Bij moslims val je alleen de moslims niet aan maar hun geloof. Dat de moslims daar over vallen is dan wel hun eigen schuld.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Alles wat je hierboven zegt is waar, maar let even op dat wat vetgedruk staat. Mensen voelen zich hoe dan ook altijd wel gekwetst Dat is de keuze van die mensen. Ze laten zich kwetsen, maw hun emoties zijn hen de baas ipv andersom.
Jullie reactie lijkt heel veel op die van sommige moslims: als ik hier nu zou zeggen dat ik de Islam een ouderwets geloof vind, met gedateerde normen en waarden, dan krijg ik zo heel Moslimlamabad op m'n dak.
Want ik mag niets zeggen over moslims of de Islam, want dan zou ik ze beledigen. Kom op man, probeer verder te denken en reageren dan je eerste, primaire reactie.
Sterker nog: ik denk dat je het een niet kunt ervaren zonder bekend te zijn met de tegenpool. Warm is niet warm zonder koud.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Zonder tegenstrijdigheden in je leven leer je een stuk minder vind ik persoonlijk. En als het dus enkel om ervaren gaat en daar het goede of slechte vanaf haalt ervaar je in een wereld waar alleen maar leuke dingen gebeuren maar de helft van het gehele scala aan emoties.
Komen we nog één keertje terug naar bijvoorbeeld aidsbabies, als ik zeg daar kiest het babietje zelf voor, bedoel ik het ook niet uit het oogpunt 'eigen schuld dikke bult' maar eerder uit de mening van dankbaarheid naar die baby toe, het offert zichzelf op (naja, het is een onsterfelijk bewustzijn dus het kan de tijd wel sparen) om dit te doen voor de ervaring van de rest van de wereld zodat wij een kans hebben om de wereldproblematiek op eigen kracht (zonder messias maar met eigen bloed, zweet, tranen en liefde ) op te lossen. Want ja, dat kunnen wij met zijn allen maar we willen het niet genoeg om het voor elkaar te krijgen. Dat het mogelijk is zie je bijvoorbeeld al aan een Gandhi die door te zijn wie hij was een heel land heeft bevrijdt aan de Engelse onderdrukking, ok de aftermath was bloedig en naar maar hij was in zijn eentje, stel je eens voor als er miljoenen Gandhi's opstaan, wat voor een effect zou dat hebben, dan kunnen we eventueel een keer in een wereld leven waar maar de helft te ervaren valt. Maar dan verdient en op eigen kracht.
Je draait de bewijslast om. Die claimt , die bewijst.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:01 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Welk bewijs heb je dat mijn gedachtegang niet waar is dan? Je gaat hier alleen maar van uit, omdat je dat zo geleerd is. Heb je bewijs dat dit het enige leven is dan? "Ja, maar de mensen die dood zijn, die zie ik toch niet meer" Als dat je enige bewijs is, dan verschil je niet veel van de mensen die dachten dat de aarde plat was. Zij konden ook niet voorbij de horizon kijken namelijk.
Ga eens mee in m'n stelling en geef dan antwoord. Want jouw stelling is ook gebaseerd op een 'wat als'. Nl: 'Wat als dit alles is'. Niemand kan bewijzen dat dit ook zo is. Weinig verschil met mijn stelling wat dat betreft.
Het gaat om de manier van reageren. Jullie maken je druk om iets wat niet eens betrekking heeft op je eigen bestaan.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Bij moslims val je alleen de moslims niet aan maar hun geloof. Dat de moslims daar over vallen is dan wel hun eigen schuld.
Zeggen dat iemands ziekte iemand zelf schuld is, is niks uitlaten over de ziekte maar over die persoon die het schijnbaar zelf heeft gedaan.
Dat verschil zie je hopelijk toch ook wel?
Ja, je hebt de klok horen luiden...quote:Op maandag 29 maart 2010 19:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je draait de bewijslast om. Die claimt , die bewijst.
Ik kan zeggen dat er onzichtbare elven op mn kamer zitten. Aan jou de eer om te bewijzen dat het niet zo is. Kun je niet? ok ze bestaan..
Degene die de power ranger claims maakt, mag juist bewijzen dat het zo is. Ik zeg niet dat het niet zo is. Ik zeg: Laat zien dan.
Maar kom dan niet met omgedraaide bewijslast aan om je punt te staven. Als iemand iets niet NIET kan bewijzen (wat sowieso niet kan), betekend dit niet dat het omgedraaide automatisch waar is.
En dus mag je je er niet druk om maken? Je mag niet begaan zijn met het lot van andere mensen? Massamoorden her en der.. niet druk over mogen maken?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Het gaat om de manier van reageren. Jullie maken je druk om iets wat niet eens betrekking heeft op je eigen bestaan.
Het kleine jongetje en zijn moeder vinden dat hem onrecht aangedaan is volgens hun wereldbeeld door de dikke oude boze man.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:07 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ja, je hebt de klok horen luiden...
Er wordt gezegd dat mijn opmerkingen beledigend zijn, omdat mensen die ziek zijn er zelf niets aan kunnen doen en omdat ik zeg dat het een Eigen Keuze is, zijn die mensen daardoor gekwetst.
Dit alles is gebaseerd op het 'feit' dat jullie denken dat dit je enige leven is. Ik rechtvaardig mijn opmerkingen vanuit het perspectief van een Eeuwig Bewustzijn.
Jullie beweren dat ik mensen kwets, op basis van jullie perspectief: dit is je enige leven.
Ik beweer dat ik niemand kwets, op basis van mijn perspectief: We leven voor eeuwig.
Wie heeft er dan gelijk?
Wij want je beledigd mensen. Die reacties zie je hier in dit topic al terug. Mensen reagereen verbaasd en kwaad op je. Je kwetst ons met je grove opmerkingen. Je raakt ons met je gemiemel over AIDS baby's en kanker.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:07 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ja, je hebt de klok horen luiden...
Er wordt gezegd dat mijn opmerkingen beledigend zijn, omdat mensen die ziek zijn er zelf niets aan kunnen doen en omdat ik zeg dat het een Eigen Keuze is, zijn die mensen daardoor gekwetst.
Dit alles is gebaseerd op het 'feit' dat jullie denken dat dit je enige leven is. Ik rechtvaardig mijn opmerkingen vanuit het perspectief van een Eeuwig Bewustzijn.
Jullie beweren dat ik mensen kwets, op basis van jullie perspectief: dit is je enige leven.
Ik beweer dat ik niemand kwets, op basis van mijn perspectief: We leven voor eeuwig.
Wie heeft er dan gelijk?
Maak je er lekker druk omquote:Op maandag 29 maart 2010 19:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
En dus mag je je er niet druk om maken? Je mag niet begaan zijn met het lot van andere mensen? Massamoorden her en der.. niet druk over mogen maken?
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:11 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Maak je er lekker druk omDat helpt erg veel namelijk
![]()
Ik laat jullie de avond, tijd voor wat anders op m'n netvlies
Welkom in TRU Plus1quote:Op maandag 29 maart 2010 19:11 schreef Plus1 het volgende:
Maak je er lekker druk omDat helpt erg veel namelijk
![]()
Ik laat jullie de avond, tijd voor wat anders op m'n netvlies
Ook al heb je een eeuwig bewustzijn, dan nog is 50 jaar ook lang. Een dag ondraaglijke pijn is al verschrikkelijk lang.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Plus1 het volgende:
Wat als je een eeuwig Bewustzijn hebt? Is die 50 jaar ellende hier dan zo erg dat ik er helemaal niets over mag zeggen? Of is die 50 jaar in verhouding geen reet, vergeleken met de Eeuwigheid?
Ik vind het eigenlijk nogal primair om zomaar wat dingen te roepen (en dan heb ik het er vooral over dat je dat ook i.r.l. zou doen). Ook al is het jouw visie, dan is het toch jammer dat jij blijkbaar geen empathie hebt om te begrijpen dat mensen daardoor ontzettend gekwetst kunnen raken en dat het dus in zo'n geval beter is om je mond te houden.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Plus1 het volgende:
Kom op man, probeer verder te denken en reageren dan je eerste, primaire reactie.
Wat is volgens jou dan de juiste manier van reageren?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
Het gaat om de manier van reageren.
Wat is dit nou weer voor onzin? Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'iets' (want we hebben het in dit en het vorige topic over meerdere dingen gehad) en ik weet niet wie je precies bedoelt met 'jullie', maar als je ook mij bedoelt, het lijkt me niet dat jij vanaf je computertje ook maar iets kunt zeggen over mijn bestaan. Een opmerking als deze heb ik je trouwens ook al eerder zien plaatsen in dit topic en toen heb ik het maar gelaten voor wat het is.quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
Jullie maken je druk om iets wat niet eens betrekking heeft op je eigen bestaan.
Ik vind hem nogal opgefokt en een hoop jaloezie en opgekropte woede. Ook zijn die film en boek natuurlijk maar een fractie van het geheel en "candy".quote:Op maandag 29 maart 2010 14:31 schreef Flammie het volgende:
Hij is een beetje irritant imo maar hij weet in ieder geval waar hij het over heeft. Waterdicht en geen steek tussen te krijgen
wat een aanstellers zeg , komt de groep die elke dag mensen kwetst en roept hoe dom iedereen wel niet is en wat een gebrek iedereen heeft die niet hetzelfde denkt en dan gaan jullie nu zeuren om te zeuren ... over gebrek aan empathie , jouw perspectief interesseert me ook geen ene flikker hierbij , ga je zelf schamen .quote:Op maandag 29 maart 2010 19:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wij want je beledigd mensen. Die reacties zie je hier in dit topic al terug. Mensen reagereen verbaasd en kwaad op je. Je kwetst ons met je grove opmerkingen. Je raakt ons met je gemiemel over AIDS baby's en kanker.
Wat je perspectief is boeit me geen flikker hierbij. To each his own. Maar wat je hierover zegt op dit forum en tegen god knows waar, is iets om je voor te schamen.
En dat mensen zich aangevallen en gekwetst voelen , zie je hier al op dit forum. En niet alleen op dit forum.
M.a.w. je hebt geen gelijk tot dusver want mensen VOELEN zich geraakt door je opmerkingen.
Groot gelijk. De ene zegt zogezegd iets kwetsend over hoe iemand is, de ander zegt iets kwetsend over hoe iemand andersdenkend is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:34 schreef Summers het volgende:
wat een aanstellers zeg , komt de groep die elke dag mensen kwetst en roept hoe dom iedereen wel niet is en wat een gebrek iedereen heeft die niet hetzelfde denkt en dan gaan jullie nu zeuren om te zeuren ... over gebrek aan empathie , jouw perspectief interesseert me ook geen ene flikker hierbij , ga je zelf schamen .
Je hebt dus geen gelijk , jammer he .
Daarom dat je dagelijks TRU afschuimt dat vol staat met zaken die je tegen de borst stoten ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:47 schreef Flammie het volgende:
Dat hoef ik ook niet te lezen of te zien.
Misschien hebben ze wel kanker gekregen van producten gecreeerd door de o glorieuze wetenschap en op de markt gebracht door mensen met een hoog diploma en torenhoog IQ ?quote:Op zondag 28 maart 2010 00:28 schreef Flammie het volgende:
Omdat ik een vriend heb die kanker heeft +zijn ouders verloren heeft aan deze ziekte en ik het misselijkmakend vind dat hier mensen komen met een VMBO diploma op zijn hoogst, het IQ van een stoeptegel die even komen zeggen dat het zijn eigen schuld en keuze is. Daarom.
Lees het dan nietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:47 schreef Flammie het volgende:
De groep die elke dag mensen kwetst? De groep die elke dag roept hoe dom mensen wel niet zijn?
Ja summers je kunt het ook overdrijvenLeuke laster maar helaas....
Zeuren om te zeuren? Mijn neef is gestorven aan kanker en mijn vriend heeft kanker en heeft elke dag veel pijn en verdriet (mede om het feit dat zijn ziekte erfelijk is en zijn ouders er inmiddels al aan zijn overlreden).
Ik hoef gewoon niet te lezen dat het allemaal hun eigen keuze is omdat een paar hippies een verzonnen theorie hebben die ze aanpassen naargelang het hun goed uitkomt. Ik vind het allemaal erg hard overkomen.
Ja maar vanuit mijn perspectief zus en zo. Leuk maar houd dat dan aub voor je. Er zijn ook mensen die het normaal vinden om kindertjes te mishandelen vanuit hun perspectief. Dat hoef ik ook niet te lezen of te zien. Sommige dingen zijn niet snel goed te praten. Omdat het vanuit hun perspectief zus en zo is maakt het nog geen goede zaak.
Dat is ook het gevaarlijke vna geloof. De grenzen vervagen en niemand lijkt meer te beseffen hoever ze eigenlijk gaan... De een crashed met vliegtuigen in gebouwen omdat het vanuit hun perspectief een goede zaak is en hier is het normaal om mensen te raken met harde woorden over dingen waar niemand wat aan kan doen en wat mensen erg vele pijn en verdriet kan bezorgen. Leuk hoor![]()
Ach ja.. er komt een dag dat the secret gaat tegenwerken![]()
Juist, laten we het weer over The Secret hebbenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Groot gelijk. De ene zegt zogezegd iets kwetsend over hoe iemand is, de ander zegt iets kwetsend over hoe iemand andersdenkend is.
[..]
Daarom dat je dagelijks TRU afschuimt dat vol staat met zaken die je tegen de borst stoten ?
[..]
Misschien hebben ze wel kanker gekregen van producten gecreeerd door de o glorieuze wetenschap en op de markt gebracht door mensen met een hoog diploma en torenhoog IQ ?
OT: deze "discussie" gaat allang niet meer over The Secret. The Secret gaat zogezegd over proberen bewust zaken te veranderen in je huidige leven, hier gaat het op den duur meer over zogezegde beslissingen op zielsniveau.
Maar het is natuurlijk makkelijker om alles op een hoopje te gooien en af te breken, scheelt weer een topic.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:24 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Juist, laten we het weer over The Secret hebben
Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 01:34 schreef Summers het volgende:
wat een aanstellers zeg , komt de groep die elke dag mensen kwetst en roept hoe dom iedereen wel niet is en wat een gebrek iedereen heeft die niet hetzelfde denkt en dan gaan jullie nu zeuren om te zeuren ... over gebrek aan empathie , jouw perspectief interesseert me ook geen ene flikker hierbij , ga je zelf schamen .
Je hebt dus geen gelijk , jammer he .
Inderdaad, dit is een discussie-topic. Juist in dit topic mogen wij The Secret ter discussie stellen (iets wat in dit topic niet mocht). Kun je er niet tegen dat mensen het totaal niet eens zijn met jouw visie en dat ook kenbaar maken, blijf dan weg of ga in dat andere topic posten, maar ga je dan niet aanstellen:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:23 schreef Plus1 het volgende:
Lees het dan nietAls je niet in staat bent om boven je persoonlijke ervaring uit te stijgen in een discussie, blijf dan weg...
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:55 schreef Plus1 het volgende:
Ok, jammer dat het zo moet gaan. Jullie winnen, ik heb een Lager Bewustzijn en The Secret is onzin.
En ik heb bewust mensen pijn willen doen met m'n opmerkingen...
Dit topic was potentieel leuk geweest though...
Ik heb wel antwoord gegeven op je vraag. Deze discussie gaat dus heus ergens heen. Als je tenminste deze vraag bedoelt:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:23 schreef Plus1 het volgende:
Dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag hebt gegeven, is voor mij een duidelijk teken: deze discussie gaat zo nergens meer heen.
Ook al heb je een eeuwig bewustzijn, dan nog is 50 jaar ook lang. Een dag ondraaglijke pijn is al verschrikkelijk lang.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:49 schreef Plus1 het volgende:
Wat als je een eeuwig Bewustzijn hebt? Is die 50 jaar ellende hier dan zo erg dat ik er helemaal niets over mag zeggen? Of is die 50 jaar in verhouding geen reet, vergeleken met de Eeuwigheid?
Ook heb ik nergens gezegd dat jij niks hebt meegemaakt, want ik kan niet oordelen over jouw leven, dus doe ik dat ook niet. Jij oordeelt wel over het leven van mij en anderen in dit topic:quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:23 schreef Plus1 het volgende:
En wie beweert dat ik niets heb meegemaakt en veilig achter m'n pc zit, maakt ook een verkeerde inschatting.
quote:Op maandag 29 maart 2010 16:28 schreef Plus1 het volgende:
Wie heb ik nu eigenlijk geraakt met mijn woorden? Alle baby's met AIDS en diens moeders op aarde? En jouw gehandicapte vriend? Als ik jou zo hoor, heeft hij het er helemaal niet zo moeilijk mee, vraag hem eens of hij zich geraakt voelde door mijn opmerkingen...
Volgens mij ben jij de enige die zich 'verwonderde' over mijn opmerkingen. Ik vraag me af waarom, aangezien jij geen baby met AIDS of gehandicapt bent...
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
Het gaat om de manier van reageren. Jullie maken je druk om iets wat niet eens betrekking heeft op je eigen bestaan.
Kijk, die had ik even gemist. Mijn fout.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb wel antwoord gegeven op je vraag. Deze discussie gaat dus heus ergens heen. Als je tenminste deze vraag bedoelt:
[..]
Ook al heb je een eeuwig bewustzijn, dan nog is 50 jaar ook lang. Een dag ondraaglijke pijn is al verschrikkelijk lang.
Euhm...wat is er eigenlijk gaande in TRU? Heb via PM al een paar mensen gehad die klaagden over een bepaalde groep hier...nu zie ik dit bericht..waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
Summers en UncleScorp, hier wordt gewoon gediscussieerd over The Secret (zie ook de topic titel). Sorry als jullie systeem hiermee tegen het licht wordt gehouden maar dat andere topic is zonder critici. Dus ga aub niet hier al dat gal spuien, met dat doel heb ik het vorige topic niet geopend!
Bastard kun jij een extra oogje in het zeil houden aub?
Dat jij het niet eens bent met mijn antwoord, wil nog niet zeggen dat ik een fout maak in mijn antwoord.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Plus1 het volgende:
Kijk, die had ik even gemist. Mijn fout.
Je maakt wel een fout in je antwoord: als je voor eeuwig leeft, is geen enkele pijn ondraaglijk. Wat maakt die pijn ondraaglijk? Als je inziet dat het slechts van tijdelijke aard is, dan zet dat de pijn in een heel ander licht.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
Summers en UncleScorp, hier wordt gewoon gediscussieerd over The Secret (zie ook de topic titel). Sorry als jullie systeem hiermee tegen het licht wordt gehouden maar dat andere topic is zonder critici. Dus ga aub niet hier al dat gal spuien, met dat doel heb ik het vorige topic niet geopend!
VIa PM? Pardon my french maar dat vind ik wel heel sneu dan inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:12 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Euhm...wat is er eigenlijk gaande in TRU? Heb via PM al een paar mensen gehad die klaagden over een bepaalde groep hier...nu zie ik dit bericht..waar slaat dit op?
Spijker ende kop inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
Ik zou niet teveel acht slaan op al die PM's maar gewoon je eigen ding doenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:12 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Euhm...wat is er eigenlijk gaande in TRU? Heb via PM al een paar mensen gehad die klaagden over een bepaalde groep hier...nu zie ik dit bericht..waar slaat dit op?
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:26 schreef Bastard het volgende:
Spijker ende kop inderdaad.
Dit is het discussietopic over hoe zinnig of onzinnig the secret is, als je daar niet netjes aan wil deelnemen om wat voor rede dan ook verlaat je gewoon de discussie en laat je het over aan degene met de langste adem.
Inderdaad, en je eigen mening vormenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:27 schreef Bastard het volgende:
Ik zou niet teveel acht slaan op al die PM's maar gewoon je eigen ding doen
Oh ja, doe ik sowieso wel hoor. Vond het alleen vreemd, alsof er een of andere strijd hier gaande is, waarin ik opeens ook betrokken werdquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Mijn adem is heel erg lang
.
[..]
Inderdaad, en je eigen mening vormen.
Pijn is volgens mij alleen ondraaglijk als het onverwachts komt, of wanneer er geen einde aan komt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat jij het niet eens bent met mijn antwoord, wil nog niet zeggen dat ik een fout maak in mijn antwoord.
Ik vraag me af of jij nog steeds gaat zeggen dat de pijn niet ondraaglijk is, als je een dag keihard gemarteld wordt, laat staan 50 jaar...
En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van makenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:16 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Pijn is volgens mij alleen ondraaglijk als het onverwachts komt, of wanneer er geen einde aan komt.
Maar goed, dit is voor de een reden om te denken dat er niets ergers in je leven bestaat, voor de ander ligt dit anders.
Terug te komen op The Secret:
Ik blijf erbij dat het werkt, zo lang je de spelregels goed toepast. Dankzij een sterke focus kun je alles voor elkaar krijgen, van het genezen van ziektes, tot aan het verkrijgen van welvaart. Mind over matter
Euh...ik snap je felheid even niet...?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van makenHet klinkt allemaal mooi maar zeggen dat de joden niet uit auschwitz willen. de politiek gevange niet uit de martelkampen en dat mensen niet van hun kanker afwillen vind ik serieus te ver gaan.
Ja dan lees je het toch niet?
Bullshit want dit is een discussieforum. Dat kan iedereen zeggen maar dan zou ik hier vanalles kunnen neerplempen onder het mom van "dan lees je het toch niet". Maar goed misschien is dat idd wel het besteDus heo haal ik deze onzin uit mijn active topic list? kan een mod dat doen? Ik voel me serieus slecht van deze bullshit tbh.
Dan heb ik een aantal vragen aan jouquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:16 schreef Plus1 het volgende:
Ik blijf erbij dat het werkt, zo lang je de spelregels goed toepast. Dankzij een sterke focus kun je alles voor elkaar krijgen, van het genezen van ziektes, tot aan het verkrijgen van welvaart. Mind over matter
Daarbij denk ik ook, dat in dit voorbeeld pijn misschien niet in het stoffelijk bewustzijn welkom hoeft te zijn, maar dat het wel is wat de ziel gevraagd heeft als doel om te groeien. Dan trekken we het wellicht wat verder dan puur the secret maar kan wel aangeven dat je ookal ben je bewust bezig met iets, soms er dingen op pad komen omdat ze voor moeten komen uit een diepere betekenis..quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:16 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Pijn is volgens mij alleen ondraaglijk als het onverwachts komt, of wanneer er geen einde aan komt.
Maar goed, dit is voor de een reden om te denken dat er niets ergers in je leven bestaat, voor de ander ligt dit anders.
Je hoeft het niet uit te leggen want ik snap je goed. Je moet dus actie ondernemen in plaats van slechts te denken. Dat is juist wat we de hele tijd zeggen. The secret zegt dat overigens helemaal niet. The secret zegt dat als jij aan dingen denkt deze dingen werkelijkheid worden. Daarna komt er een lulverhaaltje dat gewoon ter plekke verzonnen is om het "wetenschappelijker" te maken door mensen die geen verstand hebben van natuurkunde en quantum physics. Je kunt geen dingen krijgen door ze slechts te wensen. Dat is een beetje van dezelfde orde als aladdin en de geest in de olielamp. JE zult er voor moeten werken.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:31 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Euh...ik snap je felheid even niet...?
Ik wil het nog wel een keer uitleggen voor je, geen probleem![]()
The Secret gaat over het manipuleren van je werkelijkheid dmv je gedachten. Resultaten bereik je alleen wanneer je 100% focus hebt en de gedachte achter je gedachtes aangepast hebt aan dit doel.
Als je niet verder komt dan "Ik wil zus en zo" dan zal je nooit iets anders zien dat dat jij datgene wilt.
The Secret werkt dus alleen wanneer je verder kunt gaan dan 'willen'.
Omdat je het zo vriendelijk vraagtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Trouwens, het zou ook wel leuk zijn als UncleScorp, Summers, en de pm'ers gezellig inhoudelijk mee komen posten in dit topic, i.p.v. alleen maar langs te komen om hun beklag te doen over 'de groep' en 'jullie'.
Goede vragen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dan heb ik een aantal vragen aan jou:
- Wanneer heb jij The Secret ontdekt?
- Hoe leefde jij voordat je The Secret ontdekte?
- Heb je ooit een ander geloof aangehangen?
- Is er veel veranderd in je leven sinds je The Secret ontdekt hebt?
- Vind jij zelf niet dat jij af en toe een beetje de realiteit uit het oog verliest? (Je hebt het vaak over het eeuwige leven na de dood. Ik krijg hierdoor de indruk dat jij hier op aarde je tijd aan het uitzitten bent. Ook omdat je vindt dat je zomaar alles empathieloos mag roepen tegen mensen, omdat na de dood alles beter is.)
Nah, ik werk gewoon hoor! Ik heb nooit gezegd dat ik over een dergelijk Hoog Bewustzijn beschik, helaasquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Amos_ het volgende:
Maarreh.. Plus 1 jij hoeft dus ook niet te werken? Jij "denkt" je geld gewoon tevoorschijn?
Nah, het gaat niet om iets doen. Het gaat om je focus. Elke daad is ooit begonnen als gedachte.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet uit te leggen want ik snap je goed. Je moet dus actie ondernemen in plaats van slechts te denken. Dat is juist wat we de hele tijd zeggen. The secret zegt dat overigens helemaal niet. The secret zegt dat als jij aan dingen denkt deze dingen werkelijkheid worden. Daarna komt er een lulverhaaltje dat gewoon ter plekke verzonnen is om het "wetenschappelijker" te maken door mensen die geen verstand hebben van natuurkunde en quantum physics. Je kunt geen dingen krijgen door ze slechts te wensen. Dat is een beetje van dezelfde orde als aladdin en de geest in de olielamp. JE zult er voor moeten werken.
Waar zeg ik anders?
Maar om dan een boek uit te brengen, ee verhaal te verzinnen over de kosmos en de kracht van de gedachten is dus gewoon oplichterij want uiteindelijk werkt het niet altijd en is het dus niet slechts een kwestie van aan iets denken en het gebeurd. Ik kan dit makkelijk met je testen hoor. Datum en tijd plx
Euh...nee, zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:46 schreef Flammie het volgende:
Maar jij kan dit dus wel?
En wat je ouders zeggen vind ik een beetje : mwah.. iedereen heeft andere maatstaven voor een goed leven.
Dat de een sneller tevreden is dan de ander wil natuurlijk niet zeggen dat the secret werkt overigens![]()
Nah, ik ben hartstikke wakker hoor. Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat jij mij gekwetst hebt. Wie mij via een internetforum wil kwetsen, moet van heel goede huize komen. En dat kom jij dus nietquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:41 schreef Plus1 het volgende:
In mijn ogen ben jij nog niet wakker geworden, in jouw ogen ben ik zweverig. Als gevolg hiervan ben jij (en anderen met jou) gekwetst door mijn woorden en zit ik nog steeds te lachen achter m'n pc![]()
Als je woorden opvat als een belediging en zo fel over "arme mensen" hebt en een zwaar leven dan moet je zelf ook wel een verschrikkelijk leven hebben. Zeker omdat jouw leven veel meer schade toebrengt dan onze woorden. Elke stap die jij neemt is een trap naar een minderbedeelde. Puur omdat je westerling bent. Aan je ignature te zien steun jij ook bepaalde een bepaalde dictatuur.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:
[..]
En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van makenHet klinkt allemaal mooi maar zeggen dat de joden niet uit auschwitz willen. de politiek gevange niet uit de martelkampen en dat mensen niet van hun kanker afwillen vind ik serieus te ver gaan.
Ja dan lees je het toch niet?
Bullshit want dit is een discussieforum. Dat kan iedereen zeggen maar dan zou ik hier vanalles kunnen neerplempen onder het mom van "dan lees je het toch niet". Maar goed misschien is dat idd wel het besteDus heo haal ik deze onzin uit mijn active topic list? kan een mod dat doen? Ik voel me serieus slecht van deze bullshit tbh.
De vraag was wel beantwoord. al 30x.
Yeh mijn leven is echt heel slecht. Ik ben gewoon erg empatisch en begaan met mensen waar ik veel om geef. Mag dat ?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als je woorden opvat als een belediging en zo fel over "arme mensen" hebt en een zwaar leven dan moet je zelf ook wel een verschrikkelijk leven hebben.
Volgens mij brengt een ieders leven meer schade dan de woorden van een volslagen vreemdeling als zijn/haar ervaringen slecht zijn.quote:Zeker omdat jouw leven veel meer schade toebrengt dan onze woorden. Elke stap die jij neemt is een trap naar een minderbedeelde.
En jij bent?quote:puur omdat je westerling bent.
Ik begrijp hem niet. Verklaar je naderquote:Aan je ignature te zien steun jij ook bepaalde een bepaalde dictatuur.
Waar heb ik je beledigt dan?quote:Moet ik nu ook beledigt zijn door jouw visie en wereld ?
Ik heb het daar niet over in openbare forums. Als jij vegatarier bent dan mag je dat best doenquote:Moet ik nu ook walgen van jouw keuze om bijvoorbeeld vlees te eten? Hoe een monster jij bent om dieren te laten lijden ?
eeuwen geleden nog wel. Ik vraag me echt af hoe je daar zo zeker van bentquote:*nee natuurlijk niet, omdat dat BS is in jouw ogen. In de mijne niet maar ik heb al eeuwen geleden besloten dat de mensheid te blind is om echt mededogen te kennen. Jouw "idealogieen" en humaiteit is slechts een omhulsel die in werkelijkheid niets waard is zoals gezegt omdat jij beoordeeld en zelf niet beordeeld wenst te worden.
Wat is de ideale gevangene? Hij die niet weet dat ie gevangen is! Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:54 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nah, ik ben hartstikke wakker hoor. Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat jij mij gekwetst hebt. Wie mij via een internetforum wil kwetsen, moet van heel goede huize komen. En dat kom jij dus niet.
Bedankt voor je antwoorden in ieder geval.
Tja, ik merk dat het niet werkt en ik weet waarom. Dat ligt geheel aan mijn eigen focus. Zoals iemand anders al eerder zei: ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef Flammie het volgende:
@plus 1
Maar als the secret dan pas echt werkt (hanteren van de spelregels) hoe weet jij dan zo zeker dat the secret echt werkt als jij de spelregels ook niet kunt toepassen?
Dan zou ik toch juist denken dat het er niks mee te maken heeft
Ja maar dat vind ik dus raar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:05 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Tja, ik merk dat het niet werkt en ik weet waarom. Dat ligt geheel aan mijn eigen focus. Zoals iemand anders al eerder zei: ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid.
Als iemand een andere visie op het leven heeft, wil dat niet zeggen dat die persoon in slaap is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Plus1 het volgende:
Wat is de ideale gevangene? Hij die niet weet dat ie gevangen is! Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.
Ik ben me er niet bewust van dat iemand die zich niet laat kwetsen via een internetforum superieur is. Maar dank je wel voor het compliment.quote:Ach goede huize, op een dag ga je inzien dat er meer is dan superioriteit
De spelregels kennen en ze toepassen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Ik ben op de hoogte van de spelregels en weet dat het zo werkt. Omdat ik tegelijkertijd zie dat ik de spelregels niet (naar behoren) toepas en daarvan de 'vruchten' zie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:08 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik dus raar.
Je zegt: The secret werkt alleen met focus en spelregels
Je zegt: Nee ik zeg niet dat ik die focus heb en al die spelregels
Hoe weet je dan dat het the secret is dat werkt en niet iets anders?
Je zegt: Ook negatieve gedachten bepalen je werkelijkheid
Dat klinkt een beetje voor mij als:
Ik kan spoken oproepen kijk maar.
*niks gebeurd
Zie je... de geest was er wel maar heeft zich helemaal stil gehouden en niks van zich laten horen
Maar goed. als jij zegt dat we er ooit nog wel achterkomen dan houd ik je daar aanIk ben echter bang dat ik te nuchter ben voor dit soort zweverige zaken
Nee, dat klopt. Per definitie hoeft dat niet te betekenen dat iemand dan in slaap is. Maar gezien je kennis van deze materie durf ik wel te zeggen dat je nog slaapt. Je slaapt zelfs zo diep dat je het niet eens door hebt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Als iemand een andere visie op het leven heeft, wil dat niet zeggen dat die persoon in slaap is.
[..]
Ik ben me er niet bewust van dat iemand die zich niet laat kwetsen via een internetforum superieur is. Maar dank je wel voor het compliment.
Volgens jouw visie heeft het je niet laten kwetsen overigens te maken met een hoger bewustzijn.
Mooi gezegd!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:21 schreef Buschetta het volgende:
Jammer dat de meesten totaal niet begrijpen wat er wordt bedoelt en dat de discussie op een erg laag "werelds" niveau blijft zonder dieper in te gaan op de materie dat je je eigen realiteit creeert.
Ooit in je opgekomen dat wat jij denkt te willen iets anders is dan je werkelijke wil? Dat je onderbewustzijn allang antwoorden heeft op jouw geneugten ? Dat bij elke gedachte die je hebt je een parallele gedachte hebt?
Omdat de meesten die parallelle gedachten niet kunnen of willen horen betekend niet dat ze er niet zijn.
Misschien dat je je herinnert dat je als kind een wens had maar op het moment dat je het beredeneerde of er aan dacht een soort van gevoel in je buik onstaat die al aangeeft dat het niet gaat gebeuren ?
Als je dat gevoel kan herkennen en sturen dan kan je wellicht begrijpen wat echt wensen is. Aan iets denken de hele dag werkt niet. Je moet het op een heel ander niveau in je "blueprint" opnemen.
Zelfde als je zou geloven dat je ziek bent maar dus vanuit logica redeneert. Dan zal je dus onderbewust altijd "weten" dat je nooit beter wordt.
De vraag is hoe jij dat dan allemaal zo zeker weetquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:51 schreef Plus1 het volgende:
[..]
De spelregels kennen en ze toepassen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Ik ben op de hoogte van de spelregels en weet dat het zo werkt. Omdat ik tegelijkertijd zie dat ik de spelregels niet (naar behoren) toepas en daarvan de 'vruchten' zie.
Op een dag hebben we hetzelfde gesprek nog eens! Wie weet niet in dit leven, maar we gaan hier op terug komen. En dan gaat het gesprek heel anders.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef Plus1 het volgende:
Ik gaf je geen compliment hoor, geloof in superioriteit is een teken van onderontwikkelde wezens. Niet meteen trippen: onderontwikkeld zijn is geen 'slecht' iets, zie mijn Hoger en Lager verhaal.
Dus is dus geen wetenschappelijk artikel of theorie he. Dis is een blogje die zich baseerd op 2 artikelen met een eigen sausje erover die verder niets zegt over 'the secret', alleen dat in een oneindige tijdspanne er van alles kan gebeuren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:43 schreef Amos_ het volgende:
Overigens is er in de wetenschap wel een theorie die losjes lijkt op The Secret, maar daarin zijn mensen en hun gedachten niet de motor achter het ontstaan van "dingen"...
Zal eens kijken of ik dat nog kan terugvinden.
Edit: Gevonden!
http://www.exitmundi.nl/eternity.htm
Dat is een bijzonder goede vraag! Het antwoord is: verdiep je in de eerder genoemde materie, dan kunnen we dit gesprek nog dit leven herhalen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
[..]
De vraag is hoe jij dat dan allemaal zo zeker weetMaar goed ik ben benieuwd. Zie je ons 348989894829 jaar later op TRU nog discussieren
Vat jij alles maar sarcastisch op, heel veel verder dan dat kom je nog niet denk ik...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
The Secret vertelt je zeker ook dat sarcasme verboden is?
Verwacht antwoord: "Dat van die onderontwikkelde wezens was ook sarcastisch bedoeld."
"Als dat zo is vat ik al je posts in dit topic dan maar sarcastisch op, want ze zijn allemaal in dezelfde lijn."
Waarom heb jij dan zelf nog niet ingezien dat er meer is dan superioriteit? Afgaande op jouw eigen reacties heb jij het idee dat je erg superieur bent.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Plus1 het volgende:
op een dag ga je inzien dat er meer is dan superioriteit
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Plus1 het volgende:
Gezien je antwoorden in dit topic ben je in mijn ogen nog in een heeeeeeel diepe slaap.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:54 schreef Plus1 het volgende:
Maar gezien je kennis van deze materie durf ik wel te zeggen dat je nog slaapt. Je slaapt zelfs zo diep dat je het niet eens door hebt.
Maar dat geeft niet, het hoort bij jouw proces. Je hebt deze slaap nodig om straks wakker te kunnen worden en te ervaren Wie je Werkelijk bent.
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:56 schreef Plus1 het volgende:
Jullie reactie lijkt heel veel op die van sommige moslims: als ik hier nu zou zeggen dat ik de Islam een ouderwets geloof vind, met gedateerde normen en waarden, dan krijg ik zo heel Moslimlamabad op m'n dak.
Want ik mag niets zeggen over moslims of de Islam, want dan zou ik ze beledigen. Kom op man, probeer verder te denken en reageren dan je eerste, primaire reactie.
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:05 schreef Plus1 het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:23 schreef Plus1 het volgende:
Lees het dan nietAls je niet in staat bent om boven je persoonlijke ervaring uit te stijgen in een discussie, blijf dan weg...
En dan heb ik nog niet eens al je superieur aandoende reacties hier geplaatst. Bovendien heb ik je superieur aandoende reacties uit het vorige topic achterwege gelatenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:10 schreef Plus1 het volgende:
heel veel verder dan dat kom je nog niet denk ik...
De enige reden waarom je denkt dat ik me superieur opstel, is omdat jij heilig in superioriteit gelooft. Ik heb nergens gezegd beter te zijn, of me beter te voelen. Jullie visie verschilt van de mijne, maar dat maakt mijn visie niet beter. Slechts anders.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:35 schreef JoepiePoepie het volgende:
Plus1, ik heb weer een nieuwe vraag aan je. Jij schrijft dit:
[..]
Waarom heb jij dan zelf nog niet ingezien dat er meer is dan superioriteit? Afgaande op jouw eigen reacties heb jij het idee dat je erg superieur bent.
Een kleine bloemlezing:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dan heb ik nog niet eens al je superieur aandoende reacties hier geplaatst. Bovendien heb ik je superieur aandoende reacties uit het vorige topic achterwege gelaten.
Eehm nee, heeft niks met geloof te maken. Bovendien was ik niet degene die over superioriteit begon, dat was jij hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
De enige reden waarom je denkt dat ik me superieur opstel, is omdat jij heilig in superioriteit gelooft. Ik heb nergens gezegd beter te zijn, of me beter te voelen. Jullie visie verschilt van de mijne, maar dat maakt mijn visie niet beter. Slechts anders.
Dat is het verschil: jij bent niet in staat om boven je persoonlijke benadering uit te stijgen. Daarom was je ook zo geschokt over mijn AIDS-baby's en zo.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eehm nee, heeft niks met geloof te maken. Bovendien was ik niet degene die over superioriteit begon, dat was jij hoor.
Nee, verwonderd.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:54 schreef Plus1 het volgende:
Dat is het verschil: jij bent niet in staat om boven je persoonlijke benadering uit te stijgen. Daarom was je ook zo geschokt over mijn AIDS-baby's en zo.
Verwonderd dan, als je het zo wilt noemen (zelfkennis?). Ik beschik dus door mijn opmerkingen niet over empathie? Je hebt echt niets begrepen van wat ik heb gezegd, je hebt je slechts blind zitten staren op iets dat in jouw ogen kwetsend kan zijn voor andere mensen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, verwonderd.
Geschokt is niet hetzelfde als verwonderd.
Bovendien is met het hebben van empathie niks mis. Ik kan me ook niet voorstellen dat The Secret je dat wil afleren.
Ik vind wel dat jij met een bepaalde arrogantie je boodschap hier verspreidt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:49 schreef Plus1 het volgende:
[..]
De enige reden waarom je denkt dat ik me superieur opstel, is omdat jij heilig in superioriteit gelooft. Ik heb nergens gezegd beter te zijn, of me beter te voelen. Jullie visie verschilt van de mijne, maar dat maakt mijn visie niet beter. Slechts anders.
Ok, dus omdat ik mijn mening met argumenten onderbouw, ben ik arrogant? Dan zijn Joepiejoepie en Flammie dat dan toch ook? Maar goed, een ieder mag me arrogant vinden - zegt voor mij meer over jouw perspectief dan dat het iets over mij zegt, denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind wel dat jij met een bepaalde arrogantie je boodschap hier verspreidt.
Je vertelde dat je veel geblowed hebt, maar tot inkeer bent gekomen en nu vrouw en kinderen hebt en werk. Maar zo gaat het toch met het gros van de jongeren ? Een periode van ontdekken van van alles en dan gaan settelen. Maar dat heeft toch niets met the Secret te maken? Dat lijkt mij een gewone ontwikkeling die ieder mens doormaakt.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je vertelde dat je veel geblowed hebt, maar tot inkeer bent gekomen en nu vrouw en kinderen hebt en werk. Maar zo gaat het toch met het gros van de jongeren ? Een periode van ontdekken van van alles en dan gaan settelen. Maar dat heeft toch niets met the Secret te maken? Dat lijkt mij een gewone ontwikkeling die ieder mens doormaakt.
Elke gedachte is creeerend .... is het niet in deze realiteit dan wel in een anderequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef Plus1 het volgende:
Dat is het mooie: iederen past The Secret toe! Nu, op dit moment, iedereen op aarde. Alleen niemand doet het bewust. Als ze dat wel deden, zag de wereld er heel anders uit.
Nuance: voor jou is er geen reden om aan te nemen dat het werkt, omdat je je nog niet voldoende hebt verdiept in de materie.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef Flammie het volgende:
[..]
Helemaal mee eensOok om het feit dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat the secret echt werkt behalve doen alsof je boven de slapers staat
![]()
@ plus 1:
iedereen doet wat Allah van hem/haar verlangt maar niet bewust. als ze dat wel deden zag de hele wereld er anders uit.
Hé hé, eindelijk iemand die het snaptquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Elke gedachte is creeerend .... is het niet in deze realiteit dan wel in een andere
Wat bedoel je met perspectief?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:10 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Ok, dus omdat ik mijn mening met argumenten onderbouw, ben ik arrogant? Dan zijn Joepiejoepie en Flammie dat dan toch ook? Maar goed, een ieder mag me arrogant vinden - zegt voor mij meer over jouw perspectief dan dat het iets over mij zegt, denk ik.
Dat is het mooie: iederen past The Secret toe! Nu, op dit moment, iedereen op aarde. Alleen niemand doet het bewust. Als ze dat wel deden, zag de wereld er heel anders uit.
Ergens een andere visie over hebben is niet hetzelfde als iets niet begrepen hebben. Bovendien is het dikgedrukte wederom iets waarmee je pretendeert boven anderen te staan (superieur):quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef Plus1 het volgende:
Verwonderd dan, als je het zo wilt noemen (zelfkennis?). Ik beschik dus door mijn opmerkingen niet over empathie? Je hebt echt niets begrepen van wat ik heb gezegd, je hebt je slechts blind zitten staren op iets dat in jouw ogen kwetsend kan zijn voor andere mensen.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:18 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Nuance: voor jou is er geen reden om aan te nemen dat het werkt, omdat je je nog niet voldoende hebt verdiept in de materie.
En wat het slapen betreft: heb ik gezegd dat jullie minder zijn omdat jullie nog slapen? Nee, dat oordeel plak je er zelf op. Ik zegen jullie slapende mensen juist, dankzij jullie bestaat de tegenpool ook in dit universum.
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?
Je spreekt jezelf best vaak tegen, ja ik lurk hier mee.Ik snap je bedoelingen wel en je visie ook wel enigzins, maar het lijkt alsof je zelf niet precies weet wat je over wilt brengen. Het is het net niet, zeg maar.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
[..]
Maar als jij de slapende mensen zegent (wat een woord trouwens) waarom zeg je dan vlak erna dat de wereld er heel anders uit zou zien als iedereen wakker is?
Je spreekt jezelf best vaak tegen, ja ik lurk hier mee.Ik snap je bedoelingen wel en je visie ook wel enigzins, maar het lijkt alsof je zelf niet precies weet wat je over wilt brengen. Het is het net niet, zeg maar.
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:33 schreef Parlay het volgende:
[..]
Pretendeer ik beter te zijn dan anderen? Of maken jullie dit er van?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ergens een andere visie over hebben is niet hetzelfde als iets niet begrepen hebben. Bovendien is het dikgedrukte wederom iets waarmee je pretendeert boven anderen te staan (superieur):
"Je bent het niet met me eens, dus je begrijpt het niet."
[..]
Helemaal mee eens.
Dat wat je in een ander ziet, herken je slechts van jezelf. Als je een bepaalde mening over een ander hebt, is dit altijd een weerspiegeling van wat je van jezelf op een bepaald niveau denkt. Als je mij arrogant vindt, omdat ik een bepaalde visie heb (een [andere/i] geen [i]betere), dan zegt dat iets over hoe jij naar de wereld kijkt.quote:
Ehm...Plus1 is er gewoon nog en vindt het een beetje raar dat Joepiejoepe doet alsof hij er niet meer is...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Bovendien vind ik dat Plus1 erg volgens aangeleerde(?) regeltjes spreekt. Bijna alles wat tegen hem gezegd wordt door mensen die het niet met hem eens zijn, doet hij af als:
"Dat jij er zo over denkt, zegt meer over jou dan over mij."
En als je zijn visie niet deelt:
Je bent nog niet wakker, daarom begrijp je het niet.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
Arrogantie en superioriteit ? ... doet me zowat denken hoe hier gedaan wordt over het al dan niet hebben van diploma's en het al dan niet daaraan gekoppeld IQ.
Ik heb je al eerder gemeld dat jijzelf echt degene bent die in dit en het vorige topic het allermeest oordeelt over anderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.
Het was een aanvulling op mijn post daarvoor. Als je dat niet doorhad, lig je echt nog een beetje te slapen hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:41 schreef Plus1 het volgende:
Ehm...Plus1 is er gewoon nog en vindt het een beetje raar dat Joepiejoepe doet alsof hij er niet meer is...
Welk oordeel dan? Kom op met die bloemlezing.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:43 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder gemeld dat jijzelf echt degene bent die in dit en het vorige topic het allermeest oordeelt over anderen.
En nee, ik ga niet weer een bloemlezing geven. Is ook niet nodig, bijna al jouw reacties staan vol met oordelen richting anderen.
Ho Ho, ik oordeel nergens en waarom krijg ik dat gevoel dan wel steeds als ik jouw posts lees. Toegegeven je word hier aardig de hoek in gedreven afentoequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
[..]
Omdat het een simpele vaststelling van een feit is. Ik zeg niet dat de wereld beter zou zijn als iedereen wakker was. Slechts anders. Jullie plakken overal een oordeel aan, ik niet. Anders is niet beter. Slapend is niet slechter dan wakker.
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:44 schreef Plus1 het volgende:
Welk oordeel dan? Kom op met die bloemlezing.
Was dan ook niet aan jou gerichtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:45 schreef Parlay het volgende:
[..]
Ho Ho, ik oordeel nergens en waarom krijg ik dat gevoel dan wel steeds als ik jouw posts lees. Toegegeven je word hier aardig de hoek in gedreven afentoeMaarrrr, ik als meelezer snap de kritiek wel. En dat kan je niet enkel toespelen op "ons" oordeel over beter/slechter. Zo denk ik er namelijk niet over maar dat lees ik wel in jouw posts. Nogmaals, jammer, want je hebt echt wel een punt het komt alleen een beetje rot je toetsenbord uit.
quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:37 schreef Plus1 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |