abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:41:05 #1
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79575042
Ik las dit artikel op de website van het AD, en ik moet zeggen dat ik het wel herken in mijn omgeving.
quote:
ROTTERDAM - De laatste tijd regent het berichten van bekende, ontrouwe echtgenoten die betrapt werden, denk maar aan Tiger Woods, John Terry, Ashley Cole en Mark Owen.

Hun meestal beeldschone vrouwen blijven gebroken achter, maar slagen er vaak in hem te vergeven.

De Britse journaliste Bel Mooney zegt dat deze overspelige mannen niet alleen schade aan hun partners aanrichten, maar ook een slechte invloed hebben op de huwelijken van alle 'gewone' mensen.

Mooney: ,,Celebs die vreemdgaan en doen als dit de normaalste zaak van de wereld is, zorgen ervoor dat mensen de levenslange verbintenis van het huwelijk niet meer ernstig nemen. Het probleem is dat degenen die bedrog plegen vaak sportsterren of zangers zijn, ze worden aanbeden door miljoenen jonge mannen. Zo krijgen zij het idee dat dit een aanvaardbare manier is om je te gedragen.''

,,Verder zullen jonge vrouwen voorbeeld nemen aan de bekende vrouwen die hun ontrouwe partner vergeven. Ze geven het voorbeeld dat materiële zaken belangrijker dan huwelijksgeluk zijn. Ze zijn bereid de ontrouw te vergeven in ruil te kunnen meegenieten van het immense kapitaal van hun bekende partner. Kijk maar naar de vrouw van Tiger Woods, die lijkt hem te hebben vergeven en hun huwelijk nog een nieuwe kans te geven'', vertelt Mooney.

De relatie-expert gaat verder: ,,Niemand is nog geschokt door ontrouw. In Frankrijk en Italië wordt ontrouw meer aanvaard. Een rijke Italiaan legde me het ooit zo uit: 'De vrouw heeft het geld, het huis, de kledij en de kinderen, waarom zou ze zich zorgen maken dat haar man er ook nog enkele vriendinnen er op nahoudt.' Zijn vrouw voegde er aan toe dat mannen nu eenmaal zo zijn. Veel echtgenotes maken zichzelf wijs dat het om een stomme one-night-stand gaat en dat alcohol eigenlijk de grote schuldige was. Dat weegt niet op tegen wat ze na al die jaren samen hebben opgebouwd. Elke keer dat bekend raakt dat een celeb zijn partner bedroog maar dat hun huwelijk intact blijft, wordt overspel iets meer aanvaard.''

Bel Mooney geeft relatie-advies en zegt dat ze honderden vrouwen ontmoette die haar raad vragen over het bedrog van hun partners. ,,Ze kunnen hem niet vergeven en zeker niet vergeten. Ik hoor vaak wanhopige vrouwelijke twintigers zeggen dat geen enkele man te vertrouwen is, ze stellen het huwelijk ter discussie omdat het niet veel meer lijkt te betekenen doordat zoveel celebs het slechte voorbeeld geven.'' (HLN/BVDL)
Linkje naar de bron:

Vooral onder hoogopgeleide jongeren lijken open relaties en affaires tegenwoordig algemeen geaccepteerd te zijn. Ik merk het ook in mijn eigen vriendenkring, en bij mijn exen. Tegenwoordig hoor je er niet meer bij als je een relatie voor het leven wil of je op jonge leeftijd aan één persoon wil binden. Ik heb nu gelukkig een partner die er hetzelfde over denkt, maar als ik zeg dat wij als doel hebben de rest van ons leven bij elkaar te blijven krijg je flauwe grappen vanuit je vriendenkring en wordt je voortaan ''het echtpaar'' genoemd met veelzeggende blikken.

Met partners heb ik gemerkt dat monogamie ouderwets gevonden wordt, als tolerante vrije vrouw moet je het maar goed vinden dat je vriend/vriendin het met alles en iedereen doet anders ben je ouderwets en saai. ''Mensen zijn nu eenmaal niet monogaam aangelegd'' is het vaakst gebruikte argument. Ja, wie zegt dat dan? En verschilt het niet per persoon wat je prettig vindt en wat niet?

Het valt me gewoon op dat het steeds normaler word om je niet aan één partner te willen binden en om continue alle opties open te laten. Is een partner voor het leven een ouderwets instituut? Of ervaren Fokkers helemaal geen tendens naar een vrijere/open relatievorm in hun omgeving?

Ik vraag me af of er een tendens is naar een openere relatie, en of dat te maken heeft met een algemenere acceptatie van vreemdgaan, of dat het twee verschillende trends zijn die tegelijk plaatsvinden. Heeft het vaker voorkomen van open relaties te maken met de acceptatie van het idee dat vreemdgaan toch een menselijke neiging is, of heeft het niks met elkaar te maken?

Graag uw mening en ervaring

[ Bericht 4% gewijzigd door Windigo op 25-03-2010 17:08:08 ]
pi_79575353
Hoe vaak moet ik nou nog duidelijk maken dat mensen van nature NIET monchaam zijn.

Maar omdat een of andere jaloerse mafkees ooit een keer in een boekje geschreven heeft dat dit wel zo is moeten we nu maar allemaal 1 partner neuken de rest van ons leven?

Laat je gevoel eens spreken in plaats van je verwrongen verstand.
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:50:31 #3
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79575454
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:48 schreef MarkyMarkx het volgende:
Hoe vaak moet ik nou nog duidelijk maken dat mensen van nature NIET monchaam zijn.

Maar omdat een of andere jaloerse mafkees ooit een keer in een boekje geschreven heeft dat dit wel zo is moeten we nu maar allemaal 1 partner neuken de rest van ons leven?

Mijn gevoel zegt anders heel duidelijk dat ik geen open relatie wil, die heb ik namelijk gehad, en als ik écht verliefd op iemand ben walg ik zelfs tot misselijkheid aan toe van het idee van lichamelijke nabijheid met een ander dan mijn partner.

En ik heb t nergens gehad over moeten of allemaal.. Lees mijn OP nog eens misschien?

En hoe bewijs je dat mensen van nature niet monogaam zijn?
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:54:15 #4
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_79575630
Ik vind een partner voor het leven willen/hebben zeker niet ouderwets.
De jongen waar ik nu al 2,5 jaar bij ben zie ik mezelf in de toekomst ook zeker nog mee. Ik hoop dat ik met hem trouw, van hem kinderen krijg, en met hem in het bejaardentehuis terechtkom
Ik vind het iets heel bijzonders en iets heel moois. Helaas komt het tegenwoordig nog maar weinig voor..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:59:29 #5
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79575903
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:54 schreef VeerEli het volgende:
Ik vind het iets heel bijzonders en iets heel moois. Helaas komt het tegenwoordig nog maar weinig voor..
Ja, daar doel ik dus ook op met dit topic. Waarom is dat zo?

Ik begrijp er zelf niks van, als ik van iemand hou dan voel ik een fysieke weerstand tegen het idee met een ander seks te hebben, maar kennelijk ben ik tegenwoordig een uitzondering.
pi_79575935
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 16:50 schreef Windigo het volgende:

[..]

En hoe bewijs je dat mensen van nature niet monogaam zijn?
Hoeveel bewijs moet je hebben als ditsoort dingen gebeuren, terwijl ze eerder elkaar in het bijzijn van honderden bekenden eeuwige trouw beloofde.?

Ik snap wat je bedoelt met die open relatie. Ik zou het ook niks vinden als mijn vriendin met een andere man neukt. Maar ik zou het ook niks vinden als ik weet dat ik vanaf morgen nooit meer sex met een andere vrouw dan mijn vriendin.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:00:37 #7
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_79575954
quote:

pi_79575995
Ik herken het in mijn omgeving absoluut niet. Gelukkig maar
pi_79576009
Windigo, wat bedoel je nou eigenlijk? Open relaties of ontrouw? Want dat is niet hetzelfde, natuurlijk.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:06:16 #10
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79576195
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:01 schreef ColdFeet het volgende:
Windigo, wat bedoel je nou eigenlijk? Open relaties of ontrouw? Want dat is niet hetzelfde, natuurlijk.
Ik zal even in de op zetten ter verduidelijking, dat ik me afvraag of er een tendens is naar een openere relatie, en of dat te maken heeft met een algemenere acceptatie van vreemdgaan, of dat het twee verschillende trends zijn die tegelijk plaatsvinden.
pi_79576262
Degene die dat schreef klinkt als een mislukte feministe

Vreemdgaan is altijd al normaal geweest alleen nu komt het bij bekende mensen wat meer uit.

En die opmerking over materiele zaken boven huwelijks geluk stellen is helemaal onzin
Alsof je niet gelukkig kan zijn als je man vreemd is gegaan.
O en ze doet alsof het alleen mannen zijn die vreemdgaan
compact en kleverig.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:09:25 #12
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79576330
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
Degene die dat schreef klinkt als een mislukte feministe

Vreemdgaan is altijd al normaal geweest alleen nu komt het bij bekende mensen wat meer uit.

En die opmerking over materiele zaken boven huwelijks geluk stellen is helemaal onzin
Alsof je niet gelukkig kan zijn als je man vreemd is gegaan.
O en ze doet alsof het alleen mannen zijn die vreemdgaan
Ja, dat is natuurlijk onzin, ik neem het artikel ook niet helemaal voor waar aan, maar het riep een aantal vragen bij me op die ik er onder verwoord heb. Zou je daar misschien nog op in willen gaan?

En waarom is vreemdgaan altijd normaal geweest? Vind iedereen die jij kent dat prettig dan?
pi_79576455
quote:

We zijn monogaam georiënteerd sinds dat we als mensheid een agrarische cultuur hebben doen ontstaan. Andere monogame dieren gaan ook wel eens vreemd en je krijgt dezelfde verwoede reacties als bij mensen.
Beter nog, als papa merkt dat de jonkies niet van hem zijn dan vreetie ze gewoon op

Daarbij merk ik vooral dat hoogopgeleide vrouwen denken zoals TS beschreef, vooral door de gedachte dat ze niet gelukkig zijn of beter kunnen krijgen.

De hoogopgeleide vrouw wilt meerdere mannen: de machoman die haar alle hoeken laat zien in bed, de lieverd die naar haar luistert en de klusjesman die alles voor haar kan repareren en regelt als ze er zelf niet uit kan komen. De laatste kan je oud mee worden maar ironisch genoeg zijn dat altijd de mensen die genegeerd worden

[ Bericht 21% gewijzigd door Prenzlauer op 25-03-2010 17:21:10 ]
Doe eens lief!
pi_79576496
de samenleving is gewoon egoistischer en individualistischer. en dit is een van de symptomen ervan.

en mensen die vreemdgaan goedpraten, met wat voor argument dan ook
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:18:39 #15
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79576701
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:13 schreef dawg het volgende:
de samenleving is gewoon egoistischer en individualistischer. en dit is een van de symptomen ervan.

en mensen die vreemdgaan goedpraten, met wat voor argument dan ook

Ja dat gevoel krijg ik ook vaak. Als het moeilijk wordt in een relatie stappen mensen er tegenwoordig zo uit, het echte voor elkaar gaan door goede en slechte tijden komt volgens mij steeds minder voor. Ik vind dat erg jammer.
pi_79576736
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:13 schreef dawg het volgende:
Dat denk ik niet, de Romeinen gingen al vreemd bij het leven. Het komt nu gewoon veel meer in de media dan vroeger.
pi_79576815
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja dat gevoel krijg ik ook vaak. Als het moeilijk wordt in een relatie stappen mensen er tegenwoordig zo uit, het echte voor elkaar gaan door goede en slechte tijden komt volgens mij steeds minder voor. Ik vind dat erg jammer.
ik vind het vooral jammer dat "iedereen" er zo makkelijk over lijkt te denken.
pi_79576857
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:19 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, de Romeinen gingen al vreemd bij het leven. Het komt nu gewoon veel meer in de media dan vroeger.
Die gingen niet vreemd, dat mocht gewoon. Maar daar kwam wel bij dat de vrouw alles meekreeg in een scheiding, niet zo heel gek idee in dat opzicht.
Doe eens lief!
pi_79576872
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:19 schreef Techno het volgende:

[..]

ach kom nou, daar was het soort van sociaal geaccepteerd (of werd je daartoe gedwongen), en dat is nu niet.
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:24:18 #20
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79576929
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:22 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Die gingen niet vreemd, dat mocht gewoon. Maar daar kwam wel bij dat de vrouw alles meekreeg in een scheiding, niet zo heel gek idee in dat opzicht.
De Romeinen beschouwden vrouwen als bezit van haar man, evenals de Grieken, dus ze had niks te zeggen en een scheiding gebeurde alleen als de man dat wilde..
pi_79576957
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:22 schreef Prenzlauer het volgende:
Het was puur een reactie op "de samenleving is gewoon egoistischer en individualistischer". En dat het van de Romeinen"mocht" is natuurlijk onzin, er werden moorden om heel wat minder gepleegd.
pi_79576996
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:24 schreef Windigo het volgende:

[..]

De Romeinen beschouwden vrouwen als bezit van haar man, evenals de Grieken, dus ze had niks te zeggen en een scheiding gebeurde alleen als de man dat wilde..
zoals ik al zei, niet zo'n heel gek idee in dat opzicht
Doe eens lief!
pi_79577024
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:25 schreef Techno het volgende:

[..]

Het was puur een reactie op "de samenleving is gewoon egoistischer en individualistischer". En dat het van de Romeinen"mocht" is natuurlijk onzin, er werden moorden om heel wat minder gepleegd.
denk even rustig na, techie.
pi_79577027
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:22 schreef dawg het volgende:
ach kom nou, daar was het soort van sociaal geaccepteerd (of werd je daartoe gedwongen), en dat is nu niet.
Vreemdgaan niet hoor. Dat was echt niet sociaal geaccepteerd. Lees je eens in zou ik zeggen.
pi_79577076
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:24 schreef Windigo het volgende:
Dat is ook niet helemaal waar, maar goed. Daar kunnen we beter een andere topic over openen.
pi_79577093
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:26 schreef Techno het volgende:

[..]

Vreemdgaan niet hoor. Dat was echt niet sociaal geaccepteerd. Lees je eens in zou ik zeggen.
zie de haakjes. en dan nog, jij wilt serieus de romeinse cultuur en samenleving van weetikhoeveeljaargeleden vergelijken met de huidige maatschappij?
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:28:24 #27
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79577115
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:27 schreef dawg het volgende:

[..]

zie de haakjes. en dan nog, jij wilt serieus de romeinse cultuur en samenleving van weetikhoeveeljaargeleden vergelijken met de huidige maatschappij?
Ja, ik vraag me ook af wat de relevantie is ?
pi_79577121
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:26 schreef dawg het volgende:
denk even rustig na, techie.
Ik ben de rust zelve, je weet toch.
pi_79577162
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:28 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik ben de rust zelve, je weet toch.
heb je nog nachtmerries van caligula ofzo?
pi_79577209
weer OT mensen?

nogmaals mijn bescheiden mening:
Daarbij merk ik vooral dat hoogopgeleide vrouwen denken zoals TS beschreef, vooral door de gedachte dat ze niet gelukkig zijn of beter kunnen krijgen.

De hoogopgeleide vrouw wilt meerdere mannen: de machoman die haar alle hoeken laat zien in bed, de lieverd die naar haar luistert en de klusjesman die alles voor haar kan repareren en regelt als ze er zelf niet uit kan komen. De laatste kan je oud mee worden maar ironisch genoeg zijn dat altijd de mensen die genegeerd worden.

Hoe dat met mannen zit weet ik niet maar ik heb eigenlijk nooit contact gehad met mannen die zoveel over hun vriendinnen zeuren als andersom gebeurd.
Doe eens lief!
pi_79577281
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:28 schreef Windigo het volgende:
Ja, ik vraag me ook af wat de relevantie is ?
De relevantie is dat één van de symptonen zou zijn dat de huidige samenleving egoistischer en individualistischer is geworden. Terwijl het 2 millennia geleden niet veel anders was.
pi_79577337
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:32 schreef Techno het volgende:

[..]

De relevantie is dat één van de symptonen zou zijn dat de huidige samenleving egoistischer en individualistischer is geworden. Terwijl het 2 millennia geleden niet veel anders was.
ja, toen zat nero ook met zijn netbookje met draadloos internet op zijn troon te ouwehoeren met wijven die hij wilde hosselen.
pi_79577396
quote:

Ook monogamie kan je perfect evolutionair onderbouwen. Net zoals er iets te zeggen is voor polygamie.
Het is niet zo zwart-wit als jij denkt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79577398
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:09 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk onzin, ik neem het artikel ook niet helemaal voor waar aan, maar het riep een aantal vragen bij me op die ik er onder verwoord heb. Zou je daar misschien nog op in willen gaan?

En waarom is vreemdgaan altijd normaal geweest? Vind iedereen die jij kent dat prettig dan?
Nee, maar er zijn genoeg mensen die naar hun werk gaan niet prettig vinden, toch is dat normaal.

Vreemdgaan gebeurde altijd al, dat deden onze opa's en onze opa's opa's. Vroeger deden vrouwen dat minder omdat ze meer thuis waren en minder de kans hadden, tegenwoordig gaan vrouwen ook steeds vaker vreemd.
Ik denk niet adt dat iets te maken heeft met het voorbeeld dat we krijgen in de media. Omdat het altijd al gebeurde.
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:18 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat idee heb ik idd ook, maar dat staat helemaal buiten deze discussie, dan zou vreemdgaan juist minder vaak voor moeten komen.

Ik vind vreemdgaan niet goed. Ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt.
Het gebeurt nl vrij vaak. Redelijk naief om te denken dat het jou noooooooit zal overkomen.

Volgens de OP zou je iemand gelijk moeten dumpen als ie vreemdgaat, want er is geen huwelijks geluk meer mogelijk daarna, oid. Da krijg je dus dat dat individualisme waar dawg t over had om de hoek komt kijken. Vechten voor een relatie? Na vreemdgaan?
Echt niet
compact en kleverig.
pi_79577428
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:33 schreef dawg het volgende:
ja, toen zat nero ook met zijn netbookje met draadloos internet op zijn troon te ouwehoeren met wijven die hij wilde hosselen.
Nero pakte gewoon zijn moeder. Waarom zou je moeilijk met netbooks doen, als het ook makkelijk kan?
pi_79577564
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

Volgens de OP zou je iemand gelijk moeten dumpen als ie vreemdgaat, want er is geen huwelijks geluk meer mogelijk daarna, oid. Da krijg je dus dat dat individualisme waar dawg t over had om de hoek komt kijken. Vechten voor een relatie? Na vreemdgaan?
Echt niet
tja, wat je nu zegt vind ik een beetje de omgekeerde wereld eigenlijk.
en meteen dumpen, dat is ieder voor zich. ik vind het niet van individualisme getuigen als iemand de relatie afkapt nadat de ander vreemd is gegaan, maar meer van zelfrespect (en ja, uitzonderingen en 100.000 mogelijkheden over het hoe en wat etc, maar je begrijpt het punt vast wel).
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:41:13 #37
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79577641
quote:

[..]

Nee, maar er zijn genoeg mensen die naar hun werk gaan niet prettig vinden, toch is dat normaal.

Vreemdgaan gebeurde altijd al, dat deden onze opa's en onze opa's opa's. Vroeger deden vrouwen dat minder omdat ze meer thuis waren en minder de kans hadden, tegenwoordig gaan vrouwen ook steeds vaker vreemd.
Ik denk niet adt dat iets te maken heeft met het voorbeeld dat we krijgen in de media. Omdat het altijd al gebeurde.
[..]
De vraag is ook niet of het nu meer gebeurd dan vroeger, maar of het nu meer geaccepteerd is dan vroeger
quote:
Ik vind vreemdgaan niet goed. Ik kan me wel voorstellen dat het gebeurt.
Het gebeurt nl vrij vaak. Redelijk naief om te denken dat het jou noooooooit zal overkomen.

Echt niet
Het is mij al overkomen, meerdere malen zelfs. Vandaar ook (onder andere) dat ik dit topic heb geopend.

Dat ligt natuurlijk aan de relatie van de betrokken individuen, de soort vreemdgang en nog vele andere factoren. Echt niet iedereen gaat uit elkaar omdat de partner vreemdgaat.

De vraag was: wordt het normaler gevonden om vreemd te gaan dan vroeger? En zo ja waarom dan?
pi_79577683
er ligt nog steeds een taboe op, dus ik denk niet dat het meer geaccepteerd is dan vroeger. met alle communicatiemiddelen die je tegenwoordig tot je beschikking hebt is het wel makkelijker geworden en zal het ook wel meer gebeuren, maar dat is niet hetzelfde natuurlijk.
pi_79577702
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:39 schreef dawg het volgende:

[..]

tja, wat je nu zegt vind ik een beetje de omgekeerde wereld eigenlijk.
en meteen dumpen, dat is ieder voor zich. ik vind het niet van individualisme getuigen als iemand de relatie afkapt nadat de ander vreemd is gegaan, maar meer van zelfrespect (en ja, uitzonderingen en 100.000 mogelijkheden over het hoe en wat etc, maar je begrijpt het punt vast wel).
Het is een moeilijke periode in je relatie waarvan net gezegd werd dat mensen elkaar te snel dumpen. Nu moet je hem/haar ineens wel dumpen omdat de moeilijke periode door vreemdgaan komt?

Ik denk dat het meestal niet veel met zelfrespect te maken heeft, maar daarin zullen we van mening verschillen.

Het is allebei hetzelfde individualisme waar jij het over hebt. Alleen vul je het gewoon in zoals jou uitkomt
compact en kleverig.
pi_79577779
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het is een moeilijke periode in je relatie waarvan net gezegd werd dat mensen elkaar te snel dumpen. Nu moet je hem/haar ineens wel dumpen omdat de moeilijke periode door vreemdgaan komt?

Ik denk dat het meestal niet veel met zelfrespect te maken heeft, maar daarin zullen we van mening verschillen.

Het is allebei hetzelfde individualisme waar jij het over hebt. Alleen vul je het gewoon in zoals jou uitkomt
actie is reactie.

en ik heb het nergens gehad over meteen of snel dumpen, ik zei dat ieder dat maar lekker voor zichzelf moet bepalen. als mijn vriendin vreemdgaat schop ik haar eruit, asi de sensillo, maar dat ben ik.
pi_79577798
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:41 schreef Windigo het volgende:

[..]

De vraag is ook niet of het nu meer gebeurd dan vroeger, maar of het nu meer geaccepteerd is dan vroeger
[..]
vroeger werd het stilzwijgend geaccepteerd. Nu moet er constant over gediscussieerd worden, volges mij is het juist minder geaccepteerd dan vroeger.

Toen stak je je kopin het zand en deed je of je van niets wist.
Heb ooit een interview gezien met een stel dat 50 jaar getrouwd was, ze vroegen naar hun geheim, de vrouw zei: "Niet altijd alles willen weten wat hij uitspookt"
quote:
Het is mij al overkomen, meerdere malen zelfs. Vandaar ook (onder andere) dat ik dit topic heb geopend.

Dat ligt natuurlijk aan de relatie van de betrokken individuen, de soort vreemdgang en nog vele andere factoren. Echt niet iedereen gaat uit elkaar omdat de partner vreemdgaat.

De vraag was: wordt het normaler gevonden om vreemd te gaan dan vroeger? En zo ja waarom dan?
Ik zeg ook niet dat iedereen het doet, ik zeg dat het gauw geroepen wordt.
compact en kleverig.
pi_79577872
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

met jouw relatieverleden zou ik ook zo denken. en dat bedoel ik niet flauw oid.
pi_79577930
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:42 schreef dawg het volgende:
er ligt nog steeds een taboe op, dus ik denk niet dat het meer geaccepteerd is dan vroeger. met alle communicatiemiddelen die je tegenwoordig tot je beschikking hebt is het wel makkelijker geworden en zal het ook wel meer gebeuren, maar dat is niet hetzelfde natuurlijk.
Mee eensch.
pi_79577941
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:47 schreef dawg het volgende:

[..]

met jouw relatieverleden zou ik ook zo denken. en dat bedoel ik niet flauw oid.
Dat heeft er heel weinig mee te maken
Ik baseer dingen nl niet alleen op mn eigen ervaringen.
compact en kleverig.
pi_79577986
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Mee eensch.
Ik denk, zoals ik al zei dat vrouwen het wel meer doen dan vroeger, maar mannen denk ik echt niet. Ik denk dat dat altijd wel is geweest.
compact en kleverig.
pi_79578018
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat heeft er heel weinig mee te maken
Ik baseer dingen nl niet alleen op mn eigen ervaringen.
ach kom nou. sorry hoor, maar daar geloof ik echt geen reet van.
pi_79578087
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:51 schreef dawg het volgende:

[..]

ach kom nou. sorry hoor, maar daar geloof ik echt geen reet van.
Nee, ik kijk alleen naar wat ik zelf meemaak en baseer daar alles op wat ik denk

Zo, nu mag je wel ophouden over mij, okee?
compact en kleverig.
pi_79578144
Fuck he, laat die gasten allemaal even lekker vreemd gaan, je laat je eigen relatie er toch niet door beinvloeden. Wat een gelul zeg, ik weet zeker dat ik voor altijd bij mijn blijf, trouw is iets wat niet alleen lichamelijk is, en ook niet iets wat makkelijk is. Maar als je nu eenmaal de ware hebt, ga je niet lullig lopen doen om een of andere neukpartij van 10 minuten.
pi_79578147
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, ik kijk alleen naar wat ik zelf meemaak en baseer daar alles op wat ik denk

Zo, nu mag je wel ophouden over mij, okee?
whatever, je begrijpt niet eens wat ik daarmee bedoel
pi_79578442
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:54 schreef dawg het volgende:

[..]

whatever, je begrijpt niet eens wat ik daarmee bedoel
Jawel hoor, ik vind het alleen niet erg netjes van je dat je mijn persoonlijke verleden erbij haalt
Doe ik ook niet bij jou
compact en kleverig.
pi_79578449
Ik snap het echt niet, als je de behoefte hebt om met een ander in bed te duiken, ben je toch bij de verkeerde partner??

Ben dan ook erg blij dat TS en ik het eens zijn over dit onderwerp
pi_79578701
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik snap het echt niet, als je de behoefte hebt om met een ander in bed te duiken, ben je toch bij de verkeerde partner??

Ik snap het wel.
Als je 50 jaar bij dezelfde partner bent, kan het weleens voorkomen dat het wat minder gaat in je relatie, dat je evt iemand tegenkomt tijdens een dip die je eruit weet te halen, dat je de verleiding niet kan weerstaan.
In 50 jaar tijd verandert er zoveel...
compact en kleverig.
pi_79578762
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik snap het wel.
Als je 50 jaar bij dezelfde partner bent, kan het weleens voorkomen dat het wat minder gaat in je relatie, dat je evt iemand tegenkomt tijdens een dip die je eruit weet te halen, dat je de verleiding niet kan weerstaan.
In 50 jaar tijd verandert er zoveel...
Ik ben niet van plan om vreemd te gaan op mijn 74ste.

Sorry, dan heb ik er echt de fut niet meer voor.
pi_79578810
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:11 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan om vreemd te gaan op mijn 74ste.

Sorry, dan heb ik er echt de fut niet meer voor.
Wie weet

ik zie mijn opa nog wel verpleegstertjes versieren in het verzorgingstehuis
compact en kleverig.
pi_79578841
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zie mijn opa nog wel verpleegstertjes versieren in het verzorgingstehuis
Je ziet niet door het medelijden heen wat die jonge meisjes hebben?

Ach wat schattig.
pi_79578903
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:14 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je ziet niet door het medelijden heen wat die jonge meisjes hebben?

Ach wat schattig.
Want als iemand sex met hem heeft uit medelijden is het geen vreemdgaan?

Ik maak een grapje.

20 jaar is ook voldoende voor een wereld van verschil.

Vreemdgaan is redelijk normaal, dat blijkt wel uit de cijfers. Of het goed is of niet is een heel ander verhaal.
compact en kleverig.
pi_79578914
Ik ben voor seriële monogamie. Vreemdgaan is voor mij geen optie, dan raak ik in de war, ik wil geen twee dudes in mijn hoofd, laat staan in mijn hart. En ik wil ook niet dat dat mij gebeurt. En op een dag hoop ik oud te zijn geworden met iemand. Dat ineens blijkt dat de behoefte aan spanning weg is gegaan of zelfs dat je je relatie spannend hebt weten te houden. Utopie? Misschien. Ik settle niet voor less.
pi_79578998
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Utopie? Misschien. Ik settle niet voor less.
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:22:09 #59
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_79579083
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:17 schreef conleche het volgende:
Ik ben voor seriële monogamie. Vreemdgaan is voor mij geen optie, dan raak ik in de war, ik wil geen twee dudes in mijn hoofd, laat staan in mijn hart. En ik wil ook niet dat dat mij gebeurt. En op een dag hoop ik oud te zijn geworden met iemand. Dat ineens blijkt dat de behoefte aan spanning weg is gegaan of zelfs dat je je relatie spannend hebt weten te houden. Utopie? Misschien. Ik settle niet voor less.
Maar waarom seriële monogamie dan? Is één partner niet genoeg? Waarom moeten het er meer zijn?
pi_79579523
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:22 schreef Windigo het volgende:

[..]

Maar waarom seriële monogamie dan? Is één partner niet genoeg? Waarom moeten het er meer zijn?
Het hóeft niet. Als het jou lukt om je hele leven gelukkig te blijven met 1 man, dan benijd ik je! Mij is het tot nog toe niet gelukt. Ik loop heus niet weg bij de eerste ruzie, dat is het niet. Maar als je meer vrienden bent geworden dan geliefden, dan is het beter om verder te gaan zonder elkaar. En het liefst dan ook nog zodanig uit elkaar gaan dat de vriendschap bewaard blijft. Ik vind dat voor mij de juiste manier.
pi_79579638
Volgens mij is het niet meer geaccepteerd. Kijk maar naar de hele commotie rondom Tiger Woods. Die heeft daar wel wat endorsementdeals aan verloren. Ook in mijn eigen kring zie ik, dat mensen die vreemd gaan worden veroordeeld door de meeste anderen.

De mens is naar mijn mening van nature inderdaad niet monogaam. We zijn ook nog eens egoïstisch, geweldadig en denken slechts aan overleven. Maar we zijn ook gesocialiseerd. En daarmee gaan we die natuur (gelukkig) tegen. Dat maakt het allemaal een stuk gezelliger namelijk, naar mijn mening.

Ik ben dan ook het soort vrouw dat bewust kiest voor monogamie en heb een partner die dat ook doet. Wel zo fijn.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_79590502
Waar ik wel benieuwd naar ben is of men ook anders denkt over iets uitspoken met iemand die al een relatie heeft. Volgens mij was dat vroegah ook not done. Nu hoor ik om me heen alleen maar teksten als: "ja, IK heb toch geen relatie? Ik doe toch niets verkeerd?"
pi_79590900
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:43 schreef heksehiel het volgende:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of men ook anders denkt over iets uitspoken met iemand die al een relatie heeft. Volgens mij was dat vroegah ook not done. Nu hoor ik om me heen alleen maar teksten als: "ja, IK heb toch geen relatie? Ik doe toch niets verkeerd?"
Seks met iemand die vreemdgaat
compact en kleverig.
pi_79590977
Ik ben wat dat betreft lekker 'ouderwets'. Kun je wel mooie beweringen gaan stellen dat het moedertje natuur is die voor ons allemaal bepaalt dat we niet monogaam moeten zijn, in mijn optiek blijft dat toch altijd een keuze die je zelf kunt maken. Ik ga wat dat betreft voor de monogamie.

Waarom? Ik vind een relatie, en een persoon die altijd voor je klaar staat en waar je alles al in hebt, genoeg. Op seksueel gebied heb ik ook niks te klagen, ook al heb ik al bijna 6 jaar dezelfde vriendin. Zeker zijn er af en toe (ook weer op seksueel gebied) dipjes. Maar in een fatsoenlijke relatie wordt daar over gepraat en sta je open voor elkaars wensen, verzoeken en eventuele kritiek (die daar nou eenmaal bij hoort).

Ik zie mij zelf nooit met een andere meid vreemdgaan. Simpelweg omdat ik niks tekort kom. Zou ik dat wel hebben, dan trek ik daar mijn mond over open bij mijn vriendin. Zo simpel kan het zijn.
pi_79591109
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:54 schreef calamares het volgende:
Ik ben wat dat betreft lekker 'ouderwets'. Kun je wel mooie beweringen gaan stellen dat het moedertje natuur is die voor ons allemaal bepaalt dat we niet monogaam moeten zijn, in mijn optiek blijft dat toch altijd een keuze die je zelf kunt maken. Ik ga wat dat betreft voor de monogamie.

Waarom? Ik vind een relatie, en een persoon die altijd voor je klaar staat en waar je alles al in hebt, genoeg. Op seksueel gebied heb ik ook niks te klagen, ook al heb ik al bijna 6 jaar dezelfde vriendin. Zeker zijn er af en toe (ook weer op seksueel gebied) dipjes. Maar in een fatsoenlijke relatie wordt daar over gepraat en sta je open voor elkaars wensen, verzoeken en eventuele kritiek (die daar nou eenmaal bij hoort).

Ik zie mij zelf nooit met een andere meid vreemdgaan. Simpelweg omdat ik niks tekort kom. Zou ik dat wel hebben, dan trek ik daar mijn mond over open bij mijn vriendin. Zo simpel kan het zijn.
Het gebeurt zo vaak... Zou je dan niet iets minder zwart-wit kunnen/moeten denken?
compact en kleverig.
pi_79591191
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Het gebeurt zo vaak... Zou je dan niet iets minder zwart-wit kunnen/moeten denken?
Ik zie dat voornamelijk gebeuren bij mensen die toch stiekem iets te kort komen in hun relatie. Overigens vind ik mijn visie niet zwart/wit. Nogmaals, het is een keuze die je zelf kunt maken, evenals de mogelijkheid om je nooit aan één persoon te binden en er enkel fysieke relaties op na te houden.
pi_79591378
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 23:00 schreef calamares het volgende:

[..]

Ik zie dat voornamelijk gebeuren bij mensen die toch stiekem iets te kort komen in hun relatie. Overigens vind ik mijn visie niet zwart/wit. Nogmaals, het is een keuze die je zelf kunt maken, evenals de mogelijkheid om je nooit aan één persoon te binden en er enkel fysieke relaties op na te houden.
En dan praat je en veranderen dingen meteen?
Of je gaat uit elkaar als praten niet meteen werkt?

Wat ik bedoel met zwart wit is dat er genoeg mensen zijn die zullen zeggen dat hun relatie gewoon goed was/is en ze een moment van zwakte hadden. Of mensen die hebben gepraat, maar waar het nog even niet zo soepel loopt, mensen die veel van elkaar houden, maar even minder contact kunnen maken, weet ik het.
compact en kleverig.
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 maart 2010 @ 23:15:46 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79591672
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:41 schreef Windigo het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het vroeger juist meer geaccepteerd was, toen wist de partner het wel maar het huwelijk is tot de dood scheidt en het werd met de mantel der liefde bedekt. Tegenwoordig wordt alles groot uitgemeten in de pers (bij BNers) of op internet/bij vrienden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79597333
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:12 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dat dus.
pi_79597381
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:30 schreef Prenzlauer het volgende:
weer OT mensen?

nogmaals mijn bescheiden mening:

De hoogopgeleide vrouw wilt meerdere mannen: de machoman die haar alle hoeken laat zien in bed, de lieverd die naar haar luistert en de klusjesman die alles voor haar kan repareren en regelt als ze er zelf niet uit kan komen. De laatste kan je oud mee worden maar ironisch genoeg zijn dat altijd de mensen die genegeerd worden.

Hoe dat met mannen zit weet ik niet maar ik heb eigenlijk nooit contact gehad met mannen die zoveel over hun vriendinnen zeuren als andersom gebeurd.
Ik snap niet waarom jouw post wordt genegeerd, want hieruit blijkt een diep begrip van de vrouwelijke psyche.
Misschien te confronterend voor de hoogopgeleide dames?

De reden dat ontrouw is geaccepteerd, komt door onze welvarende geleende manier van leven.
Daarom is de kredietcrisis ook zo interessant sociaal gezien, omdat de effecten hiervan direct indruisen tegen onze uber-feministische heilstaat. Met andere woorden: straks heel veel werkloze hoogopgeleide alleenstaande jonge moeders met restschulden. En dan?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:58:20 #71
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79597640
Die Bel Mooney uit dat artikel klinkt als een frigide trut.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_79597704
Ik denk dat dit een typisch Nederlands fenomeen is: de individualisering van de samenleving. Steeds minder mensen trouwen, en kiezen voor ongehuwd samenwonen. Daardoor vinden er veel meer scheidingen plaats dan enkele decennia geleden. Misschien heeft het ook iets te maken met onze directheid. Vaste contracten maken plaats voor tijdelijke contracten. Wat dat betreft zijn we er niet op vooruit gegaan.
pi_79597773
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:01 schreef sempron2400 het volgende:
Ik denk dat dit een typisch Nederlands fenomeen is: de individualisering van de samenleving. Steeds minder mensen trouwen, en kiezen voor ongehuwd samenwonen. Daardoor vinden er veel meer scheidingen plaats dan enkele decennia geleden. Misschien heeft het ook iets te maken met onze directheid. Vaste contracten maken plaats voor tijdelijke contracten. Wat dat betreft zijn we er niet op vooruit gegaan.
Het fenomeen trouwen is een vrouwelijk uitvinding voor het veiligstellen van financiële zekerheid.
Door de feministische 'boom' regelen vrouwen tegenwoordig hun eigen financiële zekerheid (dat deze 'zekerheid' in Nederland een gigantische illusie is die op ploffen staat is een ander onderwerp).

M.a.w. met name de hoogopgeleide vrouwen hebben een man als toy-boy, niet meer als overlevingsmiddel. En de laagopgeleide vrouwen worden gek gemaakt door Paris Hilton en MTV en consorten om maar vooral zo bitchy mogelijk te zijn. girl powa!

Conclusie: feminisme ontwricht de samenleving en is tegennatuurlijk
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:08:35 #74
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79597829
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:01 schreef sempron2400 het volgende:
Niet om 't een of 't ander hoor, maar dit spreekt mekaar natuurlijk enorm tegen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_79597868
We hoeven tegenwoordig inderdaad niet meer bij iemand te blijven omdat we financieel afhankelijk zijn. Lijkt mij een prima evolutie toch? Wie wil er nu een vrouw die bij je blijft om de materiële zekerheid??
pi_79597934
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:10 schreef conleche het volgende:
We hoeven tegenwoordig inderdaad niet meer bij iemand te blijven omdat we financieel afhankelijk zijn. Lijkt mij een prima evolutie toch? Wie wil er nu een vrouw die bij je blijft om de materiële zekerheid??
Het probleem is dat die financiële onafhankelijkheid het er niet makkelijker op maakt.
Mensen durven zich niet meer te binden.
pi_79598047
Jawel hoor, maar als een relatie niet blijkt te werken dan zijn ze wel sneller weg. Dat is waar.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:20:35 #78
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79598105
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:13 schreef andlikethathesgone het volgende:
Het probleem is dat die financiële onafhankelijkheid het er niet makkelijker op maakt.
Mensen durven zich niet meer te binden.
Waarom zou financiele onafhankelijkheid het moeilijker maken te binden?

Het verschil met vroeger is vooral dat je vroeger geacht werd voor je 20e te trouwen. Raakte een van beiden zwanger dan was het een 'moetje'. Tegenwoordig zijn mensen kieskeuriger, en ik vind dat geen slecht ding.
pi_79598578
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:20 schreef Catbert het volgende:

[..]

Waarom zou financiele onafhankelijkheid het moeilijker maken te binden?

Het verschil met vroeger is vooral dat je vroeger geacht werd voor je 20e te trouwen. Raakte een van beiden zwanger dan was het een 'moetje'. Tegenwoordig zijn mensen kieskeuriger, en ik vind dat geen slecht ding.
Wie zijn die 'een van beiden' in deze precies?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:38:53 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_79598596
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:38 schreef Taurus het volgende:
Wie zijn die 'een van beiden' in deze precies?
Meestal het vrouwtje
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:48:14 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79598864
Door de emancipatie hebben mannen en vrouwen elkaar niet meer nodig zoals ze dat 50 jaar geleden nog wel hadden.

Toen was het leven heel simpel: hij had haar nodig om hem, zijn gezin en zijn huis te verzorgen, zij had hem nodig om te zorgen dat haar gezin een huis had en verzorgd kon worden.
Als het even niet zo lekker liep dan zorgde je maar dat je door de huwelijkscrisis heenkwam, want je kon niet zonder elkaar. Je moest dus werkelijk gaan voor de belofte die je gedaan had, die belofte was ook nog wat waard.

Nu is iedereen goed opgeleid, kunnen vrouwen hun eigen geld verdienen en kunnen mannen ook een luier verschonen, als er een huwelijkscrisis is dan is men dus niet meer gedwongen zich er doorheen te slaan, want als het samen niet lekker loopt, dan lukt het alleen ook wel. Je houden aan de belofte die je gedaan hebt wordt al snel als "stom" gezien als blijkt dat het even niet zo lekker meer loopt, want je hebt hem of haar toch niet nodig? En dus is de waarde van die belofte gedaald.

Overigens stel ik nergens dat de emancipatie daarmee een negatief ding is, ik denk dat die emancipatie meer dan prima is, het is alleen vervelend dat mensen daardoor wel makkelijker uit een relatie stappen als die even niet soepel loopt, maar een relatie onderhouden is nou eenmaal hard werken en dat was voor onze grootouders helemaal niet anders, die waren alleen nog gewend en bereid hard te werken voor zaken die niet direct, maar pas op de lange termijn resultaat opleverden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79608969
quote:
Dat vind ik dus bullshit hè. Het lijkt mij juist wel dat mensen van nature monogaam zijn, aangezien we vroeger niet zoiets hadden als condooms. Als een man dan regelmatig vreemd ging, had hij zo een heleboel kinderen rondlopen. En vroeger was het dan ook weer zo dat je echt wel afhankelijk was van je beide ouders, die had je echt nodig. Als een man dan met meerdere vrouwen het bed deelde en dus kinderen verwekte, dan kon hij die nooit allemaal verzorgen.

Daarom waren mensen monogaam. Anders konden je kinderen het wel schudden.
pi_79608986
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:

Eens. Dat idee heb ik ook.
Of je moet bepaalde spanning missen of zo, maar ga dan gewoon naar een pretpark.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:26:56 #84
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79609034
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vind ik dus bullshit hè. het lijkt mij juist wel dat mensen van nature monogaam zijn, aangezien we vroeger niet zoiets hadden als condooms. Als een man dan regelmatig vreemd ging, had hij zo een heleboel kinderen rondlopen. En vroeger was het dan ook weer zo dat je echt wel afhankelijk was van je beide ouders, die had je echt nodig. Als een man dan met meerdere vrouwen het bed deelde en dus kinderen verwekte, dan kon hij die nooit allemaal verzorgen.

Het was vroeger dan ook niet de taak van de man om de kinderen te verzorgen.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_79609053
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:26 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Het was vroeger dan ook niet de taak van de man om de kinderen te verzorgen.
Nou ja, eten brengen dan. Ook goed.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 maart 2010 @ 14:27:54 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79609080
quote:

[..]

Dat vind ik dus bullshit hè. Het lijkt mij juist wel dat mensen van nature monogaam zijn, aangezien we vroeger niet zoiets hadden als condooms. Als een man dan regelmatig vreemd ging, had hij zo een heleboel kinderen rondlopen. En vroeger was het dan ook weer zo dat je echt wel afhankelijk was van je beide ouders, die had je echt nodig. Als een man dan met meerdere vrouwen het bed deelde en dus kinderen verwekte, dan kon hij die nooit allemaal verzorgen.

Google voor de lol eens op Prins Bernard...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79609113
quote:

[..]

Ooit van de term bastaard gehoord?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:30:26 #88
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79609184
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, eten brengen dan. Ook goed.
Waar denk je dat de term een schatje in ieder stadje vandaan komt ?

Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_79612121
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:30 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Waar denk je dat de term een schatje in ieder stadje vandaan komt ?

Hoeren!
pi_79638150
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 08:44 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jouw post wordt genegeerd, want hieruit blijkt een diep begrip van de vrouwelijke psyche.
Misschien te confronterend voor de hoogopgeleide dames?

De reden dat ontrouw is geaccepteerd, komt door onze welvarende geleende manier van leven.
Daarom is de kredietcrisis ook zo interessant sociaal gezien, omdat de effecten hiervan direct indruisen tegen onze uber-feministische heilstaat. Met andere woorden: straks heel veel werkloze hoogopgeleide alleenstaande jonge moeders met restschulden. En dan?
Ik ben opgeleid, en na 14 jaar nog altijd bij dezelfde man. En daar ben ik wel heel happy mee. Dus ik heb geen reden om daar op te reageren. Ik vind het dus voor mezelf onzin, maar herken het ook niet direct in mijn naaste omgeving.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:05 schreef andlikethathesgone het volgende:

[..]

Het fenomeen trouwen is een vrouwelijk uitvinding voor het veiligstellen van financiële zekerheid.
Door de feministische 'boom' regelen vrouwen tegenwoordig hun eigen financiële zekerheid (dat deze 'zekerheid' in Nederland een gigantische illusie is die op ploffen staat is een ander onderwerp).

M.a.w. met name de hoogopgeleide vrouwen hebben een man als toy-boy, niet meer als overlevingsmiddel. En de laagopgeleide vrouwen worden gek gemaakt door Paris Hilton en MTV en consorten om maar vooral zo bitchy mogelijk te zijn. girl powa!

Conclusie: feminisme ontwricht de samenleving en is tegennatuurlijk
Trouwen is geen vrouwelijke uitvinding. Veel vrouwen zijn eeuwenlang in huwelijken onderdrukt. Dit werd opgelegd door kerk en vaak afspraken tussen ouders. Even een diepgaand begrip van jouw psyche: Volgens mij heb jij een hartgrondige hekel aan alles dat naar jouw mening neigt naar feminisme En je schijnt daar wel heel erg veel onder te schuiven, als je het mij vraagt

Ik heb in iedergeval geen toyboy en heb er ook geen behoefte aan. Ik heb een man, we werken beiden en zijn financieel onafhankelijk van elkaar.

Ik kan niet zeggen dat een van ons beiden (voor hem doe ik een op ervaring gebaseerde gok, want 100% zeker weten kan ik dat uiteraard niet) geneigd is geweest ooit vreemd te gaan.

Volgens mij ontstaat vreemd gaan eerder uit gebrek aan spanning in de eigen relatie, maar het ontbreken van moed om de bestaande veilige banden met de huidige partner te verbreken. Een soort van verlatingsangst of angst om alleen te zijn. En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen. En soms zie ik het gebeuren omdat men het (vreemdgaan dus) nu eenmaal kan. En dat zie ik dan weer vaker bij mannen.
pi_79638265
quote:

[..]

Je weet ook dat onderzoek heeft uitgewezen dat 1/3de deel van alle kinderen een andere vader hebben, dan (stief)vader denkt te hebben (ik weet overigens niet hoe betrouwbaar dat is, maar toch)? Ik gok dat vroeger dat percentage nog wel iets hoger lag.
Ongetrouwde vrouwen die zwanger raakten werden uit de samenleving verstoten, die mochten het klooster in.
Veel vrouwen gingen dood aan illegale abortussen. Wie geluk had kon na een tijd van afwezigheid (de hele zwangerschapstijd) haar kind afstaan aan een getrouwde zus of nicht of soms zelfs moeder.
pi_79641518
Ik herken het wel in mijn omgeving. Niet dat vreemdgaan geaccepteerd is, maar wel het 'gemak' waarmee mensen uit een relatie stappen. Komt voort uit het feit dat veel mensen (die ik ken..) ook met zulk gemak IN een relatie stappen waardoor het wellicht sneller gedoemd is te mislukken. Los daarvan las ik iemand iets zeggen over de rol van emancipatie: helemaal mee eens. Tegenwoordig heeft iedereen (..) zo'n bruisend en leuk en druk leven dat een wederhelft alleen maar iets 'mag' toevoegen, en ik vind dat een gezonde ontwikkeling, ik denk dat je je gelukkig mag prijzen als je op je 30ste de liefde van je leven hebt gevonden, maar dat dat geheel niet de standaard is tegenwoordig (en dan heb ik het niet eens over wat we verstaan onder 'liefde van je leven' - want dat is weer een ander verhaal).

Ergo: I don't need a man to make it happen, enzo
I'm not just some bimbo with big tits.
I'm an artist.
pi_79641626
Het valt mij tegenwoordig trouwens ook vaak op dat mensen vaak al gaan samenwonen en 'huisje boompje beestje' gaan realiseren terwijl ze én nog hartstikke jong zijn én nauwelijks een jaar samen zijn. Zoiets is gewoon gedoemd om te falen, je kent elkaar gewoon niet volledig na een paar maandjes. Het zieligst vind ik dan altijd de kinderen, en de massaal aangeschafte huisdieren, die daar de dupe van worden.
pi_79644226
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:14 schreef calamares het volgende:
Het valt mij tegenwoordig trouwens ook vaak op dat mensen vaak al gaan samenwonen en 'huisje boompje beestje' gaan realiseren terwijl ze én nog hartstikke jong zijn én nauwelijks een jaar samen zijn. Zoiets is gewoon gedoemd om te falen, je kent elkaar gewoon niet volledig na een paar maandjes. Het zieligst vind ik dan altijd de kinderen, en de massaal aangeschafte huisdieren, die daar de dupe van worden.
Dit heeft ook te maken met het feit dat woonruimte in Nederland structureel schaars wordt gehouden door de overheid. Jongeren hebben geen keuze en steken dus gezamenlijk hun nek in een lening financiële strop..
pi_79644754
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:40 schreef djenneke het volgende:
Volgens mij is het niet meer geaccepteerd. Kijk maar naar de hele commotie rondom Tiger Woods. Die heeft daar wel wat endorsementdeals aan verloren. Ook in mijn eigen kring zie ik, dat mensen die vreemd gaan worden veroordeeld door de meeste anderen.

De mens is naar mijn mening van nature inderdaad niet monogaam. We zijn ook nog eens egoïstisch, geweldadig en denken slechts aan overleven. Maar we zijn ook gesocialiseerd. En daarmee gaan we die natuur (gelukkig) tegen. Dat maakt het allemaal een stuk gezelliger namelijk, naar mijn mening.
Die socialisatie hoort ook gewoon bij de natuur hoor.

Ben het verder wel met je eens dat het niet echt méér geaccepteerd lijkt te zijn. Ik verbaasde me juist over de enorme commotie die ontstond toen Tiger Woods vreemdging. Zulke dingen gebeuren dagelijks, maar terwijl elders de wereld instort domineerde deze affaire het nieuws in Amerika.
pi_79646623
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:26 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Die socialisatie hoort ook gewoon bij de natuur hoor.

Ben het verder wel met je eens dat het niet echt méér geaccepteerd lijkt te zijn. Ik verbaasde me juist over de enorme commotie die ontstond toen Tiger Woods vreemdging. Zulke dingen gebeuren dagelijks, maar terwijl elders de wereld instort domineerde deze affaire het nieuws in Amerika.
Naar mijn idee is dat niet de aard van de mens (sociaal zijn). Het komt wel uit de evolutie voort dat socialisatie beter bleek voor de overlevingskansen. Maar diep van binnen....
pi_79664147
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef MarkyMarkx het volgende:
Maar ik zou het ook niks vinden als ik weet dat ik vanaf morgen nooit meer sex met een andere vrouw dan mijn vriendin.
Dan is het zaak dat jij niet trouwt (en haar dus geen eeuwige trouw belooft). En als jullie daar samen tevreden mee zijn, moeten jullie dat vooral zo doen. Maar ga niet doen alsof mensen die wél hun leven willen delen met slechts één partner, niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Dat zeg ik van jullie toch ook niet?
pi_79664232
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef MarkyMarkx het volgende:
Maar ik zou het ook niks vinden als ik weet dat ik vanaf morgen nooit meer sex met een andere vrouw dan mijn vriendin.
Als je vriendin je morgen verlaat vind je het nog veel vreemder dat je nooit meer sex met haar zult hebben...

Als ik "nooit meer sex met een ander" vervelender vind dan "nooit meer sex met hem" dan weet ik dat er iets niet goed zit.
Syl moet winnen!
  zondag 28 maart 2010 @ 11:26:51 #99
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_79664752
Ik ben het dan wel niet eens met ontrouw, maar ik vind monogamie ook een overtrokken iets.

Ik vind dat je in een relatie openlijk moet kunnen praten over 'goesting naar reuring' ook als dat met een ander dan je partner is.
En soms vind ik dat je best buiten je relatie moet kunnen viespeuken, maar dan wel in overleg met je partner, dus niet achteraf aankomen met 'hey ik heb vannacht met die en die' nee, dat doe je van te voren.

Hey schat, is het goed als ik met die en die dat en dat doe?
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_79665073
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:26 schreef Mickytjuh het volgende:

Hey schat, is het goed als ik met die en die dat en dat doe?
Hey schat, ja da's goed, doe jij maar dat én dat, met die én die. Doe maar, puik plan. Neem je wel je koffer mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')