abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2008 @ 09:44:01 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59904746
The Secret, natuurlijk volgens sommige mensen grootte onzin, anderen hebben er succes mee!
Toen ik er een dik jaar geleden voor het eerst over hoorde dacht ik dat het gewoon weer 1 van de zoveelste boeken van Oprah zou zijn, in de opvolging van "get rich in 10 days" dus besteedde er niet veel aandacht aan.
Toch na een tijdje hoorde ik meer mensen er over, discussies er over en de titel intrigeerde mij, wat is dan dat geheim
Er is een boek van en een film, nou ben ik zelf altijd voorstander van een boekvorm, deze is toch vaak beter als de film. Dus het boek maar besteld en eigenlijk in 1x uitgelezen!
Niet omdat het zo goed geschreven is, eerlijk gezegd staat me de layout er ook van tegen... maar de kern klopt!
Ik ben het zelf gaan testen, je moet het toch onderzoeken nietwaar? Ik ben er bewuster mee bezig geweest en gaan kijken.. heb je het ook zelf in de hand, daar gaat het toch om? Mijn karakter neigt er naar om van het negatieve uit te gaan, waardoor ook heel veel mislukte."Dat heb ik weer".. zei ik dan altijd. Dat ben ik daardoor gaan afleren... en hier volgen een paar voorbeelden van gebeurtenissen na The Secret:

Voorbeeld inderdaad is zoals in het boek staat, dat je een envelop open maakt en er geld in zit?
Ik wilde dat ook, hoefde er niet eens veel moeite voor te doen want een week later kreeg ik een brief van mn oude energiemaatschappij dat ik nog geld te goed had van 4 jaar terug. Ik ontving 300 euro!

Of een hele oude vriend, al jaren niet gezien.. ik dacht aan m, hoe zou het met m zijn, wat doet ie tegenwoordig?
Een week later stopt er hier voor het raam een DHL busje waar hij uitstapt...ik was zo verbluft dat ik niet eens naar buiten ben gelopen.

Mijn woon/werk verkeer duurde 3 kwartier tot een uur.. ik reed al tijden het zelfde traject over de snelweg, onmogelijk om kortere rijtijd te hebben?
Ik wilde het toch hebben... en kreeg vrij snel een tip van iemand die me wees op een binnendoorroute, zo ineens.. ik heb nu een rit van een half uurtje!!

We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht

Dit zijn maar een paar voorbeelden..
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.
Ik hoop hier de succesverhalen te gaan lezen!
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 14:39 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien is het handig om de succesverhalen en de discussie uit elkaar te houden om in de OP even naar dit topic te linken : 'The secret', de onzin - discussieer ! ?
Dan houden we gezeik bij gezeik, en geloof bij geloof

[ Bericht 9% gewijzigd door Bastard op 09-07-2008 14:55:54 ]
The truth was in here.
pi_59904768
Ja hallo, en wat is dat geheim dan precies?

Als ik eerst een boek moet gaan bestellen en dat dan ook nog eens lezen, dan kan je nog wel ff wachten op de succesverhalen natuurlijk !
  zaterdag 5 juli 2008 @ 09:49:43 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59904787
Goeie inderdaad, sommige mensen weten natuurlijk niet eens wat een boek is, laat staan The secret

Bestellen Of de film ergens vandaan halen..

Website volgens mij is daar het eerste stuk van de film te bekijken.
The truth was in here.
pi_59904836
Klikkerdeklik!

Ik zal hem van de week eens bekijken
pi_59905418
OK. Maar nu de vraag: hoe heb je het gedaan? Je geeft zelf al aan dat heel veel mislukt, welke overtuiging had je dan, hoe heb je die herkend en hoe heb je die losgelaten?

Zelf merk ik dat het veel beter werkt om gericht te vragen alsof je het aan een persoon vraagt.

Overigens heb ik nog niemand gezien die dankzij the secret het winnende lot heeft gewonnen of miljonair is geworden. Je moet ook niet vragen om "de oplossing voor alles", hetgeen een winnend lot vaak betekent voor veel mensen die meedoen aan een loterij. Je moet vragen om concrete dingen, om datgene wat je graag wil.

Vraag niet om 10 miljoen zodat je voor de rest van je leven alles kunt kopen wat je wilt, maar vraag om de dingen die je nu graag wilt of nodig hebt. Je hebt nu geen 10 miljoen nodig, niemand heeft 10 miljoen nodig (of wil je een boeing 747 kopen?). Wat je nu nodig hebt is dat wat er nu in je hart zit en wat je directe behoeftes zijn. Wil je graag naar de bioscoop? Vraag dan om bioscoopkaartjes, niet om 20,-. Wil je goed slapen? Vraag dan om rust, niet om geld om slaappillen te kopen. "Meer geld" is geen doel, omdat het een indirect middel is om andere doelen mee te verkrijgen. Het is geen direct doel. Focus je dus ook niet op geld, maar op datgene wat je ermee zou willen kopen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_59906432
Nogal logisch dat als je positief denkt er positieve dingen gebeuren. Maat TS, wil je beweren dat zonder dat je van The Secret had geweten deze dingen niet waren gebeurt? Dat lijkt me nogal sterk eigenlijk.

Oja en van die binnendoorroute is natuurlijk een beetje stom, dat had je al lang zelf uit kunnen zoeken
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:57:44 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59907036
Nog een voorbeeld;
Ik kan tegenwoordig als ik naar het dorp ga de auto voor de deur kwijt! Mijn vrouw kan het zelfs af en toe niet geloven... dan komen we aanrijden en lijkt alles vol, en werkelijk meegemaakt dat ik zei "nee hoor, voor mij is er plek" en er reed zo iemand het parkeervak uit waarna ik kon parkeren!
Kijk dat is overtuiging!!
Je had het gezicht van mn vrouw moeten zien.

Daarnet ook, zaterdagmiddag de parkeergarage in,.... ik weet dat er voor mij plek vooraan is zodat ik niet te ver hoef te lopen, de hele parkeergarage vol behalve 1 plekje vooraan... die is voor mij!

Ongeloofelijk? Ik denk het niet.. zeker niet als je weet dat het werkt
The truth was in here.
pi_59907123
Ik heb nu geen tijd om die hele film te kijken, maar wat "werkt" er dan en hoe doe je dat?
pi_59907137
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:57 schreef Bastard het volgende:
Nog een voorbeeld;
Ik kan tegenwoordig als ik naar het dorp ga de auto voor de deur kwijt! Mijn vrouw kan het zelfs af en toe niet geloven... dan komen we aanrijden en lijkt alles vol, en werkelijk meegemaakt dat ik zei "nee hoor, voor mij is er plek" en er reed zo iemand het parkeervak uit waarna ik kon parkeren!

Daarnet ook, zaterdagmiddag de parkeergarage in,.... ik weet dat er voor mij plek vooraan is zodat ik niet te ver hoef te lopen, de hele parkeergarage vol behalve 1 plekje vooraan... die is voor mij!

Ongeloofelijk? Ik denk het niet.. zeker niet als je weet dat het werkt
komop he, je gaat me niet vertellen dat je dit ook echt gelooft
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:07:27 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59907194
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 11:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
OK. Maar nu de vraag: hoe heb je het gedaan? Je geeft zelf al aan dat heel veel mislukt, welke overtuiging had je dan, hoe heb je die herkend en hoe heb je die losgelaten?

Zelf merk ik dat het veel beter werkt om gericht te vragen alsof je het aan een persoon vraagt.
Geld is inderdaad niet het doel maar een middel om je doel te behalen.
Ik had vanmorgen een berichtje van iemand die haar droomauto nu heeft, ze zegt via the secret.. een Audi TT is niet vervelend!
Waar een wil is is een weg denk ik.
The truth was in here.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:08:09 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59907210
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:04 schreef Roi het volgende:

[..]

komop he, je gaat me niet vertellen dat je dit ook echt gelooft
Jazeker vriend!
The truth was in here.
pi_59907236
Een Audi TT is nou niet echt bepaald een droomauto.

Zo een knakenbak koop je bijna letterlijk voor een appel en een ei.

Ik zou er meer van staan te kijken als een bijstandsmoedertje ineens een spik spinter nieuwe Rolls op de stoep zou hebben staan dankzij dit "secret"
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:16:20 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59907343
Het gaat er niet om waar jij meer van zou staan te kijken ukkel, het gaat er om of iemand voor zichzelf het idee heeft dat het werkt.

En tegen een Audi TT zou btw ik geen nee zeggen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:31:20 #14
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_59907579
aaah dit is zon bull shit
  zaterdag 5 juli 2008 @ 13:39:51 #15
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_59907729
haha yeah right, ik heb een stukje van die dvd gezien. Wat een bulllllllllllllllllllshit! Tuurlijk is het logisch dat als jij de hele dag met een sago kop rond loopt de rest om je heen ook niet lekker positief naar jou toe gaat doen. Tevens wie niet waagt die niet wint. Met andere woorden, als jij bijvoorbeeld opslag wil, en nooit naar jouw baas stapt zal het ook niet snel gebeuren. Mensen die dan inene door the secret wel op hun baas afstappen en dan opslag krijgen. Zucht, tis maar welk duwtje je in jouw rug nodig hebt. Maar wensen en dat het dan altijd uit komt, jaaaaa ja.

*gaat wensen, jackpot in de staatsloterij jackpot in de staatsloterij. Uiteraard zonder kaartje wil wel eens zien hoe goed dat secret van jou werkt!
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:13:20 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59908223
Wat begrijpen mensen niet aan
quote:
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover. Ik hoop hier succesverhalen te lezen!
?

Als je er niet in gelooft, of wil geloven, prima maar open een ander topic waar je de discussie wilt voeren.
The truth was in here.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 19:57:25 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59913529
Ik geloof er wel in, dat verhaal over frequenties die je uitzend klinkt gewoon alsof het klopt. Voor mij klopt het, iig .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:25:30 #18
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_59914885
reclame spam
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_59919388
quote:
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.
Die eis kun je niet zomaar stellen, dan is je topic toch echt spam geworden. Een openbaar forum betekent discussies, alternatieven noemen en ook mogelijk kritiek te horen krijgen, zolang het maar beschaafd is. Anders moet je er een aparte eigen site voor openen. Je poneert hier een stelling, door zelf heel gewichtig te zeggen dat je het eerst maar niks vond maar er toch in bent gaan geloven omdat... en dan noem je de voorbeelden. Dan ben je daarmee argumenten aan het formuleren, dus daar komen disucssies over.

Op zich geef je nu zelf een mooi voorbeeld van hoe The Secret "werkt". De negatieve resultaten mogen niet genoemd worden, uiteraard krijg je dan uiteindelijk een positieve uitslag! Maar daarmee is de theorie niet meer waar geworden laat staan bewezen. Je gaat eigenlijk nog een stap verder: niet alleen mogen mensen die gaan discissieren over of het werkt en kritiek leveren, maar ze mogen zelfs niet negatieve resultaten posten? Ook al geloven ze erin? Waarom niet? Dan ben je toch eenzijdig informatie aan het vergaren, waarom ben je niet geinteresseerd of het voor anderen niet werkt, ook al werkt het voor jou en misschien wel echt? Ben je uberhaupt niet geinteresseerd in kritisch onderzoek?

Het gaat erom dat een positieve houding op 2 manieren je leven beinvloedt:
1) positieve dingen gaan je meer opvallen, waar je ze eerst als vanzelfsprekend aannam en meer op de negatieve dingen lette.
2) Je zult daadwerkelijk meer positieve kansen herkennen en kunnen aangrijpen, waar je er eerst overheen gekeken zou hebben.
3) Negeer de negatieve dingen die je overtuiging tegenspreken. Exact aangetoond door je eigen "geen negatieve reacties in mijn topic" eis.

Je hebt dan niet direct je realiteit om je heen verandert, maar enkel je gedrag. Als je bv positief en enthousiast solliciteert heb je uiteraard meer kans om een baan te krijgen.
quote:
The Secret, natuurlijk volgens sommige mensen grootte onzin, anderen hebben er succes mee!
Precies de reden dat het succes lijkt te hebben, alleen de mensen die er succes mee hebben vallen op en roepen erover. Dat heet kansberekening. Als 10 miljoen mensen een boek lezen dat zegt dat je de loterij gaat winnen en veel positieve dingen kan meemaken als je er maar hard genoeg aan denkt, dan zitten daar minstens 1 miljoen mensen bij die INDERDAAD positieve dingen meemaken en zelfs een paar loterij winnaars. Zolang je niet kritisch kansberkening en statistiek erop loslaat en alleen naar anekdotische voorbeelden kijkt vertroubel je de resultaten en kan je alleen maar tot subjectieve zelfdeceptie komen. Precies wat dat boek en die film doen met allerlei voorbeelden, anekdotes betekenen niets als je niet alle anekdotes van mensen die NIET geld in een envelop gevonden hebben er niet in betrekt. Natuurlijk is er dan ook altijd de uitlvlucht dat de mensen voor wie het niet werkte niet positief genoeg dachten. Maar dat betekent natuurlijk niet dat kansberkening dan opeens niet meer bestaat?
quote:
Ik ben het zelf gaan testen, je moet het toch onderzoeken nietwaar?
Onderzoeken is altijd goed, maar dan wel kritisch, turf ook de keren dat iemand niet belt ook al dacht je aan die persoon. Als het stoplicht toch rood bleef ook onthouden. De hits onthoudt een menselijk brein nou eenmaal makkelijker dan de misses, dus op je gevoel kan je het nooit objectief testen.
quote:
Voorbeeld inderdaad is zoals in het boek staat, dat je een envelop open maakt en er geld in zit?
Ik wilde dat ook, hoefde er niet eens veel moeite voor te doen want een week later kreeg ik een brief van mn oude energiemaatschappij dat ik nog geld te goed had van 4 jaar terug. Ik ontving 300 euro!
Heb ik ook een keer gehad, terwijl ik heel negatief dacht en een rekening verwachtte. Mijn anekdote bewijst niet dat de secret ongelijk heeft, jouw anekdote bewijst niet dat the secret wel gelijk heeft. Omdat het dus beide nietsbetenende anekdotes zijn. Heb je ooit een meevaller gehad terwijl je die NIET verwachtte?
quote:
Of een hele oude vriend, al jaren niet gezien.. ik dacht aan m, hoe zou het met m zijn, wat doet ie tegenwoordig?
Een week later stopt er hier voor het raam een DHL busje waar hij uitstapt...ik was zo verbluft dat ik niet eens naar buiten ben gelopen.
Omdat je aan die persoon hebt gedacht let je onbewust scherper op of je hem ziet, het zal je dan in ieder geval meer opvallen. Misschien ben je hem wel vaker ergens tegengekomen, maar herkende je hem niet omdat je al zolang niet aan hem gedacht had? Dan heeft je gedachte de werkelijkheid om je heen niet beinvloed, alleen hoe jij de werkeleijkheid om je heen waarneemt. Hoe vaak heb je aan iemand gedacht die je NIET tegenkwam en die niet meteen opbelde? Die keren moet je meetellen om tot een betrouwbaar resultaat te komen.
quote:
Mijn woon/werk verkeer duurde 3 kwartier tot een uur.. ik reed al tijden het zelfde traject over de snelweg, onmogelijk om kortere rijtijd te hebben?
Ik wilde het toch hebben... en kreeg vrij snel een tip van iemand die me wees op een binnendoorroute, zo ineens.. ik heb nu een rit van een half uurtje!!
Dat komt dan toch door die tip?
quote:
We wilde een huis gaan kopen, maar ja om een huis te kopen moet je een vaste baan hebben.. ik zag het huis, ik voelde hoe het was om een eigen huis te hebben... 2 weken later gaat de telefoon, een oud collega wilde graag dat ik voor m kwam werken, kreeg ik meteen een vast contract.
1 Augustus is de sleuteloverdracht
Dat was anders niet gebeurd? Dat kun je onmogelijk weten en is daarmee wederom een anekdote.

[ Bericht 1% gewijzigd door mike_another op 06-07-2008 01:51:11 ]
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_59919458
quote:
Nog een voorbeeld;
De meeste mensen letten in het begin van een volle parkeergarage niet eens op of er een plaatsje vrij is omdat ze het niet verwachten. Als je positief erover denkt dan valt je dat gewoon eerder op, zeker als je ook nog oplet of mensen net weggaan met hun auto, als je negatief erover denkt dan denk je "o, die komen net aan". Dan heb je niet door positief denken je omgeving beinvloed, je let alleen scherper op dingen die je normaal niet zou zien. Allemaal prima en handig, maar niets geheimzinnigs aan en heeft niet met een "law of attraction" te maken.

Je noemt nu 2 voorbeelden dat je een parkeerplaats vond op een plek die je wou. Heb je echt maar 2 keer geparkeerd in al die tijd? Noem je ook de keren dat je NIET precies kon parkeren waar je wilde? Die tellen ook mee. Of wil je daar de komende week dan eerlijk op turven?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_59919536
Het concept verkoopt geweldig goed!
Ik zag van de week al 3 schappen vol met volgelingboeken dus....begin ermee en schrijf er een boek over..die nonsens...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 6 juli 2008 @ 01:55:49 #22
153970 Terecht
Apodictisch.
  zondag 6 juli 2008 @ 07:02:39 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59920863
Mike Another, het lijkt me niet meer dan goed dat de degene die het topic opent een OP maakt waarin een verhaal staat en waarin staat welke richting ze op wil.
Ik kies er voor om een topic te openen waar mensen in navolging van elkaar hun succesverhaal kunnen geven nadat ze The secret hebben gelezen zonder daarbij uit te wijden of het wel of geen onzin is. Waarom ik dat graag zou willen? Simpel, als een topic eindelijk eens kan functioneren binnen TRU zonder te verzanden in een welles-niettes spel ben ik er van overtuigd dat er meer mensen hun verhaal durven te posten. En hiermee neem ik dan dus de proef op de som!

Mochten er dan toch weer mensen zijn die zichzelf niet kunnen helpen en hun mening moeten opleggen, mogen dan een discussie aangaan in een ander topic. Er zijn geloof ik toch een paar secret topics voorbij gekomen in de afgelopen maanden schop die omhoog of open een nieuwe, het is zeker niet dat de discussie niet wil aangaan met je, maar niet hier!
The truth was in here.
pi_59920872
Alle vibes wijzen in de goede richting.Er is meer tussen hemel en aarde.
*****Kraak........
pi_59920878
*tvp*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')