http://veenendaalsekrant.(...)mocht-al.513227.newsquote:Slachtoffer beroving spreekt: ,,Ik mocht alleen mijn sokken aanhouden"
dinsdag 23 maart 2010 10:41
VEENENDAAL - VeenendaalseKrant.nl had zaterdag een gesprek met één van de slachtoffers en zijn ouders van de berovingen van afgelopen weekend. Het gesprek met de nog steeds zichtbaar aangeslagen jongeman werd door hen aangegaan om de bevolking te wijzen op de gevaren. Maar ook op de tekortkomingen door onze bureaucratie. Een aantal details wordt om het recherche onderzoek en de bewijslast niet te verstoren in dit artikel niet weergegeven.
door Aart Aalbers
De 21-jarige P. werkt in het Veenendaalse centrum als kok. Na het afronden van zijn werk, vorige week zaterdag, heeft hij nog even een biertje gedronken om daarna richting zijn ouderlijk huis te vertrekken. Hij fietst door de Duivenweide, langs de Kastanjelaan richting de Rembrandtlaan. P. hierover: ,,Toen ik bij de tunneltjes fietste zag ik een jongen wegduiken en het volgende moment werd ik van mijn fiets afgetrapt waarna ik op de grond viel en probeerde op te staan om weg te rennen. Ik werd echter getackeld en kreeg direct spray in mijn ogen gespoten. Vier personen met verschillende stemmen, die spraken met een accent, omringden mij."
De kok is direct zo overbluft dat hij niet meer om hulp kan schreeuwen. Direct wordt zijn portemonnee uit zijn kontzak gegrist waarna twee daders het hazenpad kiezen om, zoals achteraf bleek, snel bij de pinautomaat in de Ellekoot te komen. De andere twee sjorren en schoppen P. het talud op. Bovenaan het talud aangekomen werken ze hem over een laag hekje heen en nemen hem mee de spoorbaan over.
Helemaal uitgekleed
P. vertelt verder: ,,Toen we daar aankwamen moest ik me met behulp van de schoppende en met stokken slaande daders uitkleden. Ik moest, op mijn sokken na, alles uittrekken."
Totaal denkt het slachtoffer ongeveer twintig minuten op de spoorbaan te zijn geweest. In die tijd blijven ze hem slaan en schoppen totdat hij zijn pincode afgeeft, maar ook vertelt had waar hij woont en wat zijn naam is. Tijdens ons gesprek heeft het slachtoffer moeite om zijn emoties te onderdrukken omdat het afschuwelijke tafereel weer als een film hem voor ogen draait. ,,Toen één van de daders een telefoontje kreeg dat het pinnen gelukt was, hield men op met mij te slaan. Ze spoten me toen weer spray in de ogen en drukten mij op het hart dat ik de eerste tien minuten op deze plek moest blijven liggen."
P. vertrekt daarna geheel naakt van de plek die in zijn verdere leven in zijn geheugen gegrift zal staan. Hij vindt verderop zijn koksbroek terug die hij in zijn tas had zitten en trekt die aan. Hij gaat te voet via het Goeie Spoor richting Veenendaal-West. Onderweg komt hij enkele voorbijgangers op een fiets tegen, en ook automobilisten. Echter niemand reageert op zijn hulpgeroep waardoor de verwonde P. helemaal te voet naar Veenendaal-West moet lopen.
Vader L.: ,,We sliepen toen er op onze ramen werd gebonkt. We troffen beneden onze halfnaakte zoon aan die compleet in een shock verkeerde. We hebben onmiddellijk de politie en de ambulance gebeld, maar gelukkig waren de verwondingen dusdanig dat hij niet met spoed naar het ziekenhuis hoefde." Even later wordt de politie weggeroepen voor wederom een beroving, nu aan de Kanaalweg. De ouders van P. gaan nog diezelfde nacht op zoek naar de kleding, sleutels, portemonnee, rijbewijs, ID-kaart en fiets. Maar ze treffen niets meer aan. Alles is spoorloos verdwenen.
Complimenten voor de politie
Vader L. is vol lof over de politie: ,,Nog diezelfde nacht zorgde de politie ervoor dat alle sloten van onze woning en die van de schuur werden vervangen. Ook de wijze van verhoren was uiterst positief. Ik mocht als vader ook steeds de verhoren bijwonen en ook daar hebben we goede herinneringen aan, zover je natuurlijk over goed kunt spreken." Ook heeft het gezin goede ervaringen met de Bureau Slachtofferhulp opgedaan.
Ook doet zich nog een incident voor in het gemeentehuis, waar P. een nieuw rijbewijs wil aanvragen. Vader L. hierover: ,,Daar aangekomen bleek dat we een verkeerd proces-verbaal hadden en moest mijn beroofde zoon, toen we wel met de juiste papieren kwamen, een boete betalen van twintig euro. Burgemeester Ties Elzenga belde even later om zijn excuses aan te bieden. Het gaat ons niet om die twintig euro, maar om na zo'n shockerende ervaring van je eigen gemeente ook nog een boete te krijgen... Dat is de wereld op z'n kop."
De gemeente Veenendaal heeft inmiddels laten weten dat de boete niet betaald hoeft te worden. ,,Nee klopt, in dit specifieke geval wordt een uitzondering gemaakt", reageert voorlichter Krijn Weeda namens de burgemeester. ,,Onze medewerkers hebben gewoon de procedure gevolgd. Het is heel vervelend dat het zo gelopen is, maar de burgemeester heeft ook meteen zijn excuses overgebracht."
De burgemeester is ook langs geweest bij het slachtoffer. ,,En ook met de andere twee slachtoffers is contact geweest", gaat Weeda verder. ,,Er is uitgebreid gesproken, de gevoelens zijn gedeeld. Het is belangrijk om dat te doen, om er als burgervader te zijn."
Meerdere frustraties
Niet alleen het ambtelijk apparaat werkt frustrerend, ook in het ziekenhuis verloopt niet alles op rolletjes. Vader L.: ,,We zaten zondagmiddag urenlang in het ziekenhuis voor een medisch onderzoek naar onze zoon. We hadden ook een medische verklaring nodig voor de politie, maar dit kon de arts ons niet geven en hij meldde dat dit moet worden opgehaald bij het secretariaat voor chirurgie dat op zondag gesloten is. De arts zelf had zelf geen mandaat om deze benodigde verklaring af te geven. De balie bij de spoedeisende dienst zou zorg dragen dat de verklaring de andere dag bij de administratie zou zijn. Mij is niet bekend of dit ook gebeurd is, maar deze wijze van handelen van het ziekenhuis kan de snelheid van het politie onderzoek ernstig vertragen."
,,Ook camerabeelden bij pinautomaten kunnen pas na langere tijd worden afgegeven", gaat L. verder. ,,Buitenlandse daders zijn de douane op Schiphol al dagenlang gepasseerd alvorens de beelden worden vrijgegeven. Dit moet toch allemaal niet kunnen voorkomen. Hier wordt niemand wijzer van en zo kunnen er nog meer slachtoffers vallen omdat het onderzoek hierdoor wordt vertraagd."
Ook laat vader L. op de website van Veenendaalse Krant een reactie achter omdat hij zich mateloos ergert aan vele reacties die compleet zinloos zijn. Vader L. ,,Er zijn ook goede Marokkanen en wij willen niet dat er knokploegen richting Veenendaal komen. Dit dient de zaak in het geheel niet."
Onheilsplek
Slachtoffer P. heeft samen met zijn vader en een rechercheur de onheilsplek bezocht. ,,En dan vraag ik me toch af", zegt de vader, ,,waarom daar tussen de beide tunnels geen hoge hekken staan zodat toegang tot het spoor niet mogelijk is en men zich ook niet verdekt kan opstellen. Kleine kinderen kunnen ook erg gemakkelijk op de spoorbaan terecht komen. Wij hopen dat we met dit interview nieuwe slachtoffers in de toekomst kunnen voorkomen en dat er iets gedaan wordt aan hetgeen waarover wij de afgelopen week gefrustreerd zijn geraakt. Dat zou ons al een lief ding waard zijn. En u zult begrijpen dat we onze kinderen niet meer op de late avond alleen door Veenendaal laten fietsen."
Gemeentevoorlichter Weeda benadrukt dat hier wel degelijk wat aan gedaan wordt. ,,De struiken zijn al meteen gesnoeid. Natuurlijk denken we over meer maatregelen na, maar daar kan ik nu nog niet op ingaan. Het is echter niet alleen nu, maar altijd onze taak in te staan voor de veiligheid. En daar werken we dan ook continu aan. Dat is een taak die we serieus nemen, ook nu."
Pijnstillers
Zoon P.: ,,Ik slik nog steeds pijnstillers, ik ben ook erg angstig en mijn hoofd is nog gezwollen. Ik heb de eerste vier dagen weinig tot niet kunnen slapen, maar vannacht (vrijdag op zaterdag, red.) heb ik weer redelijk kunnen slapen." Zijn moeder vult aan: ,,We moesten hem de eerste twee nachten om de twee uur wakker maken om te kijken of hij geen nadelige gevolgen heeft van de opgelopen hersenschudding. Mijn zoon is zo angstig dat hij de gehele week in zijn eentje het huis niet uit geweest is. Wel gaat hij regelmatig voelen of de deur wel op slot zit."
Vader en moeder besluiten met: ,,We hopen dat niemand meer hoeft mee te maken wat onze zoon heeft meegemaakt en wat wij de afgelopen week hebben moeten doorstaan."
Hoho en één Nederlander, dus niet gelijk met je vingertje wijzen. Aldus één of andere Marokkaanse stichting uit Veenendaal.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:44 schreef fransbreda het volgende:
Jammer dat het weer buitenlanders zijn.
Mwah, ik zou ook eerst denken: naakte debiel, redt jezelf maar. Zeker op zaterdagnacht.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://veenendaalsekrant.(...)mocht-al.513227.news
Wat raar dat niemand deze jongen hielp.
Hee, het is Veenendaal, weleens de "Hoe gastvrij is" vanuit daar gezien.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Je kunt niet zoveel doen maar even de politie bellen is toch niet zo lastig?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef JoPiDo het volgende:
tja, ik weet niet of ik 's nachts een schreeuwende, halfnaakte man zou helpen?
Ik zou het denk ik niet zo snel alleen doen maar anders wel denk ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef JoPiDo het volgende:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:56 schreef JoPiDo het volgende:
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Sachertorte het volgende:
Deze jongeman is weer aan het stigmatiseren. Laten we de volgende wijze woorden volgen:
Maar om te voorkomen dat Veenendaal verwordt tot een nachtwakersstaat moet de overheid juist nu een voorbeeldfunctie vervullen in tolerantie.
Mwah, ik snap ergens toch wel dat je het niet doet. Maar ik vind het wel vreemd dat niemand de politie heeft gebeld dat er een vreemde halfnaakte man rondloopt. Dat zou ik dan weer wel doen, denk ik.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik wel. Je moet wel even inschatten of het een levensgevaarlijke psychoot is, maar dat is best te doen.
Mwah, je moet inschatten: is die persoon gevaarlijk? Ik denk niet dat deze jongen een gevaarlijke indruk maakte. Dan help je, of ga je iig even poolshoogte nemen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:13 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Mwah, ik snap ergens toch wel dat je het niet doet. Maar ik vind het wel vreemd dat niemand de politie heeft gebeld dat er een vreemde halfnaakte man rondloopt. Dat zou ik dan weer wel doen, denk ik.
Het is trouwens ook niet duidelijk of zijn verwondingen echt goed zichtbaar waren in het donker.
Politieagent in dordrecht maakte ook geen gevaarlijke indruk.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mwah, je moet inschatten: is die persoon gevaarlijk? Ik denk niet dat deze jongen een gevaarlijke indruk maakte. Dan help je, of ga je iig even poolshoogte nemen.
Ik ben niet bang aangelegd, en ik kan mensen aardig inschatten. En om een medemens te helpen ben ik best bereid een risicootje te nemen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Politieagent in dordrecht maakte ook geen gevaarlijke indruk.
Geenstijl napraters.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Sachertorte het volgende:
Deze jongeman is weer aan het stigmatiseren. Laten we de volgende wijze woorden volgen:
Maar om te voorkomen dat Veenendaal verwordt tot een nachtwakersstaat moet de overheid juist nu een voorbeeldfunctie vervullen in tolerantie.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Kerel die die verklaring heeft gegeven is gewoon een mietje. Had gewoon terug moeten slaan of wat dan ook. Nee wat doe hij, hij trekt z'n kleren uit omdat ze hem daar toe dwongen. Ik lig nog liever een half jaar in het ziekenhuis met 3 gebroken benen dan dat ik iemand anders mij laat dwingen mn kleren overdag op straat uit te laten trekken.
Nee ben zeker geen Steven Seagal, als ik indezelfde situatie had gezeten had ik zelf waarschijnlijk ook niet veel kunnen doen. Maar ik had het op z'n minst kunnen proberen, wat die kerel dus niet heeft gedaan. En traangas blijft echt niet zo heel lang werkzaam.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Die jongen had al traangas oid in zijn ogen voor hij doorhad wat er aan de hand was. Daarna werd hij afgetuigd door twee of meer idioten met stokken. U is Steven Seagal ofzo?
Internetheld.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Kerel die die verklaring heeft gegeven is gewoon een mietje. Had gewoon terug moeten slaan of wat dan ook. Nee wat doe hij, hij trekt z'n kleren uit omdat ze hem daar toe dwongen. Ik lig nog liever een half jaar in het ziekenhuis met 3 gebroken benen dan dat ik iemand anders mij laat dwingen mn kleren overdag op straat uit te laten trekken.
Precies.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik wel. Je moet wel even inschatten of het een levensgevaarlijke psychoot is, maar dat is best te doen.
Dus jij zou ook zonder iets proberen te doen zomaar je laten dwingen je kleren uit te doen?quote:
Jij bent nooit gepepperd geweest, anders deed je niet zon domme uitspraakquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef YazooW het volgende:
[..]
En traangas blijft echt niet zo heel lang werkzaam.
Het is wel lullig dat ie nog helemaal naar huis moest lopen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
Alleen lijken veel mensen dat tegenwoordig totaal verleerd te zijn. Vaak bang om niks, maar soms ook weer heel dom naïef. Heel jammer dat nou een onschuldig slachtoffer daar de dupe van wordt.
Als ik kan kiezen tussen 's nachts bloot over straat moeten wandelen of "een half jaar in het ziekenhuis met 3 gebroken benen" dan kies ik toch echt voor dat eerste hoor. En jij ook.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:48 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dus jij zou ook zonder iets proberen te doen zomaar je laten dwingen je kleren uit te doen?
Je bent toch geen homo ofwel?
Die jongen is meer dan 20 minuten aangevallen geweest door die jongens. Hij heeft dus genoeg tijd gehad om iets terug te doen. Pepperspray blijft echt niet zolang werkzaam, je zal het na een lange tijd nog zeker wel voelen maar dat betekent niet dat je heel de tijd niks kan doen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:49 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij bent nooit gepepperd geweest, anders deed je niet zon domme uitspraak
Nederlanders zijn een door-en-door laf volk. Hoeveel van hen hebben nu de Joden geholpen toen deze weggevoerd werden? Maar een hele kleine minderheid durfde zijn mond open te doen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En dit is tevens ook het probleem bij heel veel andere grote problemen in Nederland, bijvoorbeeld de allochtone kutjeugd. Mensen doen wat ze willen, Nederlanders zijn toch te bang om er wat van te zeggen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederlanders zijn een door-en-door laf volk. Hoeveel van hen hebben nu de Joden geholpen toen deze weggevoerd werden? Maar een hele kleine minderheid durfde zijn mond open te doen.
Ach was het in andere landen beter?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederlanders zijn een door-en-door laf volk. Hoeveel van hen hebben nu de Joden geholpen toen deze weggevoerd werden? Maar een hele kleine minderheid durfde zijn mond open te doen.
Het had mij nooit overkomen, ik ga nooit de deur uit zonder mijn Colt .45quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Wat zou die gast dan precies moeten of kunnen terugdoen? Kan me voorstellen dat je na een avondje werk en een biertje in de kroeg toch wel redelijk word overvallen, als dit je overkomt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die jongen is meer dan 20 minuten aangevallen geweest door die jongens. Hij heeft dus genoeg tijd gehad om iets terug te doen. Pepperspray blijft echt niet zolang werkzaam, je zal het na een lange tijd nog zeker wel voelen maar dat betekent niet dat je heel de tijd niks kan doen.
Ah, we hebben een internetheld.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Nou, de Russen, Fransen, Joegoslaven, Grieken etc. hebben toch aardig gevochten. Ook toen ze al bezet waren. En nergens zijn er zoveel Joden uitgeleverd en verraden als in Nederland. Ook niet in As-landen als Duitsland en Italië.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:05 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach was het in andere landen beter?
Engeland had mazzel dat het een eiland is.
Wat is dat nu weer voor dom gelul, de groep is nieuw, de problemen echt niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
En dit is tevens ook het probleem bij heel veel andere grote problemen in Nederland, bijvoorbeeld de allochtone kutjeugd. Mensen doen wat ze willen, Nederlanders zijn toch te bang om er wat van te zeggen.
De fransen waren nog erger, de Polen ook. De Russen hebben ze zich op stukgebeten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, de Russen, Fransen, Joegoslaven, Grieken etc. hebben toch aardig gevochten. Ook toen ze al bezet waren. En nergens zijn er zoveel Joden uitgeleverd en verraden als in Nederland. Ook niet in As-landen als Duitsland en Italië.
Duitsland had in Nederland ca. 6000 man nodig om de boel bezet&draaiende te houden. In Joegoslavië 4 divisies. Joegoslavië heeft zichzelf ook grotendeels bevrijd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
De fransen waren nog erger, de Polen ook. De Russen hebben ze zich op stukgebeten.
Joegoslaven en Grieken telde echt niet mee qua bezetting.
Wat wil je doen tegen een overmacht met wapens? Hoe harder je verzet, hoe meer klappen. Beter kun je je dan wat inhouden en hopen op een ontsnappingsmogelijkheid.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die jongen is meer dan 20 minuten aangevallen geweest door die jongens. Hij heeft dus genoeg tijd gehad om iets terug te doen. Pepperspray blijft echt niet zolang werkzaam, je zal het na een lange tijd nog zeker wel voelen maar dat betekent niet dat je heel de tijd niks kan doen.
En dan? Na de klappen naar huis toe gaan, douchen en het proberen te vergeten, eventueel met therapie?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat wil je doen tegen een overmacht met wapens? Hoe harder je verzet, hoe meer klappen. Beter kun je je dan wat inhouden en hopen op een ontsnappingsmogelijkheid.
Ok, ken je dat land? Is echt wel lastig om daar controle te houden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:15 schreef LXIV het volgende:
Joegoslavië heeft zichzelf ook grotendeels bevrijd.
Misschien moet je er een rap van maken.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:23 schreef YazooW het volgende:
Serieus, als iemand jou slaat sla je terug. Je gaat niet denken van: Hey, als ik nou gewoon niks terug doe, misschien stopt die dan wel. Of zit dit topic vol met dames ofzo? En als je dan commentaar hebt op die kerel die ze hebben gepakt dan word je internetheld genoemd... Ja zeker, makkelijk gezegd door mij achter mijn pc. Zoals ik ook al eerder vertelde, ik zou waarschijnlijk zelf ook helemaal niks kunnen in die situatie, maar ik zou het in ieder geval wel proberen.
Als jij de beat maakt.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
Misschien moet je er een rap van maken.
Ik ken dat land zelfs zeer goed. Het is inderdaad minder gemakkelijker dan bijvoorbeeld in Nederland. Anderzijds hadden ze als voordeel dat de bevolking uiterst verdeeld was.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok, ken je dat land? Is echt wel lastig om daar controle te houden.
Ik pleit niet voor klakkeloos klappen ondergaan, wel voor gezond verstand gebruiken. Buig een beetje mee, om harder terug te slaan of te ontvluchten. Strategie kortom.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan? Na de klappen naar huis toe gaan, douchen en het proberen te vergeten, eventueel met therapie?
Met die mentaliteit zijn wij de openbare ruimte kwijtgeraakt. Als iedere Nederlander telkens gevochten had totdat hij erbij neerviel dan was de situatie heel anders geweest. Zeker als we het ook nog voor elkaar opgenomen hadden.
Pff komt die ook nog aanzetten met een beat ook héquote:
Dat hangt wel van de situatie af hè. Als je in je eentje bent en geen schijn van kans maakt, dan is vechten tot je erbij neervalt gewoon dom.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dan? Na de klappen naar huis toe gaan, douchen en het proberen te vergeten, eventueel met therapie?
Met die mentaliteit zijn wij de openbare ruimte kwijtgeraakt. Als iedere Nederlander telkens gevochten had totdat hij erbij neerviel dan was de situatie heel anders geweest. Zeker als we het ook nog voor elkaar opgenomen hadden.
Dat moet toch te traceren zijn, een gsm die van het tunneltje naar de Ellekoot reist om die tijd, en ook nog 1 of meerdere keren belde met een gsm die bij het tunneltje was.quote:Toen één van de daders een telefoontje kreeg dat het pinnen gelukt was, hield men op met mij te slaan.
Dat hangt ook af van de hulpmiddelen die je dan toevallig bijhebt of snel kan vinden, probleem als je overvallers in elkaar mopst je ook een aanklacht aan je broek krijgt en jou hebben ze al gevonden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt wel van de situatie af hè. Als je in je eentje bent en geen schijn van kans maakt, dan is vechten tot je erbij neervalt gewoon dom.
Prepaid kaartjes genoeg die niet op naam staan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat moet toch te traceren zijn, een gsm die van het tunneltje naar de Ellekoot reist om die tijd, en ook nog 1 of meerdere keren belde met een gsm die bij het tunneltje was.
Ok, het zullen misschien prepaids zijn maar ook die hebben interessante call logs. Je kan zien wie met wie contact heeft gehad, en daarmee toch zeker een groep in kaart brengen.
Ik neem niet aan dat de rovers speciaal voor deze roof annoniem twee prepaids hebben gekocht en die gelijk erna hebben gedumpt.
en jij bent meer dan alleen een grote bek achter een nick op internetquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Tuurlijk. Maar waar wel mee gebeld wordt en waarmee je dus verbanden kan zoeken tussen mensen. Reken maar dat de politie een lijst bijhoudt van nummers die bij mensen worden aangetroffen bij aanhoudingen. Heeft dader A bijvoorbeeld (in deze zaak) onschuldige B gebeld, misschien wel elke dag, en is B bekend bij de politie dan heb je al een lead.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Prepaid kaartjes genoeg die niet op naam staan.
Voor jou als individu op dat moment wel. Maar als iedereen dat altijd zou doen waren we er allemaal beter mee af.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt wel van de situatie af hè. Als je in je eentje bent en geen schijn van kans maakt, dan is vechten tot je erbij neervalt gewoon dom.
Wordt dat allemaal opgeslagen?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar waar wel mee gebeld wordt en waarmee je dus verbanden kan zoeken tussen mensen. Reken maar dat de politie een lijst bijhoudt van nummers die bij mensen worden aangetroffen bij aanhoudingen. Heeft dader A bijvoorbeeld (in deze zaak) onschuldige B gebeld, misschien wel elke dag, en is B bekend bij de politie dan heb je al een lead.
Daarnaast heb je ook nog imei nummers die bij de telefoon horen, je kan daarmee zoeken welke kaartjes nog meer in de telefoon hebben gezeten. Wellicht zat er een week geleden nog een abo kaartje in...
en genoeg gsms die op dezelfde mast inloggen...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kijk hier eens naar, Veenendaal 3 jaar geleden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:39 schreef Nee het volgende:
Ik vind het toch vreemd, normaal gesproken hoor je nooit wat over Marokkaanse terreur of misdaad...
Marokkanen zijn namelijk ontzettend goed geïntegreerd en houden zich altijd keurig aan de regels. Onze multiculturele samenleving is helemaal geen mislukt concept, het functioneert fantastisch.
Welkom in 1984 2010quote:
Dat gaat niet gebeuren, ze hebben blijkbaar het realiteitsbesef van een schizofreen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:40 schreef YuckFou het volgende:
Ik mag hopen dat er nu vanuit de allochtone gemeenschap een hard geluid van afkeuring komt want dit soort tuig moet gestopt worden, het had allang moeten gebeuren maar we zijn te laks, te laf en te lam om er echt wat aan te doen, ik mag hopen dat enkele dappere Marokkaanse vaders dit keer de handschoen opnemen en dat tuig ter verantwoording roept, eens gaat de lont echt in het kruitvat en dan is het einde oefening
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:40 schreef YuckFou het volgende:
Het is een gotspe wat er is gebeurt, whatever die jongen gedaan heeft die avond, als je door 4 man van je fiets word getrokken, gepepperd wordt en daarna met stokken in elkaar wordt geslagen mag je een beste kerel zijn wil je daar niet van in shock raken, maar van achter je keyboard is het makkelijk commentaar leveren.
Dat niemand die jongen geholpen heeft geeft aan tot wat voor aso's we zijn verworden, bang, laf, egocentrisch en kil waardoor hij langer dan nodig is halfnaakt over straat heeft moeten zwerven tot ie eindelijk, bont en blauw geslagen, thuis was, nu is het in elkaar rammen, de volgende keer een mes en dood
Om hier nou de 2e wereld oorlog bij te slepen is onterecht, ja we hebben massaal joden uitgeleverd, maar meer omdat we zo'n perfect bevolkingsregister hadden dan dat we ze aanwezen, en je kan moeilijk zeggen dat die terin etters systematisch iedere Veenendaler beroven, het is hit en run en bijzonder laf, maar niet te vergelijken met de jodenvervolging...
Ik mag hopen dat er nu vanuit de allochtone gemeenschap een hard geluid van afkeuring komt want dit soort tuig moet gestopt worden, het had allang moeten gebeuren maar we zijn te laks, te laf en te lam om er echt wat aan te doen, ik mag hopen dat enkele dappere Marokkaanse vaders dit keer de handschoen opnemen en dat tuig ter verantwoording roept, eens gaat de lont echt in het kruitvat en dan is het einde oefening
Ja snap ik, doelde eigenlijk meer op die IMEI nummers, dat ze dus kunnen zien welke kaartjes er allemaal in één bepaald toestel hebben gezeten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe denk je dan dat ze al die fake 112-bellers te pakken krijgen
Nee. We hadden dan hoogstens een hoop extra overbodig lichamelijk letsel, zo niet erger. Die jongen mag nog blij zijn dat hem geen gebroken neus of een mes tussen de ribben is bezorgd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor jou als individu op dat moment wel. Maar als iedereen dat altijd zou doen waren we er allemaal beter mee af.
Ik hoop dat er vanuit de Nederlandse gemeenschap een hard geluid komt van afkeuring. In het verleden is wel gebleken dat de "allochtone gemeenschap" eigenlijk helemaal niks doet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:40 schreef YuckFou het volgende:
In zo'n geval kom je met heel veel weg. Als je zo in elkaar wordt geslagen (en: je weet niet waar het gaat eindigen...), en je vindt een vuurwapen: gewoon knallen maar. Er is geen rechter die je daarvoor gaat veroordelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat hangt ook af van de hulpmiddelen die je dan toevallig bijhebt of snel kan vinden, probleem als je overvallers in elkaar mopst je ook een aanklacht aan je broek krijgt en jou hebben ze al gevonden.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006L0024:NL:HTMLquote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:46 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ja snap ik, doelde eigenlijk meer op die IMEI nummers, dat ze dus kunnen zien welke kaartjes er allemaal in één bepaald toestel hebben gezeten.
Met deze gegevens die worden opgeslagen kan je dus alle gebruikte simmetjes in een telefoon ook terugvinden.quote:in het geval van mobiele telefonie:
i) het/de oproepende en opgeroepen nummer(s),
ii) de International Mobile Subscriber Identity (IMSI) van de oproepende deelnemer,
iii) de International Mobile Equipment Identity (IMEI) van de oproepende deelnemer,
iv) de IMSI van de opgeroepen deelnemer,
v) de IMEI van de opgeroepen deelnemer,
vi) in geval van vooraf betaalde anonieme diensten, datum en tijdstip van de eerste activering van de dienst en aanduiding (Cell ID) van de locatie waaruit de dienst is geactiveerd;
Nou gezellig, wist ik niet. Stel je verkoopt je toestel aan een crimineel dan is er dus kans dat ze jou ook gaan volgen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:49 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006L0024:NL:HTML
[..]
Met deze gegevens die worden opgeslagen kan je dus alle gebruikte simmetjes in een telefoon ook terugvinden.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom niet?
quote:Ook laat vader L. op de website van Veenendaalse Krant een reactie achter omdat hij zich mateloos ergert aan vele reacties die compleet zinloos zijn. Vader L. ,,Er zijn ook goede Marokkanen en wij willen niet dat er knokploegen richting Veenendaal komen. Dit dient de zaak in het geheel niet."
Als ik in Veendaal kom heb ik gewoon.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. We hadden dan hoogstens een hoop extra overbodig lichamelijk letsel, zo niet erger.
Denk dat je hier echt niks had begonnen. Als je op de grond ligt en iemand spuit vol in je ogen met die zooi dan houdt het wel al een beetje op tegen 4 man (of 2)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Waarschijnlijk had ik net zo hard op m'n flikker gehad als het slachtoffer ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Denk dat je hier echt niks had begonnen. Als je op de grond ligt en iemand spuit vol in je ogen met die zooi dan houdt het wel al een beetje op tegen 4 man (of 2)
Veel ongastvrijer ga je ze niet vinden.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kijk hier eens naar, Veenendaal 3 jaar geleden.
Eddy Zoey vraagt mensen op straat over hun stad, het meisje vanaf 2.32 vertelt over haar ervaringen met de Veenendaalse marokkanen...
http://player.omroep.nl/?aflID=4389389
Nee het is allemaal onverwacht en een verrassing anno 2010...
De gemiddelde Marokkaan ook, maar in een groep heb je ineens ander verhaal , zit zelfs een geblondeerde bij.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef Theoria_Colorum het volgende:
De kok komt wel een beetje over als een eitje, als ik het zo lees.
Eitjes genoeg in de samenleving, vandaar ook die dat die tokkies hun gang kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:00 schreef Theoria_Colorum het volgende:
De kok komt wel een beetje over als een eitje, als ik het zo lees.
Tsja onze minister president is geen goed voorbeeld als staatsman.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:06 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Eitjes genoeg in de samenleving, vandaar ook die dat die tokkies hun gang kunnen gaan.
Ik zou hard wegrennen en tegelijk de knopjes 1 en 2 van mijn telefoon indrukken. Als je zegt waar je bent en de politie hoort het vechten, komen ze wel.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:35 schreef YazooW het volgende:
Er is wel meer interessante informatie:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat let je? xDquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:45 schreef Winner_Taco het volgende:
Wat ik hier in de buurt zie gebeuren is dat autochtone mensen zich maar gaan bewapenen tegen dergelijk tuig.
Of ze geven hun vriendin een stengun/pepperspray mee als ze alleen op pad moeten .
Het is het wachten op de eerste held die er eentje afmaakt
Ben nog nooit overvallen . Maar denk dat ze me beter in coma kunnen schoppen want ik zou het never nooit accepteren . Dan maar dood . Meteen weer 10 zetels voor de PVV erbij dus sterf je als martelaarquote:
Dan heb je iig wel iets bereikt in je leven.quote:Op woensdag 24 maart 2010 08:52 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ben nog nooit overvallen . Maar denk dat ze me beter in coma kunnen schoppen want ik zou het never nooit accepteren . Dan maar dood . Meteen weer 10 zetels voor de PVV erbij dus sterf je als martelaar
Wutquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:54 schreef gameniet het volgende:
[..]
dat is het probleem...
=
maar vrees niet...zal niet lang meer duren of een over de toeren zijnde vader, broer of vriend neemt een keer wraak als bijvoorbeeld dochter of vriendin door zulke is aangerand.
director Züli Aladag.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Wut
Interessante film over precies dit thema. Echt het kijken waard.
En dat van de geitenwollensokken linkse Duitse staatstelevisie.
Ik kijk er nu ook even naar. Jezus wat een pannekoeken daar.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Veel ongastvrijer ga je ze niet vinden.
Welke reactie? Linkje/quotetje?quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:47 schreef kakner2 het volgende:
Het schokkendste is nog wel de reactie van Groenlinks die het gelijk voor de slachtoffers opneemt. Als je dit leest wordt je woedend van de achterlijke mongolen die bij GL zitten. Dat is voor mij de reden om nooit maar dan ook helemaal nooit op zo'n achterlijke partij te stemmen.![]()
op GL
Voor de daders bedoel je? Anders snap ik je probleem niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:47 schreef kakner2 het volgende:
Het schokkendste is nog wel de reactie van Groenlinks die het gelijk voor de slachtoffers opneemt. Als je dit leest wordt je woedend van de achterlijke mongolen die bij GL zitten. Dat is voor mij de reden om nooit maar dan ook helemaal nooit op zo'n achterlijke partij te stemmen.![]()
op GL
Er was toch ook in ieder geval één autochtoon bij? Ga jij dan ook een handschoen oppakken?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:40 schreef YuckFou het volgende:
Ja daar dat vind ik ook raar, wat ik nog veel raarder vind is dat het GVD weer eens onze allochtone vrienden uit Marokko zijn. Moeten WIJ moeite stoppen om HUN te integreren. Waarom rotten ZIJ niet op naar waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
"hen"...quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:29 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ja daar dat vind ik ook raar, wat ik nog veel raarder vind is dat het GVD weer eens onze allochtone vrienden uit Marokko zijn. Moeten WIJ moeite stoppen om HUN te integreren. Waarom rotten ZIJ niet op naar waar ze vandaan komen.
Dat is niet raar in Nederland. Daar zijn allerlei oorzaken voor aan te wijzen: angst dat men ook klappen krijgt of angst dat men tegen een vervolging aan gaat lopen, want in het vervolgen van mensen die zich verdedigen of anderen verdedigen is men wel heel goed in Nederland.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja idd, foutjequote:Op donderdag 25 maart 2010 17:51 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Voor de daders bedoel je? Anders snap ik je probleem niet.
Gelukkig kon de politie nog wel een foutparkeerder op de bon slingeren.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:43 schreef erniee het volgende:
het blijft een chaos hiero in Vdaal. Was net in een kroeg, komen er stuk of 8 Marokkanen binnen beginnen met barkrukken te smijten, gooien ruit door, slopen geluidsinstallatie, gooien alle glazen en flessen kapot omdat ze iemand zochten die daar moest zijn maar er natuurlijk niet was...kwartier later komt te politie, maar iedereen was voor de verandering al weer verdwenen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |