abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 15:22:32 #151
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79708248
Strijken?? Nee dank je... Al heb ik gister mn draagdoeken staan strijken... Maar das recht aan....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79708326
Way off topic natuurlijk, maar hoe doen jullie dat dan? Ik kan me bv niet voorstellen dat ik sommige dingen niet zou strijken (en dan kom ik tot de conclusie dat ik enkel volgende zaken niet strijk: ondergoed, kousen, badhanddoeken en heel vaak ook niet het beddengoed omdat ik dat 's ochtends vroeg was en zorg dat het tegen 's avonds weer droog is ).
pi_79708351
ik denk dat ik wel zo'n neuroot wordt dat mijn babykleding gestreken moet worden
mja zijn kleine spulletjes, dus dat komt vast goed tzt. En anders heb ik nog een moeder en zus die kunnen helpen

Leonieke: nou uh gewoon niet strijken
Als je dingen gelijk ophangt en netjes opvouwt kreukt het niet zo, vind ik tenminste
Overhemden van mijn vriend strijk ik ook niet, en dat gaat ook goed (degene die wel kreuken draagt ie niet )
  maandag 29 maart 2010 @ 15:26:00 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79708376
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
Way off topic natuurlijk, maar hoe doen jullie dat dan? Ik kan me bv niet voorstellen dat ik sommige dingen niet zou strijken (en dan kom ik tot de conclusie dat ik enkel volgende zaken niet strijk: ondergoed, kousen, badhanddoeken en heel vaak ook niet het beddengoed omdat ik dat 's ochtends vroeg was en zorg dat het tegen 's avonds weer droog is ).
Gewoon niet strijken... een broek zit toch strak om mn kont.. En een t-shirtje zit ook wel als er een vouwtje in zit.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:26:40 #155
258612 nytar
boys boys boys
pi_79708393
Ik strijk hier ook nooit wat, maar die lakentjes en de hydrofiele luiers heb ik met alle plezier staan strijken. Vond het gewoon een soort van leuk!
En jaaaa, waterijsjes zijn te gek, we hadden een hele tijd alleen perenijsjes, maar ik heb vandaag raketten meegenomen, jamjam!
pi_79708422
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon niet strijken... een broek zit toch strak om mn kont.. En een t-shirtje zit ook wel als er een vouwtje in zit.
Maar zakdoeken, bloezen, hemden, ... Nu mijn schoonmoeder strijkt zelfs ondergoed, dus ik vind dat ik nog goed selecteer (en het is af en toe wel fijn als mijn man het strijkijzer in zijn hand neemt en het eventjes overneemt )
pi_79708463
overhemen gewoon gelijk ophangen...
  maandag 29 maart 2010 @ 15:30:43 #158
258612 nytar
boys boys boys
pi_79708568
En zakdoeken hoeven toch niet kreukvrij te zijn? wie ziet die dingen nou?
pi_79708601
Wat is strijken? Nee echt waar strijken zie je mij niet vaak doen.
Lang leve de droger met antikreuk
pi_79708830
Ik heb net alle 5 de koekjes die nog in de koektrommel zaten opgegeten
pi_79708888
Ik heb Graeme zn kleertjes wel gestreken voor dat hij geboren werd. En daarna nooit meer Zo zal het bij de volgende baby ook wel gaan, eenmalig iets
En verder strijk ik ook nooit iets. Ik draag ook geen blousen eigenlijk, omdat ik ze niet wli strijken En mn Lief draagt ook eigenlijk bijna nooit een overhemd, en als ie het wel draagt, dan strijkt hij het dan. Zelf, gelukkig.

En zakdoeken? Daar heb je toch tissues en papieren zakdoekjes voor??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79708970
U ontvangt binnenkort de bevestiging via de post.
Met vriendelijke groet,

Zo de kraamzorg is geregeld
  maandag 29 maart 2010 @ 15:40:45 #163
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709005
Strijkvrij is hier het magische woord, al m'n kleren zijn strijkvrij

Martijn z'n overhemden gaan met onze schoonmaakster mee en die krijgen we een week later gestreken weer terug, erg decadent, ik weet het

@tessie, ik denk dat het straks hier ook zo gaat. Nu eerst alles netjes gestreken de kast in straks. Puur voor het 'oog' en daarna weer verder op de oude voet
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_79709018
Ik heb elk babykleertje gestreken en ik vond het nog leuk ook, maar dat komt vast omdat het allemaal zo ieniemienie is. Maar ik strijk sowieso wel veel. Ook onze eigen broeken, truien, shirts, theedoeken, beddengoed etc, dusja. Het zal nooit m'n hobby worden, maar echt vreselijk vind ik het ook weer niet.
pi_79709168
Oh ja, onze kraamverzorgster streek ook alles Zelfs stretch boxershorts Eerst kwam ze aan mij vragen waar het strijkijzer en de strijkplank lag, en dat wist ik niet eens. En toen kwam ze vragen wat ik normaal allemaal streek. Dus ik zei: niks. En vervolgens ging ze dus toch alles staan strijken elke dag
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_79709297
oeh, ik wil ook die kraamverzorgster! Ik zal wel weer pech hebben en één of ander lui varken krijgen... kan ik na die week alsnog zelf aan de poets enzo.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:49:13 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709314
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Het zal nooit m'n hobby worden, maar echt vreselijk vind ik het ook weer niet.
Ik doe nog liever iedere dag de kattenbakken met blote handen, zo'n hekel heb ik er aan...

Ik kan het ook gewoon niet, als ik dan m'n moeder even *woesj *woesj *woesj over spullen heen zie gaan en een kaarsrecht resultaat zie krijgen ben ik groen/geel jaloers. Bij mij blijven er ook gewoon altijd nog kreukels inzitten en kost het haske veel tijd...
pi_79709465
ohw ik vind de kattenbak veeel erger dan strijken, maar als t niet hoeft doe ik het niet.

Ik ken iemand die kraamverzorgster was, die vroeg een keer aan iemand wat ze allemaal streek, ook het beddengoed enzo. Dus die vrouw zegt ja, komt haar man thuis, kijkt de kraamverzorgster verbaasd aan, waarom was ze het beddengoed aan het strijken. Dat deden ze zelf nooit...
pi_79709474
Ik heb een gruwelijke pesthekel aan strijken. Vooral als er zo'n hele berg kleren op me ligt te wachten. Dan kan ik me er gewoon niet toe zetten om te beginnen.

Even wat anders: ik voel me echt kut. Ik heb nergens zin in en loop alleen maar te janken Mijn man zit ook niet zo lekker in zijn vel en als ik alleen maar aan hem denk dan kan ik al niet meer stoppen. Het zal wel weer overgaan, dat weet ik wel, maar leuk is anders.
  maandag 29 maart 2010 @ 15:56:24 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79709651
Cantare

Heeft het te maken met de veranderingen die er staan te gebeuren de komende periode? Dat kan soms ook allemaal wel een beetje té overweldigend worden allemaal....
  maandag 29 maart 2010 @ 16:00:21 #171
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79709845
Cantare sterkte...

En Pvoess is aangemeld bij de kraamzorg

Ik strijk hier alleen de bloesjes en overhemden, linnen broeken en regelmatig het beddegoed. Maar als het buiten hangt dan vind ik het recht genoeg en hoeft het 's avonds de kast niet in omdat het toch meteen het bed weer op gaat. Maar als het beddegoed de kast in moet dan strijk ik het wel. En hier ook papieren zakdoekjes, vind die stoffen vies want die moet je meer dan 1 keer gebruiken wil je niet met stapels stoffen zakdoeken zitten.

Oh ja, mijn man gaat regelmatig gekreukeld naar z'n werk, dan had ik geen tijd/zin om te strijken en hemzelf maakt het absoluut niet uit of het wel of niet gestreken is.

Maar babykleertjes moeten allemaal gestreken vanwege de kans op infectie had ik begrepen. Toen mn neefjes 3 dagen oud waren en we in het ziekenhuis op neonatologie naar ze gingen kijken was mn broer de schone kleertjes vergeten. Toen kregen ze de kleertjes aan die ik voor ze had gekocht, ongewassen en ongestreken.
pi_79709988
vanwege de kans op infectie?! dat lijkt me niet.
Want dan moet je het steriel gaan verpakken ofzo...
Volgens mij is t meer dat je t moet wassen, vanwege de stoffen die erop kunnen zitten uit de winkel (ofzoiets). Ik vind t sowieso lekkerder om te wassen, vanwege de geur van nieuwe kleertjes.
  maandag 29 maart 2010 @ 16:06:05 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79710095
Oh en net voor je gaat bevallen vindt je weer een ander wasmiddel dat nog lekkerder ruikt en pleur je de hele boel nog eens door de was...

Been there.
pi_79710901
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:56 schreef flugeltje het volgende:
Cantare

Heeft het te maken met de veranderingen die er staan te gebeuren de komende periode? Dat kan soms ook allemaal wel een beetje té overweldigend worden allemaal....
Ja, misschien. Met name hoe het zal gaan (en nu gaat) met mijn studie en aankomend werk. Het is me zo snel teveel tegenwoordig. En verder zijn het denk ik ook gewoon hormonen...
  maandag 29 maart 2010 @ 16:53:03 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_79712173
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:24 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, misschien. Met name hoe het zal gaan (en nu gaat) met mijn studie en aankomend werk. Het is me zo snel teveel tegenwoordig. En verder zijn het denk ik ook gewoon hormonen...
Ik herken het wel hoor... Hoe moet je je kind in hemelsnaam in gaan passen in je leven als het zoals het nu gaat al zo zwaar is? Gelukkig zijn er nog zo'n 20 weken te gaan tot het zover is en schijn je er aan te wennen als het eenmaal zover is... Hier is het soms dus ook wel lastig en staat het huilen me nader dan het lachen, vooral als ik, om wat voor reden dan ook, het gevoel krijg er 'alleen' voor te staan. En dat vinden m'n hormonen nogal snel geloof ik

Enne, dat strijken heeft niets met infectiegevaar te maken hoor, wassen van pasgekochte kleertjes is om te voorkomen dat de stoffen die 'af-fabriek' nog in het materiaal zitten en wellicht een huidreactie kunnen veroorzaken er uit zijn. Strijken is puur omdat ik straks nette stapeltjes in de kast wil als ik 36 keer per dag de boel naloop voor Willem is geboren. Dat het gewoon toch 1 keer écht netjes is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')