abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 15:22:32 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79708248
Strijken?? Nee dank je... Al heb ik gister mn draagdoeken staan strijken... Maar das recht aan....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79708326
Way off topic natuurlijk, maar hoe doen jullie dat dan? Ik kan me bv niet voorstellen dat ik sommige dingen niet zou strijken (en dan kom ik tot de conclusie dat ik enkel volgende zaken niet strijk: ondergoed, kousen, badhanddoeken en heel vaak ook niet het beddengoed omdat ik dat 's ochtends vroeg was en zorg dat het tegen 's avonds weer droog is ).
pi_79708351
ik denk dat ik wel zo'n neuroot wordt dat mijn babykleding gestreken moet worden
mja zijn kleine spulletjes, dus dat komt vast goed tzt. En anders heb ik nog een moeder en zus die kunnen helpen

Leonieke: nou uh gewoon niet strijken
Als je dingen gelijk ophangt en netjes opvouwt kreukt het niet zo, vind ik tenminste
Overhemden van mijn vriend strijk ik ook niet, en dat gaat ook goed (degene die wel kreuken draagt ie niet )
  maandag 29 maart 2010 @ 15:26:00 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79708376
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
Way off topic natuurlijk, maar hoe doen jullie dat dan? Ik kan me bv niet voorstellen dat ik sommige dingen niet zou strijken (en dan kom ik tot de conclusie dat ik enkel volgende zaken niet strijk: ondergoed, kousen, badhanddoeken en heel vaak ook niet het beddengoed omdat ik dat 's ochtends vroeg was en zorg dat het tegen 's avonds weer droog is ).
Gewoon niet strijken... een broek zit toch strak om mn kont.. En een t-shirtje zit ook wel als er een vouwtje in zit.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:26:40 #155
258612 nytar
boys boys boys
pi_79708393
Ik strijk hier ook nooit wat, maar die lakentjes en de hydrofiele luiers heb ik met alle plezier staan strijken. Vond het gewoon een soort van leuk!
En jaaaa, waterijsjes zijn te gek, we hadden een hele tijd alleen perenijsjes, maar ik heb vandaag raketten meegenomen, jamjam!
pi_79708422
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon niet strijken... een broek zit toch strak om mn kont.. En een t-shirtje zit ook wel als er een vouwtje in zit.
Maar zakdoeken, bloezen, hemden, ... Nu mijn schoonmoeder strijkt zelfs ondergoed, dus ik vind dat ik nog goed selecteer (en het is af en toe wel fijn als mijn man het strijkijzer in zijn hand neemt en het eventjes overneemt )
pi_79708463
overhemen gewoon gelijk ophangen...
  maandag 29 maart 2010 @ 15:30:43 #158
258612 nytar
boys boys boys
pi_79708568
En zakdoeken hoeven toch niet kreukvrij te zijn? wie ziet die dingen nou?
pi_79708601
Wat is strijken? Nee echt waar strijken zie je mij niet vaak doen.
Lang leve de droger met antikreuk
pi_79708830
Ik heb net alle 5 de koekjes die nog in de koektrommel zaten opgegeten
pi_79708888
Ik heb Graeme zn kleertjes wel gestreken voor dat hij geboren werd. En daarna nooit meer Zo zal het bij de volgende baby ook wel gaan, eenmalig iets
En verder strijk ik ook nooit iets. Ik draag ook geen blousen eigenlijk, omdat ik ze niet wli strijken En mn Lief draagt ook eigenlijk bijna nooit een overhemd, en als ie het wel draagt, dan strijkt hij het dan. Zelf, gelukkig.

En zakdoeken? Daar heb je toch tissues en papieren zakdoekjes voor??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79708970
U ontvangt binnenkort de bevestiging via de post.
Met vriendelijke groet,

Zo de kraamzorg is geregeld
  maandag 29 maart 2010 @ 15:40:45 #163
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709005
Strijkvrij is hier het magische woord, al m'n kleren zijn strijkvrij

Martijn z'n overhemden gaan met onze schoonmaakster mee en die krijgen we een week later gestreken weer terug, erg decadent, ik weet het

@tessie, ik denk dat het straks hier ook zo gaat. Nu eerst alles netjes gestreken de kast in straks. Puur voor het 'oog' en daarna weer verder op de oude voet
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79709018
Ik heb elk babykleertje gestreken en ik vond het nog leuk ook, maar dat komt vast omdat het allemaal zo ieniemienie is. Maar ik strijk sowieso wel veel. Ook onze eigen broeken, truien, shirts, theedoeken, beddengoed etc, dusja. Het zal nooit m'n hobby worden, maar echt vreselijk vind ik het ook weer niet.
pi_79709168
Oh ja, onze kraamverzorgster streek ook alles Zelfs stretch boxershorts Eerst kwam ze aan mij vragen waar het strijkijzer en de strijkplank lag, en dat wist ik niet eens. En toen kwam ze vragen wat ik normaal allemaal streek. Dus ik zei: niks. En vervolgens ging ze dus toch alles staan strijken elke dag
pi_79709297
oeh, ik wil ook die kraamverzorgster! Ik zal wel weer pech hebben en één of ander lui varken krijgen... kan ik na die week alsnog zelf aan de poets enzo.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:49:13 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709314
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het zal nooit m'n hobby worden, maar echt vreselijk vind ik het ook weer niet.
Ik doe nog liever iedere dag de kattenbakken met blote handen, zo'n hekel heb ik er aan...

Ik kan het ook gewoon niet, als ik dan m'n moeder even *woesj *woesj *woesj over spullen heen zie gaan en een kaarsrecht resultaat zie krijgen ben ik groen/geel jaloers. Bij mij blijven er ook gewoon altijd nog kreukels inzitten en kost het haske veel tijd...
pi_79709465
ohw ik vind de kattenbak veeel erger dan strijken, maar als t niet hoeft doe ik het niet.

Ik ken iemand die kraamverzorgster was, die vroeg een keer aan iemand wat ze allemaal streek, ook het beddengoed enzo. Dus die vrouw zegt ja, komt haar man thuis, kijkt de kraamverzorgster verbaasd aan, waarom was ze het beddengoed aan het strijken. Dat deden ze zelf nooit...
pi_79709474
Ik heb een gruwelijke pesthekel aan strijken. Vooral als er zo'n hele berg kleren op me ligt te wachten. Dan kan ik me er gewoon niet toe zetten om te beginnen.

Even wat anders: ik voel me echt kut. Ik heb nergens zin in en loop alleen maar te janken Mijn man zit ook niet zo lekker in zijn vel en als ik alleen maar aan hem denk dan kan ik al niet meer stoppen. Het zal wel weer overgaan, dat weet ik wel, maar leuk is anders.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:56:24 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709651
Cantare

Heeft het te maken met de veranderingen die er staan te gebeuren de komende periode? Dat kan soms ook allemaal wel een beetje té overweldigend worden allemaal....
  maandag 29 maart 2010 @ 16:00:21 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79709845
Cantare sterkte...

En Pvoess is aangemeld bij de kraamzorg

Ik strijk hier alleen de bloesjes en overhemden, linnen broeken en regelmatig het beddegoed. Maar als het buiten hangt dan vind ik het recht genoeg en hoeft het 's avonds de kast niet in omdat het toch meteen het bed weer op gaat. Maar als het beddegoed de kast in moet dan strijk ik het wel. En hier ook papieren zakdoekjes, vind die stoffen vies want die moet je meer dan 1 keer gebruiken wil je niet met stapels stoffen zakdoeken zitten.

Oh ja, mijn man gaat regelmatig gekreukeld naar z'n werk, dan had ik geen tijd/zin om te strijken en hemzelf maakt het absoluut niet uit of het wel of niet gestreken is.

Maar babykleertjes moeten allemaal gestreken vanwege de kans op infectie had ik begrepen. Toen mn neefjes 3 dagen oud waren en we in het ziekenhuis op neonatologie naar ze gingen kijken was mn broer de schone kleertjes vergeten. Toen kregen ze de kleertjes aan die ik voor ze had gekocht, ongewassen en ongestreken.
pi_79709988
vanwege de kans op infectie?! dat lijkt me niet.
Want dan moet je het steriel gaan verpakken ofzo...
Volgens mij is t meer dat je t moet wassen, vanwege de stoffen die erop kunnen zitten uit de winkel (ofzoiets). Ik vind t sowieso lekkerder om te wassen, vanwege de geur van nieuwe kleertjes.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:06:05 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79710095
Oh en net voor je gaat bevallen vindt je weer een ander wasmiddel dat nog lekkerder ruikt en pleur je de hele boel nog eens door de was...

Been there.
pi_79710901
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:56 schreef flugeltje het volgende:
Cantare

Heeft het te maken met de veranderingen die er staan te gebeuren de komende periode? Dat kan soms ook allemaal wel een beetje té overweldigend worden allemaal....
Ja, misschien. Met name hoe het zal gaan (en nu gaat) met mijn studie en aankomend werk. Het is me zo snel teveel tegenwoordig. En verder zijn het denk ik ook gewoon hormonen...
  maandag 29 maart 2010 @ 16:53:03 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79712173
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, misschien. Met name hoe het zal gaan (en nu gaat) met mijn studie en aankomend werk. Het is me zo snel teveel tegenwoordig. En verder zijn het denk ik ook gewoon hormonen...
Ik herken het wel hoor... Hoe moet je je kind in hemelsnaam in gaan passen in je leven als het zoals het nu gaat al zo zwaar is? Gelukkig zijn er nog zo'n 20 weken te gaan tot het zover is en schijn je er aan te wennen als het eenmaal zover is... Hier is het soms dus ook wel lastig en staat het huilen me nader dan het lachen, vooral als ik, om wat voor reden dan ook, het gevoel krijg er 'alleen' voor te staan. En dat vinden m'n hormonen nogal snel geloof ik

Enne, dat strijken heeft niets met infectiegevaar te maken hoor, wassen van pasgekochte kleertjes is om te voorkomen dat de stoffen die 'af-fabriek' nog in het materiaal zitten en wellicht een huidreactie kunnen veroorzaken er uit zijn. Strijken is puur omdat ik straks nette stapeltjes in de kast wil als ik 36 keer per dag de boel naloop voor Willem is geboren. Dat het gewoon toch 1 keer écht netjes is
pi_79712607
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:53 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik herken het wel hoor... Hoe moet je je kind in hemelsnaam in gaan passen in je leven als het zoals het nu gaat al zo zwaar is? Gelukkig zijn er nog zo'n 20 weken te gaan tot het zover is en schijn je er aan te wennen als het eenmaal zover is... Hier is het soms dus ook wel lastig en staat het huilen me nader dan het lachen, vooral als ik, om wat voor reden dan ook, het gevoel krijg er 'alleen' voor te staan. En dat vinden m'n hormonen nogal snel geloof ik

Enne, dat strijken heeft niets met infectiegevaar te maken hoor, wassen van pasgekochte kleertjes is om te voorkomen dat de stoffen die 'af-fabriek' nog in het materiaal zitten en wellicht een huidreactie kunnen veroorzaken er uit zijn. Strijken is puur omdat ik straks nette stapeltjes in de kast wil als ik 36 keer per dag de boel naloop voor Willem is geboren. Dat het gewoon toch 1 keer écht netjes is
En voor de foto van de gevulde kleerkast natuurlijk
  maandag 29 maart 2010 @ 17:06:25 #177
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_79712738
Echo gehad!~

En het was een gekke verrassing, we zijn nog niet zo ver. O.o 7 weken en 3 dagen, maar hij kon het niet goed inschatten. Over 4 weken mag ik terug voor een goede termijnecho.

Het hartje klopte en het was een mini baby! Hij zit er dus echt. 12 november is de uitgerekende datum voor alsnog. Lekker handig. Mijn vader is de 11de jarig en mijn schoonvader en schoonzus 19 en 22ste.

Cantare, hormonen enzwangerschap doen gekke dingen met je hoor. Ik huil nooit, en nu om de sufste reclames. En het gaat ook niet weg na de zwangershap. Bovendien maakt een zwangerschap je gewoon enorm onzeker en aan het twijfelen en is het zo overweldigend. Het is echt niet raar als je je eens rot voelt of verdrietig. Het is niet 9 maanden een roze wolk.
pi_79712790
Sil wat fijn
Wel apart dat je minder ver was dan je dacht, want je had het toch eerder andersom verwacht?!
En over 4 weken weer een echo is leuk
  maandag 29 maart 2010 @ 17:08:08 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79712793
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

En voor de foto van de gevulde kleerkast natuurlijk
En dát natuurlijk

Fijn Sil dat alles goed was Beetje gerust nu?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:09:42 #180
54772 Silmarwen
pi_79712856
Ja we zijn verbaasd over de termijn. Maar het kon ook iets verder zijn, hij vond het moeiljk te zien.
Ach en gerust gesteld, voor 2 dagen Fluugs, en dan begin ik weer te twijfelen en bezorgd te zijn. Houdt toch niet op, zelfs niet na de bevalling.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:24:55 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_79713454
De hydrofielluiers heb ik wel een keer gestreken, kon ze dan namelijk een stuk platter opvouwen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_79713948

Vandaag maar eens laatste spul opgehaald bij Babydump, geloof dat we nu echt 99% hebben!
Nog wat gerommeld in het kamertje, en heb net nog wat fotootjes gemaakt zal ze zo even in kinderkamer plaatsen!

Oh geen lekkende borsten hier overigens
pi_79716090
Oooh wat heerlijk om dit allemaal te lezen en te weten dat ik dit ws. ook allemaal snel ga meemaken
En Sil...7 weken en dan al echo? Woei...dan ga ik toch echt v/d week een verloskundige bellen...ik wil ook zekerheid!
Back in business.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:47:29 #184
54772 Silmarwen
pi_79716230
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef Shirley het volgende:
Oooh wat heerlijk om dit allemaal te lezen en te weten dat ik dit ws. ook allemaal snel ga meemaken
En Sil...7 weken en dan al echo? Woei...dan ga ik toch echt v/d week een verloskundige bellen...ik wil ook zekerheid!
Hehe, niet alle verloskundige kunnen dat dan. Dat is een inwendige echo, dus zeg maar... met een erm... Dildo achtig gevaarte even binnenpoken. Mijn verloskundige is ook mijn huisarts en erg actief tegen de bestrijding van baarmoedersoorten kanker en borstkanker, hij heeft wat geadvanceerder apperatuur dan de meeste.

Vorige zwangerschap kreeg ik tot plus minus 30 weken, elk bezoek een echo. Echt zo leuk.
pi_79716284
Ahaaa.....hmm...dingen die inwendig naar binnen worden gepookt door een vk...brrr.. Ik moet er nog ff niet aan denken. Maar ik wil ook echo's en hartje horen!
Back in business.
pi_79717556
Oh en Sil, 7 weken!! Das inderdaad even korter dan gedacht... Maar een hartje
  maandag 29 maart 2010 @ 19:28:23 #187
258612 nytar
boys boys boys
pi_79717969
Ik kreeg met 8 weken ook de eerste echo, gewoon om te zien of ie het deed. Overigens niet met een inwendige echo, maar gewoon op de buik. Moet je alleen wel zorgen voor een volle blaas...
Daarna nog een keer terug komen voor de termijn echo, dan is het ook gelijk een "echt" kindje.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:51:31 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79719056
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:48 schreef Shirley het volgende:
Ahaaa.....hmm...dingen die inwendig naar binnen worden gepookt door een vk...brrr.. Ik moet er nog ff niet aan denken. Maar ik wil ook echo's en hartje horen!
Tijdens het maken van het kindje is er toch ook iets naar binnen geport?
  maandag 29 maart 2010 @ 20:58:55 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79722466
Sil een hartje gefeliciteerd!

En hier bewust gewacht tot 10 weken, heb zelfs nog aan de telefoon gezegd dat ik absoluut 100% zeker wilde weten dat ik geen inwendige echo nodig zou hebben. Dus had ook voor een hele volle blaas gezorgd ( niet tof als ze op je onderbuik gaan duwen). Maar toen kon ze het wel perfect zien met een uitwendig echo-apparaat!

Een vriendin is even over uit het buitenland en vroeg wat ik nog wilde hebben/nodig had voor de baby,ik heb een badcape gevraagd . Zo leuk, cadeautjes!
pi_79722507
zo ik heb net voor de laatste keer getennist
Merkte nu echt wel dat het minder makkelijk gaat, of nou ja niet echt minder makkelijk, anders. Maar goed, in de winter ga ik wel weer beginnen Voorlopig even sportloos...
pi_79722938
Een kloppend hartje in Sil dr buik!

En een inwendige echo is toch helemaal niet zo erg? Ik heb dat echt heel erg vaak gehad, maar is echt niks engs of raars aan ofzo hoor.... En je krijgt er veel duidelijkere echo beelden van
pi_79723006
Ik heb tot 10 weken zwanger 3 inwendige echo's gehad! En daarvoor gemiddeld bij elke IVF 5 keer per poging zo'n dildo! Stond ooit ergens in als zwanger worden van mij nog wel een post over een leuke actie met de inwendige dildo

Eerste keer is wennen, maar daarna wil je bijna niet meer anders (niet omdat het zo tof is, je voelt er niks van maar je ziet je babe dan zo mooi zonder tussenliggende vetjes enzo)
  maandag 29 maart 2010 @ 21:14:04 #193
54772 Silmarwen
pi_79723205
Ja ik heb het ook al tig keer gehad ivm clomid, kijken of alles werkte, eisprong, eierstokken, bevestigen van de zwangerschap etcetera. Had er ook niet zo'n moeit mee. Je voelt er minder van dan een uitwendige echo.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:19:01 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79723458
Inwendige echo is idd een soort van dunne dildo, zeker niet het grootste wat er ooit in heeft gezeten

Het was na de miskramen soms wat gevoelig, maar pijnlijk is het nooit geweest. Het beeld is echter heel erg mooi En tja, na en paar gynaecoloog bezoeken ben je de schaamte ook wel voorbij inmiddels... Lag al bijna weer in m'n blote doos met de benen wijd in de stoel toen ik voor de eerste keer een 'gewone' echo kreeg
pi_79723550
Ja ik had het ook al heel vaak gehad vanwege PCOS, en in het begin van deze zwangerschap ook al 3 keer, en toen met de 12weken echo zei de gyn dat ie liever inwendig wou doen omdat ik nog niet zo ver was (ik dacht 10 weken toen) en hij het dan beter kon zien. Nou ik was alleen maar blij! Kon alles veel beter zien. Vorige week, met 14 weken, had ik een gewone echo, en daar was het echt veel waziger allemaal.
pi_79723756
Achter de schermen (tessie ) werd gevraagd naar mijn dildo verhaal

Dus nog maar even voor het vermaak

dildo verhaal
(het is post 205 en iets daaronder...)
pi_79723830
nou ik ben gewoon blij dat ik dat nog nooit gehad heb
en komt vast goed bij de bevalling enzo, maar voor heb ik zoiets van: hoe minder vreemde mensen daar hoe beter

Orea dat verhaal *lol*
pi_79727155
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tijdens het maken van het kindje is er toch ook iets naar binnen geport?
Whehe...daarom zei ik er ook bij ''door een vk..''
Back in business.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 06:49:10 #199
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79734787
Mogge dames, vannacht wel weer redelijk okay geslapen... Merk wel dat m'n 'formaat' wat lastig begint te worden met draaien en vooral m'n draai vinden... Dat gaat nog wat worden de komende maanden vrees ik.

Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen, heb je een weegschaal nodig? Zit in dubio of ik er eentje ga proberen te scoren via MP ofzo, maar vraag mezelf af of het wel echt nodig is.
pi_79735193
*meldt* behalve veel harde buiken, vooral 's nachts, nog steeds niets aan de hand. Ik wil ook helemaal nog niet bevallen, laat mij nog maar lekker even minstens een week zwanger zijn. Het is zo gek... aan het begin van de zwangerschap was ik echt 'jaloers' op mensen die al heel ver waren, halverwege was ik blij zoals ik was en nu ben ik weer 'jaloers' op mensen die nog niet zo ver zijn, omdat die gewoon nog heel lang zwanger mogen zijn.
Moraal van het verhaal: geniet er elk dag met meer dan 100% van, want voor je het weet is het bijna voorbij...

Hier voor de zwangerschap en in het begin van de zwangerschap i.v.m. de PGD/ICSI ook veel inwendige echo's gehad. Echt zo'n mooi beeld. De eerste 'gewone' echo viel mij ook zo tegen. Doe mij de inwendige maar. En ach, die staaf erin, het went wel hoor. Ik heb zelfs m'n tante een keer meegenomen naar een inwendige echo, oké ik geef toe dat ik niet wist dat die inwendig zou zijn, maar ach ik ga dat arme mens dan toch niet wegsturen... ze heeft wel vaker een poes gezien hoor. Geldt ook voor die gyns, die worden er echt niet warm of koud van als je 't mij vraagt.

flugel, wij hebben geen weegschaal. Nu hebben wij wel gekozen voor FV, dan kun je natuurlijk makkelijk in de gaten houden wat 't kleintje drinkt en of dat genoeg is volgens het consultatiebureau enzo. Misschien is het met BV wel zo dat je een weegschaal nodig hebt?? Geen idee. Staat het niet in het uitzetlijstje dat je van de kraamzorg gehad hebt? Misschien kun je ze anders even bellen voor advies.

Ik ga me weer 'n paar uurtjes nuttig maken op m'n werk... fijne dag dames!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')