abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79894156
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:29 schreef Biefstuk het volgende:
Paar maandjes verder. Benzine is duuuuuuuuuuuuuuuur
Heb ik zo'n goedkoop autootje, 35 euro belasting per kwartaal dacht ik. Ben ik een klauwen met geld kwijt aan benzine

Oké nu pak ik de auto voor alles en nog wat maar toch

ja ik schrok ook van de benzine prijzen afgelopen dagen. Staat er op de tank zelf nog 1.49 bij kassa bleek het al 1.51 te zijn.....
Ik moet op het moment nogal veel rijden ivm verhuizing naar andere plaats 100 km verderop , zie mijn saldo behoorlijk dalen...
Maar goed, mijn auto is nog behoorlijk zuinig, vrienden van me rijden in een chrysler voyager die met goede omstandigheden hooguit 1 op 10 rijdt...dan ben je zuur..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_79894298
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:29 schreef Biefstuk het volgende:
Paar maandjes verder. Benzine is duuuuuuuuuuuuuuuur
Heb ik zo'n goedkoop autootje, 35 euro belasting per kwartaal dacht ik. Ben ik een klauwen met geld kwijt aan benzine

Oké nu pak ik de auto voor alles en nog wat maar toch
Daarom ga ik ook rijbewijs A halen. Leuker, én goedkoper! Ik doe nu vooral auto omdat het altijd handig is en het eigelijk onmisbaar is.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:18:03 #128
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79894488
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar BNOR-examen gedaan, was gewoon even duur.
Kun je wat meer vertellen over zo'n examen? Ben wel benieuwd, voor het geval ik hem over 2x nog niet haal..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_79894677
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Huur van de auto, administratiekosten, huur van de instructeur enzovoorts. Het kost een rijschool over het algemeen best veel zo'n examen. Ze moeten natuurlijk ook wel winst blijven maken.

Nog 1,5 uur voordat ik weer mag lessen
De meeste winst behaald een rijschool op de examens..
pi_79894746
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:45 schreef KleineNeger het volgende:

[..]

Nee een soort schatting voor hoeveel lessen ik nodig heb
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:36:09 #131
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79895653
Werd vanochtend om 5 voor 9 wakker gebeld, of ik over 5 minuten kon rijlessen. Ehm, nee , maar over een kwartier wel!

Heb dus mooi een uur rijles gehad, ging goed. Bij de rotondes let ik nu niet op de snelheidsmeter, maar ga ik gewoon op gevoel erop af(remmen). Ging de eerste keer ietsje te hard , maar ging daarna erg goed.

Had wel een misschakel, mikte op 3 maar kwam in 5. Had het niet door, merkte wel dat de auto anders reageerde dan ik had verwacht. Verder ging het goed, erg leuk nog

zaterdag 3 april 2010 @ 10:38:25 #132
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79895702
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:36 schreef jacobras het volgende:
Werd vanochtend om 5 voor 9 wakker gebeld, of ik over 5 minuten kon rijlessen. Ehm, nee , maar over een kwartier wel!

Heb dus mooi een uur rijles gehad, ging goed. Bij de rotondes let ik nu niet op de snelheidsmeter, maar ga ik gewoon op gevoel erop af(remmen). Ging de eerste keer ietsje te hard , maar ging daarna erg goed.

Had wel een misschakel, mikte op 3 maar kwam in 5. Had het niet door, merkte wel dat de auto anders reageerde dan ik had verwacht. Verder ging het goed, erg leuk nog

Klinkt goed joh! Toch altijd fijn als ze dan aan jou denken en je zon onverwachts uurtje kunt meepikken he!
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:43:23 #133
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79895805
quote:
Klinkt goed joh! Toch altijd fijn als ze dan aan jou denken en je zon onverwachts uurtje kunt meepikken he!
Inderdaad, ze mogen mij altijd wakker bellen om te rijlessen . Diegene die normaal rijles zou hebben had afgemeld omdat hij ziek was, dus kwam voor mij mooi uit.

Ik kwam aanrijden, bocht naar links en toen zeg maar 2 rijbanen/stroken, gesplitst door een berm met bosjes (binnen bebouwde kom). Ik nam de rechter, die ging aan het einde naar links toe. Had dat echter niet gezien, dus kwam onverwacht, waardoor ik een verboden-in-te-rijden straat wilde inrijden . Deed ze expres, toen moest ik nogal lastig achteruit en weer terug rijden
pi_79896722
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:36 schreef jacobras het volgende:

Wordt bij jou een 3 aangeleerd op rotondes? Bij mij een 2, wat voor mij ook veeeel fijner aanvoelt, veel meer tijd. Maar het is maar hoe het je geleerd wordt

Net ook weer 2 uur gelest. Ging er goed, op 1 ingreep na(liet zonder na te denken een auto van rechts niet voor )
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79896911
Met 3 door de rotonde? Omg
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:51:57 #136
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79897334
Woo, wacht eens even ,mij wordt natuurlijk ook 2 aangeleerd Die misschakel was ergens anders, dat was niet op de rotonde

Ben wel eens in z'n 3 door de rotonde gegaan, dat merk je wel
quote:
Ging er goed, op 1 ingreep na(liet zonder na te denken een auto van rechts niet voor )
Ik heb soms ook de neiging om rechts niet voor te laten gaan . Als de weg naar links afbuigt, en er rechts een weg zit die voorrang heeft bijvoorbeeld.

Edit: krijg net sms, woensdag om 9:00 weer rijles . Teller staat volgens mij nu op 8 uur in totaal.

[ Bericht 17% gewijzigd door jacobras op 03-04-2010 11:57:08 ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:20:01 #137
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79901393
Net nog een sms, vrijdag van 9:30 tot 11:00 rijles
pi_79902474
Vanochtend om 8:00 les gehad. Ging echt vrij slecht in het begin. Tweede uur ging beter. Voor het eerst nu naar de "grote stad" (Den Bosch ) gereden.

Deeltoets 1 wel goed afgesloten dus nu aan de slag met module 2.

Nu dinsdag weer les van 07:45 tot 9:45 en vrijdag van 08:00 tot 10:00.
pi_79936622
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:35 schreef Purdey het volgende:
Mijn rijles ging een beetje mwa mwa vandaag.Niet veel foutjes,maar ook geen waanzinnig enthousiaste instructeur.Oefen veel op de snelweg momenteel,dus dat is sowieso vrij eentonig.Ik heb een beetje het gevoel dat ik niks meer leer,terwijl er toch nog een aantal puntjes van verbetering zijn.Af en toe kan ik wel janken als ik thuis kom
Mja, je moet er gewoon overheen zetten. Ik weet zeker dat er telkens verbetering is (hoe klein ook). Ik ben trouwens vergeten of jij al een afrijdatum hebt en zo ja, mag ik weten wanneer??
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 14:51 schreef TheGloaming het volgende:
Vanochtend om 8:00 les gehad. Ging echt vrij slecht in het begin. Tweede uur ging beter. Voor het eerst nu naar de "grote stad" (Den Bosch ) gereden.

Deeltoets 1 wel goed afgesloten dus nu aan de slag met module 2.

Nu dinsdag weer les van 07:45 tot 9:45 en vrijdag van 08:00 tot 10:00.
Wat is er mis met om 7.45 gaan lessen? Ik mag volgende week dinsdag, woensdag én vrijdag om 7.30 in de lesauto gaan zitten. Donderdag ga ik lekker 's middags. Dit is de eerste keer dat ik 4 dagen achter elkaar les! (en hopelijk ook mijn allerlaatste keer!)

Mijn ouders hebben er geen vertrouwen in dat ik in 1 keer slaag. Ze zijn zelf een paar keer gezakt, dus dat ga ik ook doen zeggen ze (mijn vader gokt op 5/6 keer examen!! Wat een vertrouwen in mij )

Ik begin nu al kriebels in mijn buik te krijgen als ik aan 't examen denk. Een paar maanden terug interesseerde dat hele rijbewijs me niet, maar nu het bijna zover is, wil ik 'm toch heeeeel graag.

Laat vrijdag 9 april alsjeblieft mijn geluksdag zijn
  zondag 4 april 2010 @ 18:36:39 #140
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79940792
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:22 schreef Lammmetje het volgende:

Mja, je moet er gewoon overheen zetten. Ik weet zeker dat er telkens verbetering is (hoe klein ook). Ik ben trouwens vergeten of jij al een afrijdatum hebt en zo ja, mag ik weten wanneer??
Ik heb nog geen afrijdatum nee,ik weet ook heulemaal niet of ik na deze acht blokken überhaupt examen mag doen.Althans,het zal vast wel mogen,maar of het ook nut heeft.Ik denk dat ik me af en toe te druk maak om alles.Maar het begint te irriteren.Klinkt misschien stom,maar ik ben gewend dat de dingen gaan zoals ík wil,en hier lijk ik totaal geen grip op te hebben.Soms denk ik dat ik briljant bezig ben,terwijl mijn instructeur dan negen van de tien keer 'Wat doe jij nou?!? ' zegt

Invoegen op de snelwegen ging nu volgens mij wel goed,maar nu ging het parkeren ronduit kut.Ging een andere leerling halen,en instructeur zei 'Keer gelijk de auto maar even,is wel handig!' Heb ik gewoon bijna tien minuten van de volgende leerling afgesnoept omdat het gewoon niet lukte Ik denk dat ik van de week eens hardop ga handelen.Zeggen wat ik doe in sommige situaties en waarom ik dat dan doe.Misschien helpt dat.Van de week een hele drukke kruising in het centrum van R'dam waar ik naar links moest.Het was op dat moment zo druk,dat ik dacht 'Ik gooi 'm gewoon naar links,en als het mis gaat,wordt er wel ingegrepen..' Resultaat: Haast een man op een fiets platgereden
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 4 april 2010 @ 18:39:46 #141
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79940895
Even een ander vraagje aan de al inmiddels afgereden mensen,je mag zelf beslissen of je instructeur meegaat met examen of niet.Wat zijn de voor/tegens? Maakt het extra nerveus? Is het juist vertrouwd?
pi_79941169
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Even een ander vraagje aan de al inmiddels afgereden mensen,je mag zelf beslissen of je instructeur meegaat met examen of niet.Wat zijn de voor/tegens? Maakt het extra nerveus? Is het juist vertrouwd?
Ik mocht zelf beslissen of hij mee ging. Hij gaf zelf aan meestal mee te gaan, zodat hij kan zien wat je evt fout doet. Is handig voor als je zakt .
Wel gaat er dan 1 persoon extra mee, wat je (extra) zenuwachtig kan maken.

Ik koos ervoor om hem mee te laten rijden, vond ik erg fijn. Hij begon namelijk meteen al een gesprek met de examinator waardoor ik wat rustiger werd en het idee had dat hij niet constant op zat te letten .
pi_79941171
quote:
Ik had een erg goede band met mijn instructeur en ik vond t wel vertrouwd en fijn om af en toe oogcontact te hebben. Daarnaast is t handig dat hij gelijk weet wat t probleem was mocht je zakken..
pi_79941223
quote:
Ik heb nog niet afgereden maar ik heb het volgende vernomen van mijn instructrice: ja, je instructeur mag mee, maar er zijn 2 uitzonderingen:

De eerste uitzondering is wanneer je examinator de hoofdexaminator is. Waarom weet ik ook niet, dat zei ze in ieder geval.

De tweede situatie waar je instructeur niet mee mag is als je een leerlingexaminator hebt. Die examinatoren moeten het ook leren en als je zo'n beginner hebt die nog niet officieel examinator is en nog "lest" om examens af te geven mogen geven gaat er nog een examinator mee, en dan kan jouw instructeur niet mee.

Alle andere gevallen mag je instructeur geloof ik gewoon mee. Is het verstandig? Ik ga het wel doen. Als ik de verhalen hier soms lees over gezakten dan lijken sommige examinatoren uit een NSB-familie te komen. Dan is het achteraf zijn woord tegen de jouwe, ook al weet hij dat je het goed deed. Dit zal hij echt niet zo snel doen als je instructeur achterin ook zit op te letten en je graag ziet slagen

Beetje onduidelijk misschien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
  zondag 4 april 2010 @ 19:01:05 #145
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79941472
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:52 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Als ik de verhalen hier soms lees over gezakten dan lijken sommige examinatoren uit een NSB-familie te komen. Dan is het achteraf zijn woord tegen de jouwe, ook al weet hij dat je het goed deed.
Oké Jacobus,dát was echt een briljante opmerking Alhoewel ik wel denk dat ik mijn toekomstige examinator niet aan kijken zonder aan hakenkruizen en kleine snorretjes te denken

Bedankt voor alle reacties.Het is wel allemaal wat duidelijker qua voor/tegens.Het is wel zo dat je altijd een getuige hebt,en dat het verttrouwd is.Ook ik heb een goede band met mijn instructeur,dus in principe is dat wel fijn.Ook qua afleiding voor de examaminator is dat wel goed inderdaad.Ja,ik denk dat ik mijn instructeur wel meeneem Hoe meer zielen,hoe meer vreugd
pi_79941690
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:01 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oké Jacobus,dát was echt een briljante opmerking Alhoewel ik wel denk dat ik mijn toekomstige examinator niet aan kijken zonder aan hakenkruizen en kleine snorretjes te denken

Bedankt voor alle reacties.Het is wel allemaal wat duidelijker qua voor/tegens.Het is wel zo dat je altijd een getuige hebt,en dat het verttrouwd is.Ook ik heb een goede band met mijn instructeur,dus in principe is dat wel fijn.Ook qua afleiding voor de examaminator is dat wel goed inderdaad.Ja,ik denk dat ik mijn instructeur wel meeneem Hoe meer zielen,hoe meer vreugd
Bij mij is het ook echt mijn redding geweest .
Ik starte op het CBR terrein de auto en wilde weg rijden. Zegt mijn examninator "moet je de lampen niet aanzetten?" (het was in februari en 8.00 uur sochtends ofzo).
Ik denk shit had nog nooit de lampen aangezet. Hoor ik achter me "dat gaat bij deze auto automatisch". Toen heb ik maar instemmend geknikt ofzo .

Ik had echt niet geweten wat ik anders had moeten zeggen, zijn indruk was dan vast niet positief geweest .

Had nog nooit nagedacht hoe die lampen aanmoeten ed, vrij dom eigenlijk . Of ik was het gewoon weer vergeten, dat kan ook goed .
Behalve dan t mistlicht enzo dat wist ik wel .
  zondag 4 april 2010 @ 19:14:10 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79941795
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:09 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Bij mij is het ook echt mijn redding geweest .
Ik starte op het CBR terrein de auto en wilde weg rijden. Zegt mijn examninator "moet je de lampen niet aanzetten?" (het was in februari en 8.00 uur sochtends ofzo).
Ik denk shit had nog nooit de lampen aangezet. Hoor ik achter me "dat gaat bij deze auto automatisch". Toen heb ik maar instemmend geknikt ofzo .

Ik had echt niet geweten wat ik anders had moeten zeggen, zijn indruk was dan vast niet positief geweest .

Had nog nooit nagedacht hoe die lampen aanmoeten ed, vrij dom eigenlijk . Of ik was het gewoon weer vergeten, dat kan ook goed .
Behalve dan t mistlicht enzo dat wist ik wel .
Haha zo,saved by the instructer dus Ik heb toevallig van de week met vrij harde regenval de lichten aan mogen zetten.Een waar eureka moment na 62 rijlessen 'Zet de verlichting maar aan' 'Euhh..?!?!' 'Dat ding links naast je,twee schuifjes naar rechts.' 'Dat is het?' 'Ja?' Men,wat was ik blij Ik heb ook nog niks aan de hellingproef gedaan,en weet nog niks van onder de motorkap,is dat nog nuttig? Ja,instructeur lief gaat mee,hoe dan ook
pi_79941886
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha zo,saved by the instructer dus Ik heb toevallig van de week met vrij harde regenval de lichten aan mogen zetten.Een waar eureka moment na 62 rijlessen 'Zet de verlichting maar aan' 'Euhh..?!?!' 'Dat ding links naast je,twee schuifjes naar rechts.' 'Dat is het?' 'Ja?' Men,wat was ik blij Ik heb ook nog niks aan de hellingproef gedaan,en weet nog niks van onder de motorkap,is dat nog nuttig? Ja,instructeur lief gaat mee,hoe dan ook
Toen ik opgehaald werd door mijn instructeur voor het examen zei hij: "je hebt geluk, het regent, dan hoef je niet onder de motorkap te kijken (+ uitleg te geven)". Daar was ik stiekem heel erg blij mee
Dus, ik heb geen idee.
Heb toen wel de functie van knopjes/ lichtjes op het dashboard uit moeten leggen. Maar dat was volgens mij alleen dat lampje wat aan is wanneer de handrem erop staat. En de achterruitverwarming. .
pi_79941945
62 lessen? Wtf
  zondag 4 april 2010 @ 19:21:00 #150
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79941969
Mijn instructrice ging mee, ze zat achter mij en op plekken waar ik extra moest opletten tikte ze zachtjes in mijn rug. Erg fijn!

Ps Lammetje, mijn ouders hadden er ook geen vertrouwen in!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')