abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79941985
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:20 schreef kikoooooo het volgende:
62 lessen? Wtf
Waarom??
  zondag 4 april 2010 @ 19:36:38 #152
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79942355
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom??
Dat vraag ik me ook af? Ik dacht half november 2009 dat ik aan een pakket van 30 méér dan genoeg had,maar het valt vies tegen.Ik vind het ook helemaal geen issue eigenlijk.De een leert sneller dan de ander,maar wel jammer dat jij er blijkbaar wel een issue van maakt.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79942977
Ik doe altijd lichten aan, ook met blauw weer zonnetje. Beter te goed zichtbaar dan niet en je vergeet ze niet aan te zetten als je in een tunnel rijdt of als het donker wordt.
pi_79943139
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af? Ik dacht half november 2009 dat ik aan een pakket van 30 méér dan genoeg had,maar het valt vies tegen.Ik vind het ook helemaal geen issue eigenlijk.De een leert sneller dan de ander,maar wel jammer dat jij er blijkbaar wel een issue van maakt.
Betalen je ouders?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79944498
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik heb nog geen afrijdatum nee,ik weet ook heulemaal niet of ik na deze acht blokken überhaupt examen mag doen.Althans,het zal vast wel mogen,maar of het ook nut heeft.Ik denk dat ik me af en toe te druk maak om alles.Maar het begint te irriteren.Klinkt misschien stom,maar ik ben gewend dat de dingen gaan zoals ík wil,en hier lijk ik totaal geen grip op te hebben.Soms denk ik dat ik briljant bezig ben,terwijl mijn instructeur dan negen van de tien keer 'Wat doe jij nou?!? ' zegt

Invoegen op de snelwegen ging nu volgens mij wel goed,maar nu ging het parkeren ronduit kut.Ging een andere leerling halen,en instructeur zei 'Keer gelijk de auto maar even,is wel handig!' Heb ik gewoon bijna tien minuten van de volgende leerling afgesnoept omdat het gewoon niet lukte Ik denk dat ik van de week eens hardop ga handelen.Zeggen wat ik doe in sommige situaties en waarom ik dat dan doe.Misschien helpt dat.Van de week een hele drukke kruising in het centrum van R'dam waar ik naar links moest.Het was op dat moment zo druk,dat ik dacht 'Ik gooi 'm gewoon naar links,en als het mis gaat,wordt er wel ingegrepen..' Resultaat: Haast een man op een fiets platgereden
Ik denk dat je dat beter niet had kunnen denken. Gewoon proberen het zelf op te lossen (dus vooral veel kijken) en achteraf pas te horen krijgen hoe het ging. Volgens mij heb ik echt geluk met mijn examengebied, want Rotterdam lijkt me echt 100 keer drukker dan hier in Arnhem (vooral als je naar de dorpjes gaat rijden... geen hond die daar is ).
quote:
Op zondag 4 april 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Even een ander vraagje aan de al inmiddels afgereden mensen,je mag zelf beslissen of je instructeur meegaat met examen of niet.Wat zijn de voor/tegens? Maakt het extra nerveus? Is het juist vertrouwd?
Ik had een 'andere' instructeur mee dan mijn 'vaste' en ik vond het niet fijn dat die 'andere' met mij meeging bij m'n TTT. Hij zat verveeld achterin te kijken, onderuit gezakt en ik zag 'm afkeurend in mijn binnenspiegel kijken. Ik kreeg er echt de kriebels van. Ook kraakte hij me af toen ik mijn uitslag kreeg. Ik kon wel janken toen

Maar als je een leuke instructeur hebt, dan moet je het zeker doen
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:20 schreef kikoooooo het volgende:
62 lessen? Wtf
Niks mis met zoveel lessen. Een vriendin van me had 80 lessen nodig en kan gewoon goed rijden
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:21 schreef 2na het volgende:
Mijn instructrice ging mee, ze zat achter mij en op plekken waar ik extra moest opletten tikte ze zachtjes in mijn rug. Erg fijn!

Ps Lammetje, mijn ouders hadden er ook geen vertrouwen in!!!
Ik zie wel gewoon hoe het gaat. Als ik zak dan ga ik het gewoon nog een (paar) keer proberen.
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Betalen je ouders?
Je vroeg het weliswaar niet aan mij, maar mijn ouders betalen. Ik heb het cadeau gekregen voor m'n 18e & 19e verjaardag En ik wil dat het zo min mogelijk geld gaat kosten. Ik doe echt mijn best tijdens mijn lessen. Dus het is niet zo dat ik onderuit gezakt ga zitten, want pappie en mammie betalen toch.
  zondag 4 april 2010 @ 20:45:44 #156
62419 CherryLips
chocoholic
pi_79944845
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:57 schreef FastFox91 het volgende:
Ik doe altijd lichten aan, ook met blauw weer zonnetje. Beter te goed zichtbaar dan niet en je vergeet ze niet aan te zetten als je in een tunnel rijdt of als het donker wordt.
Ik vergeet ze ook weleens aan te zetten. Eigenlijk mag je ze blijkbaar pas aandoen als de motor draait, maar als ik ze niet gelijk aanzet, vergeet ik het 9 van de 10 keer .
Tap tap tap
  maandag 5 april 2010 @ 00:23:28 #157
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79953966
Net even wat oefenexamens gemaakt (Verjo cd), heb een paar vraagjes (klikken op afbeelding = groter formaat):

1. Bord A betekent dat motorvoertuigen elkaar onderling niet mogen inhalen. Er zit een uitzonderingsbord voor landbouwverkeer bij. Maar dat betekent dus toch dat landbouwverkeer in dit geval wél motorvoertuigen mag inhalen, het bord wordt dus uitgezonderd voor landbouwverkeer. Dan klopt het toch niet dat motorvoertuigen hier wel landbouwverkeer mag inhalen?

2. Tja, er staat "U gaat nu invoegen. Mag dat?" Invoegen mag pas echt (en moet meteen) als je richting aangeeft. Dus in dit geval mag je niet meteen invoegen, maar moet je dus eerst richting aangeven. Zal wel aan mij liggen :8

3. Een motor met 2 wielen valt toch gewoon onder motorvoertuigen?
  maandag 5 april 2010 @ 00:29:46 #158
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_79954169
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:23 schreef jacobras het volgende:
Net even wat oefenexamens gemaakt (Verjo cd), heb een paar vraagjes (klikken op afbeelding = groter formaat):

1. Bord A betekent dat motorvoertuigen elkaar onderling niet mogen inhalen. Er zit een uitzonderingsbord voor landbouwverkeer bij. Maar dat betekent dus toch dat landbouwverkeer in dit geval wél motorvoertuigen mag inhalen, het bord wordt dus uitgezonderd voor landbouwverkeer. Dan klopt het toch niet dat motorvoertuigen hier wel landbouwverkeer mag inhalen?
[ link | afbeelding ]

2. Tja, er staat "U gaat nu invoegen. Mag dat?" Invoegen mag pas echt (en moet meteen) als je richting aangeeft. Dus in dit geval mag je niet meteen invoegen, maar moet je dus eerst richting aangeven. Zal wel aan mij liggen :8
[ link | afbeelding ]

3. Een motor met 2 wielen valt toch gewoon onder motorvoertuigen?
Ehrm, denk eens na, landbouwverkeer gaat nauwelijks harder dan 30 km/h. Het lijkt me logisch dat je bij bord A landbouwverkeer mag inhalen en niet dat landbouwverkeer motorvoertuigen in mogen halen, dat laatste slaat gewoon nergens op.

Bij vraag 2 lijkt het mij logisch dat je daar mag invoegen. Het aanzetten van je knipperlicht beschouw ik als een onderdeel van de handeling invoegen.
2000 light years from home
  maandag 5 april 2010 @ 00:42:21 #159
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79954552
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha zo,saved by the instructer dus Ik heb toevallig van de week met vrij harde regenval de lichten aan mogen zetten.Een waar eureka moment na 62 rijlessen 'Zet de verlichting maar aan' 'Euhh..?!?!' 'Dat ding links naast je,twee schuifjes naar rechts.' 'Dat is het?' 'Ja?' Men,wat was ik blij Ik heb ook nog niks aan de hellingproef gedaan,en weet nog niks van onder de motorkap,is dat nog nuttig? Ja,instructeur lief gaat mee,hoe dan ook
Heb je dan nog nooit in de avonduren les gehad?

En of de hellingproef nuttig is ligt er natuurlijk maar net aan. Zo had ik tijdens de eerste keer dat ik zelfstandig deed schakelen en remmen al direct een hellingproef bij een verkeerslicht. Krijg je in Zuid-Limburg. Mij lijkt dat als je in een gebied rijdt met weinig hellingen dat het dan wel zal meevallen, tenzij de examinator er echt op uit is om een hellingproef te doen.

Overigens, ik les in een diesel en vind het altijd het gemakkelijkst om gewoon met de normale rem (pedaal) de hellingproef te doen. Kwestie van rustig de koppeling laten opkomen en als je merkt dat de auto wil rijden de rem loslaten en rustig gas geven. Let er alleen op dat je niet al direct bij 2000 toeren doorschakelt naar de 2, dat nieuwe rijden is absoluut geen succes heb ik gemerkt op hellingen. Pruttelde ik met 15 km/u berg op terwijl ik het gaspedaal helemaal intrapte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 05-04-2010 01:01:06 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79959359
quote:
Op maandag 5 april 2010 00:42 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb je dan nog nooit in de avonduren les gehad?

En of de hellingproef nuttig is ligt er natuurlijk maar net aan. Zo had ik tijdens de eerste keer dat ik zelfstandig deed schakelen en remmen al direct een hellingproef bij een verkeerslicht. Krijg je in Zuid-Limburg. Mij lijkt dat als je in een gebied rijdt met weinig hellingen dat het dan wel zal meevallen, tenzij de examinator er echt op uit is om een hellingproef te doen.

Overigens, ik les in een diesel en vind het altijd het gemakkelijkst om gewoon met de normale rem (pedaal) de hellingproef te doen. Kwestie van rustig de koppeling laten opkomen en als je merkt dat de auto wil rijden de rem loslaten en rustig gas geven. Let er alleen op dat je niet al direct bij 2000 toeren doorschakelt naar de 2, dat nieuwe rijden is absoluut geen succes heb ik gemerkt op hellingen. Pruttelde ik met 15 km/u berg op terwijl ik het gaspedaal helemaal intrapte.
Sowieso het nieuwe rijden Let je daar verder serieus op?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 5 april 2010 @ 10:26:00 #161
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79960171
@Jacobus: Mijn ouders schieten de helft voor,maar ook dat moet ik dadelijk weer gewoon terugbetalen

@Lammetje.Ja,soms is Rotterdam erg druk.Maar dat is ook wel fijn aangezien ik niet meer snel verrast zal worden door druk verkeer.Mijn eigen instructeur gaat gewoon mee,nog nooit een ander gehad eigenlijk,en het is een fijne jongen,dus waarom niet

@Eix: Alleen mijn eerste les,november vorig jaar was laat in de middag,en dus vroeg donker.Daarna nooit meer in het donker gereden eigenlijk.Over die hellingproef zal ik het van de week eens hebben.Maar in Rotterdam valt het vies tegen met heuvelachtige gebieden

Ik slaap de laatste dagen weer goed,dus ik verwacht morgen wel uitgerust te zijn.Voor het lessen goed eten en een blikje Red Bull drinken.Drink ik normaal nooit,dus waarschijnlijk krijg ik daar wel vleugeltjes van Ik wil sowieso wat 'bewuster' gaan worden,iets minder afhankelijk zijn van m'n instructeur.Mezelf gewoon inbeelden dat het mijn verantwoording is dat het goed gaat
  maandag 5 april 2010 @ 11:59:23 #162
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79962320
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:27 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Sowieso het nieuwe rijden Let je daar verder serieus op?
Mwah ja en nee, als ik 50 rij probeer ik wel consequent door te schakelen naar de 4. De 3e versnelling kan in principe ook wel maar ik schakel dus wel door als het kan.

In woonwijken daarentegen rij ik meestal gewoon in de 2, af en toe in de 3 maar dan moet ik al lange stukken ~35km/u kunnen rijden zonder zijstraten en dergelijke.

Maar je moet op hellingen dus altijd met een versnelling lager rijden anders hou je met het ' nieuwe rijden' geen vermogen meer over. En daar moet je dus wel even aan denken. Dus bergop met 50 km/u doe je sowieso in de 3...

Overigens doe ik niet heel bewust proberen zuinig te rijden, het gaat eigenlijk wel redelijk vanzelf. Ben er niet de hele les mee bezig ofzo.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79963118
quote:
Op maandag 5 april 2010 11:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Mwah ja en nee, als ik 50 rij probeer ik wel consequent door te schakelen naar de 4. De 3e versnelling kan in principe ook wel maar ik schakel dus wel door als het kan.

In woonwijken daarentegen rij ik meestal gewoon in de 2, af en toe in de 3 maar dan moet ik al lange stukken ~35km/u kunnen rijden zonder zijstraten en dergelijke.

Maar je moet op hellingen dus altijd met een versnelling lager rijden anders hou je met het ' nieuwe rijden' geen vermogen meer over. En daar moet je dus wel even aan denken. Dus bergop met 50 km/u doe je sowieso in de 3...

Overigens doe ik niet heel bewust proberen zuinig te rijden, het gaat eigenlijk wel redelijk vanzelf. Ben er niet de hele les mee bezig ofzo.
Dat eerste doe ik ook wel. Niet voor het nieuwe rijden maar puur omdat dat veel rustiger rijdt.
pi_79967932
Morgen eerste rijles!
Heb er zin in
  maandag 5 april 2010 @ 18:27:47 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79974188
quote:
Op maandag 5 april 2010 15:06 schreef Proz het volgende:
Morgen eerste rijles!
Heb er zin in
Leuk! Heel veel plezier en succes
  maandag 5 april 2010 @ 23:11:51 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79986865
Heb vandaag alvast een autotje aangeschaft! Brengt iig rust in mijn hoofd Hoef ik ook niet meer zo zenuwachtig marktplaats af te struinen.

De eigenaar van het autobedrijf komt hem ook nog langsbrengen, hij had kennissen in mijn woonplaats waar hij om de week naartoe ging en dan neemt hij de auto mee. scheelt mij weer een rit van een uur..

4 mei weer opnieuw op btw.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:19:09 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79994163
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:11 schreef monsterd. het volgende:
Heb vandaag alvast een autotje aangeschaft! Brengt iig rust in mijn hoofd Hoef ik ook niet meer zo zenuwachtig marktplaats af te struinen.

De eigenaar van het autobedrijf komt hem ook nog langsbrengen, hij had kennissen in mijn woonplaats waar hij om de week naartoe ging en dan neemt hij de auto mee. scheelt mij weer een rit van een uur..

4 mei weer opnieuw op btw.
Wat leuk monsterd! Wat voor auto is het geworden? Bij mij begint het stiekem ook al te kriebelen,alleen ik moet er nog even voor sparen Ik zit te denken aan een oude VW polo om mee te beginnen.Die dingen zijn volgens mij best oké,en ze zijn niet zo duur
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:23:32 #168
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_79994224
Is het trouwens schadelijk om van z'n 2e versnelling in 1x door te gaan naar zijn 4e?
Mijn AX heeft maar 4 versnellingen en met 30 km per uur kan je al in zijn 4 zitten zonder dat de motor gaat protesteren.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:39:29 #169
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998141
Pf. Lessen gaan goed, maar gisteren op een afgesloten parkeerterrein met m'n pa aan het inparkeren geweest in m'n éigen autootje. Ding rijdt echt heerlijk maari k moet gewoon wél even wennen aan opel corsa c vs. suzuki grande vitara op het gebied van inparkeren. Mn pa helemaal zuur 'ja je moet je auto voelen' 'je voelt je auto niet' etc. etc.

Zal ik het dan nooit leren?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_79998263
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef Kimpossible het volgende:
Pf. Lessen gaan goed, maar gisteren op een afgesloten parkeerterrein met m'n pa aan het inparkeren geweest in m'n éigen autootje. Ding rijdt echt heerlijk maari k moet gewoon wél even wennen aan opel corsa c vs. suzuki grande vitara op het gebied van inparkeren. Mn pa helemaal zuur 'ja je moet je auto voelen' 'je voelt je auto niet' etc. etc.

Zal ik het dan nooit leren?
Ik zou mijn vader achter de computer zetten en hem iets laten uitvoeren wat hij niet kan, om vervolgens te zeggen: 'je voelt de computer niet!'
Tap tap tap
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:48:52 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998557
Mja, hij vindt dat ik net als hij zodra ik in een vreemde auto stap binnen 10 seconde die auto 'voel' qua afmetingen enzo. JA ALS JE JE RIJBEWIJS HAALT ZIT DEZE AUTO BINNEN EEN MAAND IN DE PRAK ALS JE ZO DOET. hoezo? omdati k niet zo perfect rijd als jij? Blugh.
pi_79998610
Kun je beter alleen gaan rijden
Tap tap tap
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:54:42 #173
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79998773
Ja, als ik m'n rijbewijs heb ga ik gewoon lekker alleen overal inparkeren haha. Ik word ook zo onrustig van die kerel. Het is een schat, werkelijk, maar hij stelt altijd zulke hoge eisen.
pi_80001293

Die uitleg klopt echt niet met de praktijk. Vaak genoeg dat ik met 40 ofzo moet invoegen of zelfs vanaf stilstand omdat er andere knuppels voor je zitten te rotzooien. Met 90 invoegen kan bijna nergens (alleen als je vanaf een andere snelweg komt, maar meestal is dat via een klaverblad en dan haal je max 80).
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:23 schreef Biefstuk het volgende:
Is het trouwens schadelijk om van z'n 2e versnelling in 1x door te gaan naar zijn 4e?
Mijn AX heeft maar 4 versnellingen en met 30 km per uur kan je al in zijn 4 zitten zonder dat de motor gaat protesteren.
Is niet schadelijk, maar 40 in zijn 4 rjidt niet lekker. Als je opeens moet uitwijken trekt de auto bijna niet. Je kan beter al je versnellingen gebruiken, ze zitten er niet voor niets.
pi_80001412
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:59 schreef willempjewever het volgende:
[ afbeelding ]
Die uitleg klopt echt niet met de praktijk. Vaak genoeg dat ik met 40 ofzo moet invoegen of zelfs vanaf stilstand omdat er andere knuppels voor je zitten te rotzooien. Met 90 invoegen kan bijna nergens (alleen als je vanaf een andere snelweg komt, maar meestal is dat via een klaverblad en dan haal je max 80).
In Zwolle de a28 op moest ik vrijwel elke les zowat boven de 100 zitten om mee te stromen met het andere verkeer.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')