abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79737375
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Amos_ het volgende:
Summers en UncleScorp, hier wordt gewoon gediscussieerd over The Secret (zie ook de topic titel). Sorry als jullie systeem hiermee tegen het licht wordt gehouden maar dat andere topic is zonder critici. Dus ga aub niet hier al dat gal spuien, met dat doel heb ik het vorige topic niet geopend!

Bastard kun jij een extra oogje in het zeil houden aub?
Euhm...wat is er eigenlijk gaande in TRU? Heb via PM al een paar mensen gehad die klaagden over een bepaalde groep hier...nu zie ik dit bericht..waar slaat dit op?
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:13:50 #127
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79737410
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:07 schreef Plus1 het volgende:
Kijk, die had ik even gemist. Mijn fout.

Je maakt wel een fout in je antwoord: als je voor eeuwig leeft, is geen enkele pijn ondraaglijk. Wat maakt die pijn ondraaglijk? Als je inziet dat het slechts van tijdelijke aard is, dan zet dat de pijn in een heel ander licht.
Dat jij het niet eens bent met mijn antwoord, wil nog niet zeggen dat ik een fout maak in mijn antwoord.

Ik vraag me af of jij nog steeds gaat zeggen dat de pijn niet ondraaglijk is, als je een dag keihard gemarteld wordt, laat staan 50 jaar...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79737426
quote:
Summers en UncleScorp, hier wordt gewoon gediscussieerd over The Secret (zie ook de topic titel). Sorry als jullie systeem hiermee tegen het licht wordt gehouden maar dat andere topic is zonder critici. Dus ga aub niet hier al dat gal spuien, met dat doel heb ik het vorige topic niet geopend!

Zal ik ff een opsomming maken hoe jullie hier je gal zitten te spuien ?

No problem ... veel plezier verder met het topic
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79737438
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:12 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Euhm...wat is er eigenlijk gaande in TRU? Heb via PM al een paar mensen gehad die klaagden over een bepaalde groep hier...nu zie ik dit bericht..waar slaat dit op?
VIa PM? Pardon my french maar dat vind ik wel heel sneu dan inderdaad.

Ach ik zou zeggen lees eens wat Feedback-topics terug. Erg leuk die 'vetes' maar hou dat aub uit deze reeks. Ik zal nog eens een topic openen hier

Enfin, vanaf nu weer on-topic zonder het moddergooien. Anders zet ik de LHC aan
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:25:49 #130
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_79737762
Ach, The Secret moet je niet zo letterlijk nemen. We weten allemaal dat je wanneer je in jezelf gelooft je ook dingen voor elkaar kunt krijgen ( wat betreft materiële zaken). Wanneer een kind met aids geboren wordt is het duidelijk dat ie daar niet zelf voor gekozen heeft, maar wanneer het kind positief in het leven staat trekt hij/zij ook positieve dingen aan. In de zin van, wie goed doet, die goed ontmoet en dit gezegde is al vele generaties oud. En The Secret gaat om hetzelfde principe maar alleen een beetje leuk verpakt.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:26:20 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79737778
quote:

Spijker ende kop inderdaad.
Dit is het discussietopic over hoe zinnig of onzinnig the secret is, als je daar niet netjes aan wil deelnemen om wat voor rede dan ook verlaat je gewoon de discussie en laat je het over aan degene met de langste adem.
The truth was in here.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:27:55 #132
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79737828
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:12 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ik zou niet teveel acht slaan op al die PM's maar gewoon je eigen ding doen
The truth was in here.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:29:21 #133
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79737867
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:26 schreef Bastard het volgende:
Spijker ende kop inderdaad.
Dit is het discussietopic over hoe zinnig of onzinnig the secret is, als je daar niet netjes aan wil deelnemen om wat voor rede dan ook verlaat je gewoon de discussie en laat je het over aan degene met de langste adem.
Mijn adem is heel erg lang .
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:27 schreef Bastard het volgende:
Ik zou niet teveel acht slaan op al die PM's maar gewoon je eigen ding doen
Inderdaad, en je eigen mening vormen .
pi_79739096
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:29 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Mijn adem is heel erg lang .
[..]

Inderdaad, en je eigen mening vormen .
Oh ja, doe ik sowieso wel hoor. Vond het alleen vreemd, alsof er een of andere strijd hier gaande is, waarin ik opeens ook betrokken werd
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:14:34 #135
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79739233
Trouwens, het zou ook wel leuk zijn als UncleScorp, Summers, en de pm'ers gezellig inhoudelijk mee komen posten in dit topic, i.p.v. alleen maar langs te komen om hun beklag te doen over 'de groep' en 'jullie'.

pi_79739291
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dat jij het niet eens bent met mijn antwoord, wil nog niet zeggen dat ik een fout maak in mijn antwoord.

Ik vraag me af of jij nog steeds gaat zeggen dat de pijn niet ondraaglijk is, als je een dag keihard gemarteld wordt, laat staan 50 jaar...
Pijn is volgens mij alleen ondraaglijk als het onverwachts komt, of wanneer er geen einde aan komt.
Maar goed, dit is voor de een reden om te denken dat er niets ergers in je leven bestaat, voor de ander ligt dit anders.

Terug te komen op The Secret:
Ik blijf erbij dat het werkt, zo lang je de spelregels goed toepast. Dankzij een sterke focus kun je alles voor elkaar krijgen, van het genezen van ziektes, tot aan het verkrijgen van welvaart. Mind over matter
pi_79739461
hahah en meteen gaan ze pm'en
pi_79739513
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:16 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Pijn is volgens mij alleen ondraaglijk als het onverwachts komt, of wanneer er geen einde aan komt.
Maar goed, dit is voor de een reden om te denken dat er niets ergers in je leven bestaat, voor de ander ligt dit anders.

Ik blijf erbij dat het werkt, zo lang je de spelregels goed toepast. Dankzij een sterke focus kun je alles voor elkaar krijgen, van het genezen van ziektes, tot aan het verkrijgen van welvaart. Mind over matter
En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van maken Het klinkt allemaal mooi maar zeggen dat de joden niet uit auschwitz willen. de politiek gevange niet uit de martelkampen en dat mensen niet van hun kanker afwillen vind ik serieus te ver gaan.

Ja dan lees je het toch niet?

Bullshit want dit is een discussieforum. Dat kan iedereen zeggen maar dan zou ik hier vanalles kunnen neerplempen onder het mom van "dan lees je het toch niet". Maar goed misschien is dat idd wel het beste Dus heo haal ik deze onzin uit mijn active topic list? kan een mod dat doen? Ik voel me serieus slecht van deze bullshit tbh.

De vraag was wel beantwoord. al 30x.

[ Bericht 7% gewijzigd door Flammie op 30-03-2010 11:29:47 ]
pi_79739737
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:24 schreef Flammie het volgende:

[..]

En als het niet lukt dan willen ze niet graag genoeg? Ik vind dat echt te hard voor woorden, kan er niet meer van maken Het klinkt allemaal mooi maar zeggen dat de joden niet uit auschwitz willen. de politiek gevange niet uit de martelkampen en dat mensen niet van hun kanker afwillen vind ik serieus te ver gaan.

Ja dan lees je het toch niet?

Bullshit want dit is een discussieforum. Dat kan iedereen zeggen maar dan zou ik hier vanalles kunnen neerplempen onder het mom van "dan lees je het toch niet". Maar goed misschien is dat idd wel het beste Dus heo haal ik deze onzin uit mijn active topic list? kan een mod dat doen? Ik voel me serieus slecht van deze bullshit tbh.
Euh...ik snap je felheid even niet...?

Ik wil het nog wel een keer uitleggen voor je, geen probleem

The Secret gaat over het manipuleren van je werkelijkheid dmv je gedachten. Resultaten bereik je alleen wanneer je 100% focus hebt en de gedachte achter je gedachtes aangepast hebt aan dit doel.
Als je niet verder komt dan "Ik wil zus en zo" dan zal je nooit iets anders zien dat dat jij datgene wilt.
The Secret werkt dus alleen wanneer je verder kunt gaan dan 'willen'.

De mensen in kampen, zieke mensen etc. komen helaas vaak niet verder dan iets anders 'willen'. En dus blijven ze alleen maar willen. Teh Secret leert je om vd dankzij het tonen van dankbaarheid voor een werkelijkheid die nog moet komen, verder te gaan dan 'willen'. Wanneer je dankbaarheid uit, bevestig je nl dat iets al werkelijkheid is voor je en pas je de gedachte achter je dagelijkse gedachte aan.

PS: als je je serieus slecht voelt door wat ik allemaal zeg, zegt meer over jouw gemoedstoestand dan over mijn opmerkingen, no offense!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:33:09 #140
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79739773
quote:
Dan heb ik een aantal vragen aan jou :

- Wanneer heb jij The Secret ontdekt?
- Hoe leefde jij voordat je The Secret ontdekte?
- Heb je ooit een ander geloof aangehangen?
- Is er veel veranderd in je leven sinds je The Secret ontdekt hebt?
- Vind jij zelf niet dat jij af en toe een beetje de realiteit uit het oog verliest? (Je hebt het vaak over het eeuwige leven na de dood. Ik krijg hierdoor de indruk dat jij hier op aarde in dit leven je tijd aan het uitzitten bent. Ook omdat je vindt dat je zomaar alles empathieloos mag roepen tegen mensen, omdat na de dood alles beter is.)
pi_79739856
Maarreh.. Plus 1 jij hoeft dus ook niet te werken? Jij "denkt" je geld gewoon tevoorschijn?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:35:54 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79739864
quote:

[..]

Daarbij denk ik ook, dat in dit voorbeeld pijn misschien niet in het stoffelijk bewustzijn welkom hoeft te zijn, maar dat het wel is wat de ziel gevraagd heeft als doel om te groeien. Dan trekken we het wellicht wat verder dan puur the secret maar kan wel aangeven dat je ookal ben je bewust bezig met iets, soms er dingen op pad komen omdat ze voor moeten komen uit een diepere betekenis..
The truth was in here.
pi_79739929
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:31 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Euh...ik snap je felheid even niet...?

Ik wil het nog wel een keer uitleggen voor je, geen probleem

The Secret gaat over het manipuleren van je werkelijkheid dmv je gedachten. Resultaten bereik je alleen wanneer je 100% focus hebt en de gedachte achter je gedachtes aangepast hebt aan dit doel.
Als je niet verder komt dan "Ik wil zus en zo" dan zal je nooit iets anders zien dat dat jij datgene wilt.
The Secret werkt dus alleen wanneer je verder kunt gaan dan 'willen'.
Je hoeft het niet uit te leggen want ik snap je goed. Je moet dus actie ondernemen in plaats van slechts te denken. Dat is juist wat we de hele tijd zeggen. The secret zegt dat overigens helemaal niet. The secret zegt dat als jij aan dingen denkt deze dingen werkelijkheid worden. Daarna komt er een lulverhaaltje dat gewoon ter plekke verzonnen is om het "wetenschappelijker" te maken door mensen die geen verstand hebben van natuurkunde en quantum physics. Je kunt geen dingen krijgen door ze slechts te wensen. Dat is een beetje van dezelfde orde als aladdin en de geest in de olielamp. JE zult er voor moeten werken.
Waar zeg ik anders?

Maar om dan een boek uit te brengen, ee verhaal te verzinnen over de kosmos en de kracht van de gedachten is dus gewoon oplichterij want uiteindelijk werkt het niet altijd en is het dus niet slechts een kwestie van aan iets denken en het gebeurd. Ik kan dit makkelijk met je testen hoor. Datum en tijd plx
pi_79739993
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
Trouwens, het zou ook wel leuk zijn als UncleScorp, Summers, en de pm'ers gezellig inhoudelijk mee komen posten in dit topic, i.p.v. alleen maar langs te komen om hun beklag te doen over 'de groep' en 'jullie'.

Omdat je het zo vriendelijk vraagt

Ik heb de film The Secret vroeger ook bekeken maar kan niet uit persoonlijke ervaring spreken, omdat ik er niet in slaag om mijn gedachten te blijven focussen. Steeds sluipt er wel twijfel of ontkenning tussen. En dan schijnt het dus niet te lukken hé
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_79740039
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:33 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dan heb ik een aantal vragen aan jou :

- Wanneer heb jij The Secret ontdekt?
- Hoe leefde jij voordat je The Secret ontdekte?
- Heb je ooit een ander geloof aangehangen?
- Is er veel veranderd in je leven sinds je The Secret ontdekt hebt?
- Vind jij zelf niet dat jij af en toe een beetje de realiteit uit het oog verliest? (Je hebt het vaak over het eeuwige leven na de dood. Ik krijg hierdoor de indruk dat jij hier op aarde je tijd aan het uitzitten bent. Ook omdat je vindt dat je zomaar alles empathieloos mag roepen tegen mensen, omdat na de dood alles beter is.)
Goede vragen!

Ik heb The Secret een paar jaar geleden ontdekt. The Secret heeft niet veel voor me verandert, maar dat komt doordat The Secret slechts een beperkt deel is van een veel groter geheel in deze materie. Mind over matter, Law of attractrion, het maakt allemaal deel uit van een diepgaander geheel. Ik weet niet hoe ik dat moet noemen, maar degenen die bekend zijn met deze materie snappen wat ik bedoel.

Deze materie heeft wel mijn leven verandert: ik ging van dagelijks blowen zonder te werken naar vaste baan met vrouw en kids en ik ben er 100% van overtuigd dat ik die verandering te danken heb aan het verschuiven van mijn perspectief. Voorheen was het: "De werekd is tegen me" en dat was ook zo, maar ik had niet door dat ik dit zelf in stand hield. Nu is het: "Er is genoeg, ik ben vrij en leef in Liefde". Dit verschil merk ik dagelijks!

Ik zie The Secret niet als geloof, slechts als instrument voor een klein deel van wat er allemaal nog meer mogelijk is.

Of ik de realiteit uit het oog verloren ben? Dat laat ik aan anderen over. Jij zal misschien vinden dat dit zo is, maar dit komt meer door het verschil in mening over wat realiteit is. In mijn ogen ben jij nog niet wakker geworden, in jouw ogen ben ik zweverig. Als gevolg hiervan ben jij (en anderen met jou) gekwetst door mijn woorden en zit ik nog steeds te lachen achter m'n pc

Want uiteindelijk ga jij ook merken dat mijn woorden nooit kwetsend waren, bewust of onbewust. Op een dag zie jij ook het Licht hahahaha wat een zweverig gedoe hé?
pi_79740064
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Amos_ het volgende:
Maarreh.. Plus 1 jij hoeft dus ook niet te werken? Jij "denkt" je geld gewoon tevoorschijn?
Nah, ik werk gewoon hoor! Ik heb nooit gezegd dat ik over een dergelijk Hoog Bewustzijn beschik, helaas
pi_79740127
Overigens is er in de wetenschap wel een theorie die losjes lijkt op The Secret, maar daarin zijn mensen en hun gedachten niet de motor achter het ontstaan van "dingen"...

Zal eens kijken of ik dat nog kan terugvinden.

Edit: Gevonden!

http://www.exitmundi.nl/eternity.htm
pi_79740184
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Flammie het volgende:

[..]

Je hoeft het niet uit te leggen want ik snap je goed. Je moet dus actie ondernemen in plaats van slechts te denken. Dat is juist wat we de hele tijd zeggen. The secret zegt dat overigens helemaal niet. The secret zegt dat als jij aan dingen denkt deze dingen werkelijkheid worden. Daarna komt er een lulverhaaltje dat gewoon ter plekke verzonnen is om het "wetenschappelijker" te maken door mensen die geen verstand hebben van natuurkunde en quantum physics. Je kunt geen dingen krijgen door ze slechts te wensen. Dat is een beetje van dezelfde orde als aladdin en de geest in de olielamp. JE zult er voor moeten werken.
Waar zeg ik anders?

Maar om dan een boek uit te brengen, ee verhaal te verzinnen over de kosmos en de kracht van de gedachten is dus gewoon oplichterij want uiteindelijk werkt het niet altijd en is het dus niet slechts een kwestie van aan iets denken en het gebeurd. Ik kan dit makkelijk met je testen hoor. Datum en tijd plx
Nah, het gaat niet om iets doen. Het gaat om je focus. Elke daad is ooit begonnen als gedachte.
Het is nog niet zo makkelijk om je kerngedachte aan te passen. Weet jij op dit moment wat jouw kerngedachte is? Dus de gedachte áchter je dagelijkse gedachte?

Mijn kerngedachte was heel lang: ik moet naar school en keihard werken, anders krijg ik een moeilijk leven.
Een les die ik van m'n ouders heb meegekregen. Nu begint mijn kerngedachte te veranderen, omdat het zo lang in m'n onderbewustzijn heeft gezeten, is dat niet 123 gedaan.

En dat is ook meteen de reden waarom niet iedereen (de meerderheid) 123 resultaten kan boeken dmv The Secret: het vergt jaren training om de kerngedachte in je onderbewustzijn aan te passen.
pi_79740218
Maar jij kan dit dus wel?

En wat je ouders zeggen vind ik een beetje : mwah.. iedereen heeft andere maatstaven voor een goed leven.
Dat de een sneller tevreden is dan de ander wil natuurlijk niet zeggen dat the secret werkt overigens
pi_79740377
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:46 schreef Flammie het volgende:
Maar jij kan dit dus wel?

En wat je ouders zeggen vind ik een beetje : mwah.. iedereen heeft andere maatstaven voor een goed leven.
Dat de een sneller tevreden is dan de ander wil natuurlijk niet zeggen dat the secret werkt overigens
Euh...nee, zeg ik dat dan?
Gaat er niet om wat m'n ouders hebben gezegd. Ik gaf alleen aan wat mijn kerngedachte was.
Het begint nu wel te veranderen though!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')