abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79866812
hoeduur zijn ze bij jou rijschool dan?...bij mij is het 225 euro...terwijl ze bij het CBR zelf maar 93 euro (of in die trant) zijn...heb eigelijk geen idee waarom de rijscholen er nog zoveel geld bovenop gooien?...administratiekosten oid? maar wees blij, jij weet iig al wanneer je weer examen mag doen
pi_79867228
Huur van de auto, administratiekosten, huur van de instructeur enzovoorts. Het kost een rijschool over het algemeen best veel zo'n examen. Ze moeten natuurlijk ook wel winst blijven maken.

Nog 1,5 uur voordat ik weer mag lessen
pi_79867371
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
14 April weer examen, helaas maar 1 lesje ervoor.. wordt m anders niet qua geld. Kolereexamens moeten ook zo duur zijn zeg
Wow, dat is snel! Je hoeft dus maar 2 weken te wachten voordat je weer op kan. Dat is wel relaxed.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:17 schreef MelR het volgende:
hoeduur zijn ze bij jou rijschool dan?...bij mij is het 225 euro...terwijl ze bij het CBR zelf maar 93 euro (of in die trant) zijn...heb eigelijk geen idee waarom de rijscholen er nog zoveel geld bovenop gooien?...administratiekosten oid? maar wees blij, jij weet iig al wanneer je weer examen mag doen
Bij mij is het ook 225 euro. Ik hoop echt dat ik geen herexamen hoef te doen, want dan kost het al gauw weer 400 euro (incl. lessen). Pff, wat een hoop geld eigenlijk. Je kunt er veel leukere dingen van kopen!
pi_79867473
Morgenvroeg weer les (de 4de les van 2 uur). Heb van 8 tot 10 les

Ga vanaf nu waarschijnlijk meestal 2x in de week lessen. Dat is in totaal dan 4 uur les in de week. Zijn er andere die er ervaring mee hebben om meerdere keren in de week te lessen? Ben benieuwd of dit voordelig gaat uit pakken. De instructeur zegt in ieder geval dat ik alles snel oppak dus dat is wel mooi
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:39:33 #105
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79867725
Ik leste meerdere malen per week! Soms 4 uur, soms 6.. soms 2.. ging prima! Beviel erg goed:)
pi_79867879
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:33 schreef TheGloaming het volgende:

Ga vanaf nu waarschijnlijk meestal 2x in de week lessen. Dat is in totaal dan 4 uur les in de week. Zijn er andere die er ervaring mee hebben om meerdere keren in de week te lessen? Ben benieuwd of dit voordelig gaat uit pakken. De instructeur zegt in ieder geval dat ik alles snel oppak dus dat is wel mooi
Ik heb bijna elke week 3 uur rijles gehad. Het bevalt me wel. Ik merk ook dat de tweede/derde les van de week altijd beter gaat dan de eerste les. Ook merk ik dat ik het begin van elke les slechter rij dan het einde van de les Het voordeel is dat je sneller je rijbewijs hebt, maar het nadeel is dat het geld heeeeel snel opgaat.

Als je het geld ervoor hebt, zou ik het gewoon doen!

Nog maar 4 uur rijles (incl. uurtje voor examen) en dan wil ik mijn rijbewijs halen. Ik heb er weer meer vertrouwen in gekregen
pi_79868016
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:17 schreef MelR het volgende:
Zo uit m'n hoofd ongeveer ~240. Had er nog een half lesje bijgenomen omdat ik nog een halve les over had, dus 1 les in totaal nog over. De 93e van het CBR dan moet je denken aan uurloon van de examinator + winst? De rijschool moet dan nog de instructeur betalen, je lesauto, diesel etc. Geen onrealistische prijs maar het blijft pijnlijk in de portmonnee.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:31 schreef Lammmetje het volgende:
Wow, dat is snel! Je hoeft dus maar 2 weken te wachten voordat je weer op kan. Dat is wel relaxed.

Dat is ook de minimale tussentijd heb ik me laten weten, regels van het CBR.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:33 schreef TheGloaming het volgende:

Ik heb precies hetzelfde gedaan! Ik weet van mezelf dat als ik elke week maar een uurtje doe word ik gek van hoe lang het duurt en het zal nooit echt blijven hangen, daar is het gewoon te kort voor.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_79868297
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:43 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik heb bijna elke week 3 uur rijles gehad. Het bevalt me wel. Ik merk ook dat de tweede/derde les van de week altijd beter gaat dan de eerste les. Ook merk ik dat ik het begin van elke les slechter rij dan het einde van de les Het voordeel is dat je sneller je rijbewijs hebt, maar het nadeel is dat het geld heeeeel snel opgaat.

Als je het geld ervoor hebt, zou ik het gewoon doen!

Nog maar 4 uur rijles (incl. uurtje voor examen) en dan wil ik mijn rijbewijs halen. Ik heb er weer meer vertrouwen in gekregen
Met het geld gaat het wel hard dan inderdaad:P. Zie dat sommige hier slechts 30 euro voor 1 uur rijles kwijt zijn

Ik betaal zelf 44 euro per uur (dus dat wordt 700 euro per maand ) Gelukkig heb ik theorie, tussentijdse toetsen en 1x examen al vooraf betaald

Ik merk dat nu ook al overigens het verschil tussen het eerste en tweede uur rijles. Eerste uur van een rijles gaat echt slecht en 2de uur gaat altijd veel beter.
pi_79873883
Vrijdag intakegesprek bij rijschool
pi_79874295
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:30 schreef KleineNeger het volgende:
Vrijdag intakegesprek bij rijschool
Wat moet ik me bij zoiets voorstellen? Voor een opleiding of?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_79874366
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 16:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Wat moet ik me bij zoiets voorstellen? Voor een opleiding of?
Nee een soort schatting voor hoeveel lessen ik nodig heb
  vrijdag 2 april 2010 @ 16:47:19 #112
296848 2na
BoomTakHuis
pi_79874403
door middel van een gesprek?! Je gaat dan toch ook zeker een paar uur lessen voor ze dat kunnen inschatten?
pi_79874733
Bij de rijschool waar ik zit noemen ze dat een InTest. Je gaat een stukje rijden en vervolgens ga je op kantoor een contract ondertekenen en kan je de betalingsmethode kiezen.

Net les gehad trouwens. Ging errug goed. Vooraf kwam mijn instructeur met de mededeling dat we wat papierwerk af te handelen hadden. Bleek dat hij een examen had gepland voor mij en wilde weten of ik dan vrij was. Na JA!! gezegd te hebben, hebben we de papieren in orde gemaakt! Nog maar een paar weekjes (4 of 5)!!!
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:35:01 #114
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79875626
Mijn rijles ging een beetje mwa mwa vandaag.Niet veel foutjes,maar ook geen waanzinnig enthousiaste instructeur.Oefen veel op de snelweg momenteel,dus dat is sowieso vrij eentonig.Ik heb een beetje het gevoel dat ik niks meer leer,terwijl er toch nog een aantal puntjes van verbetering zijn.Af en toe kan ik wel janken als ik thuis kom
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79877059
in Haren zit een rijschool waar je voor een examen 140 euro betaald...
Als die dat kan, kan dat overal lijkt me. Je betaald bij hem puur het examen en een les en ca 10 euro extra.
Als ze voor een les 44 euro vragen kunnen ze dus je examen doen voor 140 euro. Met een examen ben je over het algemeen minder tijd kwijt dan met gewoon rijles, mits je rijschool ook de lessen doet in de examenplaats.

vind 100 euro administratie kosten errug veel.. Baalde ook een beetje ervan dat ik 220 euro examen geld moest betalen voor mijn herexamen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:43:13 #116
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79884803
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:25 schreef singlemetkids het volgende:
in Haren zit een rijschool waar je voor een examen 140 euro betaald...
Als die dat kan, kan dat overal lijkt me. Je betaald bij hem puur het examen en een les en ca 10 euro extra.
Als ze voor een les 44 euro vragen kunnen ze dus je examen doen voor 140 euro. Met een examen ben je over het algemeen minder tijd kwijt dan met gewoon rijles, mits je rijschool ook de lessen doet in de examenplaats.

vind 100 euro administratie kosten errug veel.. Baalde ook een beetje ervan dat ik 220 euro examen geld moest betalen voor mijn herexamen.
Moet je meer betalen voor een herexamen dan? anders kom ik daar nu ook pas weer achter..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:46:32 #117
297615 MellaBella
Love is not a maybe thing.
pi_79884935
Als het goed is niet.. een herexamen of een staatsexamen is allemaal evenduur
pi_79885011
Nee examen en herexamen zijn even duur. Voor een B.N.O.R.-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid = Voormalig staatsexamen) betaal je meer.
  vrijdag 2 april 2010 @ 21:51:02 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79885133
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:48 schreef WhiteJoker het volgende:
Nee examen en herexamen zijn even duur. Voor een B.N.O.R.-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid = Voormalig staatsexamen) betaal je meer.
Niet .
2000 light years from home
pi_79885712
Morgenochtend weer het Gooi onveilig maken
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:03:48 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79889947
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 21:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niet .
Wanneer moet je die doen dan? En wie heeft een bron van de kosten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:21:12 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79890456
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:03 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar BNOR-examen gedaan, was gewoon even duur.
2000 light years from home
pi_79890547
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:03 schreef monsterd. het volgende:
Het CBR heeft een tarievenlijst op hun website. Voor een CBR-examen betaald je rijschool ¤90,80. Voor een BNOR-examen betaald je rijschool ¤100,45. Je gaat mij niet wijsmaken dat je rijschool dat verschil niet doorberekend of ze moeten überhaupt al een vette winstmarge hebben.

Zo'n examen doe je als je voor de 5e keer in 5 jaar tijd een examen gaat doen.
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Merkie het volgende:
Ik heb vorig jaar BNOR-examen gedaan, was gewoon even duur.
Die van mij berekend het gewoon door aan mij. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het examen in een andere plaats wordt afgenomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door WhiteJoker op 03-04-2010 00:29:40 (Bron toegevoegd) ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:29:55 #124
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_79890654
Paar maandjes verder. Benzine is duuuuuuuuuuuuuuuur
Heb ik zo'n goedkoop autootje, 35 euro belasting per kwartaal dacht ik. Ben ik een klauwen met geld kwijt aan benzine

Oké nu pak ik de auto voor alles en nog wat maar toch
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_79894145
heb net even de tarieven bekeken van CBR...
Vind dat de tussentijdse toets behoorlijk in prijs omhoog is gegaan.ca 16 euro...is een verhoging van ca 20% willen ze er helemaal vanaf ofzo ?
Maar goed, wat de prijzen ook zijn van CBR , rijscholen rekenen nog veel hogere prijzen vaak voor rij examens. En aangezien je toch echt afhankelijk bent van een rijschool voor je examen zal het echt niet tot minder klanten leiden. Jammer eigenlijk. Vind de tarieven die zei vaak voor examens hanteren belachelijk hoog. Eigenlijk zou het naar mijn idee beter zijn als er vaste tarieven komen voor dit soort dingen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')