My god, in welk oorlogsgebied hebben ze hier dan geprobeerd een frikandel speciaal in elkaar te knutselen?quote:
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:27 schreef whitesosa het volgende:
Voor vanavond staat ie weer op het menu. Ik kan niet wachten tot vanavond.
Dat breekt zo lekker de week, mien jong.quote:Op donderdag 1 april 2010 06:29 schreef Piccalilly het volgende:
Gisteravond nog intens genoten van twee frikandellen speciaal.
Niets breekt de week beter dan op woensdag enkele frikandellen speciaal.![]()
Ketchup?????quote:Op donderdag 1 april 2010 10:29 schreef Redcoon het volgende:
Eens in het halfjaar ben ik er wel voor te porren! Het liefst met calvé mayo, heinz ketchup en wat uitjes (ben een merksletje qua eten soms)
-edit-quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand de mammoet al gehad?
Ik was vroeger verslaafd aan curry, maar ik heb het onderhand zó vaak gegeten dat ik het spul niet meer kan zien of ruiken.quote:
zijn die beckers eigen lekkerder dan normale mora frikadellen ??quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Als 'ie een extra chromosoom heeft.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:49 schreef Karzai het volgende:
Weet je wanneer een frikandel speciaal is?
Ja ik. Ik kreeg er ook een soort van kaartje (formaat van een visitekaartje) cadeau waarmee ik mijn eigen lul frikandel mee kan opmeten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Wel speciaal, neem ik aan?quote:Op woensdag 7 april 2010 04:22 schreef nattermann het volgende:
Zo'n vleesstaaf ging er nu wel in heur.
Niet friet?quote:
jawel, het is frietquote:
Dan toch?quote:
nee, het is zeker frietquote:
Sorry, was een beetje aan het trollenquote:Op woensdag 7 april 2010 10:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Het is wat DeBassist zegt: het is friet!
Friet:![]()
Patat:
De mammoet is tot daar aan toe maar die saus is niet te vretenquote:Op vrijdag 2 april 2010 12:21 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit niet meer op satésaus - waar ik doorgaans wel een groot voorstander van ben - te wachten bij een frikandel speciaal. Less is more, in dit geval.quote:Op woensdag 7 april 2010 14:21 schreef Walter81 het volgende:
Heeft er nou niemand een foto van een échte frikandel speciaal, zoals het hoort?
Dus :
- Mayonaise
- Curry
- Pinda-/ Satésaus
- Uitjes
Ik ga zelden naar de snackbar.. bak het het liefste zelf.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:04 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Ik zit niet meer op satésaus - waar ik doorgaans wel een groot voorstander van ben - te wachten bij een frikandel speciaal. Less is more, in dit geval.
Maar maak vanavond of van het weekend ff een foto als je naar de snackbar bent geweest.
Apart stadje woon jij dan. Ten eerste weten de meeste snackbars totaal niet hoe iets "hoort" en eigenlijk kan ik me het überhaupt niet voorstellen dat ze daar overal maar steevast satésaus op een patatje speciaal doen. Temeer ook omdat veel mensen er ook helemaal niet op zitten te wachten.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:11 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik ga zelden naar de snackbar.. bak het het liefste zelf.
Maar als je bij ons in de stad vraagt om een frikandel (of friet) speciaal, dan krijg je hier altijd (terecht) mét pindasaus.
Om de goede reden dat het zo hoort, en lekker is.
Bergen op Zoom.quote:Op woensdag 7 april 2010 16:26 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Apart stadje woon jij dan. Ten eerste weten de meeste snackbars totaal niet hoe iets "hoort" en eigenlijk kan ik me het überhaupt niet voorstellen dat ze daar overal maar steevast satésaus op een patatje speciaal doen. Temeer ook omdat veel mensen er ook helemaal niet op zitten te wachten.
Ze zullen het best per snackbar anders doen, maar de bron waarnaar jij verwijst leert ons:quote:Op woensdag 7 april 2010 16:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Bergen op Zoom.
Dus kom je ooit hier, vraag dan om een speciaal zónder satésaus, anders krijg je mét. (al weet je dan niet wat je mist....)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Friet
Om maar aan te geven dat er nogal wat opvattingen bestaan. Hetgeen dat jij bedoelt wordt op sommige plaatsen een patatje ziekenhuis genoemd. Tja.quote:Friet speciaal
Friet speciaal is friet met mayonaise, (curry)ketchup en uien. In Nederland wordt de curry soms vervangen door tomatenketchup maar meestal kan er gekozen worden tussen beide soorten. De term friet speciaal is ook in België bekend.
Nee ik doel opquote:Op woensdag 7 april 2010 16:36 schreef Piccalilly het volgende:
[..]
Ze zullen het best per snackbar anders doen, maar de bron waarnaar jij verwijst leert ons:
[..]
Om maar aan te geven dat er nogal wat opvattingen bestaan. Hetgeen dat jij bedoelt wordt op sommige plaatsen een patatje ziekenhuis genoemd. Tja.
En dat gelft voor friet dus hetzelfde als voor frikandellen.quote:In Bergen op Zoom betekent "speciaal" dat men er naast de curry, mayonaise en uien ook nog pindasaus bij krijgt.
Dat is niet zo best, ik zal even een emmer pakken.quote:
quote:HOORN WEST FRIESLANDOp vrijdag 26 maart 2010 14:07 schreef Slickk het volgende:
Frikandel speciaal is geniaal, mits de echte curry wordt gebruikt: [ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |