oeh, dat klinkt ook heel lekker! heb je daar een preciezer recpetje van?quote:Op donderdag 1 april 2010 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Laatst veel succes geoogst met een bijnabladerdeegachtige bodem, daarop een forse laag geraspte pure chocolade, daarop peer en dan eroverheen room. De chocola is dan ook een verrassing en met de peer is het lekker fris
Oeh! Dat klinkt ook lekker.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
@Nachtwacht: how 'bout fajita's?
Gezellige bakjes (met kip, groente, guacomole etc) op tafel zetten en zelf laten samenstellen.
Lekker, makkelijk en leuk.
ik typ m uit voor jequote:Op donderdag 1 april 2010 20:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
oeh, dat klinkt ook heel lekker! heb je daar een preciezer recpetje van?
oeh, lekker! Dank je!quote:Op donderdag 1 april 2010 21:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lasagna was echt nog maar een heel klein beetjeZit nu op een totaal van 1300, maar ik mag best nog een beetje limoenvla heb ik bedacht
![]()
[..]
ik typ m uit voor je
chocoladeperenvlaai
deeg
deeg 115 g
snufje zout
2 el basterdsuiker
115 g boter, in blokjes
1 eidooier
1 el citroensap
vulling
115 g pure chocolade, geraspt
4 peren
1,25 dl slagroom
1 ei + 1 dooier
3 el basterdsuiker
1. zeef voor het deeg de bloem met het zout boven een kom, voeg suiker en boter toe en meng alles. Roer citroen en dooier bij en vorm tot een soepel deeg. Maak een bal en laat hem ca 30 min. rusten in de koelkast.
2. verwarm de oven op 200 graden. Bekleed een vlaaivorm met het deeg en vul de bodem met de chocolade
3. schil de peren, snij ze doormidden, maak er inkepingen in en leg ze op de taart.
4. Klop de slagroom met het ei en de dooier, giet dit over de vlaai en bestrooi dan met de suiker
5. Bak de vlaai 10 min. in de voorverwarmde oven, draai dan de temp naar 180 graden en bak nog 20 minuten, tot de peer mooi gekaramelliseerd is door de suiker.
Laat afkoelen en eet smakelijk
he is hooguit slecht omdat je niks normaals gegeten hebt, teveel zou ik het niet willen noemen. en ook niet zo gekl dat je s middags snoept als je zo weinig eet...quote:Op donderdag 1 april 2010 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje. Slecht.
O: bak havermoutpap
T: 5 paaseitjes
L: 500 ml biogarde met rozijntjes
T: 3 paaseitjes
T: stroopwafel
D: sate met paar frietjes, 3 stukjes stokbrood met kruidenboter, biertje
*schouders ophaalt
Na de Pasen wordt het wel weer beter.
ontbijt pap, lunch biogarde.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weinig? My god, heb me klem gegeten vandaag.
quote:Op donderdag 1 april 2010 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
mijn essay, hij is afmesa proud!
Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
op je werk ben je op de been en in beweging toch? kan best zijn dat je bloedsuiker daardoor wat sneller daalt. probeer eens uit of het je helpt als je op het moment dat je je zo voelt een snelle suiker eet (fruitsuiker is goed, die hebben wel snel effect maar geen hoge glycemische index) als t dan erg snel opknapt kun je er vanuit gaan dat het idd je bloedsuiker was...
Dus ik ben hier DMII aan het creeren met mijn + 5 stuks fruit per dag?quote:Op donderdag 1 april 2010 23:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |