abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:41:47 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78967170
Ik heb een recept van echt supergeenrapley eten. Daar waren mijn jongens dol op. Mousaka Calimero. Met aardappel, aubergine, smeerkaas en tartaar geloof ik. beetje raar bleekig moesje is het.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_79600142
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:42 schreef Takkembah het volgende:
Kun je die stampmukindiepvries trouwens ook met fruit doen? Want dan gaan de potjes er hier helemaal uit... Dure muk.
Ja dat kan.
Ik heb laatst 1 peer en 3 appels bewerkt (appels ff gekookt) en toen pureren en in potjes in de diepvries, het word wel een beetje een bruinige kleur maar de smaak is erg lekker.
Avond ervoor ff bakje uit de diepvries halen en smullen maar.
Ook makkelijk dat je weer in het voren kunt maken.

Dit is een leuke link (vind ik) met allerlei ideeen/recepten om zelf verse groentes en fruit te bereiden incl. een tijdsgrens vanaf wanneer het mag/kan
pi_79612572
H-I-M ik doe dat in ijsblokzakjes, werkt ook goed!

Vanavond krijgt Thijs zelfgemaakte bruine bonen met appeltjes. Ik ben benieuwd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84200104
Alvast sorry voor de megakick

Maar ik heb een vraagje over het bewaren van voedsel in de diepvries. Ik ben aan het twijfelen wat ik het beste zou doen: groentehapjes volledig af klaarmaken (groenten en aardappelen door elkaar) of groenten apart stomen (wortelen, courgette, aardappel, tomaat, ...) en deze afzonderlijk bewaren in bv ijsblokbakjes.

Hoe pakken jullie dat aan?
  zondag 18 juli 2010 @ 15:36:08 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84200212
Ik maak eens in de zoveel tijd zes/acht dezelfde hapjes en die gaan dan met een sticker met bereidingsdatum en ingredienten in de diepvries. Als je dat regelmatig doet krijg je vanzelf een mooie mix van potjes.

Ik gebruik trouwens kleine tupperwarebakjes en de avent borstvoedingsbewaarbakjes. Precies de juiste hoeveelheid!
pi_84200595
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:32 schreef leonieke het volgende:
Alvast sorry voor de megakick

Maar ik heb een vraagje over het bewaren van voedsel in de diepvries. Ik ben aan het twijfelen wat ik het beste zou doen: groentehapjes volledig af klaarmaken (groenten en aardappelen door elkaar) of groenten apart stomen (wortelen, courgette, aardappel, tomaat, ...) en deze afzonderlijk bewaren in bv ijsblokbakjes.

Hoe pakken jullie dat aan?
Wij maken alles altijd volledig klaar, Leo. Dwz, Lente eet meestal met de pot mee en da's in ons geval vaak pasta of aardappelen, groente en een vleesvervanger. Voor haar prakken we dan wat aardappels met wat groente grof (en als we eens vlees eten soms daarvan nog wat er doorheen) en wat we overhebben gaat de vriezer in in een Aventbakje.
pi_84207281
Ik deed het net als Stiemie, een grotere hoeveelheid maken van 1 iets en dat invriezen. Of een middagje in de keuken en een paar verschillende hapjes maken (meer van elke smaak). Dan krijg je best wat variatie in de vriezer. Ik vroor het eerder in in bakjes, maar de laatste tijd heb ik het gewoon in diepvrieszakjes gedaan. Dat scheelt een hoop ruimte met bakjes.
Inmiddels eet ze zo goed als met de pot mee en voor het geval we iets eten wat Iris niet eet, heb ik een of twee zakken diepvriesgroente en dan maak ik daar wat van klaar voor haar.
Fake it till you make it...
pi_85447110
Wij maken ook zelf eten voor Isa en ze vind het heerlijk! :) Wat mij wel opviel vorige week was dat haar ontlasting wat moeilijker ging. Ze had een aantal dagen bloemkool of broccoli + aardappeltjes gehad. Afgelopen weekend had ze ivm onze vakantie een aantal potjes gehad en toen ging haar ontlasting veel makkelijker! Nu heb ik haar sinds gisteren weer zelfgemaakt eten gegeven en heeft ze er vandaag weer wat last van. Doen jullie er bijvoorbeeld wat margarine of olie door om het evt wat dunner te maken? Of hebben jullie andere tips? Ik doe er zelf wel wat kookvocht door, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:20:38 #59
267444 Skonk
Free Skonk
pi_85567855
Denk niet dat het verstandig is uit potjes te laten eten, dan krijg je denk ik een kind dat snel dik word
pi_85574150
En waar baseer je dat dan op Skonk? Waarom zouden ze snel dik worden als ze uit potjes eten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 17:03:32 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85574621
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:30 schreef NieuweUser het volgende:
Wij maken ook zelf eten voor Isa en ze vind het heerlijk! :) Wat mij wel opviel vorige week was dat haar ontlasting wat moeilijker ging. Ze had een aantal dagen bloemkool of broccoli + aardappeltjes gehad. Afgelopen weekend had ze ivm onze vakantie een aantal potjes gehad en toen ging haar ontlasting veel makkelijker! Nu heb ik haar sinds gisteren weer zelfgemaakt eten gegeven en heeft ze er vandaag weer wat last van. Doen jullie er bijvoorbeeld wat margarine of olie door om het evt wat dunner te maken? Of hebben jullie andere tips? Ik doe er zelf wel wat kookvocht door, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg.
hoe oud is isa nu ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 17:04:11 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85574643
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 13:20 schreef Skonk het volgende:
Denk niet dat het verstandig is uit potjes te laten eten, dan krijg je denk ik een kind dat snel dik word
bullshit. als jij boontjes uit blik of pot eet ben je ook niet morgen een tientonner :').
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_85579874
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:04 schreef DJMO het volgende:

[..]

bullshit. als jij boontjes uit blik of pot eet ben je ook niet morgen een tientonner :').
Je weet maar nooit _O- ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 augustus 2010 @ 19:55:28 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_85579939
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:53 schreef Nijna het volgende:

[..]

Je weet maar nooit _O- ;)
nou jah, als hij 100 potjes opeet (met klemtoon op op) in puur vet gedrenkt .. ja, dan kan het wel :P

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')