abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80102960
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:46 schreef CherryLips het volgende:
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken . Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven .
Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.

Ik moest laatst een noodstop maken op de linkerbaan, als je dat een keer meemaakt denk je er gelijk heel anders over. En iemand in een auto van een ton komt echt beter uit een kettingbotsing dan jij in een goedkopere auto (ook al heb je gelijk).
pi_80103012
Ah leuk topic! TVP

Heb morgen mijn vierde rijles.
Moo
pi_80104662
Hé Cherrylips, zie dat je ook uit Ede komt.
Bij wie les jij?
pi_80104920
quote:

[..]

Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Sorry, de geëmancipeerde vrouw in mij zegt dan dat ik me niet door de eerste de beste dure auto van de weg laat drukken . Dat zei ik ook, moest hij wel om lachen, maar toch, ik moest toch zsm naar rechts, maar ik mocht me ook niet op laten jutten. WAT WIL JE NOU. Als iemand loopt te kleven heb ik juist de neiging om langzamer te rijden, zij lopen te kleven .
Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappig

Ik kan nu echt niet slapen. Ik heb een hekel aan examens waar je niet voor kan leren (ik doe echt veel liever 10 keer theorie dan 1 keer praktijk). Ik krijg nu al klamme handjes

Ik ga toch maar m'n computer afsluiten, wish me luck
  donderdag 8 april 2010 @ 22:50:11 #280
297615 MellaBella
Love is not a maybe thing.
pi_80104989
Good luck. Het komt wel goed
  vrijdag 9 april 2010 @ 00:17:44 #281
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80108631
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:48 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Die mensen in de auto's zien toch dat jij rijles hebt (je hebt niet voor niets een L op het dak). Ik snap echt niet waarom mensen dan juist lekker gevaarlijk gaan doen. Maarja, als ze jou van de linkerbaan af willen drukken, moet je dat maar gewoon doen. Is wel zo veilig voor jou. Mijn vader is vooral zo'n snelwegdrukker en scheldt iedereen uit die niet aan de kant gaat (zo hehe, muts, heb je eindelijk in de binnenspiegel gekeken!!) Ik vind het wel grappig

Ik kan nu echt niet slapen. Ik heb een hekel aan examens waar je niet voor kan leren (ik doe echt veel liever 10 keer theorie dan 1 keer praktijk). Ik krijg nu al klamme handjes

Ik ga toch maar m'n computer afsluiten, wish me luck
Succes! Komt vast goed, zolang je maar niet stresst!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_80111741
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:46 schreef sybvb het volgende:
examen geld terugkrijgen gaat via cbr niet via rijschool, nee maar ik heb mijn ttt en examen ook niet kunnen afleggen maar ben anders dus 370 euro kwijt of neem de kans maar dan moet ik mischien gekeurd worden
gewoon geld terug vragen ! Je hebt een geldige reden om niet je examen te kunnen doen. Een evt keuring heeft daarmee niks te maken .Je kan wel alleen je geld terug krijgen als je examen data nog niet geweest zijn, dan ben je gewoon te laat met afmelden.
Als jij blijvend letsel hebt overgehouden aan dat ongeluk en dat letsel heeft gevolgen voor je mogelijkheden van autorijden zul je zowieso een keuring moeten ondergaan. Zenuwschade, tja, maar waar...
Als je je benen minder voelt of zenuwletsel in je arm hebt zal je toch gekeurd moeten worden. Het ligt er maar net aan wat je mankeerd of dat echt gevolgen zal hebben. Die keuringen zijn er niet om jou te beletten om examen te doen, ze zijn er om je te helpen om evt via aanpassingen je toch veilig in het verkeer te kunnen laten bewegen.

Die keuring kost geld, maar is dat ongeluk jouw schuld of je medeweggebruiker ? In het laatste geval kan je dat als gevolgschade aanmelden bij de verzekering van de veroorzaker.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_80112430
quote:

[..]

Ik word er ook altijd zo moe van om rekening te moeten houden met andere weggebruikers, terwijl zij dat A) niet met mij doen en B) ik steeds te horen krijg dat ik mezelf moet bewijzen in het verkeer. Hoe moet ik me bewijzen als ik steeds voor anderen moet denken? Op de snelweg ook: ik haal en stel vrachtwagens in, komt er een of andere asociale hoerensloep van een ton en die zit zowat in m'n kofferbak, die wil erlangs. Ik rij dan al 130 ofzo, en wil me niet laten opjutten. Hij wacht maar even, we rijden al te hard en ik ga me niet tussen die rits vrachtwagens proppen omdat hij met z'n auto wil spelen. Krijg ik toch te horen dat ik zsm weer naar links moet zodat die man achter me erlangs kan. 'Ik keur niet goed wat hij doet, maar het is veiliger als jij bij de eerste mogelijkheid naar rechts gaat en dan gelijk weer achter hem aan.'
Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.
pi_80113558
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:43 schreef twiFight het volgende:
Ik weet niet hoe lang je al lest, maar over het algemeen is de 'wet': nooit haastig doen want dan duurt het alleen maar langer. Die andere autos wachten wel, ze hebben geen keus. En als ze aso gaan gedragen horen ze sowieso al niet thuis in het verkeer en is het ook niet jouw schuld. Snel wegwillen (afgeslagen motor op een rotonde anyone :x ?) is nobel, maar je maakt alleen maar sneller meer fouten, en dan worden mensen wel ongeduldig ja Fouten maken is niet erg, er staat niet voor niks een grote L op je dak.
Ik les nog niet zo lang (dit was m'n 5e les) dus eigenlijk hoef ik me niet zo verrot te voelen als ik zulke dingen doe, maar ik wil het gewoon graag goed doen. In principe heb je wel gelijk met dat ik het ook dan gewoon rustig moet doen. Volgende les dan maar weer proberen, half 5 volgende week dinsdag. Spits, dus aardig druk

Kwam vanmorgen wel m'n rijinstructeur tegen toen ik op de fiets naar stage ging, even gezwaaid. Was eigenlijk de eerste keer dat ik 'm zag rijden zonder dat ie mij kwam ophalen
pi_80114510
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

IK HEB 'M!

Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.

IK BEN GEWOON GESLAAGDDDDDDDD

Vanmiddag een verslagje

Zelfs ík kan mijn rijbewijs halen
pi_80114560
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:13 schreef Lammmetje het volgende:

IK HEB 'M!

Ik dacht dat 't 'm niet ging worden, want ik reed niet zo super, maar hij zei dat het een kleine voldoende was.

Vanmiddag een verslagje

jeeeej

gefeliciteerd!!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:17:54 #287
296848 2na
BoomTakHuis
pi_80114642
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

hahahah nice lammetje:D gefeliciteerd! hahaah:D
pi_80114671
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Als je naar rechts kunt, moet je naar rechts. Dat is je plaats op de weg.
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.
Tap tap tap
pi_80114712
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:09 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je instructeur heeft echt gelijk, praat er nog maar eens met hem / haar over. Langzamer gaan rijden met klevers of niet aan de kant gaan is echt niet verstandig.

Ik moest laatst een noodstop maken op de linkerbaan, als je dat een keer meemaakt denk je er gelijk heel anders over. En iemand in een auto van een ton komt echt beter uit een kettingbotsing dan jij in een goedkopere auto (ook al heb je gelijk).
Dat snap ik, ik zou ook niet langzamer gaan rijden, heb er alleen zin in . Ik heb ook een keer dat ik op de linkerbaan reed en er ineens iemand van rechts kwam die mij over het hoofd had gezien, je schrikt je helemaal kapot.
Tap tap tap
pi_80114719
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

YEAH
Tap tap tap
pi_80115259
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

Gefeliciteerd!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:07:19 #292
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80116229
quote:

IK HEB 'M!

Vanmiddag een verslagje

Whaaaaaaaaaaaaaaaaa wat goed!!! Gefeliciteerd!!!!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_80116477
Heb mn rijbewijs woensdag gehaald , was de 3de keer
blij dat er nu vanaf ben zeg, net geen jaar mee bezig geweest.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80119785
Oh gefeliciteerd allemaal Ik ben ook helemaal happy, heb vanochtend theorie gehaald
pi_80120776
Gefeliciteerd geslaagden

Vanmorgen mijn 7e les gehad. Ook deze instructeur (die ik 1x heb gehad tijdens mijn 2e les) vond dat ik heel erg vooruit ben gegaan . Binnenkort maar eens naar m'n theorie gaan kijken.

En nog een vraagje voor de posters hier: hoe veel uur is een beetje redelijk/gemiddeld om je rijbewijs te halen? Mijn vader vindt 20 a 30 uur wel een mooi aantal om voor de eerste keer op te gaan, maar ik zie mezelf binnenkort echt nog niet afrijden (of ik moet de komende lessen echt héél veel progressie maken..)
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:31:41 #296
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80123572
Iedereen gefeliciteerd!

Vanochtend weer 1,5 uur rijles gehad, ging goed . Ook weer hellingproef gedaan, ging ook nog goed . Moest na 2 minuten rijden hard remmen voor een klein hondje, vergat de koppeling. Gelukkig hoefde ik niet tot stilstand te remmen en kon ik verder rijden, anders had ik 'm misschien af laten slaan

Moet mezelf echt even inprenten dat ik de koppeling ook meeneem als ik rem...

[ Bericht 10% gewijzigd door jacobras op 09-04-2010 14:51:57 ]
pi_80124268
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:18 schreef CherryLips het volgende:
Ja, duh, maar, als je leest, bedoel ik dat ik me dan tussen vrachtwagens moet proppen. Of dat ik even 150 moet gaan rijden zodat ik eerder naar rechts kan. Daar heb ik geen zin in. Wijsneus.
Ik heb tijdens een les ook zoiets gehad. Ik was een rij vrachtwagens aan het inhalen en er kwam ook zo'n klever achter me. Was wel een klein autootje. Dus ik vroeg of ik tussen de vrachtwagens in moest of dat ik even door mocht. Mijn instructeur zei dat de theorie zegt dat je zo snel mogelijk weer naar rechts moet, maar dat het verstandiger was om in dit geval even door te rijden omdat je anders niet tussen de vrachtwagens vandaan komt.
pi_80125209
Bedankt iedereen!

Ik kan het nog steeds niet geloven! Hieronder een verslag van m'n examen

Ik had nog een lesje van tevoren en toen ging het wel redelijk. Ik moest alleen iets eerder reageren, want als ik dat niet zou doen was er een kans dat de examinator eerder op mijn rem ging staan. Toen gingen we naar het cbr waar ik voor mijn gevoel best lang moest wachten. Toen we binnen mochten komen, zag ik mijn examinator en het was een oudere man en hij leek me best streng. Er werden een aantal dingen gecontroleerd en we gingen weer naar buiten. Ik moest 't kenteken oplezen en dat was zo gedaan. We zijn in de auto gestapt en hij heeft NIKS gevraagd over de theorie of over de knoppen in de auto. Hij wilde gewoon een stukje gaan rijden.

We gingen naar zo'n stomme 30 wijk en daar keek ik alle straatjes goed in, dus het examen begon wel lekker. Ik moest ergens een bocht om en ik had obstakels aan mijn kant en er kwam een auto aan. Ik ging op de rem, maar ik had de koppeling te laat erbij en de auto sloeg af, whoops Ik moest daarna ergens in een straatje gaan keren (ja, geen vrijstelling ) en dat ging wel lekker. Niemand was er in die straat en ik heb me een ongeluk gekeken (ging dus goed). Toen gingen we toch maar naar 50 wegen. Ik reed naar overzichtelijke voorrangskruispunten en ik ging niet naar de 2e versnelling. Ik zag dat er niks aankwam en reed maar door in z'n 3 (niet echt super van mij ). Ook ging ik ergens op een weg naar links. De auto voor mij kon wel doorrijden, maar ik niet, want er kwam een auto aan. Ik stopte niet heel erg netjes. Vervolgens zijn we naar een 80 autoweg gegaan. Het invoegen ging wel redelijk voor mijn gevoel.
Ik reed weer ergens op een 30 weg (werkzaamheden) met een verkeerslicht en een zebrapad. Het verkeerslicht was groen en toen ging ik remmen voor een voetganger (waarom? geen idee ) "HOHO, niet op de rem gaan staan! Straks zit er een auto op ons!" Pfff, en toen dacht ik dat ik best wel eens gezakt zou zijn, vanwege die stomme voorrangsfout. Ik zat op een gegeven moment op een 70 weg achter een vrachtwagen (ik ging 80 rijden per ongeluk ) en die weg ging over in een snelweg. Dus ik lekker gassen en naar 120. Ik liep wel te kloten met die vrachtwagen en toen was het voor mij officieel: ik ga gewoon zakken. Ik wilde even later weer inhalen op de snelweg, dus ik ging kijken, maar we moesten de volgende afslag eraf, dus ik bleef er voor de zekerheid maar achter (ze reden slechts 90). We waren weer bij een verkeerslicht en het duurde super lang voordat ie op groen was. Mijn hele been trilde, maar gelukkig kon ik nog normaal wegkomen We zijn richting het cbr gegaan en daar mocht ik vooruit parkeren (heel makkelijk dus).

Ik dacht dus dat ik gezakt was en ik zei telkens tegen mezelf dat ik NIET moet gaan huilen en dat ik het de volgende keer weer eens moet proberen. In dat zaaltje aangekomen zei die dat het een kleine voldoende was. Wát? Uhm? 'Ik ben geslaagd?!' 'Ja, maar een voldoendeTJE' Pfffffff, ik ben geslaagd! Wat boeit het mij nou of het een 6je of een 8 is?!

Iedere andere examinator had me laten zakken, maar hij niet. Ik heb zoooveel geluk gehad
pi_80125506
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:14 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb mn rijbewijs woensdag gehaald , was de 3de keer
blij dat er nu vanaf ben zeg, net geen jaar mee bezig geweest.
Gefeliciteerd! Ik ben nog geen 4 maanden bezig geweest om mijn rijbewijs te halen. Best wel kort eigenlijk
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:13 schreef Butterfly91 het volgende:
En nog een vraagje voor de posters hier: hoe veel uur is een beetje redelijk/gemiddeld om je rijbewijs te halen? Mijn vader vindt 20 a 30 uur wel een mooi aantal om voor de eerste keer op te gaan, maar ik zie mezelf binnenkort echt nog niet afrijden (of ik moet de komende lessen echt héél veel progressie maken..)
Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:31 schreef jacobras het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!

Vanochtend weer 1,5 uur rijles gehad, ging goed . Ook weer hellingproef gedaan, ging ook nog goed . Moest na 2 minuten rijden hard remmen voor een klein hondje, vergat de koppeling. Gelukkig hoefde ik niet tot stilstand te remmen en kon ik verder rijden, anders had ik 'm misschien af laten slaan

Moet mezelf echt even inprenten dat ik de koppeling ook meeneem als ik rem...
Ik had zelfs bij mijn examen mijn koppeling te laat erbij genomen toen ik moest remmen, dus je bent niet de enige
pi_80125652
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:26 schreef Lammmetje het volgende:

Ik hoorde van mijn rij-instructeur dat je wel aan 40-50 uur moet denken, voordat je voor het eerst gaat afrijden. Het gemiddelde ligt tussen de 35 en 45. 20-30 lessen is echt te weinig. Vroeger kon je nog wel met 20 lesjes slagen, maar nu niet meer. Er zijn natuurlijk wel mensen die met 10 lessen slagen, maar dat zijn de echte natuurtalenten.
Oké. Ik vond 20-30 uur zelf namelijk ook wel weinig, en een natuurtalent ben ik niet . Ik zat zelf ook richting 30-40 uur te denken en misschien zelfs iets meer dan dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')