abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79640584
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik pleit voor kwaliteit... De vergelijking met Korea slaat dus nergens op. Ten bewijze: ga eens bij een Hyundai of Kia dealer binnen.
Maar als je kwaliteit zoekt dan kan je dat toch gewoon krijgen in Nederland? Je bent dan inderdaad duurder uit, maar dat is precies wat je wilt.
pi_79640692
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is ook een punt ja. Blijkbaar is dierenleed voor veel mensen geen enkel probleem, maar die megastallen zorgen wel voor allerlei mutaties van ziektes. Het is dan ook wachten op een echt grote uitbraak die niet te handhaven valt.
Dat is inderdaad een probleem. Maar ook wanneer we minder intensieve veeteelt hebben blijft dat probleem bestaan. De vogelgriep en varkensgriep bijvoorbeeld. Eigenlijk bieden megastallen een uitkomst. De "boerderijen" kan je op die manier verder van elkaar bouwen. Je hebt immers minder land nodig voor dezelfde hoeveelheid vee.
pi_79640763
Wij eten meestal maar twee of drie keer per week vlees. Zelden varkensvlees. Rauwe ham en uitgebakken spekjes vind ik heerlijk, maar voor de rest kan varkensvlees me gestolen worden.
pi_79643102
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 09:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Ik pleit óók voor kwaliteit, maar ik weet niet of dat verschil hem enkel zit in de prijszetting.
Ja hoor. Leg maar mooie groenten in bak 1 voor 5 euro en mindere groenten in bak 2 voor 3 euro en bak 2 is zo leeg...
quote:
In Spanje koop ik fantastische tomaten, rijp en sappig fruit en mooi en smaakvol vlees voor een prijs die niet hoger ligt dan in Nederland. Iets lager over het algemeen zelfs.
Ik hou de prijzen in Spanje niet bij eerlijk gezegd, maar boodschappen doen is in NL Europees gezien erg goedkoop. En die mooie tomaten zijn hier slechts mondjesmaat verkrijgbaar omdat er te weinig vraag naar is en daarom zijn ze hier ook zo duur.
quote:
Maar ik wil voor goed vlees best wat meer betalen.
Koop je bij de slager of bij de supermarkt?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_79643137
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:30 schreef nikk het volgende:

Maar als je kwaliteit zoekt dan kan je dat toch gewoon krijgen in Nederland? Je bent dan inderdaad duurder uit, maar dat is precies wat je wilt.
Kwaliteit is in NL heel moeilijk te krijgen. Zoek maar eens naar krabsalade. Ik koop dat in België zonder problemen bij de supermarkt, in NL moet ik de delicatessewinkel in en dan nog grijp je vaak mis.

En dan spreek ik maar niet over witte truffels, die haal ik gewoon maar rechtstreeks uit Italië...
pi_79643175
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:07 schreef DS4 het volgende:

[quote][..]
Ik hou de prijzen in Spanje niet bij eerlijk gezegd, maar boodschappen doen is in NL Europees gezien erg goedkoop.
Inderdaad zelfs in de Oekraïne, waar modale inkomens op 30% liggen to hier is de groente en fruit veel duurder, ongelooflijk in zo een groot land, dat komt door dat de handel niet georganiseerd is, geen veilingklok en snelle aan en afvoer van handel
quote:
En die mooie tomaten zijn hier slechts mondjesmaat verkrijgbaar omdat er te weinig vraag naar is en daarom zijn ze hier ook zo duur.
Die Spaanse tomaten zitten wel vol met gif hoor
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:12:22 #82
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79645706
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem. Maar ook wanneer we minder intensieve veeteelt hebben blijft dat probleem bestaan. De vogelgriep en varkensgriep bijvoorbeeld. Eigenlijk bieden megastallen een uitkomst. De "boerderijen" kan je op die manier verder van elkaar bouwen. Je hebt immers minder land nodig voor dezelfde hoeveelheid vee.
Alleen worden die beesten wel geregeld getransporteerd, en verspreidt alles alsnog. Het zijn veelal ziektes die door de lucht verspreiden.

Bij minder intensieve veeteelt neemt het risico in elk geval wel drastisch af, omdat je met veel gezondere dieren te maken hebt. Vrijwel elk dier in de bioindustrie is zo ongezond, en worden alleen maar in leven gehouden door er grote hoeveelheden medicijnen in te pompen. En al die medicijnen zijn nou precies de reden dat er allerlei nieuwe ziektes ontstaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79645928
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alleen worden die beesten wel geregeld getransporteerd, en verspreidt alles alsnog. Het zijn veelal ziektes die door de lucht verspreiden.
Sowieso is het onzin dat dieren over grote afstanden verplaatst worden. Dat komt alleen maar door kunstmatige marktingrepen. Gewoon eten uit de eigen regio.
quote:
Bij minder intensieve veeteelt neemt het risico in elk geval wel drastisch af, omdat je met veel gezondere dieren te maken hebt. Vrijwel elk dier in de bioindustrie is zo ongezond, en worden alleen maar in leven gehouden door er grote hoeveelheden medicijnen in te pompen. En al die medicijnen zijn nou precies de reden dat er allerlei nieuwe ziektes ontstaan.
Het voer helpt ook nog mee. Als je uit een gebied van duizenden kilometers dode schapen verzameld om die te voeren aan koeien over duizenden kilometers verspreid, dan krijg je ook allerlei rare toestanden.

De intensieve veehouderij is een paradijs voor virussen, bacteriën en prionen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79646029
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 10:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

PETA neem ik dus niet serieus, gezien het een terroristische organisatie is. Als McCarthy wat huiswerk op Google had gedaan, kon 'ie dat weten. Voordat 'ie z'n naam met deze in dezelfde context liet plaatsen.

En die video? Misbruik van dieren moet uiteraard aangepakt worden, met de regels en/of werking van/in de bio-industrie op de schop. Maar het afschaffen van deze? Dat is geen realistische optie.

Edit: We kunnen ook nog altijd met z'n allen kangeroe eten.
http://www.nrcnext.nl/blog/2010/03/26/gooi-jij-skippy-op-de-barbecue/
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
pi_79646325
Kangoeroe is erg smakelijk.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:41:33 #86
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_79646517
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:24 schreef NJN het volgende:

[..]

PETA neem ik dus niet serieus, gezien het een terroristische organisatie is. Als McCarthy wat huiswerk op Google had gedaan, kon 'ie dat weten. Voordat 'ie z'n naam met deze in dezelfde context liet plaatsen.

En die video? Misbruik van dieren moet uiteraard aangepakt worden, met de regels en/of werking van/in de bio-industrie op de schop. Maar het afschaffen van deze? Dat is geen realistische optie.

Hoe weet je dan dat datgene wat je op de video ziet misstanden zijn? Misschien is het wel alledaagse gang van zaken, misschien niet. Dat weten we niet, omdat geen van die slachterijen camera's binnen wil, en controle tegengehouden wordt door politieke partijen die zich absoluut niet willen identificeren met 'milieuhippies', zoals CDA en VVD.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_79647173
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:41 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat datgene wat je op de video ziet misstanden zijn? Misschien is het wel alledaagse gang van zaken, misschien niet. Dat weten we niet, omdat geen van die slachterijen camera's binnen wil, en controle tegengehouden wordt door politieke partijen die zich absoluut niet willen identificeren met 'milieuhippies', zoals CDA en VVD.
Wat je zegt over de politieke partijen klopt gedeeltelijk. Er is inderdaad één partij welke dus funest is voor het welzijn van dieren, en dat is dus het CDA. Alleen al het feit dat deze partij als een van de weinigen overgebleven partijen nog vierkant achter de landbouwsubsidies staat, moet men als een signaal zien.

Als er sectoren zijn die verhuld zijn in een laag schimmigheid, dan dient deze juist door de media te worden bestreden. Denk hierbij aan onderzoeksjournalistiek. Deze taak ligt dus niet bij (milieu)organisaties - en al helemaal niet bij hen die ook nog eens terrorisme steunen. Deze missen juist de objectiviteit.

Alberto Stegeman nu eens werkelijk nuttige dingen laten boven halen zou bovendien een groots pluspunt zijn. Zo kan SBS onderhand eens stoppen met het nodeloos paniek te zaaien omdat ze proberen met een sensatieverhaal goedkoop te scoren onder het motto van 'nationale veiligheid'.
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
pi_79647879
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Het grappige is ook dat alhoewel we in Nederland 15 miljoen varkens hebben...... dat echt goeie BACON, het type wat je dus bij een Engels ontbijt krijgt.... nergens te krijgen is. Toen wij in Engeland en Schotland waren jaren geleden, vroegen wij dus bij de B&B's waar ze zulke lekkere bacon kregen..... en verrassend was het antwoord:

We import it from Holland.

De Britten willen wel betalen voor goede bacon bij het ontbijt, en wij Nederlanders zijn wel bereid onze kwaliteits bacon te verkopen, want Nederlanders zelf willen niet meer betalen dan absoluut nodig.
Dankzij de baconfokkerij is het Nederlandse landvarken uitgestorven. Daar zat geen bacon aan.
Nu hebben we alleen nog maar van die supersnelgroeiende vleesvarkens zonder vet.
Slachtrijp in een half jaar.

Een fatsoenlijk varken doet daar ánderhalf jaar over! Gelukkig komt er zelfs in Nederland weer wat liefhebberij voor het betere varken, er is een nieuwe langzame soort die her en der gefokt wordt (Livar).

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 27-03-2010 19:02:04 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79648415
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kwaliteit is in NL heel moeilijk te krijgen. Zoek maar eens naar krabsalade. Ik koop dat in België zonder problemen bij de supermarkt, in NL moet ik de delicatessewinkel in en dan nog grijp je vaak mis.

En dan spreek ik maar niet over witte truffels, die haal ik gewoon maar rechtstreeks uit Italië...
Zo moeilijk is het niet. Je moet het inderdaad niet in een supermarkt zoeken. Het probleem in Nederland is dat veel goede slagers, vishandels, groenteboeren, etc, uit het straatbeeld zijn verdwenen door de goedkope supermarkten. Maar gelukkig zijn ze er nog. In Den Haag bijvoorbeeld zijn er nog genoeg zaken die kwaliteit verkopen. Ik zie ook niets in het idee dat de prijzen maar kunstmatig omhoog gegooid moeten worden. Er is op dit moment voor ieder wat wils. Duurder eten betekent alleen maar meer armoede en meer voedselbanken.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:07:49 #90
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79652389
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet. Je moet het inderdaad niet in een supermarkt zoeken. Het probleem in Nederland is dat veel goede slagers, vishandels, groenteboeren, etc, uit het straatbeeld zijn verdwenen door de goedkope supermarkten. Maar gelukkig zijn ze er nog. In Den Haag bijvoorbeeld zijn er nog genoeg zaken die kwaliteit verkopen. Ik zie ook niets in het idee dat de prijzen maar kunstmatig omhoog gegooid moeten worden. Er is op dit moment voor ieder wat wils. Duurder eten betekent alleen maar meer armoede en meer voedselbanken.
Maar de prijs wordt nu kunstmatig laag gehouden door o.a. landbouwsubsidies.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:19:07 #91
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79652778
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:24 schreef NJN het volgende:

[..]

Het zijn alleen geen misstanden. Lees eens een boek als Michael Pollan's The Omnivore Dillema of Eating Animals van Jonathan Saffran Foer. Die laten beide duidelijk zien, met onderbouwing, dat de bioindustrie een verschrikkelijke industrie is waar hetgeen jij uitwassen noemt de norm is.
pi_79654215
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 20:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het zijn alleen geen misstanden. Lees eens een boek als Michael Pollan's The Omnivore Dillema of Eating Animals van Jonathan Saffran Foer. Die laten beide duidelijk zien, met onderbouwing, dat de bioindustrie een verschrikkelijke industrie is waar hetgeen jij uitwassen noemt de norm is.
Ja maar dat is geschreven door anti-vlees-hippies.

Dat zeggen de vleeseters dan dus. Ik vind het echt verschrikkelijk, de hele bio-industrie. En mensen die die boeken lezen en films kijken zonder te denken: 'nou, mss moet ik toch wat minder vlees eten' zijn echt harteloos, als je het mij zegt
Waarom moeten we ons altijd boven dieren stellen? Omdat ze lekker zijn? Vlees eten mag best, maar hoe massaal dat gebeurd
  zondag 28 maart 2010 @ 14:05:45 #93
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79668816
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar de laatste 15 jaar slooft iedereen zich uit met parmaham, scampi's en brustjetta. Vooral omdat het lekker klinkt, en zo zwaar als de correcte benaming telt, telt de correcte inhoud. Zonder voorvoegsel geen kwaliteit, kijk de menukaarten er maar op na, elke tent put zich uit in bijvoeglijke naamwoorden, als het maar koudgeslingerd of zongedroogd is, of uit een of andere uithoek komt die een exotische naam heeft
Vergeet vooral het 'door 3 generaties geteeld' niet. Met minder dan 3 generaties tel je als boer niet mee in de Allerhande.
pi_79699430
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:09 schreef frame-saw het volgende:

[..]
Ja maar dat is geschreven door anti-vlees-hippies.
Dat zeggen de vleeseters dan dus. Ik vind het echt verschrikkelijk, de hele bio-industrie. En mensen die die boeken lezen en films kijken zonder te denken: 'nou, mss moet ik toch wat minder vlees eten' zijn echt harteloos, als je het mij zegt
Dan maar harteloos. Vlees is lekker.
quote:
Waarom moeten we ons altijd boven dieren stellen? Omdat ze lekker zijn? Vlees eten mag best, maar hoe massaal dat gebeurd
Tja, vlees is nu eenmaal lekker.
pi_79699529
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:01 schreef HansvD het volgende:

[..]

[..]

Door de warme modder rollen in je nakie ook :

[ Bericht 5% gewijzigd door hero13 op 29-03-2010 11:33:35 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 11:08:35 #96
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79699570
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:01 schreef HansvD het volgende:

[..]

[..]

Kijk, de echte hedonist. Alles moet wijken voor jouw genot. Ethische of morele overwegingen hebben geen plaats, want ja, het is nu eenmaal lekker.
pi_79700857
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:28 schreef P.F het volgende:
Waarom zou je vlees eten, nergens voor nodig
waarom zou je vegetarisch eten? nergens voor nodig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:01:09 #98
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79701143
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:53 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

waarom zou je vegetarisch eten? nergens voor nodig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He bah, ja. Groenten, vitamines, bah.

Mensen die als vegetarier ongezond eten doen dat ook als vleeseter.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:04:35 #99
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_79701276
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kijk, de echte hedonist. Alles moet wijken voor jouw genot. Ethische of morele overwegingen hebben geen plaats, want ja, het is nu eenmaal lekker.
Sja, ik heb er ook voor gekozen om mijn zucht naar sushi boven het leven van een zalm te laten gaan. Dat is ook een afweging. Wel let ik er op dat ik duurzaam gekweekte/gevangen vis eet, en dat ik de hoeveelheid beperkt houd.
pi_79701644
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:09 schreef frame-saw het volgende:

Waarom moeten we ons altijd boven dieren stellen?
Om exact dezelfde reden als de leeuw zich boven de gazelle stelt...

Ik ben een waarlijk voorstander van vlees waarbij het dier een goed leven heeft gehad, maar dat wij als mensen boven de overige dieren staan, vanuit ons bezien, staat voor mij als een paal boven water.

Want in die cat. lust ik er nog één: verbod op vliegenmeppers (nergens voor nodig om een vlieg dood te slaan), niet meer autorijden (tel eens op de voorkant van jouw auto hoeveel doden een autorit op een warme zomerdag maakt), enz. enz.

En waarom zou een koe boven een vlieg staan (prima redenen voor te bedenken en net zo valide als mensen die zich boven de dieren stellen)?

Onder de streep kiezen we allemaal eerst voor onszelf en de kleine familiekring om je heen. En dat doen dieren exact hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')