abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:01:18 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_79853966
Het vorige deel: Slank # 998: Jubileum-2

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79854057
ja zeg ik wou naar bed! je was te sloom adelante, nou had ik al een tweede geopend...
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.
niet alle fruitsuiker is puur fructose toch? ik weet wel dat je als je ene lage bloedsuiker hebt meer baat hebt bij een snelle suiker, een volkorenboterham werkt gewoon niet snel genoeg...

@sjaapje: +5 stuks fruit is echt teveel volgens mij...
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:03:22 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854070
Slaap lekker, kwak
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79854116
999, wat een mooi nummer!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:04:32 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79854130
Ik ga ook plat
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:05:49 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854196
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:04 schreef conleche het volgende:
999, wat een mooi nummer!!
Het nummer van de duivel, maar dan op de kop
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:06:44 #7
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79854247
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:02 schreef kwakz0r het volgende:
ja zeg ik wou naar bed! je was te sloom adelante, nou had ik al een tweede geopend...
[..]

@sjaapje: +5 stuks fruit is echt teveel volgens mij...
Maar het is zo lekker! Ik probeer het ook echt te beperken tot 5. Dat lukt de ene dag dan wel beter dan de andere, maar als tussendoor is het toch nog altijd beter als een koekje. En savonds geniet ik van mijn yogurt met fruit... (en smorgens ook)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_79854470
Tvp. Morgen neem ik een vrije dag. Ga de hele dag met fondant knutselen en gezellig even met m'n vriend naar de stad. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:13:15 #9
70532 loveli
N
pi_79854550
"Vroeger" kreeg men +/- 20 gram fructose binnen. Een "gemiddelde" amerikaan zit over de 200. Als ze voor dierproeven een rat met diabetes willen, krijgt dat beest een week of 2 een fructosedieet, voila.

De lever metaboliseert fructose, insuline is niet nodig. Vandaar de lage GI, Uiteindelijk is het wel een veroorzaker van insulineresistentie.

Een portie fruit bevat niet heel veel fructose (bak kersen was 2 gram ofzo), maar ontbijtkoek, veel bakkerijproducten en bv drinkyoghurt geloof ik zit het allemaal in. Dus in totaal krijg je op een dag meer binnen dan wat fijn is op de lange termijn.
/moe, niet heel gestructureerd antwoord gemaakt
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:20:54 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_79854855
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:03 schreef Adelante het volgende:
Slaap lekker, kwak
Dit was mijn 65.000e post
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:21:09 #11
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79854863
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:13 schreef loveli het volgende:
Een portie fruit bevat niet heel veel fructose (bak kersen was 2 gram ofzo), maar ontbijtkoek, veel bakkerijproducten en bv drinkyoghurt geloof ik zit het allemaal in. Dus in totaal krijg je op een dag meer binnen dan wat fijn is op de lange termijn.
/moe, niet heel gestructureerd antwoord gemaakt
Okido, dus als ik die laaste dingen niet vaak eet (wat ik dus niet echt doe) dan komt het wel ok
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:33:37 #12
70532 loveli
N
pi_79855295
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:21 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Okido, dus als ik die laaste dingen niet vaak eet (wat ik dus niet echt doe) dan komt het wel ok
Jij doet toch een medische opleiding? Als je in PubMed zoekt op fructose en insulinresistance zul je meer onderbouwde antwoorden vinden dan waar ik je nu aan kan helpen, denk ik.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 00:38:12 #13
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_79855443
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij doet toch een medische opleiding? Als je in PubMed zoekt op fructose en insulinresistance zul je meer onderbouwde antwoorden vinden dan waar ik je nu aan kan helpen, denk ik.
Jup, maar ik ben lui . Zal er mij morgen eens aan zetten...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 00:45:27 #14
70532 loveli
N
pi_79855661
En ik ben moe, wat ben je liever

Leververvetting schijnt er ook bij te horen en hij raakt erdoor overbelast. En nu bedtijd.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 03:47:26 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79858001
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:13 schreef loveli het volgende:
"Vroeger" kreeg men +/- 20 gram fructose binnen. Een "gemiddelde" amerikaan zit over de 200. Als ze voor dierproeven een rat met diabetes willen, krijgt dat beest een week of 2 een fructosedieet, voila.
Verbaast me niets. Echt overal zit suiker in En vet . Kan geen patat meer zien.

Gelukkig werden we vandaag uitgenodigd om bij een amerikaanse familie thuis te komen eten, en dat was verbazend lekker (spinazie met gember en rundvlees). De rest van mijn lijstjes post ik maar niet

Hebben jullie trouwens op het journaal gezien dat New England overstroomd is? Wij zitten er midden in. En een stralend zonnetje erbij vandaag. Interessante ervaring kan ik je zeggen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79858026
Goeiemorgen!

Hoi Tinkepink . Ik krijg geen nieuws mee, overstroming gemist. Vermaken jullie je wat? Al dinosaurussen gezien?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 april 2010 @ 04:02:59 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79858059
Geen dino#s. Park is dicht (buiten het seizoen), maar anders zouden alle voetsporen ook wel ondergelopen zijn met water denk ik We hebben overigens wel een geweldige vakantie.

Jij bent er ook lekker vroeg bij vandaag trouwens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79858075
Fijn dat de vakantie ondanks overstromingen en gesloten dino's wel geweldig is .
Hier is vroeg ja. Heb net de havermout op, nu de afwas, dan douchen en dan is het ook zowat tijd om de fiets te pakken. Nog een heel fijne verdere vakantie! Wanneer ben je weer terug?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79858412
moggeuh! 4 uur sigme dat zijn toch geen tijden meer....??!

weer een lange studiedag voor de boeg!!
Ja doei.
pi_79858450
Wekker stond op 3 uur..

En inmiddels zit ik alweer drie kwartier op kantoor. De paaseitjes zijn nu op.
In 5 dagen met 3 mensen 3 kilo paaseitjes..
pi_79858464
auw...
Ja doei.
pi_79858500
Auw?

Wat bestudeer je vandaag, MoBlo? En kom je wel aan enige beweging toe?
pi_79858538
auw aan de gedachte aan 3 uur.

vandaag syntax en 20th century literature..

en na maandag spinnen geen tijd meer gehad/gemaakt, maar ga vanmiddag met mr.mo hardlopen, want na vandaag heb ik nog 3 fulltime studiedagen, dus kan een uurtje sporten er wel vanaf de rest van de dag zit ik stil, dus ben benieuwd hoe goed 't gaat
Ja doei.
pi_79858576
en dan baal ik van mezelf, want had ik gezegd: ok, ik ga tijd maken om te sporten deze week!
En dan ben ik aan het leren, dan heb ik me goed geinstalleerd op de studeerstoel en dan durf ik niet meer weg om te sporten (wat dan incl douchen enzo een uur kost vanuit huis, vanuit sportcentrum langer) omdat ik dan zo lang leertijd mis en als ik 't dan niet haal, dan ligt het daar aan
Ja doei.
pi_79858621
3 op 'n rij!

Rijtje Lijstje:
O: halve bak kwark (250 gram)
T: halve bak kwark
L: 3 boterhammen
T: banaan
S: hardlopen (4km gok ik zo)
T: boterham
D: zelfgemaakte hamburger met een groentenschotel
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:06:15 #26
236335 neen
schone schijn
pi_79858624
Even andere prioriteiten stellen is toch prima, dan gewoon zo goed sporten na de tentamens? Het is ook niet zo de je nu ineens al die sporttijd aan waardeloze dingen besteed

Ik heb gisteren nog even gezellig gedaan met studiegenoten dus zaterdag maar thuis blijven want vanavond ga ik naar een filmding met vrienden
het lijkt niet wat het is
pi_79858635
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:06 schreef neen het volgende:
Even andere prioriteiten stellen is toch prima, dan gewoon zo goed sporten na de tentamens? Het is ook niet zo de je nu ineens al die sporttijd aan waardeloze dingen besteed

Ik heb gisteren nog even gezellig gedaan met studiegenoten dus zaterdag maar thuis blijven want vanavond ga ik naar een filmding met vrienden
meer dat ik dat had kunnen weten zeg maar.. en niet ineens heel voortvarend moet willen doen en WEL tijd ga maken voor sporten, als ik al voel dat 't gaat falen... baal er wel van, en denk dat 't wel was gelukt als we wél een studieweek hadden gehad stomme hoge piefen

godzijdank blijft mijn gewicht gewoon stabiel da's wel enorm fijn.

Moet je ook nog studeren? Dat je zaterdag thuis blijft? Of is 't drank-/geldtechnisch handiger dat je thuis blijft?
Ja doei.
pi_79858662
Mogge!
Vandaag examen! Maar heb nog even tijd voor de puntjes op de i.

Moblo, als je niet durft te sporten door t tijdsverlies ben je wel erg SOGvrij! het had best gekund, soms moet je je hoofd leegmaken.
Daarbij heb ik gemerkt dat t echt niet goed is voor mn gestel als ik een hele dag niet buiten kom, maar dat zal vast niet voor iedereen gelden.
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:15:21 #29
236335 neen
schone schijn
pi_79858694
Precies! En als het nog maar 3 fulltime studiedagen zijn kun je daarna los

Ik moet ook nog wel behoorlijk wat doen ja maar dat doe ik toch niet op zaterdagavond.... vandaag even in de trein en de rest maandag. En drank/geldtechnisch kan het ook geen kwaad om een keer over te slaan

Ik moet zo gaan opruimen waar zal ik beginnen
pi_79858816
Succes Puff!

En ja, ik had bedacht dat 't goed zou zijn, om even gedachten te verzetten, maar dan zit ik er net lekker in, en dan ben ik bang dat ik,als ik terug kom, er niet meer zo lekker in kom en ik ben zo bang om mijn P niet te halen dit jaar !
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:36:13 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79858889
Goeiemorgen .

Ontbijtje zit er weer in. Ik eet al een paar dagen slecht en nu ga ik weer normaal doen (muv morgen, dan is de birthday van mams). Eerst maar even douchen, dan kamer opruimen, dan boodschappen voor vier dagen en dan leren voor m'n tentamen. Jeuh! .

En ik moet opschrijven wat ik allemaal tegen de lln wil zeggen in de individuele gesprekjes, want nu zingt het de hele tijd door mijn hoofd en heb ik nog steeds een restje kutgevoel door gisteren en ik wil er gewoon even helemaal niet aan denken de komende dagen .
Niet meer actief op Fok!
pi_79858962
Vik!
Ja doei.
pi_79859102
Goedemorgen.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: witlofsalade met ei
T: mandarijn
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met frambozen
T: mandarijn
D: groenteomelet twee broodjes groenteburger
S: uur sporten trein reed weer eens niet

Planning voor vandaag:
O: witlofsalade met ei
T: boterham met kaas
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven
T: yoghurt met frambozen
T: boterham met kaas
D: onbekend

Studiebollen succes vandaag!
pi_79859137
Moggeh!

Ik heb een prijsaanvraag voor een bruidstaart, spannend. .
pi_79859147
Tvp vanuit bed. :p
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 2 april 2010 @ 08:58:08 #36
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79859176
hoi, vrije dag, maar ben al (ja voor mijn doen is dit 'al wakker' ) wakker want mn simkaart wordt tussen 8.50 en 11.50 bezorgd (abbo gaat pas in juli in, ivm nummerbehoud, maar toch)

dussssss
Kwak
pi_79859183
hoi!
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:02:02 #38
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79859231
hoi
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:05:06 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79859278
ohja, ik herinner me ineens wat ik vandaag moet doen... 6 sollicitatiebrieven schrijven
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:05:56 #40
3185 Adelante
To let it go now
pi_79859289
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
ohja, ik herinner me ineens wat ik vandaag moet doen... 6 sollicitatiebrieven schrijven
copy/past en wel even opletten dat je de bedrijfsnamen/contactpersonen goed zet
pi_79859325
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

daar ben ik eens de fout mee in gegaan ! Niet met een sollicitatiebrief gelukkig, dat niet...
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:09:09 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79859343
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

Nee doe maar niet. Dat hebben ze meteen door. Mijn brieven bestaan uit drie alinea's: inleiding (die copypaste ik meestal gewoon), alinea 2 (daar wijzig ik iets in om aan te sluiten bij het bedrijf), alinea 3 (waarom ik graag bij dįt bedrijf wil werken; die is voor elke brief anders)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:10:03 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79859359
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
En toen ging je in 1 minuut van jeej, vrije dag naar sollibrieven schrijven .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:19:49 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79859525
Hier wel een vrije dag . Nog even overwogen om toch te gaan RPMen, maar ik ga morgenochtend. Enige dat ik moet vandaag is om 15:30 naar de fysio en wat wasjes draaien.

Relaxation

Succes met de drukte allemaal
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:25:38 #45
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79859634
Kwak, ik moet dit weekend ook brieven schrijven en testen doen. Ik ben niet zo gemotiveerd!

Maar, gelukkig schijnt het zonnetje hier!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79859814
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Moggeh!

Ik heb een prijsaanvraag voor een bruidstaart, spannend. .
Leuk! Met laagjes? En poppetjes?
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:35:42 #47
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79859833
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee doe maar niet. Dat hebben ze meteen door. Mijn brieven bestaan uit drie alinea's: inleiding (die copypaste ik meestal gewoon), alinea 2 (daar wijzig ik iets in om aan te sluiten bij het bedrijf), alinea 3 (waarom ik graag bij dįt bedrijf wil werken; die is voor elke brief anders)
ik doe hetzelfde, maar dan met 4 alinea's. eerste twee copy paste, laatste twee aanpassen. ik lees me altijd eerst in op een school, visie, missie, kernpunten, dingen die me opvallen, en dan kies ik er 1 of 2 uit waarop ik reageer (tenzij er iets duidelijks in de funcitebeschrijving staat, maar meestal is dat niet zo bij onderwijs)
Kwak
pi_79859872
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:34 schreef anna82 het volgende:

[..]

Leuk! Met laagjes? En poppetjes?
Een snijtaartje met 50 cupcakes. Ik kan best stapelen, maar gek genoeg durf ik dat bij een bruidstaart nog niet aan. .
pi_79859956
en goedemorgen!

Ik heb een nieuwe opdracht! Werd vanochtend om 9.00 gebeld dat ik een bestuursadviseur ga vervangen. Het is voor 4 dagen in de week, dus heb ik ook nog een dag vrij. En het is in Utrecht, dus meer reistijd, maar overall: yay!! Woensdag eerste dagje, dinsdag afscheid en dan snel weg hier .

En vriendlief heeft naar aanleiding van het bericht dat hij naar Maastricht moet, 4 sollicitatie-brieven verstuurd voor een vaste baan in Amsterdam
pi_79860124
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:40 schreef anna82 het volgende:
en goedemorgen!

Ik heb een nieuwe opdracht! Werd vanochtend om 9.00 gebeld dat ik een bestuursadviseur ga vervangen. Het is voor 4 dagen in de week, dus heb ik ook nog een dag vrij. En het is in Utrecht, dus meer reistijd, maar overall: yay!! Woensdag eerste dagje, dinsdag afscheid en dan snel weg hier .

En vriendlief heeft naar aanleiding van het bericht dat hij naar Maastricht moet, 4 sollicitatie-brieven verstuurd voor een vaste baan in Amsterdam
Gefeliciteerd!

Overigens heb ik in de detachering gezeten, heeft je vriend al aan z'n manager verteld dat hij vanwege Maastricht extern solliciteert? Kan wonderen doen..
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:48:01 #51
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79860153
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:40 schreef anna82 het volgende:
en goedemorgen!

tof!
pi_79860158
gefeliciteerd anna!
Ja doei.
pi_79860195
Yeah, goed nieuws Anna!
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:49:20 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79860196
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
gefeliciteerd anna!
Wat zij zegt
pi_79860250
Blegh... ik werd vanochtend wakker met een enorm opgezette bovenlip. Het is geen koortslip want ik heb geen last van jeuk, branderigheid of blaasjes. Volgens Viking lijk ik op Donald Duck.
pi_79860252
Gefeli anna!
Ontbijt met krentenbol en peer. Er was gisteravond geen brood meer bij de plus, maar eigenlijk was het achteraf logischer dat ik vanochtend brood had gekocht
pi_79860313

Caro Emerald, ze komt naar het DiesFestival van Nijmegen
Ja doei.
pi_79860326
Dank jullie! Ik ben ook zeer opgetogen

En Sigma, bij ons bedrijf (zelfde werkgever) wordt het niet echt gewaardeerd als je extern solliciteert. De uitwerking kan dat zijn dan ze je juist naar Maastricht sturen om je zo nog een laatste zetje te geven. Onze directie ziet ons niet als mensen, maar als inkomende en uitgaande geldstroompjes.
pi_79860381
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
die van Ainsly!
Ik heb zitten zoeken met Google, maar dan vind ik alleen een topic hier op Fok, waarin jij en DaD het over dat recept hebben, maar het recept zelf kan ik nergens vinden. Mijn zoekskills falen. Linkje?
pi_79860409
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:54 schreef anna82 het volgende:
Dank jullie! Ik ben ook zeer opgetogen

En Sigma, bij ons bedrijf (zelfde werkgever) wordt het niet echt gewaardeerd als je extern solliciteert. De uitwerking kan dat zijn dan ze je juist naar Maastricht sturen om je zo nog een laatste zetje te geven. Onze directie ziet ons niet als mensen, maar als inkomende en uitgaande geldstroompjes.
Sigme, niet -ma

En nee, het is niet de bedoeling dat ze extern solliciteren als compliment zien. Ze verliezen een inkomend geldstroompje. Soms kiezen ze dan eieren voor hun geld - iets waarbij ze het geldstroompje behouden. Maar ik begrijp dat ze hun inkomende stromen liever kwijt dan rijk zijn? Apart.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:00:55 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79860477
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:51 schreef de_nachtwacht het volgende:
Blegh... ik werd vanochtend wakker met een enorm opgezette bovenlip. Het is geen koortslip want ik heb geen last van jeuk, branderigheid of blaasjes. Volgens Viking lijk ik op Donald Duck.
Dat was gechargeerd natuurlijk. Als je het vanmorgen niet zelf gezegd had, had ik het niet eens gezien. Nu ga ik erop letten, omdat jij er zo op let .
Niet meer actief op Fok!
pi_79860482
Recept:

Rode paprika, Gele paprika, rode ui
, (soms doe ik zelf nog wat peultjes erbij )
Dit in grove stukken snijden

kipfilet in repen snijden en mengen met limoensap, oregano, chilipoeder en chilivlokken

Dit weer bij de groente gooien en even goed husselen. Grillen in de grillpan en serveren met wraps, ijsbergsla en zure room (en chilisaus!). Nom!
Ja doei.
pi_79860530
Tvp vanuit bed. Niet een heel slechte nacht gehad, behalve de koortsdromen dan

gefeliciteerd Anna!
pi_79860635
Word je wel deugdelijk verwend, shiny? Met kippesoep en mariakaakjes?
pi_79860693
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Sigme, niet -ma

En nee, het is niet de bedoeling dat ze extern solliciteren als compliment zien. Ze verliezen een inkomend geldstroompje. Soms kiezen ze dan eieren voor hun geld - iets waarbij ze het geldstroompje behouden. Maar ik begrijp dat ze hun inkomende stromen liever kwijt dan rijk zijn? Apart.
Sorry, het is niet dat ik je als moederfiguur beschouw hoor

Het heeft nu vooral te maken met de crisis. De tarieven staan onder druk (die zinsnede hoor ik bijna dagelijks) en onze salarissen stammen nog uit de tijd dat de tarieven behoorlijk hoog waren. De marges op ons zijn daardoor veel kleiner dan de marges op de starters binnen het bedirjf. Daarnaast kent ons bedrijf sowieso een enorm verloop: bijna niemand blijft langer dan 4 jaar in dienst.
pi_79860737
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:07 schreef sigme het volgende:
En hou je dat een beetje binnen? Veel beterschapjes!
pi_79860828
ocherme shiny!!! Beterschap!
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:19:13 #68
236335 neen
schone schijn
pi_79860930
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
ocherme shiny!!! Beterschap!
Inderdaad ja!

Ik heb m'n schoonmaakwerkzaamheden neergelegd om koffie te zetten en een muziekje op te zetten, nu weer verder hoi he.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:20:24 #69
3185 Adelante
To let it go now
pi_79860960
feli anna
beterschap shiny
kwak kwak nachtwacht

Ik heb zelf zojuist Evy les 9 goed voltooid, al 5 minuten aan één stuk weer hardgelopen
pi_79860988
Gefeliciteerd anna! .

Nachtwacht, dan heb je niet goed gekeken. . Ik heb namelijk onlangs nog ergens een linkje naar het recept gepost. In het weekmenutopic, denk ik.

Beterschap, shiny. .
pi_79861039
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:09 schreef anna82 het volgende:

[..]

Sorry, het is niet dat ik je als moederfiguur beschouw hoor

Het heeft nu vooral te maken met de crisis. De tarieven staan onder druk (die zinsnede hoor ik bijna dagelijks) en onze salarissen stammen nog uit de tijd dat de tarieven behoorlijk hoog waren. De marges op ons zijn daardoor veel kleiner dan de marges op de starters binnen het bedirjf. Daarnaast kent ons bedrijf sowieso een enorm verloop: bijna niemand blijft langer dan 4 jaar in dienst.
Ah zo. In elk geval veel succes gewenst, jullie beide .

En als je het niet vervelend vind, wat doen jullie, gedetacheerd en al? Ikzelf ben 'software engineer' en wel eentje van het type 'softwaretester'. Nog een maandje, en dan ben ik voorlopig weer vrij/werkloos (heb m'n contract opgezegd).
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:27:56 #72
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79861141
eerste twee brieven de deur uit (het scheelt dat ik nu een paare solli's verstuur naar scholen van 1 bestuur, die allemaal hetzelfde vragen van je brief- nl. laten zien wat je vanuit de christelijke overtuiging van de school zou doen daarmee, en ook qua onderwijsaanbod, missie en visie vrijwel identiek zijn. elke school een iets eigen twist, en elke brief dus ook, maar minder groot verschil dan het kakkineuze categoriaal gymnasium vs. de jezuietenschool;) )
Kwak
pi_79861191
goed bezig

Ik ga zo maar "Things Fall Apart" lezen! En misschien ter ontspanning ook nog Mrs Dalloway, die ik van jou had gehad kwak! Die staat nog steeds erg prominent op de to-do lijst
Ja doei.
pi_79861193
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:07 schreef sigme het volgende:
Nou mijn moeder is werken dus dan blijven over broer+zus en vader. De eerste twee spelen alleen Mario de hele dag en mijn vader is zelf ook ziekjes, en die roept alleen af en toe of het gaat en dat ik nog een paracetamol moet nemen. Dus helaas.

Maar wat Anna zegt, ik zou het niet binnenhouden!

Dank iedereen
pi_79861294
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:20 schreef Adelante het volgende:
feli anna
beterschap shiny
kwak kwak nachtwacht

Dat.

En ik heb gelukkig wel een vrije dag vandaag Was er ook wel echt aan toe...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_79861661
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah zo. In elk geval veel succes gewenst, jullie beide .

En als je het niet vervelend vind, wat doen jullie, gedetacheerd en al? Ikzelf ben 'software engineer' en wel eentje van het type 'softwaretester'. Nog een maandje, en dan ben ik voorlopig weer vrij/werkloos (heb m'n contract opgezegd).
Waarom heb je je contract opgezegd? Werk niet meer interessant/nodig? Wissel je de periodes zo af?

Ik ben 'consultant', heerlijk abstract. Wij worden voornamelijk gedetacheerd bij verzekeraars en pensioenfondsen, in de meest uiteenlopende functies: muteerder, administratief medewerker, relatiemanager, accountbeheerder, juridisch medewerker, helpdeskmedewerker, projectleider, teammanager etc. etc.. Ik ben ook nog tester geweest en heel even testcoordinator. Ik vond het vrij vreselijk, maar ik heb dan ook een hekel aan systemen
pi_79861745
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:43 schreef anna82 het volgende:

[..]

Waarom heb je je contract opgezegd? Werk niet meer interessant/nodig? Wissel je de periodes zo af?

Ik ben 'consultant', heerlijk abstract. Wij worden voornamelijk gedetacheerd bij verzekeraars en pensioenfondsen, in de meest uiteenlopende functies: muteerder, administratief medewerker, relatiemanager, accountbeheerder, juridisch medewerker, helpdeskmedewerker, projectleider, teammanager etc. etc.. Ik ben ook nog tester geweest en heel even testcoordinator. Ik vond het vrij vreselijk, maar ik heb dan ook een hekel aan systemen
Ik wissel periodes af. Wel weer even genoeg verdiend en het wordt weer lente .
Consultancy lijkt mij dan weer vreselijk, maar ik heb dan ook een hekel aan abstract geneuzel .
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 10:59:41 #78
70532 loveli
N
pi_79862157
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

daar ben ik eens de fout mee in gegaan ! Niet met een sollicitatiebrief gelukkig, dat niet...
Als je dat met liefdesbrieven doet is het niet minder genant.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:03:54 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79862274
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Oeh, pijnlijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_79862305
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:59 schreef loveli het volgende:

[..]

! dat zou bijna nog erger zijn

nee, was mailtje dat naar meerdere bedrijven ging om te vragen of ze mee wilden werken aan en project voor een vak en in een van die dingen had ik in de body nog de naam van een ander bedrijf laten staan !
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:31:24 #81
3185 Adelante
To let it go now
pi_79863089
Ik denk "goh, moet nog even iets hebben van de AH, laat ik dat niet morgen halen want dan zal het wel stervensdruk zijn". Blijkt dat dat ook voor goede vrijdag geldt De tering, het leek wel Kerstmis
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:31:39 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79863098
bleuh ik ben bezig aan brief vier en heb geen zin meer. moet er daarna nog eentje... nog anderhalve brief dus...
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:33:44 #83
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79863152
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:31 schreef Adelante het volgende:
Ik denk "goh, moet nog even iets hebben van de AH, laat ik dat niet morgen halen want dan zal het wel stervensdruk zijn". Blijkt dat dat ook voor goede vrijdag geldt De tering, het leek wel Kerstmis
Sja het schijnt dat men tegenwoordig ook moet 'Paasdineren'.
pi_79863193
oh, shit vergeten teh panics
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:35:33 #85
3185 Adelante
To let it go now
pi_79863219
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eerste paasdag eten wij bij schoonouders, tweede paasdag doen we wel kliekjesdag. Dus hier geen grootse inkopen gepland
pi_79863267
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En het is ook een nieuwe, mij volstrekt onbekende, 'familieverplichting'.
pi_79863277
vroeger had je toch gewoon een paaslunch? ofzo? met eieren.
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 11:38:25 #88
70532 loveli
N
pi_79863315
quote:
Pasen is een groter vreetfestijn dan kerst, lijkt het wel. Alleen is de aanloop naar kerst langer.
crap in = crap out
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:38:31 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79863323
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:36 schreef sigme het volgende:

[..]

En het is ook een nieuwe, mij volstrekt onbekende, 'familieverplichting'.
Klopt. Ik moet morgen ineens naar Emmen, naar oma. En daarna door naar schoonmama in Purmerend.

Ik heb wel 2e Paasdag vrij geclaimd. Leuk hoor, zo'n lang weekend waar niks van overblijft.
pi_79863329
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
Inderdaad, al was het hier dan een brunch... wel wat luxer dan normaal, maar niet heel speciaal.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:39:44 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79863358
quote:
Sja, wij hadden vroeger een paastak staan en er stonden wat choco-eitjes op tafel en 1e Paasdag een eitje bij het ontbijt. En dat was het dan ook wel.

Oh en we liepen natuurlijk op de basisschool met een Palmpasenoptocht . Met broodhaantje
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:39:46 #92
3185 Adelante
To let it go now
pi_79863362
quote:
"Vroeger" kwamen alle kleinkinderen met Pasen bij opa en oma eieren zoeken, die hadden dan 300 choco eitjes verstopt in een tuin van 4 hectare Degene met de meeste eitjes 'won' de chocolade paashaas (en opa vond in juni vaak nog te goed verstopte eitjes terug )
pi_79863368
Pasen is in supermarktland trouwens Kerst aan het inhalen.
quote:
Pasen en Kerst bijna zelfde omzet voor supers

Pasen wordt culinair gezien al lang niet meer gevierd met alleen een croissantje en een eitje. Voor supermarkten is het feest bijna net zo belangrijk als Kerstmis geworden.

36,80 euro pp
Per persoon wordt dit jaar gemiddeld 36,80 euro uitgegeven in de supermarkten voor Pasen. Ter vergelijking: afgelopen kerst was dat bedrag 38,50 euro, een verschil van slechts 1,70 euro. Supermarkten spelen hier op in door tijdelijke, speciale producten in de schappen te leggen. Dat moet in 2006 voor een recordomzet zorgen.
Afgelopen jaren is het verschil alleen maar kleiner geworden.
pi_79863389
quote:
quote:
Pasen in de supermarkten net Kerst
Update: zaterdag 22 mrt 2008, 07:26

Wie vandaag denkt nog even gauw de Paasinkopen te kunnen doen heeft het mis. De supermarkten verwachten een grote drukte, deze laatste dag voor Pasen.

Met Kerst brachten consumenten een recordhoeveelheid geld naar de supermarkten. Met Pasen is dat niet veel anders.

Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) voorspelt een omzet van zo'n zevenhonderd miljoen euro voor de supermarkten deze Paasperiode. Ter vergelijking: Met kerst was de omzet "slechts" een slordige honderd miljoen euro meer.

Miranda Boer van het CBL stelt dat Pasen voor supermarktondernemers "bijna net zo belangrijk is geworden als kerst".

Kant-en-klaar
Volgens supermarktondernemer Gert van Eden willen mensen tegenwoordig vooral luxer eten. "Ze willen niet zozeer de roze zalm, maar ook de wilde rode zalm."

"Ze willen niet een normaal potje jam maar een compote, met veel meer vruchten erin."

Dat de consument daarbij niet op een euro meer of minder kijkt, merkt ook Van Eem. "Heel veel wat we dit jaar verkopen is kant-en-klaar. Consumenten willen een makkelijk product hebben wat je zo op tafel kunt zetten. En het mag wat kosten."

Met elkaar
Van Eden heeft wel een verklaring voor de steeds maar groeiende vraag rondom Pasen. "Ik denk dat we het met z'n allen steeds drukker krijgen en daarom steeds meer behoeftes hebben aan momenten met elkaar."

Miranda Boer denkt dat de stijgende lijn in de Paasinkomsten de komende jaar aanhoudt. "Waar sommige mensen nu nog terughoudend zijn en het bij een gourmet houden met Pasen, zien we dat in de toekomst steeds vaker wordt gekozen voor meerdere gangen, net zoals met kerst."
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:41:17 #95
236335 neen
schone schijn
pi_79863402
Pasen is het feest van de paashaas
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:41:27 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79863407
Ik vind het echt zo'n enorme onzin.
pi_79863432
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het echt zo'n enorme onzin.
Maar toch maar naar oma want het is toch de Paas..
pi_79863433
jeumig!
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:43:06 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79863458
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar toch maar naar oma want het is toch de Paas..
Ze viert ook haar verjaardag.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:44:28 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79863502
quote:
Ja, het bejaardentehuis was uitgelopen hier .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:48:26 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_79863630
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, het bejaardentehuis was uitgelopen hier .
Er scharrelden ( ) opvallend veel grijze dames rond ja
Ik heb niet gecheckt of de advocaat al was uitverkocht
pi_79863670
Hmm ik heb pasen ook nooit zo bijzonder gevonden, waarschijnlijk omdat we alleen een ontbijtje altijd deden en nooit uitgebreid gingen dineren ofzo. Ik vind die drukte bij de supermarkten en dat gevreet eigenlijk maar raar en jammer. Ik eet met kerst ook niet heel veel meer dan normaal
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:51:48 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79863744
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:48 schreef Adelante het volgende:

[..]

Er scharrelden ( ) opvallend veel grijze dames rond ja
Ik heb niet gecheckt of de advocaat al was uitverkocht
. Ik stelde zonet al een aparte bejaardensupermarkt voor met alleen de producten die bejaarden kopen. Waaronder advocaat dus. Scheelt jonge hippe haastige mensen een hoop ergernis in de supermarkt En nu ga ik nog even naar de Plus want de AH heeft kennelijk de Euroshopper cola light uit het assortiment gehaald en ik ga echt geen Coca cola drinken.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:52:31 #104
236335 neen
schone schijn
pi_79863766
Met pasen kan ik niet uitslapen omdat we dan met z'n allen gaan ontbijten. Echt om half 11 's ochtends al ofzo!

Het enige verschil is eigenlijk met een normaal ontbijt bij m'n ouders dat er een tafelkleed uit de kast wordt getrokken lekkere broodjes en ei is er altijd wel
  Vis een optie? vrijdag 2 april 2010 @ 11:53:54 #105
70532 loveli
N
pi_79863817
Pasen is al jaren bijna net zo groot als kerst voor de supermarkten. Piekdrukte is hoger met pasen.
crap in = crap out
pi_79864095
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ze viert ook haar verjaardag.
Ach zie, een verjaardagspaas. Komt het toch goed uit dat Pasen per jaar op een andere datum valt, dan heb je nog eens wat aan je paasweekend.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:01:13 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79864098
wij eten met pasen hooguit "twee keer zondags" dus met lekkerder vlees ofzo, geen drie/vijf gangen diners en dat soort onzin. en lekker ontbijt. dat si t wel zo'n beetje.
brief 4 ook de deur uit. nog eentje, maar eerst eten, want heb geen concentratie meer
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:02:30 #108
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79864146
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach zie, een verjaardagspaas. Komt het toch goed uit dat Pasen per jaar op een andere datum valt, dan heb je nog eens wat aan je paasweekend.
Ze was 1 maart jarig. Maar om duistere redenen viert ze het nu pas .
pi_79864191
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Typisch.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:03:48 #110
236335 neen
schone schijn
pi_79864204
Zo, ik ga nog even snel wat boodschappen doen! Dan richting het Noorden en dan met m'n tas zeulen naar het terras want ja hoor, ik werd gebeld en ze zitten er al hoor, de liefhebbers. Dus ik zal maar gauw die kant op
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:04:37 #111
3185 Adelante
To let it go now
pi_79864223
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:03 schreef neen het volgende:
Zo, ik ga nog even snel wat boodschappen doen! Dan richting het Noorden en dan met m'n tas zeulen naar het terras want ja hoor, ik werd gebeld en ze zitten er al hoor, de liefhebbers. Dus ik zal maar gauw die kant op
Succes
pi_79864229
Hier leggen de kippen trouwens sinds een week of twee weer op volle kracht: 4 kippen, 3 eieren per dag.

Dus wij gaan de pasen eieren eten. Ei, ei, ei.
pi_79864251
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

ze wil gewoon pasen met jullie vieren
Ja doei.
pi_79864356
999!!!!!!!!
woeeeh!
pi_79864517
oeh lijstje van gister:
O: 1 cracker hagelslag, 1 cracker appelstroop, thee, 2-3 glazen magere melk
T: 1 cracker hagelslag
T: omelet van 3 eieren, 2 rode uien, teentje knoflook, kommetje spinazie
D: milkshake en een kleine groene salade
T: 3 handjes chips en in 8 uur 6 biertjes!!!!

niet heel gezond, maar de andere optie was friet met een kaassoufle..
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:15:37 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79864607
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ze wil gewoon pasen met jullie vieren
Ik denk het!

Doet ze het nog niet goed, want zaterdag is het nog geen Pasen
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:19:26 #117
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79864745
Pasen? Ja ik snap de hype ook al niet echt Paaseieren en chocoladepaashazen, okee, maar die hele excellent diners die nu ineens bij AH te vinden zijn, daar snap ik de ballen van! Vroegahh kochten we paaseitjes waar we dan heel lang mee deden (grote zak ) en we hadden een zondags ontbijt met eitjes en warme broodjes. Heel vroeger mochten we nog wel eens paaseieren zoeken. Maarja, de economie draait iig

Dit weekend ga ik een beetje relaxen, misschien komt zus op bezoek, en misschien gaan we nog uit eten (niet vanwege pasen maar gewoon ). Prrr.

Mo! Chinua Achebe! Die moet ik ook nog eens lezen, laat asjoeblieft weten of het wat is voor de vrije tijd!

Adelante met de paasei-tuin van opa en oma Da's wel tof!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:20:19 #118
236335 neen
schone schijn
pi_79864772
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:12 schreef P.F het volgende:
oeh lijstje van gister:
O: 1 cracker hagelslag, 1 cracker appelstroop, thee, 2-3 glazen magere melk
T: 1 cracker hagelslag
T: omelet van 3 eieren, 2 rode uien, teentje knoflook, kommetje spinazie
D: milkshake en een kleine groene salade
T: 3 handjes chips en in 8 uur 6 biertjes!!!!

niet heel gezond, maar de andere optie was friet met een kaassoufle..
Goed bezig
Ik heb het de laatste tijd gelimiteerd tot 2x per week en dan nog niet een hoeveelheid units ingesteld. Step by step he

Vroeger gingen we thuis wel eieren schilderen en brood bakken dat was dolletjes!

En ik ben alweer terug van de boodschappen had wat geleend van een huisgenoot dus ook maar 2 dingen nodig en toen mocht ik lekker voor
pi_79864857
Ik vind pasen eigenlijk wel leuk Lekker het land doorcrossen en op bezoek bij alle familie . Maar ja, de paasgedachte heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Wij eten ook niet bijzonder fancy, alleen uitgebreid ontbijt, en dat doen we eigenlijk altijd als iedereen "thuis" is.

Mijn moeder verstopt nog steeds eitjes in de achtertuin en hoewel we inmiddels 29, 27 en 25 zijn is de competitie er niet minder om. De aanhang kijkt elk jaar weer bedenkelijk toe
pi_79864868
ik voel mij heel alleenig een pasen zonder ouders, vriendje en de ub gaat ook al om 18 uur dicht
pi_79864903
-

[ Bericht 99% gewijzigd door anna82 op 02-04-2010 12:24:18 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:24:57 #122
3185 Adelante
To let it go now
pi_79864937
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef anna82 het volgende:
Ik vind pasen eigenlijk wel leuk Lekker het land doorcrossen en op bezoek bij alle familie . Maar ja, de paasgedachte heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Wij eten ook niet bijzonder fancy, alleen uitgebreid ontbijt, en dat doen we eigenlijk altijd als iedereen "thuis" is.

Mijn moeder verstopt nog steeds eitjes in de achtertuin en hoewel we inmiddels 29, 27 en 25 zijn is de competitie er niet minder om. De aanhang kijkt elk jaar weer bedenkelijk toe
Mag de aanhang niet meezoeken dan?
pi_79864996
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:24 schreef Adelante het volgende:

[..]

Mag de aanhang niet meezoeken dan?
De aanhang vindt het een beetje onzinnig
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:27:33 #124
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79865046
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef anna82 het volgende:

Dįt vind ik dan wel weer grappig! *visueel ingesteld en stelt zich een soort tuin-slagveld voor met haren trekken en 'ikzaggemeerstgvd* Glapje!

Oh en ik heb niks tegen gezellig doen met familie, hoor! Omdat gezellig doen met familie sowieso wel leuk is! Maar ik voel me niet speciaal geroepen om voor de pasen iets te doen
pi_79865067
is mn week ov eigenlijk geldig vandaag?
pi_79865084
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:27 schreef P.F het volgende:
is mn week ov eigenlijk geldig vandaag?
nee, feestdag
Ja doei.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:28:51 #127
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79865105
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, feestdag
jawel! beide zijn geldig vandaag!

van de duo site:
quote:
Weekabonnement

gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur

Weekendabonnement

gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.

Feestdagen in 2010

1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:28:53 #128
236335 neen
schone schijn
pi_79865106
Is wel geldig!
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:29:18 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79865120
Volgens mij is dat afgeschaft MoBlo... er was altijd zoveel verwarring dat beide kaarten nu geldig zijn. Geloof ik.
pi_79865128
ja wat is het nu
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:29:50 #131
236335 neen
schone schijn
pi_79865134
quote:
Mag ik gratis reizen op Goede Vrijdag?

Alle studenten met een geactiveerd studentenreisproduct mogen gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag).

Heb je een weekabonnement?
Dan reis je gratis op Goede Vrijdag. Op tweede paasdag (maandag 5 april) reis je met korting.

Heb je een weekendabonnement?
Dan reis je gratis op Goede Vrijdag en op tweede paasdag (maandag 5 april).
pi_79865136
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij is dat afgeschaft MoBlo... er was altijd zoveel verwarring dat beide kaarten nu geldig zijn. Geloof ik.
ik word oud..
Ja doei.
pi_79865172
jay
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:31:18 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79865189
Er stonden borden op Den Haag CS gister. Treurig.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:32:09 #135
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79865213
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik word oud..
En wijs

postkoloniale theorie

pi_79865242
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er stonden borden op Den Haag CS gister. Treurig.
1 april
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:37:37 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79865403
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:32 schreef P.F het volgende:

[..]

1 april
Nee, ging over die OV's icm vandaag.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:02:11 #138
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79866248
Afwijzing nummer zoveel binnen. En weer niet eens een persoonlijke e-mail. Daar baal ik misschien nog wel het meeste van.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:07:04 #139
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_79866410
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:02 schreef AKnynke het volgende:
Afwijzing nummer zoveel binnen. En weer niet eens een persoonlijke e-mail. Daar baal ik misschien nog wel het meeste van.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:07:41 #140
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79866432
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:23 schreef P.F het volgende:
ik voel mij heel alleenig een pasen zonder ouders, vriendje en de ub gaat ook al om 18 uur dicht
zullen we samen pasen vieren?

De UB is hier trouwens helemaal niet open...
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:08:31 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_79866468
Even delen Kijk dit!
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:02 schreef AKnynke het volgende:
Da's ook niet netjes! +
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:10:25 #142
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_79866535
Ik heb maar een mooie grote orchidee gekocht om mezelf op te fleuren!
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:12:52 #143
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79866632
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Even delen Kijk dit!

[..]

Da's ook niet netjes! +
K heb al een stuk of 6 afwijzingen binnen geloof ik, maar geen een persoonlijke. Ik snap dat niet zo goed..Maar ja.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met bramen, frambozen en blauwe bessen en muesli
T: banaan
L: 2 grote kommen bonen/spinaziesoep met chorizo, 2 knackebrodjes met boter en eentje met boter en hagelslag
T: geen idee
D: volkorenpizza met avocado, kip en feta.
T: chocolaatje?
pi_79867094
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zullen we samen pasen vieren?

De UB is hier trouwens helemaal niet open...
gezellig

ik moet leren boekhouden maar het lukt toch niet zo
pi_79867107
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:10 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb maar een mooie grote orchidee gekocht om mezelf op te fleuren!
een witte?
pi_79867184
jammer Nynke, misschien krijgen ze zoveel reacties dat het niet mogelijk is een persoonlijke brief te sturen? Neemt niet weg dat het niet erg netjes is.

lijstje:

O: 2 boterhammen pindakaas
T: 3 of 4 chocolade-eitjes
L: 2 boterhammen appelstroop
T: 300 gram worteltjes
D: restje broccolisoep met een zelfgemaakt broodje hamburger
T: wijntjes
pi_79867208
Jammer Nynke.

Onpersoonlijk is ook jammer, maar bij >300 reacties op een vacature kan ik me dat best voorstellen...
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:27:34 #148
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79867219
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:12 schreef AKnynke het volgende:

[..]

K heb al een stuk of 6 afwijzingen binnen geloof ik, maar geen een persoonlijke. Ik snap dat niet zo goed..Maar ja.

ik heb op een P&O afdeling gewerkt, afwijzingen zijn eigenlijk altijd standaardbrieven. Ze gaan er vanuit dat je zelf wel belt als je meer wilt weten...
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:32:41 #149
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_79867439
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:24 schreef P.F het volgende:

[..]

een witte?
Nee, een knalroze! Deze kleur:

Maar de plantenboer hier op het plein had ook erg mooie, heel grote witte orchideeėn.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:50:47 #150
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79868167
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb op een P&O afdeling gewerkt, afwijzingen zijn eigenlijk altijd standaardbrieven. Ze gaan er vanuit dat je zelf wel belt als je meer wilt weten...
Ja, deels snap ik het ook wel. Ach ja, ik baal er ook van omdat het gewoon jammer is.

@ PF: ik moet m'n research design voor m'n scriptie afmaken. Ik kwam er net achter hoeveel data ik nog moet coden, en dat is best heeel erg veel!
pi_79868294
Terug van examen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')