Oja kut ik typ de verkeerde formule overquote:Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef Granaatappel het volgende:
Vanwaar die 7-1?
Gewoon 6 aanhouden, niet moeilijk gaan doen:
EW = T x Som
T = 12.500
Som = 1,0425 x ((1,0425^6) - 1) / (1,0425 - 1)
= 86.980,94
Hoef je er geen berekening bij te zetten dan? Dat was een paar jaar geleden voor mij het probleem geloof ikquote:Op zondag 16 mei 2010 19:58 schreef LimboFan het volgende:
Waarom werkt niemand hier met de TVM solver? Is veel gemakkelijker!
Nee, je hoeft alleen te zeggen wat je ingevuld hebt, is veel gemakkelijker!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoef je er geen berekening bij te zetten dan? Dat was een paar jaar geleden voor mij het probleem geloof ik
van mijn docent mag hetquote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Nee, je hoeft alleen te zeggen wat je ingevuld hebt, is veel gemakkelijker!
Slechte zaakquote:Op zondag 16 mei 2010 20:03 schreef LimboFan het volgende:
[..]
Nee, je hoeft alleen te zeggen wat je ingevuld hebt, is veel gemakkelijker!
Nee eigenlijk niet, ja sowieso, je hoeft voor de rest ook alleen wat formules toe te passen, het stelt toch allemaal niks meer voor, voor de taal vakken mag je een woordenboek gebruiken, ik bedoel, waar gaat het heen met Nederland, ik zou bijna zeggen: Dat dit kan in.....quote:Op zondag 16 mei 2010 20:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Slechte zaak
Dan heb je dus geen idee wát je aan het berekenen bent. Kenniseconomie brokkelt steeds verder af
hendig sjiek!!!!quote:Op zondag 16 mei 2010 19:58 schreef LimboFan het volgende:
Waarom werkt niemand hier met de TVM solver? Is veel gemakkelijker!
Ja ik heb het zo aangeleerd gekregen op school, te laat om het nu te gaan veranderen!quote:Op zondag 16 mei 2010 20:17 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
hendig sjiek!!!!
Nee serieus, maar ik betwijfel of dat op je CE mag. Mijn docent keurt dat volgens mij niet goed, ligt aan de corrector dus. Sowieso slechte manier om zo iets te berekenen, maar dat achterwege gelaten.
Mijn leraar zei dat dat gewoon mocht.. Maar dat je het beter niet kunt gebruiken want je gaat er heel snel mee de fout in..quote:Op zondag 16 mei 2010 20:17 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
hendig sjiek!!!!
Nee serieus, maar ik betwijfel of dat op je CE mag. Mijn docent keurt dat volgens mij niet goed, ligt aan de corrector dus. Sowieso slechte manier om zo iets te berekenen, maar dat achterwege gelaten.
Wut ??quote:Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik kom er nu helemaal niet meer uit met leren.
Enkelvoudig is dus als ze er niets bij doen?
Maar die eindwaarde en contante waarde? Dat is dus als je bij bijvoorbeeld elk jaar geld stort? Wat is dan het verschil ? Ik zie het niet meer.
Contante waarde is het kale bedrag, zonder interest/rente.quote:
Ja, dat klopt volgens mijquote:Op zondag 16 mei 2010 21:31 schreef hemelsblauw het volgende:
Dus als je beide uitrekent en je trekt ze van elkaar af weet je hoeveel interest je hebt gehad? Of zie ik dit nu verkeerd?
Wat moet je nu storten op een spaarrekening om over 10 jaar een gebouw van 200.000 euro te kunnen betalenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:49 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar wanneer willen ze nou het kale bedrag weten? Kan iemand een kort voorbeeldje doen van beiden? Want in mijn hoofd is een kaal bedrag gewoonhet bedrag dat je stort dus snap die formule dan niet.
Nee, dan gebruik je contante waardequote:
Stel: je wil over 10 jaar ¤ 200.000 euro hebben. Het rentepercentage per jaar is 4%. Hoeveel moet je nu dan op de spaarrekening zetten?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:07 schreef hemelsblauw het volgende:
Wat zou de berekening dan zijn? Ik begindit steeds minder te snappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat kunnen we controleren door de eindwaarde te berekenen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo kan je het noemen ja.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:14 schreef hemelsblauw het volgende:
Oooh contante waarde ofzoiets is gewoon terug in de tijd rekenen???
Ik vraag het me afquote:Op zondag 16 mei 2010 22:15 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar heb je afgelopen jaar wel opgelet?
Beetje vage omschrijving maar ik denk dat je het een beetje snaptquote:Op zondag 16 mei 2010 22:17 schreef hemelsblauw het volgende:
Ooh dus gewoon als je al een antwoord hebt en je wil weten wat je er voor nodig hebt die cw doen?
Goeie vraag, weet even niet of daar een formule voor isquote:En wat nou als iemand elke keer iets stort?
Welk boek heb je dan in godsnaamquote:Op zondag 16 mei 2010 22:34 schreef hemelsblauw het volgende:
Mijn boek is het onbepelijkst ooit, en ook die samengevat snap ik niet.
Nee.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:48 schreef .ZilveR. het volgende:
Misschien ben ik ff dom, maar ik zie het momenteel echt ff niet. Als iemand het me zegt zeg ik waarschijnlijk ooooooooooh zo
Weet iemand hoe ze bij 2008-1 vraag 8, bij het antwoord aan kostprijs ¤410.00 komen?
Informatiebron 2 onderaan.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:48 schreef .ZilveR. het volgende:
Misschien ben ik ff dom, maar ik zie het momenteel echt ff niet. Als iemand het me zegt zeg ik waarschijnlijk ooooooooooh zo
Weet iemand hoe ze bij 2008-1 vraag 8, bij het antwoord aan kostprijs ¤410.00 komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |