Dit stukje vond ik veel grappiger.quote:De ChristenUnie noemt het gedoogbeleid mislukt. Coffeeshops werken criminaliteit en overlast in de hand en moeten daarom dicht. De partij wil ook af van het onderscheid tussen soft- en harddrugs.
Prima.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:48 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
taal is niet mijn beste vak, maar toch bedankt.
Ik reageer toch op jou?
Maar dat bestrijd ik toch ook niet.quote:Jij reageert op iemand die aangeeft dat niet iedereen rijk is geworden door hard te werken. Dat is toch ook gewoon zo?
Ik proef duidelijk ongegronde jaloezie want ik zie niet in wat het uitmaakt hoe iemand aan zijn geld komt en daar ook nog eens naar beboeten.quote:Dat jij dat probeert te weerleggen door te stellen dat hij wel erg jaloers moet zijn vind ik geen sterk argument. duidelijk toch?
Waarom maakt het niet uit?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik proef duidelijk ongegronde jaloezie want ik zie niet in wat het uitmaakt hoe iemand aan zijn geld komt en daar ook nog eens naar beboeten.
Of iemand rijk wordt door in zijn neus te boren of rijk wordt door naar olie te boren maakt i.m.o. niets uit.
Misschien omdat het wettlijk niet verboden is geld te verdienen?quote:Op donderdag 1 april 2010 16:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom maakt het niet uit?
Want in Nederland wordt nooit gekeken naar hoeveel iemand verdiend en daarop een bepaald beleid gemaakt?quote:Op donderdag 1 april 2010 15:24 schreef Plasterk het volgende:
[..]
Als iemand vaker een delict gepleegd heeft wordt hij zwaarder gestraft, net als iemand die vaker te hard gereden heeft. Je mag nooit kijken naar hoeveel iemand verdiend, hij of zij verdiend een gelijke behandeling.
Issue is toch dat bij gelijke boetes de mensen die rijker zijn niet leren? Toon maar aan voordat je onzin blaat en afgunst uitspreektquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
niet meer maar hogere,
een boete is iets om mensen wat te "leren"
wanneer dit bedrag totaal uit verhouding staat met iemand z'n inkomsten zal er weinig "geleerd" worden
Geloof ik geen donder van, als jij 5K Netto verdient stem je net als ik VVD en ben je wars van linksigheden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:17 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat ik best een boete wil riskeren om ergens op tijd te zijn of om gewoon hard te rijden. De hoogte van dit bedrag is voor mij, en ik denk voor velen wel belangrijk
Wanneer ik 5k netto zou verdienen per maand parkeer ik de auto overal, of het nou mag of niet, tenzij wegsleepregelingwat kan mij die paar honderd per maand dan nog boeien
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof ik geen donder van, als jij 5K Netto verdient stem je net als ik VVD en ben je wars van linksigheden.
Want met termen als 'jaloezie' en 'afgunst' strooien vind je niet erg laag? Het probleem is dat wanneer boetes in absolute zin gelijk zijn er sprake is van relatieve ongelijkheid.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot nog toe niets gezien van een inhoudelijke onderbouwing dat deze regelgeving rechtvaardigt. Er is nog steeds geen enkel argument gegeven en niet aangetoond dat het een probleem zou zijn
Wat een onzin! Ik verdien vrij aardig maar zal nooit van mijn leven stemmen op VVDquote:Op donderdag 1 april 2010 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof ik geen donder van, als jij 5K Netto verdient stem je net als ik VVD en ben je wars van linksigheden.
Toon maar aan dat er een probleem is.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:49 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Want met termen als 'jaloezie' en 'afgunst' strooien vind je niet erg laag? Het probleem is dat wanneer boetes in absolute zin gelijk zijn er sprake is van relatieve ongelijkheid.
Waar stem jij dan op? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat een onzin! Ik verdien vrij aardig maar zal nooit van mijn leven stemmen op VVDHiermee impliceer je wel weer dat mensen die vrij aardig verdienen op de VVD stemmen
Het is een moreel probleem. Men hoeft geen financiële deskundige te zijn om te zien dat een boete van ¤ 150,- harder aankomt bij iemand die in de bijstand zit dan bij iemand met een jaarinkomen van een paar ton. Zoiets noem ik relatieve ongelijkheid. En het punt dat als je een dergelijke beleid wilt aanvoeren je ook de prijzen van alles naar inkomen moet zetten is wel erg krom geredeneerd. Alleen al vanwege het feit dat bij een boete er in de meeste gevallen niet sprake is van een 'vrije wil' en omdat - ondanks de huidige principe - het doel van een boete hem in de 'preventie'' moet zitten.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toon maar aan dat er een probleem is.
Het geheel wordt mijns inziens niet ingegeven door een reactie op een probleem.
En zo kan je ook de prijzen van alles wel naar inkomen zetten omdat het anders niet eeeeeuwlijk is.
Dus het feit dat er niet aan getoond kan worden dat er een probleem is, is het probleem er gewoon niet? Ooit gehoord van correlation does not imply causation? Het feit dat er nog geen onderzoek naar gedaan is zegt niet dat er geen probleem is. Andersom natuurlijk ook niet maar het lijkt me wel een onderzoek waardig want ik geloof er niks van dat als je boetes gaat schalen op inkomen het een lineaire lijn zal zijnquote:Op donderdag 1 april 2010 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toon maar aan dat er een probleem is.
Weet ik nog niet maar ik neig naar een linkse partij. Ik heb het nooit zo op de VVD gehad. Mede door bepaalde markante figuren in die partij die de Nederlandse economie niet geholpen hebben. PVV zal het sowieso niet worden. En om ontopic te blijven, Christenunie ook niet al vind ik het plan boetes meten naar inkomen wel een goed idee!quote:Op donderdag 1 april 2010 16:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Waar stem jij dan op? Ben wel benieuwd.
boedebedragen worden toch hoger naar mate het gevaar toeneemt? Was net nog op de radio, er zijn voorstellen om mensen die 2x dronken achter het stuur gepakt worden hun rijbewijs moeten inleveren.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Issue is toch dat bij gelijke boetes de mensen die rijker zijn niet leren? Toon maar aan voordat je onzin blaat en afgunst uitspreekt
Finland ook.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef Tomaspeet het volgende:
[..]
Mja, twijfelde al tussen die landen, maar goed, dat systeem van inkomensafhankelijke boetes wordt al in veel europese landen gehanteerd. Lijkt me redelijk, als er van gewone prijzen afgebleven wordt. Straks moet een arts 2 keer zoveel betalen voor een paspoort zodat een magazijnmedewerker hem gratis kan krijgen.
Oke, voor mij is blanco de enige optie.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet ik nog niet maar ik neig naar een linkse partij. Ik heb het nooit zo op de VVD gehad. Mede door bepaalde markante figuren in die partij die de Nederlandse economie niet geholpen hebben. PVV zal het sowieso niet worden. En om ontopic te blijven, Christenunie ook niet al vind ik het plan boetes meten naar inkomen wel een goed idee!
Duidelijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het is een moreel probleem. Men hoeft geen financiële deskundige te zijn om te zien dat een boete van ¤ 150,- harder aankomt bij iemand die in de bijstand zit dan bij iemand met een jaarinkomen van een paar ton. Zoiets noem ik relatieve ongelijkheid. En het punt dat als je een dergelijke beleid wilt aanvoeren je ook de prijzen van alles naar inkomen moet zetten is wel erg krom geredeneerd. Alleen al vanwege het feit dat bij een boete er in de meeste gevallen niet sprake is van een 'vrije wil' en omdat - ondanks de huidige principe - het doel van een boete hem in de 'preventie'' moet zitten.
Jij hebt soms echt moeite met begrijpelijk lezen he? Hij zegt niet dat mensen gestraft moeten worden omdat ze succesvol zijn. Hij zegt dat een straf voor iedereen even zwaar moet zijn, en daar kan ik ergens wel inkomen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar moet iemand extra gestraft worden omdat hij succesvol is?
maak jij maar hard dan dat een boete van zeg 80 euro minder effect bij mensen met een hoger inkomen.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij hebt soms echt moeite met begrijpelijk lezen he? Hij zegt niet dat mensen gestraft moeten worden omdat ze succesvol zijn. Hij zegt dat een straf voor iedereen even zwaar moet zijn, en daar kan ik ergens wel inkomen.
Juistquote:Op donderdag 1 april 2010 17:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus het feit dat er niet aan getoond kan worden dat er een probleem is, is het probleem er gewoon niet?
Doe dan maar eens onderzoekquote:Ooit gehoord van correlation does not imply causation? Het feit dat er nog geen onderzoek naar gedaan is zegt niet dat er geen probleem is.
als je wat aan verkeersveiligheid wilt doen voer dan eens een puntenrijbewijs in, dat zet meer zoden aan de dijk dan verkapte belastingenquote:Andersom natuurlijk ook niet maar het lijkt me wel een onderzoek waardig want ik geloof er niks van dat als je boetes gaat schalen op inkomen het een lineaire lijn zal zijn
Maar het ging helemaal niet om verkeersveiligheid, de staat heeft geld nodig, je weetz togquote:Op donderdag 1 april 2010 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
als je wat aan verkeersveiligheid wilt doen voer dan eens een puntenrijbewijs in, dat zet meer zoden aan de dijk dan verkapte belastingen
dus je geeft toe dat het niets met je moralistische gelul te doen heeft dat rijken boetes minder zouden voelen maar dat het gewoon gaat om Tax the Richquote:Op donderdag 1 april 2010 22:19 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Maar het ging helemaal niet om verkeersveiligheid, de staat heeft geld nodig, je weetz tog
ik zei dat ik me iets kon voorstellen bij zijn gedachtengang, ik zei niet dat ik het met hem eens was...quote:Op donderdag 1 april 2010 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
maak jij maar hard dan dat een boete van zeg 80 euro minder effect bij mensen met een hoger inkomen.
Tax the rich? En dat is een probleem voor je? De rijkeren worden sowieso al harder aangepakt.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat het niets met je moralistische gelul te doen heeft dat rijken boetes minder zouden voelen maar dat het gewoon gaat om Tax the Rich
Wat is jouw probleem?quote:Op donderdag 1 april 2010 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tax the rich? En dat is een probleem voor je? De rijkeren worden sowieso al harder aangepakt.
Nou ga onderzoeken dan!!!!!!quote:Op donderdag 1 april 2010 17:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dus het feit dat er niet aan getoond kan worden dat er een probleem is, is het probleem er gewoon niet? Ooit gehoord van correlation does not imply causation? Het feit dat er nog geen onderzoek naar gedaan is zegt niet dat er geen probleem is. Andersom natuurlijk ook niet maar het lijkt me wel een onderzoek waardig want ik geloof er niks van dat als je boetes gaat schalen op inkomen het een lineaire lijn zal zijn
QFT.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:09 schreef waht het volgende:
[..]
Tot de resultaten beschikbaar zijn is deze discussie een verspilling van onze tijd.
Ik ook. Er zijn vast wel wat ambtenaren beschikbaar die dat niet hebben.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:14 schreef sitting_elfling het volgende:
En wat betreft het onderzoek, ik heb wel wat beters te doen
Als je meer verdient geef je automatisch ook meer uit, daarover betalen ze ook belasting. Je hoeft niet extra gestraft te worden omdat je succesvol bent.quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:25 schreef Tomaspeet het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet, bij iedereen zou een boete dezelfde financiële impact moeten hebben, dat zegt hij en daar kan ik inkomen
Again, wat heeft rijkdom met succesvol te makenquote:Op donderdag 1 april 2010 23:40 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Als je meer verdient geef je automatisch ook meer uit, daarover betalen ze ook belasting. Je hoeft niet extra gestraft te worden omdat je succesvol bent.
Het gaat er naar mijn idee om dat er geld in de kas moet komen. Er word op allerlei verschillende plaatsen gezocht naar manieren om dat extra geld te krijgen. Jij bent je hier toch ook bewust van?quote:Op donderdag 1 april 2010 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dus je geeft toe dat het niets met je moralistische gelul te doen heeft dat rijken boetes minder zouden voelen maar dat het gewoon gaat om Tax the Rich
Inkomens politiek via boetesquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:53 schreef LXIV het volgende:
Voor boetes vind ik het wel terecht, omdat een boete voor iedereen evenveel 'pijn' moet doen. Heb je 5 miljoen dan kun je eigenlijk straffeloos overal te hard rijden. Die 5000 euro die dat je op jaarbasis kost doen niet ter zake. Voor iemand die maar 2000 euro p/m verdient is dat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |