bent hier heel onaangenaam gedrag aan het vertonen. De Islam vertegenwoordigd vrede tussen alle bevolkingsgroepen. Maar dat zal jij nooit begrijpen heb ik het idee.... Wel jammer!
pi_79868569
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, die voedingsbodem zal altijd blijven bestaan, die is niet weg te nemen. Er zal altijd relatieve 'armoede' en ongelijkheid bestaan in de wereld, dat kan je niet zomaar wegnemen. De mens is van nature afgunstig, en dat is een prima basis voor misbruik door derden, die dat verpakken in een pakketje met de naam 'geloof'.
En wat heeft het verbieden van het geloof dan voor voordelen?
De voedingsbodem is er nog, dus er vloeien weer andere problemen uit voort, in naam van het een of ander.

En hoe wil je het in godsnaam verbieden, het geloof?
pi_79868683
Wat een stel relnichten deze moslims.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_79869094
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:00 schreef marco-h het volgende:

[..]

Iedereen is welkom in een Moskee!! En jij bent hier heel onaangenaam gedrag aan het vertonen. De Islam vertegenwoordigd vrede tussen alle bevolkingsgroepen. Maar dat zal jij nooit begrijpen heb ik het idee.... Wel jammer!
Nou, niet bepaald. Ik snap wel dat je het oppert, want zo presenteert men het inderdaad, maar de achterliggende waarheid ligt iets anders
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En wat heeft het verbieden van het geloof dan voor voordelen?
De voedingsbodem is er nog, dus er vloeien weer andere problemen uit voort, in naam van het een of ander.

En hoe wil je het in godsnaam verbieden, het geloof?
Verbieden, wie heeft het over verbieden gehad? Ik zal nooit zo onverdraagzaam zijn om zoiets te verbieden. Ik constateer alleen
Gaat je trouwens nooit lukken, het geloof verbieden.
pi_79869210
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, niet bepaald. Ik snap wel dat je het oppert, want zo presenteert men het inderdaad, maar de achterliggende waarheid ligt iets anders
[..]

Verbieden, wie heeft het over verbieden gehad? Ik zal nooit zo onverdraagzaam zijn om zoiets te verbieden. Ik constateer alleen
Gaat je trouwens nooit lukken, het geloof verbieden.
Zo presenteren juist een hoop mensen het niet, helaas! Terwijl het wel zo moet, hoe kan ieder geloof nou zeggen dat je andere moet haten..., dan ook in het paradijs terechtkomen??? klinkt raar toch?
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:19:48 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79869232
quote:

[..]

De theorie is heel mooi, de praktijk is vaak heel anders.

Of wil je beweren dat ik welkom was geweest in de moskeeen in Amsterdam die gesloten zijn wegens extremistische preken? .

En ja, het zal wel weer "de kleine groep zijn" .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 14:20:04 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_79869248
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, die voedingsbodem zal altijd blijven bestaan, die is niet weg te nemen. Er zal altijd relatieve 'armoede' en ongelijkheid bestaan in de wereld, dat kan je niet zomaar wegnemen. De mens is van nature afgunstig, en dat is een prima basis voor misbruik door derden, die dat verpakken in een pakketje met de naam 'geloof'.
Denk dat je daar de vinger op de zere plek legt.
  Moderator vrijdag 2 april 2010 @ 14:21:39 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_79869310
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat neem ik ook echt wel van je aan hoor .

Maar het neemt niet weg dat er echt belachelijk veel conflicten zijn, en zijn geweest en zullen zijn door het oneens zijn wat nou het juiste geloof is.
En dat.
pi_79869357
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef Shaman het volgende:
Dat hebben de Abessijnse christenen al geprobeerd in het 'Jaar van de Olifant', maar die misdroegen zich erger dan Engelsen in een Spaanse badplaats en sindsdien mogen er geen christenen meer komen.
Met de argument in de achterzak: Gezien de misdragingen van Noord-Afrikaanse moslims, moeten we ook maar een bord om Europa heen zetten.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_79869725
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De theorie is heel mooi, de praktijk is vaak heel anders.

Of wil je beweren dat ik welkom was geweest in de moskeeen in Amsterdam die gesloten zijn wegens extremistische preken? .

En ja, het zal wel weer "de kleine groep zijn" .
We zijn allemaal mensen of je nou moslim, christen, jood of atheist bent. Mensen maken nou eenmaal grote fouten! Dat is de mensheid, maar gelukkig bestaan er ook mensen die wel het leven begrijpen en wel de ander respecteert. Ik geloof in de Islam en ben ervan overtuigd dat gerechtigheid zal zegevieren voor iedereen!
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:50:21 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79872606
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:31 schreef marco-h het volgende:

[..]

We zijn allemaal mensen of je nou moslim, christen, jood of atheist bent. Mensen maken nou eenmaal grote fouten! Dat is de mensheid, maar gelukkig bestaan er ook mensen die wel het leven begrijpen en wel de ander respecteert. Ik geloof in de Islam en ben ervan overtuigd dat gerechtigheid zal zegevieren voor iedereen!
Ik snap best dat er mensen zijn die er geloof in hebben. Maar als je nu dan WEER leest dat de aanslagen in Moskou door moslims zijn gepleegd.... het houdt een keer op voor mensen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:57:15 #212
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79872854
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap best dat er mensen zijn die er geloof in hebben. Maar als je nu dan WEER leest dat de aanslagen in Moskou door moslims zijn gepleegd.... het houdt een keer op voor mensen.
Goh, je bezet een land met moslims en dan vind je het raar dat er aanslagen gepleegd door moslims komen? De nationaliteit is primair de doorslaggevende factor bij aanslagen, niet de religie.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de aanslagen in Irak, Moskou, Afghanistan enz op één hoop te gooien omdat het moslims betreft in plaats van hun achterliggende redenen te bekijken, dat zou je makkelijke beeld wel eens kunnen verkloten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:58:16 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_79872885
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Goh, je bezet een land met moslims en dan vind je het raar dat er aanslagen gepleegd door moslims komen? De nationaliteit is primair de doorslaggevende factor bij aanslagen, niet de religie.

Het is natuurlijk wel makkelijk om de aanslagen in Irak, Moskou, Afghanistan enz op één hoop te gooien omdat het moslims betreft in plaats van hun achterliggende redenen te bekijken, dat zou je makkelijke beeld wel eens kunnen verkloten.
9-11? De hofstadgroep? etc etc.

Feit is dat moslims wel erg graag naar de bom grijpen om hun gelijk te krijgen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:59:13 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79872908
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die Russen in Tsjetsenië gedragen zich ook niet als lieverdjes.

Wij in het Westen hebben afgeleerd te vechten, zelfs niet meer ter verdediging. Maar in sommige gevallen moet het wel, of je wordt gewoon gemarginaliseerd. Wat dat betreft geef ik die Tsjetsjenen geen ongelijk. De methode, daar kun je dan nog over discussiëren.
The End Times are wild
pi_79872993
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een onzin, alleen de laatste 10 jaar al hebben de christenen vele duizenden keer meer bommen tot ontploffing gebracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:03:14 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79873005
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, alleen de laatste 10 jaar al hebben de christenen vele duizenden keer meer bommen tot ontploffing gebracht.
We hebben ook duizend keer meer bommen, dat scheelt.
The End Times are wild
pi_79873014
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Goh het is toch raar dat op alle grensgebieden van de islamitische wereld problemen zijn terwijl het alleen maar uit nationalisme voortkomt. Hoe kan dat toch ? Islam is immers een religie van vrede
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:04:09 #218
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79873026
quote:

[..]

Wat moeten ze dan gebruiken? Een open brief schrijven met hun klacht erin?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_79873130
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:04 schreef -Techno- het volgende:

[..]

vrijdag 2 april 2010 @ 16:16:29 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_79873417
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:04 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee dan is in het wilde weg mensen vermoorden een véél betere methode. De mensen weten meteen met wie ze van doen hebben : een stelletje moordenaars......

Ik vind overgens dat die moslims erg onredelijk zijn om de moskee op te eisen. Dan moeten ze idd eerst maar 's de kerken terug geven die ze van de christenenen hebben * overgenomen *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_79873519
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:59 schreef LXIV het volgende:
Die Russen in Tsjetsenië gedragen zich ook niet als lieverdjes.
  • Incidenten!
  • Kleine groep Russen die het voor de rest verpest
  • Racisme tegen Russen is hier de oorzaak van
  • Schuld van de joden in Tsjetsjenië
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      vrijdag 2 april 2010 @ 16:25:11 #222
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_79873690
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 16:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee dan is in het wilde weg mensen vermoorden een véél betere methode. De mensen weten meteen met wie ze van doen hebben : een stelletje moordenaars......
    Begrijp me niet verkeerd, ik doelde op de terroristen uit Tsjetsjenië. Daar worden mensen ook vermoord. Daarmee wil ik het absoluut niet goed praten hoor, maar bekijk het eens vanuit het standpunt van de Tsjetsjeense terroristen. Wat voor middelen hebben hun nu nog tegenover de Russische autoriteiten?
    quote:
    Ik vind overgens dat die moslims erg onredelijk zijn om de moskee op te eisen. Dan moeten ze idd eerst maar 's de kerken terug geven die ze van de christenenen hebben * overgenomen *
    Eens, het is ook onredelijk.
    We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
    pi_79875208
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 16:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hebben ook duizend keer meer bommen, dat scheelt.
    Hun sneuvelbereidheid is weer veel groter, als wij niet veilig op knopjes kunnen drukken om dood en verderf te zaaien dan is de lol er al weer af.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_79876306
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Spread_of_Christianity_in_Europe_to_AD_600.png
    Tijd om wat kerken te claimen!
      vrijdag 2 april 2010 @ 17:59:32 #225
    78780 deedeetee
    pi_79876321
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 16:25 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik doelde op de terroristen uit Tsjetsjenië. Daar worden mensen ook vermoord. Daarmee wil ik het absoluut niet goed praten hoor, maar bekijk het eens vanuit het standpunt van de Tsjetsjeense terroristen. Wat voor middelen hebben hun nu nog tegenover de Russische autoriteiten?

Sorry ik vind het middel erger dan de kwaal. Voor dergelijke moordpartijen is geen excuus. Het is en blijft een onmenselijke manier van wraak nemen. Wat willen ze de Russsen verwijten als ze zelf zich zó misdragen
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:02:43 #226
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79876411
    Wat willen de Russen hen verwijten als ze zelf zo verschrikkelijk huishouden? Tenslotte zijn het niet de Tsjetsjenen geweest die Rusland bezetten. Mag je dan niet terugvechten?
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:04:09 #227
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79876461
    quote:
    Wat een onzin. Hoeveel aanslagen zijn er op jaarbasis buiten de landen die ik genoemd heb? Dat zijn landen die bezet worden gehouden of een ander land bezetten.
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:08:12 #228
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_79876567
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoeveel aanslagen zijn er op jaarbasis buiten de landen die ik genoemd heb? Dat zijn landen die bezet worden gehouden of een ander land bezetten.
    ff willekeurige Google hit :

http://www.trouw.nl/nieuw(...)slagen_in_India.html

Gewoon teveel, 1 is al teveel hoe diep je ook in je zaak gelooft.
    Get woke, go broke!
    pi_79876642
    quote:

[..]

quote:
    Mogelijke verklaring voor religieus en militair succes

De opmerkelijke snelheid van de religieuze expansie van de islam kan worden toegeschreven aan het feit dat die voornamelijk werd bereikt met militaire middelen. Mohammed dreef de Arabieren van het Arabische Schiereiland naar de islam, mogelijk mede vanwege zijn krachtige persoonlijkheid, de belofte van redding voor hen die sterven voor de islam en het lokaas van fortuin voor hen die overwinnen in de strijd. De karavaanovervallen uit de vroege jaren van de islam werden spoedig oorlogen op grote schaal, en koninkrijken en naties bogen zich voor de macht van dit nieuwe religieuze, militaire, politieke, economische en sociale fenomeen. [1]

De troepen van Mohammed slaagden er vrij snel in een aantal opmerkelijke militaire successen te boeken, waardoor het prestige van de nieuwe godsdienst zich snel kon ontwikkelen. Binnen 20 jaar na de dood van Mohammed in 632 was de basis voor een islamitisch rijk al gelegd.

Sommigen zeggen dat dit voornamelijk kwam door de verzwakking van zowel het Perzische als het Byzantijnse rijk, die reeds meer dan een eeuw in een militair conflict verwikkeld waren. De verzwakte positie van beide grootmachten maakte het gemakkelijker voor een derde om militaire overwinningen te boeken. De bevolking was uitgeput door de aanhoudende oorlogen en steunde de Arabische troepen omdat ze van hen verbetering verwachtten.[2]

Een andere mogelijke verklaring is de Pest van Justinianus, een grote pestepidemie die in 542 het oostelijk Middellandse Zeegebied trof en met name het Byzantijnse Rijk ernstig verzwakte. De snelle neergang en vernietiging van het Perzische Rijk is daarentegen mede te danken aan de ligging van de hoofdstad Ctesiphon in het westen. Toen Ctesiphon eenmaal was ingenomen was het centrale gezag in het rijk vervallen en konden de verschillende edellieden stuk voor stuk worden verslagen.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Verspreiding_islam_(632-661)

Over de verspreiding van de islam.
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:14:50 #230
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79876759
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ff willekeurige Google hit :

http://www.trouw.nl/nieuw(...)slagen_in_India.html

Gewoon teveel, 1 is al teveel hoe diep je ook in je zaak gelooft.
    En 99% van de aanslagen heeft niets met religie van doen maar met gebieds- of etnische conflicten.
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:16:02 #231
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_79876786
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En 99% van de aanslagen heeft niets met religie van doen maar met gebieds- of etnische conflicten.
    Daar verschillen we dan over van mening, Madrid dan?
    Get woke, go broke!
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:25:11 #232
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79877064
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:16 schreef HeatWave het volgende:

Daar verschillen we dan over van mening, Madrid dan?
    Gebiedsconflict, steun voor de oorlog in Irak.
    Zie ook:
    http://en.wikipedia.org/w(...)ligious_terrorism.22
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:26:35 #233
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_79877092
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gebiedsconflict, steun voor de oorlog in Irak.
    Zie ook:
    http://en.wikipedia.org/w(...)ligious_terrorism.22
    blijft terminologie, feit is dat moslims extreem (wheheh) veel aanslagen plegen vergeleken met andere groeperingen, wat de oorzaak ook moge zijn.

Maar goed, we komen er toch niet uit zo .
    Get woke, go broke!
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:28:07 #234
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79877127
    Maar je snapt dus niet dat het moslim zijn daar verdomd weinig mee te maken heeft? Heb je nu echt zo'n plaat voor je kop dat je het niet wil snappen?
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:30:29 #235
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_79877189
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:28 schreef Dagonet het volgende:
    Maar je snapt dus niet dat het moslim zijn daar verdomd weinig mee te maken heeft? Heb je nu echt zo'n plaat voor je kop dat je het niet wil snappen?
    Jij noemt het een plaat, ik noem het een andere visie. Ik ben van mening dat het wel door het moslim zijn komt, alleen maar omdat de islam als excuus wordt gebruikt om een zelfmoordenaar zo gek te krijgen. Of denk je dat een atheist oid om te lullen is met verhalen over martelaarschap en 72 maagden dan?

Indoctrinatie op vroege leeftijd om later mooi misbruikt te worden voor (dat ben ik ook wel met je eens) politieke doeleinden.

Om de een of andere reden zijn moslims er erg gevoelig voor .
    Get woke, go broke!
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:39:58 #236
    78780 deedeetee
    pi_79877414
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:02 schreef Dagonet het volgende:
    Wat willen de Russen hen verwijten als ze zelf zo verschrikkelijk huishouden? Tenslotte zijn het niet de Tsjetsjenen geweest die Rusland bezetten. Mag je dan niet terugvechten?
    Laat mij koud wat de Russen te verwijten hebben. Moord = moord en een moordenaar deugt niet. Voor zo'n koelbloedige moord is er domweg geen excuus. Je bent een onmens als je zoiets doet.
    pi_79877917
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Onzin. Lees dit bijvoorbeeld m.b.t. de aanslag in Moskou
    quote:
    Wat is het Kaukasisch Emiraat?
    Het "emiraat" is een constructie van de islamistische rebellen en omvat de volledige noordelijke Kaukasus met als belangrijkste regio Tsjetsjenië. Verschillende vilayats (provincies) met aan het hoofd plaatselijke emirs zijn samengesteld uit de andere republieken van de Noordelijke Kaukasus: Dagestan, Ingoesjetië, Kabardië-Balkarië, Noord-Ossetië en Karatsjaj-Tsjerkessië. Sommigen rekenen ook de krajs (territoria) Krasnodar en Stavropol erbij.

Wat willen de Tsjetsjeense rebellen bereiken?
    Het doel van het Kaukasisch Emiraat is tweeledig. Oemarov beschreef het zelf in een verklaring bij de oprichting van het Emiraat: ‘Onze eerste taak is is om de Kaukasus Dar al-Islam (‘Huis van de islam’, een islamitisch geregeerde staat, nvdr) te maken, de sharia toe te passen in het hele land en de ongelovigen te verbannen. Daarna moeten we alle historische moslimgebieden terugwinnen en deze grenzen reiken verder dan de grenzen van de Kaukasus.’
      vrijdag 2 april 2010 @ 18:59:47 #238
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_79878043
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Laat mij koud wat de Russen te verwijten hebben. Moord = moord en een moordenaar deugt niet. Voor zo'n koelbloedige moord is er domweg geen excuus. Je bent een onmens als je zoiets doet.
    Oog om oog, tand om tand. Boontje komt om z'n loontje.
    pi_79878139
    Shariarechtbanken in Engeland, de recente aanslag in Moskou, de bomaanslag in Kashmir vandaag, de bezetting van een kathedraal in Spanje door sommige aanhangers de islam (en zo kan ik nog veel meer voorbeelden opnoemen)....zijn allemaal doelen om de islam over de wereld te verspreiden. De radicale islam wil namelijk alle gebieden, die vroeger islamitisch waren, terugwinnen onder de islamitische vlag. Uiteindelijk wil de radicale islam heel de wereld onder de islamitische vlag hebben.

Ook in Nederland wordt hiertoe opgeroepen, zie bijvoorbeeld de Amsterdamse moskee El Tawheed: Nederland moslimstaat maken
    pi_79878287
    Goede ontwikkeling. De christenen hebben die plek nu ongeveer even lang in handen als de moslims ooit en waar heeft het toe geleid? Een intolerante bisschop. Tijd voor verandering.
      vrijdag 2 april 2010 @ 19:08:50 #241
    78780 deedeetee
    pi_79878398
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 18:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oog om oog, tand om tand. Boontje komt om z'n loontje.
    Erg onchristelijk, typerend voor de islam mss ?
    pi_79882036
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 19:05 schreef Monidique het volgende:
    Goede ontwikkeling. De christenen hebben die plek nu ongeveer even lang in handen als de moslims ooit en waar heeft het toe geleid? Een intolerante bisschop. Tijd voor verandering.
    Ik hoop heel erg dat je dit niet serieus bedoelt. Maar toch wil ik er even op ingaan. Het is waar het christendom heeft voor slechte dingen gezorgd maar het zelfde kan gezegd worden van de Islam.

Alleen het grote verschil is dat wij hier de verlichting hebben gehad en ze in de Islam nog wanhopig naar een lampje aan het zoeken zijn.

Klein voorbeeldje op paasdag zend comedy central een parodie uit op de paasrede van de paus . En ik verwacht misschien een paar boze briefen hier en daar maar that's it . Het zelfde doen over bijvoorbeeld mohammed zullen ze volgens mij nog geen eens durven en als ze het toch doen gaan die malloten weer met duizende de straat op om poppen te verbranden worden nederlandse producten geboycot en moet de maker vrezen voor zijn leven .

Dus als ik moest kiezen tussen christendom of de islam dan wist ik het wel.
      vrijdag 2 april 2010 @ 20:46:07 #243
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_79882272
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:41 schreef Birdman_JR het volgende:

[..]

Ik hoop heel erg dat je dit niet serieus bedoelt. Maar toch wil ik er even op ingaan. Het is waar het christendom heeft voor slechte dingen gezorgd maar het zelfde kan gezegd worden van de Islam.

Alleen het grote verschil is dat wij hier de verlichting hebben gehad en ze in de Islam nog wanhopig naar een lampje aan het zoeken zijn.

Klein voorbeeldje op paasdag zend comedy central een parodie uit op de paasrede van de paus . En ik verwacht misschien een paar boze briefen hier en daar maar that's it . Het zelfde doen over bijvoorbeeld mohammed zullen ze volgens mij nog geen eens durven en als ze het toch doen gaan die malloten weer met duizende de straat op om poppen te verbranden worden nederlandse producten geboycot en moet de maker vrezen voor zijn leven .

Dus als ik moest kiezen tussen christendom of de islam dan wist ik het wel.
    Het is juist de zwakte van het Christendom dat ze alles maar pikken.
    The End Times are wild
      vrijdag 2 april 2010 @ 21:13:54 #244
    47320 M_Schtoppel
    Go Onno go!
    pi_79883485
    Gewoon PVDA blijven stemmen, dan wordt het hier vanzelf wel een keer net als in Saudi-Arabie.
    Zodra de klerelijertjes in de meerderheid zijn gaat de knop om.

Allah
    Gaap Goals rulezzz!
      vrijdag 2 april 2010 @ 22:06:52 #245
    78780 deedeetee
    pi_79885756
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 20:41 schreef Birdman_JR het volgende:

[..]

Was dat maar waar, het grote verschil is dat verlichting taboe is in de islam. Daar komt nu juist al de ellende uit voort.
    pi_79887571
    quote:

[..]

Oh, en hoe zat het ook al weer met Mekka?
    pi_79888904
    Zucht... dat wordt weer varkensbloed aftappen...

Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_79889291
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 21:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
    Gewoon PVDA blijven stemmen, dan wordt het hier vanzelf wel een keer net als in Saudi-Arabie.
    Zodra de klerelijertjes in de meerderheid zijn gaat de knop om.

Allah

Inderdaad. Kijk maar naar Marokko en Turkije net Saudie Arabie! Ben je werkelijk zo naïef dat je gelooft wat je hier nu neerprent?
    pi_79889400
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
    Shariarechtbanken in Engeland, de recente aanslag in Moskou, de bomaanslag in Kashmir vandaag, de bezetting van een kathedraal in Spanje door sommige aanhangers de islam (en zo kan ik nog veel meer voorbeelden opnoemen)....zijn allemaal doelen om de islam over de wereld te verspreiden. De radicale islam wil namelijk alle gebieden, die vroeger islamitisch waren, terugwinnen onder de islamitische vlag. Uiteindelijk wil de radicale islam heel de wereld onder de islamitische vlag hebben.

Ook in Nederland wordt hiertoe opgeroepen, zie bijvoorbeeld de Amsterdamse moskee El Tawheed: Nederland moslimstaat maken
    Alle dingen die jij noemt houden totaal geen verband met elkaar. En de 'bezetting' komop zeg, is de toneelschool anders geen optie?
    pi_79889671
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is toch mijn mening? probeer ik jou nu mijn mening op te leggen??
    Dat niet zozeer, maar het is wel een lichte vorm van preken. Is niet erg, dat doet iedereen die ergens heel sterk in gelooft, of dat nu atheïsme of religie of socialisme of liberalisme is. Maar het ligt er bij hen allemaal iets te dik bovenop dat ze vinden dat zij verlichte, wellicht zelfs superieure ideeën hebben, en dat iedereen die dat niet inziet misschien een beetje achterlijk is.

Een sterke overtuiging is een mooi iets, maar het is logisch dat mensen negatief reageren als ze het idee krijgen dat er op hen ingepraat wordt. Dat zouden wij ook hebben als één of ander figuur met geheven vingertje tegen ons verkondigt dat hij "wetenschappelijk" bewijs voor een schepping heeft, dat abortus moord is, dat de staat christelijke scholen moet steunen, enz.
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 10:00 schreef LXIV het volgende:
    Het gaat me er vooral om dat er érgens een grens, een "line in the sand" getrokken moet worden tegen de toenemende uitbreiding van de islam. We kunnen zelf wel iedere keer aan het kortste eind trekken en toegeven, onder het mom van:"Als we hier moeilijk over gaan doen dan ontstaan problemen", maar dan zullen ze nooit stoppen telkens weer een stapje verder te gaan.

De vraag is dus gewoon: waar ligt voor jou de grens? Moslims die slinks deze kathedraal proberen te claimen? Moslims die ook in de Sint Jan willen bidden? Moslims in Europa Christenen de toegang tot moskeeen ontzeggen? Moslims die Kathedralen omvormen tot moskeeen? Moslims die met lichte drang hun geloof proberen op te leggen? Moslims die extra belastingen voor niet-moslims instellen? Moslims die gebieden in Europa 'enkel voor moslims'

WIJ zullen die grens ergens moeten trekken, want ik ben er van overtuigd dat ZIJ anders steeds een stapje verder zullen gaan.
    Ja, straks nemen ZIJ na de kathedraal van Cordoba de rest van Spanje in, dan gaan ZIJ zich nog even wreken in Tours en in Wenen, en dan is Nederland al dichtbij hoor, jongens en meisjes. Dan vallen ZIJ binnen, en dan worden ZIJ geholpen door hun 5e colonne, de Marokkaanse straatschoffies. Dat dit kan in Nederland! Word wakker mensen, het kalifaat staat voor de deur! WIJ moeten er wat aan doen, en daarvoor hebben WIJ een grote leider nodig!

Zoiets ongeveer? Niet erg subtiel, maar dat is geen vereiste als je kijkt naar wat recentere posts. Je hoopt altijd maar weer dat dat soort dingen ook leuk bedoeld zijn, maar dan ga je toch twijfelen...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')