Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken. Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven
.
Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappigquote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken. Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven
.
Succes! Komt vast goed, zolang je maar niet stresst!quote:Op donderdag 8 april 2010 22:48 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappig
Ik kan nu echt niet slapen. Ik heb een hekel aan examens waar je niet voor kan leren (ik doe echt veel liever 10 keer theorie dan 1 keer praktijk). Ik krijg nu al klamme handjes
Ik ga toch maar m'n computer afsluiten, wish me luck
gewoon geld terug vragen ! Je hebt een geldige reden om niet je examen te kunnen doen. Een evt keuring heeft daarmee niks te maken .Je kan wel alleen je geld terug krijgen als je examen data nog niet geweest zijn, dan ben je gewoon te laat met afmelden.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:46 schreef sybvb het volgende:
examen geld terugkrijgen gaat via cbr niet via rijschool, nee maar ik heb mijn ttt en examen ook niet kunnen afleggen maar ben anders dus 370 euro kwijt of neem de kans maar dan moet ik mischien gekeurd worden
Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken. Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven
.
Ik les nog niet zo lang (dit was m'n 5e les) dus eigenlijk hoef ik me niet zo verrot te voelen als ik zulke dingen doe, maar ik wil het gewoon graag goed doen. In principe heb je wel gelijk met dat ik het ook dan gewoon rustig moet doen. Volgende les dan maar weer proberen, half 5 volgende week dinsdag. Spits, dus aardig drukquote:Op donderdag 8 april 2010 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet hoe lang je al lest, maar over het algemeen is de 'wet': nooit haastig doen want dan duurt het alleen maar langer. Die andere autos wachten wel, ze hebben geen keus. En als ze aso gaan gedragen horen ze sowieso al niet thuis in het verkeer en is het ook niet jouw schuld. Snel wegwillen (afgeslagen motor op een rotonde anyone :x ?) is nobel, maar je maakt alleen maar sneller meer fouten, en dan worden mensen wel ongeduldig jaFouten maken is niet erg, er staat niet voor niks een grote L op je dak.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK HEB 'M!![]()
Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.
IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD![]()
![]()
Vanmiddag een verslagje
Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
hahahah nice lammetje:D gefeliciteerd! hahaah:Dquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK HEB 'M!![]()
Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.
IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD![]()
![]()
Vanmiddag een verslagje
Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.
Dat snap ik, ik zou ook niet langzamer gaan rijden, heb er alleen zin inquote:Op donderdag 8 april 2010 22:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.
Ik moest laatst een noodstop maken op de linkerbaan, als je dat een keer meemaakt denk je er gelijk heel anders over. En iemand in een auto van een ton komt echt beter uit een kettingbotsing dan jij in een goedkopere auto (ook al heb je gelijk).
YEAHquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK HEB 'M!![]()
Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.
IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD![]()
![]()
Vanmiddag een verslagje
Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK HEB 'M!![]()
Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.
IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD![]()
![]()
Vanmiddag een verslagje
Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
Whaaaaaaaaaaaaaaaaa wat goed!!! Gefeliciteerd!!!!quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK HEB 'M!![]()
Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.
IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD![]()
![]()
Vanmiddag een verslagje
Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
Ik heb tijdens een les ook zoiets gehad. Ik was een rij vrachtwagens aan het inhalen en er kwam ook zo'n klever achter me. Was wel een klein autootje. Dus ik vroeg of ik tussen de vrachtwagens in moest of dat ik even door mocht. Mijn instructeur zei dat de theorie zegt dat je zo snel mogelijk weer naar rechts moet, maar dat het verstandiger was om in dit geval even door te rijden omdat je anders niet tussen de vrachtwagens vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb mn rijbewijs woensdag gehaald![]()
, was de 3de keer
![]()
blij dat er nu vanaf ben zeg, net geen jaar mee bezig geweest.
Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:13 schreef Butterfly91 het volgende:
En nog een vraagje voor de posters hier: hoe veel uur is een beetje redelijk/gemiddeld om je rijbewijs te halen? Mijn vader vindt 20 a 30 uur wel een mooi aantal om voor de eerste keer op te gaan, maar ik zie mezelf binnenkort echt nog niet afrijden (of ik moet de komende lessen echt héél veel progressie maken..)
Ik had zelfs bij mijn examen mijn koppeling te laat erbij genomen toen ik moest remmen, dus je bent niet de enigequote:Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef jacobras het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!
Vanochtend weer 1,5 uur rijles gehad, ging goed. Ook weer hellingproef gedaan, ging ook nog goed
. Moest na 2 minuten rijden hard remmen voor een klein hondje, vergat de koppeling. Gelukkig hoefde ik niet tot stilstand te remmen en kon ik verder rijden, anders had ik 'm misschien af laten slaan
Moet mezelf echt even inprenten dat ik de koppeling ook meeneem als ik rem...
Oké. Ik vond 20-30 uur zelf namelijk ook wel weinig, en een natuurtalent ben ik nietquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:26 schreef Lammmetje het volgende:
Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |