Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me parels voor de zwijnen.
Bovendien zegt hij dat ook niet.
Hij zegt dat als hij met zijn Nederlandse paspoort in Nederland komt, hij voor 100 % Nederlander is. En dat is natuurlijk ook zo.
Maar hij heeft het steeds over de wet en opeens zeg jij dat hij er van alles bijhaalt.
Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:
[..]
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.
Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.
Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen.
Voor mijn gevoel, maar wie ben ik, gaat het al in tegen het allereerste artikel. In gelijke gevallen word je gelijk behandeld. Als je mensen met een tweede nationaliteit door ontneming van het Nederlanderschap en uitzetting uit Nederland standaard zwaarder straft dan Nederlanders zonder een tweede nationaliteit, komt die gelijkheid in gevaar.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook.
Maar in de grondwet staat, dat de nationaliteit bij wet geregeld wordt. Er staat niet bij, wat er dan in die wet moet staan. Althans: ik heb het niet gevonden.
Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.
(Pro Tip! #82: je gevoel is niet universeel of algemeen bepalend!)
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is mijn plaatje duidelijk genoeg geweest. Het heeft bar weinig nut om nog extra uitleg te geven aan dylany.
Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:
[..]
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?
Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.
Dat zal het zijn meid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:28 schreef dylany het volgende:
[..]
Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?![]()
Ik heb trouwens nergens gelezen dat een viertal mensen jouw plaatje met je zelfbedachte logica ondersteunt maar......... wellicht wordt je plaatje ondersteunt. Je zult niet de enige zijn die nooit fatsoenlijk heeft leren rekenen.
Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef dylany het volgende:
[..]
Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.
Je hebt werkelijk geen benul waar je over praatquote:Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:
[..]
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.
Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geenquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:
[..]
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?
Zowel/als beiden voor 100%.
Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreetquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:
[..]
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geen
100% Nederlander meer is.
Je kunt maar een keer iets 100% zijn.
Ga jij maar leren rekenen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreet
Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waarquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:07 schreef dylany het volgende:
[..]
Ga jij maar leren rekenen.
Als ik een Engelse vader en een Nederlandse moeder heb kan ik ook niet claimen dat ik 100% Nederlands en 100% Engels ben.
Begin je het te begrijpen?
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waar![]()
Het heeft echter NUL KOMMA NUL te maken met je NATIONALITEIT, hetgeen een juridisch begrip is en geen ethnisch begrip.
Snap jij nou echt niet dat je niet "70%" Nederlander kunt zijn in de wet?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:07 schreef dylany het volgende:
Kom jij nu ook al vertellen dat een Nederlander die met een Amerikaans paspoort in Amerika woont, als hij hier op visite komt, nog steeds 100% Nederlander is?
Dat komt omdat je stronteigenwijs bent en het niet wil begrijpen, of gewoon helemaal niet snapt hoe het zit met dubbele nationaliteiten.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.![]()
Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Misschien kun jij me uitleggen hoe het mogelijk is dat justitie mensen met alleen een Nederlands paspoort niet hun paspoort kan afpakken maar mensen met een dubbel paspoort, die dus volgens jou ook voor 100% Nederlander zijn, wel.
De kwestie nationaliteiten is geen rekensom die je kunt optellen. Iemand die een andere nationaliteit aanneemt, of geboren wordt met twee nationaliteiten krijgt in de twee landen waarvan hij een paspoort heeft niet "50%" wetsbescherming, maar voor de volledige 100%.quote:Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geen
100% Nederlander meer is.
Je kunt maar een keer iets 100% zijn.
Ik haal er zoiets raars bij als..... de wet, en juridische status van een persoon?quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:29 schreef dylany het volgende:
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.
Joh!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.
http://www.ind.nl/nl/inbe(...)naliteit_mag_dat.aspquote:Maar hoe zit het als Nederlanders in het buitenland gaan wonen? In principe kunnen zij elke tien jaar zonder problemen hun Nederlandse paspoort verlengen. Maar wanneer zij een andere nationaliteit aannemen, dan verliezen ze automatisch de Nederlandse nationaliteit.
Dat was mijn vraag niet.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit is de voornaamste reden waarom de Nederlandse nationaliteit niet kan worden afgenomen van iemand die alleen die Nederlandse nationaliteit bezit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |