Vroegâh heette dat kattekwaad.quote:
Gedaan. Onderbouwingen vind ik niet terug.quote:Op maandag 5 april 2010 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de topic
Dat wordt dan nog een keer lezen want het staat er gewoonquote:Op maandag 5 april 2010 23:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Gedaan. Onderbouwingen vind ik niet terug.
Alleen jouw oeverloos gebazel over een ideale wereld waar in Nederland geborenen die zich niet gedragen gede-naturaliseert kunnen worden en vervolgens gedeporteerd kunnen worden naar een ander land.
En dan ook nog eens het lef hebben om zelf te vragen om onderbouwingen....
Laat ik dat nou van jou vinden? Jij gooit mensen die het niet met jou eens zijn op een hoop, verwart het bericht van ene poster met dat van de ander en herhaalt tegen diegenen die het met jou niet eens zijn, dat ze niets kunnen onderbouwen. Dat noem ik nou zwak. Heb je niets anders te melden?quote:Op maandag 5 april 2010 19:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Je bent al net zo slecht in het onderbouwen als DAM.
Het gaat mij erom dat er iets gedaan moet worden aan de criminaliteit. Ik zit te wachten op een partij die daar iets aan wil doen. De Nederlanders, ouderen en allochtonen die wel normaal doen hebben net zo goed rechten als het straattuig dat hier toch niet willen integreren, en als er mensen uitgezet moeten worden om de situatie te verbeteren, dan sta ik daar volledig achter.quote:Ik ben in 2006, met behoud van Nederlandse nationaliteit, ook Amerikaan geworden.
Leg mij eens uit waarom ik als ik in Nederland op bezoek ben..... niet 100% Nederlander zou zijn? Met andere woorden, wat voor effect heeft die Amerikaanse nationaliteit nou op het wel of niet Nederlander zijn van mijn persoon, en hoe kun JIJ dat precies beoordelen over mij?
Leer de wet kennen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:28 schreef dylany het volgende:
Jij bent degene die stelt dat je weer voor 100% Nederlander bent zodra je in Nederland op bezoek bent.![]()
Get real man.![]()
Je hebt recht op het Nederlanderschap, dat is iets anders dan 100% Nederlander zijn.quote:
Zucht.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:21 schreef dylany het volgende:
Je hebt recht op het Nederlanderschap, dat is iets anders dan 100% Nederlander zijn.
Het zinnetje dat je 100% Nederlander bent kan ik niet vinden.
Heb je dat ook?
Als ik de wet leer kennen, ga jij dan wat aan je begrip van het geschrevene doen?
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:24 schreef maartena het volgende:
Als je de wetstekst door zou nemen, dan zal je tot de ontdekking komen dat iemand die de Nederlandse nationaliteit draagt, gelijke rechten heeft als alle anderen die de Nederlandse nationaliteit draagt. Een andere nationaliteit doet niet ter zake.
Dan moeten ze dus meestemmen met de verkiezingen in Marokko om daar de grondwet te veranderen?quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je niet uitgezet wil worden regel je gewoon dat je geen 2e nationaliteit hebt
quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:29 schreef dylany het volgende:
[..]
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.
Eerder 100 Tweede Kamerleden en 50 Eerste Kamerleden.quote:Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt je hebt er 76 2e kamerleden en 36 eerste kamerleden voor nodig
"Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan moeten ze dus meestemmen met de verkiezingen in Marokko om daar de grondwet te veranderen?
Ja, zo kun je alles wel rechtlullen. Feit blijft dat de ene die straf wel opgelegd krijgt en en de andere niet en dat degene die wel zijn Nederlanderschap wordt afgenomen effectief vele malen zwaarder gestraft wordt, vooral als het een licht vergrijp betreft.quote:Op maandag 5 april 2010 19:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide verliezen hun Nederlandersschap als ze een 2e nationaliteit hebben
Kom jij nu ook al vertellen dat een Nederlander die met een Amerikaans paspoort in Amerika woont, als hij hier op visite komt, nog steeds 100% Nederlander is?quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:57 schreef 9x19 het volgende:
[..]
"Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"
Ja, dat is al eens eerder uitgezocht: het kost veel moeite, maar het kan soms wel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:57 schreef 9x19 het volgende:
[..]
"Marokkaanse nationaliteit wel op te geven"
Nee, dat lijkt me parels voor de zwijnen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Kom jij nu ook al vertellen dat een Nederlander die met een Amerikaans paspoort in Amerika woont, als hij hier op visite komt, nog steeds 100% Nederlander is?
Dat zegt toch ook niemand?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:10 schreef dylany het volgende:
[..]
![]()
Je kunt geen Nederlander dwingen er een tweede nationaliteit bij te nemen.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:55 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Eerder 100 Tweede Kamerleden en 50 Eerste Kamerleden.
Je kunt er inderdaad op twee manieren tegenaan kijken. Inderdaad kun je zeggen dat als een automonteur ook krantenbezorger is, hij pak 'm beet 75% automonteur is en 25% krantenbezorger, maar als hij gewoon een voltijdsbaan heeft, is hij dan werkelijk minder automonteur dan een andere voltijdsautomonteur die 's ochtends "uitslaapt" in plaats van kranten te bezorgen?quote:Op maandag 5 april 2010 19:44 schreef dylany het volgende:
[..]
Dit wordt een welles-nietesspelletje. Uiteraard kun je twee studies doen en ook wel drie of vier en je kunt in alle studies even goed zijn. Je kunt je ook voor beide studies voor 100% inzetten maar als iemand zegt voor 100% automonteur te zijn, is hij voor 100% automonteur. Zodra deze automonteur ook een ander beroep erbij doet waar hij goed in is, verlaagt het percentage automatisch van 100% naar......... vul zelf maar in.
Jij mag dat anders zien hoor, we leven in een vrij land.
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me parels voor de zwijnen.
Bovendien zegt hij dat ook niet.
Hij zegt dat als hij met zijn Nederlandse paspoort in Nederland komt, hij voor 100 % Nederlander is. En dat is natuurlijk ook zo.
Maar hij heeft het steeds over de wet en opeens zeg jij dat hij er van alles bijhaalt.
Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:
[..]
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.
Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.
Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen.
Voor mijn gevoel, maar wie ben ik, gaat het al in tegen het allereerste artikel. In gelijke gevallen word je gelijk behandeld. Als je mensen met een tweede nationaliteit door ontneming van het Nederlanderschap en uitzetting uit Nederland standaard zwaarder straft dan Nederlanders zonder een tweede nationaliteit, komt die gelijkheid in gevaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.
Maar in de grondwet staat, dat de nationaliteit bij wet geregeld wordt. Er staat niet bij, wat er dan in die wet moet staan. Althans: ik heb het niet gevonden.
Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.
(Pro Tip! #82: je gevoel is niet universeel of algemeen bepalend!)
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is mijn plaatje duidelijk genoeg geweest. Het heeft bar weinig nut om nog extra uitleg te geven aan dylany.
Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:
[..]
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?
Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.
Dat zal het zijn meid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:28 schreef dylany het volgende:
[..]
Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?![]()
Ik heb trouwens nergens gelezen dat een viertal mensen jouw plaatje met je zelfbedachte logica ondersteunt maar......... wellicht wordt je plaatje ondersteunt. Je zult niet de enige zijn die nooit fatsoenlijk heeft leren rekenen.
Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef dylany het volgende:
[..]
Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.
Je hebt werkelijk geen benul waar je over praatquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:
[..]
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.
Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:
[..]
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?
Zowel/als beiden voor 100%.
Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreetquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geen
100% Nederlander meer is.
Je kunt maar een keer iets 100% zijn.
Ga jij maar leren rekenen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreet
Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waarquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Ga jij maar leren rekenen.
Als ik een Engelse vader en een Nederlandse moeder heb kan ik ook niet claimen dat ik 100% Nederlands en 100% Engels ben.
Begin je het te begrijpen?
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waar![]()
Het heeft echter NUL KOMMA NUL te maken met je NATIONALITEIT, hetgeen een juridisch begrip is en geen ethnisch begrip.
Snap jij nou echt niet dat je niet "70%" Nederlander kunt zijn in de wet?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:07 schreef dylany het volgende:
Kom jij nu ook al vertellen dat een Nederlander die met een Amerikaans paspoort in Amerika woont, als hij hier op visite komt, nog steeds 100% Nederlander is?
Dat komt omdat je stronteigenwijs bent en het niet wil begrijpen, of gewoon helemaal niet snapt hoe het zit met dubbele nationaliteiten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.![]()
Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Misschien kun jij me uitleggen hoe het mogelijk is dat justitie mensen met alleen een Nederlands paspoort niet hun paspoort kan afpakken maar mensen met een dubbel paspoort, die dus volgens jou ook voor 100% Nederlander zijn, wel.
De kwestie nationaliteiten is geen rekensom die je kunt optellen. Iemand die een andere nationaliteit aanneemt, of geboren wordt met twee nationaliteiten krijgt in de twee landen waarvan hij een paspoort heeft niet "50%" wetsbescherming, maar voor de volledige 100%.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geen
100% Nederlander meer is.
Je kunt maar een keer iets 100% zijn.
Ik haal er zoiets raars bij als..... de wet, en juridische status van een persoon?quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:29 schreef dylany het volgende:
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.
Joh!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.
http://www.ind.nl/nl/inbe(...)naliteit_mag_dat.aspquote:Maar hoe zit het als Nederlanders in het buitenland gaan wonen? In principe kunnen zij elke tien jaar zonder problemen hun Nederlandse paspoort verlengen. Maar wanneer zij een andere nationaliteit aannemen, dan verliezen ze automatisch de Nederlandse nationaliteit.
Dat was mijn vraag niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is de voornaamste reden waarom de Nederlandse nationaliteit niet kan worden afgenomen van iemand die alleen die Nederlandse nationaliteit bezit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |