ah ja altijd lekker zo'n frietjequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:00 schreef error_404 het volgende:
--> ONZ
Frinkandel speciaal met patatje oorlog
[ afbeelding ]
Patat pinda zo te zienquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:00 schreef error_404 het volgende:
--> ONZ
[ afbeelding ]
Lijkt mij ook en het lijkt ook meer een frikandel met mayo + uitjes.quote:
Nou ze eten het hier ook met ketchup!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Natuurlijk met curry, welke cultuurbarbaar gebruikt daar iets anders voor.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:07 schreef Slickk het volgende:
Frikandel speciaal is geniaal, mits de echte curry wordt gebruikt: [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Je doet je username eer aan.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:00 schreef error_404 het volgende:
--> ONZ
[ afbeelding ]
Faal. Die curry overheerst de mayonaise en uitjes, wat dodelijk is voor een goede smaakcombinatie tussen de curry, mayo, frikandel en uitjes.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Zelfde gedachte hiero!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Anders is het geen speciaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
De enige echtequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Probeer jij nou de ongekende waarde en grootsheid van een frikandel (speciaal) te bagatelliseren?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef luckass het volgende:
Mensen die culinair praten over een frikandel.
Het smaakt beter dan menige sterrenmaaltijd.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef luckass het volgende:
Mensen die culinair praten over een frikandel.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:48 schreef whitesosa het volgende:
[..]
Het smaakt beter dan menige sterrenmaaltijd.
Dat ligt toch vooral aan jou danquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:59 schreef rashudo het volgende:
Er zitten wel homo-erotische aspecten aan het naar binnen schuiven van een goedbesausde vleesstaaf, maar toch is het wel vreselijk lekker.
Ik de eerste 3 meestal wel.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:07 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral aan jou dan![]()
Ik schuif hem niet in zijn geheel naar binnen hoor
Jij hebt vast een moeilijke jeugd gehad.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:59 schreef rashudo het volgende:
Er zitten wel homo-erotische aspecten aan het naar binnen schuiven van een goedbesausde vleesstaaf, maar toch is het wel vreselijk lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check de rechterkant: curryquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:08 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Lijkt mij ook en het lijkt ook meer een frikandel met mayo + uitjes.
quote:
Volgens mij ben jij óf zo'n gezondheidsfreak, of een vetzak die het niet kan hebben dat andere mensen niet dik worden als ze dit etenquote:
De enige echtequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Net zoals haring met uitjes?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Frikandel Speciaal is zo ingeburgerd dat het eignlijk een frikandel gewoon is.
Wel als je er ook nog mayonaise en curry overheen flikkert.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nee, dat heet toch niet Haring Speciaal?
Dat is dan weer niet normaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:11 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wel als je er ook nog mayonaise en curry overheen flikkert.
Nee schat maar als je een haring bestelt zitten er vaak ook uitjes bij.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nee, dat heet toch niet Haring Speciaal?
Dat ben ik dan wel met je eens.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:23 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet normaal.
Misschien wel, maar de sauzen zijn toch erg slordig toegevoegd. Er spreekt weinig liefde uit voor een frikandelletje speciaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 15:28 schreef error_404 het volgende:
[..]
Check de rechterkant: curry![]()
Wat betreft de rest van de oorlog op het patatje; if you can't see it, it doesn't mean it's not there....
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:58 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[ afbeelding ]
Frikandellen speciaal zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Het is nog maar zeer de vraag of de maatschappij zou blijven draaien wanneer we haar ontdoen van deze hoogwaardige snack. Ook mensen met een voorkeur voor een kroket oid, maken doorgaans een diepe buiging voor een frikandelletje. Wanneer we aan een frikandel sauzen en uitjes toevoegen, hebben we niets minder in handen dan 1 van de grootste culinaire hoogstandjes van na de middeleeuwen.
quote:
Dat lijkt me nou niksquote:
Ksstquote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:21 schreef EarthCry het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou niks
Speciaal met veeeeeeeeeeel mayo!
quote:
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat we het ons niet kunnen permiiteren om ons daar druk om te maken in een topic over zoiets essentieels als een frikandelletje speciaal.quote:
Mijn topic daarover in KLB ging binnen een uurtje of twee dichtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:01 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Ik denk dat we het ons niet kunnen permiiteren om ons daar druk om te maken in een topic over zoiets essentieels als een frikandelletje speciaal.
Bedenk je ook dat je voor hetzelf geld een frikandelletje kunt kopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:03 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Mijn topic daarover in KLB ging binnen een uurtje of twee dicht
Dat kan niet!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:03 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Mijn topic daarover in KLB ging binnen een uurtje of twee dicht
Dat valt wel mee maar vanmiddag vanavond is dat zeker het geval.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zelfs op maandagmorgen werkt dit hongeropwekkend...
En dit is?? Dit komt nog niet in de buurt van wat er bedoeld wordt.quote:
Daarom staat er toch ook "WRONG" bijquote:Op maandag 29 maart 2010 14:33 schreef whitesosa het volgende:
[..]
En dit is?? Dit komt nog niet in de buurt van wat er bedoeld wordt.
Oeps. Overheen gelezen.quote:
Liefdeloos in het bakje gekwakt, zo jammer is dat.quote:
Helaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:10 schreef fratsman het volgende:
[..]Je faalt.
En hard ook.
[ afbeelding ]![]()
My god, in welk oorlogsgebied hebben ze hier dan geprobeerd een frikandel speciaal in elkaar te knutselen?quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:27 schreef whitesosa het volgende:
Voor vanavond staat ie weer op het menu. Ik kan niet wachten tot vanavond.
Dat breekt zo lekker de week, mien jong.quote:Op donderdag 1 april 2010 06:29 schreef Piccalilly het volgende:
Gisteravond nog intens genoten van twee frikandellen speciaal.
Niets breekt de week beter dan op woensdag enkele frikandellen speciaal.![]()
Ketchup?????quote:Op donderdag 1 april 2010 10:29 schreef Redcoon het volgende:
Eens in het halfjaar ben ik er wel voor te porren! Het liefst met calvé mayo, heinz ketchup en wat uitjes (ben een merksletje qua eten soms)
-edit-quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand de mammoet al gehad?
Ik was vroeger verslaafd aan curry, maar ik heb het onderhand zó vaak gegeten dat ik het spul niet meer kan zien of ruiken.quote:
zijn die beckers eigen lekkerder dan normale mora frikadellen ??quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Als 'ie een extra chromosoom heeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:49 schreef Karzai het volgende:
Weet je wanneer een frikandel speciaal is?
Ja ik. Ik kreeg er ook een soort van kaartje (formaat van een visitekaartje) cadeau waarmee ik mijn eigen lul frikandel mee kan opmeten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Wel speciaal, neem ik aan?quote:Op woensdag 7 april 2010 04:22 schreef nattermann het volgende:
Zo'n vleesstaaf ging er nu wel in heur.
Niet friet?quote:
jawel, het is frietquote:
Dan toch?quote:
nee, het is zeker frietquote:
Sorry, was een beetje aan het trollenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Het is wat DeBassist zegt: het is friet!
Friet:![]()
Patat:
De mammoet is tot daar aan toe maar die saus is niet te vretenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit niet meer op satésaus - waar ik doorgaans wel een groot voorstander van ben - te wachten bij een frikandel speciaal. Less is more, in dit geval.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:21 schreef Walter81 het volgende:
Heeft er nou niemand een foto van een échte frikandel speciaal, zoals het hoort?
Dus :
- Mayonaise
- Curry
- Pinda-/ Satésaus
- Uitjes
Ik ga zelden naar de snackbar.. bak het het liefste zelf.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:04 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Ik zit niet meer op satésaus - waar ik doorgaans wel een groot voorstander van ben - te wachten bij een frikandel speciaal. Less is more, in dit geval.
Maar maak vanavond of van het weekend ff een foto als je naar de snackbar bent geweest.
Apart stadje woon jij dan. Ten eerste weten de meeste snackbars totaal niet hoe iets "hoort" en eigenlijk kan ik me het überhaupt niet voorstellen dat ze daar overal maar steevast satésaus op een patatje speciaal doen. Temeer ook omdat veel mensen er ook helemaal niet op zitten te wachten.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik ga zelden naar de snackbar.. bak het het liefste zelf.
Maar als je bij ons in de stad vraagt om een frikandel (of friet) speciaal, dan krijg je hier altijd (terecht) mét pindasaus.
Om de goede reden dat het zo hoort, en lekker is.
Bergen op Zoom.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Apart stadje woon jij dan. Ten eerste weten de meeste snackbars totaal niet hoe iets "hoort" en eigenlijk kan ik me het überhaupt niet voorstellen dat ze daar overal maar steevast satésaus op een patatje speciaal doen. Temeer ook omdat veel mensen er ook helemaal niet op zitten te wachten.
Ze zullen het best per snackbar anders doen, maar de bron waarnaar jij verwijst leert ons:quote:Op woensdag 7 april 2010 16:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Bergen op Zoom.
Dus kom je ooit hier, vraag dan om een speciaal zónder satésaus, anders krijg je mét. (al weet je dan niet wat je mist....)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet
Om maar aan te geven dat er nogal wat opvattingen bestaan. Hetgeen dat jij bedoelt wordt op sommige plaatsen een patatje ziekenhuis genoemd. Tja.quote:Friet speciaal
Friet speciaal is friet met mayonaise, (curry)ketchup en uien. In Nederland wordt de curry soms vervangen door tomatenketchup maar meestal kan er gekozen worden tussen beide soorten. De term friet speciaal is ook in België bekend.
Nee ik doel opquote:Op woensdag 7 april 2010 16:36 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Ze zullen het best per snackbar anders doen, maar de bron waarnaar jij verwijst leert ons:
[..]
Om maar aan te geven dat er nogal wat opvattingen bestaan. Hetgeen dat jij bedoelt wordt op sommige plaatsen een patatje ziekenhuis genoemd. Tja.
En dat gelft voor friet dus hetzelfde als voor frikandellen.quote:In Bergen op Zoom betekent "speciaal" dat men er naast de curry, mayonaise en uien ook nog pindasaus bij krijgt.
Dat is niet zo best, ik zal even een emmer pakken.quote:
quote:HOORN WEST FRIESLANDOp vrijdag 26 maart 2010 14:07 schreef Slickk het volgende:
Frikandel speciaal is geniaal, mits de echte curry wordt gebruikt: [ afbeelding ]
quote:Die kende ik nog nietOp donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef De_Reemster het volgende:
Frikadel Totaal!!!![]()
http://www.frikadeltotaal.nl/
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef De_Reemster het volgende:
Frikadel Totaal!!!![]()
Lees ook http://www.gelderlander.n(...)ars-in-Nederland.ece
[ afbeelding ]
quote:Goh wat origineel. In Bergen op Zoom krijg je altijd mayo/curry/ui én satesaus wanneer je frikandel of friet speciaal bestelt.Op donderdag 21 oktober 2010 18:40 schreef De_Reemster het volgende:
Frikadel Totaal!!!![]()
Lees ook http://www.gelderlander.n(...)ars-in-Nederland.ece
[ afbeelding ]
quote:Afvalvlees is niks mis mee.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
Mmm, gemalen gefrituurde koeien ogen, ingewanden, afvalvlees en kruiden...
quote:Jij werkt er dus echt in?Op vrijdag 22 oktober 2010 01:31 schreef RockLimbo het volgende:
Ik werk in een frituur, kan je wel zeggen dat de frikandel speciaal de absolute topverkoper is![]()
dat verdient ie ook, want hij is keilekker!
quote:Niet trollen in dit topic.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:19 schreef Dhaha het volgende:
Ik heb nog nooit een frikandel gegeten![]()
Mis ik iets?
quote:De mens heeft zich niet naar de top van de voedselketen gevochten om vegetariër te worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |