abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80015973
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik ben het nu ook wel eens met de TTT,terwijl ik het eerst pure geldklopperij vond.Stiekem nu nog wel een beetje,máár er zijn ook voordelen Ik denk dat het best relaxed is dat je vrijstellingen kunt krijgen,en dat je indd al weet wat de bedoeling van het hele examen is.Instructeur gaat sowieso mee (Had ik van de week hier gevraagd,of dat goed/niet goed was) om de simpele reden dat hij steeds verhalen hoort over examinatoren.Hij wil met zijn eigen ogen zien wat er fout gaat,en niet dat zo'n examinator zn slechte humeur afreageert op een leerling.

Ik zie het allemaal weer wat positiever,alhoewel er ook momenten zijn dat ik haast jankend in de lesauto zit.Ik denk nu steeds 'Ik kan toch niet blijven rijlessen?' Vanmiddag zei ik tegen mn instructeur 'Ik vind mezelf niet echt een slechte chauffeur ' Hij zei helemaal niks,en toen na een hele lange,pijnlijke stilte zei hij 'Oké,als jij dat vind,dat is dat goed.Ik haal je niet uit die droom..' Fucker
Ik denk dat het goed is dat je de TTT gaat doen! Ik was ook niet zo'n geweldige chauffeur maakte heel veel kleine foutjes gewoon puur vanwege het niet ver genoeg vooruit kijken. Dan trapte ik ineens op de rem, terwijl dat niet nodig zou zijn als ik eerder zou gaan kijken.

Maar tijdens die TTT krijg je van iemand anders te horen hoe het gaat, iemand die niet weet hoe jij normaal in de auto zit. Misschien geeft je examinator wel hele handige tips en geeft hij aan dat je wel goed kan rijden .
pi_80018273
@ monsterd: Wat een fantastische auto! Ik zou ook zooo graag een eigen auto willen maar mooi dat ik dat nog lang niet kan betalen gelukkig heb ik een hele lieve pappie en mammie en mag ik hun auto gebruiken

Dat van dat kijken is inderdaad zuur, ik denk helaas toch dat het ligt aan welke examinator je hebt. Wat voor de een prima is hoeft voor de ander nog lang niet goed genoeg te zijn.. Die van mij was gelukkig heel leuk, we hebben t gehad over vrouwen met hoofddoekjes en nog een dude uitgelachen die in de auto achter me helemaal los zat te gaan op zn muziek

@ Purdey: Wat een ontzettende lullige opmerking van je instructeur zeg! Ik denk dat je toch lekker moet blijven geloven dat je geen slechte chauffer bent. Zelfvertrouwen is ook wat waard hoor!

ow en de TTT vind ik verder geen geldklopperij, tis wel veel en veel te duur.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:50:16 #203
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80018736
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:44 schreef Lammmetje het volgende:
Gefeliciteerd Chikita Ik ben jaloers!
[..]

Ik moet juist gas geven in een bocht? Ik rem dan eerst helemaal af, ga schakelen en halverwege de bocht moet ik weer optrekken, want de auto trek zichzelf dan zo de bocht om. Ben je lekker snel weg

En het is echt vervelend dat je opschuiven/kijken weer anders moet aanleren. Vooral omdat je geen beginnende lesser meer bent. Als ik eenmaal zoiets heb aangeleerd, dan leer ik het niet meer zo snel af. Ik hoop dat jij het wel gewoon snel kunt afleren.

En heel goed van je dat je een TTT gaat doen. Zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Ik zat juist heel chill in de auto toen. Jammer dat ik toen nog niet zo goed kon rijden
[..]

Aaaah, leuk leuk Lijkt me echt leuk om zelf een autootje te hebben. Ik zou dan niet voor geel durven te gaan. Ik zou voor zwart gaan. Ik hou van zwarte auto's
[..]

Echt, wat een onzin. Dan had hij blijkbaar niet goed op jou gelet. Ze lopen altijd te zeuren dat je eerder moet kijken en dan doe je dat en is het wéér niet goed Je gaat 4 mei gewoon slagen!
[..]
Bedankt voor de peptalk! Het moet gewoon lukken. Mijn grootste stressfactor was meer dat ik eigenlijk niet zo rustig kan blijven tijdens examens, omdat ik bang ben wat fout te doen.. Maargoed, dat ging ontzettend goed! geen enkele keer getwijfeld, niet te hard of te vlot gereden ofzo. Het is gewoon heel erg jammer.. kan er helaas nu niets meer eraan doen. Nouja, het zal maar wel en hopelijk haal ik het de volgende keer inderdaad wel!

Ik wist ook niet dat geel mij zo zou bevallen hoor, wilde eerst graag een appeltjesgroene, maar die was al weg en toen zag ik deze. Opzich wel prima . Het is maar een auto, dus ga me niet helemaal druk maken over een specifieke kleur. Het is makkelijker met parkeerplaatsen zoals ik al zei, en ik val waarschijnlijk voor het verkeer wat sneller op
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:52:01 #204
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80018801
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:40 schreef Chikita het volgende:
@ monsterd: Wat een fantastische auto! Ik zou ook zooo graag een eigen auto willen maar mooi dat ik dat nog lang niet kan betalen gelukkig heb ik een hele lieve pappie en mammie en mag ik hun auto gebruiken

Dat van dat kijken is inderdaad zuur, ik denk helaas toch dat het ligt aan welke examinator je hebt. Wat voor de een prima is hoeft voor de ander nog lang niet goed genoeg te zijn.. Die van mij was gelukkig heel leuk, we hebben t gehad over vrouwen met hoofddoekjes en nog een dude uitgelachen die in de auto achter me helemaal los zat te gaan op zn muziek
Klopt helemaal van de examinator! Ik had de eerste keer ook een leuke man, maar in vergelijking met hoe ik toen reed, reed ik vorige week toch echt velen malen beter. Als ik toen die fout met het invoegen niet had gemaakt dan was ik ook wel geslaagd geweest.

Mijn ouders hebben een grote bus, dus zie het niet echt als optie om veel in die auto te gaan rijden. en in principe kan ik het wel betalen dus dat is allemaal wel mooi meegenomen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 6 april 2010 @ 23:58:33 #205
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80027330
Nu toch maar 'ns naar bed toe, morgenochtend (om ongeveer 8:45) weer fijn rijlessen
pi_80031278
Vanavond weer lessen
  woensdag 7 april 2010 @ 09:13:36 #207
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80032319
quote:
Op woensdag 7 april 2010 08:17 schreef Hitomi het volgende:
Vanavond weer lessen
Zit je bij een kleine rijschool of een particulier dat je ook 's avonds lest? Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80032509
Morgenmiddag weer lessen ( )

Net uurtje rijles gehad en mijn instructeur ziet niet in waarom ik zou zakken vrijdag

Ik ben zooo blij! Het ging gewoon goed. Er was 1 kruispunt waar ik op zou kunnen zakken (fietser van rechts geen voorrang gegeven, maar er gewoon vrolijk naast gaan rijden (ik moest linksaf ))

Pffff, ik zie nu eindelijk in waarom vooruitkijken zo belangrijk is. Het scheelt echt zoveel! Waarom heb ik dat niet 20 lessen eerder gedaan? Dan was ik allang geslaagd
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Bedankt voor de peptalk! Het moet gewoon lukken. Mijn grootste stressfactor was meer dat ik eigenlijk niet zo rustig kan blijven tijdens examens, omdat ik bang ben wat fout te doen.. Maargoed, dat ging ontzettend goed! geen enkele keer getwijfeld, niet te hard of te vlot gereden ofzo. Het is gewoon heel erg jammer.. kan er helaas nu niets meer eraan doen. Nouja, het zal maar wel en hopelijk haal ik het de volgende keer inderdaad wel!

Ik wist ook niet dat geel mij zo zou bevallen hoor, wilde eerst graag een appeltjesgroene, maar die was al weg en toen zag ik deze. Opzich wel prima . Het is maar een auto, dus ga me niet helemaal druk maken over een specifieke kleur. Het is makkelijker met parkeerplaatsen zoals ik al zei, en ik val waarschijnlijk voor het verkeer wat sneller op
Het moeilijkste van het rijexamen lijkt mij inderdaad het rustig blijven. Ach, de volgende keer heb je gewoon een goede examinator!

Ik dacht eigenlijk dat gele auto's lelijk zouden zijn, maar dat is blijkbaar niet zo. En dat opvallen in het verkeer wil ik misschien niet. Straks staart iedereen je aan! Achja, ze staren je ook aan als je in de lesauto zit (en dan zit er een vrouw mij uit te lachen ).
pi_80032556
Mijn rijschool bestaat uit twee personen, een getrouwd stel.

Hij doet handgeschakeld, zij de automaat. Dat doordat zij niet goed meer met de handgeschakelde overweg kan door lichamelijke omstandigheden (weet niet precies wat er aan de hand is, maar zoiets werd me uitgelegd).

Dus als je het heel erg nauw gaat bekijken is er maar één instructeur, aangezien er amper iemand in de automaat lest.

Door een stage met een werkweek van 40 uur kan ik daar niets van missen en kan ik pas vanaf half 5 - 5 uur beginnen met lessen. Dus wanneer mogelijk plant hij me om half 5 in, anders is het later op de avond
  woensdag 7 april 2010 @ 09:24:18 #210
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80032557
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:22 schreef Lammmetje het volgende:

Ik dacht eigenlijk dat gele auto's lelijk zouden zijn, maar dat is blijkbaar niet zo. En dat opvallen in het verkeer wil ik misschien niet. Straks staart iedereen je aan! Achja, ze staren je ook aan als je in de lesauto zit (en dan zit er een vrouw mij uit te lachen ).
Achja, dat zal ook wel meevallen. Maar hij valt iig meer in het zicht. Mocht ik dus ineens ergens vandaan komen dan zit een andere bestuurder misschien wel een gele flits
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80032665
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Achja, dat zal ook wel meevallen. Maar hij valt iig meer in het zicht. Mocht ik dus ineens ergens vandaan komen dan zit een andere bestuurder misschien wel een gele flits
Als ik jouw gele auto zie, dan ga ik wel even zwaaien
  woensdag 7 april 2010 @ 09:30:35 #212
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80032720
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:28 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Als ik jouw gele auto zie, dan ga ik wel even zwaaien
Doen we!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 7 april 2010 @ 09:38:54 #213
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80032915
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:40 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is dat je de TTT gaat doen! Ik was ook niet zo'n geweldige chauffeur maakte heel veel kleine foutjes gewoon puur vanwege het niet ver genoeg vooruit kijken. Dan trapte ik ineens op de rem, terwijl dat niet nodig zou zijn als ik eerder zou gaan kijken.

Maar tijdens die TTT krijg je van iemand anders te horen hoe het gaat, iemand die niet weet hoe jij normaal in de auto zit. Misschien geeft je examinator wel hele handige tips en geeft hij aan dat je wel goed kan rijden .
Ja,ik denk dat het best verstandig is.Alhoewel ik wel weer vind dat hij er erg laat mee komt.Ik bedoel,dit TTT had ik al veel eerder willen doen dan Gek genoeg heb ik er onwijs veel zin in.Ik ben erg benieuwd wat een 'nieuw' iemand van mij vind (Teminste,van mij rijkunsten,wat ie van mij vind zal me een worst wezen ).Mijn instructeur denkt dat ik van hem gewoon niks meer aanneem,en dat kan best kloppen.Af en toe vind ik hem een soort gramafoon-plaat die blijft hangen,en reageer ik op sommige dingen niet eens meer.Op dit moment denk ik dat A.mijn godsgruwelijke eigenwijsheid me parten speelt.B.Ik kijk niet ver genoeg vooruit en schat situaties verkeerd in en C.Ik let niet genoeg op de borden af en toe..

@Lammetje: De opmerking was indd niet erg tactisch,maar was wel grappig bedoeld.Daarna zei hij wel degelijk een verbetering te zien,maar dat het erg langzaam gaat.

Morgen ga ik m'n TTT op de rijschool bespreken,want dan heb ik toch rijles en rijden we even langs.En mn instructeur zei dat het ongeveer een weekje of twee duurt
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:54:27 #214
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80033349
Grr, vanochtend geen rijles gehad Rijschool heeft 3 instructeurs. Instructeur A waar ik meestal les van heb stuurde mij vorige week sms dat ik vandaag rijles zou hebben. Instr. B had mij ook gesms't, dat ik vrijdag (overmorgen dus) om 9:30 rijles van haar zou hebben. Gister stuurde A dat de rijles "vrijdag 10:30" werd, dus ik dacht dat hij de rijles van instr. B bedoelde. Hij bedoelde echter de rijles van vandaag, heb vanochtend een uur voor niets zitten wachten .

Maar ach, dan maar vrijdag weer fijn rijlessen
pi_80034329
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,ik denk dat het best verstandig is.Alhoewel ik wel weer vind dat hij er erg laat mee komt.Ik bedoel,dit TTT had ik al veel eerder willen doen dan Gek genoeg heb ik er onwijs veel zin in.Ik ben erg benieuwd wat een 'nieuw' iemand van mij vind (Teminste,van mij rijkunsten,wat ie van mij vind zal me een worst wezen ).Mijn instructeur denkt dat ik van hem gewoon niks meer aanneem,en dat kan best kloppen.Af en toe vind ik hem een soort gramafoon-plaat die blijft hangen,en reageer ik op sommige dingen niet eens meer.Op dit moment denk ik dat A.mijn godsgruwelijke eigenwijsheid me parten speelt.B.Ik kijk niet ver genoeg vooruit en schat situaties verkeerd in en C.Ik let niet genoeg op de borden af en toe..

@Lammetje: De opmerking was indd niet erg tactisch,maar was wel grappig bedoeld.Daarna zei hij wel degelijk een verbetering te zien,maar dat het erg langzaam gaat.

Morgen ga ik m'n TTT op de rijschool bespreken,want dan heb ik toch rijles en rijden we even langs.En mn instructeur zei dat het ongeveer een weekje of twee duurt
Misschien moet je dan eens een paar lessen een andere instructeur nemen. Wie weet helpt het!

Ik dacht trouwens dat je instructeur het serieus bedoelde (dan zou ik echt meteen een andere hebben genomen). Misschien gaat het wel langzaam nu, maar ik heb gemerkt dat ik ~20 lessen lang amper vooruit ging en de laatste 5 lessen zag ik een deel van het licht ( ) en vandaag was het er plotseling volledig. Dat is echt een hele sprong vooruit uit het niets. Wie weet overkomt het jou ook wel en praat je over 5 lessen volledig anders

Misschien heeft het wel met de lente te maken!
pi_80035360
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:11 schreef monsterd. het volgende:
4 mei weer opnieuw op btw.
Hoe laat mag je rijden? Ik moet ook op 4 mei, m'n BNOR examen! Om 15.50 uur.
  woensdag 7 april 2010 @ 10:54:31 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80035399
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:53 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Hoe laat mag je rijden? Ik moet ook op 4 mei, m'n BNOR examen! Om 15.50 uur.
14:55 voor de 3e keer. Wat ging er de vorige 4 keren bij jou fout eigenlijk?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80035903
Mwah, allereerst had ik een examinatrice (?), nouja een vrouwelijke examinator . Was ontzettend leuk. Voertuig had ik perfect onder controle volgens haar, alleen ja, het kijken was nog niet goed genoeg. De tweede keer zei de examinator dat ik te langzaam reed. Tenminste ik was niet assertief genoeg. Ook het kijken kon verbeterd worden. De derde keer, vond de examinator dat ik te hard op objecten en kruisingen af kwam rijden. Ook hier mocht ik wel beter kijken. De vierde keer had ik een asshole van een examinator. Bleef maar wiebelen. Ik werd ongelooflijk zenuwachtig. Vervolgens rijd ik met 70 de provinciale weg op omdat er iemand voor me zat die 70 reed. Kreeg ik de opmerking dat ik met 80 moest invoegen!

Naja toen was mijn theorie verlopen en ging ik een half jaar voor stage naar Londen. Ik heb daarna nog twee jaar gewacht voor ik weer opnieuw ging lessen.

Ik zal vast wat dingen zijn vergeten, ik kom af en toe nog plekken tegen waarvan ik denk: Oja, hier was ik op één van mijn examens geweest. Éentje zal ik nu niet meer fout doen. Dat was een heeeele korte invoegstrook vanuit een klein dorpje, Vierakker, op de provinciale weg richting het ziekenhuis van Zutphen. Ik had het niet op tijd door waardoor ik niet genoeg snelheid had om in te voegen.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:26:37 #219
296848 2na
BoomTakHuis
pi_80036776
Nou, nu 6 dagen in het bezit van een rijbewijs, en eigenlijk alle 6 dagen ook minstens een uur gereden per dag.. Met gister de uitzondering, toen 3 uur (langere rit, met tomtom)..

Het gaat echt veel beter, meestal rij ik nog met mijn vader ernaast, die helpt me dan nog wel eens, en ook omdat het gezellig is, maar ik heb ook al verschillende keren alleen gereden! Ik heb in 6 dagen meer vooruit leren kijken dan in 30 uur les.. Voor mij is het echt een positieve ervaring, en ondanks dat ik soms wat voorrang foutjes maak, en bochten die niet perfect zijn heb ik absoluut vertrouwen in mezelf!

Voor iedereen die binnenkort afrijd, heel heel veel succes! Jullie kunnen het!!
  woensdag 7 april 2010 @ 11:38:24 #220
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80037198
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Mwah, allereerst had ik een examinatrice (?), nouja een vrouwelijke examinator . Was ontzettend leuk. Voertuig had ik perfect onder controle volgens haar, alleen ja, het kijken was nog niet goed genoeg. De tweede keer zei de examinator dat ik te langzaam reed. Tenminste ik was niet assertief genoeg. Ook het kijken kon verbeterd worden. De derde keer, vond de examinator dat ik te hard op objecten en kruisingen af kwam rijden. Ook hier mocht ik wel beter kijken. De vierde keer had ik een asshole van een examinator. Bleef maar wiebelen. Ik werd ongelooflijk zenuwachtig. Vervolgens rijd ik met 70 de provinciale weg op omdat er iemand voor me zat die 70 reed. Kreeg ik de opmerking dat ik met 80 moest invoegen!

Naja toen was mijn theorie verlopen en ging ik een half jaar voor stage naar Londen. Ik heb daarna nog twee jaar gewacht voor ik weer opnieuw ging lessen.

Ik zal vast wat dingen zijn vergeten, ik kom af en toe nog plekken tegen waarvan ik denk: Oja, hier was ik op één van mijn examens geweest. Éentje zal ik nu niet meer fout doen. Dat was een heeeele korte invoegstrook vanuit een klein dorpje, Vierakker, op de provinciale weg richting het ziekenhuis van Zutphen. Ik had het niet op tijd door waardoor ik niet genoeg snelheid had om in te voegen.
OMG! dat meen je niet, ik ben tijdens mijn examen gezakt op dezelfde invoegstrook bij vierakker.. Ongeloofelijk haha. wat een klote invoegstrook is dat zeg.

Mag je met bnor-examen nog wel gewoon in zutphen afrijden eigenlijk?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 7 april 2010 @ 11:38:55 #221
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80037214
Bij welke rijschool les je trouwens?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 7 april 2010 @ 11:41:46 #222
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80037330
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:26 schreef 2na het volgende:
Nou, nu 6 dagen in het bezit van een rijbewijs, en eigenlijk alle 6 dagen ook minstens een uur gereden per dag.. Met gister de uitzondering, toen 3 uur (langere rit, met tomtom)..

Het gaat echt veel beter, meestal rij ik nog met mijn vader ernaast, die helpt me dan nog wel eens, en ook omdat het gezellig is, maar ik heb ook al verschillende keren alleen gereden! Ik heb in 6 dagen meer vooruit leren kijken dan in 30 uur les.. Voor mij is het echt een positieve ervaring, en ondanks dat ik soms wat voorrang foutjes maak, en bochten die niet perfect zijn heb ik absoluut vertrouwen in mezelf!

Voor iedereen die binnenkort afrijd, heel heel veel succes! Jullie kunnen het!!
Leuk dat je al zoveel gereden hebt! Ik denk dat je sowieso wel merkt hoe je op je eigen manier rijdt als je dan toch geen rijles meer hebt enzo. Het blijft toch altijd anders.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80038930
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:38 schreef monsterd. het volgende:
[..]
OMG! dat meen je niet, ik ben tijdens mijn examen gezakt op dezelfde invoegstrook bij vierakker.. Ongeloofelijk haha. wat een klote invoegstrook is dat zeg.

Mag je met bnor-examen nog wel gewoon in zutphen afrijden eigenlijk?
Rofl das wel heel erg toevallig! Ik moet in Epse afrijden. Tussen Zutphen en Deventer heb je zo'n wegrestaurant zitten. Daar begint het BNOR examen.
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:38 schreef monsterd. het volgende:
Bij welke rijschool les je trouwens?
Voskamp en jij?
pi_80039774
YEAAAAAAHH! vanochtend geslaagd in Breda!
IK BEN ZOOOO BLIJ !!!
De rit ging opzich wel lekker, paar kleine foutjes maar de examinator vond het goed genoeg .

Iedereen heeeeel veeel suc6 met het behalen van je roze pasje!
Just Do it
  woensdag 7 april 2010 @ 13:42:09 #225
296848 2na
BoomTakHuis
pi_80041413
Nice ice-blue Gefeliciteerd:D:D:D:D
  woensdag 7 april 2010 @ 14:12:26 #226
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80042488
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:26 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens een paar lessen een andere instructeur nemen. Wie weet helpt het!

Ik dacht trouwens dat je instructeur het serieus bedoelde (dan zou ik echt meteen een andere hebben genomen). Misschien gaat het wel langzaam nu, maar ik heb gemerkt dat ik ~20 lessen lang amper vooruit ging en de laatste 5 lessen zag ik een deel van het licht ( ) en vandaag was het er plotseling volledig. Dat is echt een hele sprong vooruit uit het niets. Wie weet overkomt het jou ook wel en praat je over 5 lessen volledig anders

Misschien heeft het wel met de lente te maken!
Ja,ik weet niet of een andere instructeur uitmaakt.Ik vind het ook best lullig voor mn eigen.'Niks persoonlijks hoor,maar ik denk dat je een kut-instructeur ben en dat ik daarom eens een ander probeer'
Ik weet gewoon dat ik kán rijden,dat is het frustrerende Gister naderde ik in een woonwijk een onoverzichtelijke rechter zijstraat.Ik naderde rustig en remde toen ik een auto tevoorschijn zag komen.Ging dus alles goed,en dan nog zeggen 'Je kunt beter in z'n 1 naderen hé.' Hij had niet hoeven ingrijpen,ik was super op m'n hoede,hij had ook kunnen zeggen 'Goed,ging prima!' Ik hoop dat het morgen beter gaat,en ik heb zin in mn TTT

@Lammetje,ik PM je van de week nog wel even
pi_80042553
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:56 schreef Ice-Blue het volgende:
IK BEN ZOOOO BLIJ !!!
De rit ging opzich wel lekker, paar kleine foutjes maar de examinator vond het goed genoeg .

Gefeliciteerd!!
  woensdag 7 april 2010 @ 16:21:03 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80047248
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:29 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Rofl das wel heel erg toevallig! Ik moet in Epse afrijden. Tussen Zutphen en Deventer heb je zo'n wegrestaurant zitten. Daar begint het BNOR examen.
[..]

Voskamp en jij?
Ook voskamp! Les bij Marcel.. Jij dan?
quote:
IK BEN ZOOOO BLIJ !!!

Gefeliciteerd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80048186
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 22 April weer opkan voor mn herexamen!...om 13.05...ben niet zo heel blij met deze tijd, maar anders was het of 8 uur sochtends of pas 4 uurs middags...en ja, als je kan rijden moet je het op elk tijdstip kunnen toch?...ik heb me voorgenomen deze keer NIET zenuwachtigte zijn...dat heeft de vorige keer alleen maar in mn nadeel gewerkt. wel zie ik op mijn oproepkaart dat ik het zelfde tafenummer als de vorige keer heb...betekent dit ook dat ik dezelfde eximinatrice heb?...en zo ja, zou dit dan in mijn voordeel of nadeel zijn?...hmm wel snel dat ik weer op kan, was al bang dat het pas mei zou worden!..zaterdag weer rijden om 15.00!!!
pi_80048362
quote:
IK BEN ZOOOO BLIJ !!!

Gefeliciteerd !!!
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  woensdag 7 april 2010 @ 17:00:28 #231
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80049005
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:43 schreef MelR het volgende:
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 22 April weer opkan voor mn herexamen!...om 13.05...ben niet zo heel blij met deze tijd, maar anders was het of 8 uur sochtends of pas 4 uurs middags...en ja, als je kan rijden moet je het op elk tijdstip kunnen toch?...ik heb me voorgenomen deze keer NIET zenuwachtigte zijn...dat heeft de vorige keer alleen maar in mn nadeel gewerkt. wel zie ik op mijn oproepkaart dat ik het zelfde tafenummer als de vorige keer heb...betekent dit ook dat ik dezelfde eximinatrice heb?...en zo ja, zou dit dan in mijn voordeel of nadeel zijn?...hmm wel snel dat ik weer op kan, was al bang dat het pas mei zou worden!..zaterdag weer rijden om 15.00!!!
Het is opzich wel fijn dat je weer zo snel op mag! Tafelnummer zegt toch niet zoveel, je moet naar het nummer van de examinator kijken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80049610
dat staat er niet, alleen nr van voertuig en instructeur en tafelnr en alles is hetzelfde als vorige keer...
  woensdag 7 april 2010 @ 17:45:47 #233
293321 sybvb
geen alcolist kom gwn uit wf
pi_80050772
heey ik ben al een tijdje aan het lessen geweest maarja. 25 nov werd ik 18 26e haalde ik me theorie 28e 1e rijles gehd. Ik reed elke zaterdag 2 uur omdat ik doordeweeks op kamers zit. Mijn insttructeur is een die normaal alleen 10-daagse geeft iritante hints geeft en je oren van je kop lult. Ik had 24 maart ttt gehad en met 40 uur afgereden op 13 april. maar 5 maart heb ik een ongeluk met de brommer gehad. Ik haalde een auto in en voorderest zijn er geen getuigen dus ze kan wel liegen, ik weet zelf niks meer. Ik ben in de berm gekomen begon te slingeren en raakte een boom. het stond op de voorpagina van het nhd van 6 april. Ik ben er gelukkig nog. ik hielt een gebroken pols over waarvoor ik maar 3 weken gips moest, hersenschudding, scheurtje in mijn rugwervel 8, en 1 van de 5 zenuwen die je arm aantruurt is niet goed meer. Ik hoop dat dit goed gaat komen of ze gaan opereren in leiden. Maar ik kan dus niet rijlesen als ik me arm niet onhoog kan houden. Ik kan het geld van me ttt en examen terug krijgen. maar dan moet ik een brief van het ziekenhuis erbij doen. Dus moet ik mischien opnieuw gekeurd worden, wat zouden jullie doen?
pi_80051291
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:45 schreef sybvb het volgende:
heey ik ben al een tijdje aan het lessen geweest maarja. 25 nov werd ik 18 26e haalde ik me theorie 28e 1e rijles gehd. Ik reed elke zaterdag 2 uur omdat ik doordeweeks op kamers zit. Mijn insttructeur is een die normaal alleen 10-daagse geeft iritante hints geeft en je oren van je kop lult. Ik had 24 maart ttt gehad en met 40 uur afgereden op 13 april. maar 5 maart heb ik een ongeluk met de brommer gehad. Ik haalde een auto in en voorderest zijn er geen getuigen dus ze kan wel liegen, ik weet zelf niks meer. Ik ben in de berm gekomen begon te slingeren en raakte een boom. het stond op de voorpagina van het nhd van 6 april. Ik ben er gelukkig nog. ik hielt een gebroken pols over waarvoor ik maar 3 weken gips moest, hersenschudding, scheurtje in mijn rugwervel 8, en 1 van de 5 zenuwen die je arm aantruurt is niet goed meer. Ik hoop dat dit goed gaat komen of ze gaan opereren in leiden. Maar ik kan dus niet rijlesen als ik me arm niet onhoog kan houden. Ik kan het geld van me ttt en examen terug krijgen. maar dan moet ik een brief van het ziekenhuis erbij doen. Dus moet ik mischien opnieuw gekeurd worden, wat zouden jullie doen?
Ik snap eigenlijk niet zo heel veel van je verhaal . Ben je nou al geslaagd of niet Ik neem aan van niet. Waarom zou je in jouw ogen recht hebben op het terug krijgen van het geld van je TTT? Dat heeft er toch niks mee te maken?
  woensdag 7 april 2010 @ 18:28:20 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80052472
quote:
Op woensdag 7 april 2010 17:57 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet zo heel veel van je verhaal .
Ik begrijp er ook niet veel van.

Mij lijkt dat je alleen nog kans maakt om geld terug te krijgen als je bijvoorbeeld volgende week ofzo een examen/ttt/oid zou hebben maar dat nu niet zou kunnen doen dankzij dat ongeval. Maar zelfs dan betwijfel ik of het CBR gemakkelijk je geld terug geeft.

Maar het lijkt me volstrekt logisch dat je geen geld terug kan krijgen voor een dienst die je al hebt afgenomen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80052525
Volgens mij heeft die nog geen examen gedaan, hij noemt 13 april (al doet die dat wel in combinatie met voltooide tijd)
pi_80052663
quote:
Op woensdag 7 april 2010 18:28 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niet veel van.

Mij lijkt dat je alleen nog kans maakt om geld terug te krijgen als je bijvoorbeeld volgende week ofzo een examen/ttt/oid zou hebben maar dat nu niet zou kunnen doen dankzij dat ongeval. Maar zelfs dan betwijfel ik of het CBR gemakkelijk je geld terug geeft.

Maar het lijkt me volstrekt logisch dat je geen geld terug kan krijgen voor een dienst die je al hebt afgenomen.
Opzich is het CBR niet heel moeilijk met geld teruggeven. Ik had 2 jaar geleden examen op dezelfde dag als de crematie van mijn oma, waardoor ik dus geen examen heb kunnen doen. Ik kreeg toen een brief van mijn instructeur mee die ik in moest vullen en ik moest een rouwbrief opsturen. 2 weken later kreeg ik het geld teruggestort .
Dus als je inderdaad nog geen examen gedaan hebt denk ik wel dat je het geld terug kunt krijgen. Het lijkt me echter niet echt waarschijnlijk dat je het geld voor je TTT terug krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pannenkoeken op 07-04-2010 18:42:07 ]
pi_80052779
Geslaagd vanmiddag. Had dezelfde CBR miep als de vorige keer. Had niet verwacht dat het gelukt zou zijn, maar ze had geen commentaar. 1 ding dan: 'waarom heb je zo de vorige keer niet gereden?'
Morgen naar de gemeente...!
pi_80054850
gefeliciteerd hippos!!!! hoelaat moest je? pfff ik ben jaloers hopelijklukt mijn 2e x ook
  woensdag 7 april 2010 @ 20:12:24 #240
297615 MellaBella
Love is not a maybe thing.
pi_80056801
Kan er iemand misschien een update maken van de lijst van geslaagden?
  woensdag 7 april 2010 @ 20:13:03 #241
293321 sybvb
pi_80056838
als e het ver genoeg van te voren en met een geldige in dit geval dus medische reden aangeeft kunt je het terug krijgen, en nee ik ben nog niet geslaagd heb nog 14 uur tegoed bij de rijschool.
pi_80061248
quote:
Op woensdag 7 april 2010 19:30 schreef MelR het volgende:
gefeliciteerd hippos!!!! hoelaat moest je? pfff ik ben jaloers hopelijklukt mijn 2e x ook
Om 11.40. Mooi tijdstip. Rustig ritje, deels door dorpen en deels over snelweg. Maakte wat kleine foutjes maar dat heeft ze me vergeven. Ze vond het een veilige rit en had voor de rest geen commentaar. Omkeeropdracht ging perfect en inparkeren ook. Zat met wat meer vertrouwen achter het stuur dan de 1ste keer. Maar desondanks was wel ik zenuwachtig. Maar als de eerste 10 minuten voor je gevoel goed gaan krijg je er vanzelf een beter gevoel bij.
pi_80063281
quote:
Op woensdag 7 april 2010 16:21 schreef monsterd. het volgende:
Ook voskamp! Les bij Marcel.. Jij dan?
Bij Gerrit Maas. Hij geeft parttime les bij Voskamp en parttime bij zijn eigen rijschool in Winterswijk.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:22:33 #244
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80064174

Geslaagd voor theorie examen auto! Bij gevaarherkenning 9 fout, bij therie slechts 2
pi_80066288
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:22 schreef jacobras het volgende:

Geslaagd voor theorie examen auto! Bij gevaarherkenning 9 fout, bij therie slechts 2

Gefeliciteerd! Ongeveer dezelfde score als ik. Hoewel ik het gevoel had dat ik bij de gewone theorie iets van 8 fouten had, slechts 2

Op naar het praktijkexamen dus
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  woensdag 7 april 2010 @ 23:49:21 #246
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80068080
quote:
Op naar het praktijkexamen dus
Inderdaad Jac0bus

Had trouwens bij een vraag van de gevaarherkenning "Niets doen", zie ik op het laatste moment pas een bal op de weg liggen. Snel op correctie gedrukt, maar toen was ik al te laat . Waarom doen ze niet gewoon dat zodra je op een andere knop drukt, dat je antwoord wordt? Waarom zou je anders 2x drukken...
pi_80071520
gefeliciteerd Hippos

ja met theorie heb je maar weinig tijd om te reageren, verbeteren lukt eigenlijk amper. Maar eigenlijk wel goed, vooral met vragen van gevaarherkenning. Op de weg heb je ook geen tijd om je reactie te verbeteren over het algemeen....
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_80072274
Gisteren liet mijn instructeur me maar wat 'aankloten' zoals hij het verwoordde. Een lesje waarbij hij zo min mogelijk ingreep. Soms de verkeerde versnelling of iets verkeerd door de bocht, en bij stoplichten meestal panikeren.. De stoplichten hadden een hekel aan me, ze stonden vaak net weer op groen vlak voordat ik stilstond en waarbij ik mn versnelling dus nog niet in zn 1 had gezet..

Dat resulteerde in mij die de persoon achter me niet tot last wilde zijn, dus heel erg panikerend schakelen, koppeling los laten en tegelijkertijd gas vol in willen drukken

Maar wel de eerste keer de snelweg opgeweest (ook al was het maar even erop om de volgende afslag er alweer af te gaan) en de grote rotonde van Zwolle 3-kwart gedaan zonder problemen

Bah, autorijden is lastig!
  donderdag 8 april 2010 @ 13:43:07 #249
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80081414
Ik weet niet hoe lang je al lest, maar over het algemeen is de 'wet': nooit haastig doen want dan duurt het alleen maar langer. Die andere autos wachten wel, ze hebben geen keus. En als ze aso gaan gedragen horen ze sowieso al niet thuis in het verkeer en is het ook niet jouw schuld. Snel wegwillen (afgeslagen motor op een rotonde anyone :x ?) is nobel, maar je maakt alleen maar sneller meer fouten, en dan worden mensen wel ongeduldig ja Fouten maken is niet erg, er staat niet voor niks een grote L op je dak.

Vanochtend/middag les 16 of 17 of zo gehad. Ging aardig. Fouten van het begin maak ik niet zo veel meer, maar ik kijk nog niet ver genoeg vooruit en ook de snelheid blijft lastig Ik zie snelheidsborden vaak wel maar rij dan 1 straat die snelheid. Daarna ga ik weer de snelheid rijden die ik denk dat je daar mag, en dat gaat regelmatig fout (50 km/u waar nog een 30 km/u zone is bv). Door gebrekkig vooruit kijken wou ik ook bijna een doodlopende weg in. De instructeur greep in, ik had het bord wel gezien maar reed toen al de straat bijna in, dus hij greep terecht in. Baal er wel van, want ik weet die dingen wel, maar kijk dan niet ver genoeg vooruit. Iemand tips?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 8 april 2010 @ 14:14:50 #250
296848 2na
BoomTakHuis
pi_80082641
quote:
[b] De instructeur greep in, ik had het bord wel gezien maar reed toen al de straat bijna in, dus hij greep terecht in. Baal er wel van, want ik weet die dingen wel, maar kijk dan niet ver genoeg vooruit. Iemand tips?
Ervaring.. Gewoon proberen te blijven kijken, je krijgt vanzelf zon moment van "ahhh!"

Je kunt niet goed kijken voor je vertrouwd bent met de auto en de verschillende situaties!
  donderdag 8 april 2010 @ 14:27:32 #251
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80083168
Vanmorgen even langs de rijschool gereden,en de 26e april om 15:50 heb ik mn TTT gepland.Een enorme kut tijd,maar er was niks anders.Rijles ging vandaag redelijk,instructeur was wel tevreden over mn sociale verkeersgedrag en het toepassen van de regels qua voorrang.Een misstap gemaakt op een kruispunt door pas ná het kruispunt naar links te kijken.Instructeur zei daar iets van waarop ik,heel stom zei 'Ja,maar het heeft niet echt nut om naar links te kijken,ik heb toch voorrang.' Het was écht niet zo stom bedoeld als dat het klonk,en instructeur keek me vernietigend aan en zei 'Geen nut? Zet de auto eens langs de kant! ' Alwaar ik langs de kant een hele preek kreeg over nut
pi_80083976
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:27 schreef Purdey het volgende:
Vanmorgen even langs de rijschool gereden,en de 26e april om 15:50 heb ik mn TTT gepland.Een enorme kut tijd,maar er was niks anders.Rijles ging vandaag redelijk,instructeur was wel tevreden over mn sociale verkeersgedrag en het toepassen van de regels qua voorrang.Een misstap gemaakt op een kruispunt door pas ná het kruispunt naar links te kijken.Instructeur zei daar iets van waarop ik,heel stom zei 'Ja,maar het heeft niet echt nut om naar links te kijken,ik heb toch voorrang.' Het was écht niet zo stom bedoeld als dat het klonk,en instructeur keek me vernietigend aan en zei 'Geen nut? Zet de auto eens langs de kant! ' Alwaar ik langs de kant een hele preek kreeg over nut
Herkenbaar . Ik heb perongelijk een keer heel hard moeten zuchtten toen ik de auto weer eens langs de kant moest zetten voor een preek na een domme actie van mij .

Maar fijn dat je de TTT al bijna hebt . Qua tijdstip is het fijn dat het niet je echte examen is .
  donderdag 8 april 2010 @ 14:54:09 #253
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80084202
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:48 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Herkenbaar . Ik heb perongelijk een keer heel hard moeten zuchtten toen ik de auto weer eens langs de kant moest zetten voor een preek na een domme actie van mij .

Maar fijn dat je de TTT al bijna hebt . Qua tijdstip is het fijn dat het niet je echte examen is .
Haha dat klinkt heel herkenbaar,dat zuchten.Ik vind het een wonder dat die jongen elke week weer voor de deur staat bij me.Ik denk alles beter te weten,en dat botst af en toe.Nu pest hij mij ook af en toe wel.Daarstraks zat ik met m'n hand aan zn knie,in plaats van aan de schakelpook toen ik naar zn drie wilde Ik:Sorry Instructeur:vind het best fijn,doe het nog eens

Ik ben héél erg blij dat het niet mn officiele examen is! Heb er gek genoeg wel heel veel zin in
pi_80084206
Hoi!
Ik heb aanstaande zondag mijn eerste rijles
Ik ben echt benieuwd! Ik hoor van de meeste mensen dat het eigenlijk heel makkelijk is, maar ik weet het niet, hoor...
Een kennis van me moest meteen al schakelen! Op de eerste les
Dat is toch niet gebruikelijk, of wel?
pi_80084349
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:54 schreef HappyGirl91 het volgende:
Hoi!
Ik ben echt benieuwd! Ik hoor van de meeste mensen dat het eigenlijk heel makkelijk is, maar ik weet het niet, hoor...
Succes. Super makkelijk was het niet, maar het is wel makkelijker dan ik dacht dat het was. Het voelt een beetje onwerkelijk dat jij, de bestuurder, zo'n grote auto kan beheersen. Althans dat vond ik. De eerste keer moest ik niet direct schakelen, maar wel halverwege de eerste les. Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar of het nou de eerste of de tweede les is, hoe eerder hoe beter lijkt mij.
  donderdag 8 april 2010 @ 15:30:11 #256
106942 Eix
pi_80085637
quote:
Vanmorgen even langs de rijschool gereden,en de 26e april om 15:50 heb ik mn TTT gepland.
Ik heb dan ook mijn TTT, maar wel in de ochtend om 9:50.
quote:
Een misstap gemaakt op een kruispunt door pas ná het kruispunt naar links te kijken.In
Ach, kan gebeuren. Ik miste vorige week een straat van rechts, terwijl ik daar normaal toch wel in kijk. Uiteindelijk is je TTT en examen ook maar een moment opname, als je net de pech hebt om dan een stomme fout te maken dan is dat maar zo. Probeer het te voorkomen maar reken het jezelf niet te zwaar aan.
quote:

Ligt eraan, ik les altijd twee uur dus in het tweede lesuur begon ik ook op een afgelegen weg met schakelen en remmen.
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 8 april 2010 @ 15:51:29 #257
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80086617
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:30 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik heb dan ook mijn TTT, maar wel in de ochtend om 9:50.
[..]

Ach, kan gebeuren. Ik miste vorige week een straat van rechts, terwijl ik daar normaal toch wel in kijk. Uiteindelijk is je TTT en examen ook maar een moment opname, als je net de pech hebt om dan een stomme fout te maken dan is dat maar zo. Probeer het te voorkomen maar reken het jezelf niet te zwaar aan.
[..]
Dat is wel een beter tijd Eix,maar ben benieuwd hoe die bij jou gaat.Hoe gaat het over het algemeen met rijden bij jou? Ik tilde ook niet zo zwaar aan het kruispunt hoor,en als er wel een auto had geweest had die fout gezeten en niet ik..Natuurlijk is het een moment opname,ik wil wel héél graag mn vrijstellingen halen voor het keren/pakeren dus ik ga morgen sowieso even afdwingen dat we gaan oefenen,zodat dat foutloos gaat
pi_80086792
Ice-Blue en Hippos gefeliciteerd met jullie rijbewijs

jacobras gefeli met je theorie
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja,ik weet niet of een andere instructeur uitmaakt.Ik vind het ook best lullig voor mn eigen.'Niks persoonlijks hoor,maar ik denk dat je een kut-instructeur ben en dat ik daarom eens een ander probeer'
Ik weet gewoon dat ik kán rijden,dat is het frustrerende Gister naderde ik in een woonwijk een onoverzichtelijke rechter zijstraat.Ik naderde rustig en remde toen ik een auto tevoorschijn zag komen.Ging dus alles goed,en dan nog zeggen 'Je kunt beter in z'n 1 naderen hé.' Hij had niet hoeven ingrijpen,ik was super op m'n hoede,hij had ook kunnen zeggen 'Goed,ging prima!' Ik hoop dat het morgen beter gaat,en ik heb zin in mn TTT

@Lammetje,ik PM je van de week nog wel even
Mijn instructeur zegt ook niet echt wanneer ik iets goed doe. En ik kreeg 2 lessen geleden ook het commentaar dat ik die onoverzichtelijke kruising beter in z'n 1 kan naderen (en ik heb bijna examen!!)
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:43 schreef twiFight het volgende:
*knip*

Iemand tips?
Dat vooruit kijken komt vanzelf wel. Je hebt pas 16/17 uur les gehad! Probeer gewoon telkens zo ver mogelijk te kijken, dan weer dichtbij, dan ver, enz. Uiteindelijk leer je het vanzelf
quote:
Vanmorgen even langs de rijschool gereden,en de 26e april om 15:50 heb ik mn TTT gepland.Een enorme kut tijd,maar er was niks anders.
Leuk dat je je TTT hebt ingepland! Je hebt deze week wel heel veel rijlessen of ligt dat aan mij?
quote:
Hoi!
Ik ging schakelen in de tweede helft van de les. Eerst moest ik alleen sturen, omdat ik iemand moest wegbrengen (anders was die nog steeds niet thuis geweest ). Ik ging daarna naar het industrieterrein en mocht ik lekker spelen met de koppeling, gas en rem.

Heb over 3 minuten weer rijles
pi_80086836
Ik werd bij m'n eerste les gewoon gelijk lekker de weg opgestuurd, 50 rijden, schakelen, remmen, sturen, alles Alleen dode hoek en alles leerden ik pas bij de derde les.
Tap tap tap
  donderdag 8 april 2010 @ 15:59:44 #260
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80086918
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:56 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Leuk dat je je TTT hebt ingepland! Je hebt deze week wel heel veel rijlessen of ligt dat aan mij?
[..]
Ligt absoluut niet aan jou haha Ik heb dinsdag,donderdag en morgen les/gehad.Aangezien ik momenteel vanaf m'n studie op zoek ben naar werk heb ik toch even niks om handen.Straks als ik weer werk heb ik natuurlijk veel minder tijd,dus nu maar even volop rijden
pi_80086981
Tijdens mijn eerste les hoefde ik alleen maar te sturen. Tot we op een grote parkeerplaats kwamen, toen heb ik ook geleerd gas te geven en te remmen. Pas tijdens mijn 3e les ging ik er bij schakelen, op een industrieterrein.
Volgens mijn instructeur is het beter om alle handelingen (sturen, gas geven + remmen en schakelen) afzonderlijk te leren. Omdat je anders alles te gelijk moet doen, en dat is moeilijker. Daar ben ik het wel mee eens, ik vond het ook wel een fijne "methode".
  donderdag 8 april 2010 @ 16:01:54 #262
106942 Eix
pi_80087008
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is wel een beter tijd Eix,maar ben benieuwd hoe die bij jou gaat.Hoe gaat het over het algemeen met rijden bij jou? Ik tilde ook niet zo zwaar aan het kruispunt hoor,en als er wel een auto had geweest had die fout gezeten en niet ik..Natuurlijk is het een moment opname,ik wil wel héél graag mn vrijstellingen halen voor het keren/pakeren dus ik ga morgen sowieso even afdwingen dat we gaan oefenen,zodat dat foutloos gaat
Met mij gaat het an sich wel goed, hoewel ik dus ook nog regelmatig een foutje maak. Ik moet nu ook met name proberen verder te kijken tijdens het rijden, zodat ik al beter kan anticiperen. Maar ik heb nu 29 rijlessen gehad en krijg er dus nog 13 voor ik ga afrijden, dus het zal vast gaan lukken.

Mijn bijzondere verrichtingen gaan redelijk, het file parkeren vind ik soms nog lastig. Drie weken terug moet ik parkeren, dus stop netjes naast een auto, kijk in de spiegels en zie helemaal aan het begin van die straat een auto komen. Onder het mom van 'beter klaar zijn voor die auto bij me is' parkeer ik helemaal perfect in. De week erna sta ik natuurlijk weer een halve meter van het trottoir tijdens het file parkeren.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80087027
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:57 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd bij m'n eerste les gewoon gelijk lekker de weg opgestuurd, 50 rijden, schakelen, remmen, sturen, alles Alleen dode hoek en alles leerden ik pas bij de derde les.
Same here. Maar dat schakelen was aan het begin een beetje aanpappen. Het was best leuk omdat bij les 5 ofzo alles in 1 keer op z'n plek viel, ik wist in ene precies hoe het allemaal moest. Dat maakte het meteen veel leuker, dat rijden
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 8 april 2010 @ 16:12:24 #264
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80087465
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef Eix het volgende:

[..]

Met mij gaat het an sich wel goed, hoewel ik dus ook nog regelmatig een foutje maak. Ik moet nu ook met name proberen verder te kijken tijdens het rijden, zodat ik al beter kan anticiperen. Maar ik heb nu 29 rijlessen gehad en krijg er dus nog 13 voor ik ga afrijden, dus het zal vast gaan lukken.

Mijn bijzondere verrichtingen gaan redelijk, het file parkeren vind ik soms nog lastig. Drie weken terug moet ik parkeren, dus stop netjes naast een auto, kijk in de spiegels en zie helemaal aan het begin van die straat een auto komen. Onder het mom van 'beter klaar zijn voor die auto bij me is' parkeer ik helemaal perfect in. De week erna sta ik natuurlijk weer een halve meter van het trottoir tijdens het file parkeren.
Vooruit kijken/denken is bij mij ook af en toe best een ding.Bijzondere verrichtingen gaan bij mij ook best oké,een keer moest ik ook onder 'druk' ineens langs de kant van de weg parkeren.Vier auto's achter me,en dat ging in een keer goed.De keren vorige week ging het mis.Ik houd de punten wel aan voor het fileparkeren,maar ik stuur waarschijnlijk niet snel genoeg.Keren ging vanmorgen wel goed,maar dat is ook een eitje
pi_80088238
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:01 schreef Eix het volgende:
het mom van 'beter klaar zijn voor die auto bij me is' parkeer ik helemaal perfect in. De week erna sta ik natuurlijk weer een halve meter van het trottoir tijdens het file parkeren.
met mijn eigen auto doe ik het zo weinig dat ik het niet eens goed meer kan, maar je gebruikt dat ook amper straks.
pi_80090539
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Vooruit kijken/denken is bij mij ook af en toe best een ding.Bijzondere verrichtingen gaan bij mij ook best oké,een keer moest ik ook onder 'druk' ineens langs de kant van de weg parkeren.Vier auto's achter me,en dat ging in een keer goed.De keren vorige week ging het mis.Ik houd de punten wel aan voor het fileparkeren,maar ik stuur waarschijnlijk niet snel genoeg.Keren ging vanmorgen wel goed,maar dat is ook een eitje
Bij mij is het hopen dat ze de hellingproef vragen als één van de bijzondere verrichtingen. Die doe ik altijd al automatisch zelf omdat ik dat veeeeel makkelijker vind dan zonder handrem
pi_80091932
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ligt absoluut niet aan jou haha Ik heb dinsdag,donderdag en morgen les/gehad.Aangezien ik momenteel vanaf m'n studie op zoek ben naar werk heb ik toch even niks om handen.Straks als ik weer werk heb ik natuurlijk veel minder tijd,dus nu maar even volop rijden
Ah, ik snap 't!

De les van net ging trouwens kút. Ik keek opeens weer als een zombie Hij bleef maar doorzeiken en als ik iets fout deed, kreeg ik het 20 minuten lang aan te horen

Ik reed van mijn huis weg en hij sloeg gelijk af (ik had de les daarvoor een andere auto en daar moest je de koppeling hoger op laten komen, dus eigenlijk kwam het meer daardoor EN HIJ GING TOEN DE HALVE LES MIJ 'HELPEN' MET DE KOPPELING, ROT TOCH OP MAN!), ik keek niet in zijstraten, ik keek niet goed vooruit en nog veel meer. Grrrrrrrrrrrr

'Ik voelde de auto achteruit rijden toen je de rem eraf haalde!' 'Uhm... ik niet...' 'Ja, je moet wel de hellingproef doen dan, he, want als je naar achter rolt kan je zo tegen die auto komen' 'dan zit die auto te dicht op mij ' 'wat als jij te dicht op een andere auto zit?! Wil je dan ook dat ie tegen je rolt?!' '*zucht* '

Pfffffff, en ik maar denken dat ik van die zombielessen af was
  donderdag 8 april 2010 @ 18:40:08 #268
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80093023
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ah, ik snap 't!

De les van net ging trouwens kút. Ik keek opeens weer als een zombie Hij bleef maar doorzeiken en als ik iets fout deed, kreeg ik het 20 minuten lang aan te horen

Ik reed van mijn huis weg en hij sloeg gelijk af (ik had de les daarvoor een andere auto en daar moest je de koppeling hoger op laten komen, dus eigenlijk kwam het meer daardoor EN HIJ GING TOEN DE HALVE LES MIJ 'HELPEN' MET DE KOPPELING, ROT TOCH OP MAN!), ik keek niet in zijstraten, ik keek niet goed vooruit en nog veel meer. Grrrrrrrrrrrr

'Ik voelde de auto achteruit rijden toen je de rem eraf haalde!' 'Uhm... ik niet...' 'Ja, je moet wel de hellingproef doen dan, he, want als je naar achter rolt kan je zo tegen die auto komen' 'dan zit die auto te dicht op mij ' 'wat als jij te dicht op een andere auto zit?! Wil je dan ook dat ie tegen je rolt?!' '*zucht* '

Lammetje toch,en het ging allemaal zo lekker! Misschien een beetje nerveus voor morgen? Als je morgen dan maar geen zombie-bui hebt Blijven kijken,blijven nadenken,en rustig blijven! (Zei degene die elke les haast een nervous breakdown heeft)
pi_80093615
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Lammetje toch,en het ging allemaal zo lekker! Misschien een beetje nerveus voor morgen? Als je morgen dan maar geen zombie-bui hebt Blijven kijken,blijven nadenken,en rustig blijven! (Zei degene die elke les haast een nervous breakdown heeft)
Ik heb deze hele week al slecht geslapen en ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat ik niet nerveus ben. Ik zeg dat ook tegen anderen, maar eigenlijk ben ik stiekem doodnerveus. En na zo'n les als vandaag zie ik het even niet meer zitten. Dan mag ik straks tegen iedereen vertellen dat ik gezakt ben

Ik gaf net ook tips over het vooruit kijken, terwijl ik het zelf ook helemaal niet kan

Ooit zullen wij allebei ons rijbewijs hebben en dan kunnen we om onze eigen berichten lachen (maar ik nu even niet )

Pfff, ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik ga zakken op het vooruit denken en plannen. Ik krijg dat al 35 uur lang te horen
  donderdag 8 april 2010 @ 18:57:54 #270
293321 sybvb
pi_80093643
ik mocht eerste les al op 80 km weg en na de 3e snelweg, maar ik heb nu even een stop en mijn vraag is niet beantwoord, zouden jullie geld van het examen terugvragen omdat je zenuwschade heb door je ongeluk en de kans riskeren dat je gekeurd moet worden?
  donderdag 8 april 2010 @ 20:02:18 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80096214
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:57 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik heb deze hele week al slecht geslapen en ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat ik niet nerveus ben. Ik zeg dat ook tegen anderen, maar eigenlijk ben ik stiekem doodnerveus. En na zo'n les als vandaag zie ik het even niet meer zitten. Dan mag ik straks tegen iedereen vertellen dat ik gezakt ben

Ik gaf net ook tips over het vooruit kijken, terwijl ik het zelf ook helemaal niet kan

Ooit zullen wij allebei ons rijbewijs hebben en dan kunnen we om onze eigen berichten lachen (maar ik nu even niet )

Pfff, ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik ga zakken op het vooruit denken en plannen. Ik krijg dat al 35 uur lang te horen
Nou dit gevoel heb ik dus ook constant gehad. Daarom ook voor mijn eerste examen gezakt, ik stressde teveel, ging te vlot rijden, te laat remmen etc. Daarna heb ik mezelf voorgenomen echt even rustig adem te gaan halen en niet meer zoveel eraan proberen te denken (is moeilijker dan je denkt!), maar toen was ik al tijdens mijn tweede examen veeeeel een veeeeel rustiger. Alsnog gezakt, maargoed, ik ga het nu voor de 3e keer wagen en hoop het dan gewoon te halen. Ik weet iig nu dat ik het kan en ik weet ook hoe het moet..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 8 april 2010 @ 20:32:34 #272
106942 Eix
pi_80097693
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:57 schreef sybvb het volgende:
ik mocht eerste les al op 80 km weg en na de 3e snelweg, maar ik heb nu even een stop en mijn vraag is niet beantwoord, zouden jullie geld van het examen terugvragen omdat je zenuwschade heb door je ongeluk en de kans riskeren dat je gekeurd moet worden?
Ik zou direct melden bij de rijschool dat je zeer waarschijnlijk geen examen kan doen zodat zij hopelijk het een en ander met het CBR kunnen regelen.

In principe zou ik geen geld terug vragen, je gaat immers toch op een later moment via diezelfde rijschool examen doen neem ik aan. En het maakt in principe niet zoveel uit dat je nu al vooraf betaald anders moet je over een maand ofzo alsnog betalen. Tenzij je verwacht het komende jaar niet meer op te kunnen, dan is het een andere zaak natuurlijk.

-edit-

Maar ik kan uiteindelijk niet in je portemonnee kijken en ik weet ook niet hoe goed de verstandhouding is tussen jou en de rijschool, dus je moet natuurlijk zelf een besluit nemen...

-edit2-
Ik veronderstel uit je bericht dat je nog geen examen hebt gehad, als je wel al bent opgegaan dan krijg je neem ik aan geen geld terug...

[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 08-04-2010 20:40:07 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 8 april 2010 @ 20:46:49 #273
293321 sybvb
pi_80098429
examen geld terugkrijgen gaat via cbr niet via rijschool, nee maar ik heb mijn ttt en examen ook niet kunnen afleggen maar ben anders dus 370 euro kwijt of neem de kans maar dan moet ik mischien gekeurd worden
pi_80101677
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:05 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ah, ik snap 't!

Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken . Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven .
Tap tap tap
  donderdag 8 april 2010 @ 21:57:59 #275
106942 Eix
pi_80102325
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken . Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven .
Opzich heb je volkomen gelijk, bedenk alleen dat als jij met 130 km/u moet remmen dat die kerel never nooit meer stil kan komen en dus in jouw dashboard zit... Op de rechterrijstrook kun je als iemand voor je remt desnoods nog naar de vluchtstrook uitwijken. Hoewel ik betwijfel of zo'n klever dat nog haalt want die zit ver beneden de minimale volgafstand van 0,8 seconden...
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80102960
quote:
Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.

Ik moest laatst een noodstop maken op de linkerbaan, als je dat een keer meemaakt denk je er gelijk heel anders over. En iemand in een auto van een ton komt echt beter uit een kettingbotsing dan jij in een goedkopere auto (ook al heb je gelijk).
pi_80103012
Ah leuk topic! TVP

Heb morgen mijn vierde rijles.
Moo
pi_80104662
Hé Cherrylips, zie dat je ook uit Ede komt.
Bij wie les jij?
pi_80104920
quote:

[..]

Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappig

Ik kan nu echt niet slapen. Ik heb een hekel aan examens waar je niet voor kan leren (ik doe echt veel liever 10 keer theorie dan 1 keer praktijk). Ik krijg nu al klamme handjes

Ik ga toch maar m'n computer afsluiten, wish me luck
  donderdag 8 april 2010 @ 22:50:11 #280
297615 MellaBella
Love is not a maybe thing.
pi_80104989
Good luck. Het komt wel goed
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:17:44 #281
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80108631
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:48 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappig

Ik kan nu echt niet slapen. Ik heb een hekel aan examens waar je niet voor kan leren (ik doe echt veel liever 10 keer theorie dan 1 keer praktijk). Ik krijg nu al klamme handjes

Ik ga toch maar m'n computer afsluiten, wish me luck
Succes! Komt vast goed, zolang je maar niet stresst!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_80111741
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:46 schreef sybvb het volgende:
examen geld terugkrijgen gaat via cbr niet via rijschool, nee maar ik heb mijn ttt en examen ook niet kunnen afleggen maar ben anders dus 370 euro kwijt of neem de kans maar dan moet ik mischien gekeurd worden
gewoon geld terug vragen ! Je hebt een geldige reden om niet je examen te kunnen doen. Een evt keuring heeft daarmee niks te maken .Je kan wel alleen je geld terug krijgen als je examen data nog niet geweest zijn, dan ben je gewoon te laat met afmelden.
Als jij blijvend letsel hebt overgehouden aan dat ongeluk en dat letsel heeft gevolgen voor je mogelijkheden van autorijden zul je zowieso een keuring moeten ondergaan. Zenuwschade, tja, maar waar...
Als je je benen minder voelt of zenuwletsel in je arm hebt zal je toch gekeurd moeten worden. Het ligt er maar net aan wat je mankeerd of dat echt gevolgen zal hebben. Die keuringen zijn er niet om jou te beletten om examen te doen, ze zijn er om je te helpen om evt via aanpassingen je toch veilig in het verkeer te kunnen laten bewegen.

Die keuring kost geld, maar is dat ongeluk jouw schuld of je medeweggebruiker ? In het laatste geval kan je dat als gevolgschade aanmelden bij de verzekering van de veroorzaker.
pi_80112430
quote:

[..]

Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.
pi_80113558
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet hoe lang je al lest, maar over het algemeen is de 'wet': nooit haastig doen want dan duurt het alleen maar langer. Die andere autos wachten wel, ze hebben geen keus. En als ze aso gaan gedragen horen ze sowieso al niet thuis in het verkeer en is het ook niet jouw schuld. Snel wegwillen (afgeslagen motor op een rotonde anyone :x ?) is nobel, maar je maakt alleen maar sneller meer fouten, en dan worden mensen wel ongeduldig ja Fouten maken is niet erg, er staat niet voor niks een grote L op je dak.
Ik les nog niet zo lang (dit was m'n 5e les) dus eigenlijk hoef ik me niet zo verrot te voelen als ik zulke dingen doe, maar ik wil het gewoon graag goed doen. In principe heb je wel gelijk met dat ik het ook dan gewoon rustig moet doen. Volgende les dan maar weer proberen, half 5 volgende week dinsdag. Spits, dus aardig druk

Kwam vanmorgen wel m'n rijinstructeur tegen toen ik op de fiets naar stage ging, even gezwaaid. Was eigenlijk de eerste keer dat ik 'm zag rijden zonder dat ie mij kwam ophalen
pi_80114510
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

IK HEB 'M!

Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.

IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD

Vanmiddag een verslagje

Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
pi_80114560
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:

IK HEB 'M!

Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.

Vanmiddag een verslagje

jeeeej

gefeliciteerd!!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:17:54 #287
296848 2na
BoomTakHuis
pi_80114642
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

hahahah nice lammetje:D gefeliciteerd! hahaah:D
pi_80114671
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.
Tap tap tap
pi_80114712
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:09 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.

Ik moest laatst een noodstop maken op de linkerbaan, als je dat een keer meemaakt denk je er gelijk heel anders over. En iemand in een auto van een ton komt echt beter uit een kettingbotsing dan jij in een goedkopere auto (ook al heb je gelijk).
Dat snap ik, ik zou ook niet langzamer gaan rijden, heb er alleen zin in . Ik heb ook een keer dat ik op de linkerbaan reed en er ineens iemand van rechts kwam die mij over het hoofd had gezien, je schrikt je helemaal kapot.
Tap tap tap
pi_80114719
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

YEAH
Tap tap tap
pi_80115259
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

Gefeliciteerd!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:07:19 #292
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80116229
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

Whaaaaaaaaaaaaaaaaa wat goed!!! Gefeliciteerd!!!!
pi_80116477
Heb mn rijbewijs woensdag gehaald , was de 3de keer
blij dat er nu vanaf ben zeg, net geen jaar mee bezig geweest.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80119785
Oh gefeliciteerd allemaal Ik ben ook helemaal happy, heb vanochtend theorie gehaald
pi_80120776
Gefeliciteerd geslaagden

Vanmorgen mijn 7e les gehad. Ook deze instructeur (die ik 1x heb gehad tijdens mijn 2e les) vond dat ik heel erg vooruit ben gegaan . Binnenkort maar eens naar m'n theorie gaan kijken.

En nog een vraagje voor de posters hier: hoe veel uur is een beetje redelijk/gemiddeld om je rijbewijs te halen? Mijn vader vindt 20 a 30 uur wel een mooi aantal om voor de eerste keer op te gaan, maar ik zie mezelf binnenkort echt nog niet afrijden (of ik moet de komende lessen echt héél veel progressie maken..)
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:31:41 #296
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80123572
Iedereen gefeliciteerd!

Vanochtend weer 1,5 uur rijles gehad, ging goed . Ook weer hellingproef gedaan, ging ook nog goed . Moest na 2 minuten rijden hard remmen voor een klein hondje, vergat de koppeling. Gelukkig hoefde ik niet tot stilstand te remmen en kon ik verder rijden, anders had ik 'm misschien af laten slaan

Moet mezelf echt even inprenten dat ik de koppeling ook meeneem als ik rem...

[ Bericht 10% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 14:51:57 ]
pi_80124268
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.
Ik heb tijdens een les ook zoiets gehad. Ik was een rij vrachtwagens aan het inhalen en er kwam ook zo'n klever achter me. Was wel een klein autootje. Dus ik vroeg of ik tussen de vrachtwagens in moest of dat ik even door mocht. Mijn instructeur zei dat de theorie zegt dat je zo snel mogelijk weer naar rechts moet, maar dat het verstandiger was om in dit geval even door te rijden omdat je anders niet tussen de vrachtwagens vandaan komt.
pi_80125209
Bedankt iedereen!

Ik kan het nog steeds niet geloven! Hieronder een verslag van m'n examen

Ik had nog een lesje van tevoren en toen ging het wel redelijk. Ik moest alleen iets eerder reageren, want als ik dat niet zou doen was er een kans dat de examinator eerder op mijn rem ging staan. Toen gingen we naar het cbr waar ik voor mijn gevoel best lang moest wachten. Toen we binnen mochten komen, zag ik mijn examinator en het was een oudere man en hij leek me best streng. Er werden een aantal dingen gecontroleerd en we gingen weer naar buiten. Ik moest 't kenteken oplezen en dat was zo gedaan. We zijn in de auto gestapt en hij heeft NIKS gevraagd over de theorie of over de knoppen in de auto. Hij wilde gewoon een stukje gaan rijden.

We gingen naar zo'n stomme 30 wijk en daar keek ik alle straatjes goed in, dus het examen begon wel lekker. Ik moest ergens een bocht om en ik had obstakels aan mijn kant en er kwam een auto aan. Ik ging op de rem, maar ik had de koppeling te laat erbij en de auto sloeg af, whoops Ik moest daarna ergens in een straatje gaan keren (ja, geen vrijstelling ) en dat ging wel lekker. Niemand was er in die straat en ik heb me een ongeluk gekeken (ging dus goed). Toen gingen we toch maar naar 50 wegen. Ik reed naar overzichtelijke voorrangskruispunten en ik ging niet naar de 2e versnelling. Ik zag dat er niks aankwam en reed maar door in z'n 3 (niet echt super van mij ). Ook ging ik ergens op een weg naar links. De auto voor mij kon wel doorrijden, maar ik niet, want er kwam een auto aan. Ik stopte niet heel erg netjes. Vervolgens zijn we naar een 80 autoweg gegaan. Het invoegen ging wel redelijk voor mijn gevoel.
Ik reed weer ergens op een 30 weg (werkzaamheden) met een verkeerslicht en een zebrapad. Het verkeerslicht was groen en toen ging ik remmen voor een voetganger (waarom? geen idee ) "HOHO, niet op de rem gaan staan! Straks zit er een auto op ons!" Pfff, en toen dacht ik dat ik best wel eens gezakt zou zijn, vanwege die stomme voorrangsfout. Ik zat op een gegeven moment op een 70 weg achter een vrachtwagen (ik ging 80 rijden per ongeluk ) en die weg ging over in een snelweg. Dus ik lekker gassen en naar 120. Ik liep wel te kloten met die vrachtwagen en toen was het voor mij officieel: ik ga gewoon zakken. Ik wilde even later weer inhalen op de snelweg, dus ik ging kijken, maar we moesten de volgende afslag eraf, dus ik bleef er voor de zekerheid maar achter (ze reden slechts 90). We waren weer bij een verkeerslicht en het duurde super lang voordat ie op groen was. Mijn hele been trilde, maar gelukkig kon ik nog normaal wegkomen We zijn richting het cbr gegaan en daar mocht ik vooruit parkeren (heel makkelijk dus).

Ik dacht dus dat ik gezakt was en ik zei telkens tegen mezelf dat ik NIET moet gaan huilen en dat ik het de volgende keer weer eens moet proberen. In dat zaaltje aangekomen zei die dat het een kleine voldoende was. Wát? Uhm? 'Ik ben geslaagd?!' 'Ja, maar een voldoendeTJE' Pfffffff, ik ben geslaagd! Wat boeit het mij nou of het een 6je of een 8 is?!

Iedere andere examinator had me laten zakken, maar hij niet. Ik heb zoooveel geluk gehad
pi_80125506
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb mn rijbewijs woensdag gehaald , was de 3de keer
blij dat er nu vanaf ben zeg, net geen jaar mee bezig geweest.
Gefeliciteerd! Ik ben nog geen 4 maanden bezig geweest om mijn rijbewijs te halen. Best wel kort eigenlijk
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:13 schreef Butterfly91 het volgende:
En nog een vraagje voor de posters hier: hoe veel uur is een beetje redelijk/gemiddeld om je rijbewijs te halen? Mijn vader vindt 20 a 30 uur wel een mooi aantal om voor de eerste keer op te gaan, maar ik zie mezelf binnenkort echt nog niet afrijden (of ik moet de komende lessen echt héél veel progressie maken..)
Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef jacobras het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!

Vanochtend weer 1,5 uur rijles gehad, ging goed . Ook weer hellingproef gedaan, ging ook nog goed . Moest na 2 minuten rijden hard remmen voor een klein hondje, vergat de koppeling. Gelukkig hoefde ik niet tot stilstand te remmen en kon ik verder rijden, anders had ik 'm misschien af laten slaan

Moet mezelf echt even inprenten dat ik de koppeling ook meeneem als ik rem...
Ik had zelfs bij mijn examen mijn koppeling te laat erbij genomen toen ik moest remmen, dus je bent niet de enige
pi_80125652
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:26 schreef Lammmetje het volgende:

Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.
Oké. Ik vond 20-30 uur zelf namelijk ook wel weinig, en een natuurtalent ben ik niet . Ik zat zelf ook richting 30-40 uur te denken en misschien zelfs iets meer dan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')