Dat was niet mijn stelling.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Een overtrokken stellingname al zou de scheiding tussen kerk en staat in gevaar zijn door een hoofddoek dragende ambtenaar vraagt daarom.
Nee, maar dat beweer ik dan ook niet.quote:Is er ook maar enig bewijs dat iemand die haar hoofddoek verplicht af moet doen minder partijdig zou zijn ? Dat is toch gewoon een schijnvertoning ?
'normale kleding' is ook niet neutraal. Ik pleit derhalve vanaf vandaag voor naakte ambtenaren.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zouden deze problemen voorkomen zijn als de baliemedewerkster neutraal gekleed was gegaan?
Daarop is maar een antwoord, dat weet jij ook.
quote:
No surpise there..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:13 schreef Biogarde het volgende:
Bouwen_Benoemen, prullenbak.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:44 schreef Sloggi het volgende:
1. Wilders mag Cohen wat mij betreft 'een gevaar 'noemen.
2. Als Wilders dat doet moet hij vervolgens niet zeuren dat hij op zijn beurt gedemoniseerd wordt. Dat zou hypocriet zijn, nietwaar?
Met figuren als Wilders hou je geen enkele bondgenoot meer over en verlies je sowieso...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 12:23 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En met figuren als jij winnen we vast elke oorlog.
Ik bedoelde meer te zeggen, dat verhaal was zo ongeloofwaardig dat we je hier wat beter op waarde kunnen schattenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja.
Erg he dat de grootste idioten zo'n plek kunnen vullen. Dát is pas democratie.
In NL worden gewoon omhooggevallen knuffelriffijnen die niets maar dan ook niets hebben gepresteerd gewoon op een dergelijke post gezet.
Ik heb gewoond in Pretoria, New York, Krakow en Londen, maar verder dan die dorpjes ben ik inderdaad nog nooit echt gekomen (behalve dan Utrecht). Ik zal eens gaan reizen ofzo...quote:Op zaterdag 27 maart 2010 13:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je laat maar weer eens zien dat je je dorp nog nooit bent uitgeweest met je algemene kleuterschool opleiding.
De politie en rechters is/zijn uniform gekleed, met een duidelijke functie. Om alle ambtenaren kledingvoorschriften voor te schrijven is doorslaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 23:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De overheid moet helemaal niks uitdragen flapdrol. De overheid moet neutraal zijn, om daarmee de vrije en ongestoorde keuze juist te kunnen faciliteren. Maar jij zal het vast prima vinden als een hoofddoekje in de zaak Wilders mag oordelen.
Je moet er ook niet mee slaan maar gewoon de lol er van inzien gij humorloze.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, en dat gezegde slaat inderdaad nergens op.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je moet er ook niet mee slaan maar gewoon de lol er van inzien gij humorloze.
Is het lekker een koelie in je achterste?
Waar heb ik gelijk of ongelijk in?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:33 schreef TNA het volgende:
[..]Ook een manier om te trachten je ongelijk te verbergen.
Die zich achter de neger van Venlo schaartquote:Op zondag 28 maart 2010 17:47 schreef Nielsch het volgende:
Koelie... zegt een of andere stinksnol uit dat ranzige oostblok...
Weer het bewijs van je tekort aan woordenschat.quote:Op zondag 28 maart 2010 17:47 schreef Nielsch het volgende:
Koelie... zegt een of andere stinksnol uit dat ranzige oostblok...
Je wilt zeggen dat negers minderwaardig zijn? Foei dat is racisme Koos,quote:Op zondag 28 maart 2010 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zich achter de neger van Venlo schaart
Ik denk dat nikita het niet op prijs stelt dat je haar links noemt...quote:Op zondag 28 maart 2010 18:44 schreef Sachertorte het volgende:
Het is wel weer opvallend dat de roomblanke linksen zo lopen af te geven op de negerafkomst van Geert, of koelie als scheldwoord gebruiken, of altijd lopen te zeiken over Hirsi Ali of Afshin Ellian. In rechtse kringen allemaal helden. Dus wie is er nu eigenlijk de racist?
Wie geeft er af op Geert. De beste man werd neger van Venlo genoemd. Ik stel voordat hij deze betiteling aanneemt als geuzennaamquote:Op zondag 28 maart 2010 18:44 schreef Sachertorte het volgende:
Het is wel weer opvallend dat de roomblanke linksen zo lopen af te geven op de negerafkomst van Geert, of koelie als scheldwoord gebruiken, of altijd lopen te zeiken over Hirsi Ali of Afshin Ellian. In rechtse kringen allemaal helden. Dus wie is er nu eigenlijk de racist?
Waarom toch altijd die obsessie met iemand zijn werk? Ben je stiekem een uitkeringtrekker?quote:Op zondag 28 maart 2010 18:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
Trouwens, jij bent ook een koelie hoor als je je morgen weer moet melden bij je baas voor een droog sneetje brood. Maargoed, je doet er ook niets voor behalve voor jezelf fokken, dus stelen van de baas.
Waarom heb jij die obsessie toch om de eerbare marokkaanse straatterorristjes te downplayen tot onschuldige ettertjes die kattenkwaad uithalen? Ben je stiekem een marokkaans straatterorrist die zich uitgeeft voor een nep-journalist?quote:Op zondag 28 maart 2010 19:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom toch altijd die obsessie met iemand zijn werk? Ben je stiekem een uitkeringtrekker?
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:57 schreef IHVK het volgende:
Mogen gereformeerden ook zwarte kousen dragen? Vind ik niet neutraal hoor!
Misschien een gekke gedachte, maar waarom laten we die moslimvrouwen niet gewoon lekker zelf bepalen of zij wel of geen hoofddoek willen dragen.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:58 schreef Amos_ het volgende:
Ik had kunnen weten dat er zo'n loze nietszeggende reactie zou komen. Overigens is de zwarte kous net zo 'verplicht' als een hoofddoekje.
Als je het verschil niet ziet/snapt of gewoon eropuit bent om elke vorm van kritiek op de islam/klederdracht weg te wuiven met ridicule, dan houdt het op.
Een hoofddoek draag je op je hoofd en valt deels op je gezicht.
Omdat het ook niet toegestaan is met een pet op te zitten achter zo'n loket. Gelijke regels.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien een gekke gedachte, maar waarom laten we die moslimvrouwen niet gewoon lekker zelf bepalen of zij wel of geen hoofddoek willen dragen.
Van mij mag iemand gerust met een keppeltje achter de balie zitten. Maar moeten we dan ook pijpenkrullen van joden afscheren. Is geen gezicht en het betreft een uiting van religie.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:16 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Omdat het ook niet toegestaan is met een pet op te zitten achter zo'n loket. Gelijke regels.
En dat geldt dan ook voor keppeltjes. Daar heb ik ook nog nooit iemand mee zien zitten achter een gemeentelijk loket.
Religie is voor thuis en niet op het werk, tenzij je een imam of pastoor of rabbij bent.
Ik heb het over een werksituatie zoals bij de Overheid, die neutraliteit moet uitstralen. Wat een eigen werkgever doet is zijn/haar keuze.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van mij mag iemand gerust met een keppeltje achter de balie zitten. Maar moeten we dan ook pijpenkrullen van joden afscheren. Is geen gezicht en het betreft een uiting van religie.
Maar gaan we dan ook consequent zijn en regels instellen dat bijvoorbeeld het dragen van een christelijk kruis verboden is?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:20 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik heb het over een werksituatie zoals bij de Overheid, die neutraliteit moet uitstralen. Wat een eigen werkgever doet is zijn/haar keuze.
Als het aan mij ligt wel. Tenzij je dat kruis onder je kleding draagt bijvoorbeeld. Zolang het maar geen zichtbare uiting van je geloof is.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar gaan we dan ook consequent zijn en regels instellen dat bijvoorbeeld het dragen van een christelijk kruis verboden is?
Kijk, daar kan ik mee leven. Religie uitbannen is prima, zolang het maar een op consequente wijze gebeurt.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:28 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wel. Tenzij je dat kruis onder je kleding draagt bijvoorbeeld. Zolang het maar geen zichtbare uiting van je geloof is.
Jammer genoeg is er geen enkele partij die daar voor staat.
Uitbannen hoeft voor mij nou ook weer nietquote:Op maandag 29 maart 2010 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kijk, daar kan ik mee leven. Religie uitbannen is prima, zolang het maar een op consequente wijze gebeurt.
"Like A Prayer" van Madonna mag straks niet meer?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:32 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uitbannen hoeft voor mij nou ook weer niet
Het gaat er mij meer om dat je in openbare gelegenheden en overheidsgebouwen geen religie moet uitdragen. Of dat nou het Flying Spaghetti Monster of een keppeltje, kruisje of hoofddoek is. De overheid behoort neutraal te zijn (al is een overheid dat achter de schermen natuurlijk nooit... )
Wat men thuis doet of bij andere werkgevers, daar zijn hun eigen regels naar. Al zou ik het liefst religie uit het straatbeeld zien verdwijnen. Hou dat lekker thuis.
Ik kan mij hier prima in vinden. Probleem is dat bijvoorbeeld een PVV de focus legt op het islamitische geloof. En dat is de reden dat ik stelling neem tegen het hoofddoekjesverbod. Chirstenen en joden worden geen stroobreed in de weg gelegd, terwijl de moslims moeten inschikken.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:32 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Uitbannen hoeft voor mij nou ook weer niet
Het gaat er mij meer om dat je in openbare gelegenheden en overheidsgebouwen geen religie moet uitdragen. Of dat nou het Flying Spaghetti Monster of een keppeltje, kruisje of hoofddoek is. De overheid behoort neutraal te zijn (al is een overheid dat achter de schermen natuurlijk nooit... )
Wat men thuis doet of bij andere werkgevers, daar zijn hun eigen regels naar. Al zou ik het liefst religie uit het straatbeeld zien verdwijnen. Hou dat lekker thuis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |