Waarom maken mensen zich toch altijd z'n zorgen om de examens, het zijn gewoon normale se's maar dan tellen we wat zwaarder mee, so what, als je voor je se's voldoendes gehaald hebt dan moet dat voor dit toch ook lukken?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:16 schreef Granaatappel het volgende:
Bij M&O morgen wordt echt de 1e vraag simpel en dan ineens BAM opgave 2 met 5 informatiebronnen enzo, echt klote!!!
Ik begin vanavond, ik maak 1 examen en morgen vroeg lees ik dat boekje samengevat doorquote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Balenciaga. het volgende:
Hoe gaan jullie nu nog leren? Ik weet niet wat ik nog kan doen.. Ik heb al 6 examens gemaakt en die zijn wel goed gegaan. .maar ben bang dat als ik nu een examen maak en als het slecht gaat.. dat ik dan helemaal met een kutgevoel zit.
Hoe heb je altijd geleerd voor toetsen? Ik zelf denk dat je vooral even de boekjes door moet lezen en kijken naar welke onderdelen je lastig vindt/vond en die nog even oefenen.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:17 schreef Balenciaga. het volgende:
Hoe gaan jullie nu nog leren? Ik weet niet wat ik nog kan doen.. Ik heb al 6 examens gemaakt en die zijn wel goed gegaan. .maar ben bang dat als ik nu een examen maak en als het slecht gaat.. dat ik dan helemaal met een kutgevoel zit.
Op onze SE's hadden alle vragen betrekking op een standaardberekening als: bereken verkoopresultaat, bereken dit resultaat, bereken brutowinst etc.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Waarom maken mensen zich toch altijd z'n zorgen om de examens, het zijn gewoon normale se's maar dan tellen we wat zwaarder mee, so what, als je voor je se's voldoendes gehaald hebt dan moet dat voor dit toch ook lukken?
Doe het dan andersomquote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Ik begin vanavond, ik maak 1 examen en morgen vroeg lees ik dat boekje samengevat door
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:22 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Doe het dan andersomdan kan je je geleerde kennis nog even toepassen !
Als je examenbundel hebt kun je ook de orientatietoets doen, dat is ongeveer een half examen en dan vul je de antwoorden op internet in en dan zie je meteen wat je nog moet leren!quote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Ja oke, daar zit wat in, maar ik wil eerste eens kijken wat ik zou halen als ik niet geleerd zou hebben, als ik dan een goed punt haal kan ik morgen uitslapen
Tja,,, laten we hopen dat je gelijk hebtquote:Op maandag 17 mei 2010 14:18 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Waarom maken mensen zich toch altijd z'n zorgen om de examens, het zijn gewoon normale se's maar dan tellen we wat zwaarder mee, so what, als je voor je se's voldoendes gehaald hebt dan moet dat voor dit toch ook lukken?
quote:Op maandag 17 mei 2010 13:46 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in m&o..
Maar ik had ook vertrouwen in Nederlands en dat heb ik ook slecht gemaakt
Nee ik heb alleen samengevat.quote:Op maandag 17 mei 2010 14:30 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Als je examenbundel hebt kun je ook de orientatietoets doen, dat is ongeveer een half examen en dan vul je de antwoorden op internet in en dan zie je meteen wat je nog moet leren!
Is gewoon toegestaan hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 14:38 schreef CitizenKane het volgende:
Ook ik heb morgen mijn examen M&O. Ik heb hier nog een praktische vraag over.Is het toegestaan formules en aantekeningen op te slaan in je rekenmachine? Mijn docent heeft hier tijdens SE's en proefwerken nooit een probleem van gemaakt; sterker nog, hij stond het expliciet toe.
Is dit bij de examens ook zo of letten ze er nu wel op? Ik neem hier liever geen risico's mee want ik weet dat ik het zonder aantekeningen ook kan, maar ik ga toch geruster naar het examen als ik de formules voor het efficiëntieresultaat, bezettingsresultaat e.d. in m'n rekenmachine heb staan.En marketing hoeven wij niet meer te kennen he?
Succes allemaal in ieder geval!
Wat niet ?quote:Op maandag 17 mei 2010 14:44 schreef Zolcon het volgende:
Heeft er iemand toevallig een bestandje met formules enzo die ik in mijn rekenmachine kan opslaan? ik heb een TI-84 Plus! alvast bedankt!
en wat zetten jullie er allemaal in eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 23 mei 2010 17:22 schreef kutkabouter het volgende:[/b]
wat zijn jullie echt kankertriest zeg :W ik ben weg hier, trieste kankerautisten
-na 4 minuut 25 terug-
quote:Op maandag 17 mei 2010 16:16 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Goede oefenvraag
Wat is het verschil tussen economische en technise voorraad ?
AntwoordEconomisch, waarover de onderneming prijsrisico looptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en dus?
Goede oefenvraag
AntwoordEconomisch is niet alleen wat nog niet binnen is. Economisch is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-alles goederen die jou eigendom zijn. Dus ook de goederen die je al had
Goederen die je werkelijk hebt - goederen die je hebt verkocht maar nog niet hebt geleverd + goederen die je al hebt betaald maar nog niet hebt ontvangenOp woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
en commercieel risicoquote:Op maandag 17 mei 2010 16:20 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Economisch, waarover de onderneming prijsrisico loopt
Goede oefenvraag
Antwoordno shitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Relax, het enigste wat je hoeft jebij M&O moet doen is GOED lezen en logisch nadenken.. ( hoeveel winst etc zou ik zelf hebben)
'wat niet rekt, dat scheurt'
Klopt, MO is gewoon een puzzel van gegevens die je moet oplossen. je hebt alleen wel de kennis nodig om te zien welk puzzelstukje waar past!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:22 schreef BaasD het volgende:
[..]
no shit![]()
Relax, het enigste wat je hoeft jebij M&O moet doen is GOED lezen en logisch nadenken.. ( hoeveel winst etc zou ik zelf hebben)
no shit sherlock!!quote:Op maandag 17 mei 2010 16:22 schreef BaasD het volgende:
[..]
no shit![]()
no shitquote:Op maandag 17 mei 2010 16:22 schreef BaasD het volgende:
[..]
no shit![]()
1.08^(1/12), heb je geen wiskunde \o/??quote:Op maandag 17 mei 2010 16:28 schreef GewoonLieveLangeKoen het volgende:
Vraagje:
8% rente per jaar, hoeveel is dat per maand?
Ik kan het even niet vinden
ik schaam me dat ik die vraag heb gesteldquote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
1.08^(1/12), heb je geen wiskunde \o/??
Het ligt er toch aan of het samengesteld of enkelvoudig is???quote:Op maandag 17 mei 2010 16:34 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
1.08^(1/12), heb je geen wiskunde \o/??
Ik heb volgens mij nog nooit te maken gekregen met enkelvoudige interest in een schoolexamenquote:Op maandag 17 mei 2010 16:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het ligt er toch aan of het samengesteld of enkelvoudig is???
Snap nooit zo goed waarom je enkelvoudige dingen zou leren, die gebruik je volgens mij nooit in de praktijkquote:Op maandag 17 mei 2010 16:42 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Het ligt er toch aan of het samengesteld of enkelvoudig is???
quote:Je zult zelf toch alles even door moeten lopen, kijken of er niet dingen zijn die niet kloppen, geschrapt kunnen worden, of juist toegevoegd moet worden.
Anyway, ik heb de source van het bestand geüpload:
M&O samenvatting (rechts-klikken en Opslaan als!!!)
Het programma waarin het gemaakt is:
GR Program Generator
Om het om te zetten naar een programmabestand voor op de GR:
Open de .grc bestand die je hebt gedownload in GR Program Generator, kies "Bestand" en dan "Exporteren" --> "Naar programmabestand". Dan wordt het in een .8xp bestand omgezet, wat je via TI connect kunt overzetten naar je GR
Voordeel is dat je zo zelf ook nog dingen kunt aanpassen (bijvoorbeeld alle tekst naar hoofdletters converteren om het minder groot te maken qua bestandsgrootte, teksten aanpassen enzovoorts).
Eenmanszaak en vooral Stichting&Vereniging vond ik niet dat er veel in kon. Balans, liquiditeitsoverzicht en dergelijke moet je toch wel uit je mouw schudden, anders ben je meestal veel te laat met zo'n samenvatting te aanvragen.
Dit is toch echt vooral formules die handig zijn, methodes en een paar begrippen met wat uitleg erbij of een algemene formule. Als je het niet begrijpt, zoek het dan vooral op in je boeken en kijk wat daar in staat. JIJ moet het begrijpen als je het wilt gebruiken!
Succes morgen!!
Ja ik ookquote:Op maandag 17 mei 2010 18:13 schreef Florence. het volgende:
een tip:
lees goed, lees heel goed.
ik heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik véél te moeilijk zat na te denken..
Precies. Lees alles goed door voordat je gaat bereken. Je ziet bij MO heel snel dingen over het hoofd omdat ze dat heel lullig ergens vermelden.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:13 schreef Florence. het volgende:
een tip:
lees goed, lees heel goed.
ik heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik véél te moeilijk zat na te denken..
Nee hoor. 5% per jaar is gewoon 1,05^(1/12) per maand. Je zet een groeifactor om, heeft niets met enkelvoudig of samengesteld te maken. Dat is alleen als het om rente uitkering gaat en de manier waarop dat rentebedrag dus berekend wordt, niet waarop het rentepercentage berekend wordt.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:47 schreef CitizenKane het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit te maken gekregen met enkelvoudige interest in een schoolexamen. Maar je hebt volgens mij gelijk, indien er sprake is van enkelvoudige interest is het percentage 8/12 = 0,67% per maand.
Samengevat zegt toch echt dat er een verschil is:quote:Op maandag 17 mei 2010 18:27 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Nee hoor. 5% per jaar is gewoon 1,05^(1/12) per maand. Je zet een groeifactor om, heeft niets met enkelvoudig of samengesteld te maken. Dat is alleen als het om rente uitkering gaat en de manier waarop dat rentebedrag dus berekend wordt, niet waarop het rentepercentage berekend wordt.
jup maar dat weet je welquote:Op maandag 17 mei 2010 18:39 schreef DSL het volgende:
Moeten we de kenmerken van verenigingen/VOF/eenmanszaak/et cetera echt weten?
quote:Op maandag 17 mei 2010 18:02 schreef kutagh het volgende:
Als mensen nog een beknopte samenvatting willen voor de GR:
[..]
Hier ging ik inderdaad ook van uit. Dat mijn berekening anders is bij samengestelde interest lijkt me logisch.. Ik denk overigens niet dat we met enkelvoudig interest te maken zullen krijgen op het examenquote:Op maandag 17 mei 2010 18:32 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Samengevat zegt toch echt dat er een verschil is:
Enkelvoudig: 0,5% per maand = 12x0,5%=6% per jaar
Samengesteld: 0,5% per maand = 1,005^12
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |