er is meer in de randstad dan alleen grote steden, en er is ook werk in de provincie... en waarom zou je niet met je auto naar een station gaan en verder gaan met het openbaar vervoer?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor mensen buiten de Randstad is het openbaar vervoer vaak echt geen optie. Ok, er zijn veel mensen die in één of ander dorp blijven wonen en heel ergens anders werken en dus elke dag hele afstanden afleggen, maar je kunt ook moeilijk verwachten dat al die mensen naar de Randstad verhuizen. Daar is gewoon geen plaats voor en bovendien zit de gemiddelde Randstedeling ook niet te wachten op een invasie van Limburgers.
Laat dan een deel van de kosten naar de baas gaan ofzo.
Goed idee, dan bestaan er straks alleen nog maar rijke kindjes.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Het is echt idioot. Ik betaal nu al ongeveer 5x zoveel aan zorg dan vroegah. Heb vorig jaar ook precies het eigen risico opgemaakt aan de nuvaring en wat inentingen en zo. Laten ze de kinderbijslag maar afschaffen. Wil je een kind? Kijk maar of je het kan betalen. Zoniet dan neem je het niet. Goed voor de overbevolking ook nog eens.
mijn vader, bijna 65, steenhouwer, wilde dolgraag doorwerken, halve dagen ofzo. financieel is dat ook nodig namelijk... maar er was geen plek/geld. gelukkig kan hij nu toch nog drie jaarcontracten krijgen bij het bedrijf waar hij nu werkt, voor een halve baan ongeveer. (hij was vroeger eigen baas en heeft niet bepaald een denderend pensioen)quote:Op donderdag 1 april 2010 14:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Boven de 50 ben je als verpleegkundige niet verplicht om nachtdiensten te draaien geloof ik. Dat scheelt wel.
Aow deels naar dienstjaren lijkt me zo gek nog niet, veel mensen zijn lang nog niet toe aan
stoppen met werken, qua geest en fysiek. Als je nog leuk vindt wat je doet lijkt me er dan totaal geen probleem mee om wat langer te werken.
Lieverd, zag je het tongetje?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Goed idee, dan bestaan er straks alleen nog maar rijke kindjes.
En huursubsidie ook maar afschaffen, dan maar buiten slapen als je niet rijk genoeg bent.
?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor mensen buiten de Randstad is het openbaar vervoer vaak echt geen optie.
kinderbijslag is niet zo veel geld... en t kost de staat ook niet extreem veel. van de 10 miljard die aan kinderen wordt besteed gaat maar 1/3e naar kinderbijslag (las ik net nog in de krant) de rest is voor belastingkorting etc voor mensen met kinderen, erg veel naar de kinderopvang en allerlei combinatiekortingen etc.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Goed idee, dan bestaan er straks alleen nog maar rijke kindjes.
En huursubsidie ook maar afschaffen, dan maar buiten slapen als je niet rijk genoeg bent.
Er rijdt geen openbaar vervoer op tijden dat ik & mijn liefste naar ons werk in de provincie moeten..quote:Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er is meer in de randstad dan alleen grote steden, en er is ook werk in de provincie... en waarom zou je niet met je auto naar een station gaan en verder gaan met het openbaar vervoer?
voor mijn part maken ze een kilometerheffing die alleen geldt op snelwegen en provinciale wegen in de randstad, en een aparte tax voor de binnenstad van alle grote steden.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Er rijdt geen openbaar vervoer op tijden dat ik & mijn liefste naar ons werk in de provincie moeten..
Schandequote:Op donderdag 1 april 2010 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Er rijdt geen openbaar vervoer op tijden dat ik & mijn liefste naar ons werk in de provincie moeten..
Voor hoogopgeleiden is er erg weinig werk in de provincie. Waar ik vandaan kom is het dichtstbijzijnde station vaak nog een eindje rijden, en dan moet je al met een stoptrein langs tig andere dorpen en hopen dat je eindbestemming wél enigszins in de buurt van een station is. Als je gedurende de dag nog ergens naartoe moet, zoals een afspraak met een klant, moet je gewoon een auto in de buurt hebben omdat in veel gevallen óf de plaats waar je werkt, óf de plaats waar je naartoe moet niet goed bereikbaar is met het OV, of omdat je er dan uren langer over zou doen doordat er één buslijn is die komt waar jij moet zijn en die ene bus eens per uur de halve provincie doorrijdt.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er is meer in de randstad dan alleen grote steden, en er is ook werk in de provincie... en waarom zou je niet met je auto naar een station gaan en verder gaan met het openbaar vervoer?
Ik heb voor de grap even gekeken hoe mijn vader op z'n werk zou moeten komen met het openbaar vervoer. Hij zou er 1 uur en drie kwartier over doen, met drie verschillende bussen moeten en een half uur lopen. En de allervroegste mogelijkheid dat 'ie er dan kan zijn is een half uur nadat 'ie moet beginnen.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Lekkerquote:Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef AKnynke het volgende:
[..]
uitje bakken, wat eitjes kloppen...spinazie erbj: voila, spinazieommelet.
ja dat is dus niet praktisch. maar ik denk dat als je vader 15 minuten met de auto moet, zijn kilometerheffingskosten niet hoger zullen zijn dan zijn wegenbelasting. ;-)quote:Op donderdag 1 april 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb voor de grap even gekeken hoe mijn vader op z'n werk zou moeten komen met het openbaar vervoer. Hij zou er 1 uur en drie kwartier over doen, met drie verschillende bussen moeten en een half uur lopen. En de allervroegste mogelijkheid dat 'ie er dan kan zijn is een half uur nadat 'ie moet beginnen.
Met de auto is het een kwartier.
.
Mijn vader zou er met de bus een 10 minuten langer over doen. Maar, hij heeft veel afspraken door het hele land, in kleine dorpjes en grote steden en zou dan denk ik half zo weinig (is dat een normale uitdrukking) werk gedaan krijgen...quote:Op donderdag 1 april 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb voor de grap even gekeken hoe mijn vader op z'n werk zou moeten komen met het openbaar vervoer. Hij zou er 1 uur en drie kwartier over doen, met drie verschillende bussen moeten en een half uur lopen. En de allervroegste mogelijkheid dat 'ie er dan kan zijn is een half uur nadat 'ie moet beginnen.
Met de auto is het een kwartier.
.
bezuinigen betekent ook niet dat er niet meer geinvesteerd moet worden, vind ik.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik denk dat er aardig geïnvesteerd zal moeten worden als meer mensen met OV naar het werk gaan, het is niet alsof er plek over is in de spits.
Denk je dat ik dat niet weet? Ik kom zelf uit het diepe zuiden van Limburg.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
?
Het is niet of er voorbij Utrecht niets meer is ofzo hoor.
Ik reis mijn hele leven al met het OV.
Okay, waar mijn ouders nu wonen moet ik een half uur fietsen naar het dichtsbijzijnde station maar dat is een kwestie van wennen.
Een van de voorstellen is ook het duurder maken van reizen in de spits met het OV. Ik denk niet dat dat treinreizen veel populairder gaat maken.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik denk dat er aardig geïnvesteerd zal moeten worden als meer mensen met OV naar het werk gaan, het is niet alsof er plek over is in de spits.
ja dat vind ik dan ook een belachelijk voorstel...quote:Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef anna82 het volgende:
[..]
Een van de voorstellen is ook het duurder maken van reizen in de spits met het OV. Ik denk niet dat dat treinreizen veel populairder gaat maken.
Ik ook. Ik heb geen flexibele werktijden en kán niet buiten de spits reizen. Believe you me, als dat zou kunnen had ik het allang gedaan. Alsof ik me elke dag voor m'n lol in een propvolle trein en tram prop.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja dat vind ik dan ook een belachelijk voorstel...
Ja dat weet ik wel, maar dat betekent niet dat ik me er niet al aan mag ergeren / me er over mag opwindenquote:Op donderdag 1 april 2010 15:07 schreef kwakz0r het volgende:
maar nogmaals, deze voorstellen zijn allemaal bedacht om open discussie te houden en nieuwe ideeën te verzinnen... zonder vooraf oogkleppen op te zetten...
Ja, reizen met OV kost meestal veel meer tijd en is doorgaans niet zo efficiënt.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Denk je dat ik dat niet weet? Ik kom zelf uit het diepe zuiden van Limburg.
Ik moest laatst van mijn ouders naar de Universiteit Maastricht, dat zou met de auto een half uurtje ofzo zijn maar met het openbaar vervoer zou ik er ruim anderhalf uur over gedaan hebben (drie kwartier trein en net zoiets om met de bus naar het station te komen, plus wachttijd), terwijl de universiteit zelf nog naast een station ligt. Dat is gewoon zoveel onefficiënter, als je zo een paar keer per dag ergens naartoe moet omdat je bijvoorbeeld afspraken hebt kun je gewoon niet volhouden dat er een reëel alternatief voor de auto is. Ik denk bijvoorbeeld even aan mijn vader, als die vanuit zijn kantoor naar een afspraak moet. In de tijd die het kost om naar de dichtstbijzijnde bushalte te lopen was hij met de auto vaak al halverwege, en vanaf die halte gaat dan 1 bus die misschien ook nog eens de verkeerde kant op gaat. Fietsen is ook niet echt een optie als je veel spullen moet meenemen en ondanks de heuvels nog toonbaar op je afspraak wilt verschijnen.
1 april!quote:Op donderdag 1 april 2010 15:21 schreef kwakz0r het volgende:
doe normaal anna! vijf paaseitjes does not equal avondeten, en ik kan je op een blaadje geven dat je, als je je avondeten overslaat, vanavond nog een stuk of 10 paaseitjes zult eten, minstens.
regel nummer 1: nooit maaltijden vervangen door/vanwege snoepmomenten
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef anna82 het volgende:
[..]
1 april!
muhahahahahaha!
sorry, maar ik had er nog geen 1 gemaakt vandaag!![]()
Ik ook nietquote:Op donderdag 1 april 2010 15:32 schreef Rituals het volgende:
Ik heb dit jaar nog geen enkel paaseitje op.
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is hopeloos.
SOG-activiteit 2: bubbeltjesplastic knijpen.
Wat een toffe docente!!!! Vooral naar haar luisteren en niet naar die anderequote:Op donderdag 1 april 2010 15:46 schreef motorbloempje het volgende:
en ik had even met de docente gepraat, en die zei dat ik heus heul niet te oud zou zijn om te kunnen programmeren / UD te worden! En ze zei dat ik 't gewoon moest doen als ik 't wilde (het proberen dan dus)en ze raadde me ook aan om vanaf volgend jaar eens wat te gaan scouten voor studentassistentschappen
![]()
Eet smakelijk!quote:Op donderdag 1 april 2010 15:50 schreef P.F het volgende:
jezus christus mijn omelet is groooooot
ik dacht.. 3 eieren.. een bakje spinazie.... 2 uien.. teentje knoflook..
maar echt.. omg![]()
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:50 schreef P.F het volgende:
jezus christus mijn omelet is groooooot
ik dacht.. 3 eieren.. een bakje spinazie.... 2 uien.. teentje knoflook..
maar echt.. omg![]()
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Vik, ga maar snel iets doen waar je blij van wordt.
hehequote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:56 schreef Ewelina het volgende:
Ja maar PF, jouw vriendje is sowieso een lekker ding!
Ergens op de wereld is het nu 17.00quote:Op donderdag 1 april 2010 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
dank jullie![]()
Weet natuurlijk nog niet of ik 't ook ga doen / hoe ik mn master in ga delen, maar dat de optie er heus nog wel is, is wel fijn, zodat er niet ineens veel minder overblijft![]()
en nu ga ik even een biertje drinken, die heb ik verdiend, vind ik!
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:51 schreef Viking84 het volgende:
Meh wat een enorme kutdag!. Ik heb hoofdpijn en ik heb zin om te janken. Lln maakten vandaag onaardige opmerkingen en dit was ook nog de gemakkelijkste klas.
Filmdate gaat ook niet door, maar dat is maar goed ook met het oog op m'n kuthumeur nu
Oh sorry, zo bedoelde ik hem nietquote:Op donderdag 1 april 2010 16:00 schreef P.F het volgende:
[..]En ik dan
Maar zijn bovenbenen zijn nu echt heel groothij zelf houdt wel van breed en gespierd ik meer van smal en skinnyjeans (bij hem) und... hij is ook niet super super strak hoor, mijn buik is dunner
!
hij is gelukkig ook nooit beledigd en ik vind het ook wel fijn als ie eerlijk is (ja je benen kunnen wel dunner .. ja je armen ook natuurlijk alles kan dunner.. maar zo zijn ze goed hoor.. ze kunnen beter gespierder..)
ik maakte maar een geintjequote:Op donderdag 1 april 2010 16:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oh sorry, zo bedoelde ik hem niet![]()
Maar je weet best dat er met jou figuur niks mis is.
Mo heeft dat biertje gewoon verdiend!quote:
Zulke opmerkingen waren het niet.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Was je wel in staat om die leerlingen terecht te wijzen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zulke opmerkingen waren het niet.
Even tussen spoilertags ivm herkenbaarheid:Wat naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overigens bleek er wel uit een onderzoek dat leerlingen strengere docenten over het algemeen meer waarderen.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op donderdag 1 april 2010 15:54 schreef Mini_rulez het volgende:Vik, ga maar snel iets doen waar je blij van wordt.
Ja, dat is wel zo, maar daar heeft dit niet zoveel mee te maken. Die andere docent is ook streng als het nodig is, maar hij geeft gewoon minder werk op en ze krijgen bij hem vooral veel schrijfopdrachten (maar dat is nu klaar, zegt hij). En woensdag moet ik ook al individuele gesprekjes gaan voeren met twee lln die niets willen doen bij mij in de les. Nu wil het geval dat ik interpersoonlijk niet zo sterk ben, dus ik ben als de dood dat ik iets zeg waarmee ik de leerling demotiveer ipv motiveer en dat het dan alleen maar erger wordtquote:Op donderdag 1 april 2010 16:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat naar.![]()
Overigens bleek er wel uit een onderzoek dat leerlingen strengere docenten over het algemeen meer waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Even tussen spoilertags ivm herkenbaarheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
[..]
Even tussen spoilertags ivm herkenbaarheid:Oh damn, dat zijn ook wel weer van die typische opmerkingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.té stereotype voor pubers
Maarja, dat kun je ze ook niet gaan zeggen natuurlijk!
Ik zou het me inderdaad maar niet persoonlijk aantrekken. Van jou leren ze dus tenminste wat, en je kunt beter te streng zijn dan te slap!
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:12 schreef P.F het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]@vik: het si toch speciaal onderwijs niet vanwege leer- of opvoedingsmoeilijkheden? of ook dat? dan nog zou ik toch wat meer afstand bewaren... persoonlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat meer afstand is misschien wel een goed idee. Ik ben nog steeds teveel bezig met aardig gevonden willen wordenquote:Op donderdag 1 april 2010 16:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
@vik: het si toch speciaal onderwijs niet vanwege leer- of opvoedingsmoeilijkheden? of ook dat? dan nog zou ik toch wat meer afstand bewaren... persoonlijk
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me nu alweer iets beter trouwens, door het even eruit te kunnen gooien.
dat zou ik ook gezegd hebben. en danze als ze goed werken als verrassing de laatste tien minuutjes wat leuks gaan doen, bijvoorbeeld. als het iets structureels is (omdat ze blijkbaar door die andere leraar ertussendoor niet kunnen wennen aan harder werken) kan zoiets net even een oppepper geven...quote:Op donderdag 1 april 2010 16:22 schreef Viking84 het volgende:
Hun vaste docent zei trouwens dat ik moest zeggen: Bij mij moet je wel werken, jammer dan!
Maar ik wil de les ook zo leuk mogelijk maken en als iemand echt binnen komt met de opmerking dat ze het geen leuke les vindt, dan is het kennelijk iets structureels. Terwijl het in het begin gewoon hartstikke goed ging. Dit is iets van de laatste weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |