abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 april 2010 @ 19:53:02 #226
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79977238
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zwaktebod

Nee hoor, maar jij blijft stug volhouden dat Nederland naar eigen believen nationaliteiten kan intrekken van mensen die hier geboren zijn, dus wat valt er verder nog te discussieren?
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees de OP
Daarin gaat het alleen over mensen die zijn genaturaliseerd tót.

Al die lastige marokkaantjes (waar dit onderwerp doorgaans betrekking op heeft) geldt dat dus niet voor.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 5 april 2010 @ 19:54:39 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79977294
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:27 schreef dylany het volgende:
We hadden het erover of je voor 100% Nederlander bent met een dubbele nationaliteit en dat ben je niet met een dubbel paspoort. Zo simpel is het inderdaad en daar verander jij niets aan.
Je bent al net zo slecht in het onderbouwen als DAM.

Onderbouw eens fatsoenlijk WAAROM ik geen 100% Nederlander meer ben, en doe dat eens anders dan een simpel rekensommetje?

Wat voor rechten heb ik bijvoorbeeld NIET, welke jij wel hebt met alleen een Nederlands paspoort?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2010 @ 19:59:10 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79977470
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:44 schreef dylany het volgende:
Dit wordt een welles-nietesspelletje. Uiteraard kun je twee studies doen en ook wel drie of vier en je kunt in alle studies even goed zijn. Je kunt je ook voor beide studies voor 100% inzetten maar als iemand zegt voor 100% automonteur te zijn, is hij voor 100% automonteur. Zodra deze automonteur ook een ander beroep erbij doet waar hij goed in is, verlaagt het percentage automatisch van 100% naar......... vul zelf maar in.

Jij mag dat anders zien hoor, we leven in een vrij land.
Zo werkt een de Nederlandse Rijkswet op het Staatsburgerschap natuurlijk niet. Je bent niet "50%" Nederlander, en dus mag je maar "50%" stemmen, en word je maar voor "50%" beschermd door de grondwet.

Heb je de Nederlandse nationaliteit, dan ben je voor de wet 100% Nederlander. Het hebben van een andere nationaliteit doet helemaal niet ter zake, aangezien deze geen enkele invloed heeft op jouw status in Nederland.

Iemand die de Nederlandse nationaliteit heeft, ongeacht of deze nog 5 andere nationaliteiten heeft, geniet onder de Nederlandse grondwet exact dezelfde bescherming als jij.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 5 april 2010 @ 20:04:32 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79977662
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten eerste klopt dat niet
Onderbouw dat eens?
quote:
en ten tweede houdt niks de ouders tegen om alleen de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Sws moet dat kind op zijn 21e kiezen
Ligt geheel aan de situatie. Het is in veel gevallen (Bijvooreeld bij Fransen en Italianen onder het Tweede Protocol verdrag, en bijv. Grieken en Argentijnen.... maar ook Marokkanen omdat ze de eigen nationaliteit niet KUNNEN opgeven) ook mogelijk om na het 21e levensjaar de nationaliteit aan te houden.

Ook voor veel andere landen bestaan uitzonderingen, bijv. die landen waarbij je een staatsburgerschap alleen kunt afkopen met een flinke som geld.

Het is voor de integratie in Nederland natuurlijk niet wenselijk om in dergelijke gevallen "dan maar" het Nederlanderschap af te nemen, want dan zit je bij de volgende generatie weer in hetzelfde schuitje als zij kinderen krijgen. Bovendien kan zo'n iemand weer naturaliseren tot Nederlander of het Nederlanderschap terugkrijgen door middel van de optieprocedure.

Voor meer informatie per land, en de bovengenoemde procedures, zie http://www.ind.nl
-
  maandag 5 april 2010 @ 20:05:13 #230
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79977692
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:33 schreef dylany het volgende:
Wie heeft het daar over?
DAM. Zie zijn commentaar over de brandende auto.
-
pi_79977766
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nee hoor, maar jij blijft stug volhouden dat Nederland naar eigen believen nationaliteiten kan intrekken van mensen die hier geboren zijn, dus wat valt er verder nog te discussieren?
[..]

Dat kan ook gewoon en verder hebben nog niet eens iedereen die in Nederland geboren is de Nederlandse nationalteit

Al die lastige marokkaantjes (waar dit onderwerp doorgaans betrekking op heeft) geldt dat dus niet voor.

Die zijn bijna allemaal genaturaliseerd

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79977796
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Je wil Marokkanen die in Nederland zijn geboren, en nergens anders hebben gewoond uitzetten naar een land dat ze niet eens kennen?
Hun probleem, niet dat van de inwoner van Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_79977878
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
[..]

Ligt geheel aan de situatie. Het is in veel gevallen (Bijvooreeld bij Fransen en Italianen onder het Tweede Protocol verdrag, en bijv. Grieken en Argentijnen.... maar ook Marokkanen omdat ze de eigen nationaliteit niet KUNNEN opgeven) ook mogelijk om na het 21e levensjaar de nationaliteit aan te houden.

Ook voor veel andere landen bestaan uitzonderingen, bijv. die landen waarbij je een staatsburgerschap alleen kunt afkopen met een flinke som geld.

Het is voor de integratie in Nederland natuurlijk niet wenselijk om in dergelijke gevallen "dan maar" het Nederlanderschap af te nemen, want dan zit je bij de volgende generatie weer in hetzelfde schuitje als zij kinderen krijgen. Bovendien kan zo'n iemand weer naturaliseren tot Nederlander of het Nederlanderschap terugkrijgen door middel van de optieprocedure.

Voor meer informatie per land, en de bovengenoemde procedures, zie http://www.ind.nl
Bullshit, dat is wel wenselijk
  maandag 5 april 2010 @ 20:21:25 #234
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79978400
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als jij echt denkt dat je iemand die hier geboren is en de Nederlandse nationaliteit heeft zomaar die nationaliteit afgepakt kan worden wegens een straatroof dan heb je wel een heel bijzondere kijk op de wereld
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon en verder hebben nog niet eens iedereen die in Nederland geboren is de Nederlandse nationalteit
Nee, dat weten we nou wel
quote:
LOL

Die jochies? Hoe kom je daar nou weer bij?
pi_79978549
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als jij echt denkt dat je iemand die hier geboren is en de Nederlandse nationaliteit heeft zomaar die nationaliteit afgepakt kan worden wegens een straatroof dan heb je wel een heel bijzondere kijk op de wereld
[..]

Klopt je hebt er 76 2e kamerleden en 36 eerste kamerleden voor nodig
pi_79978577
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Die jochies? Hoe kom je daar nou weer bij?
Feiten
  maandag 5 april 2010 @ 20:28:22 #237
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79978691
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt je hebt er 76 2e kamerleden en 36 eerste kamerleden voor nodig

Bron?

En probeer effe correct te quoten aub.
quote:

[..]

Feiten
Dus het is een feit dat de meeste jonge Marokkaanse crimineeltjes genaturaliseerd zijn tot Nederlander?

Gaan we even checken dan, want dat lijkt me nogal sterk.
pi_79978747
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Beter dat mensen zoals jij het land uit worden geflikkerd. Niemand zit te wachten op een dergelijke intolerante houding. Types zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79978772
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Bron?

Een cursus algemene ontwikkeling lijkt me geen overbodige luxe voor je

Dus het is een feit dat de meeste jonge Marokkaanse crimineeltjes genaturaliseerd zijn tot Nederlander?

Gaan we even checken dan, want dat lijkt me nogal sterk.

Doe je best

pi_79978791
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beter dat mensen zoals jij het land uit worden geflikkerd. Niemand zit te wachten op een dergelijke intolerante houding. Types zoals jij zijn we liever kwijt dan rijk.
Probeer het gewoon eens ontopic
  maandag 5 april 2010 @ 20:31:27 #241
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79978813
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Leg het maar gewoon even uit, want het zal wel weer de zoveelste achterlijke gedachtenkronkel jouwerzijds zijn
pi_79978898
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een flauwekul: drie veroordelingen waar elk twee weken straf op staat!
Als je als maatschappij dat niet kunt hebben, dan moet je zelf maar verhuizen.
Alsof dat gewoon is
  maandag 5 april 2010 @ 20:34:29 #243
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79978906
quote:

Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Bron?
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
@ F_C: Dat is dus zijn bijzondere kijk op de wereld. Hij denkt dat er werkelijk zoveel gekke mensen in NL wonen dat ze ervoor kunnen zorgen dat er wetten ingevoerd kunnen worden die ontzettend tegen onze grondwet zijn...
  maandag 5 april 2010 @ 20:39:32 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79979065
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die zijn bijna allemaal geboren in een gezin waarvan minstens 1 van de ouders genaturaliseerd waren tot Nederlander, en hebben dus automatisch bij de geboorte de Nederlandse nationaliteit gekregen. Omdat (1 van) de ouders ook nog de Marokkaanse draagt (of dus allebei zoals meestal het geval) wordt ook die nationaliteit automatisch verkregen door het geboren kind.

Mijn kinderen zouden ook zowel Nederlands en Amerikaans zijn, zelfs al zou ik alleen Nederlander zijn, en mijn vrouw alleen Amerikaan. Mijn kinderen zouden in dat geval inderdaad op hun 21e moeten kiezen. Maar ze zijn als ze in Nederland geboren zouden worden en in Nederland opgroeiden niet minder Nederlander dan iemand anders.
-
  maandag 5 april 2010 @ 20:40:23 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79979097
quote:
Feiten
Feiten zijn aan te tonen. Toon ze aan.
-
pi_79979161
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:34 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

[..]

@ F_C: Dat is dus zijn bijzondere kijk op de wereld. Hij denkt dat er werkelijk zoveel gekke mensen in NL wonen dat ze ervoor kunnen zorgen dat er wetten ingevoerd kunnen worden die ontzettend tegen onze grondwet zijn...
Onderbouwing or it didnt happen
pi_79979182
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, die zijn bijna allemaal geboren in een gezin waarvan minstens 1 van de ouders genaturaliseerd waren tot Nederlander, en hebben dus automatisch bij de geboorte de Nederlandse nationaliteit gekregen. Omdat (1 van) de ouders ook nog de Marokkaanse draagt (of dus allebei zoals meestal het geval) wordt ook die nationaliteit automatisch verkregen door het geboren kind.

Mijn kinderen zouden ook zowel Nederlands en Amerikaans zijn, zelfs al zou ik alleen Nederlander zijn, en mijn vrouw alleen Amerikaan. Mijn kinderen zouden in dat geval inderdaad op hun 21e moeten kiezen. Maar ze zijn als ze in Nederland geboren zouden worden en in Nederland opgroeiden niet minder Nederlander dan iemand anders.
Lees de topic
pi_79979237
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Leg het maar gewoon even uit, want het zal wel weer de zoveelste achterlijke gedachtenkronkel jouwerzijds zijn
Nee, ik heb geen zin om aan jou uit te leggen hoe wetten in Nederland tot stand komen
  maandag 5 april 2010 @ 20:47:18 #249
297168 Kikopuz
I like goats
pi_79979404
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Onderbouwing or it didnt happen
Waarom? Dat is toch jouw 'kijk' op de wereld? En F_C noemt het nou eenmaal bijzonder. Ik leg het alleen maar uit.
Tenzij je nu zegt dat dat niet klopt.. maar dan moet jij alsnog aan F_C uitleggen waarom het niet klopt, aangezien hij (en ik dan ook?) het niet begrijpt.
  maandag 5 april 2010 @ 20:47:59 #250
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79979427
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen zin om aan jou uit te leggen hoe wetten in Nederland tot stand komen
Als je bereid bent een internationale pariah te worden dan kun je best de internationale rechtsorde laten varen en besluiten dat je eruit zet wie je eruit wil zetten.

Ik zie dat (en de noodzakelijke grondwetswijziging) er echter niet zo 1, 2, 3 van komen.

Maar als je betoog is dat het technisch gezien mogelijk is dan heb je groot gelijk.

Helaas koop je daar in de praktijk niets voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')