*ogen dichtdoet* deze post heb ik zogenaamd niet gelezenquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Dames even snel eenvanaf Tenerife! Het gaat helemaal prima hier, ons kleine ventje heeft het goed naar zijn zin. Vooral de eerste dag heeft hij enorm gezweet, dat kende ie niet, die hoge temperaturen. Nu gaat het al beter. Hij drinkt gelukkig gewoon water tussendoor en fruithapjes improviseren we hier met vanalles op het buffet. We hadden ook liga mee en ook die gaat erin als koek. Hij wordt zo snel groot ineens, vandaag schrok ik me dood, lag ie bijna van het bed af, want hij kan schuiven op zijn rug.
Ik ga effe bijlezen, reageren zal daarna wel niet meer gaan, heb nog maar 6 minuten tot mijn geld weer op is.
Volgens mij maakt dat niet uit. bv of fv tot 6 maanden.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:01 schreef NieuweUser het volgende:
Lily, weet jij of dat met kv ook vol te houden is? Omdat je daar op een gegeven moment misschien aan de max zit? Of zeg ik nu iets heel raars!![]()
Ik vraag me af waarom je er eerder mee zou willen beginnen dan 6 maanden? Is dat vooral omdat het leuk is voor de ouders, of heeft dat ook een functie?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:54 schreef NieuweUser het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wanneer iedereen zo ongeveer start met fruithapjes ed. Isa kijkt ook al heel geinteresseerd naar mijn mond als ik aan het kauwen ben, maar ik zou het nog wel iets langer uitstellen dan bij 4 maanden al.
Oh, dat is zo leuk, hè!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:01 schreef NieuweUser het volgende:
Even wat grappigs. Ik heb Isa net in bed gelegd en ze ligt te gieren van het lachen! Ze heeft ontdekt dat er knuffels op de kast staan, en daar zit ze continue naar te kijken!![]()
![]()
Ik heb geen flauw idee!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je er eerder mee zou willen beginnen dan 6 maanden? Is dat vooral omdat het leuk is voor de ouders, of heeft dat ook een functie?
Oh, ik vroeg het me ook gewoon af, hoor! Het lijkt me heel leuk om ermee te beginnen maar in ons geval heeft Ivan genoeg aan zijn flessen en zie ik niet in waarom we hem nu al zouden bijvoeden als het voor hem misschien wel beter is te wachten tot 6 maanden i.v.m. darmrijping. Ivan heeft ook veel interesse in wat wij eten en drinken, maar die interesse raakt hij in die 1,5 maand vast niet kwijt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:12 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee!Ik vroeg het mij gewoon af eigenlijk, heb mij er nog niet zo in verdiept.
Wel heb ik begrepen dat het beter is te wachten tot 6 maanden ivm eventuele allergieen.
Zo zei mijn schoonmoeder van de week (76 jaar) toen mijn man vertelde dat Daan zo ontzettend gulzig aan de borst kan drinken, dat we 'm gewoon een geprakt banaantje moeten geven, dat vult goed. Dat deed zij vroeger (bijna 50 jaar geledenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:12 schreef NieuweUser het volgende:
In mijn babyboekje (27 jaar geleden) zat een kaart van het cb waar op stond dat je mocht beginnen met een fruithapje tussen 1,5 - 3 maanden!
Same here!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:42 schreef freecell het volgende:
Ik heb onze boekjes er even bij gepakt
Ik kreeg fruit vanaf 3 maanden (sinaasappelsap met liga en appelmoes enzo), maar er staat daar wel expliciet bij dat ik geen brood en tarwe krijg tot 8 maanden
TARA kreeg fruit met 3 maanden (tomaat, appel en sinaasappel) groente bij 4 maand. En bij 4 maand ook potjes olvarit met macaroni
Kromme tenen hier dusmaar toen was het echt heel normaal
Nou, bij TARA begonnen ze al met 3 maanden...dat hielp ook nietquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:45 schreef freecell het volgende:
EN bij Leander zijn wij met 5,5 maand begonnen. Ik wilde eigenlijk wachten tot 6 maanden, maar de CB arts raadde me aan om 2 weken eerder te beginnen omdat het zo'n sprietje is
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:52 schreef Asyniur het volgende:
Ik snap persoonlijk ook nooit zo de opmerkingen als: 'hij was er aan toe want hij keek mij het eten uit de mond'.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:57 schreef het-is-mij het volgende:
Daarnaast keek Tijn het ons bijna uit de mond en vond het zeeeer interessant
Zetten die kleine hapjes in het begin eigenlijk zoden aan de dijk?quote:en leek tussendoor niet helemaal genoeg aan zijn flessen te hebben.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Nou, ik begrijp het wel. Je wilt je kind natuurlijk stimuleren in zijn/haar natuurlijke ontwikkeling.
[..]
Zetten die kleine hapjes in het begin eigenlijk zoden aan de dijk?
Ja wij hadden toen paar porties mee en 1 potje (voor achter de hand mee) en ik dacht, die gebruik ik.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:03 schreef Meimeltje het volgende:
Het-is-mij: die potjes zijn ook zo ranzig!!! Sorry voor de mama's die ze wel gevenIk snap zelf niet zo goed waarom velen standaard potjes geven. Het is toch heel makkelijk om wat te maken. Ik maakte altijd een voorraadje voor in de vriezer. We hebben bij Kyllian tijdens een vakantie geprobeerd potjes te geven, maar die gingen er echt niet in. Het is goedkoper en lekkerder (vind ik dan).
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Troel het volgende:
Vandaag was het zelfs zo erg dat hij het potje peer bijna uit mijn handen pakte en het aan zijn mond zette, omdat ik niet snel genoeg was met de lepel. Het was dat ik het potje nog vast had
Hij is net als zijn broer en zus een behoorlijke woelwater en het is dat ik hem tussen zo een wigje/kussen heb liggenquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:22 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ook als je de deken horizontaal instopt zeg maar? Dan heb je een grotere instoprand aan de zijkanten. Niels ligt volgens mij best wel stil in vergelijking met veel kindjes, het enige dat hij doet is scheef gaan liggen, soms bijna horizontaal
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:06 schreef Sorbootje het volgende:
haha toen ik typte dacht ik al: "zul je zien dat 't een vrouw is"
Heel herkenbaar... ik had ook heel erg zin om weer aan het werk te gaan, tot het die laatste avond ervoor was, toen was ik echt niet te genieten... wilde helemaal niet meer werken, wilde niet dat Minke naar het kdv zou moeten... etc. En dan ben je eenmaal op het werk en dan valt het best mee...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:46 schreef NieuweUser het volgende:
M_P, fijn dat het weer goed gaat. En over dat werken, ik dacht een paar weken geleden ook dat ik er helemaal geen zin in zou krijgen, maar dat kwam eigenlijk vanzelf wel. Moet wel zeggen dat ik ineens een soort van 'plankenkoorts' krijg voor as maandag..![]()
Veel plezier vandaag op het feest!
Op 30 december.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 09:08 schreef Meimeltje het volgende:
NieuweUser: wanneer is Isa eigenlijk geboren? Ik zag haar niet in het lijstje staan.
Ik heb gewoon ruim 5 maanden verlof gehad, maar het is echt omgevlogen
Ik ook niet dus dat scheeltquote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Troel het volgende:
Heb overigens helemaal geen zin in een vers versus potjes discussie.
Ik heb je vraag hier even beantwoord incl. een leuke link om zelf verse groentes en fruit te makenquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:42 schreef Takkembah het volgende:
Kun je die stampmukindiepvries trouwens ook met fruit doen? Want dan gaan de potjes er hier helemaal uit... Dure muk.
Bert trok pas Jochem aan 1 been omhoog toen hij een luier wilde verschonenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:24 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Ik ook niet dus dat scheelt
Nee waarom zou hierover een discussie moeten ontstaan?
Ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt vind ik en daar mag je je eigen mening of gedachten over hebben maar een discussie hoeft van mij dan weer niet.
Ik zou wel een discussie voeren als je jochem drank geeft of aan zijn benen vast pakt ofzo![]()
a la carte klinkt dan ook alweer iets luxer ofzo haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rienk en ik hebben daar eerst nog heerlijk gewandeld en zijn bij Johann (mijn broer) zijn graf geweest. Niet te geloven dat er nog steeds nieuwe kindjes bijkomen.. Johann was de eerste en er liggen nu wel 15. Mijn ouders wilden toen graag een eigen plek voor kindjes, dus vandaar dat Johann de eerste was. Er zijn voorzover ik weet 2 kindjes daar niet bij begraven, dat wilden die ouders niet. Daarna zijn we nog naar de opgeknapte speeltuin geweest en toen lekker naar het huis van mijn ouders. Rienk is daar in slaap gevallen en mama was helemaal blij hem te zien. Dat maakte veel goed![]()
Zometeen gaan we even boodschapjes doen omdat mijn zus en haar vriend komen logeren. Morgen gaan we Groningen in, dus hoop dat het leuk wordt!♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 11:57 schreef lily het volgende:
Klinkt als een gezellig weekend
Hoe oud was je broertje, Vlindur?4 dagen voor zijn eerste verjaardagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
18-11-1981 - 14-11-1982
Ik heb hem nooit gekend, maar ga er af en toe wel eens naartoe.
Het voelde nu extra zwaar omdat ik nu zelf een kind heb. Verdomme zeg.... Je kind verliezen![]()
![]()
En dank je
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Nou zeg dat wel zeg!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:45 schreef freecell het volgende:
Vlindur succes!![]()
En over dat kindjes 'zomaar ineens' kunnen overlijden wil ik niet teveel nadenken![]()
Wat ben je ineens kwetsbaar als je kinderen hebt hè?
Ik wil niet naar Noord-Italië, ik wil naar Toscane of Umbrië.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:41 schreef Sorbootje het volgende:
Maar Claudia, 't noorden van Italië is toch dichterbij dan zuid-Frankrijk?![]()
Ik kan echt niet wachten. Heel stom misschien, maar ik wil Italië zó graag aan Isabeau laten zien en vice versa
Veel plezier!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:35 schreef sproet-je het volgende:
Ik zwaai even gedag, we gaan lekker een weekendje weg! Onze eerste "vakantie" met z'n drieen
![]()
huh, hoezo?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:25 schreef Meimeltje het volgende:
Hier weer naar cb geweest.
Dyon is nu 62 cm en weegt 5885 gram. Lengte was prima, maar gewicht wel wat eronder.
Kijkend naar zn groeilijn hequote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:45 schreef lily het volgende:
[..]
huh, hoezo?
Leah is ook 62 cm en weegt 5750 en dat was prima?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |