Je hebt t niet begrepen. Niks joodse kringen, ook niet communistisch angehaucht, ook niet grefo of iets anders. Geen claim van moreel gelijk, die maak jij er van en dat lukt niet - er is geen claim.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ah, het claimen van het morele gelijk: Ik zit aan de kant van de slachtoffers, dus heb JIJ het bij het verkeerde eind.
Sorry, zo werkt het misschien in bepaalde joodse kringen (zeker niet alle, en ik ken meer dan genoeg joden om me daar een oordeel over te kunnen aanmeten), en bij andere groepen die slachtoffer werden van de holocaust, maar zo werkt het niet in de rest van de wereld. Het maakt jou eerder onbetrouwbaar als moreel ijkpunt, omdat je niet objectief naar de materie kunt kijken.

Ja. Rotterdam werd niet gebombardeerd om de reden die jij noemt.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
blijf dromen??
zeg ik iets wat niet klopt dan?

Oh, dus omdat men oa op de Afsluitdijk en de Grebbeberg stug bleef doorvechten had niets te maken met het bombardement op Rotterdam??? Goh... ben je een Duits oorlogsveteraan ofzo?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:19 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ja. Rotterdam werd niet gebombardeerd om de reden die jij noemt.

waarom dan wel?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:19 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ja. Rotterdam werd niet gebombardeerd om de reden die jij noemt.

Staat in een reactie ergens hierboven : "Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon".quote:

Komop man, jij was erbij, leg het ons onwetenden dan tenminste uit!quote:Op maandag 29 maart 2010 23:34 schreef quirigua het volgende:
[..]
Staat in een reactie ergens hierboven : "Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon".

quote:Op maandag 29 maart 2010 20:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat we defensief bezig zijn in het Midden Oosten?
"Defensie" is een doublespeak benaming van iets ultiem agressief.
Ik noem het liever Offensie.

quote:Op maandag 29 maart 2010 17:16 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Indien de wens er is zou Nederland in dat geval toch meteen weggevaagd worden.

Mwoah, over het algemeen linkse blaatapen die menen de wijsheid in pacht te hebben, tot ze met de neus op de feiten worden gedrukt en ze met hangende pootjes aftaaien, kortom het is stil aan de overkant.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:06 schreef Zith het volgende:
Deze Topic
De mensen die hier aan het discussieren zijn

Echt fantastisch idd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:06 schreef Zith het volgende:
Deze Topic

U is ervaringsdeskundige? Voorlopig is er niemand die mij kan overtuigen, holle retoriek daar blijft het bij, feiten zijn ver te zoeken over het algemeen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:01 schreef Tomaspeet het volgende:
[..]
Echt fantastisch idd.
En het maakt ook geen zak uit wat de TT in DEF is, altijd gaan de discussies op deze manier.

Al die bombardementen zijn uitgevoerd om de tegenpartij tot overgeven proberen te dwingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:34 schreef quirigua het volgende:
[..]
Staat in een reactie ergens hierboven : "Warschau, Rotterdam, Coventry, Lidice, zelfde patroon".

deze topicquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:06 schreef Zith het volgende:
Deze Topic

Het belangrijkste feit is dat er al jaren elk jaar meer geld naar Defensie gaat en dat ze blijven zeuren dat het te weinig is. En dan komt er een onderzoekje in opdracht van defensie waaruit blijkt dat bezuinigen niet goed zou zijn. Ik neem het daarom allemaal met een korreltje zoutquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
U is ervaringsdeskundige? Voorlopig is er niemand die mij kan overtuigen, holle retoriek daar blijft het bij, feiten zijn ver te zoeken over het algemeen.

Je bron? Als je naar nominale uitgaven kijkt wel ja, maar dat lijkt me onzinnig (dan stijgen immers bijna alle uitgaven). Als ik naar de reële uitgaven kijk zie ik een duidelijke dalende trend na de koude oorlog. De lichte stijging vanaf 2005 hangt waarschijnlijk samen met de zware missies in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het belangrijkste feit is dat er al jaren elk jaar meer geld naar Defensie gaat en dat ze blijven zeuren dat het te weinig is. En dan komt er een onderzoekje in opdracht van defensie waaruit blijkt dat bezuinigen niet goed zou zijn. Ik neem het daarom allemaal met een korreltje zout.

Al ? Dan weet jij niks van Lidice. Kijk het maar es na, het beest Heidrich. Putten was zoiets op kleine schaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 02:16 schreef Vortix het volgende:
[..]
Al die bombardementen zijn uitgevoerd om de tegenpartij tot overgeven proberen te dwingen.
Iets met strategic bombing of zo.

Wat is er precies fout aan deze topic? Graag hoor ik het, of anders een excuus natuurlijkquote:
Dat beide 'pro' en 'con' in dit soort discussies totaal los slaan en niet meer genuanceerd kunnen denken, zo lijkt het, in ieder geval; mensen worden doorgewenst, voor idioot of 'pacifist' uitgemaakt (alsof laatstgenoemde erg isquote:ahum ... wat probeer je te zeggen?

Elke overheidsisntantie kan deze punten maken ('wat wil jij dan? afbraak van het onderwijs/zorgstelsel? een soort van B onderwijs/zorg zoals ze in X hebben?'). Geld groeit niet aan de bomen en het is begrijpelijk dat stakeholders zich gaan inzetten voor hun eigen onderdeel, maar er zal toch echt een balans gemaakt moeten worden. Ik zelf heb er niet echt een mening over, ik weet er te weinig van, net als de rest van ons hier die niet met de beleidspersonen meewerken. En nee, zelf onderdeel zijn van een organizatie geeft je niet genoeg inzicht op het probleem; werknemers van een multinational wete ook nooit precies hoe en waarom strategische beslissingen gemaakt worden. Doemscenario's kan elk onderdeel wel maken want allen zijn belangrijk voor de samenleving, maar voegen weinig toe aan de realiteit.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Afbraak van het leger? Een soort van B leger zoals België?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |