abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79866812
hoeduur zijn ze bij jou rijschool dan?...bij mij is het 225 euro...terwijl ze bij het CBR zelf maar 93 euro (of in die trant) zijn...heb eigelijk geen idee waarom de rijscholen er nog zoveel geld bovenop gooien?...administratiekosten oid? maar wees blij, jij weet iig al wanneer je weer examen mag doen
pi_79867228
Huur van de auto, administratiekosten, huur van de instructeur enzovoorts. Het kost een rijschool over het algemeen best veel zo'n examen. Ze moeten natuurlijk ook wel winst blijven maken.

Nog 1,5 uur voordat ik weer mag lessen
pi_79867371
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
14 April weer examen, helaas maar 1 lesje ervoor.. wordt m anders niet qua geld. Kolereexamens moeten ook zo duur zijn zeg
Wow, dat is snel! Je hoeft dus maar 2 weken te wachten voordat je weer op kan. Dat is wel relaxed.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:17 schreef MelR het volgende:
hoeduur zijn ze bij jou rijschool dan?...bij mij is het 225 euro...terwijl ze bij het CBR zelf maar 93 euro (of in die trant) zijn...heb eigelijk geen idee waarom de rijscholen er nog zoveel geld bovenop gooien?...administratiekosten oid? maar wees blij, jij weet iig al wanneer je weer examen mag doen
Bij mij is het ook 225 euro. Ik hoop echt dat ik geen herexamen hoef te doen, want dan kost het al gauw weer 400 euro (incl. lessen). Pff, wat een hoop geld eigenlijk. Je kunt er veel leukere dingen van kopen!
pi_79867473
Morgenvroeg weer les (de 4de les van 2 uur). Heb van 8 tot 10 les

Ga vanaf nu waarschijnlijk meestal 2x in de week lessen. Dat is in totaal dan 4 uur les in de week. Zijn er andere die er ervaring mee hebben om meerdere keren in de week te lessen? Ben benieuwd of dit voordelig gaat uit pakken. De instructeur zegt in ieder geval dat ik alles snel oppak dus dat is wel mooi
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:39:33 #105
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79867725
Ik leste meerdere malen per week! Soms 4 uur, soms 6.. soms 2.. ging prima! Beviel erg goed:)
pi_79867879
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:33 schreef TheGloaming het volgende:

Ga vanaf nu waarschijnlijk meestal 2x in de week lessen. Dat is in totaal dan 4 uur les in de week. Zijn er andere die er ervaring mee hebben om meerdere keren in de week te lessen? Ben benieuwd of dit voordelig gaat uit pakken. De instructeur zegt in ieder geval dat ik alles snel oppak dus dat is wel mooi
Ik heb bijna elke week 3 uur rijles gehad. Het bevalt me wel. Ik merk ook dat de tweede/derde les van de week altijd beter gaat dan de eerste les. Ook merk ik dat ik het begin van elke les slechter rij dan het einde van de les Het voordeel is dat je sneller je rijbewijs hebt, maar het nadeel is dat het geld heeeeel snel opgaat.

Als je het geld ervoor hebt, zou ik het gewoon doen!

Nog maar 4 uur rijles (incl. uurtje voor examen) en dan wil ik mijn rijbewijs halen. Ik heb er weer meer vertrouwen in gekregen
pi_79868016
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:17 schreef MelR het volgende:
Zo uit m'n hoofd ongeveer ~240. Had er nog een half lesje bijgenomen omdat ik nog een halve les over had, dus 1 les in totaal nog over. De 93e van het CBR dan moet je denken aan uurloon van de examinator + winst? De rijschool moet dan nog de instructeur betalen, je lesauto, diesel etc. Geen onrealistische prijs maar het blijft pijnlijk in de portmonnee.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:31 schreef Lammmetje het volgende:
Wow, dat is snel! Je hoeft dus maar 2 weken te wachten voordat je weer op kan. Dat is wel relaxed.

Dat is ook de minimale tussentijd heb ik me laten weten, regels van het CBR.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:33 schreef TheGloaming het volgende:

Ik heb precies hetzelfde gedaan! Ik weet van mezelf dat als ik elke week maar een uurtje doe word ik gek van hoe lang het duurt en het zal nooit echt blijven hangen, daar is het gewoon te kort voor.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_79868297
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:43 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik heb bijna elke week 3 uur rijles gehad. Het bevalt me wel. Ik merk ook dat de tweede/derde les van de week altijd beter gaat dan de eerste les. Ook merk ik dat ik het begin van elke les slechter rij dan het einde van de les Het voordeel is dat je sneller je rijbewijs hebt, maar het nadeel is dat het geld heeeeel snel opgaat.

Als je het geld ervoor hebt, zou ik het gewoon doen!

Nog maar 4 uur rijles (incl. uurtje voor examen) en dan wil ik mijn rijbewijs halen. Ik heb er weer meer vertrouwen in gekregen
Met het geld gaat het wel hard dan inderdaad:P. Zie dat sommige hier slechts 30 euro voor 1 uur rijles kwijt zijn

Ik betaal zelf 44 euro per uur (dus dat wordt 700 euro per maand ) Gelukkig heb ik theorie, tussentijdse toetsen en 1x examen al vooraf betaald

Ik merk dat nu ook al overigens het verschil tussen het eerste en tweede uur rijles. Eerste uur van een rijles gaat echt slecht en 2de uur gaat altijd veel beter.
pi_79873883
Vrijdag intakegesprek bij rijschool
pi_79874295
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:30 schreef KleineNeger het volgende:
Vrijdag intakegesprek bij rijschool
Wat moet ik me bij zoiets voorstellen? Voor een opleiding of?
pi_79874366
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Wat moet ik me bij zoiets voorstellen? Voor een opleiding of?
Nee een soort schatting voor hoeveel lessen ik nodig heb
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:47:19 #112
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79874403
door middel van een gesprek?! Je gaat dan toch ook zeker een paar uur lessen voor ze dat kunnen inschatten?
pi_79874733
Bij de rijschool waar ik zit noemen ze dat een InTest. Je gaat een stukje rijden en vervolgens ga je op kantoor een contract ondertekenen en kan je de betalingsmethode kiezen.

Net les gehad trouwens. Ging errug goed. Vooraf kwam mijn instructeur met de mededeling dat we wat papierwerk af te handelen hadden. Bleek dat hij een examen had gepland voor mij en wilde weten of ik dan vrij was. Na JA!! gezegd te hebben, hebben we de papieren in orde gemaakt! Nog maar een paar weekjes (4 of 5)!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:35:01 #114
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79875626
Mijn rijles ging een beetje mwa mwa vandaag.Niet veel foutjes,maar ook geen waanzinnig enthousiaste instructeur.Oefen veel op de snelweg momenteel,dus dat is sowieso vrij eentonig.Ik heb een beetje het gevoel dat ik niks meer leer,terwijl er toch nog een aantal puntjes van verbetering zijn.Af en toe kan ik wel janken als ik thuis kom
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79877059
in Haren zit een rijschool waar je voor een examen 140 euro betaald...
Als die dat kan, kan dat overal lijkt me. Je betaald bij hem puur het examen en een les en ca 10 euro extra.
Als ze voor een les 44 euro vragen kunnen ze dus je examen doen voor 140 euro. Met een examen ben je over het algemeen minder tijd kwijt dan met gewoon rijles, mits je rijschool ook de lessen doet in de examenplaats.

vind 100 euro administratie kosten errug veel.. Baalde ook een beetje ervan dat ik 220 euro examen geld moest betalen voor mijn herexamen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:43:13 #116
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79884803
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:25 schreef singlemetkids het volgende:
in Haren zit een rijschool waar je voor een examen 140 euro betaald...
Als die dat kan, kan dat overal lijkt me. Je betaald bij hem puur het examen en een les en ca 10 euro extra.
Als ze voor een les 44 euro vragen kunnen ze dus je examen doen voor 140 euro. Met een examen ben je over het algemeen minder tijd kwijt dan met gewoon rijles, mits je rijschool ook de lessen doet in de examenplaats.

vind 100 euro administratie kosten errug veel.. Baalde ook een beetje ervan dat ik 220 euro examen geld moest betalen voor mijn herexamen.
Moet je meer betalen voor een herexamen dan? anders kom ik daar nu ook pas weer achter..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:46:32 #117
297615 MellaBella
Love is not a maybe thing.
pi_79884935
Als het goed is niet.. een herexamen of een staatsexamen is allemaal evenduur
pi_79885011
Nee examen en herexamen zijn even duur. Voor een B.N.O.R.-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid = Voormalig staatsexamen) betaal je meer.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:51:02 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79885133
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Nee examen en herexamen zijn even duur. Voor een B.N.O.R.-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid = Voormalig staatsexamen) betaal je meer.
Niet .
2000 light years from home
pi_79885712
Morgenochtend weer het Gooi onveilig maken
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:03:48 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79889947
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niet .
Wanneer moet je die doen dan? En wie heeft een bron van de kosten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:21:12 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79890456
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:03 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar BNOR-examen gedaan, was gewoon even duur.
pi_79890547
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:03 schreef monsterd. het volgende:
Het CBR heeft een tarievenlijst op hun website. Voor een CBR-examen betaald je rijschool ¤90,80. Voor een BNOR-examen betaald je rijschool ¤100,45. Je gaat mij niet wijsmaken dat je rijschool dat verschil niet doorberekend of ze moeten überhaupt al een vette winstmarge hebben.

Zo'n examen doe je als je voor de 5e keer in 5 jaar tijd een examen gaat doen.
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Merkie het volgende:
Die van mij berekend het gewoon door aan mij. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het examen in een andere plaats wordt afgenomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door WhiteJoker op 03-04-2010 00:29:40 (Bron toegevoegd) ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:29:55 #124
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_79890654
Paar maandjes verder. Benzine is duuuuuuuuuuuuuuuur
Heb ik zo'n goedkoop autootje, 35 euro belasting per kwartaal dacht ik. Ben ik een klauwen met geld kwijt aan benzine

Oké nu pak ik de auto voor alles en nog wat maar toch
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_79894145
heb net even de tarieven bekeken van CBR...
Vind dat de tussentijdse toets behoorlijk in prijs omhoog is gegaan.ca 16 euro...is een verhoging van ca 20% willen ze er helemaal vanaf ofzo ?
Maar goed, wat de prijzen ook zijn van CBR , rijscholen rekenen nog veel hogere prijzen vaak voor rij examens. En aangezien je toch echt afhankelijk bent van een rijschool voor je examen zal het echt niet tot minder klanten leiden. Jammer eigenlijk. Vind de tarieven die zei vaak voor examens hanteren belachelijk hoog. Eigenlijk zou het naar mijn idee beter zijn als er vaste tarieven komen voor dit soort dingen.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_79894156
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:29 schreef Biefstuk het volgende:
Heb ik zo'n goedkoop autootje, 35 euro belasting per kwartaal dacht ik. Ben ik een klauwen met geld kwijt aan benzine

ja ik schrok ook van de benzine prijzen afgelopen dagen. Staat er op de tank zelf nog 1.49 bij kassa bleek het al 1.51 te zijn.....
Ik moet op het moment nogal veel rijden ivm verhuizing naar andere plaats 100 km verderop , zie mijn saldo behoorlijk dalen...
Maar goed, mijn auto is nog behoorlijk zuinig, vrienden van me rijden in een chrysler voyager die met goede omstandigheden hooguit 1 op 10 rijdt...dan ben je zuur..
pi_79894298
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:29 schreef Biefstuk het volgende:

Daarom ga ik ook rijbewijs A halen. Leuker, én goedkoper! Ik doe nu vooral auto omdat het altijd handig is en het eigelijk onmisbaar is.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:18:03 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79894488
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Kun je wat meer vertellen over zo'n examen? Ben wel benieuwd, voor het geval ik hem over 2x nog niet haal..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_79894677
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Huur van de auto, administratiekosten, huur van de instructeur enzovoorts. Het kost een rijschool over het algemeen best veel zo'n examen. Ze moeten natuurlijk ook wel winst blijven maken.

Nog 1,5 uur voordat ik weer mag lessen
De meeste winst behaald een rijschool op de examens..
pi_79894746
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef KleineNeger het volgende:

[..]

Nee een soort schatting voor hoeveel lessen ik nodig heb
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:36:09 #131
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79895653
Werd vanochtend om 5 voor 9 wakker gebeld, of ik over 5 minuten kon rijlessen. Ehm, nee , maar over een kwartier wel!

Heb dus mooi een uur rijles gehad, ging goed. Bij de rotondes let ik nu niet op de snelheidsmeter, maar ga ik gewoon op gevoel erop af(remmen). Ging de eerste keer ietsje te hard , maar ging daarna erg goed.

Had wel een misschakel, mikte op 3 maar kwam in 5. Had het niet door, merkte wel dat de auto anders reageerde dan ik had verwacht. Verder ging het goed, erg leuk nog

zaterdag 3 april 2010 @ 10:38:25 #132
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79895702
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:36 schreef jacobras het volgende:
Werd vanochtend om 5 voor 9 wakker gebeld, of ik over 5 minuten kon rijlessen. Ehm, nee , maar over een kwartier wel!

Heb dus mooi een uur rijles gehad, ging goed. Bij de rotondes let ik nu niet op de snelheidsmeter, maar ga ik gewoon op gevoel erop af(remmen). Ging de eerste keer ietsje te hard , maar ging daarna erg goed.

Had wel een misschakel, mikte op 3 maar kwam in 5. Had het niet door, merkte wel dat de auto anders reageerde dan ik had verwacht. Verder ging het goed, erg leuk nog

Klinkt goed joh! Toch altijd fijn als ze dan aan jou denken en je zon onverwachts uurtje kunt meepikken he!
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:43:23 #133
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79895805
quote:
Klinkt goed joh! Toch altijd fijn als ze dan aan jou denken en je zon onverwachts uurtje kunt meepikken he!
Inderdaad, ze mogen mij altijd wakker bellen om te rijlessen . Diegene die normaal rijles zou hebben had afgemeld omdat hij ziek was, dus kwam voor mij mooi uit.

Ik kwam aanrijden, bocht naar links en toen zeg maar 2 rijbanen/stroken, gesplitst door een berm met bosjes (binnen bebouwde kom). Ik nam de rechter, die ging aan het einde naar links toe. Had dat echter niet gezien, dus kwam onverwacht, waardoor ik een verboden-in-te-rijden straat wilde inrijden . Deed ze expres, toen moest ik nogal lastig achteruit en weer terug rijden
pi_79896722
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:36 schreef jacobras het volgende:

Wordt bij jou een 3 aangeleerd op rotondes? Bij mij een 2, wat voor mij ook veeeel fijner aanvoelt, veel meer tijd. Maar het is maar hoe het je geleerd wordt

Net ook weer 2 uur gelest. Ging er goed, op 1 ingreep na(liet zonder na te denken een auto van rechts niet voor )
pi_79896911
Met 3 door de rotonde? Omg
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:51:57 #136
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79897334
Woo, wacht eens even ,mij wordt natuurlijk ook 2 aangeleerd Die misschakel was ergens anders, dat was niet op de rotonde

Ben wel eens in z'n 3 door de rotonde gegaan, dat merk je wel
quote:
Ging er goed, op 1 ingreep na(liet zonder na te denken een auto van rechts niet voor )
Ik heb soms ook de neiging om rechts niet voor te laten gaan . Als de weg naar links afbuigt, en er rechts een weg zit die voorrang heeft bijvoorbeeld.

Edit: krijg net sms, woensdag om 9:00 weer rijles . Teller staat volgens mij nu op 8 uur in totaal.

[ Bericht 17% gewijzigd door jacobras op 03-04-2010 11:57:08 ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:20:01 #137
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79901393
Net nog een sms, vrijdag van 9:30 tot 11:00 rijles
pi_79902474
Vanochtend om 8:00 les gehad. Ging echt vrij slecht in het begin. Tweede uur ging beter. Voor het eerst nu naar de "grote stad" (Den Bosch ) gereden.

Deeltoets 1 wel goed afgesloten dus nu aan de slag met module 2.

Nu dinsdag weer les van 07:45 tot 9:45 en vrijdag van 08:00 tot 10:00.
pi_79936622
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:35 schreef Purdey het volgende:
Mijn rijles ging een beetje mwa mwa vandaag.Niet veel foutjes,maar ook geen waanzinnig enthousiaste instructeur.Oefen veel op de snelweg momenteel,dus dat is sowieso vrij eentonig.Ik heb een beetje het gevoel dat ik niks meer leer,terwijl er toch nog een aantal puntjes van verbetering zijn.Af en toe kan ik wel janken als ik thuis kom
Mja, je moet er gewoon overheen zetten. Ik weet zeker dat er telkens verbetering is (hoe klein ook). Ik ben trouwens vergeten of jij al een afrijdatum hebt en zo ja, mag ik weten wanneer??
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:51 schreef TheGloaming het volgende:
Vanochtend om 8:00 les gehad. Ging echt vrij slecht in het begin. Tweede uur ging beter. Voor het eerst nu naar de "grote stad" (Den Bosch ) gereden.

Deeltoets 1 wel goed afgesloten dus nu aan de slag met module 2.

Nu dinsdag weer les van 07:45 tot 9:45 en vrijdag van 08:00 tot 10:00.
Wat is er mis met om 7.45 gaan lessen? Ik mag volgende week dinsdag, woensdag én vrijdag om 7.30 in de lesauto gaan zitten. Donderdag ga ik lekker 's middags. Dit is de eerste keer dat ik 4 dagen achter elkaar les! (en hopelijk ook mijn allerlaatste keer!)

Mijn ouders hebben er geen vertrouwen in dat ik in 1 keer slaag. Ze zijn zelf een paar keer gezakt, dus dat ga ik ook doen zeggen ze (mijn vader gokt op 5/6 keer examen!! Wat een vertrouwen in mij )

Ik begin nu al kriebels in mijn buik te krijgen als ik aan 't examen denk. Een paar maanden terug interesseerde dat hele rijbewijs me niet, maar nu het bijna zover is, wil ik 'm toch heeeeel graag.

Laat vrijdag 9 april alsjeblieft mijn geluksdag zijn
  zondag 4 april 2010 @ 18:36:39 #140
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79940792
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:22 schreef Lammmetje het volgende:

Mja, je moet er gewoon overheen zetten. Ik weet zeker dat er telkens verbetering is (hoe klein ook). Ik ben trouwens vergeten of jij al een afrijdatum hebt en zo ja, mag ik weten wanneer??
Ik heb nog geen afrijdatum nee,ik weet ook heulemaal niet of ik na deze acht blokken überhaupt examen mag doen.Althans,het zal vast wel mogen,maar of het ook nut heeft.Ik denk dat ik me af en toe te druk maak om alles.Maar het begint te irriteren.Klinkt misschien stom,maar ik ben gewend dat de dingen gaan zoals ík wil,en hier lijk ik totaal geen grip op te hebben.Soms denk ik dat ik briljant bezig ben,terwijl mijn instructeur dan negen van de tien keer 'Wat doe jij nou?!? ' zegt

Invoegen op de snelwegen ging nu volgens mij wel goed,maar nu ging het parkeren ronduit kut.Ging een andere leerling halen,en instructeur zei 'Keer gelijk de auto maar even,is wel handig!' Heb ik gewoon bijna tien minuten van de volgende leerling afgesnoept omdat het gewoon niet lukte Ik denk dat ik van de week eens hardop ga handelen.Zeggen wat ik doe in sommige situaties en waarom ik dat dan doe.Misschien helpt dat.Van de week een hele drukke kruising in het centrum van R'dam waar ik naar links moest.Het was op dat moment zo druk,dat ik dacht 'Ik gooi 'm gewoon naar links,en als het mis gaat,wordt er wel ingegrepen..' Resultaat: Haast een man op een fiets platgereden
  zondag 4 april 2010 @ 18:39:46 #141
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79940895
Even een ander vraagje aan de al inmiddels afgereden mensen,je mag zelf beslissen of je instructeur meegaat met examen of niet.Wat zijn de voor/tegens? Maakt het extra nerveus? Is het juist vertrouwd?
pi_79941169
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Even een ander vraagje aan de al inmiddels afgereden mensen,je mag zelf beslissen of je instructeur meegaat met examen of niet.Wat zijn de voor/tegens? Maakt het extra nerveus? Is het juist vertrouwd?
Ik mocht zelf beslissen of hij mee ging. Hij gaf zelf aan meestal mee te gaan, zodat hij kan zien wat je evt fout doet. Is handig voor als je zakt .
Wel gaat er dan 1 persoon extra mee, wat je (extra) zenuwachtig kan maken.

Ik koos ervoor om hem mee te laten rijden, vond ik erg fijn. Hij begon namelijk meteen al een gesprek met de examinator waardoor ik wat rustiger werd en het idee had dat hij niet constant op zat te letten .
pi_79941171
quote:
Ik had een erg goede band met mijn instructeur en ik vond t wel vertrouwd en fijn om af en toe oogcontact te hebben. Daarnaast is t handig dat hij gelijk weet wat t probleem was mocht je zakken..
pi_79941223
quote:
Ik heb nog niet afgereden maar ik heb het volgende vernomen van mijn instructrice: ja, je instructeur mag mee, maar er zijn 2 uitzonderingen:

De eerste uitzondering is wanneer je examinator de hoofdexaminator is. Waarom weet ik ook niet, dat zei ze in ieder geval.

De tweede situatie waar je instructeur niet mee mag is als je een leerlingexaminator hebt. Die examinatoren moeten het ook leren en als je zo'n beginner hebt die nog niet officieel examinator is en nog "lest" om examens af te geven mogen geven gaat er nog een examinator mee, en dan kan jouw instructeur niet mee.

Alle andere gevallen mag je instructeur geloof ik gewoon mee. Is het verstandig? Ik ga het wel doen. Als ik de verhalen hier soms lees over gezakten dan lijken sommige examinatoren uit een NSB-familie te komen. Dan is het achteraf zijn woord tegen de jouwe, ook al weet hij dat je het goed deed. Dit zal hij echt niet zo snel doen als je instructeur achterin ook zit op te letten en je graag ziet slagen

Beetje onduidelijk misschien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
  zondag 4 april 2010 @ 19:01:05 #145
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79941472
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:52 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Als ik de verhalen hier soms lees over gezakten dan lijken sommige examinatoren uit een NSB-familie te komen. Dan is het achteraf zijn woord tegen de jouwe, ook al weet hij dat je het goed deed.
Oké Jacobus,dát was echt een briljante opmerking Alhoewel ik wel denk dat ik mijn toekomstige examinator niet aan kijken zonder aan hakenkruizen en kleine snorretjes te denken

Bedankt voor alle reacties.Het is wel allemaal wat duidelijker qua voor/tegens.Het is wel zo dat je altijd een getuige hebt,en dat het verttrouwd is.Ook ik heb een goede band met mijn instructeur,dus in principe is dat wel fijn.Ook qua afleiding voor de examaminator is dat wel goed inderdaad.Ja,ik denk dat ik mijn instructeur wel meeneem Hoe meer zielen,hoe meer vreugd
pi_79941690
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:01 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oké Jacobus,dát was echt een briljante opmerking Alhoewel ik wel denk dat ik mijn toekomstige examinator niet aan kijken zonder aan hakenkruizen en kleine snorretjes te denken

Bedankt voor alle reacties.Het is wel allemaal wat duidelijker qua voor/tegens.Het is wel zo dat je altijd een getuige hebt,en dat het verttrouwd is.Ook ik heb een goede band met mijn instructeur,dus in principe is dat wel fijn.Ook qua afleiding voor de examaminator is dat wel goed inderdaad.Ja,ik denk dat ik mijn instructeur wel meeneem Hoe meer zielen,hoe meer vreugd
Bij mij is het ook echt mijn redding geweest .
Ik starte op het CBR terrein de auto en wilde weg rijden. Zegt mijn examninator "moet je de lampen niet aanzetten?" (het was in februari en 8.00 uur sochtends ofzo).
Ik denk shit had nog nooit de lampen aangezet. Hoor ik achter me "dat gaat bij deze auto automatisch". Toen heb ik maar instemmend geknikt ofzo .

Ik had echt niet geweten wat ik anders had moeten zeggen, zijn indruk was dan vast niet positief geweest .

Had nog nooit nagedacht hoe die lampen aanmoeten ed, vrij dom eigenlijk . Of ik was het gewoon weer vergeten, dat kan ook goed .
Behalve dan t mistlicht enzo dat wist ik wel .
  zondag 4 april 2010 @ 19:14:10 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79941795
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:09 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Bij mij is het ook echt mijn redding geweest .
Ik starte op het CBR terrein de auto en wilde weg rijden. Zegt mijn examninator "moet je de lampen niet aanzetten?" (het was in februari en 8.00 uur sochtends ofzo).
Ik denk shit had nog nooit de lampen aangezet. Hoor ik achter me "dat gaat bij deze auto automatisch". Toen heb ik maar instemmend geknikt ofzo .

Ik had echt niet geweten wat ik anders had moeten zeggen, zijn indruk was dan vast niet positief geweest .

Had nog nooit nagedacht hoe die lampen aanmoeten ed, vrij dom eigenlijk . Of ik was het gewoon weer vergeten, dat kan ook goed .
Behalve dan t mistlicht enzo dat wist ik wel .
Haha zo,saved by the instructer dus Ik heb toevallig van de week met vrij harde regenval de lichten aan mogen zetten.Een waar eureka moment na 62 rijlessen 'Zet de verlichting maar aan' 'Euhh..?!?!' 'Dat ding links naast je,twee schuifjes naar rechts.' 'Dat is het?' 'Ja?' Men,wat was ik blij Ik heb ook nog niks aan de hellingproef gedaan,en weet nog niks van onder de motorkap,is dat nog nuttig? Ja,instructeur lief gaat mee,hoe dan ook
pi_79941886
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha zo,saved by the instructer dus Ik heb toevallig van de week met vrij harde regenval de lichten aan mogen zetten.Een waar eureka moment na 62 rijlessen 'Zet de verlichting maar aan' 'Euhh..?!?!' 'Dat ding links naast je,twee schuifjes naar rechts.' 'Dat is het?' 'Ja?' Men,wat was ik blij Ik heb ook nog niks aan de hellingproef gedaan,en weet nog niks van onder de motorkap,is dat nog nuttig? Ja,instructeur lief gaat mee,hoe dan ook
Toen ik opgehaald werd door mijn instructeur voor het examen zei hij: "je hebt geluk, het regent, dan hoef je niet onder de motorkap te kijken (+ uitleg te geven)". Daar was ik stiekem heel erg blij mee
Dus, ik heb geen idee.
Heb toen wel de functie van knopjes/ lichtjes op het dashboard uit moeten leggen. Maar dat was volgens mij alleen dat lampje wat aan is wanneer de handrem erop staat. En de achterruitverwarming. .
pi_79941945
62 lessen? Wtf
  zondag 4 april 2010 @ 19:21:00 #150
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79941969
Mijn instructrice ging mee, ze zat achter mij en op plekken waar ik extra moest opletten tikte ze zachtjes in mijn rug. Erg fijn!

Ps Lammetje, mijn ouders hadden er ook geen vertrouwen in!!!
pi_79941985
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:20 schreef kikoooooo het volgende:
62 lessen? Wtf
Waarom??
  zondag 4 april 2010 @ 19:36:38 #152
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79942355
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom??
Dat vraag ik me ook af? Ik dacht half november 2009 dat ik aan een pakket van 30 méér dan genoeg had,maar het valt vies tegen.Ik vind het ook helemaal geen issue eigenlijk.De een leert sneller dan de ander,maar wel jammer dat jij er blijkbaar wel een issue van maakt.
pi_79942977
Ik doe altijd lichten aan, ook met blauw weer zonnetje. Beter te goed zichtbaar dan niet en je vergeet ze niet aan te zetten als je in een tunnel rijdt of als het donker wordt.
pi_79943139
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af? Ik dacht half november 2009 dat ik aan een pakket van 30 méér dan genoeg had,maar het valt vies tegen.Ik vind het ook helemaal geen issue eigenlijk.De een leert sneller dan de ander,maar wel jammer dat jij er blijkbaar wel een issue van maakt.
Betalen je ouders?
pi_79944498
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik heb nog geen afrijdatum nee,ik weet ook heulemaal niet of ik na deze acht blokken überhaupt examen mag doen.Althans,het zal vast wel mogen,maar of het ook nut heeft.Ik denk dat ik me af en toe te druk maak om alles.Maar het begint te irriteren.Klinkt misschien stom,maar ik ben gewend dat de dingen gaan zoals ík wil,en hier lijk ik totaal geen grip op te hebben.Soms denk ik dat ik briljant bezig ben,terwijl mijn instructeur dan negen van de tien keer 'Wat doe jij nou?!? ' zegt

Invoegen op de snelwegen ging nu volgens mij wel goed,maar nu ging het parkeren ronduit kut.Ging een andere leerling halen,en instructeur zei 'Keer gelijk de auto maar even,is wel handig!' Heb ik gewoon bijna tien minuten van de volgende leerling afgesnoept omdat het gewoon niet lukte Ik denk dat ik van de week eens hardop ga handelen.Zeggen wat ik doe in sommige situaties en waarom ik dat dan doe.Misschien helpt dat.Van de week een hele drukke kruising in het centrum van R'dam waar ik naar links moest.Het was op dat moment zo druk,dat ik dacht 'Ik gooi 'm gewoon naar links,en als het mis gaat,wordt er wel ingegrepen..' Resultaat: Haast een man op een fiets platgereden
Ik denk dat je dat beter niet had kunnen denken. Gewoon proberen het zelf op te lossen (dus vooral veel kijken) en achteraf pas te horen krijgen hoe het ging. Volgens mij heb ik echt geluk met mijn examengebied, want Rotterdam lijkt me echt 100 keer drukker dan hier in Arnhem (vooral als je naar de dorpjes gaat rijden... geen hond die daar is ).
quote:
Ik had een 'andere' instructeur mee dan mijn 'vaste' en ik vond het niet fijn dat die 'andere' met mij meeging bij m'n TTT. Hij zat verveeld achterin te kijken, onderuit gezakt en ik zag 'm afkeurend in mijn binnenspiegel kijken. Ik kreeg er echt de kriebels van. Ook kraakte hij me af toen ik mijn uitslag kreeg. Ik kon wel janken toen

Maar als je een leuke instructeur hebt, dan moet je het zeker doen
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:20 schreef kikoooooo het volgende:
62 lessen? Wtf
Niks mis met zoveel lessen. Een vriendin van me had 80 lessen nodig en kan gewoon goed rijden
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef 2na het volgende:
Mijn instructrice ging mee, ze zat achter mij en op plekken waar ik extra moest opletten tikte ze zachtjes in mijn rug. Erg fijn!

Ps Lammetje, mijn ouders hadden er ook geen vertrouwen in!!!
Ik zie wel gewoon hoe het gaat. Als ik zak dan ga ik het gewoon nog een (paar) keer proberen.
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Betalen je ouders?
Je vroeg het weliswaar niet aan mij, maar mijn ouders betalen. Ik heb het cadeau gekregen voor m'n 18e & 19e verjaardag En ik wil dat het zo min mogelijk geld gaat kosten. Ik doe echt mijn best tijdens mijn lessen. Dus het is niet zo dat ik onderuit gezakt ga zitten, want pappie en mammie betalen toch.
  zondag 4 april 2010 @ 20:45:44 #156
62419 CherryLips
chocoholic
pi_79944845
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:57 schreef FastFox91 het volgende:
Ik doe altijd lichten aan, ook met blauw weer zonnetje. Beter te goed zichtbaar dan niet en je vergeet ze niet aan te zetten als je in een tunnel rijdt of als het donker wordt.
Ik vergeet ze ook weleens aan te zetten. Eigenlijk mag je ze blijkbaar pas aandoen als de motor draait, maar als ik ze niet gelijk aanzet, vergeet ik het 9 van de 10 keer .
Tap tap tap
  maandag 5 april 2010 @ 00:23:28 #157
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79953966
Net even wat oefenexamens gemaakt (Verjo cd), heb een paar vraagjes (klikken op afbeelding = groter formaat):

1. Bord A betekent dat motorvoertuigen elkaar onderling niet mogen inhalen. Er zit een uitzonderingsbord voor landbouwverkeer bij. Maar dat betekent dus toch dat landbouwverkeer in dit geval wél motorvoertuigen mag inhalen, het bord wordt dus uitgezonderd voor landbouwverkeer. Dan klopt het toch niet dat motorvoertuigen hier wel landbouwverkeer mag inhalen?

2. Tja, er staat "U gaat nu invoegen. Mag dat?" Invoegen mag pas echt (en moet meteen) als je richting aangeeft. Dus in dit geval mag je niet meteen invoegen, maar moet je dus eerst richting aangeven. Zal wel aan mij liggen :8

3. Een motor met 2 wielen valt toch gewoon onder motorvoertuigen?
  maandag 5 april 2010 @ 00:29:46 #158
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79954169
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:23 schreef jacobras het volgende:
Net even wat oefenexamens gemaakt (Verjo cd), heb een paar vraagjes (klikken op afbeelding = groter formaat):

1. Bord A betekent dat motorvoertuigen elkaar onderling niet mogen inhalen. Er zit een uitzonderingsbord voor landbouwverkeer bij. Maar dat betekent dus toch dat landbouwverkeer in dit geval wél motorvoertuigen mag inhalen, het bord wordt dus uitgezonderd voor landbouwverkeer. Dan klopt het toch niet dat motorvoertuigen hier wel landbouwverkeer mag inhalen?
[ link | afbeelding ]

2. Tja, er staat "U gaat nu invoegen. Mag dat?" Invoegen mag pas echt (en moet meteen) als je richting aangeeft. Dus in dit geval mag je niet meteen invoegen, maar moet je dus eerst richting aangeven. Zal wel aan mij liggen :8
[ link | afbeelding ]

3. Een motor met 2 wielen valt toch gewoon onder motorvoertuigen?
Ehrm, denk eens na, landbouwverkeer gaat nauwelijks harder dan 30 km/h. Het lijkt me logisch dat je bij bord A landbouwverkeer mag inhalen en niet dat landbouwverkeer motorvoertuigen in mogen halen, dat laatste slaat gewoon nergens op.

Bij vraag 2 lijkt het mij logisch dat je daar mag invoegen. Het aanzetten van je knipperlicht beschouw ik als een onderdeel van de handeling invoegen.
  maandag 5 april 2010 @ 00:42:21 #159
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79954552
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Heb je dan nog nooit in de avonduren les gehad?

En of de hellingproef nuttig is ligt er natuurlijk maar net aan. Zo had ik tijdens de eerste keer dat ik zelfstandig deed schakelen en remmen al direct een hellingproef bij een verkeerslicht. Krijg je in Zuid-Limburg. Mij lijkt dat als je in een gebied rijdt met weinig hellingen dat het dan wel zal meevallen, tenzij de examinator er echt op uit is om een hellingproef te doen.

Overigens, ik les in een diesel en vind het altijd het gemakkelijkst om gewoon met de normale rem (pedaal) de hellingproef te doen. Kwestie van rustig de koppeling laten opkomen en als je merkt dat de auto wil rijden de rem loslaten en rustig gas geven. Let er alleen op dat je niet al direct bij 2000 toeren doorschakelt naar de 2, dat nieuwe rijden is absoluut geen succes heb ik gemerkt op hellingen. Pruttelde ik met 15 km/u berg op terwijl ik het gaspedaal helemaal intrapte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 05-04-2010 01:01:06 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79959359
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb je dan nog nooit in de avonduren les gehad?

En of de hellingproef nuttig is ligt er natuurlijk maar net aan. Zo had ik tijdens de eerste keer dat ik zelfstandig deed schakelen en remmen al direct een hellingproef bij een verkeerslicht. Krijg je in Zuid-Limburg. Mij lijkt dat als je in een gebied rijdt met weinig hellingen dat het dan wel zal meevallen, tenzij de examinator er echt op uit is om een hellingproef te doen.

Overigens, ik les in een diesel en vind het altijd het gemakkelijkst om gewoon met de normale rem (pedaal) de hellingproef te doen. Kwestie van rustig de koppeling laten opkomen en als je merkt dat de auto wil rijden de rem loslaten en rustig gas geven. Let er alleen op dat je niet al direct bij 2000 toeren doorschakelt naar de 2, dat nieuwe rijden is absoluut geen succes heb ik gemerkt op hellingen. Pruttelde ik met 15 km/u berg op terwijl ik het gaspedaal helemaal intrapte.
Sowieso het nieuwe rijden Let je daar verder serieus op?
  maandag 5 april 2010 @ 10:26:00 #161
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79960171
@Jacobus: Mijn ouders schieten de helft voor,maar ook dat moet ik dadelijk weer gewoon terugbetalen

@Lammetje.Ja,soms is Rotterdam erg druk.Maar dat is ook wel fijn aangezien ik niet meer snel verrast zal worden door druk verkeer.Mijn eigen instructeur gaat gewoon mee,nog nooit een ander gehad eigenlijk,en het is een fijne jongen,dus waarom niet

@Eix: Alleen mijn eerste les,november vorig jaar was laat in de middag,en dus vroeg donker.Daarna nooit meer in het donker gereden eigenlijk.Over die hellingproef zal ik het van de week eens hebben.Maar in Rotterdam valt het vies tegen met heuvelachtige gebieden

Ik slaap de laatste dagen weer goed,dus ik verwacht morgen wel uitgerust te zijn.Voor het lessen goed eten en een blikje Red Bull drinken.Drink ik normaal nooit,dus waarschijnlijk krijg ik daar wel vleugeltjes van Ik wil sowieso wat 'bewuster' gaan worden,iets minder afhankelijk zijn van m'n instructeur.Mezelf gewoon inbeelden dat het mijn verantwoording is dat het goed gaat
  maandag 5 april 2010 @ 11:59:23 #162
106942 Eix
pi_79962320
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:27 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Sowieso het nieuwe rijden Let je daar verder serieus op?
Mwah ja en nee, als ik 50 rij probeer ik wel consequent door te schakelen naar de 4. De 3e versnelling kan in principe ook wel maar ik schakel dus wel door als het kan.

In woonwijken daarentegen rij ik meestal gewoon in de 2, af en toe in de 3 maar dan moet ik al lange stukken ~35km/u kunnen rijden zonder zijstraten en dergelijke.

Maar je moet op hellingen dus altijd met een versnelling lager rijden anders hou je met het ' nieuwe rijden' geen vermogen meer over. En daar moet je dus wel even aan denken. Dus bergop met 50 km/u doe je sowieso in de 3...

Overigens doe ik niet heel bewust proberen zuinig te rijden, het gaat eigenlijk wel redelijk vanzelf. Ben er niet de hele les mee bezig ofzo.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79963118
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Mwah ja en nee, als ik 50 rij probeer ik wel consequent door te schakelen naar de 4. De 3e versnelling kan in principe ook wel maar ik schakel dus wel door als het kan.

In woonwijken daarentegen rij ik meestal gewoon in de 2, af en toe in de 3 maar dan moet ik al lange stukken ~35km/u kunnen rijden zonder zijstraten en dergelijke.

Maar je moet op hellingen dus altijd met een versnelling lager rijden anders hou je met het ' nieuwe rijden' geen vermogen meer over. En daar moet je dus wel even aan denken. Dus bergop met 50 km/u doe je sowieso in de 3...

Overigens doe ik niet heel bewust proberen zuinig te rijden, het gaat eigenlijk wel redelijk vanzelf. Ben er niet de hele les mee bezig ofzo.
Dat eerste doe ik ook wel. Niet voor het nieuwe rijden maar puur omdat dat veel rustiger rijdt.
pi_79967932
Morgen eerste rijles!
Heb er zin in
  maandag 5 april 2010 @ 18:27:47 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79974188
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:06 schreef Proz het volgende:
Morgen eerste rijles!
Heb er zin in
Leuk! Heel veel plezier en succes
  maandag 5 april 2010 @ 23:11:51 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79986865
Heb vandaag alvast een autotje aangeschaft! Brengt iig rust in mijn hoofd Hoef ik ook niet meer zo zenuwachtig marktplaats af te struinen.

De eigenaar van het autobedrijf komt hem ook nog langsbrengen, hij had kennissen in mijn woonplaats waar hij om de week naartoe ging en dan neemt hij de auto mee. scheelt mij weer een rit van een uur..

4 mei weer opnieuw op btw.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:19:09 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79994163
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:11 schreef monsterd. het volgende:
Heb vandaag alvast een autotje aangeschaft! Brengt iig rust in mijn hoofd Hoef ik ook niet meer zo zenuwachtig marktplaats af te struinen.

De eigenaar van het autobedrijf komt hem ook nog langsbrengen, hij had kennissen in mijn woonplaats waar hij om de week naartoe ging en dan neemt hij de auto mee. scheelt mij weer een rit van een uur..

4 mei weer opnieuw op btw.
Wat leuk monsterd! Wat voor auto is het geworden? Bij mij begint het stiekem ook al te kriebelen,alleen ik moet er nog even voor sparen Ik zit te denken aan een oude VW polo om mee te beginnen.Die dingen zijn volgens mij best oké,en ze zijn niet zo duur
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:23:32 #168
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_79994224
Is het trouwens schadelijk om van z'n 2e versnelling in 1x door te gaan naar zijn 4e?
Mijn AX heeft maar 4 versnellingen en met 30 km per uur kan je al in zijn 4 zitten zonder dat de motor gaat protesteren.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:39:29 #169
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998141
Pf. Lessen gaan goed, maar gisteren op een afgesloten parkeerterrein met m'n pa aan het inparkeren geweest in m'n éigen autootje. Ding rijdt echt heerlijk maari k moet gewoon wél even wennen aan opel corsa c vs. suzuki grande vitara op het gebied van inparkeren. Mn pa helemaal zuur 'ja je moet je auto voelen' 'je voelt je auto niet' etc. etc.

Zal ik het dan nooit leren?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_79998263
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef Kimpossible het volgende:
Pf. Lessen gaan goed, maar gisteren op een afgesloten parkeerterrein met m'n pa aan het inparkeren geweest in m'n éigen autootje. Ding rijdt echt heerlijk maari k moet gewoon wél even wennen aan opel corsa c vs. suzuki grande vitara op het gebied van inparkeren. Mn pa helemaal zuur 'ja je moet je auto voelen' 'je voelt je auto niet' etc. etc.

Zal ik het dan nooit leren?
Ik zou mijn vader achter de computer zetten en hem iets laten uitvoeren wat hij niet kan, om vervolgens te zeggen: 'je voelt de computer niet!'
Tap tap tap
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:48:52 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998557
Mja, hij vindt dat ik net als hij zodra ik in een vreemde auto stap binnen 10 seconde die auto 'voel' qua afmetingen enzo. JA ALS JE JE RIJBEWIJS HAALT ZIT DEZE AUTO BINNEN EEN MAAND IN DE PRAK ALS JE ZO DOET. hoezo? omdati k niet zo perfect rijd als jij? Blugh.
pi_79998610
Kun je beter alleen gaan rijden
Tap tap tap
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:54:42 #173
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998773
Ja, als ik m'n rijbewijs heb ga ik gewoon lekker alleen overal inparkeren haha. Ik word ook zo onrustig van die kerel. Het is een schat, werkelijk, maar hij stelt altijd zulke hoge eisen.
pi_80001293

Die uitleg klopt echt niet met de praktijk. Vaak genoeg dat ik met 40 ofzo moet invoegen of zelfs vanaf stilstand omdat er andere knuppels voor je zitten te rotzooien. Met 90 invoegen kan bijna nergens (alleen als je vanaf een andere snelweg komt, maar meestal is dat via een klaverblad en dan haal je max 80).
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Biefstuk het volgende:
Is het trouwens schadelijk om van z'n 2e versnelling in 1x door te gaan naar zijn 4e?
Mijn AX heeft maar 4 versnellingen en met 30 km per uur kan je al in zijn 4 zitten zonder dat de motor gaat protesteren.
Is niet schadelijk, maar 40 in zijn 4 rjidt niet lekker. Als je opeens moet uitwijken trekt de auto bijna niet. Je kan beter al je versnellingen gebruiken, ze zitten er niet voor niets.
pi_80001412
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:59 schreef willempjewever het volgende:
[ afbeelding ]
Die uitleg klopt echt niet met de praktijk. Vaak genoeg dat ik met 40 ofzo moet invoegen of zelfs vanaf stilstand omdat er andere knuppels voor je zitten te rotzooien. Met 90 invoegen kan bijna nergens (alleen als je vanaf een andere snelweg komt, maar meestal is dat via een klaverblad en dan haal je max 80).
In Zwolle de a28 op moest ik vrijwel elke les zowat boven de 100 zitten om mee te stromen met het andere verkeer.
pi_80001555
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
In Zwolle de a28 op moest ik vrijwel elke les zowat boven de 100 zitten om mee te stromen met het andere verkeer.
Ik zit daar altijd in de file?

Maar daar mag je het grootste gedeelte max. 80?
Je hebt daar wel redelijk lange invoegstroken trouwens. Moet je rond Amerfsoort gaan rijden, daar zijn de invoegstroken tegelijk weefstroken en daar zal je nooit 80 of 100 halen. Dan kom je bijv. uit een klaverblad en daarna is de invoegstrook ook een weefstrook, maar je leert er we autorijden van.

De invoegstrook die ik elke dag neem is maar 30 meter, 80 kan ik daar maximaal halen als er geen kneus voor mij zit. Maar je zal straks merken dat je echt vaak gasten voor je hebt die heel langzaam invoegen en dan kan je doen wat je wilt, maar die 90 kom haal je dan nooit, zelfs niet als ik een vw golf 1.9 tdi van mijn werk meeheb en dat ding trekt erg hard op.
pi_80001563
Mijn buurvrouw moet om 08:00 afrijden volgende week (schooldag ook nog eens). Zij denkt dat dat een prima tijd is, maar ik denk echt :x

Wat vinden jullie?
pi_80002102
Ik heb t gehaald in een keer nog wel. Ben best een beetje trots op mezelf
pi_80002128
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:24 schreef Chikita het volgende:
Gefeliciteerd !
Je mag inderdaad wel trots zijn op jezelf !
pi_80005109
quote:
Gefeliciteerd!!
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:16:53 #181
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80008336
Gefeliciteerd Chikita!

Het ging bij mij vanmiddag redelijk.Alhoewel ik ook gewoon stomme dingen doe,en niet ver genoeg vooruit kijk.Ik heb nu samen met m'n instructeur besloten een TTT te doen,waar ik in eerste instantie op tegen was.En ik dacht hij ook,aangezien hij er nooit over begon Wat doe ik fout? Gas geven in de bochten,net een dot gas gegeven in het bezinestation..Puur stom natuurlijk,maar ik doe het wel.Waar hij zich ook over verbaaste was het feit dat ik mezelf heb aangeleerd eerst op te schuiven,en dan pas te kijken of het ook kan.Donderdag langs de rijschool om een datum te prikken voor TTT,en dan maar weer afwachten..
pi_80008902
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:08 schreef willempjewever het volgende:
Mijn buurvrouw moet om 08:00 afrijden volgende week (schooldag ook nog eens). Zij denkt dat dat een prima tijd is, maar ik denk echt :x

Wat vinden jullie?
Lekker boeiend welk tijdstip?
pi_80008970
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:59 schreef willempjewever het volgende:
Met 90 invoegen kan bijna nergens (alleen als je vanaf een andere snelweg komt, maar meestal is dat via een klaverblad en dan haal je max 80).
Lol. Alleen met een Nissan Micra haal je die snelheid. Met een beetje auto voeg je overal keurig met 120 in hoor, geen enkel probleem.

Wat voor auto les je?
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:44:15 #184
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80009377
quote:
Lekker boeiend welk tijdstip?
Het kan uitmaken of je moet afrijden op een tijdstip dat alle scholen net beginnen, of als er bijna niemand op de weg is
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:46:56 #185
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80009479
Rond een uur of 10/11 lijkt mij ideaal.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lol. Alleen met een Nissan Micra haal je die snelheid. Met een beetje auto voeg je overal keurig met 120 in hoor, geen enkel probleem.

Wat voor auto les je?
Ik weet niet waar jij woont, maar als je in Rotterdam met 100/120 wilt invoegen zit je tegen je voorligger aan hoor .
pi_80009888
quote:
haha GEFELICITEERD! en je hoeft je niet te schamen dat je trots bent hoor supergoed! enne krijgen we ook een verslagje?....:D
pi_80010142
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:46 schreef Merkie het volgende:
[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar als je in Rotterdam met 100/120 wilt invoegen zit je tegen je voorligger aan hoor .
In de spits misschien. Ik werk door heel Nederland en kan, buiten de spits, eigenlijk overal wel invoegen met 80/100/120. Geen enkel probleem.
pi_80010851
Dankje jullie wel allemaal Ik loop al de hele dag met een glimlach op mn smoel

Er valt verder weinig over te vertellen, ik moest in harderwijk afrijden en reed richtig ermelo. Ik kreeg volgens mij een erg makkelijke route, had eigenlijk maar een punt waar ik even extra op moest letten en dat was een stopbord. Er rijd daar eigenlijk nooit iemand dus bij mijn vorige les was ik daar doorgereden (wel na netjes gekeken te hebben). Mijn instructeur was mee en ik zag hem daar al angstig kijken maar ik had het onthouden en stopte netjes even. Verder zei de examinator nog dat ik af en toe wat te voorzichtig reed en dat het net niet "zeikerig" werd Maar ik weet van mezelf dat ik better safe then sorry ben dus ja.. Misschien komt dat mettertijd.

@ Purdey: Ik kijk ook niet ver genoeg vooruit, volgens instructeur én examinator, maar ik heb t ook gehaald. Als je het goed oplost is er niets aan de hand. Ik heb trouwens ook veel aan mn TTT gehad. Soms helpt het om net wat andere tips te krijgen van een derde. De TTT werkt ook heel goed tegen zenuwen omdat je al weet wat je te wachten staat, en omdat je (zoals ik had) vrijstelling voor bijzonder verrichtingen kan verdienen kan het je examen een stuk makkelijker maken
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:04:46 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80012389
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:19 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat leuk monsterd! Wat voor auto is het geworden? Bij mij begint het stiekem ook al te kriebelen,alleen ik moet er nog even voor sparen Ik zit te denken aan een oude VW polo om mee te beginnen.Die dingen zijn volgens mij best oké,en ze zijn niet zo duur
Deze:

Hij wordt volgende week ongeveer gebracht!

Opzich is zo'n golfje ook wel leuk ja! De reden dat ik hem eigenlijk nu al heb gekocht is eigenlijk omdat ik zelf ontzettend ongeduldig ben. Kan helemaal niet zo goed tegen ontzettend lang wachten, en ik vind het gewoon een leuk autotje. Loop hem iig niet voorbij op de parkeerplaats
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:06:23 #190
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80012459
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 17:24 schreef Chikita het volgende:
Dankje jullie wel allemaal Ik loop al de hele dag met een glimlach op mn smoel

Er valt verder weinig over te vertellen, ik moest in harderwijk afrijden en reed richtig ermelo. Ik kreeg volgens mij een erg makkelijke route, had eigenlijk maar een punt waar ik even extra op moest letten en dat was een stopbord. Er rijd daar eigenlijk nooit iemand dus bij mijn vorige les was ik daar doorgereden (wel na netjes gekeken te hebben). Mijn instructeur was mee en ik zag hem daar al angstig kijken maar ik had het onthouden en stopte netjes even. Verder zei de examinator nog dat ik af en toe wat te voorzichtig reed en dat het net niet "zeikerig" werd Maar ik weet van mezelf dat ik better safe then sorry ben dus ja.. Misschien komt dat mettertijd.

@ Purdey: Ik kijk ook niet ver genoeg vooruit, volgens instructeur én examinator, maar ik heb t ook gehaald. Als je het goed oplost is er niets aan de hand. Ik heb trouwens ook veel aan mn TTT gehad. Soms helpt het om net wat andere tips te krijgen van een derde. De TTT werkt ook heel goed tegen zenuwen omdat je al weet wat je te wachten staat, en omdat je (zoals ik had) vrijstelling voor bijzonder verrichtingen kan verdienen kan het je examen een stuk makkelijker maken
Ik haalde het niet omdat ik volgens de examinator te snel besliste of ik door kon bij kruispunten. Dus in principe volgens hem ook niet goed keek.. Dat is ook het enige puntje wat op de uitslag staat, het lijkt wel alsof ze me proberen uit te melken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:34:12 #191
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80013495
Ik kom weer even zeuren over de theorie . Van de gevaarherkenningvragen, ik vulde in "Niets doen". In mijn ANWB theorieboek staat immers dat "Gas loslaten" losstaat van snelheidsvermindering. Volgens VERJO ligt dat anders:

Wat is het nu dan?
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:38:59 #192
106942 Eix
pi_80013650
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:34 schreef jacobras het volgende:
Ik kom weer even zeuren over de theorie . Van de gevaarherkenningvragen, ik vulde in "Niets doen". In mijn ANWB theorieboek staat immers dat "Gas loslaten" losstaat van snelheidsvermindering. Volgens VERJO ligt dat anders:

[ link | afbeelding ]

Wat is het nu dan?
Remmen of zeker gas los. En niet te zeer denken aan wat in boek zus of methode zas staat, in geen enkel geval wil je met 80km/u op een rotonde af rijden dus je doet zeker iets in deze situatie.
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:44:19 #193
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80013834
Daar moet je zeker wel remmen hoor.
pi_80013852
Gefeliciteerd Chikita Ik ben jaloers!
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:16 schreef Purdey het volgende:
Gefeliciteerd Chikita!

Het ging bij mij vanmiddag redelijk.Alhoewel ik ook gewoon stomme dingen doe,en niet ver genoeg vooruit kijk.Ik heb nu samen met m'n instructeur besloten een TTT te doen,waar ik in eerste instantie op tegen was.En ik dacht hij ook,aangezien hij er nooit over begon Wat doe ik fout? Gas geven in de bochten,net een dot gas gegeven in het bezinestation..Puur stom natuurlijk,maar ik doe het wel.Waar hij zich ook over verbaaste was het feit dat ik mezelf heb aangeleerd eerst op te schuiven,en dan pas te kijken of het ook kan.Donderdag langs de rijschool om een datum te prikken voor TTT,en dan maar weer afwachten..
Ik moet juist gas geven in een bocht? Ik rem dan eerst helemaal af, ga schakelen en halverwege de bocht moet ik weer optrekken, want de auto trek zichzelf dan zo de bocht om. Ben je lekker snel weg

En het is echt vervelend dat je opschuiven/kijken weer anders moet aanleren. Vooral omdat je geen beginnende lesser meer bent. Als ik eenmaal zoiets heb aangeleerd, dan leer ik het niet meer zo snel af. Ik hoop dat jij het wel gewoon snel kunt afleren.

En heel goed van je dat je een TTT gaat doen. Zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Ik zat juist heel chill in de auto toen. Jammer dat ik toen nog niet zo goed kon rijden
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:04 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hij wordt volgende week ongeveer gebracht!

Opzich is zo'n golfje ook wel leuk ja! De reden dat ik hem eigenlijk nu al heb gekocht is eigenlijk omdat ik zelf ontzettend ongeduldig ben. Kan helemaal niet zo goed tegen ontzettend lang wachten, en ik vind het gewoon een leuk autotje. Loop hem iig niet voorbij op de parkeerplaats
Aaaah, leuk leuk Lijkt me echt leuk om zelf een autootje te hebben. Ik zou dan niet voor geel durven te gaan. Ik zou voor zwart gaan. Ik hou van zwarte auto's
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:06 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik haalde het niet omdat ik volgens de examinator te snel besliste of ik door kon bij kruispunten. Dus in principe volgens hem ook niet goed keek.. Dat is ook het enige puntje wat op de uitslag staat, het lijkt wel alsof ze me proberen uit te melken
Echt, wat een onzin. Dan had hij blijkbaar niet goed op jou gelet. Ze lopen altijd te zeuren dat je eerder moet kijken en dan doe je dat en is het wéér niet goed Je gaat 4 mei gewoon slagen!
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:34 schreef jacobras het volgende:

[ link | afbeelding ]

Wat is het nu dan?
Volgens mij krijg je dit soort gevaarherkenningsvragen niet op je theorie-examen. Ik ben nog nóóit zulke vragen tegengekomen. Ik zou iig ook doen zoals Eix zegt.
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:48:29 #195
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80014017
Ik ben het nu ook wel eens met de TTT,terwijl ik het eerst pure geldklopperij vond.Stiekem nu nog wel een beetje,máár er zijn ook voordelen Ik denk dat het best relaxed is dat je vrijstellingen kunt krijgen,en dat je indd al weet wat de bedoeling van het hele examen is.Instructeur gaat sowieso mee (Had ik van de week hier gevraagd,of dat goed/niet goed was) om de simpele reden dat hij steeds verhalen hoort over examinatoren.Hij wil met zijn eigen ogen zien wat er fout gaat,en niet dat zo'n examinator zn slechte humeur afreageert op een leerling.

Ik zie het allemaal weer wat positiever,alhoewel er ook momenten zijn dat ik haast jankend in de lesauto zit.Ik denk nu steeds 'Ik kan toch niet blijven rijlessen?' Vanmiddag zei ik tegen mn instructeur 'Ik vind mezelf niet echt een slechte chauffeur ' Hij zei helemaal niks,en toen na een hele lange,pijnlijke stilte zei hij 'Oké,als jij dat vind,dat is dat goed.Ik haal je niet uit die droom..' Fucker
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:06:59 #196
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80014712
quote:
Remmen of zeker gas los. En niet te zeer denken aan wat in boek zus of methode zas staat, in geen enkel geval wil je met 80km/u op een rotonde af rijden dus je doet zeker iets in deze situatie.
Ja, zover was ik ook wel . Ik vulde "Niets doen" in, omdat ik dat had gelezen in m'n ANWB boek. Maar goed, nu weet ik 't.

Krijg je op die online betaalde oefenexamens wel vragen waarvan je meer kans hebt ze op het echte examen te krijgen? Zo ja, welke site is een aanrader?
pi_80014754
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik ben het nu ook wel eens met de TTT,terwijl ik het eerst pure geldklopperij vond.Stiekem nu nog wel een beetje,máár er zijn ook voordelen Ik denk dat het best relaxed is dat je vrijstellingen kunt krijgen,en dat je indd al weet wat de bedoeling van het hele examen is.
Dat weet je toch sowieso al? Stukje rijden en laten zien dat je dat beheerst...
pi_80014863
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:48 schreef Purdey het volgende:
Ik zie het allemaal weer wat positiever,alhoewel er ook momenten zijn dat ik haast jankend in de lesauto zit.Ik denk nu steeds 'Ik kan toch niet blijven rijlessen?' Vanmiddag zei ik tegen mn instructeur 'Ik vind mezelf niet echt een slechte chauffeur ' Hij zei helemaal niks,en toen na een hele lange,pijnlijke stilte zei hij 'Oké,als jij dat vind,dat is dat goed.Ik haal je niet uit die droom..' Fucker
Pffff. Dat vind ik niet echt tactisch van hem Jij zal echt niet slecht zijn in de auto, dat geloof ik gewoon niet. Ik heb echt mongolen op de weg gezien en die hebben wel gewoon hun rijbewijs!

Weet je al wanneer je (ongeveer) je TTT gaat doen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat weet je toch sowieso al? Stukje rijden en laten zien dat je dat beheerst...
Niet iedereen haalt vrijstelling Ik ga het gewoon weer op mijn examen doen. Ik heb alle bv's echt honderd keer geoefend en het gaat gewoon goed (tot perfect ).

En als je je TTT meemaakt, weet je wat je kan verwachten. Je kunt wel zeggen dat je gewoon een stukje moet rijden, maar nu weet ik wat je daarmee bedoelt. De tijd vliegt echt voorbij tijdens je TTT(/examen), dus je mag echt geen fouten maken in die korte tijd!
pi_80015323
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:11 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Pffff. Dat vind ik niet echt tactisch van hem Jij zal echt niet slecht zijn in de auto, dat geloof ik gewoon niet. Ik heb echt mongolen op de weg gezien en die hebben wel gewoon hun rijbewijs!

Weet je al wanneer je (ongeveer) je TTT gaat doen?
[..]

Niet iedereen haalt vrijstelling Ik ga het gewoon weer op mijn examen doen. Ik heb alle bv's echt honderd keer geoefend en het gaat gewoon goed (tot perfect ).

En als je je TTT meemaakt, weet je wat je kan verwachten. Je kunt wel zeggen dat je gewoon een stukje moet rijden, maar nu weet ik wat je daarmee bedoelt. De tijd vliegt echt voorbij tijdens je TTT(/examen), dus je mag echt geen fouten maken in die korte tijd!
Ja en? Als je dus 0 fouten hebt gemaakt, heb je er alsnog niets aan?

Ik snap niet dat mensen die geldverspilling om de CBRkas te spekken blijven financieren.
pi_80015709
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en? Als je dus 0 fouten hebt gemaakt, heb je er alsnog niets aan?

Ik snap niet dat mensen die geldverspilling om de CBRkas te spekken blijven financieren.
Nee, als je geen fouten maakt, heb je er niks aan. Ik denk ook niet dat mensen hun TTT doen als ze al klaar zijn voor het examen, want dan zijn ze wel dom bezig

Misschien is/was het voor jou geldverspilling, maar ik ben in ieder geval heel blij dat ik het toch heb meegemaakt en zo relaxter het examen in ga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')