abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 april 2010 @ 14:41:39 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831081
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor mensen buiten de Randstad is het openbaar vervoer vaak echt geen optie. Ok, er zijn veel mensen die in één of ander dorp blijven wonen en heel ergens anders werken en dus elke dag hele afstanden afleggen, maar je kunt ook moeilijk verwachten dat al die mensen naar de Randstad verhuizen. Daar is gewoon geen plaats voor en bovendien zit de gemiddelde Randstedeling ook niet te wachten op een invasie van Limburgers.
Laat dan een deel van de kosten naar de baas gaan ofzo.
er is meer in de randstad dan alleen grote steden, en er is ook werk in de provincie... en waarom zou je niet met je auto naar een station gaan en verder gaan met het openbaar vervoer?
Kwak
pi_79831127
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Het is echt idioot. Ik betaal nu al ongeveer 5x zoveel aan zorg dan vroegah. Heb vorig jaar ook precies het eigen risico opgemaakt aan de nuvaring en wat inentingen en zo. Laten ze de kinderbijslag maar afschaffen. Wil je een kind? Kijk maar of je het kan betalen. Zoniet dan neem je het niet. Goed voor de overbevolking ook nog eens.

Goed idee, dan bestaan er straks alleen nog maar rijke kindjes.
En huursubsidie ook maar afschaffen, dan maar buiten slapen als je niet rijk genoeg bent.
  donderdag 1 april 2010 @ 14:43:00 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831137
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Boven de 50 ben je als verpleegkundige niet verplicht om nachtdiensten te draaien geloof ik. Dat scheelt wel.
Aow deels naar dienstjaren lijkt me zo gek nog niet, veel mensen zijn lang nog niet toe aan
stoppen met werken, qua geest en fysiek. Als je nog leuk vindt wat je doet lijkt me er dan totaal geen probleem mee om wat langer te werken.
mijn vader, bijna 65, steenhouwer, wilde dolgraag doorwerken, halve dagen ofzo. financieel is dat ook nodig namelijk... maar er was geen plek/geld. gelukkig kan hij nu toch nog drie jaarcontracten krijgen bij het bedrijf waar hij nu werkt, voor een halve baan ongeveer. (hij was vroeger eigen baas en heeft niet bepaald een denderend pensioen)
Kwak
pi_79831153
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

En huursubsidie ook maar afschaffen, dan maar buiten slapen als je niet rijk genoeg bent.
Lieverd, zag je het tongetje?

Hoewel ik het wel vrij dioot vind dat rijke mensen die het niet nodig hebben ook gewoon KB krijgen en AOW.
pi_79831189
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor mensen buiten de Randstad is het openbaar vervoer vaak echt geen optie.
?
Het is niet of er voorbij Utrecht niets meer is ofzo hoor.
Ik reis mijn hele leven al met het OV.
Okay, waar mijn ouders nu wonen moet ik een half uur fietsen naar het dichtsbijzijnde station maar dat is een kwestie van wennen.
  donderdag 1 april 2010 @ 14:44:38 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831199
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

kinderbijslag is niet zo veel geld... en t kost de staat ook niet extreem veel. van de 10 miljard die aan kinderen wordt besteed gaat maar 1/3e naar kinderbijslag (las ik net nog in de krant) de rest is voor belastingkorting etc voor mensen met kinderen, erg veel naar de kinderopvang en allerlei combinatiekortingen etc.
Kwak
pi_79831239
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

er is meer in de randstad dan alleen grote steden, en er is ook werk in de provincie... en waarom zou je niet met je auto naar een station gaan en verder gaan met het openbaar vervoer?
Er rijdt geen openbaar vervoer op tijden dat ik & mijn liefste naar ons werk in de provincie moeten..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 1 april 2010 @ 14:46:20 #108
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831259
ik vind deze discussie wel mooi trouwens. dit is precies war politiek om gaat: een compromis vinden waarmee zo min mogelijk mensen gekwetst worden/zo veel mogelijk mensen geholpen. iedereen betaalt wel érgens voor iets wat ze niet nodig hebben of onzin vinden, maar iedereen gebruikt ook wel weer dingen die andere mensen onzin of overbodig vinden.
Kwak
  donderdag 1 april 2010 @ 14:47:07 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831286
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Er rijdt geen openbaar vervoer op tijden dat ik & mijn liefste naar ons werk in de provincie moeten..
voor mijn part maken ze een kilometerheffing die alleen geldt op snelwegen en provinciale wegen in de randstad, en een aparte tax voor de binnenstad van alle grote steden. of voornamelijk in de spits ofzo
Kwak
pi_79831293
quote:

[..]

Schande
pi_79831339
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Voor hoogopgeleiden is er erg weinig werk in de provincie. Waar ik vandaan kom is het dichtstbijzijnde station vaak nog een eindje rijden, en dan moet je al met een stoptrein langs tig andere dorpen en hopen dat je eindbestemming wél enigszins in de buurt van een station is. Als je gedurende de dag nog ergens naartoe moet, zoals een afspraak met een klant, moet je gewoon een auto in de buurt hebben omdat in veel gevallen óf de plaats waar je werkt, óf de plaats waar je naartoe moet niet goed bereikbaar is met het OV, of omdat je er dan uren langer over zou doen doordat er één buslijn is die komt waar jij moet zijn en die ene bus eens per uur de halve provincie doorrijdt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_79831422
Ik ga er eens een lijstje ingooien.
O: 2x geroosterd brood met filet A. en ui
S: stepshape interval
T: ananas
L: koude wrap. (met gehakt/ui/tomaat/mais)
T: wodka, noten
D: groene asperges met ei en ham en boterbouillonjus en een karbonaadje.
pi_79831428
quote:

[..]

Ik heb voor de grap even gekeken hoe mijn vader op z'n werk zou moeten komen met het openbaar vervoer. Hij zou er 1 uur en drie kwartier over doen, met drie verschillende bussen moeten en een half uur lopen. En de allervroegste mogelijkheid dat 'ie er dan kan zijn is een half uur nadat 'ie moet beginnen.

Met de auto is het een kwartier.

.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79831443
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:41 schreef AKnynke het volgende:

[..]

uitje bakken, wat eitjes kloppen...spinazie erbj: voila, spinazieommelet.
Lekker
pi_79831462
Hoi ladies

en neen en nachtwacht

tvp en gelijk weer weg!
pi_79831514
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Lieverd, zag je het tongetje?
Ik zag geen tongetje.
  donderdag 1 april 2010 @ 14:54:38 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831572
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb voor de grap even gekeken hoe mijn vader op z'n werk zou moeten komen met het openbaar vervoer. Hij zou er 1 uur en drie kwartier over doen, met drie verschillende bussen moeten en een half uur lopen. En de allervroegste mogelijkheid dat 'ie er dan kan zijn is een half uur nadat 'ie moet beginnen.

.
ja dat is dus niet praktisch. maar ik denk dat als je vader 15 minuten met de auto moet, zijn kilometerheffingskosten niet hoger zullen zijn dan zijn wegenbelasting. ;-)

maar de helft van die file op de A4 en de ring amsterdam en de A12 's morgens, zou volgens mij zonder al te veel moeite met een trein en of bus op het werk kunnen komen. dan meot er natuurlijk wel geinvesteerd worden in openbaar vervoer zodat je neit zoals ik elke maandagmorgen zwetend met 30 man op het balkon van de trein staat (de gang, dat heet toch balkon)
Kwak
  Vis een optie? donderdag 1 april 2010 @ 14:55:18 #118
70532 loveli
N
pi_79831597
Work. Reageer/lees vanavond wel bij. Als dat nog nodig is
crap in = crap out
  donderdag 1 april 2010 @ 14:55:46 #119
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79831617
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

.
Mijn vader zou er met de bus een 10 minuten langer over doen. Maar, hij heeft veel afspraken door het hele land, in kleine dorpjes en grote steden en zou dan denk ik half zo weinig (is dat een normale uitdrukking) werk gedaan krijgen...

Maar, ondanks dat ze in een dorp wonen wil mijn moeder uit principe geen tweede auto, en dat vind ik wel knap. Ze kunnen het zich makkelijk veroorloven en het zou mijn moeder veel meer bewegingsruimte geven, maar ze vindt het grote onzin..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79831636
Ik denk dat er aardig geïnvesteerd zal moeten worden als meer mensen met OV naar het werk gaan, het is niet alsof er plek over is in de spits.
  donderdag 1 april 2010 @ 14:57:50 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831710
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik denk dat er aardig geïnvesteerd zal moeten worden als meer mensen met OV naar het werk gaan, het is niet alsof er plek over is in de spits.
bezuinigen betekent ook niet dat er niet meer geinvesteerd moet worden, vind ik.

maar goed, ik weet nu helemaal zeker dat ik naar het D66 congres ga, om mee te stemmen over het verkiezingsprogramma enzo
Kwak
pi_79831718
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

?
Het is niet of er voorbij Utrecht niets meer is ofzo hoor.
Ik reis mijn hele leven al met het OV.
Okay, waar mijn ouders nu wonen moet ik een half uur fietsen naar het dichtsbijzijnde station maar dat is een kwestie van wennen.
Denk je dat ik dat niet weet? Ik kom zelf uit het diepe zuiden van Limburg.
Ik moest laatst van mijn ouders naar de Universiteit Maastricht, dat zou met de auto een half uurtje ofzo zijn maar met het openbaar vervoer zou ik er ruim anderhalf uur over gedaan hebben (drie kwartier trein en net zoiets om met de bus naar het station te komen, plus wachttijd), terwijl de universiteit zelf nog naast een station ligt. Dat is gewoon zoveel onefficiënter, als je zo een paar keer per dag ergens naartoe moet omdat je bijvoorbeeld afspraken hebt kun je gewoon niet volhouden dat er een reëel alternatief voor de auto is. Ik denk bijvoorbeeld even aan mijn vader, als die vanuit zijn kantoor naar een afspraak moet. In de tijd die het kost om naar de dichtstbijzijnde bushalte te lopen was hij met de auto vaak al halverwege, en vanaf die halte gaat dan 1 bus die misschien ook nog eens de verkeerde kant op gaat. Fietsen is ook niet echt een optie als je veel spullen moet meenemen en ondanks de heuvels nog toonbaar op je afspraak wilt verschijnen.
pi_79831861
Hè shit, is het toch nog een lang verhaal geworden.

Nu ga ik toch echt inpakken!
pi_79831878
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Een van de voorstellen is ook het duurder maken van reizen in de spits met het OV. Ik denk niet dat dat treinreizen veel populairder gaat maken.
  donderdag 1 april 2010 @ 15:03:40 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79831902
quote:
Op donderdag 1 april 2010 15:02 schreef anna82 het volgende:

[..]

Een van de voorstellen is ook het duurder maken van reizen in de spits met het OV. Ik denk niet dat dat treinreizen veel populairder gaat maken.
ja dat vind ik dan ook een belachelijk voorstel...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')