abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79997765
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me parels voor de zwijnen.
Bovendien zegt hij dat ook niet.
Hij zegt dat als hij met zijn Nederlandse paspoort in Nederland komt, hij voor 100 % Nederlander is. En dat is natuurlijk ook zo.

Maar hij heeft het steeds over de wet en opeens zeg jij dat hij er van alles bijhaalt.
Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.

Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.

Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 april 2010 @ 11:33:11 #277
230491 Zith
pls tip
pi_79997890
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:

[..]

Iemand die in Amerika woont is ook voor een deel Amerikaans en daardoor geen 100% Nederlander meer.

Dat andere mensen gaan draaien, de politiek, de wetten en rechten die niets met dit feitje te maken hebben erbij halen.... tja.

Misschien moet je het topic nog eens goed doorlezen.
Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.

(Pro Tip! #82: je gevoel is niet universeel of algemeen bepalend!)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_79998449
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.
Maar in de grondwet staat, dat de nationaliteit bij wet geregeld wordt. Er staat niet bij, wat er dan in die wet moet staan. Althans: ik heb het niet gevonden.
Voor mijn gevoel, maar wie ben ik, gaat het al in tegen het allereerste artikel. In gelijke gevallen word je gelijk behandeld. Als je mensen met een tweede nationaliteit door ontneming van het Nederlanderschap en uitzetting uit Nederland standaard zwaarder straft dan Nederlanders zonder een tweede nationaliteit, komt die gelijkheid in gevaar.
pi_79998492
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:33 schreef Zith het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een onderscheid gaan maken tussen je eigen gevoel en hoe de overheid dit ziet.

(Pro Tip! #82: je gevoel is niet universeel of algemeen bepalend!)
Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.
pi_79999152
Volgens mij is mijn plaatje duidelijk genoeg geweest. Het heeft bar weinig nut om nog extra uitleg te geven aan dylany.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80000093
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is mijn plaatje duidelijk genoeg geweest. Het heeft bar weinig nut om nog extra uitleg te geven aan dylany.
Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?

Zowel/als beiden voor 100%.

Moet kunnen hoor!

I rest my case.

Ik heb wel eens gekkere logica gelezen, begin er aan gewend te raken.
pi_80000161
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:

[..]

Je bedoelt het plaatje waarin je duidelijk maakt dat mensen en 100% Marokkaan en 100% Nederlander kunnen zijn?
Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80000342
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact, en de daarbij ondersteunende reacties van een 4-tal andere personen.
Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?

Ik heb trouwens nergens gelezen dat een viertal mensen jouw plaatje met je zelfbedachte logica ondersteunt maar......... wellicht wordt je plaatje ondersteunt. Je zult niet de enige zijn die nooit fatsoenlijk heeft leren rekenen.
pi_80000572
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:28 schreef dylany het volgende:

[..]

Je kunt het niet alleen af dus je haalt andere mensen erbij?

Ik heb trouwens nergens gelezen dat een viertal mensen jouw plaatje met je zelfbedachte logica ondersteunt maar......... wellicht wordt je plaatje ondersteunt. Je zult niet de enige zijn die nooit fatsoenlijk heeft leren rekenen.
Dat zal het zijn meid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_80001018
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal het zijn meid.

wordt ondersteunt

Dat soort dingen doe jij ongetwijfeld beter.
  † In Memoriam † dinsdag 6 april 2010 @ 13:00:41 #286
230491 Zith
pls tip
pi_80001324
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:47 schreef dylany het volgende:

[..]

Als iemand in het buitenland woont en een Amerikaans paspoort heeft is dat een feit, geen gevoel.
Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:02:25 #287
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80001373
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:30 schreef dylany het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk geen benul waar je over praat

Nederlander zijn (als in: de Nederlandse nationaliteit hebben) is net zoiets als zwanger zijn, of dood zijn. Je bent het, of je bent het niet.

Maar iemand met de Nederlandse nationaliteit is juridisch 100% Nederlands, al heeft hij/zij er 83 nationaliteiten naast.
Intelligent, but fucked up.
pi_80001397
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:00 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat is een feit? Dat hij dat niet als 100% Nederlander gezien word door de overheid als hij in NL is met een NL paspoort?
Dat hij een Amerikaans paspoort heeft, in Amerika woont en daardoor dus geen
100% Nederlander meer is.

Je kunt maar een keer iets 100% zijn.
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:04:24 #289
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80001427
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 12:21 schreef dylany het volgende:

[..]

Zowel/als beiden voor 100%.

Juridisch gezien wel mogelijk.

Maar je hebt maar één effectieve nationaliteit. Jij en DAM hebben dat verhaal aardig overschreeuwd de afgelopen 6 pagina's ofzo, maar dat is nog net zo waar als de eerste keer dat ik het zei
  dinsdag 6 april 2010 @ 13:05:35 #290
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80001470
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:

[..]

Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreet
pi_80001548
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ga nou alsjeblieft even iets lezen over het onderwerp, eigenwijs sekreet
Ga jij maar leren rekenen.

Als ik een Engelse vader en een Nederlandse moeder heb kan ik ook niet claimen dat ik 100% Nederlands en 100% Engels ben.

Begin je het te begrijpen?
  dinsdag 6 april 2010 @ 14:56:33 #292
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80005294
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:07 schreef dylany het volgende:

[..]

Ga jij maar leren rekenen.

Als ik een Engelse vader en een Nederlandse moeder heb kan ik ook niet claimen dat ik 100% Nederlands en 100% Engels ben.

Begin je het te begrijpen?
Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waar

Het heeft echter NUL KOMMA NUL te maken met je NATIONALITEIT, hetgeen een juridisch begrip is en geen ethnisch begrip.

Begin je het nu te begrijpen? Na een pagina of 100?

En zoals ik al eerder zei (nu pas 25 keer ofzo) heeft iemand met 8000 nationaliteiten slechts één effectieve nationaliteit.
pi_80005902
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat je hierboven zegt is dan ook helemaal waar

Het heeft echter NUL KOMMA NUL te maken met je NATIONALITEIT, hetgeen een juridisch begrip is en geen ethnisch begrip.
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.

Jij bent blijkbaar juridisch overmatig bijzonder goed op de hoogte.
Misschien kun jij me uitleggen hoe het mogelijk is dat justitie mensen met alleen een Nederlands paspoort niet hun paspoort kan afpakken maar mensen met een dubbel paspoort, die dus volgens jou ook voor 100% Nederlander zijn, wel.

Hopelijk heb je een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag en begin je niet bij gebrek aan argumenten weer te schelden.
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:26:40 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80008720
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:07 schreef dylany het volgende:
Kom jij nu ook al vertellen dat een Nederlander die met een Amerikaans paspoort in Amerika woont, als hij hier op visite komt, nog steeds 100% Nederlander is?
Snap jij nou echt niet dat je niet "70%" Nederlander kunt zijn in de wet?
Je bent OF Nederlander, OF je bent het niet, niet ergens er tussenin.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:31:20 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80008907
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Dat begrijp ik. Het ging erom dat een van de posters claimde dat hij omdat hij twee paspoorten heeft en voor 100% Amerikaan en voor 100% Nederlander is en dat is dus onmogelijk. Maar goed, daar komen we toch niet uit.
Dat komt omdat je stronteigenwijs bent en het niet wil begrijpen, of gewoon helemaal niet snapt hoe het zit met dubbele nationaliteiten.

Je ben voor de wet 100% Nederlander of 0% Nederlander. Er is geen wettelijke bepaling die er ergens tussen in lig.

Losstaand van wat jij er van denkt, zodra ik in Nederland ben, ben ik voor de wet 100% Nederlander, en doet mijn andere nationaliteit niet terzake. Hetzelfde geldt voor wanneer ik in de VS verblijf.... voor de Amerikaanse wet ben ik 100% Amerikaan.

Nationaliteiten zijn geen rekensommetjes waar je met procentjes kunt werken. Je bent OF Nederlander, OF je bent het niet, niet ergens er tussen in.

En ja, ik heb het hier, en altijd al gehad over wettelijke status.

Iemand met twee of drie nationaliteiten waarvan 1 de Nederlandse is niet opeens slechts 50% of 33,3% beschermd door de Nederlandse grondwet, maar voor de volledige 100%.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:38:47 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80009186
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:14 schreef dylany het volgende:
Misschien kun jij me uitleggen hoe het mogelijk is dat justitie mensen met alleen een Nederlands paspoort niet hun paspoort kan afpakken maar mensen met een dubbel paspoort, die dus volgens jou ook voor 100% Nederlander zijn, wel.
Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.

Voor de oorlog, zo tussen 1935 en 1939 ongeveer, werd in Duitsland het Duitse staatsburgerschap afgenomen van Joden, en vervolgens werden ze de grens over gezet als "staatsloos". Ook Nederland kreeg te maken met "staatslozen" die niet meer terug konden naar Duitsland, dus bouwde de regering in 1937 kamp Westerbork om deze mensen op te vangen. Affijn, de verdere geschiedenis hoef ik niet te vertellen, dus na WO2 is er een verdrag gekomen ondertekend door..... een enorme hoop landen, wellicht muv een enkel dictator-staatje, waarin is overeengekomen dat niemand staatsloos mag worden.

Dit is de voornaamste reden waarom de Nederlandse nationaliteit niet kan worden afgenomen van iemand die alleen die Nederlandse nationaliteit bezit.

Dat heeft dus niets te maken met de definitie van het zijn van Nederlander, en wat voor rechten je als Nederlander geniet, maar alles te maken met een internationaal verdrag.
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:44:02 #297
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80009368
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:03 schreef dylany het volgende:

De kwestie nationaliteiten is geen rekensom die je kunt optellen. Iemand die een andere nationaliteit aanneemt, of geboren wordt met twee nationaliteiten krijgt in de twee landen waarvan hij een paspoort heeft niet "50%" wetsbescherming, maar voor de volledige 100%.
-
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:46:19 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80009453
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:29 schreef dylany het volgende:
Je haalt er nu dingen bij die er niets mee te maken hebben.
Ik haal er zoiets raars bij als..... de wet, en juridische status van een persoon?

Nee, dat heeft er NIETS mee te maken nee.
-
pi_80009817
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een internationaal verdrag tussen VN-landen is getekend dat iemand niet staatsloos mag worden. Dit verdrag is na WO2 geratificeerd.

Joh!
Betekent dat dan ook dat ze recht op 2 nationaliteiten hebben en daardoor zoals in jouw geval en 100% Nederlands en 100% Amerikaans zijn?
quote:
Maar hoe zit het als Nederlanders in het buitenland gaan wonen? In principe kunnen zij elke tien jaar zonder problemen hun Nederlandse paspoort verlengen. Maar wanneer zij een andere nationaliteit aannemen, dan verliezen ze automatisch de Nederlandse nationaliteit.
http://www.ind.nl/nl/inbe(...)naliteit_mag_dat.asp
pi_80010430
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is de voornaamste reden waarom de Nederlandse nationaliteit niet kan worden afgenomen van iemand die alleen die Nederlandse nationaliteit bezit.

Dat was mijn vraag niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')